Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
djasu82
E prea mare biggrin.gif . peste o spatamana vine comanda la connex am dat deja comanda daca era loam pe ala 2x20 dar era 76 de lei totusi prea mult . 2x16 e perfect.
Siconi
Tie ti-l dadeam pe gratis. Dar daca nu il vrei,il folosesc eu.
diaconuliviu
QUOTE(djasu82 @ 30 Dec 2007, 20:22)
E prea mare biggrin.gif . peste o spatamana vine comanda la connex am dat deja comanda daca era loam pe ala 2x20 dar era 76 de lei totusi prea mult . 2x16 e perfect.
*


Si ala 2x16 cit e? Cind l-am luat eu era parca 15 sau 25 lei, nu mai mult, drept e, fara backlight. Ala cu backlight parca vreo 2-5 lei mai scump. Asta acum vreo 2 ani.
djasu82
Acuma e 45 de lei dar zic ca se merita . Iar celalat alfa numeric 2x20 tot cu leduri e 72 de lei. >>> PRETUL AF. ALFANUM 2X16 GALBEN CU ILUMINARE iar cel cu reflexie galbena e in jur la 29-35 de lei.
Siconi
Pai daca ti-ai facut rost, fain. Ai scapat de o grija. Asteptam sa vedem ce poate. smile.gif
djasu82
Sa fac rost si de tusi ca mie lene sa fac circuitul de mana acuma sincer sa fiu recunosc me lene biggrin.gif . Pe cel de la CDi l-am realizat de mana complet , sunt curios cum se va imprima tusul incalzit cu fierul de calcat.
Sper sa fie bun pic 16F628-20p lucreaza cu quart de 4 Mhz , si mai trebuie sa fac circuitul de pragramare . Distractia in total 70 de lei.
gotronic
La Mulți Ani! 2008 smile.gif
Siconi
04.gif

bday.gif

grouphug.gif

party.gif

cheers.gif

sofer5.gif

coolspeak.gif


La Multi Ani!!!
djasu82
LA MULTI ANI BAIETI SA FIM SANATOSI !!!!
twizar
LA MULTI ANI!!!
O intrebare pentru gotronic. Intr-un post anterior ai spus cuiva sa dea delcoul aproximativ 20 de grade in sens trigonometric ca sa nu i se mai arda capacul asa rau...asta nu presupune si modificarea avansului implicit? (daca gresesc imi cer scuze...incerc si eu sa invat cate ceva)
Si mie mi se ard destul de rau zonele unde apare scanteia...si ma gandeam ca poate si la mine trebuie rotit. Oricum nu o sa ma apuc de lucru la motor prea curand din cauza frigului, dar imi fac planuri blush.gif
djasu82
Ma scuzi ca intervin dai de delco spre dreapta in asa fel in cat sa simti o crestere mica de turatie si sa nu ai prezenta de rateuri , se pot vizualiza pe turometru cand turatia e instabila sau motorul dunctioneaza neregulat. Eu spun alta metoda turezi motorul 3200 si reglezi delcoul in asa fel dand spre dreapta usor pana cand vor apare rateurile mers neregulat al motorului la acea turatie mai reduci usor spre stanga si acolo il lasi . Din cate stiu senzorul si aprindera arunca scanteea direct pe mijlocul plotului de la capacul de delco . Rar se toceste biggrin.gif.
gotronic
QUOTE(twizar @ 1 Jan 2008, 16:06)
LA MULTI ANI!!!
O intrebare pentru gotronic. Intr-un post anterior ai spus cuiva sa dea delcoul aproximativ 20 de grade in sens trigonometric ca sa nu i se mai arda capacul asa rau...asta nu presupune si modificarea avansului implicit? (daca gresesc imi cer scuze...incerc si eu sa invat cate ceva)
Si mie mi se ard destul de rau zonele unde apare scanteia...si ma gandeam ca poate si la mine trebuie rotit. Oricum nu o sa ma apuc de lucru la motor prea curand din cauza frigului, dar imi fac planuri  blush.gif
*



In nici un caz nu i-am spus sa roteasca delcoul spre dreapta cca 20 grade sa nu i se uzeze capacul delcou pe colturi. Normal , daca rotesti delcoul se modifica si avansul la aprindere. Probabil ai citit vreun raspuns dat cuiva in care ii explicam ca, daca si-ar fi montat aprinderea AT011 si senzor 011, atunci cu acel decalaj al delcoului de cca 20 grade (asta ca pozitie nu ca avans) nu s-ar fi uzat pipa si capacul delcou pe colturi, ci ar fi fost mai bine fazata pipa cu ploturile capacului.!!! Asa lucreaza senzorul 011 !!

