diaconuliviu
17 May 2007, 13:27
Va rog, lasati conversatiile cu afacerea, pretul, etc. Daca vreti sa cumparati, dati-i direct PM lui gotronic.
KingSnake
17 May 2007, 15:01
deci AT011 are senzorul in + sa inteleg , vine set cu tot cu aprindere ? .
care sunt diferentele intre senzor si o platina normala . si ce beneficii aduce acesta motorului ? . sper din tot sufletu sa gasesc in constanta asea ceva .
te rog da mai multe specificatii despre aceste produse , banuiesc ca sunt foarte multi interesati . pe website se vorbeste decat despre AT01 si AT010, despre AT011 nu se zice nimic .
gotronic
17 May 2007, 15:18
Inca nu a iesit in productia de serie, si de aia. In curand vor fi, si pagina web (aia e o incercare a unei firme) . Se lucreaza in paralel, numai ca merge mai greu un pic. Ca performante fata de platina, este precizia mai buna, lipsa rateurilor (la scanteie) si uzura (care nu mai este) implicit reglajul periodic.
Mai multe ce pot sa zic, toate avantajele unei aprinderi electronice fara platina...!!!???
$$ilvviu
18 May 2007, 09:28
Am si eu o intrebare pt gotronic.
Am observat ca in instructiunile aprinderii at01 se mentioneaza ca rezistenta fiselor de bujii trebuie sa fie sub 4 kohmi.
Tocmai am luat un set de fise noi (de urziceni) si au intre 8 si 14.
Afecteaza cumva aprinderea sau doar performantele masinii?
gotronic
18 May 2007, 10:51
Mai mult performantele masinii, dar si aprinderea un pic, pentru ca scanteia (tensiunea din primar) este limitata de aprindere din cauza autoinductiei. Practic se comporta ca un transformator de inalta tensiune cu sarcina mica. Iar ptr. protectie aprindeerea este fortata mai mult. (din cauza nedescarcarii totale a energiei pe bujii). Este posibil sa apara si rateuri, din cauza scurgerii la masa a inaltei tensiuni pe unde intalneste o rezistenta mai mica. (capac delcou, fise, pipa....)
Dar din pacate asa sunt unele din fisele de urziceni, mai nou.
Sau sunt de mult in magazin si se "decalibreaza" chiar daca nu sunt folosite. Astea din cauciuc grafitat la mijloc (in loc de fir rezistiv bobinat) asa fac cam toate.
$$ilvviu
18 May 2007, 10:59
Pe bmwu' de 30 ani am fise bosch originale. Astea au sarma de cupru, iar rezistenta de 1kohm e data de capul cu contacte care se infileteaza pe fisa.
O sa caut pe la dezmembrari unele asemanatoare, ca IN ASTEA ROMANESTI POTI SA... faci ceva.
Si inca o chestie... pentru ce e nevoie de fise rezistive? Daca puneau fir de cupru care era smecheria?
diaconuliviu
18 May 2007, 11:09
Pentru deparazitare.
$$ilvviu
18 May 2007, 11:36
Si daca imi "construiesc" eu niste fise adevarate? Ca pe masina de serv nu am radio... nimic.
gotronic
18 May 2007, 11:44
Pai, sunt fise "sarma", de constanta parca, care sunt si cele mai ieftine. Calitatea izolatiei este un pic mai slaba, in schimb nu ai probleme o vreme. (daca nu te intereseaza radio sau chiar casetofon in masina). Desi daca ar fi de calitate si antena bine legata (ma refer aici la masa), nu ar fi probleme nici cu radio...
andr3y
23 May 2007, 19:41
tocmai am vb cu gotronic pt pm pt un at11,deabia astept s`o pun la "hummer"
KingSnake
23 May 2007, 20:35
djasu82
23 May 2007, 20:40
Salut si totusi CDI da clasa mie imi pleaca de la 4Valimentat spre surprinderea lu Liviu . Multan fain Liviu sper ca nu ai nimic cu mine eu vb direct la subiect ali bat gura degeaba vorba lu DORIN. Nici eu nu voi mai scrie nimic MI-A FACUT PLACERE TE-AM CONSIDERAT UN PRIETEN SI CU CARE SA SCHIMB IDEI . SALUT GOTRONIK POATE TE ASEZI SI TU PE CDI. ORI CUM ACEA APRINDERE PIRLESTE PINA LA URMA BOBINA
) DOAR CU OCHIUL VOI TRAGE TREABA VOASTRA URA!!!!!
gotronic
23 May 2007, 21:09
Scurt si "La subiect"
Ca deobicei.!!
