djasu82
22 Dec 2007, 14:46
Asadar care voteaza pentru senzor si care voteaza pentru platina
Fiindca mai sunt mecanici pe forum care sustin sus si tare ca tot mai buna e platina eu personal nu-i dau crezare
....
mishujkl
22 Dec 2007, 17:17
senzor
adi_adyta
22 Dec 2007, 17:18
traiasca senzoru
am un relanti de 600 de ture , si asa de frumos toarce motoru . saraca baba nu a vazut un asa relanti nici noua.
emilperijoc
22 Dec 2007, 18:03
Fara nici o indoiala votez pentru SENZOR ( nu stiu pe ce se bazeaza unii mecanici cand aleg platina)
La mine se simnte o mare diferenta ( in bine) cu toate ca am la fise 30k
Votez cu ochii inchisi senzorul ,toata stima si respectul pt d-ul Gotronic ,fara dansul nu faceam noi votul acesta !!!
Senzor
, categoric !!!
Tot respectul pentru Dl Gelu !!!!
djasu82
22 Dec 2007, 20:56
Senzor si aprindere eletronica fie ea at011 sau CDi. Din cate stiu chiar daca ai aprinderea buna si carburatorul e reglat prost motorul iti face figuri
.
Eu am comandat aprinderea + senzorul marti si nu a ajuns inca
Posta Romana sucks!!!
A mai patit cineva asta?
[attachmentid=1627424594]
In special cei cu senzor?
P.S. un link interesant:
Autorepair guides, car service manuals, car owners manuals and more...Craciun Fericit la toti!
djasu82
23 Dec 2007, 08:28
Nici eu cu CDi nu am patit asa ceva
vezi ca iei foc daca nu ati reglezi avansul .
gotronic
23 Dec 2007, 09:54
QUOTE(ceacu @ 23 Dec 2007, 06:51)
A mai patit cineva asta?
[attachmentid=1627424594]
In special cei cu senzor?
P.S. un link interesant:
Autorepair guides, car service manuals, car owners manuals and more...Craciun Fericit la toti!
1. Din cate stiu eu, tu nu ti-ai montat senzorul si aprinderea.!
2. Tu ai bobina de 1,2 ohmi inseriata cu un bec.!
3. Fisele tale sunt tipul "sarma".!
Daca ti-ai fi montat senzorul cu aprinderea, nu mai carbonizai pipa si capacul delcou pe colturi. Senzorul necesita rotirea delcoului cu cca 20 grade in sens trigonometric (invers acelor de ceasornic), astfel scanteia este data pe toata lungimea pipei si ploturilor de la capac delcou, iar temperatura este mai bine distribuita.!
djasu82
23 Dec 2007, 10:03
Mai bine spunei gotronic ca scanteeia e aruncata direct pe mijlocul plotului la ori ce turatie a motorului . Doar la cdi si daca e si multi spark arunca scantee pe toata suprafata plotului.
gotronic
23 Dec 2007, 20:59
Nu trebuie sa-i spun, stie el mai bine, nu este "novice" stai linistit.!
djasu82
23 Dec 2007, 21:53
Eu spun daca avea bujiile puse la distante cel putin 1mm nu avea probleme majore daca a folosit fise tip sarma
. Apropo azi am vazut o aprindere de tico asa de simpla asemanatoare cu senzorul gotronic.
QUOTE(gotronic @ 23 Dec 2007, 20:59)
Nu trebuie sa-i spun, stie el mai bine, nu este "novice" stai linistit.!
Mda.
Incerc sa adaptez Senzor 011 la un modul HEI 01989747 de Cielo (~120LEI):
http://www.megamanual.com/ms2/GM_7pinHEI.htm; Cel de pe Cielo e cu 8 pini.
Care modul se imperecheaza si cu bobina mea, si cu una de Cielo 01115467 sau 96165049 (~80LEI). Diferenta e ca de la cer la pamant fata de bobina de dacie (care e cu circuit magnetic deschis).
De aia am si postat pozele cu capacul, sa se vada cat arde o bobina serioasa.
Si cum timpul meu e foarte limitat, ma lovesc de banala problema de a gasi conectorii modulului HEI respectiv bobinei (de Cielo), mie-mi trebuiesc doar cei de la modulul HEI.
Scula aia (in teorie) stie sa faca managementul Dwell (a se vedea vechile thread-uri legate de MC3334 si succesoarele lor MC79076, MC33094 s.a.), ramane sa vad daca poate si in practica (nefiind comandata de un senzor de reluctanta in aceasta aplicatie).
