Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
MECCA
doua zile masina viscolita si paraviscolita.Descui masina cu gandul sa o pornesc.Ridic capota si cand ce sa vad, aproape tot compartimentul motor era plin de zapada.Vazand ca, capacul+fisele erau curate am zis sa-mi incerc norocul.Dau la coada pompei de benzina de cateva ori, ignition on si start la prima cheie.Multumesc inca o data domnule Gelu pt senzor si aprindere.Functioneza perfect !!!!!! aplauze.gif
Kinetix
MECCA, ma bucur pentru tine.

Si eu am primit de la gotronic un set senzor+AT011, cred ca printre primii de pe forum. Am montat-o pe Dacia tatalui meu si a mers foarte bine. Merge si acuma, dar l-a lasat ambreiajul. blush.gif
O alta aprindere AT01 (primita tot de la gotronic, tot gratis, pentru incercari) a fost montata pe o Dacie a unui prieten, comandata de platina si de un etaj de intrare, realizat de mine dupa o schema pe care am pus-o pe topicul asta mai demult. A mers si aia foarte bine. Fara probleme.
Aceste informatii le-am mai postat la vremea respectiva.
Totusi, oare nu era mai bine sa facem un topic special pentru postarea acestor mesaje si a informatiilor despre functionarea aprinderii gotronic? nedumerire.gif
Desi aceasta s-a dovedit pana acum una din cele mai fiabile aprinderi pentru Dacie (si nu numai), am vrea sa mai auzim si alte idei, scheme.
Sper ca nu veti rastalmaci gandurile expuse aici, si ca gotronic nu se va supara, citindu-le.
Toate cele bune! imbratisare.gif
djasu82
Alta schema ??? sunt cele cu soft care se baga ? in afara de Liviu si de Mihai !!! In viitorul apropiat si eu .
gotronic
Si eu ma bucur SINCER pentru fiecare posesor de aprindere cu senzor. Pacat ca pretul pentru unii este o problema. Mai putin nu se poate, tinand cont ca o montezi, si cat mai poate "mecanica" nu mai ai treaba cu platina, reglajele periodice, uzura, inlocuirea sau toate problemele ei.! In plus scanteia este aproape tot timpul la parametri optimi.!
djasu82
Si totusi CDi meu are scanteea mai puternica biggrin.gif dar mai greu accesibil pentru multi , daca aparea mai devreme senzorul ma rog senzorul hall in varianta gotronic poate multi nu mai blestemau dacia ....
gotronic
Se putea sa nu comentezi tu un pic ? Puterea scanteii nu este data de "CDI" sau "inductiva", depinde si de bobina de inductie. Am "stagnat" mai mult de jumatate de an ca sa "meditez" daca sa fac cu microcontroler sau nu. (Dar aici trebuia alta bobina de inductie sau chiar cu cea originala pretul era mult mai mare)
O sa fac numai "de-al naibii" si varianta cu microcontroler atat in varianta pastrarii centrifugalului sau nu, cat si in varianta eliminarii capacului delcou (eram foarte aproape de finis, dar preturile finale m-au facut sa renunt momentan). Dar cati or sa doreasca asa ceva ? In afara catorva (care ii numeri pe degetele de la aceeasi mana, probabil). La fel, am sa fac si un "CDI" (i-am promis lui dyogenes cand a fost pe la mine), in aceeasi carcasa de AT01 sau AT011. mandru.gif
djasu82
Pana cand vei termina nu vor mai avea nimeni daci biggrin.gif . Eu ma multumesc sa realizez ce mi-am propus deocamdata , stroboscopul cu afisaj digital. Restu sut mult mai simple , se renunta la delco definitiv si se trece pe bobina jumostatica.
gotronic
Exact la asta m-am gandit si eu, cand am renuntat la variantele de care vorbesti! smile.gif
djasu82
Las-o asa Gelu nu te mai complica , daca se pune avansul la punct si carburatia trage foarte bine motorul pe senzor impreuna cu aprinderea AT011 . Ca doar nu facem din vechiile daci noiile daci cu echipamente eletronice.
ceacu
QUOTE(Kinetix @ 4 Jan 2008, 22:10)
ceacu, eu am gasit fise de Dacie facute de un SRL oarecare, care au miezul din sarma de nichelina, cred, cu rezistenta de aprox. 2-3kohmi.


