Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
gotronic
1. Pune si tu aprinderea aia sa fie perpendiculara pe bobina. coltul bornei BI este prea aproape de fisa centrala a bobinei astfel, nu ca ar fi probleme, dar e mai bine asa!!!)
2. Distanta fata de "muchia"axului delcou, trebuie sa fie fata de varful camei axului delcou, ca altfel poate atinge cand se roteste, dar poate asa ai facut.!?
3. Ai refacut reglajul avansului, dupa ce ai montat senzorul???



OFF Topic.!! La atasament!!! radmasa.gif
argon
ai decuplat condensatorul??
alamicntfs
condensatorul este decuplat dar lam lasat acolo in caz ca se poate intampla ceva neplacut.
aprinderea o sa incerc sa o pun perpendicular dar tre sa vad sa nu loveasca capota in ea ca bobina este putin cam sus.distanta este fata de varful camei axului delcou.

am pus fisele tesla (2 mai lungi, alea bosch erau toate la fel) si refacut " iar " avans, sa vad diferenta in seara asta cand plec. daca e tot la fel fur delcoul cu platina de la aia veche si fac un test ....ca am vazut ca at011 poate functiona si cu platina...... poate e o chestie minora si nu se observa....
o sa incerc sa schimb si bujiile ......ngk made in japan...le am in portbagaj(ca nu strica ) biggrin.gif


djasu82
alamicntfs mai citeste si tu topicul acesta de pe la pagina 80 cel putin si fiindca s-a discutat mult despre aprindere at011 ,senzor ,reglaje ,bujii ,fise ,rotor si capac delco.
alamicntfs
din dorinta de ami face dacia sa mearga cat mai bine am bagat o groaza de bani cumparand o groaza de pise (de la magazine cat de cat bunicele, cand ajungeam acasa si incercam sa repar ceva vedem ca sunt pur si simplu piese de 2 bani) si am citi acest forum de la pagina 1 la 116....intradevar facand unele reglaje (din aceste pagini) am observat unele imbunatatiri........toti membrii acestui forum merita numai laude....
tocmai pentru ca am citit mult am luat aparatul de masura cu mine cand miam cumparat fise......o sa ma documentez mai mult....
acum treb sa plec cu masinuta (schimbai fise, reglat av, curatat capac delcou)....mai vorbim
1300
Buna seara! Cine poate sa-mi spuna cum pot monta aprinderea asta pe masina ? Precizez ca am primit-o cand am cumparat masina.Propietarul a spus ca trebuia sa mearga la un electrician dar nu a mai apucat. Daca puteti sa-mi dati mai multe detalii despre model, cum se leaga .... am atasat niste poze facute cu telefonul poate ajuta la ceva(la borne de la stanga la dreapta sunt urmatoarele inscriptii - n BK + )