Asa ca o sa am nevoie de specificatii legate de senzorul 011, cat curent suge in cele 2 stari la ce tensiune minima si maxima, si (daca se poate
) cum arata la 2 temperaturi extreme marimile alea (-25, +90)
gotronic
24 Dec 2007, 07:02
Senzorul lucreaza in curent. Poti masura starile ON si OFF (pe o sarcina de minim 150R), iar cu temperatura nu-si modifica parametrii in gama -50 grade +150 grade (automotive)
Eu plec acum din localitate si ma intorc dupa Craciun, asa ca va doresc :
Crăciun Fericit tuturor !
djasu82
24 Dec 2007, 07:49
ceacu daca te uiti mai bine la aprinderea de pe cielo ati trebuie un senzor prin care se alimenteaza direct din acea aprindere pe cand senzorul at011 vine cu un singur fir iar celalat e legat la masa masini
Daca ai desface aprinderea de la cielo ti-ai da seama eu am vazuto pe cea de la tico . Ca sa-ti mearga senzorul asta trebuie sa te uiti in aprinderea de cielo si sa-ti faci o parere despre schema
.
Siconi
24 Dec 2007, 12:13
Poate ar merge un senzor inductiv sau magnetic, gen cei industriali care au alimementare cu + si - si un fir de semnal fata de + (PNP) sau fata de - (NPN).
djasu82
24 Dec 2007, 12:53
Cu siguranta functioneaza senzorul prelucrat de gotronic dar trebuie sa iesi din delco cu doua fire unu pentru plus altu pentru minus. Dar nu vad atata chinuiala fiindca at011 se pupa perfect cu o bobina de cielo . S-ar putea include un montaj cu un tranzistor si dupa aceea sa intre frumos in modulul ala de aprindere iar chinuiala
. Doar bobina e buna daca are circuitul magnetic inchis!!! , nu cum e la dacie deschis
.
Apropo, doresc sa mi instalez si eu senzor Gotronic si nu stiu inca cum se prezinta
bobina dar stiu ca are cam 3,3 ohm .Ce bobina recomandati ?
Pai daca bobina pe care o ai se prezinta bine(adica nu ti-a facut probleme),las-o pe masina.Nu ai de ce sa o schimbi.3.3 ohmi e ok.
N-am verificat scanteia daca are 1cm si e alba !
Am aprinderea gotronic si senzorul at001. Am schimbat absolut tot pe partea de aprindere de la bujii, bobina, capac delco, ruptor-distribuitor, fise....
Intrebarea e de ce imi "tuseste" ocazional motorul.
STORMTROOPER
25 Dec 2007, 11:28
Dupa cum am promis cu ceva timp in urma revin cu impresii de drum dupa ce am facut cam 600 km saptamina trecuta cu Cristinica (thunderbird-ul meu).
Masina se comporta mult mai bine decit ma asteptam.Accelerarea este mult mai usoara, efectiv se simte cind accelereaza.Pina pe la 85 km/h motorul efectiv toarce, dar dupa ce am depasit viteza asta devine zgomotos.Dezavantajele cutiei in 4 trepte, am cam 3300 rpm la 100 km/h.
Traseul a fost Bucuresti-Cheia-Brasov-Bran-Nucsoara-Pitesti-Bucuresti.
Toate pantele de pe Bucuresti-Cheia-Brasov le-am urcat cu treapta 3-a de viteza, fara absolut nici o problema.Accelera fff frumos pina la 60 km/h , dar si asa nu o lasam eu sa urce mai mult de 45-50 km/h, cei ce stiu drumul, stiu ca este un drum destul de periculos, mai ales cind soseaua este umeda.Am incercat si vre-o 2 depasiri de tiruri in panta, iar masina a sprintat excelent.Bineinteles cind aveam vizibilitatea buna.
La Brasov noaptea temperaturile au coborit pina pe la -17-20 grade,dimineata masina a pornit la prima cheie de fiecare data, fara nici un fel de dificultate.Dupa aprox, 30 s impingeam socul si o tineam din acceleratie pina se incalzea.Cind temperatura ajungea un pic peste 40 de grade statea singura la relanti fara sa calc acceleratia sau sa trag socul.Relantiul oscileaza intre 780 si 810 rpm.Motorul merge rotund fara rateuri si fara bufnituri care sa se auda la toba de esapament.
Pe Pitesti-Bucuresti m-a tineam ff usor dupa masini facute dupa 2000 pina pe la 120 km/h pe portiunile unde nu era ceata,cum aceste portiuni erua foarte rare a trebuit sa merg cu 80-90 km/h, viteza la care motorul se comporta excelent.
In concluzie felicitarile mele domnule Gelu/gotronic.Am alta masina cu aprinderea asta.
Craciun Fericit la toata lumea.
djasu82
25 Dec 2007, 12:01
Daca aveai turbunator pus in carburator te duceai usor cu 130-140 cam la acelasi consum.