Unde? wub.gif
Cum se numesc, pentru ce masina, cat costa, sau in orice caz ceva mai concret te rog. tongue.gif
Cum arata mansoanele de cauciuc, in special cele de la bujii (i-mi sare scanteia la sportul de la alternator mad.gif )?

Cei de la Ciclop, nu au auzit de Bougicord! mad.gif
Fise pentru orice vreau, doar la comanda, problema e ca eu nu prea stiu ce vreau! biggrin.gif
Tot ei au dificultati in a gasi un modul de aprindere pt. Cielo 01989747 (de 3 saptamani se tot aduce!). mad.gif

La fel si cu o fulie de alternator 93740819 (tot de Cielo), dar s-au oferit sa-mi vanda tot alternatorul! Sper ca s-o potrivi la alternatorul de dacie (fulia). blush.gif

Cand am intrebat de clipsurile de plastic pentru fisele de buji pentru Logan, SLZ sau DSN, nu le-a mai livrat asa ceva fabrica Dacia de peste 2 ani, deci nu pot aduce. mad.gif

Rotor delco (lulea) pentru Renault-uri 19 ... 21, nici aia nu au, dar daca zic codul sau modelul, i-mi aduc la comanda. Eu cerusem sa vad cum arata ca sa aleg ceva ce se potriveste (daca o fi). smile.gif

Deci m-am cam blocat!
autom
QUOTE(ceacu @ 6 Jan 2008, 03:09)

La fel si cu o fulie de alternator 93740819 (tot de Cielo), dar s-au oferit sa-mi vanda tot alternatorul! Sper ca s-o potrivi la alternatorul de dacie (fulia). blush.gif
*



Se potriveste aproape perfect fulie de OLTCIT. Probat de mine! Am pus acest fel de fulie si pe dinamul de la Dacia 1100.
dyogenes
Gotronic, ma bucur ca ma mai pomenesti! Si cred ca o sa ma pomenesti o vreme (dupa publicarea schemei lui AT01 tongue.gif )...
La multi ani!
Dragii mei, si eu am facut cateva CDI-uri, unele au mers mult pe masina, altele doar cateva minut pe bancul de probe. Cu certitudine scanteea generata de un CDI bun e mai puternica decat la o aprindere inductiva.
DAR!!! NU SE OBSERVA NICI O DIFERENTA IN FUNCTIONAREA MASINII!!!. O aprindere inductiva buna (AT011) sau chiar cele "clasice" (Malvina, AT01 cu modulul de adaptare publicat de Kinetix, etc) ofera o scanteie mai mult decat suficienta aprinderii amestecului, chiar daca este mai bogat sau mai sarac decat cel stoechiometric. Aprinderea CDI nu aduce imbunatatiri de functionare semnificative. Eventual sistemul multispark la CDI asigura o pornire mai usoara.
Eu personal am montat aprinderi electronice cu senzori Hall pe mai multe masini, toate au functionat perfect. La inceput eram revoltat pe AT01 a lui Gotronic, ulterior am inceput sa o montez pe masinile prietenilor impreuna cu modulul (obligatoriu) de adaptare propus de Kinetix. Rezultat: motorul nu da NICI UN RATEU.
Am montat si un AT011 pe un Peugeot 305 al unui prieten. Motorul merge absolut impecabil.
Deci revin la ideea ca o aprindere electronica inductiva cu senzor (AT011) sau chiar cu senzor Hall simplu este absolut suficienta, CDI-ul ramanand doar apanajul celor pasionati de "trasnete" in bujii.