Re edit.

Probabil la capacul asta delcou te refereai. Delcoul la care a fost montat capacul este modificat si la cursa avansului vacumatic (marita cursa). Si din cauza asta efectul de a arde pe colturi pipa si capacul delcou este mult mai mare.(avansul centrifugal nu creaza nici un decalaj al scanteii fata de ploturile capacului, pe cand avansul vacumatic schimba pozitia in care se da scanteia). Daca aveti astfel de capace verificati si delcoul daca este modificat sau ceva sarit de la avansul vacumatic.!!!
djasu82
Doar cu un capac de delco vizibil poti vizualiza scantee si o da perfect pe centru la monoscantee si la multiscantee e pe toata suprafata plotului scantee.
twizar
Am priceput smile.gif
Da...de capacul din poza ziceam.
Multumesc pentru raspunsurile prompte smile.gif
ceacu
QUOTE(gotronic @ 1 Jan 2008, 16:58)
In nici un caz nu i-am spus sa roteasca delcoul spre dreapta cca 20 grade sa nu i se uzeze capacul delcou pe colturi. Normal , daca rotesti delcoul se modifica si avansul la aprindere. Probabil ai citit vreun raspuns dat cuiva in care ii explicam ca, daca si-ar fi montat aprinderea AT011 si senzor 011, atunci cu acel decalaj al delcoului de cca 20 grade (asta ca pozitie nu ca avans) nu s-ar fi uzat pipa si capacul delcou pe colturi, ci ar fi fost mai bine fazata pipa cu ploturile capacului.!!! Asa lucreaza senzorul 011 !!

Re edit.

Probabil la capacul asta delcou te refereai. Delcoul la care a fost montat capacul este modificat si la cursa avansului vacumatic (marita cursa). Si din cauza asta efectul de a arde pe colturi pipa si capacul delcou este mult mai mare.(avansul centrifugal nu creaza nici un decalaj al scanteii fata de ploturile capacului, pe cand avansul vacumatic schimba pozitia in care se da scanteia). Daca aveti astfel de capace verificati si delcoul daca este modificat sau ceva sarit de la avansul vacumatic.!!!
*



La Multi Ani! cheers.gif

Da, e modificat, dar problema se manifesta si cu versiunea originala (mai slab). mad.gif

E UN DEFECT DE PROIECTARE (EXECUTIE)!

Se manifesta si in configuratia originala a fostei masini. Si la un vecin (ce n-are treaba cu modificatul). In ambele cazuri cu masini din perioada 91-92.

Gotronic, cu cat ai decalat (in sens orar) la senzorul tau momentul scantei (fata de corpul metalic al delcoului, n-are treaba cu avansul)? 20 grade sa inteleg?

Nu a facut nimeni rotoare (lulele) corectate (sau rotorul metalic cu camele pe care se insereaza luleaua)?

In 2008 dupa 35 de ani de productie a modelului, nu s-a prins nimeni de respectivul defect?

Ba in plus au scazut costul (exact unde nu trebuia) scotand tamponul de pasla (din placuta de plastic de sub capac, care freca de lulea si asigura etansarea) si au dat si 2 gauri in capac pentru a intra mai bine umezeala de afara!

In acesta eu nu prea vad nicio gaura:
http://www.facet.it/db_comp/catalogo/product.asp?cod=2.7640
Sa fie totusi pe spate gaura (ne ajuta cineva mai batran, ca eu nu-mi mai amintesc cum aratau capacele prin anii 70)?

Are cineva idee, ce rotor de la alta masina se potriveste (sa fie fara rezistenta!)?

