Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
djasu82
Ai mare dreptate si se practica la masinile nemtesti . Fisele tesla sunt realizate la interior din conductorul de carbon si avind doua invelisuri speciale pentru a elimina perturbatiile aparute pe traseu si auzite in castefonul masini si sunt mai flexibile wink.gif .Acuma eu ce am spus cu citeva postari mai sus nu faceti pe om daca nu are banuti sa nu isi poata monta AT011 din cauza fiselor wink.gif , degeaba ai fise bune aprindere buna senzor daca motorul e varza wink.gif ma refer la partea delcou carburator nu mai mentionez si altele . Asadar si daca vei avea pe fise 200 ko vei porni masina eu va spun fiindca am dat tot echipamentul jos de pe masina ma refer la senzor si aprindere si am trecut pe cel clasic . Fise intre 7 si 200 ko adica cele vechi platina capacul de delcou vechi si totusi porneste la sfert de cheie wink.gif. Atata teorie stiti multi iar practica va pune capac =)).
Siconi
Nimic mai adevarat, camarade!

15 Oct 2007, 22:00:
Daca nu ma insel prea tare, am impresia ca si fisele pentru "racing" sunt tot cu carbon. De ce sa fie asa? Cine da raspunsul e un mare meserias. Mai invat si eu cate ceva.
dyogenes
Si eu am fost foarte dezamagit de fisele de Urziceni, la vremea respectiva. in decurs de 3-4 luni rezistenta ajungea peste 200 Kohmi. Asa ca pana la urma am pus de Constanta, care erau din cupru chior. Si acum fosta mea Dacie merge perfect cu acele fise (si nici urma de parazit la MP3).

La Peugeot-uri (205-ul prietenei si 405-ul meu) am fisele originale. Sunt facute din conductor de nichelina si au intre3 si 8 ohmi, in functie de lungimea fisei (motorul e transversal deci fisele difera foarte mult ca lungime)

Oare de ce fisele de Dacia se intrerupeau in cateva luni iar astea merg impecabil de 17 ani?
C.C.
QUOTE(djasu82 @ 15 Oct 2007, 21:53)
Ai mare dreptate si se practica la masinile nemtesti  . Fisele tesla sunt realizate la interior din conductorul de carbon si avind doua invelisuri speciale pentru a elimina perturbatiile aparute pe traseu si auzite in castefonul masini si sunt mai flexibile wink.gif .Acuma eu ce am spus cu citeva postari mai sus nu faceti pe om daca nu are banuti sa nu isi poata monta AT011 din cauza fiselor wink.gif , degeaba ai fise bune aprindere buna senzor daca motorul e varza wink.gif ma refer la partea delcou carburator nu mai mentionez si altele . Asadar si daca vei avea pe fise 200 ko vei porni masina eu va spun fiindca am dat tot echipamentul jos de pe masina ma refer la senzor si aprindere si am trecut pe cel clasic . Fise intre 7 si 200 ko adica cele vechi platina capacul de delcou vechi si totusi porneste la sfert de cheie wink.gif. Atata teorie stiti multi iar practica va pune capac =)).
*


sunt convins ca masina va porni si cu fisele alea, insa ma intereseaza care sunt (daca sunt) efectele negative asupra bobinei si aprinderii electronice. pt.ca, daca nu sunt, am putea sa le lasam in plata domnului si sa nu ne mai intrebam care este diferenta intre o fisa de 1kohmi si una de 200. intreb pt.ca nu stiu- nu de alta.

QUOTE(Siconi @ 15 Oct 2007, 21:57)
Nimic mai adevarat, camarade!