Cum e la Peugeot:
Peugeot 305 (motor 1600 cmc carburatie): platina cu bobina clasica, primar de 3 ohmi
Peugeot 205 Look (motor 1100 cmc injectie monopunct Bosch Monotronic): Delcou cu reluctor magnetic, aprindere electronica inductiva, impedanta bobinei in primar 0.5 ohmi. Delcoul prezinta distribuitor clasic cu lulea, are capsula vacuumatica si avans centrifugal. Computerul nu controleaza practic aprinderea, ci doar injectia.
Peugeot 405 GRI (Motor XU9M, 1900 cmc, injectie monopunct Solex, 110 cai): Senzor cu reluctor electromagnetic pe volanta, computerul comanda atat scanteia cat si injectia, aprindere electronica inductiva incorporata in bobina de inductie, impedanta bobinei in primar 0.5 ohmi, distribuitorul este clasic, cu lulea si capac delcou.
Peugeot 106 XR (Motor TU1, 1100 cmc injectie monopunct Magneti-Marelli): Senzor cu reluctor electromagnetic pe volanta, computerul comanda injectia si scanteia, aprindere electronica inductiva, bobina cu 4 iesiri (fara distribuitor).

Nici una nu e CDI, si cu toate acestea, ieri, la -18 grade au pornit la prima cheie. Bujiile sunt in stare perfecta deja de peste 20000 Km.
djasu82
dyogenes sa te vedem ce mister are gotronic la at01 sau ato11 tongue.gif cica furt de tehnologie biggrin.gif. Ma mir ca la senzor nu te-ai bagat smile.gif
dyogenes
Nici nu o sa ma bag. Si stii de ce? Pentru ca AT011 cu senzor chiar e o scula buna, Gotronic a muncit la ea si nu ar fi corect sa-i fac o asemenea figura.
Schema lui AT01 impreuna cu pozele din timpul revers-engeneering-ului au fost puse chiar in acest topic (prin paginile 30 cred). De ce am facut acel revers-engennering? Pentru ca Gotronic sustinea ca AT01 protjeaza platina, in timp ce eu masurasem 3A prin platina (plus ca arsesem si eu o platina). Asa ca am publicat schema si am demonstrat ca cei 3 A chiar trec prin platina.
Ulterior Kinetix a proiectat acel modul adaptor, astfel incat prin platina treceau doar cativa miliamperi. Cu acest adaptor AT01 functioneaza perfect, poate fi folosita fara nici un inconvenient, din contra, disipa mult mai putina caldura decat alte aprinderi electronice.
RIVE
Pentru Ceaucu
"imi sare scanteia la suportul de la alternator" Si pe mine ma deranja acel suport,cheia de bujii a masinii lovea in coltul suportului cand vroiam sa scot bujia;asa ca l-am dat jos si l-am luat la polizor,facandu-l mai distantat de mansonul bujiei.Se demonteaza usor suportul,numai ca pe timpul asta trebuie sa ai garaj.Asta este o "imbunatatire" la bugurile pe care le are autoturismul Dacia.
djasu82
dyogenes daca ar fi tranzistori IGBT la magazin fi sigur ca majoritatatea si-ar face asa ceva si nu e nici o chestie ascunsa de tehnologie hai sa fim seriosi wink.gif sunt deja expuse pe sit cam toate schemele.
floryyn
QUOTE(MECCA @ 5 Jan 2008, 20:53)
doua zile masina viscolita si paraviscolita.Descui masina cu gandul sa o pornesc.Ridic capota si cand ce sa vad, aproape tot compartimentul motor era plin de zapada.Vazand ca, capacul+fisele erau curate am zis sa-mi incerc norocul.Dau la coada pompei de benzina de cateva ori, ignition on si start la prima cheie.Multumesc inca o data domnule Gelu pt senzor si aprindere.Functioneza perfect !!!!!! aplauze.gif
*




QUOTE(Kinetix @ 5 Jan 2008, 21:40)
MECCA, ma bucur pentru tine.