Am banuiala ca sunt ceva modele Renault gen R19 si/sau R21 de prin anii 80-90.
http://www.facet.it/db_comp/catalogo/product.asp?cod=3.7701
http://www.facet.it/db_comp/catalogo/product.asp?cod=3.7697
http://www.facet.it/db_comp/catalogo/product.asp?cod=3.8581
Asta pare identica cu cea de Oltcit deci prea mica:
http://www.facet.it/db_comp/catalogo/product.asp?cod=3.7694
http://www.facet.it/db_comp/catalogo/product.asp?cod=3.7688
Si originalul:
http://www.facet.it/db_comp/catalogo/product.asp?cod=3.7680

Asta pare identica cu modelul Bosch disponibil prin magazinele de Dacie, dar are (ca si cea Bosch) rezistenta (iar originalul nu avea):
http://www.facet.it/db_comp/catalogo/produ...sp?cod=3.7680RS

Observati ca la toate (cu exceptia originalului) plotul ce distribuie scanteia la capac are latime (unghiulara) mai mare.

Solutia asta am adoptat-o cu multa vreme in urma, nu era in rest nimic modificat la delcou:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=473695

Poate ajuta cineva care are acces la un schrot/service/magazin, sa-mi (ne) zica ce rotor (lulea) s-ar potrivi? cu ochiul.gif

Ca sa nu intreb mai departe ce delcou complet s-ar potrivi (cu modificarile minime), deoarece "constructia" romaneasca este sub orice critica? (de obicei se vede iarna si/sau cand ploua) 256.gif Si nu ma refer numai la platina (a fix-uit Gotronic asta) ci si la partea de inalta tensiune!

Daca tot avem forumul la dispozitie, macar sa schimbam informatii constructive.

P.S.

Asta e bobina mea actuala:
http://www.facet.it/db_comp/catalogo/product.asp?cod=9.6010
dar nu o recomand, e mai ieftina cea de Cielo.
ATENTIE! Respectiva bobina merge numai cu modul electronic sau cu rezistenta aditionala!
argon
Eu am lulea Bosch, ca si cea din penultima poza, dar maro, cu rezistenta, are contactul cam dublu de lat fata de luleaua originala, in peste 20k km nu s-au uzat deloc contactele din capac, nici nu le-am curatat vreodata. Rezistenta aia nu incurca cu nimic.
djasu82
cecu frate doar esti inginer eletronist dati cu parerea wink.gif , eu nu stiu ce nu-ti convine ,scade scanteea sau ca sistemul la platina e asa de prost , senzorul gotronic arunca scanteea perfect chiar cu luleaua aia de 2 bani .
Tu ce doresct scantee maxima puternica , fati frate CDi cel putin la fel ca al meu am si pus schema pe forum si dupa aceea mai vorbim. Cred ca 350mj ajunge pentru a descarca pe fiecare bujie . Spec ca nu ne iei cu decalajul de faza si chestile astea , multi nu au osciloscoape sa vizualizeze cu adevarat scanteea la rupere si cand creste avansul . Si eu am lulea bosche si e curata si cu platina la fel imi arunca scantee aproape pe mijlocul plotului , eu cred ca acel capac parlit avea avansul centrifugal dereglat e parerea mea .
Kinetix
Si eu am avut rotor Bosch, cu rezistenta interna de vreo 3kohm, parca (?). Am lipit o sarmulita intre "pastila" centrala si sectorul periferic. A mers foarte bine.
Cu privire la uzura in zona ploturilor, cred ca s-a mai discutat tot in acest topic.
Se poate decala un pic capacul delcou, prin ajustarea (pilirea) reperului de calare a capacului pe corpul delcoului. Am observat o mica variatie a pozitiei reperului de calare la capace diferite.
Se aseaza diafragma din plastic alb in delcou si se traseaza pe ea proiectia ploturilor, apoi se verifica intre ce limite apare scanteia cu/fara actiunea capsulei vacuumatice. Se caleaza apoi capacul pentru a pozitiona ploturile in centrul intervalului de descarcare.
Oricat de mare ar fi cursa vacuumatica, sectorul metalic periferic al rotorului Bosch e destul de lat pentru a capta descarcarea pe el, daca se caleaza corect capacul.
O alta idee (aplicata) este de a micsora pe cat posibil jocul rotor-plot, prin folosirea unui adaos pe axul delcoului care sa ridice rotorul. In felul acesta scanteia se va descarca tot timpul intre cele doua repere metalice care sunt la distanta minima. Am folosit o bucata de... scobitoare de bambus asezata orizontal in golul frezat din axul delcoului.
djasu82
Eu am 5 k la rotorul bosche am masurat acuma si totusi cred ca e pusa acea rezistenta cu cap , oare fisele bosche aveau rezistenta mica ??? , cine a avut fise de bosche poate confirma sau infirma .
gabi1
Pozitia scanteii fata de plot se regleaza din excentricul pe care vine montata rotita dintata de la avansul vaacumatic.
gotronic
@ceacu. Decalajul de citire a senzorului este de cca -20 grade in sensul orar de rotire al delcoului. Daca "compensezi" pozitia delcoului va fi cu +20 grade, astfel pipa va cadea mai spre centrul ploturilor capacului delcou, fara nici o perturbare a avansurilor motorului. Sincer sa fiu, nu stiu ce capace sunt pe piata de nu se potrivesc la "fazare". Eu am cumparat mai multe tipuri de delcouri noi ce se vand prin magazine, dar la care piesele de schimb nu sunt "interschimbabile". Nu numai capacul conteaza, ci si platina (mai bine spus pozitia pintenului de textolit fata de pastila fixa sau fata de o platina de "Sacele" este alta !!!) De aici rezulta o alta pozitie a pipei in momentul cand este data scanteia. Platini sunt de multe feluri, aproape toate au "diferente" fata de original. (cel de Sacele). Asa ca cel mai bine este sa comparati cu unul nou sau nemodificat inclusiv platinile. (Platini de Sacele separat nu o sa gasiti fara platou, dar puteti sa le comparati cu cele de Metaplast care sunt cele mai ieftine si respecta cat de cat dimensiunea originala) De exemplu Master Sport sunt catastrofa, pe langa faptul ca pintenul este cu cativa milimetri decalat, lamela de arc este atat de lunga ca de multe ori face scurt circuit la masa daca nu observi.!