<span class='edit'>15 Oct 2007, 22:00:</span>
Daca nu ma insel prea tare, am impresia ca si fisele pentru "racing" sunt tot cu carbon. De ce sa fie asa? Cine da raspunsul e un mare meserias. Mai invat si eu cate ceva.
*


da, insa intrebarea e, cat de des se schimba fisele pentru "racing"? pentru ca aia schimba piese si consumabile dupa cateva zeci de km de cursa, pe cand pe mine ma intereseaza sa tina (daca s-ar putea) ani de zile, cum spunea cineva mai sus.
diaconuliviu
QUOTE(C.C. @ 15 Oct 2007, 17:43)
[...]pot sa jur ca am vazut fise de masina cu un manunchi de sarme legate la papucii respectivi. [...]


Sint TREI tipuri de fise (sau atitea cunosc eu):

Rezistive = cu rezistenta distribuita, adica acele fise cu silicon grafitat. Grafitul ala se comporta cam ca si carbonul de pe rezistoarele cu carbon.
Ex: fisele de Urziceni, Tesla..
Inductive = cu acel tubulet de care spunea cineva pe care se infasoara un fir subtire in forma de spirala(de solenoid).
Ex: fisele Cielo am vazut ca-s asa.

Conductive = fir din cupru simplu.
Ex: Cele de Constanta.

Pe vremea basculantelor Bucegi si Carpati fisele erau conductive iar la capete (in conectorul de la bujii, numit si "lulea" din cauza formei) aveau un rezistor de 2-5 kohm pentru deparazitare. "Luleaua" avea un fel de ac filetat in care se infigea cablul si se rasucea pina acel ac se infileta in cablu, deci fisele erau refolosibile. Acel ac era montat cu o piulita asa incit si ansamblul putea fi eliminat pentru inlocuirea acelor rezistori.
ceacu
Hop sa ma bag si eu!

Curentului ii place mai mult rezistenta mai mica!

Deci cele mai bune (pentru motor si bobina) sunt cele din sirma chioara de cupru (zecimi de ohm rezistenta), dar se vor supara tare cei cu radiouri si nu numai (vor auzi niste paraieli frumoase plus ca se poate strica electronica masinii).

Fisele Racing, sunt din cupru chior nebobinat (acolo ii intereseaza in special performanta si mai putin parazitii).

Daca aveti fise cu rezistenta sporita (prin imbatranire) in mod sigur ati solicitat in plus bobina de inductie (ea a vazut o tensiune mai mare in secundar).

Cele cu rezistenta distribuita (carbon) sunt folosite DOAR pe criteriu de cost.

La o Supernova de 4 ani, am masurat intre 1,5 si 3 kOhmi (functie de lungime) si erau originale cu rezistenta distribuita (dar de calitate).

La un set Tesla siliconice, am masurat si 6 kOhmi (fisa cea lunga) si erau noi.

Cele de Urziceni (s-a tot scris si rescris) sunt de o calitate execrabila (le creste rezistenta enorm in timp).

Fisele originale (puse prin anii 70-80) erau cu fir bobinat pe miez de ferita (acelea de sute de ohmi).

Deci, d.p.d.v. electric, cele mai bune sunt cele cu sarma de cupru.

Doar ca sunt si cam ilegale (perturbatii).

Ca atare, ca si variante raman celelalte modele (gen Tesla s.a.m.d.) sau fise serioase de la masini din generatie mai veche DAR cu distribuitor (se vorbea de Cielo, astea sunt accesibile ca si pret, problema e sa fie OEM adica modelul original)

P.S. Eu am cu sarma de Cu, dar "tot" caut sa le schimb cu modelul cu sarma bobinata!
diaconuliviu
Alea de Cielo au alte contacte spre bobina, ceva in stilul mufei RCA.. cel putin bobina jumo are niste pini ca la RCA tata. Ma rog, se poate remufa o tablita ca la Dacia.
razvan_3asy
Montat aprindere! Intradevar un relanti mai stabil, motoru se aude altfel, deocamdata asta am realizat eu . mellow.gif
finutu
la gotronic cat tre sa am distanta optima la bujii?
djasu82
Scrie pe prospect wink.gif pina la 1 mm vara si iarna 0,7-0,8mm wink.gif
cd_i
Eu am lasat 0.9 mm distanta la bujii. Sa impac si capra si varza.
floryyn
QUOTE
Concluzia: motorul merge mai bine, chiar in conditiile unui avans dereglat si a problemelor din carburator. Dupa "drive test", cu motorul cald, porneste instantaneu. Sa vad cum va porni maine dimineata, la 7 cand plec cu ea...azi au fost aici doar 2 grade si pe aprinderea clasica mi-a pornit abia la a 3-a cheie...