Si eu am primit de la gotronic un set senzor+AT011, cred ca printre primii de pe forum. Am montat-o pe Dacia tatalui meu si a mers foarte bine. Merge si acuma, dar l-a lasat ambreiajul.  blush.gif
O alta aprindere AT01 (primita tot de la gotronic, tot gratis, pentru incercari) a fost montata pe o Dacie a unui prieten, comandata de platina si de un etaj de intrare, realizat de mine dupa o schema pe care am pus-o pe topicul asta mai demult. A mers si aia foarte bine. Fara probleme.
Aceste informatii le-am mai postat la vremea respectiva.
Totusi, oare nu era mai bine sa facem un topic special pentru postarea acestor mesaje si a informatiilor despre functionarea aprinderii gotronicnedumerire.gif
Desi aceasta s-a dovedit pana acum una din cele mai fiabile aprinderi pentru Dacie (si nu numai), am vrea sa mai auzim si alte idei, scheme.
Sper ca nu veti rastalmaci gandurile expuse aici, si ca gotronic nu se va supara, citindu-le.
Toate cele bune!  imbratisare.gif
*



LA MULTI ANI si numai bine domnu' Gelu!
Aprinderea Gotronic este, de departe si fara nicio discutie, cea mai tare imbunatatire facuta vreodata pentru batranele Dacii!
Poate sunt prea entuziast, dar cum sa nu fiu, cand, la -12 grade, Dacia mea din '81 a pornit din prima, in timp ce mai tinerele Dacii (carburatie sau injectie) de pe strada mea si chiar Daewoo Espero al vecinei mele icon_mrgreen.gif s-au chinuit putin ieri dimineata...
Intrebare de la un amic posesor de Skoda S100: asa ceva ar merge pus/adaptat cumva si pe batranica lui?

djasu82
Fi tu sigur daca ar fi pus doar cutiuta rosie la daewoo espero ar pleca si cu o mica adaptare wink.gif. Pe scoda merge din cate stiu are acelasi sistem de delco ca si la dacie si platina ar intra perfect. Meritul cel mai mare a lui Gelu e ca a facut ca sa avem toti wink.gif si la un pret mic. Cum am mai spus nu se merita mai mult pentru o aprindere controlata eletronic doar daca esti pasionat in asa fel in cat sa ai control al avansului pur eletronic. Din cate stiu doar Liviu si Mihai au pus la punct asa ceva .
gotronic
QUOTE(floryyn @ 6 Jan 2008, 14:11)
Intrebare de la un amic posesor de Skoda S100: asa ceva ar merge pus/adaptat cumva si pe batranica lui?


Ar merge, dar cred ca varianta cealalta de VW, tip cap de magnetofon!(ca forma si dimensiuni atat) Toata treraba sta in fazarea senzorului cu capacul delcou.! Mi se pare ca skoda are delcoul ca la bosch avansul vacumatic (se invarte platoul cu totul)


QUOTE(dyogenes @ 6 Jan 2008, 12:21)
  Ulterior Kinetix a proiectat acel modul adaptor, astfel incat prin platina treceau doar cativa miliamperi. Cu acest adaptor AT01 functioneaza perfect, poate fi folosita fara nici un inconvenient, din contra, disipa mult mai putina caldura decat alte aprinderi electronice.