Referitor la rotor (pipa) am vazut si eu (cei drept putine pe masini), dar cred ca aceste pipe cu rezistenta sunt ptr. fise tip "sarma" de la masini mai vechi. A zis bine Kinetix cu "strapatul" (scurtcircuitatul) daca se folosesc fise rezistive. Rolul rezistentei de pe pipa ar fi ptr. limitarea curentului de inalta tensiune la o valoare care sa nu uzeze capacul delcou si pipa (cu fise nerezistive), iar al doilea rol ar fi sa permita o tensiune de autoinductie la pornire (si nu numai) destul de ridicata pentru "amorsarea" scanteii. Daca se foloseste aprindere electronica pe masina si fise rezistive, dupa parerea mea cam ar "incurca" un pic energia care ajunge la bujii (mai mica din cauza curentului I=U/R)

Referitor la gaura din capacul delcou, nu stiu cum au fost originalele (nu mai tin minte), dar am vazut f. multe delcouri (capace de delcou) straine pe masina si NU aveau gaura.!

RE edit.

Da, dupa cum spune gabi1, si eu sunt de acord ca rotita dintata a avansului delcou ptr. asta este si nu ptr. intarirea sau slabirea tensiunii arcului de la capsula. Diferenta este atat de mica ca aproape este isesizabila la curba avansului. Iar daca cineva ar fi "simtit" ceva in functionarea motorului era o fazare mai buna si atat.
djasu82
Cica au gaura sa fie aerisite sa nu transpire in interiorul capacului , dar la multi obseri ca ploturile se inverzesc de parca ar fi udate cu apa. Va dati seama o rezistenta de 5 k pe rotor cat opune la trecerea curentului si iar se ajunge la o scantee mica daca nu folosesti fise tip multi litat gen sarma. Pana si la mine la cdi am tensiunea mai mica biggrin.gif. Vorba lu Kinetix tragi un mic strap de 1mm peste rezistenta si gata.
gabi1
Deci rotita dintata e cu treaba ei,adica pt avans vaacumatic iar axul pe care este ea pozitionata este reglajul pt pozitia scanteii fata de plot.In capatul din jos al axului este un excentric care are rol si de limitator de cursa.
Kinetix
Totusi, gotronic, la avansul vacuumatic sunt doua reglaje: sensibilitatea si calarea.
Sensibilitatea se regleaza din rotita dintata cu dantura excentrica ce tensioneaza mai mult sau mai putin arcul, iar calarea (centrarea, pozitionarea) se regleaza din rotirea axului cu excentric (pe care sta rotita dintata), avand efect asupra modului cum calca contactele platinate, cat si asupra fazarii plot-rotor.
In ce masura aceste reglaje sunt eficiente, este alta poveste. Depinde de calitatea materialelor si executia pieselor, asa cum ziceai si tu.
argon
Referitor la gaura din capac, eu am capac Bosch, fara gaura, nu am avut condens niciodata, iar rezistenta rotorului a fost 2k de nou, acum e ~3k.

