Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
gotronic
Pai este normal sa iei in calcul si viteza de lucru a procesorului, dar din momentul unei comenzi si pana la executia ei, timpii pot fi compensati astfel incat sa nu ai nici cea mai mica problema.!
ydaniel
eu va recomand pt ca dacia voastra sa mearga bine urmatoarea schema:
-aprindere electronica AT011
-bobina de inductie Beru
-capac delco si rotor-doduco
-fise tesla
-bujii denso w20fpu
argon
Mie imi merge foarte bine si fara alea wink.gif
ANTIdacie
poate dupa ce luam piese alea o sa mearga singura si fara benzina, este si posibil daca o lasam in parcare nepornita!
finutu
pana la urma ce aprindere e mai buna: ignitor ep 141 sau AT011 ?
tabek
QUOTE(argon @ 4 Oct 2007, 10:30)
Mie imi merge foarte bine si fara alea wink.gif
*



Cu alea o sa-ti mearga si mai bine... wink.gif
MECCA
QUOTE(ydaniel @ 4 Oct 2007, 11:27)
eu va recomand pt ca dacia voastra sa mearga bine urmatoarea schema:
-aprindere electronica AT011
-bobina de inductie Beru
-capac delco si rotor-doduco
-fise tesla
-bujii denso w20fpu
*


un pret pentru toate chestiile astea poti sa ne spui, si daca se gasesc la magazinele obisnuite de piese auto.
djasu82
2.100 mil va costa tot biggrin.gif exact cit ar costa un CDI tongue.gif
valentin_carlan
salut!
Am citit si eu din topicul acesta cam de la pagina 80 spre sfarsit si sunt incantat de ce a reusit gotronic!
si as avea si eu o intrebare de necunoscator: ar putea exista probleme daca ai asa ceva sub capota la ITP sau daca te opreste RAR pe strada?
autom
QUOTE(valentin_carlan @ 7 Oct 2007, 15:56)
salut!
Am citit si eu din topicul acesta cam de la pagina 80 spre sfarsit si sunt incantat de ce a reusit gotronic!
si as avea si eu o intrebare de necunoscator: ar putea exista probleme daca ai asa ceva sub capota la ITP sau daca te opreste RAR pe strada?
*




NU !
Merced
Eu n-am auzit sa dea jos capacul de la delcou aia de la ITP. happy.gif
valentin_carlan
pai nu, dar cutiuta rosie cu led pe ea catarata pe bobina zic eu ca sare prima in ochi cand deschizi capota! sa nu zica ca este vre-o bomba si pui in pericol siguranta publica bicycle.gif
ceacu
Salutare la toti!

O sa deviez un picut de la topic dar am o mare nelemurire legata de bujii, si anume unde gasesc la noi in RO ceva bujii in genul asta:

http://www.brisk.biz/index.php?page=svicky_premium.html

dar sa fie pentru Dacie 1300-1600 (termic precum si ca filet si etansare [saiba si nu con]) si sa nu aibe rezistor incorporat (sa nu aibe litera R in cod).

Nu ma intereseaza expres modelul sau producatorul asta, ci doar sa fie cu descarcare de tip FLASHOVER, adica peste suprafata izolatorului (sunt foarte bune mai ales cand se afuma un pic, funinginea ajutand descarcarea).
dyogenes
Ei, si cand va spuneam eu ca am mers 40 000 Km cu un set de Brisk... Si erau bujii simple. Si inca merg si la actualul proprietar... Mai ca m-ar tenta sa imi pun si eu pe Peugeot asa ceva. Actualmente am Eiquem din acelea cu 2 electrozi si merg perfect.

Chestia cu problemele RAR este aberanta, aprinderea respectiva este omologata RAR. Si scrie asta in nenumarate locuri in acest topic.


