QUOTE(gotronic @ 4 Jan 2008, 19:28)
Atentie pe unde merg fisele prin compartimentul motorului, preferabil sa nu atinga nimic metalic, ca se strapung si fura scanteia la masa, iar motorul chiar daca functioneaza in 3 cilindri, este posibil sa nu va dati seama daca nu-l solicitati. !!!
Asa e.
Se gasesc oare clipsuri de plastic speciale pentru distantarea fiselor (metoda corecta)?
Au sa rada cei din magazine daca cer asa ceva! (traim in minunata Romanie)
Si eu am vazut aici pe forum (nu mai tin minte unde), pe topicul unde aparea o poza cu niste fise Bougicord montate pe o Dacie, o poza unde aparea o fisa (lunga) de la cilindrul 4 legata cu colier de plastic de furtunul de racire (cel gros) dintre termostat si radiator (la o Dacie)!
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...e=post&id=57685Nici acest lucru nu e permis (e si mai grav ca e fierbinte iar lichidul de racire e conductor)!
Cauciucul furtunului de racire poate fi "neglijat" ca si izolator!
De asemnenea nu e permis sa se atinga intre ele nici fise de la cilindri diferiti!
Si nici sa circule mult pe trasee paralele (se practica un fel de "torsadare" in astfel de cazuri, adica se permuta din loc in loc cele 2 fise paralele).
Si nici aceeasi fisa sa nu fie "bobinata" adica sa se intalneasca ea cu ea insasi (datorita rezistentei si inductantei de deparazitare apare o cadere insemnata de tensiune pe fisa deci se poate strapunge si in acest caz)!
Cel mai bun izolator ramane totusi aerul.
Cauciucul (fie si siliconic) se va distruge de la ozonul creat de descarcarea Corona aparuta atunci cand o fisa trece pe langa un obiect metalic.
Iar dupa ce s-a distrus...
Descarcarea (Corona) apare initial prin efect capacitiv, capacitatea izolatorului fisei este mult mai mare decat capacitatea izolatorului aer (dintre fisa si obiectul conductor de langa) deci tensiunea "pica" mai mult pe aer decat pe izolatorul fisei (sunt 2 condensatoare inseriate, tensiunile pe ele sunt invers proportionale cu capacitatile suma lor fiind tensiunea pe fisa), respectivul obiect (conductor) de langa nici nu este nevoie sa fie pus la masa are si el o capacitate (mare) fata de masa!
Greu de realizat cu fise aftermarket aceste conditii!
Iar cele OEM sunt rebuturi!
Sper ca nu v-am plictisit cu explicatiile teoretice.
P.S.
Tot nu am schimbat informatii constructive legate de ce modele de fise de calitate, cu exceptia celor
Tesla (1),
(2), (fie si de la alte masini) si-au pus alti posesori de Dacie.
De exemplu fisele
Bougicord sunt "laudate" ca fiind singurele apropiate ca si caracteristici (electrice si EMI) de cele de la
MagnecorCele Magnecor ies din discutie, totusi vorbim de Dacie!
Dar ramane intrebarea, ce fise
Bougicord se potrivesc (sper sa fie versiunea cu sarma bobinata pe ferita si nu cu carbon,
Bougicord fiind unul dintre producatorii OEM ce inca face [facea?] asa ceva) si de la ce model de masina?
Si unde s-ar gasi prin minunata noastra tara (daca s-ar gasi)?
Pe mine m-au cam lasat "sarmele", si descoper cu stupoare ca nu mai sunt de gasit (actualmente fisele ce le facea un SRL din Constanta cu conductor din Cu si mansoane
roz sunt "ilegale" in UE)! La cat costau (~15Lei) trebuia sa ma aprovizionez mai "serios" acu 2 ani!