Salutari! Asta spuneam in urma cu doua zile, dupa ce montasem gotronicul...
Dragi colegi forumisti, ce avans dereglat, ce probleme in carburator...Aiurea, problema era mult mai "elementara" : MOTORINA. wacko.gif

Dupa instalarea aprinderii gotronic, a doua zi dimineata, la aproape zero grade, masina a pornit imediat, problema fiind fumul albicios-albastrui si urat mirositor pe care il scotea, enorm de mult fum; in plus motorul murea imediat ce impingeam socul, indiferent de incalzirea motorului.

Drept urmare am plecat direct la atelier, la baieti, unde dupa chinuitoare incercari si ipoteze care mai de care (motor terminat--papa ulei in draci; carburator terminat--nu se poate regla) etc. etc. un mecanic a avut ideea sa scoata niste "benzina" si sa se spele cu ea pe maini...Verdictul: dupa miros, consistenta, culoare:motorina!!! Am mers cateva zeci de km, chinuit, cu un amestec de 2 parti benzina/1 parte motorina...

Acum ca sa revin la gotronic si cum se comporta masina cu el...dupa ce s-a extras tot amestecul ala din masina (vreo 20 de litri sad.gif ),pus in loc benzina efix, schimbat bujii - pus Sinterom si aruncat bujiile Master si Falke facute praf, reglat carburator si avans, motorul masinii merge cum n-a mers niciodata de cand am masinuta asta. Relanti linistit si fara intreruperi, mers mult mai silentios in toate treptele de viteza. De pornire ce sa mai zic, porneste din prima.

Sunt foarte multumit si recomand cu caldura gotronicul.
argon
in locul tau as chimba si uleiul. Totusi, cum ai reusit sa pui motorina? blink.gif
ageana
Eu sigur nu am motorina in rezervor, dar de vreo cateva zile masina merge FOARTE urat cat timp e rece. Fara soc nici nu pot pleca cu ea de pe loc, si moare motorul imediat ce nu mai accelerez.
Am curatat aseara jiglerul ala cu prindere externa (nu stiu cum ii zice), am reglat avansul, am reglat amestecul pt. mersul in gol, am reglat distanta senzor-cama, si tot la fel... merge oribil cand e rece. Merge ca si cum ar ramane fara benzina.
Dati-mi un sfat va rog, daca aveti vreo idee.
Scuze daca sunt oarecum offtopic.
diaconuliviu
Pai motorul rece nu merge rotund fara soc, mai ales pe racoarea de afara din diminetile de ieri si alaltaieri. Daca la cald merge bine, asta e. Daca si la cald bilbiie, ia si aprinderea la verificat (fise, bujii, bobina...).
Si mai incearca sa comuti intrarea filtrului pe pozitia de iarna,
floryyn
QUOTE(argon @ 18 Oct 2007, 07:56)
in locul tau as chimba si uleiul. Totusi, cum ai reusit sa pui motorina? blink.gif
*



...nu eu, blonda de la Petrom...zice, "mergeti si platiti la casa, ca va pun eu!" 022.gif 022.gif Ai dreptate, trebuie schimbat si uleiul, acum trebuie ca am un amestec "exotic" de Prista bulgareasca si ceva motorina romaneasca... wacko.gif

