Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
djasu82
Asadar care voteaza pentru senzor si care voteaza pentru platina wink.gif Fiindca mai sunt mecanici pe forum care sustin sus si tare ca tot mai buna e platina eu personal nu-i dau crezare wink.gif ....
autom
Votez senzor!
mishujkl
senzor cool.gif
adi_adyta
traiasca senzoru
am un relanti de 600 de ture , si asa de frumos toarce motoru . saraca baba nu a vazut un asa relanti nici noua.
emilperijoc
Fara nici o indoiala votez pentru SENZOR ( nu stiu pe ce se bazeaza unii mecanici cand aleg platina)
La mine se simnte o mare diferenta ( in bine) cu toate ca am la fise 30k
Minel
Votez cu ochii inchisi senzorul ,toata stima si respectul pt d-ul Gotronic ,fara dansul nu faceam noi votul acesta !!!
yohny
Senzor up.gif , categoric !!! cheers.gif

Tot respectul pentru Dl Gelu !!!! worship.gif
dayko
Senzor...logic
djasu82
Senzor si aprindere eletronica fie ea at011 sau CDi. Din cate stiu chiar daca ai aprinderea buna si carburatorul e reglat prost motorul iti face figuri wink.gif.
Tossi
Eu am comandat aprinderea + senzorul marti si nu a ajuns inca sad.gif Posta Romana sucks!!!
ceacu
A mai patit cineva asta? mad.gif

[attachmentid=1627424594]

In special cei cu senzor? cu ochiul.gif

P.S. un link interesant: Autorepair guides, car service manuals, car owners manuals and more...

Craciun Fericit la toti! cheers.gif
djasu82
Nici eu cu CDi nu am patit asa ceva biggrin.gif vezi ca iei foc daca nu ati reglezi avansul .
gotronic
QUOTE(ceacu @ 23 Dec 2007, 06:51)
A mai patit cineva asta?  mad.gif

[attachmentid=1627424594]

In special cei cu senzor? cu ochiul.gif

P.S. un link interesant: Autorepair guides, car service manuals, car owners manuals and more...

Craciun Fericit la toti!  cheers.gif
*



1. Din cate stiu eu, tu nu ti-ai montat senzorul si aprinderea.!
2. Tu ai bobina de 1,2 ohmi inseriata cu un bec.!
3. Fisele tale sunt tipul "sarma".!

Daca ti-ai fi montat senzorul cu aprinderea, nu mai carbonizai pipa si capacul delcou pe colturi. Senzorul necesita rotirea delcoului cu cca 20 grade in sens trigonometric (invers acelor de ceasornic), astfel scanteia este data pe toata lungimea pipei si ploturilor de la capac delcou, iar temperatura este mai bine distribuita.! wink.gif mandru.gif
djasu82
Mai bine spunei gotronic ca scanteeia e aruncata direct pe mijlocul plotului la ori ce turatie a motorului . Doar la cdi si daca e si multi spark arunca scantee pe toata suprafata plotului.
gotronic
Nu trebuie sa-i spun, stie el mai bine, nu este "novice" stai linistit.! smile.gif
djasu82
Eu spun daca avea bujiile puse la distante cel putin 1mm nu avea probleme majore daca a folosit fise tip sarma biggrin.gif. Apropo azi am vazut o aprindere de tico asa de simpla asemanatoare cu senzorul gotronic.
ceacu
QUOTE(gotronic @ 23 Dec 2007, 20:59)
Nu trebuie sa-i spun, stie el mai bine, nu este "novice" stai linistit.! smile.gif
*



Mda. cu ochiul.gif

Incerc sa adaptez Senzor 011 la un modul HEI 01989747 de Cielo (~120LEI):http://www.megamanual.com/ms2/GM_7pinHEI.htm; Cel de pe Cielo e cu 8 pini.

Care modul se imperecheaza si cu bobina mea, si cu una de Cielo 01115467 sau 96165049 (~80LEI). Diferenta e ca de la cer la pamant fata de bobina de dacie (care e cu circuit magnetic deschis).

De aia am si postat pozele cu capacul, sa se vada cat arde o bobina serioasa. 04.gif

Si cum timpul meu e foarte limitat, ma lovesc de banala problema de a gasi conectorii modulului HEI respectiv bobinei (de Cielo), mie-mi trebuiesc doar cei de la modulul HEI.

Scula aia (in teorie) stie sa faca managementul Dwell (a se vedea vechile thread-uri legate de MC3334 si succesoarele lor MC79076, MC33094 s.a.), ramane sa vad daca poate si in practica (nefiind comandata de un senzor de reluctanta in aceasta aplicatie).