Nu ca ar avea vreun sens dezbaterea CDI vs. inductiva da nu ma pot abtine cu un cometariu
:
daca erau asa de breze cdi-urile le gaseam si pe "mertzane" sau bmw-uri in productia de serie.
Fiecare are avantajele si dezavantajele ei. Un dezavantaj al cdi-ului este pretul ridicat de productie si volumul ocupat.
Acum ca m-am descarcat puteti sa trageti
Sanatate.
gotronic
23 May 2007, 21:39
andr3y
24 May 2007, 10:03
hummer - asa imi alint dacia
)))
diaconuliviu
24 May 2007, 10:09
QUOTE(cd_i @ 23 May 2007, 21:35)
[...]
daca erau asa de breze cdi-urile le gaseam si pe "mertzane" sau bmw-uri in productia de serie.
Fiecare are avantajele si dezavantajele ei. Un dezavantaj al cdi-ului este pretul ridicat de productie si volumul ocupat.
[...]
E vorba si de tendinta/simplitate, corect. La materialele izolatoare din ce in ce mai bune/ieftine era normal si mult mai simplu (coroborat si cu aparitia calculatorului pentru injectie) sa faci o bobina ieftina si "teapana" decit un CDI. CDI este apanajul masinilor clasice si vechi.
Acuma, depinde si ce comparam:
Cit ar costa pe unul de aici un microcalculator (care sa zicem sa faca doar functia de dwell-time, obligatorie pentru o jumostatica) plus o jumostatica (adica, pastrind cit mai mult din aprinderea clasica si crescind energia scinteii cit mai mult) si cit ar costa un CDI. Adunind TOATE cheltuielile preturile vor fi comparabile.
Ca sa nu mai punem la socoteala timpul "pierdut" cu crearea softului, incarcare, etc.
In plus, o jumostatica genereaza doua scintei simultan. Una in cilindrul aflat in comprimare, alta in cel aflat in evacuare. Bun, dar evacuarea este partial suprapusa cu admisia, in cilindru putind aparea amestec proaspat (la carburatie ma refer). N-am testat dar gasesc aici o potentiala aparitie a rateurilor in carburator.
Pe de alta parte, chiar si o simpla IPA 1, Malvina, ATxx si alte "variatiuni la tema" eventual completata de un senzor ar rezolva problema aprinderii la 90% din dacii. CU CONDITIA unei instalatii electrice puse la punct, carburatie reglata bine, etc.
O mare parte - si aici nu vreau sa jignesc pe absolut nimeni, dar e o constatare dureroasa - isi monteaza aprinderile dupa care masina merge MULT MAI bine. 90% din ei odata cu montarea aprinderii au izolat unele fire ce atirnau, au curatat niste contacte putin oxidate si si-au schimbat fisele "preventiv" (pe care nu le schimbasera de 5 ani). O masina intretinuta prin montarea aprinderii va merge MAI BINE dar nu MULT mai bine.
gotronic
24 May 2007, 10:49
QUOTE(andr3y @ 24 May 2007, 10:03)
hummer - asa imi alint dacia
)))
Bravo omule, ne-ai bagat in ceata, mai ales pe mine, care ti-am dat o multitudine de detalii (pe PM) in legatura cu asta.!
Salut ,
Am intrat azi in posesia unei aprinderi GOTRONIC cu senzor .
Am montat-o pe Daciuta 1310 cu motor de 1400 cc.
Primele impresii:
-Relantiul mai stabil (sta la 550-600 foarte , foarte stabil) si pe GPL si pe benzina.
-Am inchis cu o tura robinetul de GPL si vad ca se infige la fel de bine (sper sa scada consumul de GPL).
-Pornire mai usoara pe GPL
-Vad ca urca mai bine in turatii motorul.
Daca trag alte concluzii le voi posta.
VA salut cu respect.