STORMTROOPER
25 Dec 2007, 12:17
djasu82 te rog frumos si o mica traducere pe limba celor care pricep mai putina mecanica.
Oricum, nu am calculat la cit a fost consumul, dar cred ca pe undeva la 6,5 l/100 in conditii de iarna, faruri aprinse, dezaburire luneta, casetofonul pornit, aeroterma+un turometru montat suplimentar, masina neavind asa ceva din fabricatie.
sandu.calin
25 Dec 2007, 12:36
Craciun Fericit si La Multi Ani !
Din septembrie am instalat pe masina un ansamblu senzor-aprindere de la Gotronic si numai de bine se poate vorbi.Motorul porneste si merge foarte bine si se pare ca este bine si la consum.
ydaniel
25 Dec 2007, 12:45
at011 e super:) este ieftina ,fiabila si usor de montat.o recomand tuturor;)
lucian68
25 Dec 2007, 13:49
CRACIUN FERICIT tuturor si LA MULTI ANI
Senzorul si aprinderea GOTRONIC merge, intradevar, superb
Multa stima si respect D-lui Gotronic.
Siconi
26 Dec 2007, 14:20
STORMTROOPER, asta e o parere de-a ta ca aveai 6.5l/100km in regim de iarna. Poate vara, DA. Daca e pe carburatie iarna nu vei scoate mai putin de 7-7.5l/100km. Nu vreau sa te contrazic, dar esti prea subiectiv.
Am mai auzit eu pe unul care a facut 250km cu 3l de benzina... Sa fim realisti.
gotronic
26 Dec 2007, 17:36
QUOTE(djasu82 @ 24 Dec 2007, 12:53)
Cu siguranta functioneaza senzorul prelucrat de gotronic dar trebuie sa iesi din delco cu doua fire unu pentru plus altu pentru minus.
Dar nu vad atata chinuiala fiindca at011 se pupa perfect cu o bobina de cielo . S-ar putea include un montaj cu un tranzistor si dupa aceea sa intre frumos in modulul ala de aprindere iar chinuiala
. Doar bobina e buna daca are circuitul magnetic inchis!!! , nu cum e la dacie deschis
.
Eu cred ca tu te-ai gandit la ceva si ai scris altceva. Nu merge bobina de cielo cu AT011, aia are 0,3 ohmi mi se pare.!!! si este o bobina care "merge" cu un unghi dwell variabil. AT011 "merge" cu bobina clasica de Dacie (sau echivalent) si atat (ptr. asta a fost conceputa).!!!
QUOTE(siirm @ 24 Dec 2007, 23:42)
Am aprinderea gotronic si senzorul at001. Am schimbat absolut tot pe partea de aprindere de la bujii, bobina, capac delco, ruptor-distribuitor, fise....
Intrebarea e de ce imi "tuseste" ocazional motorul.
Poate fi de la o supapa sau mai multe reglate prea "strans", sau suprafata de asezare imperfecta. Normal dupa orice reparatie se face o "frecare" a supapelor cu o pasta abraziva. Nu toti mecanicii fac cum trebuie lucrul asta. Pe urma chiar daca il fac trebuie refacut reglajul dupa un nr. de Km, cand supapele se mai "aseaza"(de obicei se mai micsoreaza distanta la culbutori).!
STORMTROOPER
26 Dec 2007, 18:27
QUOTE(Siconi @ 26 Dec 2007, 15:20)
STORMTROOPER, asta e o parere de-a ta ca aveai 6.5l/100km in regim de iarna. Poate vara, DA. Daca e pe carburatie iarna nu vei scoate mai putin de 7-7.5l/100km. Nu vreau sa te contrazic, dar esti prea subiectiv.
Am mai auzit eu pe unul care a facut 250km cu 3l de benzina... Sa fim realisti.
Corect Siconi,
este doar o parere a mea.Dupa cum am spus nu am facut consumul ci m-am luat dupa indicatorul din bord si in functie de cum sta el acum.Doar o estimare, cind o sa fac si consumul o sa anunt.In rest masina merge cu mult mai bine fata de aprinderea clasica.Iar faza cu 250 km cu 3l de benzina nu o cred nici mort cu o dacie normala pe carburatie, stock.Probabil mergea in 2 timpi/cilindri.Am auzit ca la unele masini la drum intis si viteza constanta, este oprit un cilindru din functionare.Nu da-ti cu parul, asa am auzit.