E foarte important ecranul ala dintre delco si capac, pe care il ignora multa lume, sunt 2 feluri, simple, si cu o fusta textila, sa etanseze cat mai bine in jurul axului.
RIVE
LA MULTI ANI !
Si eu am avut probleme cu fazarea lamelei rotorului fata de ploturi (scanteia o dadea in colturile ploturilor).Am spart o portiune din capacul delcou in asa fel incat sa vad fazarea de sus,am pilit cate putin din fanta facuta in corpul delcoului asa, cum zicea si Kinetix,pana cand am obtinut fazarea corecta.
Este recomandat ca aceasta operatie sa se faca cu toate piesele noi (capac delcou,rotor,platina reglata la distanta prescrisa sau cea dorita in cazul celor care o micsoreaza la folosirea aprinderilor electronice).Dupa aceasta modificare,folositi piese de aceeasi firma,pentru ca pot aparea diferente de turnare de la o firma la alta.Singurul dezavantaj este ca se sacrifica un capac delcou,dar eu cred ca se merita.
Abia astept sa montez AT011 cu senzor, ca sa vad ce fazare am.Ma incapatanez sa o montez pentru ca doresc sa schimb fisa centrala (Tesla) cu una dintr-un set de Constanta,care deocamdata nu e de gasit.
djasu82
Sunt capace care vezi prin ele tip parca era 5 lei sau 6 lei prin targ si poti vedea perfect calarea pe faza . Dar daca se umbla la acea rotita aveti iar probleme de avans biggrin.gif Eu am incercat tot sa o tatunez mai bine si nimic tot pe la al treilea dinte cum era pusa din fabrica toarce frumos motorul si da scanteea exact pe mijlocul plotului . Cu decalajul mare aveam in jurul plotilor foc cand am pus prima data CDi se vedea prin capacul de delco un cerc de foc la turatie de 3000 de ture . Si totusi functiona perfect motorul , era pe platina nu pe senzor . Revenind la reglajele de fabrica asupra rotitei da scantee tot pe mijlocul plotului.
gotronic
QUOTE(Kinetix @ 2 Jan 2008, 12:15)
Totusi, gotronic, la avansul vacuumatic sunt doua reglaje: sensibilitatea si calarea.
Sensibilitatea se regleaza din rotita dintata cu dantura excentrica ce tensioneaza mai mult sau mai putin arcul, iar calarea (centrarea, pozitionarea) se regleaza din rotirea axului cu excentric (pe care sta rotita dintata), avand efect asupra modului cum calca contactele platinate, cat si asupra fazarii plot-rotor.
In ce masura aceste reglaje sunt eficiente, este alta poveste. Depinde de calitatea materialelor si executia pieselor, asa cum ziceai si tu.
*



Din amandoua se modifica pozitia fata de ploturi (inevitabil)
RIVE
Zice bine Kinetix, la avansul vacuumatic sunt doua reglaje.Sensibilitatea se regleaza si are efect asupra functionarii motorului (in timp depresiunea scade datorita uzurii motorului).Calarea nu se mai poate regla dar folosind acelasi tip de platina,se poate incerca pilirea din excentric pentru a calca corect contactele.
djasu82
Ne agitam degeaba un mic filmulet live si gata biggrin.gif ca pe multi ai racaie pe suflet asa ceva cotita respectiva si fazarea.
gotronic
Da, imi cer scuze, acum sunt cu un delcou de Sacele in mana, si intr-adevar reglajul din rotita dintata nu are efect asupra avansului. Probabil tineam minte altceva eventual de la alt delcou. Poate fac si o poza.!