Kinetix a facut montajul dupa ce eu l-am descris cu cateva pagini in urma, pe urma el a postat schema, dupa ce am discutat pe messenger, ca initial il gresise, din cauza ca l-a facut din amintiri, aprinderea nemaifiind la el ci la un prieten din cate am inteles.! Asta dupa ce i-am trimis cred o AT01 s-o foloseasca pe post de driver.! Nu mai stiu.!
yohny
Salutare si La multi ani !
Apropo de fise , astea http://www.beru.com/english/produkte/kabel.php isi merita toti banii , cele albastre ,power cable , sunt 20 ron bucata la dealeri meteor.
Atentie ca nu sunt la set , fiecare are codul ei. Sunt aici http://www.beru.com/english/produkte/produ...4&action=step04
Iata si o poza cu ele, chiar daca nu in prim plan.
Kinetix
Da, gotronic, ai dreptate. Oricum, era pe vremea cand experimentam cu aprinderea tip IPA, apoi cu aceea "rapida" care realimenta bobina imediat dupa stingerea scanteii.
Schema de principiu a acelui adaptor pentru AT01 e cam aceeasi cu cea a primului etaj de la IPA. Nu am proiectat-o eu, ci doar am experimentat diverse valori ale pieselor, in colaborare cu gotronic, apoi am desenat schema (asa e, initial am desenat-o gresit, din neatentie si "din amintiri") cu programul Proteus si am postat-o pe forum.
Ma bucur ca a mers bine si la dyogenes si la altii si ca am putut fi de folos in echipa. grouphug.gif cu ochiul.gif

ceacu, nu stiu cine face fisele de care iti spuneam, dar sunt dintre cele mai banale, mai ieftine. Cred ca pana in 10 RONI setul. Mansoanele sunt negre, parca, dar materialul lor nu prea imi inspira incredere. Am pus mansoanele vechi de la fisele de Tico.
Daca vrei, iti cumpar un set si ti le trimit prin posta.
fordistul
Am revenit doar pentru a va ura toate cele bune in anul ce a inceput nu de mult timp. As mai adauga ca la temperatura de -20 grade Celsius, cu depuneri de chiciura peste tot, am pornit motorul masinii ca si cum ar fi fost pe timp de vara. Am pus in vara aprindere AT011. Deci pot concluziona ca e in regula cu AT011. Astept temperaturi mai scazute...
pop marius
Am montat, am pornit, pe deplin multumit. Dupa ce citesti la unul altul cum merge asteptarile cresc si spre cinstea ei, aprinderea este nu la nivelul asteptarilor ci mult peste. Relantiu stabil si pornire ireprosabila coolspeak.gif cu ce-a mai proasta benzina pe care am putut-o baga de la Petrom 022.gif
djasu82
Pop marius zici asa de parca ai fi bagat apa in loc de benzina biggrin.gif. Eu personal de cand ma stiu doar de la lukoil am bagat benzina euroluk 95 si trage motorul de nu ai treaba , bujiile sunt albe - rosiatice eletrozi maronii. Nu am bagat nici o data de la patriciu benzina biggrin.gif.
pop marius
Asta a fost sub orice critica. Asa neregulat nu am vazut sa mearga motorul asta. Si i-am schimbat fise, bujii, capac delcou. totul a fost ok. Cand a alimentat am zis ca nu mai merg pana in cealalta parte a orasului si bag de la Petrom de 30 ron. BANI ARUNCATI. Dupa ce a montat aprinderea s-a mai potolit. Acu'..urmeaza UIS si Elica. Nu gasesc din pacate burgiu de 1mm in Dej. sad.gif Maine..iau magazinele prin CLuj la purecat. Undeva tot trebuie sa fie.
gotronic
Ieri, a "batut" unul la usa in birou, a intrat cam pe lateral asa de se uita la ceas, hartile de pe perete...(nu stiu daca a dat buna ziua). A scos o AT01 din buzunar, pe care o cumparase de la un magazin cu care lucrez foarte bine, dar nu i-a schimbat-o ca nu era montata in service, si atunci am convenit ca astfel de cazuri le "rezolv" eu cu clientii din oras. Mi-a zis ca "s-a stricat" si nu mai porneste. Am verificat-o si asa era. Il intreb pe ce masina a montat-o. Pe o dacia din '97 imi zice. Il intreb, ati luat masina de noua (l-am intrebat sa vad daca e bobina originala). NOUUAAA !!!??? zice el, de unde noua. Bun. Zic veniti cu masina sa vedem de ce s-a stricat, ca daca va dau alta poate se strica si aia (si il intreb ce bobina are si daca a masurat-o. S-o masor????? NU zice omul , dar nici nu stiu cum, recunoaste. Imi spune ca este din aia neagra veche din bachelita. Bun zic eu sunt de doua feluri alea, cu rezistenta aditionala de cca 2ohmi si fara de cca 4 ohmi[s-a uitat la mine ca la un om de stiinta]) Azi vine cu masina (desi in prima faza ieri a zis ca nu poate, ca nu porneste. Dupa ce i-am zis s-o puna pe clasic ca si pana acum.!) Buun.! Masor bobina, 1,9 ohmi. Zic eu, ca nu-i buna, si-i dau una noua de Master sport "faina" "bosch" icon_mrgreen.gif (ca aveam selectate de anul trecut vreo 10 bucati). Omul zice ca mai are una in portbagaj, nu pot sa i-o masor?? Da, zic eu, si o masor (gasesc in primar 0,6 ohmi). Il intreb, cu asta ati incercat?? RASPUNSUL !!! Daaaa, pai numai cu asta am mers din Noiembrie si pana acum cand s-a oprit, am facut si 2 drumuri de Brasov.!!!!! icon_mrgreen.gif ohmy.gif wacko.gif dar nu a mai vrut sa porneasca si am incercat si cu asta romaneasca dar nu a mai vrut.!!! blush.gif blush.gif sad.gif Astia-s oamenii, nu ar recunoaste nici sa-i impusti, in plus ar face o "galagie" de numai daca nu i-o schimbi in garantie, merg la protectia consumatorului unu - doi) boxing.gif
djasu82
Gelu daca ai fi pus si tu o bucata mai mare de aluminiu pe post de radiator pentru IGBT sigur ar fi rezistat biggrin.gif in fine cat ai dat pe bobina aceea master sport ? tongue.gif
gotronic
Mi se pare 18 RON +TVA (de la un distribuitor), si cred ca era acum 2 ani nu unu, din cate imi amintesc.! Am luat in compensare cu aprinderi.! smile.gif