Asa ca o sa am nevoie de specificatii legate de senzorul 011, cat curent suge in cele 2 stari la ce tensiune minima si maxima, si (daca se poate smile.gif ) cum arata la 2 temperaturi extreme marimile alea (-25, +90) biggrin.gif
gotronic
Senzorul lucreaza in curent. Poti masura starile ON si OFF (pe o sarcina de minim 150R), iar cu temperatura nu-si modifica parametrii in gama -50 grade +150 grade (automotive) smile.gif
Eu plec acum din localitate si ma intorc dupa Craciun, asa ca va doresc :

Crăciun Fericit tuturor ! cheers.gif
djasu82
ceacu daca te uiti mai bine la aprinderea de pe cielo ati trebuie un senzor prin care se alimenteaza direct din acea aprindere pe cand senzorul at011 vine cu un singur fir iar celalat e legat la masa masini wink.gif Daca ai desface aprinderea de la cielo ti-ai da seama eu am vazuto pe cea de la tico . Ca sa-ti mearga senzorul asta trebuie sa te uiti in aprinderea de cielo si sa-ti faci o parere despre schema wink.gif.
Siconi
Poate ar merge un senzor inductiv sau magnetic, gen cei industriali care au alimementare cu + si - si un fir de semnal fata de + (PNP) sau fata de - (NPN).
djasu82
Cu siguranta functioneaza senzorul prelucrat de gotronic dar trebuie sa iesi din delco cu doua fire unu pentru plus altu pentru minus. Dar nu vad atata chinuiala fiindca at011 se pupa perfect cu o bobina de cielo . S-ar putea include un montaj cu un tranzistor si dupa aceea sa intre frumos in modulul ala de aprindere iar chinuiala tongue.gif. Doar bobina e buna daca are circuitul magnetic inchis!!! , nu cum e la dacie deschis sad.gif.
quinn
Apropo, doresc sa mi instalez si eu senzor Gotronic si nu stiu inca cum se prezinta
bobina dar stiu ca are cam 3,3 ohm .Ce bobina recomandati ?
PaulT
Pai daca bobina pe care o ai se prezinta bine(adica nu ti-a facut probleme),las-o pe masina.Nu ai de ce sa o schimbi.3.3 ohmi e ok.
quinn
N-am verificat scanteia daca are 1cm si e alba !
siirm
Am aprinderea gotronic si senzorul at001. Am schimbat absolut tot pe partea de aprindere de la bujii, bobina, capac delco, ruptor-distribuitor, fise....
Intrebarea e de ce imi "tuseste" ocazional motorul.
STORMTROOPER
Dupa cum am promis cu ceva timp in urma revin cu impresii de drum dupa ce am facut cam 600 km saptamina trecuta cu Cristinica (thunderbird-ul meu).
Masina se comporta mult mai bine decit ma asteptam.Accelerarea este mult mai usoara, efectiv se simte cind accelereaza.Pina pe la 85 km/h motorul efectiv toarce, dar dupa ce am depasit viteza asta devine zgomotos.Dezavantajele cutiei in 4 trepte, am cam 3300 rpm la 100 km/h.
Traseul a fost Bucuresti-Cheia-Brasov-Bran-Nucsoara-Pitesti-Bucuresti.
Toate pantele de pe Bucuresti-Cheia-Brasov le-am urcat cu treapta 3-a de viteza, fara absolut nici o problema.Accelera fff frumos pina la 60 km/h , dar si asa nu o lasam eu sa urce mai mult de 45-50 km/h, cei ce stiu drumul, stiu ca este un drum destul de periculos, mai ales cind soseaua este umeda.Am incercat si vre-o 2 depasiri de tiruri in panta, iar masina a sprintat excelent.Bineinteles cind aveam vizibilitatea buna.
La Brasov noaptea temperaturile au coborit pina pe la -17-20 grade,dimineata masina a pornit la prima cheie de fiecare data, fara nici un fel de dificultate.Dupa aprox, 30 s impingeam socul si o tineam din acceleratie pina se incalzea.Cind temperatura ajungea un pic peste 40 de grade statea singura la relanti fara sa calc acceleratia sau sa trag socul.Relantiul oscileaza intre 780 si 810 rpm.Motorul merge rotund fara rateuri si fara bufnituri care sa se auda la toba de esapament.
Pe Pitesti-Bucuresti m-a tineam ff usor dupa masini facute dupa 2000 pina pe la 120 km/h pe portiunile unde nu era ceata,cum aceste portiuni erua foarte rare a trebuit sa merg cu 80-90 km/h, viteza la care motorul se comporta excelent.
In concluzie felicitarile mele domnule Gelu/gotronic.Am alta masina cu aprinderea asta.
Craciun Fericit la toata lumea.
djasu82
Daca aveai turbunator pus in carburator te duceai usor cu 130-140 cam la acelasi consum.
STORMTROOPER
djasu82 te rog frumos si o mica traducere pe limba celor care pricep mai putina mecanica.
Oricum, nu am calculat la cit a fost consumul, dar cred ca pe undeva la 6,5 l/100 in conditii de iarna, faruri aprinse, dezaburire luneta, casetofonul pornit, aeroterma+un turometru montat suplimentar, masina neavind asa ceva din fabricatie.
sandu.calin
Craciun Fericit si La Multi Ani !
Din septembrie am instalat pe masina un ansamblu senzor-aprindere de la Gotronic si numai de bine se poate vorbi.Motorul porneste si merge foarte bine si se pare ca este bine si la consum.
ydaniel
at011 e super:) este ieftina ,fiabila si usor de montat.o recomand tuturor;)
lucian68
CRACIUN FERICIT tuturor si LA MULTI ANI
Senzorul si aprinderea GOTRONIC merge, intradevar, superb
Multa stima si respect D-lui Gotronic.
Siconi
STORMTROOPER, asta e o parere de-a ta ca aveai 6.5l/100km in regim de iarna. Poate vara, DA. Daca e pe carburatie iarna nu vei scoate mai putin de 7-7.5l/100km. Nu vreau sa te contrazic, dar esti prea subiectiv.
Am mai auzit eu pe unul care a facut 250km cu 3l de benzina... Sa fim realisti.
gotronic
QUOTE(djasu82 @ 24 Dec 2007, 12:53)
Cu siguranta functioneaza senzorul prelucrat de gotronic dar trebuie sa iesi din delco cu doua fire unu pentru plus altu pentru minus. Dar nu vad atata chinuiala fiindca at011 se pupa perfect cu o bobina de cielo . S-ar putea include un montaj cu un tranzistor si dupa aceea sa intre frumos in modulul ala de aprindere iar chinuiala tongue.gif. Doar bobina e buna daca are circuitul magnetic inchis!!! , nu cum e la dacie deschis sad.gif.
*