Am montat si eu sambata un AT011 + senzor pe un Peugeot 305 motor 1.6. Am reglat avansul cu LED-ul, a pornit la sfert de cheie. De altfel ma si asteptam sa se intample asa, scula fiint intr-adevar un progres semnificativ in ceea ce priveste sistemul de aprindere cu delcou.
Bobina de inductie avea 3,2 ohmi, ceea ce mi-a dat mici palpitatii, dar dupa un drum de 30 Km am constatat ca nu s-a incalzit nici bobina nici aprinderea, asa ca totul pare OK.
diaconuliviu
QUOTE(valentin_carlan @ 7 Oct 2007, 19:16)
pai nu, dar cutiuta rosie cu led pe ea catarata pe bobina zic eu ca sare prima in ochi cand deschizi capota! sa nu zica ca este vre-o bomba si pui in pericol siguranta publica bicycle.gif
*


Cutiuta rosie are omologare RAR deci nu-s probleme.
argon
aia neagra la fel tongue.gif
valentin_carlan
ok! Dupa cum am spus, din pacate nu am avut rabdare sa citesc acest topic de la inceputurile lui si eram curios daca este ok si pentru RAR aceasta jucarie, nu daca si cine se uita in delcou!
multumesc de lamurire.
Siconi
Data viitoare sa citesti tot!
djasu82
Eu am fost sa fac ITP acum doua luni si aveam senzorul pus si aprinderea CDI si nu s-a legat de loc nici de senzorl gotronic . Au ramas putin cam surprinsi cum se poate fara platina =)))))) =))))
mishujkl
ce e rotorul? e vb de "lulea"?
mad toz
La mine merge excelent aprinderea.Dar inca am o nedumerire : de ce nu pot sa reglez avansul cu led-ul de la aprindere?.
Daca il reglez cu ledul si dau sa pornesc se invarte motorul urat de tot wacko.gif ,poerneste mai greu si are un mers neregulat,daca dau delcoul putin mai inapoi(in sensul acelor de ceas) merge perfect wacko.gif
gotronic
Poate este pus lantul de la distributie cu un dinte aiurea (zic si eu). sad.gif Ar trebui sa vezi pozitia vibrochenului in momentul cand da scanteia (sau cand este la semn). Merita verificat, ca am intalnit la mai multi "chestia" asta si nu am "cercetat " cauza. Asta daca ai motorul nemodificat (capacitate cilindrica, axe cu came diferite, cursa vacumaticului marita, carburator altul decat cel original, delcoul ptr. motorul care il ai.....) blush.gif
A,.. ce ai mai rezolvat si cum, cu capsula vacumatica...si de la ea poate fi.!!!
mihu
Am si io o intrebare. In ce fel cauzeaza gotronicului(ambele variante si ala nou si ala vechi), faptul ca bobina are mai putin de 3 ohmi pe infasurarea secundara?
Se strica mai repede bobina de inductie sau modulul aprinderii?
gotronic
Si una si alta.! ph34r.gif
ct_71_ccl
salut!
am primit si montat senzorul si aprinderea AT011.reglat avansul static cu ledul ,dat cheie ,pornit la sfert,mers regulat fara trepidatii.am observat ca desi p;ozitia delcoului este la fel(am niste semne din fabrica pe bloc si talpa delcoului)relantiul este mai jos deci avansul este putin mai devansat decit cu platina.o sa incerc sa maresc miine sa vad cit mai merge!
oricum fata de platina(oricit de bibilita si orice brand),senzorul si aprinderea lucreaza mult mai bine!
toate bune!
mad toz
Capsula vacuumatica era buna,am verificato mai bine.Am tras aer pe furtun si senzorul se misca spre inainte.
Cum sa vad pozitia arborelui? blink.gif .Din cate stiu motorul meu are setul original.
I-am desfacut chiuloasa acum 500 de kilometrii si i-am schimbat garnitura,si atunci mecanicul mi-a reglat culbutorii la 0,25 admisie si la fel evacuare.Ma gandesc sa nu aiba si asta vreun efect ,pentru ca nu imi mai trage motorul calumea,si bat si tachetii wacko.gif .Am vb azi cu el si ma duc saptamana asta sa ii regleze si va anunt daca sa schimbat ceva.