Ps. este total altul comportamentul motorului decat cu aprinderea Gotronic veche (cu care chiar nu m-am inteles deloc)
andr3y
24 May 2007, 18:51
la fel sper sa postez si eu peste cateva zile,dupa ce imi voi monta aprinderea !!~
$$ilvviu
24 May 2007, 19:51
Si cum e aia cu senzor? Ca eu nu stiu decat de AT01
AT011... ok scuze pt neatentie.
djasu82
24 May 2007, 20:32
Nu ma pot aptine de la cele spuse mai sus ,un CDI dupa cite am observat se monteaza acuma si pe cele cu injectie !!! Apropo acel CDI jon clarke iam facut doua modificari ca sa lucrezi si la 3-4V!!!! si la 15-18V spre surprindera multora spar sa-i arat lui dorin . Prima modificare a fost schimbarea uni condensator de 0.1 microfarazi acela de la pinul numarul 1 de la IC1 si am pus de 100 microfarazi la 50V. si adoua modificare tot acea rezistentza de 33 khilomi din IC2 am puso la 77 khilomi numar de scintei sunt in jur de 14 . Tensiunea am ridicato doar din adaugarea unei diode zener de 100 de volti in serie cu cele de 75 si asa am urcat tensiunea la 400V !!! Pot spune ca si la 4 volti de la bateria auto montajul da scintei
asadar IC1 se autoalimenteaza din transformator datorita condensatorului de 100 microfarazi de la IC1 . Prin urmare la 4V de la o baterie am 130 V dupa puntea redresoare si filtraj asa ca functioneaza.Vorba Dl Liviu eu vorbesc mult:(.
diaconuliviu
25 May 2007, 06:55
Pe care masini cu injectie se foloseste CDI? Mai ales DIN FABRICA.
c_brati
28 May 2007, 23:01
m-ati convins cu AT011. Unde gasesc asa ceva in Craiova?
djasu82
29 May 2007, 17:52
Eu nu am nevoie de A011 si citiva amici care folosesc CDI
.Bravo lu gotronic pe mine doar senzorul mar interesa desi si cu asta magnetic da rezultate dar e mai greu de realizat pentru multi . Nu descurajez pe nimeni e meritul lui g
otronic.
Lucian Gligor
30 May 2007, 07:48
Salut!
Am primit si eu ieri prin posta o aprindere electronica AT 011 + platina cu senzor. Le-am montat cu unele minore modificari, sunt multumit, functioneaza perfect. Aveam montat AT 01, dar parca merge mai "rotund" acum si parca urca mai usor in ture. O sa vad pe parcurs cum se prezinta. Recomand la toti. Felicitari lui Gotronic pentru produse. Ar fi interesant un "dispozitiv" care sa inlocuiasca total delcoul.
Dupa primii 500 km cu At 011 cu senzor iata primele impresii:
in primul rand aprinderea odata montata o sa scoata in evidenta toate problemele pe care le aveti la sistemul de aprindere(in cazul meu joc mare al axului "camelat", capac delco cu plotii oxidati, lulea oxidata), dar odata remediate aceste probleme masina functioneaza foarte bine.
Toate problemele provocate pana acum de platina (impuscare , afumare , zbor de platini, porniri greoaie pe vreme umeda etc), vor disparea.
Un alt efect este reducerea zgomotului produs de motor, si a trepidatiilor.
Masina (cel putin a mea) se tureaza constant (in sarcina) pina peste 6500 ture(inainte se poticnea in jurul valorii de 6000), deasemeni are raspuns bun si la turatii mici in trepte superioare.
Un alt efect este schimbarea culorii tevii de esapament de la negru(nu prea inchis ce-i drept) uscat la un gri inchis tot uscat-mentionez aici ca eu am vacumaticul marit prin pilire opritor+un arc mai moale iar avansul static este la 2 grade, carburatoul reglat dupa metoda clapeta peste ultima gaurica de progresiune, ralanti 900-1000(pt o ungere mai buna plus stabilitate atunci cand porneste elv).
Nu influenteaza negativ nici turometrul.
Urmeaza sa-mi iau si niste fise cu rezistenta 0 pt ca se pare ca astea de Urziceni(le am de 2 ani) si-au cam pierdut din proprietati.
La montare rebuie refacut reglajul avansului si implicit cel al carburatiei.
Cam atat deocamdata, dupa cum i-am promis si lui Gotronic pe masura ce voi mai obsera cate ceva voi reveni.
Le: La montaj am tatonat intre distanta de 0.5 si 1mm si am ajuns la concluzia ca la mine cel mai bine merge cu o distanta de 0.7mm(intre senzor si cama).