In legatura cu discutia despre fise, sa vedeti ciudatenie. Una din fisele de Urziceni, am masurat-o inainte de a o pune pe bujie, avea vreo 4 KOhmi, am scos-o de pe bujie (si m-am straduit s-o scot cat mai finut) si am masurat-o din nou...ce credeti: acum avea vreo 8KOhmi!!! Cum naiba?!! Oricum, am aflat de la un forumist craiovean ca s-ar gasi in Craiova fise Tesla, am drum pe-acolo si o sa caut. Deocamdata masinuta merge foarte bine chiar si cu fisele Urziceni si bujiile Sinterom, bujii montate fara a se umbla la distanta dintre electrozi. La prima "abatere", si daca fac rost de Tesla, as incerca si cu bujiile Denso. Insa pana una alta, merge brici motorasul wub.gif
mad toz
Am aprinderea AT011 si nu inteleg un lucru.Acum ca a venit un pic frigu,vad ca nu a pornit la prima cheie sad.gif si pe platina nu mi se intampla asa ceva.Pornea si iarna la -15 grade la prima cheie.
Reglajele la senzor le-am facut bine(0,6 intre el si cama),fisele la bujii le-am schimbat (am pus Tesla),capacul la delco schimbat(am pus Doduco),capsula vacuumatica e buna,bobina e buna,singuru care nu l-am schimbat sunt bujiile.
Distanta la bujii este de 0,8 ,atat au avut si pe platina.Sunt Brisk si au vreun an si jumatate dar toate dau scanteie,adica daca scot cate o fisa se simte la motor.
Acum pun si eu o intrebare ca nu prea ma pricep bine , cum imi dau seama daca bujiile sunt duse?Ca ma gandesc ca asta e singurul lucru care nu l-am schimbat.
Intrebare pentru gotronic : pot sa pun platina in loc de senzor dar sa las aprinderea?Vreau sa incerc sa vad daca este vreo diferenta.
La turatii joase trage mai bine decat pe platina,dar am obervat ca nu mai urca mai mult de 140 ,si inainte de a pune aprinderea urca la 155-160(se poate sa fie si bujiile de vina?)
gotronic
Da, Aprinderea AT011 merge si cu platina, dar trebuie sa refaci reglajul avansului. La fel cand treci pe senzor. Nu cred sa fie de la senzor sau aprindere, chiar daca asa pare. (ma refer la temperatura scazuta) Trebuie verificate cu atentie toate elementele de la instalatia de aprindere. si a trecut un an de cand pornea la temperaturi scazute, pot fi multe altele , si ma refer aici si la carburatie...!!

RE edit.

Vad ca ai reeditat si tu in timp ce postam. Se pare ca nu ai reglat avansul cum trebuie (este prea mic). Ai pus senzorul cred si GATA. Daca iti trage bine la turatii joase si nu mai fuge, este posibil sa fie avansul prea mic. Regleaza avansul si o sa-ti porneasca si mai bine, la fel o sa atingi iar viteza mare.!!!
Famke
Pt Gotronic.Scuze daca te pun sa repeti ( am citit topicul dela 1la 50 si dupa aceea restul pe sarite dar nu am gasit )cat coasta T011 + Senzor si cum se poate comanda ? Am montat un AT 01 si doar functionarea la turatii mici s-a imbunatatit .Problema mea e pornirea la rece.Sunt convins ca am probleme si la carburator dar prima data vreau sa pun la punct aprinderea.Am fise noi Tesla,bujii Renault (made in Mexic ) bobina Bosh ( era pe masina cand am cumparat-o)distanta 0.3 platina ,0.9 bujii , platina stare buna.
gotronic
Distanta la platina, e bine sa fie 0,4 mm, mai ales daca sunt jocuri radiale la axul delcoului. La bujii trebuie tatonata distanta in functie de mai multi factori (bobina, fise, bujii...), ce sa zic incearca cu o distanta de 0,7...0,8 mm. Pretul si modalitati de achizitie nu pot sa pun aici, asta o sa-ti trimit pe PM, si ar fi bine sa nu se stearga sa stie lumea. Si cine mai doreste astfel de informatii s-a mai scris NUMAI pe PM (Personal Mesage) sau email.
mad toz
Avansul l-am reglat cu led-ul dar ti-am zis nu merge bine ,trebuie dat delcoul putin mai inapoi.O sa incerc mai multe reglaje ,si ma gandesc ca poate fi si de la bujii,care am scris mai sus nu stiu cum sa imi dau seama daca mai sunt bune sau nu unsure.gif
ct_71_ccl
ptr gotronic:ref la AT 011,e posibil sa se intimple ceva cu aprinderea daca am fise de urziceni?
nu le-am masurat cind am montat si nu stiu cit de bune sint!
multumesc!
gotronic
QUOTE(floryyn @ 19 Oct 2007, 14:11)
...nu eu, blonda de la Petrom...zice, "mergeti si platiti la casa, ca va pun eu!" 022.gif  022.gif

