Am reusit sa ma dotez cu un set de fise "bune"
, si va impartasesc cunostintele:
4buc.
R 21 BERU
0302102030, 1xDIN, 1xSAE (ambele la 90 grade), 30cm (ultimele 3 cifre ale codului).
1buc.
R 27 BERU
0302102040, 1xSAE, 1xSAE (ambele 90 grade), 40cm
ATENTIE! doar pentru bobina cu conector SAE (ca si la bujie), Dacia are implicit conector DIN (ca si la distribuitor).
Acestea m-au costat cam 90 si ceva de lei, si le-am comandat de la Ciclop Timisoara, au venit intr-o zi.
Conectorii de la bujii sunt la 90 grade, deci la alternator cablul nu mai atinge suportul, totusi cablul (de la bujia de la alternator) e acum cam la 1-2cm de chiulasa (sper sa nu apara probleme de aici), iar rutarea cablurilor pana la distribuitor (unde de asemenea sunt conectori la 90 grade) e foarte "simpla", nu se mai ating de nimic.
Parca ar fi nevoie totusi de un clips de plastic (tot la cablul de la bujia de la alternator).
alternativ pentru bobina originala se potriveste:
1buc.
R 2 BERU
0302103040, 1xDIN, 1xDIN (unul singur la 90 grade), 40cm
acesta e inlocuitorul direct al celui folosit de mine dar cu ambii conectori DIN, din pacate doar unul la 90 grade, celalalt la 180 grade.
sau:
1buc.
R 5 BERU
0302103050, idem cu anteriorul dar de 50cm (intra mai sigur).
Cablul este de tip
PowerCable cu rezistenta de 5,6 kOhm/m sarma de inox bobinata pe ferita si cu izolatie si mansoane din silicon.
Recomand sa masurati daca ar intra cel de 40cm (in loc de 50cm), vorbesc de cablul intre bobina si distribuitor, tinand cont ca unul din conectori e la 90 grade.
Cablul dintre bobina si distribuitor trebuie sa aibe un pic de sageata (burta) pentru a acomoda miscarile motorului.
E mai "bine" cu cablul mai scurt (daca se potriveste) intrucat are impedanta (rezistenta) mai mica.
Pentru identificare se foloseste codul numeric, de ex.: 030210xxxx
Nu inteleg logica pentru care BERU recomanda pentru
DACIA 1310 (la bujii) cabluri de 1x70cm, 2x60cm si 1x50cm, cel recomandat la bobina fiind de 60cm, iar la
Renault 12 de 3x40cm si 1x50cm la bujii respectiv 1x45cm la bobina.
Cablurile de la bujii vor atarna si se vor atinge de furtune.
Cand o sa apuc, o sa fac si ceva poze, dar mi-e cam rusine ca eu nu spal motoru decat daca trebuie "intervenit" mecanic la el.