Eu cred ca tu te-ai gandit la ceva si ai scris altceva. Nu merge bobina de cielo cu AT011, aia are 0,3 ohmi mi se pare.!!! si este o bobina care "merge" cu un unghi dwell variabil. AT011 "merge" cu bobina clasica de Dacie (sau echivalent) si atat (ptr. asta a fost conceputa).!!! blush.gif

QUOTE(siirm @ 24 Dec 2007, 23:42)
Am aprinderea gotronic si senzorul at001. Am schimbat absolut tot pe partea de aprindere de la bujii, bobina, capac delco, ruptor-distribuitor, fise....
Intrebarea e de ce imi "tuseste" ocazional motorul.
*



Poate fi de la o supapa sau mai multe reglate prea "strans", sau suprafata de asezare imperfecta. Normal dupa orice reparatie se face o "frecare" a supapelor cu o pasta abraziva. Nu toti mecanicii fac cum trebuie lucrul asta. Pe urma chiar daca il fac trebuie refacut reglajul dupa un nr. de Km, cand supapele se mai "aseaza"(de obicei se mai micsoreaza distanta la culbutori).! wink.gif
STORMTROOPER
QUOTE(Siconi @ 26 Dec 2007, 15:20)
STORMTROOPER, asta e o parere de-a ta ca aveai 6.5l/100km in regim de iarna. Poate vara, DA. Daca e pe carburatie iarna nu vei scoate mai putin de 7-7.5l/100km. Nu vreau sa te contrazic, dar esti prea subiectiv.
Am mai auzit eu pe unul care a facut 250km cu 3l de benzina... Sa fim realisti.
*