nu crede.gif ras hohote.gif Eu stiam ca prima data pui benzina in rezervor si pe urma te duci si platesti.!!! (Nu de alta , dar sa stii cat sa platesti. !!!) cu ochiul.gif coolspeak.gif

@ ct_71_ccl Nu se intampla nimic cu aprinderea cu nici un fel de fise. In cel mai rau caz nu o sa-ti mearga motorul bine, daca sunt intrerupte (au rezistenta marita, una sau mai multe) sau au izolatiile slabe.!!!
floryyn
QUOTE(gotronic @ 21 Oct 2007, 09:15)
nu crede.gif  ras hohote.gif  Eu stiam ca prima data pui benzina in rezervor si pe urma te duci si platesti.!!! (Nu de alta , dar sa stii cat sa platesti. !!!)  cu ochiul.gif  coolspeak.gif

@ ct_71_ccl   Nu se intampla nimic cu aprinderea cu nici un fel de fise. In cel mai rau caz nu o sa-ti mearga motorul bine, daca sunt intrerupte (au rezistenta marita, una sau mai multe) sau au izolatiile slabe.!!!
*



Domnu' Gelu, aici, la Petrom Targu Jiu, lucrurile se petrec "on the fly"... icon_mrgreen.gif
Oricum, pentru mine, invatare de minte...

Pai eu am fise Urziceni, si Sinteroame, si merge bine mersi motorasul...
razvan_3asy
La relanti beculetu de la senzor trebuie sa palpaie? sau trebuie sa stea aprins constant? unsure.gif
djasu82
Depinde de turatie de obicei palpaie la turatie mica iar la turatie mare nu iti va sta aprins acel led desi el palpaie doarece frecventa e mare încat ochiul uman nu poate percepe.
gotronic
QUOTE(razvan_3asy @ 22 Oct 2007, 17:56)
La relanti beculetu de la senzor trebuie sa palpaie? sau trebuie sa stea aprins constant? unsure.gif
*



Daca ai fi citit prospectul in totalitate(dar este greu, daca nu imposibil in afara faptului de a "privi" la pozele de montaj), sad.gif ai fi citit acolo ca ochiul omenesc nu poate percepe frecventa LED-ului la turatii inalte. Pe principiul asta se bazeaza si cinematografia. !!! (Ma refer aici la frecventele inalte peste cca 10 Hz, pe care nu le vede ochiul omenesc, NU aprinderile electronice.!!!) laugh.gif
ydaniel
eu va recomand bujii denso:) si pt gabi-vino la facultate cu dacia;) si vedem noi:)
razvan_3asy
Am si eu o nelamurire in legatura cu aprinderea si senzoru, mecanicu meu zice ca nu e buna din 2 puncte de vedere:
1. se v-a face condens
2. el nu intelege cum invarte cama sau ceva de genu asta
Lamuriti-ma si pe mine sa il pot lamuri si eu pe el(si pe tata,care tine cu mecanicu icon_mrgreen.gif ).
gotronic
frustrat.gif Ce sa invarta cama??? Senzorul "citeste " forma camei, deci nu atinge nimic. Si de ce sa faca condens, ca nu am inteles.??? Daca face condens, si pe clasic este problema atunci.!!! Stiu ca este greu de inteles ptr. mecanici partea asta electronica in general, si ei prefera "sa lucreze" cu ceva ce inteleg sau cunosc demult (nu vor sa se complice).!!! asteapta nervos.gif
wo_name
gotronic, o lamurire,

am mai postat intamplarea mea cu AT01, dar nu erai activ pe forum pe atunci.