LE. Bobina din portbagaj nu era Master sport, era un bosch de la dezmembrari de pe un Golf cu injectie cred.! Sau cu aprindere cu microcontroller.! Chiar daca avea radiator se ducea bobina, ca la 0,6 ohmi ar lua I=U/R=14/0,6 aprox. 23 de amperi si ceva. wacko.gif
djasu82
Da curent mare ma mir cum saracul tranzistor a suportat , hai ca la relantii ar tine vrajala dar la turatie mare nu mai tine creste curentul mult si poc .
gotronic
La CDI creste curentul cu turatia, la inductive scade datorita inductantei bobinei, dar aici diferentele sunt prea mici ca sa conteze.!
djasu82
Da asa e .
dyogenes
Pai si daca ar fi rezistat aprinderea, venea la tine ca i-ai stricat bunatate de bobina laugh.gif
ceacu
Am reusit sa ma dotez cu un set de fise "bune" rolleyes.gif , si va impartasesc cunostintele:

4buc. R 21 BERU 0302102030, 1xDIN, 1xSAE (ambele la 90 grade), 30cm (ultimele 3 cifre ale codului).

1buc. R 27 BERU 0302102040, 1xSAE, 1xSAE (ambele 90 grade), 40cm ATENTIE! doar pentru bobina cu conector SAE (ca si la bujie), Dacia are implicit conector DIN (ca si la distribuitor).

Acestea m-au costat cam 90 si ceva de lei, si le-am comandat de la Ciclop Timisoara, au venit intr-o zi.