post-336-1110552475.gif Cum e mai bine : 0.20 admisie si 0.20 evacuare(el a zis ca o sa mearga mai rotund ) sau 0.15 admisie si 0.20 evacuare ?sa stium cum sa ii zic sa ii faca.
ct_71_ccl
0,15 adminsie / 0,20 evacuare dar asta sa fie motorul rece(preferabil dimineata pe racoare)
0,20 admisie / 0,25 evacuare dupa min 50 min de la oprirea motorului
ydaniel
harhar.gif cel mai bine reglaj la rece.si cine mi-a sters ultimul post?marius sau liviu?
kta
Am primit si eu coletul de la Gotronic. Am instalat aprinderea (senzorul nu, ca n-am avut timp). A pornit foarte usor, cu toate ca motorul meu e cam "sensibil" sleep.gif la vreme si nu porneste prea usor cand e rece. Turatie super-stabila, acu de la turometru parca era intepenit smile.gif, foarte "linistit" motorul, zgomotul cand se tureaza e mai frumos si mai continuu, numai de bine in general. N-am facut proba de drum inca. O sa va comunic rezultatele ph34r.gif

Deci, foarte multumit pana acum. Saru'mana blush.gif

better, faster, stronger biggrin.gif
floryyn
Salutari!
Aseara am ridicat aprinderea de la posta, si azi am trecut la treaba...
Dupa mici reglaje si verificari (la soc si capsula vacuumatica) am trecut la masuratori.
Bobina Aici lucrurile par ok, rezistenta primarului bobinei fiind de 3.7 Ohmi (in prospect e trecut minim 3 Ohmi). Am masurat si secundarul, desi nu e mentionat in prospect, are 11.4 KOhmi. Spunea cineva aici ca ar trebui sa fie intre 6 si 8 KOhmi...in fine.
Fisele Aici e dezastru...fisele mele de Urziceni, luate asta primavara, au valori ale rezistentei de zeci de Kohmi, una e chiar catastrofala, are vreo 200 Kohmi...sad.gif( Chestia e ca daca ma duc si cumpar un set nou de Urziceni, parca vad ca tot asa vor fi...si cum aici in Targu Jiu, nici vorba de Tesla, nu prea stiu ce sa fac.

Asa ca ma cam blocai. In momentul asta, cu aprinderea clasica cu platini si condensator, masina porneste imediat, dar la relanti are din cand in cand intreruperi. Bujiile functioneaza, scotand fisele pe rand se simte imediat, avansul vacuumatic functioneaza...
Dar e loc de mai bine, si asta sper cu gotronicul. Acum, ce sa fac? Sa montez totusi aprinderea asa, si sa vad cum se comporta, sa iau alte fise de Urziceni, doar doar or fi mai bune...?

claudiuxyz
Am montat si a doua aprindere + senzorul pe masina unui coleg de la servici.
Masina chiar avea probleme cu pornirea indiferent daca motorul era rece sau cald, de aceea ma rugat sa-i comand si lui una sa scape de calvar.
Dupa montare (operatiune care nu a durat mai mut de 20 min), si reajustare avans aprindere + distanta bujii 0,8mm, surpriza ohmy.gif , a pornit la "prima cheie" data scurt si merge regulat la orice turatie.
Cologul este forte incantat de investitia facuta, merita toti banii, avand in vedere ca el avea chiar probleme inainte.
Multe multumiri lui gotronic. smile.gif

Urmeaza sa o montez pe a treia.
djasu82
QUOTE(floryyn @ 13 Oct 2007, 14:53)
Salutari!
Aseara am ridicat aprinderea de la posta, si azi am trecut la treaba...
Dupa mici reglaje si verificari (la soc si capsula vacuumatica) am trecut la masuratori.
Bobina Aici lucrurile par ok, rezistenta primarului bobinei fiind de 3.7 Ohmi (in prospect  e trecut minim 3 Ohmi). Am masurat si secundarul, desi nu e mentionat in prospect, are 11.4 KOhmi. Spunea cineva aici ca ar trebui sa fie intre 6 si 8 KOhmi...in fine.
Fisele Aici e dezastru...fisele mele de Urziceni, luate asta primavara, au valori ale rezistentei de zeci de Kohmi, una e chiar catastrofala, are vreo 200 Kohmi...sad.gif( Chestia e ca daca ma duc si cumpar un set nou de Urziceni, parca vad ca tot asa vor fi...si cum aici in Targu Jiu, nici vorba de Tesla, nu prea stiu ce sa fac.