Am cumparat si montat(corect, dupa ce am citit prospectul nu doar desenele) aprinderea, am reglat avansul, reglat distanta la platina si bujii (conform instructiuni).
A mers, imbunatatiri nu am remarcat, dar eram convins ca merge mai bine. Numai ca au aparut probleme, tremura la turatie mare, bobina a inceput sa aiba scurgeri de ulei si se infierbanta f. tare (am schimbat bobina si pe cea noua a reusit s-o strice). Intr-o dimineata la semafor nu a mai vrut sa plece si am dat jos aprinderea si am reusit sa plec.

Poti sa-mi spui ce nu a fost inregula?
gotronic
Da, banuiesc ca pe vremea aceea erau un lot prost de bobine de inductie in comert (se strapungeu bobinele intre spire, datorita tensiunii mai mari ce dadea bobina cu aprinderea montata). In plus daca fisele nu au valori mici ale rezistentei ohmice, este posibil ca tensiunea din secundar sa creasca foarte mult (ca la un transformator de inalta fara sarcina), si atunci iarasi tensiunea din secundar se duce la masa pe unde "gaseste" rezistenta mai mica, si nu ajunge la bujii, de aceea pe clasic mergea mai bine sau pur si simplu mergea. In instructiunile de utilizare este specificat acest lucru (ca daca nu sunt "toate" in parametri nominali (nu neaparat noi), este posibil ca motorul sa functioneze defectuos sau deloc.!!!)
Re edit:
Este posibil si de la un lot prost de bujii sa se intample lucrul specificat de tine. (Mi-au relatat altii care au patit-o.)
wo_name
posibil, de atunci am schimbat fisele de origine necunoscuta cu unele bosh, bujiile simterom cu beru si bobina noua(arsa) cu cea veche smile.gif

aprinderea nu o mai am, am facut-o cadou la cei cu 3R, dupa faza cu semaforul smile.gif
djasu82
Poate ca bobina nu avea rezistenta ohmica de 3 ohmi cel mai frumos e sa adaugi o rezistenta de balast. Daca ai avansul mare fi sigur ca iti va tremura motorul la turatie mare si pe platina si cu senzorul wink.gif am verificat si am avut aceleasi simtome. Adica tremura la turatie mare mai mult de 120 nu urca , am redus avansul dupa aceea am turat motorul sa vad unde apar tremurarile si l-am reglat avansul in asa fel de la 800 de ture pina la 4500 sa nu imi apara acele tremurari sau detonati mai bine spus . Si ca uimire urca asa de frumos si acuma prind si 150 km/h din ce am constatat practic va spun cu teoria se ia teapa . Tare cu mecanicul si platina nu stie ce-i ala senzor cred ca nici cei de la service nu prea cunosc cei ala senzor sau aprindere eletronica =))) evident totul se invata mecanica vorba profesorilor de matematica =)))) va salut respectos .
gino73
Dupa o luna de la primirea aprinderii electronice si dupa ce l-am stresat pe gotronic pe PM, am reusit sa am timp si sa pun la punct atat aprinderea ,care numai cum trebuia nu o montam ,cat si celelalte piese necesare unei functionari corecte a aprinderii.
Am montat aprinderea (cum trebuie), am schimbat bobina(cu o gioarsa cica made in germany, care era foarte proasta), am pus bobina veche inapoi, am schibat fisele(boch de la selgros), am schimbat si reglat la 8mm bujiile(brisk N14Y) + spalat carburator schimbat jigleoare, cui pontou.
AM ALTA MASINA.
gotronic nu pot decat sa ma inclin!
gotronic
nedumerire.gif Ne spui si noua "numai cum nu trebuie montata aprinderea", sa nu gresim incontinuare.? Sa vad si eu unde, si cum trebuie modificat prospectul sa nu se mai greseasca?! blush.gif mandru.gif