Conectorii de la bujii sunt la 90 grade, deci la alternator cablul nu mai atinge suportul, totusi cablul (de la bujia de la alternator) e acum cam la 1-2cm de chiulasa (sper sa nu apara probleme de aici), iar rutarea cablurilor pana la distribuitor (unde de asemenea sunt conectori la 90 grade) e foarte "simpla", nu se mai ating de nimic. biggrin.gif
Parca ar fi nevoie totusi de un clips de plastic (tot la cablul de la bujia de la alternator). mad.gif

alternativ pentru bobina originala se potriveste:
1buc. R 2 BERU 0302103040, 1xDIN, 1xDIN (unul singur la 90 grade), 40cm
acesta e inlocuitorul direct al celui folosit de mine dar cu ambii conectori DIN, din pacate doar unul la 90 grade, celalalt la 180 grade.

sau:
1buc. R 5 BERU 0302103050, idem cu anteriorul dar de 50cm (intra mai sigur).

Cablul este de tip PowerCable cu rezistenta de 5,6 kOhm/m sarma de inox bobinata pe ferita si cu izolatie si mansoane din silicon.

Recomand sa masurati daca ar intra cel de 40cm (in loc de 50cm), vorbesc de cablul intre bobina si distribuitor, tinand cont ca unul din conectori e la 90 grade.
Cablul dintre bobina si distribuitor trebuie sa aibe un pic de sageata (burta) pentru a acomoda miscarile motorului.

E mai "bine" cu cablul mai scurt (daca se potriveste) intrucat are impedanta (rezistenta) mai mica.

Pentru identificare se foloseste codul numeric, de ex.: 030210xxxx

Nu inteleg logica pentru care BERU recomanda pentru DACIA 1310 (la bujii) cabluri de 1x70cm, 2x60cm si 1x50cm, cel recomandat la bobina fiind de 60cm, iar la Renault 12 de 3x40cm si 1x50cm la bujii respectiv 1x45cm la bobina.

Cablurile de la bujii vor atarna si se vor atinge de furtune.

Cand o sa apuc, o sa fac si ceva poze, dar mi-e cam rusine ca eu nu spal motoru decat daca trebuie "intervenit" mecanic la el. blush.gif
Siconi
Tu fa poze sa vedem noi ce e de vazut. De spalat il speli tu cand ai chef... e treaba ta (asta nu-i topic pentru show biggrin.gif).
ceacu
Pozele:

[attachmentid=1627427093]

[attachmentid=1627427094]

[attachmentid=1627427095]

[attachmentid=1627427096]

Scuze pentru focus, aparatu' e de amatori. sad.gif
autom
Arata ciudat rau de tot fisele astea. Cum se comporta la frig?

post-336-1110552475.gif post-336-1110552475.gif ai instalatie BRC , ca mine. CE rol are filtrul ,,y,,?
djasu82
De parca fisele tesla nu s-ar potrivi biggrin.gif are aceleasi propietati ...
ydaniel
ce fise scumpe si ce motor murdar:))
djasu82
Doar e la moda wink.gif inseamna ca trage bine acel motor nu sta pe loc wink.gif asadar munceste masina nu ca la alti care o tin in garaj... biggrin.gif.
Siconi
Corect.
post-336-1110552475.gif Vad acolo si o electrovalva, si un fel de niplu pe circuitul de racire. Ce rol are asta?
ovidius max
Buna ziua

In asteptarea unei aprinderi gotronic - am facut comanda si urmeaza sa ajunga - am luat la verificat instalatia electrica si am ajuns la fise. Acestea arata dubios tare - sunt de Urziceni, tare rigide si cauciucul de la izolatiile contactelor de crapat de batranete (masina e cumparata in noiembrie, nu le-am pus eu). Totusi, la masurat cu ohmetrul par ok: au rezistenta intre 1,9 si 2,9 kilohmi deci s-ar incadra.
Voi ce spuneti, merita sa le inlocuiesc ca nu vreau sa cumpar numai de dragul de a le cumpara (nu am bani decat pentru ce e musai rolleyes.gif ) ? Si daca da, unde gasesc in Iasi niste fise bune, by default ca nu cred ca ma lasa pe undeva sa le masor inainte de a le cumpara daca sunt la set.