La bujii am 0.9mm.
Nu am sezizat pana acum diferente majore la consum.
gotronic
30 May 2007, 09:56
Atentie !
La fiecare modificare a distantei la senzor fata de cama, refaceti avansul (se modifica usor) !!!
Re edit. Sau mai bine zis reglati prima data distanta si pe urma avansul, si atunci e ok, asa ramane. !
andr3y
31 May 2007, 00:00
gotronic
31 May 2007, 00:18
Da, vad si eu, nu stiu ce s-a intamplat.
Poate ai scris ceva care nu este in regula, cu regulamentul.???
Nu stiu exact. !!!
mihai1677
31 May 2007, 09:59
Referitor la reglatul avansului, chiar si pe clasic scrie la carte asa: se regleaza distanta platinei apoi avansul.
fordistul
1 Jun 2007, 15:43
Gotronic, am montat astazi aprindere AT01 pe un Ford Taunus 1.6 din 1981. Nu am facut modificari la deschiderea platinei (este de 0.5 mm), nici la distanta dintre electrozii bujiilor (este de 0.7 mm). Avansul este reglat la 9 grade. Sunt datele prescrise de catre fabricant. Bobina este Bosch originala (cea cu care a iesit din fabrica in 1981. Capacul delco si distribuitorul de aprindere le-am schimbat mai mult ca un capriciu, ca cele vechi era cam murdare. Fisele, si ele originale, le-am schimbat pe toate ca deja era destul...(aproape 200.000 km). Am montat AT01 mai repede ca nu mai gasesc platine bune, iar cele ce le gasesc ma tin cam 2000 km, si apoi iar circ cu schimbat alta, reglaje peste reglaje, etc...
Fiind pe soc automat, trebuie sa vad cum se va manifesta la motor rece si pe timpul cind se incalzeste , iar apoi la motor cald in conditii de trafic urban (cel mai dur test...).
Intrebari:
1) Sa cumpar o platina noua, sau sa o lustruiesc pe cea ce o am (care are cam 1000 km)?
2) Sa modific deschiderea platinei? La cit?
3) Se maresc distanta dintre electrozii bujiilor? La cit?
4) Sa maresc avansul?
Ce potentiale consecinte ar avea modificarile ce le recomandati, din punctul de vedere al performantelor si consumului de carburant, si nu in ultimul rind, asupra duratei de viata a bujiilor, delcoului, platinei si a bobinei?
Multumesc.
gotronic
1 Jun 2007, 16:55
Va salut! Si bine ati venit pe forum. !
Eu zic sa lasati asa reglajele de fabrica, ca nu se schimba prea mult functionarea pentru o masina veche. Poate mai rau daca incercati sa le modificati, tinand cont de uzura pieselor si jocurile aferente. Sper ca ati scos condensatorul de la platina cand ati montat Aprinderea.!
A, si inca ceva, la inceputuri (acum vreo 15 ani) in prospect se scria ca nu se recomanda modificari la instalatia de aprindere (din comoditate in aplicare), si totul era OK!!!. Delcoul de ford seamana cu cel de VW broasca? Ca pentru el am facut o noua generatie de Aprinderi AT011 si senzor. Pozele le pun aici.
Numai bine!
Re edit: Platinile seamana cu astea? Daca da, sunt aceleasi si la Opel Kadett .(prin amabilitatea lui mikip, care mi-a trimis pozele) !!!
fordistul
1 Jun 2007, 20:46
Pentru Gotronic.
Am respectat instructiunile de montaj din prospect...
E delcou Bosch, deci e la fel. Platina este ca cele din poza. Am joc radial la rotorul delcoului foarte mic, cam sub 0.1 mm.
Daca maresc distanta la bujii, ce se poate intimpla? In prospect recomandarea era sa se mareasca la 1 mm.
gotronic
1 Jun 2007, 21:31
Nimic catastrofal, chiar daca fisele sunt cu rezistenta ohmica mai mare. Dar daca fisele sunt bune, este totul OK.