Re edit.
Am pus si o poza dar vad ca nu vrea poze mai mari de 1M, am scazut-o de la 3 M sad.gif

Re re:

Cred ca la Oltcit este un pic altfel, acolo la relanti avansul vacumatic NU functioneaza. Dupa ce apesi un pic acceleratia intra in functiune vacumaticul.!!! (gaurica de unde ia depresiunea este deasupra clapetei de acceleratie sad.gif )
Kinetix
Ei, asa mai merge, gotronic! aplauze.gif
djasu, pentru efectul miscarii rotitei nu prea poti sa faci filmulet in functionare. Se poate vizualiza curba de avans cu un stroboscop, osciloscop, ceva.
O poza e binevenita pentru a se vedea raportul pieselor in delcou.
djasu82
Sper peste o saptama sa intru in posesia afisorului alfanumeric si construiesc stroboscopul digital cu afisearea turatiei si a avansului in timp real + strobo pentru alinierea la semn la diferite turati. wub.gif Dupa ce realizez voi prezenta eu in clar. Motorul e mai nou si se simte daca modific ceva in raportul cu avansul carburatia . Am observat pe strobosocp la relantii ficxezi la semn si daca umbli usor din surubul de amestec de la carburator se modifica avansul cu cateva grade se simte si cum toarce motorul.
Kinetix
Pai cred ca se modifica avansul, de vreme ce motorul se tureaza un pic si actioneaza o idee mai mult mecanismul centrifugal.
Asteptam filmuletul. smile.gif
djasu82
Se poate face pe o platforma modificand platina in sensul care culiseaza ea in delco si vizualizand scanteea cum o arunca de pe rotor pe plot. Si manoal nu sa tot invarti cu bormasina delcoul biggrin.gif.
mishujkl
la fel am patit si eu cu pipa. am schimbat arcul membranei cu unul mai moale. capacul de delcou se prezinta ,insa bine pe langa cel a lui ceacu.
djasu82
Da dar tu nu ai avut tip sarma fisele cecu a avut de s-a parlit capacul de delco asa de rau.
V-a pornit motoarele azi ma refer la cei care au senzor gotronic si aprindere eletronica , la un amic si coleg de servici la fer porneste chiar si pe vremea aceasta rea .
nicusan
LA MULTI ANI TUTUROR!
Sunt un membru incepator.Am descoperit aici foarte multe lucruri interesante.Am si eu o AT 01 pe masina si merge foarte bine.Nu stiu ce diferenta este intre At01 si At 011.Poate ma ajutati voi.Multumesc.
Kinetix
Salut. Ai picat bine pe acest topic. Trebuie doar sa 090.gif , vreo cateva pagini in urma.
AT011 are un etaj in plus si se foloseste impreuna cu un senzor ce se monteaza in delcou, inlocuind platina mobila. Se poate cupla insa chiar si la platina clasica, protejand-o si generand scantei mai puternice, daca bobina de inductie nu e... "obosita".
nicusan
QUOTE(Kinetix @ 3 Jan 2008, 16:49)
Salut. Ai picat bine pe acest topic. Trebuie doar sa  090.gif  , vreo cateva pagini in urma.
AT011 are un etaj in plus si se foloseste impreuna cu un senzor ce se monteaza in delcou, inlocuind platina mobila. Se poate cupla insa chiar si la platina clasica, protejand-o si generand scantei mai puternice, daca bobina de inductie nu e... "obosita".
*