va multumesc
djasu82
Bk = iesire pentru alimentare boboina de inductie
n = se leaga la platina (iesirea de semnal din delco)
- = (minus) se leaga la borna de minus a bateriei auto sau la minusul de la alternator .
+ = (plus) se leaga la borna de la contact firul rosu +12v ( virul rosu pe clasic e pus pe borna de + de la bobina de inductie)
mai ai doua borne pe care scrie 110B adica 110V ai tensiune de iesire de 110 volti.
Aprinderea e ruseasca .
Bermude
Am intrat prima data pe forumul acesta,care e exceptional,deci merita cu prisosinta toate aprecierile,insa daca-mi este ingaduit as vrea din start sa subliniez ambiguitatea pe care am remarcat-o la sectiunea aceasta"aprinderi electronice",chiar din prima pagina!Banuiesc ca sunt(si nu putini)ingineri,printre cei care posteaza,si care(in opinia mea),ar trebui sa lamureasca clar fiecare schema tratata in parte,de ce e in stare,pentru ca electronica e o stiinta exacta,diferindu-se radical de arta,sub toate aspectele ei,unde subiectivismul ridicol nu ar trebui sa-si gaseasca locul !Trecand la concret,sunt o sumedenie de scheme cu unul, doua sau trei tranzistoare,care nu fac altceva decat sa preia rolul platinei,asigurand binenteles un circuit mai ferm si mai bine conturat bobinei de inductie,protejand in acelasi timp si platina,prin care nu mai trec cei sase amperi,ci mult mai putin! Chiar si AT 01,al domnului Gelu,protejeaza platina(fapt dovedit in practica),deoarece curentul(6 A) prin dispozitiv pleaca cu o oarecare intarziere,deabia dupa ce platinile s-au inchis complect,deci contactul fiind perfect, scanteia(arcul electric) e exclus(a)!Insa oameni buni,indiferent ca e dotat sau nu acest dispozitiv cu senzor de orice tip ar fi el,aducand o inbunatatire substantiala prin anularea "zborului platinii" la turatii mari,reprezinta totusi o treapta inferioara CDI-urilor!Am toata stima si tot respectul fata de domnul Gelu,de la care am cumparat deja a doua aprindere,atat AT 01 cat si AT 010,si trebuie sa recunoastem cinstit ca nu exista ceva mai bun si mai fiabil facut la aceasta ora la noi,dar genul acesta de aprinderi raman totusi niste "intrerupatoare" care cupleaza si decupleaza cei 12 V ai acumulatorului pe infasurarea primara a bobiniei de inductie si nimic mai mult,pe cand CDI-ul injecteaza o tensiune inalta,alta decat cei ....12V,pe aceiasi bobina de inductie! Comparatia intre cele doua scheme ar fi cam ca si cea intre un aeroplan si un avion cu reactie,care fiecare in parte isi au avantajele si dezavantajele lor,dar sunt de categorii diferite !Vreau sa-mi fac un Clarke,dar in acelasi timp vreau sa montez si AT 010 Gotronic,si atunci va trebui ca senzorul magnetic sa fie comun ambelor montaje,deoarece se pare ca nimeni nu a reusit sa faca un senzor la fel de fiabil si sigur in functionare ca cel al domnului Gelu,deci am nevoie de o schema sigura de adaptare a acestui senzor(daca exista) la Clarke,pentru ca domnul Gelu(toate respectele mele),nu vede cu ochi buni aceasta "adaptare" si nu e dispus sa ma ajute !In rest alegand cu grija componente de calitate,si cu o constructie robusta,sunt convins ca montajul va functiona din prima....fara probleme !Pe un sait strain am vazut o poza cu o rabla dotata cu o astfel de aprindere care sa ridicat pe rotile din spate !Poate fi vorba de probleme de fiabilitate,de executie in regim de amator,de cutie,de orice,insa nu de......randament! Deci... ??
djasu82
Cred ca ai scris pentru 117 postari , eu sunt convins ca dupa ce nimeni nu v-a mai avea dacie se v-a prezenta si senzorul asa zis minune pentru multi de aici de pe forum. Bermude sincer nu vei vedea in dataliu mai nimic sincer sau sa fie explicat cum s-a montat acel tranzistor acea rezistenta alcel integrat sau cum s-a implementat un soft intr-un microprocrsor sau cum s-a scris . Iar cei ce vor pune la dispozitie asa ceva vor fi loati la misto fiindca alti habar nu au ..... Ori cum pe mine nu ma crede nimeni ca doar sunt amendat cu 20% la reputatie multumesc.
dyogenes
Bermude, m-ai facut sazambesc, gandindu-ma la cate paassaturi am "facut"eu la semafor cu "vechitura" mea din 1990. Hai sa te provoc un pic... Uita-te pe www.mobile.de la Peugeot 605... Masina arata probabil la ora actuala "ca ultimul harb"... Da, dar cei "adevarati" stiu ca sub capota aia cu design de antichitate "rage o bestie V6 de 3000 cmc benzina, de 167 de cai". Eu ma consider fericit deoarece am apucat sa dezmembrez o astfel de masina, am luat de pe ea tot ce am avut nevoie. Masina avea injectie multipunct, ABS, tractiune integrala, servodirectie, servofrana, geamuri electrice full, scaune de plus incalzite, inchidere centralizata, oglinzi electrice heliomate incalzite, incalzire independenta pasageri spate, aer conditionat. Si era fabricata in 1984! Ce faceau uzinele dacia in 1984? Ce faceau uzinele dacia in 2002? berlina pe injectie monopunct fara turometru? Ce ABS? Ce aer conditionat? Ce geamuri electrice?
Oricum, ideea era alta... Nu te lua dupa design-ul unei masini, conteaza ce are sub capota...