Apropo, cum merge fata de clasic, adica inainte de a monta Aprinderea?
fordistul
2 Jun 2007, 10:29
Nu am avut timp decit sa o montez si sa ma invirt prin cartier. As trage concluzii superficiale. Revin dupa ce voi avea ceva de adaugat.
djasu82
2 Jun 2007, 22:18
Frati mei cu aprinderea CDI nu mai zic nimica????? ceva inovati
. Azi am marit tensiunea la 420V la john clarke , pot spune ca functioneaza impecabil .Vorba lui Dorin am ramas la aceleasi valori.
gotronic
2 Jun 2007, 23:45
@djasu82 .Eu tot nu mai intreleg, de ce vrei tu Aprindere Tranzistorizata AT011 de la mine daca tot CDI este pentru tine cea mai tare.? Sa inteleg ca pentru senzor? Dar senzorul fara AT 011 nu prea faci nimic cu el daca nu ai interefata de la AT 011. Sa inteleg ca vrei sa comanzi o aprindere CDI cu senzor si aprindere AT 011 ca driver.?????
djasu82
2 Jun 2007, 23:53
Gotronic te rog lasa povestea
) Daca am acel senzor prinde viata si pe CDI oricum cu sau fara el am un senzor reluctor e cam la fel
.Esti rau parca mi lai fi dat pe moca
)
gotronic
3 Jun 2007, 00:52
Nu-s rau, dar fara interfata de la AT 011 nu faci nimic. Daca esti asa sigur ca "rezolvi", o problema de anvergura la "Dacia", eu iti trimit gratis unul. Si ca sa vezi ca nu-s asa rau cum , probabil par, o sa-ti trimit atat senzorul cat si aprinderea AT011. Sper ca nu vrei sa faci "reverse engineering" cu ea.????
Numai bine. !!!!
PS1. Sunt putini tineri ca tine, care sunt si ambitiosi, si mai au cunostinte de electronica, pe forum.
Problema ta majora, este limbajul de exprimare, care lasa de dorit. Atat pentru moderatori cat si pentru cititori.!!!
Ia aminte, si incearca sa te exprimi cat mai romaneste posibil. ( Ai numai de castigat din toate punctele de vedere, crede-ma sincer).
Salut,
Ieri am montat impreuna cu doi prieteni un AT011 pe Dacia mea din 1973 (da era mai batranica decat stiam eu), azi postez prima data pe acest forum doar ca sa va spun primele mele impresii.
De ieri pornea dupa toate reglajele (cu ajutorul telefonic al d-nului "GOTRONIC") la sfert de cheie, statea foarte frumos la relanti, urca repede in turatie...parca era alta masina.
Astazi am fost in piata si am luat fise noi (2 ohmi - sarma, masurat da in piata pe taraba inainte sa cumpar), capac delcou nou, bobina (3 ohmi) noua, bujii noi, totul m-a costat 60RON.
Nici o problema la montaj astazi, masina porneste impecabil, sta la relanti fara sa "tremure" si relantiul e mult mai "jos" decat inainte. (poze sper sa postez dupaamiaza, inclusiv cu fisele rosii originale de 400 ohmi - nu am gasit asa ceva in piata noi)
3 Jun 2007, 21:09:
Cateva poze facute pe fuga cu aprinderea electronica AT011 cu senzor (intre timp am inceput sa inteleg cate ceva din ceea ce se petrece sub capota Daciei mele).
gotronic
3 Jun 2007, 21:14
Atentie !! Vad un fir in plus pe borna RUP a aprinderii care merge si la delcou. Nu trebuie sa mai fie nimic acolo, ca este posibil sa perturbe functionarea.
emircea a patit la fel cand a montat turometrul acolo. Daca este turometrul trebuie legat la borna BI a Aprinderii ( (- )bobina de inductie).!!!
Am verificat...este firul care duce la "antifurt"...cu care masina e dotata din fabrica. (asa zisul antifurt e un intrerupator frumos ambalat intr-o carcasa cilindrica..arata bine, nu il folosesc...l-am masurat si e un simplu intrerupator ON/OFF).
gotronic
3 Jun 2007, 21:43
OK, dar vezi sa nu "fure" curent la umezeala, ca da peste cap interfata aprinderii.
ilikecheese
4 Jun 2007, 16:58
Am montat si eu aprinderea At011 cu senzor. Dupa 1500 de km pot spune urmatoarele: masina sta mult mai frumos la relanti, motorul ramane pornit si la turatii foarte joase, pornirile sunt incredibil de usoare acum, si urca mai usor in ture.
Am fise Tesla , bujii NGK BP6HS, bobina Bosh.