Merci.
ydaniel
de obicei lumea se asteapta ca dupa montarea aprinderii electronice masina sa mearga super dar nu se mai gandesc ca mai sunt si alte componente.va recomand daca tot schimbati ceva sa cumparati piese de calitate nu gigi srl sau asam.
gotronic
De aia unele firme, vand kit-ul complet de aprindere (bobina, fise, capac delcou, distribuitor, aprindere electronica...), sa nu mai fie probleme, si acum ii inteleg. Intr-adevar iese mult mai scump, dar cel putin nu mai auzi de "reclamatii" la adresa ta. Am sa ma gandesc pe viitor la treaba asta.!!! blush.gif
djasu82
Pentru cei care nu stiu Gelu sau nu au posibilitatea sa-si achizitioneze wink.gif .
gino73
Pai ,cea mai mare problema am avut-o cu firul negru de la aprindere pe care "nu l-am pus la locul lui" dacat dupa ce mai "convins" tu(gotronic).
Culmea era ca avand platina pe masina , pornea si mergea binisor, dar cand puneam senzorul gata se termina distractia. Eram sigur ca nimic nu este defect dar nu mergea. Dupa ce am invatat sa pun firul negru la masa masinii .... Tu spui ca scrie jos cu albastru in prospect si te cred pentru ca l-am citit numai ca acolo este vorba de senzor, iar la aprindere nu ai zis nimic de firul negru de aceea cam toti il lasa unde este el pus.
diaconuliviu
Mamaaaaaaaaaaa, ce topic inutil. Imi pare rau ca spun asta dar:

Nimeni nu poate cumpara AT011 din magazine ca n-a ajuns acolo; in consecinta toti cumpara prin PM pe forum; asta presupune ca citesc si topicul asta de aprinderi electronice. Si-l citesc DEGEABA! Pe undeva prin topic scrie ca AT011 ARE MASA si se leaga ca atare.

Gelu, scrie-le, domnule, MARE SI ROSU: Are fir de masa si se leaga la surubul de pe caroserie al releului de tensiune. Ups, or sa te sune sa te intrebe care e ala.
mishujkl
gino73 mai arunca un ochi pe prospect sa vezi ca scrie clar: "Se monteaza exact ca AT01, in plus firul negru se leaga la sasiul masinii (-)", apoi scrie de senzor.
Daca zici ca scrie numai de senzor de ce nu l-ai montat "exact ca AT01" pe bobina? laugh.gif
gotronic
Stai linisti ca au fost si astfel de cazuri. Si nu numai, o sa dau acum un "citat" (fara nume evident, ca nu fac asa ceva), doar ca sa vedeti ce se intelege atunci cand toata lumea isi da cu parerea, si bietul om care nu stie exact despre ce este vorba, ce a inteles. : (nu-i de ras).!!!
blush.gif blush.gif blush.gif
"Salut. Mi-am montat o aprindere tranzistorizata AT 01 pe dacie si spre surprinderea mea o pornit la prima cheie, ce-i drept relantiul o stat la 600 rpm si lam reglat din soc sa stea pan pe la 1000, apoi dupa 1 minut am bagat socu si statea relantiul pe la 800. Am platina noua, buji noi champion, delcou nou, bobina e buna (pe instructiunile de montare a aprinderii scria ca intre borma 1 si 15 sa fie o rezistenta de 3 Ohmi, am masurat rezistenta si la mine e de 3,2 Ohmi), fise bune de urziceni (le-am demontat si le-am masurat rezistenta electrica la fiecare...e intre 3,3 Kohmi si 3,6 Kohmi....iin instructiuni scria ca nu trebe sa aiba mai mult de 4Kohmi), numai CONDENSATORUL e busit, mi-am dat seama deoarece inainte de montarea aprinderii masina pornea dupa 3-4 chei (asta daca o porneam zilnic) si dupa 8-9 chei daca o porneam dupa un interval de timp mai mare (1 saptamana de exemplu), iar cu aprinderea ta porneste la cheie.
Intrebarea mea este : sa cumpar un condensator nou si sa-l pun pe masina, si sa dau aprinderea tranzistorizata jos sau sa las aprinderea?
te intreb acest lucru pentru ca sunt confuz.am citit pe forum pareri cum ca aprinderea e buna face treaba super sau ca aprinderea ta e buna numai ca sa vezi ce e defect la aprinderea ta clasica cu condensator, platina, etc.
Eu am vazut ca face treaba buna , tu care ai proiectat aceasta aprindere ce ma sfatuiesti? sa o las montata si sa nu ascult de gurile rele? sau s-o tin ca rezerva in caz ca cedeaza vechea aprindere?
Numai bine.
"
aalinte
radmasa.gif
floryyn
Mai baieti, ce va minunati voi ca oamenii se incurca la montajul aprinderii (si eu m-am "izbit" de firul negru biggrin.gif ). Cand am fost la un service cu niste probleme, se uitau baietii aia la delcoul meu ca la ozn-u. Nu intelegeau unde naiba e platina...