Asa ca ma cam blocai. In momentul asta, cu aprinderea clasica cu platini si condensator, masina porneste imediat, dar la relanti are din cand in cand intreruperi. Bujiile functioneaza, scotand fisele pe rand se simte imediat, avansul vacuumatic functioneaza...
Dar e loc de mai bine, si asta sper cu gotronicul. Acum, ce sa fac? Sa montez totusi aprinderea asa, si sa vad cum se comporta, sa iau alte fise de Urziceni, doar doar or fi mai bune...?
*


Salut monteaza aprinderea pune senzorul ori cum scinteea e puternica chiar daca ai u fise cu rezistenta omica de 200ko wink.gif .Vezi cu avansul daca il ai mare la relantii de aceea iti mere neregulat wink.gif daca totusi nu ai umblat la carburator . Eu unu am dat totul jos urmeaza sa o bag in service sad.gif numai pentru mine nu exista piese de dacie in service ...... spaga etc . Pune cu incredere aprinderea si vei avea rezultete excelente .
ydaniel
pai cumpara fise tesla sau mai bune:)
razvan_3asy
Salut, mi-a venit si mie recomandata dar am fost plecat la tara, abia maine dimineata am sa ma duc la posta sa ridic coletu si maine am s-o montez. Am sa scriu dupa ce o montez.
Numai bine wink.gif
mishujkl
salutari!. si mie mi-a venit de vreo saptamana dar, saraca dacie e in service. Nu pot sa o montez decat dupa 2-3 saptamani. abia astept. hai pa
C.C.
QUOTE(djasu82 @ 13 Oct 2007, 15:29)
Salut monteaza aprinderea pune senzorul ori cum scinteea e puternica chiar daca ai u fise cu rezistenta omica de 200ko wink.gif .Vezi cu avansul daca il ai mare la relantii de aceea iti mere neregulat wink.gif daca totusi nu ai umblat la carburator . Eu unu am dat totul jos urmeaza sa o bag in service sad.gif numai pentru mine nu exista piese de dacie in service ...... spaga etc . Pune cu incredere aprinderea si vei avea rezultete excelente .
*


in nici un caz sa nu montezi aprinderea cu fisele alea! poti sa cumperi tot romanesti, ca oricum, te tin cel putin vreun an. apropos, am masurat fisele alea romanesti (care si la mine aveau vreo 15kohmi) iar apoi le-am taiat sa vad cum se prezinta sarma din ele de au asa rezistenta. ohmy.gif nu mai era nici o sarma. blink.gif parca se evaporase sau se carbonizase cumva. era doar un fel de.. material negru (ca si cauciucul). pai cum naiba sa mearga masina cu asa ceva?
o data pe an masurati-le. s-ar putea sa aveti surprize..
floryyn
Help! sad.gif
Dragilor, m-am apucat sa montez gotronicul. Am luat fise noi, pentru orice eventualitate - tot Urziceni dar astea sunt ok deocamdata, rezistivitatea fiind intre 3-6 Kohmi. Am montat senzorul in locul platinii mobile, reglat distanta intre cama si senzor la 0.6, scos condensator, montat la loc capacul delcoului. Trecut la bobina. Aici totul ok pana cand am vazut ca am 2 fire - in instructiuni aparea doar unul. M-am uitat pe pozele din forum...am inteles, firul rosu se conecteaza la + ul bobinei. Dar cel negru?
Acum stau pe langa masina...si ma uit ca...la poarta noua icon_mrgreen.gif

Hmmm, mai cautai pe forum, cel negru se leaga la masa cumva? Pana nu ma lamureste cineva o las asa, ca mi-e ca o parlesc wacko.gif
ceacu
Da, cel negru se conecteaza la masa.
gotronic
Asta dovedeste cat de mult sunt citite prospectele. sad.gif Scrie clar cu albastru si subliniat cu marker galben-lamai ca se monteaza exact ca AT01 in plus firul negru se leaga la sasiul masinii(minus).!!! mad.gif Cred ca trebuie sa pun doar poze.!! Ca se "citesc" mai usor.!!! wacko.gif blush.gif
Din pacate, cred ca 50% din cei care au primit AT011 si senzor, ori m-au sunat sau intrebat unde se pune firul negru, ori au lasat firul negru pe borna RUP cum a venit aprinderea in colet. Pai "fratilor" am legat-o la borna RUP a aprinderii sa nu "balangane" firul in cutie.!!!! laugh.gif

Re edit:

De ce nu ai montat aprinderea cu LED-ul in sus sa-l poti vedea. !!!!???? unsure.gif wink.gif
Giurisici Fabian
aia e poza facuta de mine smile.gif
Gotronic merci am primit coletul si am montat aprinderea pe masina respectiva
multzam si numai bine!!!!
floryyn
124.gif baieti, succes! dupa "lupte seculare" si multa neatentie, recunosc...am reusit! Initial, dupa edificarea mea deplina asupra firului negru...l-am pus la masa (asa credeam eu...) si i-am dat cheie...nimic...dai iar si iar...verifica firele, fise, capac delco, senzor, nimic. Tocmai vroiam sa pun iar platina si condensatorul (vorbisem cu un amic electrician la telefon si urma sa merg la el) cand mi-a venit ideea sa incerc altfel cu firul de masa. L-am pus la masa la talpa bobinei, dat cheie, pornit!

Ce se observa: dupa incalzirea motorului (inca nu mi-am pus la loc termostatul) si impingerea completa a socului motorul merge mult mai bine la relanti. Asta in conditiile in care nu am reusit sa ajustez avansul pentru ca nu mi se-alege care-i semnul de pe motor cu care se aliniaza cel de pe volanta...

Am iesit cu ea in drive test...se manifesta o singura problema, din cand in cand, adica da in nas la pornirea de pe loc, dupa care merge bine, motorul e mai putin zgomotos. Datul in nas e o problema veche, care paruse a se remedia dupa ce am desfundat returul la benzina (furtunul se exfoliase in interior si formase un dop). Dupa desfundarea returului nu-mi mai scapa benzina pe la tavita carburatorului si mergea fara dat in nas. Acum iar se prelinge benzina pe la pompa de sprit desi membrana e intacta, si vad ca iar da in nas. sad.gif

Concluzia: motorul merge mai bine, chiar in conditiile unui avans dereglat si a problemelor din carburator. Dupa "drive test", cu motorul cald, porneste instantaneu. Sa vad cum va porni maine dimineata, la 7 cand plec cu ea...azi au fost aici doar 2 grade si pe aprinderea clasica mi-a pornit abia la a 3-a cheie...

Faza tare a fost cu un vecin de-al meu, om la 60 si ceva de ani, posesor de break pe GPL. Vine omu', se uita, se minuneaza, zice da' cum naiba-ti merge tie fara condensator, si ce licare aici... icon_mrgreen.gif I-am explicat omului, si in final a conchis ca vrea si el. Omu' habar n-are de internet, nu le are cu electronica...

@Giurisici Fabian tongue.gif da, e poza ta, dau o bere drepturi de copyright biggrin.gif neavand camera digitala la indemana, am folosit ce aveam la indemana...
djasu82
Pentru cei care nu stiu cum se monteaza senzorul gotronic si aprinderea AT011 e schitat de mine bafta. wub.gif
Siconi
Pentru C.C.:

Sa nu mi-o iei in nume de rau, dar se vede ca esti un pic cam pe langa electricitate. La fisele de bujii nu se pun sarme sa conduca tensiunea aia de valoare asa mare, ci... insertii de CARBON. Ce ai vazut tu acolo cand ai sectionat un conductor pentru bujii (fisa, cum vrei sa-i zici), era un material facut din CARBON ca sa conduca electricitatea si un fir, de cele mai multe ori, alb din matase pentru a spori flexibilitatea carbonului, care se stie ca e destul de casant (cei care au studiat si metalurgie -nu ma numar printre ei- stiu ca daca se pune carbon in otel devine mai rezistent, dar si mai CASANT, proportional su cantitatea de carbon).
Deci, era vorba de carbon si matase sintetica... nu vei gasi niciodata, nici la TESLA si nici la altii de renume, fise cu sarme in ele. Motivul: Carbonul conduce muuult mai lejer tensiuni si curenti decat o face un metal, fie el si Cu.

Acum, ca te-ai edificat, nu mai aburi si pe altii ca fisele sunt de c***t sau ca ce mai stiu eu ce... Ia fise noi, le masori, le sectionezi si te convingi ca nu vorbesc aiurea.