Am mai montat elica si turbinator(sau cum ii zice
) acum ceva vreme, si din combinatia aceasta masina urca foarte frumos in ture, motorul parca are mai mult cuplu, acum urcarea unui deal(delulet
) nu mai pune probleme, nu mai este nevoie sa dau treapta a 3a pot urca cu treapta a 4a pornind de la 50 km/h si viteza urca. Masina consuma putin si merge mai bine.
Ma declar foarte multumit.
Trebuie sa ii multumesc domnului Gotronic pentru aprindere si deranj.
Si mai trebuie sa ii multumesc si domnului mihai1677 pentru elica.
Bujiile NGK le3-am luat de la un magazin de pe Iuliu Maniu din Bucuresti. Au adus la comanda si au costat toate 4 32 ron. Magazinul este situat in apropierea magazinului Cora, cum vii dinspre politehnica tot pe partea cu politehnica, inainte de intersectia de la cora, e Banca Transilvania. LAnga este magazinul.
djasu82
8 Jun 2007, 18:34
Salut am montat si eu aprinderea realizata de Gotronik At011 + senzorul care citeste cama in loc de pintenul platini
. Surpiza ce sa zic am montat corect , am dat cheie la sert a plecat , relantiul il aveam pus la 900-800 de ture iar acum a coborit singur la 500 de ture . Am verificat turatia si pe cel digital si pe cel eletronic cu ac e identic .Impresi pleaca usor tremuratul la 500 de ture nu exista
are putere motorul se simte , mai ales in 1900-4000 de ture. Am si parcurs 20 km prin bucuresti la ora de virf ora 16-17 pe calea mosilor obor salajan. Comparatia intre CDI si At011 e cam aceeasi pentru cei care nu poseda de bani multi si isi doresc totusi o aprindere puternica buna fiabila. Sunt totusi multi care mai au daci VA RECOMANDA CU CALDURA BAFTA ! Liviu scuze
gotronic
8 Jun 2007, 18:50
Este normal sa scada relantiul, daca nu ai facut corectia avansului fata de inainte. Fata de clasic trebuie marit cu cca 20 grade. Se poate face usor cu LED CONTROL-ul (incorporat) si semnul de pe volanta. (aproximativ, si pe urma usor dupa ureche unde are turatia maxima cu toti consumatorii electrici cuplati; faruri, luneta, ventilator, halogene....etc). Asta am auzit-o si eu de la cineva mai in varsta. (si testat-o)!!!
A, si inca ceva gotroniC, nu cu K, ca aia e o firma ungureasca. (nu ca as avea ceva cu ea)
djasu82
8 Jun 2007, 19:33
Da asa e am marit cu 20 de grade pus dupa stroboscopul realizat de mine . Inca ceva =FUGE DE RUPE PAMINTUL=
ce sa zic pe mine unu ma convins. La relanti pe bobina avem o tensiune 6V dc si 15 V ac , o turezi si tensiunea scade desi scinteea e aceiasi
, ideea e ca bobina e supusa la o tensine de curent continuu mult mai mica evident lucreaza in impulsurile pe care aprinderea le preia de la senzor. Poate cuplat CDI dupa aprindere va functiona
si asa .
De aproximativ o luna am montat o aprindere AT01. Am observat ca la peste 3.000 de rotatii turometrul incepea sa oscileze foarte repede intre 800 si 2.000. Mentionez ca motorul mergea bine "rotund" si fara nici o problema mai ales dupa montarea noii aprinderi.
Cu sprijinul si sfaturile domnului gotronic am reusit sa izolez problema. Pastilele platinilor nu calcau bine una pe cealalta si astfel s-au uzat destul de tare.
Dupa ce am schimbat platinile si fisele (care aveau rezistenta foarte mare) problema a fost rezolvata.
Din discutiile purtate pe pm am scos urmatoarele recomandari care in cazul unor probleme asemanatoare sunt bine de stiut:
- traseul de masa de la alternator la caroserie legat bine (cu contact ferm);
- verificati platinile in eventualitatea unui "zbor de platina";
- pastilele de la platina sa fie uzate uniform sau sa calce corect una pe alta;
- jocuri radiale la axul delcoului;
- distanta la platina;
- masurati fisele (trebuie sa fie cel mult 4 Kohmi);
- verificati bobina de inductie (se poate sa aiba spire in scurt circuit sau intrerupte in primar sau secundar).
Sa auzim de bine si inca o data multumiri domnului gotronic.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.