In rest sarbatori fericite in continuare.
djasu82
26 Dec 2007, 21:19
Imi voi realiza si eu propiul senzor care citeste cama sunt curios si daca tine vrajeala voi fi hapy e tot la fel cum e realizat si senzorul gotronic. Cum tehnologia nu se dezvaluie tac
.
gotronic
26 Dec 2007, 21:23
Corect!!!!
djasu82
26 Dec 2007, 21:34
Ideea e ca noi aici pe forum care stim ce si cum pacat ca nu punem la dispozitie cum se intampla pe alte forumuri mari din afara
nu cred ca e ceva de ascuns . Cand pui putin mintea la contributie iese foc
gotronic
26 Dec 2007, 21:43
Asta s-o crezi tu.! Gandeste-te la o firma concurenta, care are la dispozitie mai multi bani sau o rapiditate mai mare in a lansa un produs pe piata.!!!!
djasu82
26 Dec 2007, 22:09
Eeeee Gelu toata lumea dor la bani se gandeste in tara asta pacat. De aceea suntem in urma la multe si hai sa fim sinceri nu cred ca mai exista atatea autoturiseme dacia 1300-1310 pe carburator. Daca ar da guvreunul o lege prin care sa stipuleze cine are daci 1300-1310 pe carburatie sa le dea la schimb pe logan eu unul as dao chit ca consuma putin si chiar o indragesc fiindca de 8 ani de zile nu ma lasat de loc in pana . Doar ulei filtru de ulei si benzina i-am asigurat in rest nimic e la fel cum a fost scoasa din uzina.
gotronic
26 Dec 2007, 22:41
Din pacate, totul trece prin "stomac", altfel ar fi foarte frumos (mai ales in comunism)
djasu82
26 Dec 2007, 23:09
Eeee doar la noi e mentalitatea la fel in afara toti se ajuta
dupa cum vad si eu pe alte situri de 10 ani in coace. Cu siguranta daca arat o metoda legata de controlul avansului eletronic si cum se realizeaza softul de scriere intr-un microprocesor se gaseste unii si incep sa-l bage in productie fara sa respecte drepturile de autor.
gotronic
26 Dec 2007, 23:22
Din pacate softurile nu au drept de autor.!!!! adica nu sunt protejate de lege din cate stiu eu.!!! ca inventii, inovatii.....
djasu82
27 Dec 2007, 00:26
Cred cu tarie ca si la solenza poti modifica softul si avansul si puterea motorului cum doresti binenteles folosind alt microprocesor.
gotronic
27 Dec 2007, 17:19
Sunt firme de tuning, care deja fac modificari de soft si ptr. Solenza, dar mai mult de 10CP cu tot cu tobe sport nu prea se "scoate". Mie imi place cum trage softul asta (ca diesel-ul)
Singurul lucru care nu-mi place este ca pedala de acceleratie are o "inertie" foarte mare atunci cand iei piciorul de pe ea, ce se traduce prin consum mare in oras si uzura prematura a discului de ambreiaj. Dar m-am invatat si cu asta.!
djasu82
27 Dec 2007, 19:30
Eu am facut scola de soferi pe super nova am super nova in afar de dacia brec si sincer sa fiu am reglat pedalierul
fiindca eu cand calc calc nu o gadil pedala
.
gotronic
27 Dec 2007, 19:38
Nu are nimic cu pedalierul, este din soft. Ultimele Super Nove si solenze la fel si la Logan-uri.!
djasu82
27 Dec 2007, 19:53
Da mai ales la loganuri ultima gaselnita schimbatorul de viteze legat cu sarma
. daca se rupe sarma ce face omul acela se duce naiba cu tot cu dulapul sub rapa. In fine eu ma apuc sa construiesc un cititor de avans si turatie afisand pe un lcd alfa numeric cam costa cat o aprindere gotronic
. Tare curios sunt cum va afisa avansul in functie de turatie si pot atasa si strobo cu alte cuvine pot trage delcoul mult mai bine decat dupa ureche
. Avand citita turatia si avansul pot regla frumos delcoul . Doar afisorul costa 45 de lei
Siconi
28 Dec 2007, 13:54
Frumos, frumos, dle. Adi. Am banuiala ca dupa sarbatori vei intra mai tare in acest mic proiect si ne vei arata cate ceva din micile secrete ale reglarii cu montajul tau. Hai ca mai vb pe mess.
djasu82
28 Dec 2007, 14:27
Azi mi-a zburat un proiect cand m-am dus la connex
nici un magazin pe strada maica domnului nu are afisor LCD alfa numeric cu 16 caractere doar cu 20 avea dar cine da 70 de lei ca nus nebun
. Trebuie sa fac neaparat stroboscopul digital fiindca cu ala pot pune mult mai bine la punct avansul in functie de turatie . Mor
6 magazine unul langa celalat si nu au asa ceva. Barim sa fac placa pentru a incarca microprocesorul cu soft.
Re : am dat si un mesaj celor de la firma
sper sa nu ma injure in in favoare lor.
Siconi
30 Dec 2007, 19:58
Am eu un display alfanumeric cu 2x20 daca vrei cu tot cu backlight din genereatia DEM
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.