Corect Siconi, este doar o parere a mea.Dupa cum am spus nu am facut consumul ci m-am luat dupa indicatorul din bord si in functie de cum sta el acum.Doar o estimare, cind o sa fac si consumul o sa anunt.In rest masina merge cu mult mai bine fata de aprinderea clasica.Iar faza cu 250 km cu 3l de benzina nu o cred nici mort cu o dacie normala pe carburatie, stock.Probabil mergea in 2 timpi/cilindri.Am auzit ca la unele masini la drum intis si viteza constanta, este oprit un cilindru din functionare.Nu da-ti cu parul, asa am auzit.
In rest sarbatori fericite in continuare.
djasu82
Imi voi realiza si eu propiul senzor care citeste cama sunt curios si daca tine vrajeala voi fi hapy e tot la fel cum e realizat si senzorul gotronic. Cum tehnologia nu se dezvaluie tac biggrin.gif.
gotronic
Corect!!!! coolspeak.gif
djasu82
Ideea e ca noi aici pe forum care stim ce si cum pacat ca nu punem la dispozitie cum se intampla pe alte forumuri mari din afara sad.gif nu cred ca e ceva de ascuns . Cand pui putin mintea la contributie iese foc biggrin.gif
gotronic
nedumerire.gif Asta s-o crezi tu.! Gandeste-te la o firma concurenta, care are la dispozitie mai multi bani sau o rapiditate mai mare in a lansa un produs pe piata.!!!!
djasu82
Eeeee Gelu toata lumea dor la bani se gandeste in tara asta pacat. De aceea suntem in urma la multe si hai sa fim sinceri nu cred ca mai exista atatea autoturiseme dacia 1300-1310 pe carburator. Daca ar da guvreunul o lege prin care sa stipuleze cine are daci 1300-1310 pe carburatie sa le dea la schimb pe logan eu unul as dao chit ca consuma putin si chiar o indragesc fiindca de 8 ani de zile nu ma lasat de loc in pana . Doar ulei filtru de ulei si benzina i-am asigurat in rest nimic e la fel cum a fost scoasa din uzina.
gotronic
Din pacate, totul trece prin "stomac", altfel ar fi foarte frumos (mai ales in comunism) console.gif
djasu82
Eeee doar la noi e mentalitatea la fel in afara toti se ajuta wink.gif dupa cum vad si eu pe alte situri de 10 ani in coace. Cu siguranta daca arat o metoda legata de controlul avansului eletronic si cum se realizeaza softul de scriere intr-un microprocesor se gaseste unii si incep sa-l bage in productie fara sa respecte drepturile de autor.
gotronic
Din pacate softurile nu au drept de autor.!!!! adica nu sunt protejate de lege din cate stiu eu.!!! ca inventii, inovatii..... mad.gif
djasu82
Cred cu tarie ca si la solenza poti modifica softul si avansul si puterea motorului cum doresti binenteles folosind alt microprocesor.
gotronic
Sunt firme de tuning, care deja fac modificari de soft si ptr. Solenza, dar mai mult de 10CP cu tot cu tobe sport nu prea se "scoate". Mie imi place cum trage softul asta (ca diesel-ul) smile.gif Singurul lucru care nu-mi place este ca pedala de acceleratie are o "inertie" foarte mare atunci cand iei piciorul de pe ea, ce se traduce prin consum mare in oras si uzura prematura a discului de ambreiaj. Dar m-am invatat si cu asta.! laugh.gif
djasu82
Eu am facut scola de soferi pe super nova am super nova in afar de dacia brec si sincer sa fiu am reglat pedalierul biggrin.gif fiindca eu cand calc calc nu o gadil pedala tongue.gif.
gotronic
ras hohote.gif Nu are nimic cu pedalierul, este din soft. Ultimele Super Nove si solenze la fel si la Logan-uri.!
djasu82
Da mai ales la loganuri ultima gaselnita schimbatorul de viteze legat cu sarma sad.gif. daca se rupe sarma ce face omul acela se duce naiba cu tot cu dulapul sub rapa. In fine eu ma apuc sa construiesc un cititor de avans si turatie afisand pe un lcd alfa numeric cam costa cat o aprindere gotronic biggrin.gif. Tare curios sunt cum va afisa avansul in functie de turatie si pot atasa si strobo cu alte cuvine pot trage delcoul mult mai bine decat dupa ureche biggrin.gif . Avand citita turatia si avansul pot regla frumos delcoul . Doar afisorul costa 45 de lei biggrin.gif
Siconi
Frumos, frumos, dle. Adi. Am banuiala ca dupa sarbatori vei intra mai tare in acest mic proiect si ne vei arata cate ceva din micile secrete ale reglarii cu montajul tau. Hai ca mai vb pe mess.
djasu82
Azi mi-a zburat un proiect cand m-am dus la connex sad.gif nici un magazin pe strada maica domnului nu are afisor LCD alfa numeric cu 16 caractere doar cu 20 avea dar cine da 70 de lei ca nus nebun sad.gif. Trebuie sa fac neaparat stroboscopul digital fiindca cu ala pot pune mult mai bine la punct avansul in functie de turatie . Mor biggrin.gif 6 magazine unul langa celalat si nu au asa ceva. Barim sa fac placa pentru a incarca microprocesorul cu soft.
Re : am dat si un mesaj celor de la firma biggrin.gif sper sa nu ma injure in in favoare lor.
Siconi
Am eu un display alfanumeric cu 2x20 daca vrei cu tot cu backlight din genereatia DEM
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.