Va multumesc!
Kinetix
Salutare.
Vezi la magazinul Bras, sub pasarela auto Alexandru.
Zii sa-ti dea fise cu miez de sarma. Te uiti la capatul lor, "inauntru", si trebuie sa vezi pe mijloc o sarmulita cenusie subtire care face contact cu piesa de tabla din manson.
Minel
@Djasu_82
post-336-1110552475.gif
Ma simt obligat sa scriu si eu in legatura cu ,curatenia la motor ,tu consideri ca daca motorul ii curat nu are km parcursi ??? huh.gif
Din contra,concluzia ar fi ca atat va pasa de motoarele voastre daca va multumiti cu functionarea motorului nu si cu aspectul sau ,daca ati acorda macar 15 minute pe saptamana pt al curata o sa fiti uimiti cum o sa arate dupa o luna (ma refer strict la aspect) wink.gif
ovidius max
Salutare.
Vezi la magazinul Bras, sub pasarela auto Alexandru.
Zii sa-ti dea fise cu miez de sarma. Te uiti la capatul lor, "inauntru", si trebuie sa vezi pe mijloc o sarmulita cenusie subtire care face contact cu piesa de tabla din manson.


Bun, asta am lamurit-o si iti multumesc. Dar nu stiu daca este absolut necesar sa le inlocuiesc pe cele vechi atata timp cat se incadreaza in parametrii (rezistenta) solicitati la montajul aprinderii gotronic
Kinetix
ovidius, daca fisele au izolatia compromisa, vei avea scurgeri de curent/energie pe acolo, mai ales daca se ating de alte repere din compartimentul motor, si apoi risti sa incasezi socuri electrice daca pui mana pe ele in functionare.
ovidius max
A ajuns aprinderea! Multumesc Gotronic! Sper sa reusesc sa o montez in week-end si revin cu impresii.

Sotia ma suna de la posta: „E un pachet asa de mic, asta asteptai? Ce poate sa faca ceva asa de mic?” radmasa.gif
marianrec
Spunea cineva pe aici ceva de bobina de cielo, merge montata pe dacie?
A mea e pe duca si ma gandeam sa incerc de cielo...
gotronic
frustrat.gif Te rog eu frumos nu incerca.!!!!!!!!!!!!!!!! sad.gif
Bobina de cielo are 0,3 ohmi si o sa-ti ia un curent de I=14/0,3=46AMPERI !!! wacko.gif

Re edit:

QUOTE(marianrec @ 11 Jan 2008, 16:01)
Spunea cineva pe aici ceva de bobina de cielo, merge montata pe dacie?
A mea e pe duca si ma gandeam sa incerc de cielo...
*


De unde stii ca e "pe duca"?? Cum ai constatat!? Proba cea mai buna este cea cu scanteia fata de masa de la iesirea secundara a bobinei. Pune o sarma masiva (sa stea singura) in capul bobinei, celalalt il pui la cca 10cm fata de carcasa bobinei (la masa) si vezi daca scanteia este alba spre albastru. Poti mari distanta sau micsora in functie de cum da scanteia. Daca o da la cca 1 cm (sau mai mult) nu trebuie sa-ti faci probleme. "Hiba" poate fi in alta parte: fise, capac delcou , pipa si chiar bujii.!!!

Re re edit:

Spun toate astea ptr. ca stiu ca ai AT011 si senzor si n-as vrea sa strici aprinderea incercand cu o bobina care este pentru alte scopuri.(aplicatii, principii de functionare)!
Siconi
Pune una sanatoasa de Dacia daca nu ai de unde face rost de una Bosch... E buna si aia de E/P.

argon
Gotronic, de ce l-ai intrebat pe individu' ala daca e bobina originala? sunt bune cele originale? eu de exemplu am o bobina de EP Sacele, luata acum 2 ani, cum aflu daca e buna sau nu, eventual si daca imi scuzati ignoranta, as dori sa stiu daca s-a mai discutat in topicul asta despre cum o masori.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.