Multumesc.Am o bobina de Trabant de 12 v. Merge foarte bine.Nu stiu din ce cauza turometrul imi indica o turatie cu aprox. 200 rpm mai mare decat in realitate.Am verificat asta mergand in acelasi timp cu alta masina (opel).Cum pot remedia aceasta problema?
Kinetix
Nu e relevanta verificarea.
Cum poti compara cainii cu pisicile?
Difera raporturile de transmisie ale cutiei de viteze, diametrul jantelor/cauciucurilor.
Compara cu o alta Dacie la care merge bine turometrul.
nicusan
Ai perfecta dreptate. M-am exprimat gresit.Diferentele erau la viteza.Vitezometrul meu arata 120km/h al lui 130km/h.
Diferenta la turometru am observat-o ITP si discutand cu un prieten (tot cu acelasi tip de dacia).El avea la 3000 rpm 120km/h, iar eu am 120 km/h la 3200 rpm.
Kinetix
Pai exista cutii de viteza pe Dacia cu raporturi de transmisie diferite, cel putin pentru viteza a 5-a.
Cred ca este topic dedicat pentru asta.
gotronic
Astazi, mi-a facut Solenza "figuri" la relanti. Dadea sa "moara" , iar turatia fluctua intre mai putin de 600 rot/min (ca nu indica sub 600) si 1200. De "tras" tragea, dar nu stiu daca avea cuplu maxim, ca era zapada si gheata, asa ca n-am "calcat-o (iar in habitaclu nu se auzea ca ar merge in 3 cilindri, am observat doar ca turatia este mica, si aia dupa turatia aerotermei care scazuse, practic nu mai facea fata alternatorul si margea pe baterie). Am ajuns la lucru si am deschis capota cu motorul pornit. Se auzea un zgomot de motor parca era diesel. Cand ma uit la fise, ce vad? Cablul de reglaj de la faruri era printre fisele de la bobina de inductie, iar 2 din fise presate pe suportul cablului. Motorul iar dadea sa moara, asa ca am prins de fise si le-am ridicat . Surpriza.!!! A "sarit" turatia la normal iar una din fise care atingea mai mult de suport era carbonizata pe exterior chiar in dreptul unde se sprijinea pe suportul metalic, iar celelalte "afumate" pe portiunea de contact cu cablu de la faruri. mad.gif Chestia asta s-a intamplat dupa ce unul m-a lovit in parcare (in decembrie), a trebuit sa schimb bara fata si farurile prin "casco", ca nu stiu cine a fost. sad.gif
In concluzie "meseriasii" de la service (dacia), mi-au pus cablul de faruri exact pe unde NU trebuia, si fisele sunt relativ noi (40.000Km). Daca nu reusesc sa le schimb v-a trebui sa schimb bobina cu totul. (nu stiu ce bobina am pe masina, ca sunt de 2 feluri cred, cu fise schimbabile si turnate) sad.gif
Spun asta aici din 2 motive.
1. Calitatea lucrarilor de la service-uri.!
2. Atentie pe unde merg fisele prin compartimentul motorului, preferabil sa nu atinga nimic metalic, ca se strapung si fura scanteia la masa, iar motorul chiar daca functioneaza in 3 cilindri, este posibil sa nu va dati seama daca nu-l solicitati. !!! sad.gif
ceacu
QUOTE(gotronic @ 4 Jan 2008, 19:28)
Atentie pe unde merg fisele prin compartimentul motorului, preferabil sa nu atinga nimic metalic, ca se strapung si fura scanteia la masa, iar motorul chiar daca functioneaza in 3 cilindri, este posibil sa nu va dati seama daca nu-l solicitati. !!!
*



Asa e.

Se gasesc oare clipsuri de plastic speciale pentru distantarea fiselor (metoda corecta)?

Au sa rada cei din magazine daca cer asa ceva! (traim in minunata Romanie)

Si eu am vazut aici pe forum (nu mai tin minte unde), pe topicul unde aparea o poza cu niste fise Bougicord montate pe o Dacie, o poza unde aparea o fisa (lunga) de la cilindrul 4 legata cu colier de plastic de furtunul de racire (cel gros) dintre termostat si radiator (la o Dacie)!
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...e=post&id=57685
Nici acest lucru nu e permis (e si mai grav ca e fierbinte iar lichidul de racire e conductor)!
Cauciucul furtunului de racire poate fi "neglijat" ca si izolator!

De asemnenea nu e permis sa se atinga intre ele nici fise de la cilindri diferiti!
Si nici sa circule mult pe trasee paralele (se practica un fel de "torsadare" in astfel de cazuri, adica se permuta din loc in loc cele 2 fise paralele).
Si nici aceeasi fisa sa nu fie "bobinata" adica sa se intalneasca ea cu ea insasi (datorita rezistentei si inductantei de deparazitare apare o cadere insemnata de tensiune pe fisa deci se poate strapunge si in acest caz)!

Cel mai bun izolator ramane totusi aerul.

Cauciucul (fie si siliconic) se va distruge de la ozonul creat de descarcarea Corona aparuta atunci cand o fisa trece pe langa un obiect metalic.
Iar dupa ce s-a distrus...

Descarcarea (Corona) apare initial prin efect capacitiv, capacitatea izolatorului fisei este mult mai mare decat capacitatea izolatorului aer (dintre fisa si obiectul conductor de langa) deci tensiunea "pica" mai mult pe aer decat pe izolatorul fisei (sunt 2 condensatoare inseriate, tensiunile pe ele sunt invers proportionale cu capacitatile suma lor fiind tensiunea pe fisa), respectivul obiect (conductor) de langa nici nu este nevoie sa fie pus la masa are si el o capacitate (mare) fata de masa!

Greu de realizat cu fise aftermarket aceste conditii!
Iar cele OEM sunt rebuturi!

Sper ca nu v-am plictisit cu explicatiile teoretice.