Bravo lui GoTronic pentru realizarea sa. Ma simt mandru ca se poate face asta pentru batrana Dacie


P.S.: Daciot pana la moarte!!!
gotronic
Eu stiam (dar nu bag mana-n foc) ca-s din cauciuc siliconic grafitat (firul din mijloc.!) ph34r.gif
C.C.
nici vorba sa ti-o iau in nume de rau si posibil sa ai dreptate. insa pot sa jur ca am vazut fise de masina cu un manunchi de sarme legate la papucii respectivi. credeam ca toate sunt asa. greseala mea. intr-adevar sunt absolut amator intr-ale electricii, insa o fisa care are mai mult de 4kohmi, e de aruncat. cel putin asa spune gotronic.
sal
bygy007
QUOTE(Siconi @ 15 Oct 2007, 17:18)
Pentru C.C.:

Sa nu mi-o iei in nume de rau, dar se vede ca esti un pic cam pe langa electricitate. La fisele de bujii nu se pun sarme sa conduca tensiunea aia de valoare asa mare, ci... insertii de CARBON. Ce ai vazut tu acolo cand ai sectionat un conductor pentru bujii (fisa, cum vrei sa-i zici), era un material facut din CARBON ca sa conduca electricitatea si un fir, de cele mai multe ori, alb din matase pentru a spori flexibilitatea carbonului, care se stie ca e destul de casant (cei care au studiat si metalurgie -nu ma numar printre ei- stiu ca daca se pune carbon in otel devine mai rezistent, dar si mai CASANT, proportional su cantitatea de carbon).
Deci, era vorba de carbon si matase sintetica... nu vei gasi niciodata, nici la TESLA si nici la altii de renume, fise cu sarme in ele. Motivul: Carbonul conduce muuult mai lejer tensiuni si curenti decat o face un metal, fie el si Cu.

Acum, ca te-ai edificat, nu mai aburi si pe altii ca fisele sunt de c***t sau ca ce mai stiu eu ce... Ia fise noi, le masori, le sectionezi si te convingi ca nu vorbesc aiurea.

Bravo lui GoTronic pentru realizarea sa. Ma simt mandru ca se poate face asta pentru batrana Dacie
P.S.: Daciot pana la moarte!!!
*


de fapt unele au pe interior un tub ,tub pe care este depus prin aceleasi procedee prin care se realizeaza rezistentele pelicula de carbon un strat de grafit , iar altele (cele cu matase care zici) au o sirma subtire se nichelina bobinata pe acel fir de matase la o masuratoare cu un ohmetru au o rezistenta intre 3kohmi si 14kohmi ce depaseste aceasta valoare sint considerate proaste


si din sirma chioara cum am eu (fisa centrala fiind rezistiva pentru a proteja BI)
gotronic
Merge si pana la 10 ...14 Kohmi, dar se pierde mult pe fise din energia scanteii. Cam 500....1000 ohmi ar fi ideale. Asa erau pe vremuri din fabricatie, dar erau din fir rezistiv bobinat...!!!! blush.gif
Siconi
Bine, mai meseriasilor, si grafitul ce este?!? Cine stie sa dea o definitie a grafitului? Oare nu este tot din carbon obtinut?! Deci ne intoarcem de unde am pecat. Oricum, aveti dreptate ca e grafit, eu insa voiam sa accentuez faptul ca nu sunt sarme si sa explic omului ce a vazut, ca sa nu-si faca ganduri negre... ma rog, prea negre.

Deci am cazut de acord! Important e ca am invatat toti ceva, cred eu. Nu ma dau profesor, iar faptul ca si voi ati confirmat cele spuse de mine dovedeste ca nu am REinventat apa calda sau roata. rolleyes.gif tongue.gif

Sa auzim de bine.

15 Oct 2007, 21:00:
LE:

Si ca tot ce-i bun, nu tine mult. Acum gasesti tot felul de chinezarii, unele made in RO, mai proaste ca alea din orient. Mare pacat... lucrurile bune sunt cam greu de atins iar cele ieftine sunt de tras apa dupa ele. Parerea mea.
claudiuxyz
Am eu fise BOSCH de pe VW golf 2 cu sarma litata din cupru de aproximativ 2,5 mm2.
O sa pun si poze daca nu credeti.
Siconi
N-a zis nimeni ca nu crede, ci doar ca sunt rare sau scumpe. Astea obisnuite, chiar si cele siliconate sunt cu carbon.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.