Eu intai am incercat sa-i fac masa prin firul ala negru de la suportul de prindere al vasului cu lichid pt. parbriz. N-a mers asa ca l-am pus la suportul de fixare a bobinei si voila...

O intrebare acum. Ieri, cautand dupa una alta, am gasit intamplator fise Tesla si in Targu Jiu (pentru daciotii gorjeni doritori, gasesc la un mic magazin de pe Str. Victoriei). N-am ratat ocazia si le-am cumparat. In momentul asta motorul merge foarte bine si cu fisele Urziceni, pe care le-am cumparat de curand, asa ca ce sa fac, sa le las asa si sa tin Teslele de rezerva, sau sa le schimb? Fisele Tesla sunt ok la rezistivitate, le-am masurat si au in jur de 3.3 KOhmi.
gotronic
Si alea de Urziceni ce valori au. ? Daca au valori mari schimbale, ca oricum si astea Tesla o sa-si modifice rezistenta in timp (chiar daca nu le folosesti).!!! icon_mrgreen.gif
lucasss
Buna tuturor.
Am primit si eu at011 ( multumesc Gotronic) dar nu am reusit sa il montez inca.Una dintre probleme este ca o fisa este intrerupta si nu am vrut sa testez asa aprinderea electronica.Caut momentan ceva fise mai ok (tesla) dar nu gasesc magazin in Arad.Apropo de fise tesla , sint cu miez siliconat sau fir de cupru?Din cite am mai citit pe forum-uri am inteles ca fisele siliconate nu sint asa de bune pe dacie.Este adevarat?

gotronic
Ba sunt bune, numai sa fie in parametri (rezistenta ohmica mai mica de 4 Kohmi).Ideal 1 Kohm, dar nu gasiti asa ceva. Oricum altele mai bune nu sunt. Ma refer la cele cu fir bobinat rezistiv pe interior (din cauza pretului ridicat).
cd_i
Ca tot discuta toata lumea de fise, ma bag si io in seama.


Cu ceva vreme in urma am avut pe masina fise din alea cu sarma pe interior, masina mergea impecabil dar auzeam motorul in radioul din masina de ma scotea din sarite.

Ca remediu de moment am schimbat fisa centrala cu o fisa cu "inima" de silicon. Rezistenta fisei respective era in parametri (undeva in jur de 3kOhmi). Functionarea motorului nu s-a schimbat cu nimic dar am scapat de zgomotul ala suparator din radio. smile.gif

djasu82
Mai bine puneti sirma bruta de 5 mm in locul fiselor si gata radmasa.gif .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.