P.S.

Tot nu am schimbat informatii constructive legate de ce modele de fise de calitate, cu exceptia celor Tesla (1), (2), (fie si de la alte masini) si-au pus alti posesori de Dacie.

De exemplu fisele Bougicord sunt "laudate" ca fiind singurele apropiate ca si caracteristici (electrice si EMI) de cele de la Magnecor

Cele Magnecor ies din discutie, totusi vorbim de Dacie!

Dar ramane intrebarea, ce fise Bougicord se potrivesc (sper sa fie versiunea cu sarma bobinata pe ferita si nu cu carbon, Bougicord fiind unul dintre producatorii OEM ce inca face [facea?] asa ceva) si de la ce model de masina?
Si unde s-ar gasi prin minunata noastra tara (daca s-ar gasi)?

Pe mine m-au cam lasat "sarmele", si descoper cu stupoare ca nu mai sunt de gasit (actualmente fisele ce le facea un SRL din Constanta cu conductor din Cu si mansoane roz sunt "ilegale" in UE)! La cat costau (~15Lei) trebuia sa ma aprovizionez mai "serios" acu 2 ani!
quinn
Ce bobina de inductie recomandati in combinatie cu gotronic :romaneasca la 48 lei,
master 33 lei sau poloneza la 24 de lei pt ca am observat ca scanteia are o tenta rosiatica ?
Sau de ce nu, una si mai buna !
Kinetix
Recomand una de la dezmembrari, pe probate. O pui pe masina si vezi pana la ce distanta intre capatul liber la fisei centrale si masa face scanteie (atentie sa fie bateria bine incarcata). Daca obtii cel putin 15mm, declara-te multumit. smile.gif
Eu am avut o experienta neplacuta cu o bobina noua (parca ii zicea "Dernion SRL"), care a costat 25 de lei, dar nu dadea scanteie mai lunga de 12mm, parca... In orice caz, era mai slaba decat bobina originala de pe masina, care avea 13 ani... unsure.gif
Pentru a colabora bine cu aprinderea electronica, trebuie sa aiba rezistenta primarului de aprox 3 ohmi. Masoara cu multimetrul.
Succes.

ceacu, eu am gasit fise de Dacie facute de un SRL oarecare, care au miezul din sarma de nichelina, cred, cu rezistenta de aprox. 2-3kohmi. Cred ca fac treaba mai buna decat cele cu miez din fibra de carbon, cu rezistenta mai mare. Am pus doua fise cu sarma de care am zis la Tico: una pe post de fisa centrala, iar a doua la cilindrul 3. Merge brici. As fi pus si la ceilalti doi cilindri, dar nu gasesc fise din astea cu lungime suficient de mare ca sa ajunga la bujiile corespondente. Pentru comparatie, fisa centrala de la Tico, originala, are cam 8-12kohmi.
alinushy
QUOTE(ceacu @ 4 Jan 2008, 22:08)
...
Se gasesc oare clipsuri de plastic speciale pentru distantarea fiselor (metoda corecta)?

Au sa rada cei din magazine daca cer asa ceva! (traim in minunata Romanie)
....


in romania totul e posibil... radmasa.gif
pe logan exista clipsul ala, eu am pus wub.gif ,rupt pe jumate (jumate tine 2 fise jumate celelalte 2)
godmaaty
A trebuit sa schimb batrana bobina de inductie cea originala a masinii ce era din '84 pentru ca nu mai dadea o scanteie buna.Pana acuma nimic deosebit...am cumparat o bobina poloneza,am masurat-o si are 3,8 ohmi,..am instalat-o,..cheie...porneste.Plec cu masina din curte,o turez...3000,...4000..4500,..si apoi turatia aratata de turometru era zero:(....mai turez..si o ia acul in sens invers.Am pus si fise noi de urziceni,dar pe astea nu le-am masurat.
Ce s-a putut intampla?Pana acuma nu a facut asaceva iar mersul motorului e ok.
gotronic
Turometru defect, bobina cu spire intrerupte sau scurt in secundar, contacte imperfecte la turometru pe bobina (vezi papucul de pe fir), masa intrerupta cand ai schimbat bobina (tresa de cupru ce se leaga la alternator si sasiu). Urmareste firul care vine de la ruptor sa nu atinga fisele, sau fisele sa nu se atinga intre ele sau vreo una la masa.... sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.