A, un "edit" ulterior: sa stii ca CDI-ul nu se prea simte daca motorul e OK. Aprinderea inductiva e suficientam benzina odata aprinsa arde lafel, indiferent cat de puternica a fost scanteia initiala. Uita-te le toate masinile strainem sunt cu aprinderi inductive si nu dau nici un rateu, sunt absolut suficiente.
Bermude
Pentru "djasu82":nu sunt "117 postari" ci doar am postat de doua ori acelasi lucru,deh incepator,am vrut sa ating ceva esential,ceva caracteristic acestui forum,nu stiu cat am fost de inteles,probabil fiecare vrea sa se laude cu propriile lui realizari fara ca sa dea detalii concrete,astfel devenind slab credibil,oricum iti dau dreptate,te-am contactat si pe e-mail,dar nu mi-ai raspuns !!

Pentru "dyogenes": intamplator si eu am o "vechitura" de prin 90' si crede-ma sincer ca nu intentionez sa o transform in ceva care sa trezeasca....invidia celor cu bani ! Era doar o chestie de principiu prin exemplul cu harbul care se ridicase "pe doua roti" ! Acolo ziceau ca nu-i facusera nici o alta modificare decat aprinderea clarke ! Deci e clar ca harbul se cabrase lasand in spate un nor negru de fum,doar pentru ca nu rata nici o scanteie ! Apoi de treaba pe care ai zis-o cu ;"sa stii ca CDI-ul nu se prea simte daca motorul e OK.",trebuie sa-ti spun ca aprinderea tricotata de orice fel, era ultima mea grija daca aveam o masina noua ,sau aproape noua ! vorbim totusi de masini cu o stare destul de avansata de uzura,facute dupa o conceptie tehnica antica,dupa cum ai subliniat si tu !Eu de zece ani am segmentat-o o singura data,si i-am pus o aprindere AT01,iar la carburator un dispozitiv "economizor" scos dintr-un tehnium(mai complicat ca o "elica"),fara una dintre ele efectiv nu mai merge normal motorul ! Deci eu cand zic "Dacie" nu-mi trece prin cap o masina de curse,doamne fereste !
dyogenes
Sunt de acord ca orice om pasionat TREBUIE sa incerce si o aprindere CDI. Eu am experimentat cateva, uneia i-am si publicat schema peacest forum. Am incercat sa fac si o "megaaprindere CDI" cu condensator de 4 uF in loc de 1uF cat se foloseste de obicei. Prototipul a si merspe bancul de probe, folosea un integrat TL494 care comanda 2 tranzistoare mosfet de putere. Problema a fost modulul de descarcare, tiristoarele erau prea lente (traful pe ferita lucra la 24 Khz) iar MOSFET-urile se incalzeau tare. Aprinderea consuma in jur de 6A, (spre deosebire de 3A catia o aprindere clasica), scanteia era chiar foarte puternica. Comparand insa CDI-ul cu o aprindere inductiva buna (fara platina, evident), nu am constatat mari diferente in functionarea motorului. Am avut rezultate foarte bune si cu delcoul electromagnetic cu 4 magneti si senzor Hall, dar totusi senzorul lui Gelu e mai precis.
Bermude
Pai tocmai aici lasati voi omu' in ceata,uite si eu pot spune ca am incercat vre-o patru,cinci aprinderi pana acum ,si ca am fost foarte multumit de ele,adeca vre-o patru cinci "avioane cu reactie" dar m-am reintors totusi la ..."aeroplan" ca e mai sigur ! Si revin la ce am subliniat si in prima postare,ca amestecati permanent in comparatii "aeroplanele" cu ...."supersonicele" ! In fond dupa parerea voastra ca ingineri e mai superioara o aprindere CDI fata de "cutiuta rosie",sau e mai ..."slabuta",fara sa amestecam calitatea proasta a pieselor sau lucratura de amator ori incepatori in de-ale electronicii ?? Sau ma lasati sa cred ca nici macar nu banuiti ce montaj cu piese "militarizate" se ascunde in ....cutiuta ?? Pentru ca refuz sa cred cum ca,fiecare participant la acest forum ,din sectiunea asta ,are ca preocupare de baza reclama la "cutiuta rosie" ! Bun ! toata stima si tot respectul fata de produsul comercial al domnului Gelu,dar chiar nu exista ceva mai bun pe plan mondial decat "cutiuta rosie" ? Pe vremea impuscatului doar noi aveam "laser" care "topea tancurile rusesti",era un zvon cu care noi romanii ne mandream ! Acum avem 'cutiuta rosie" noi cei cu dacii uzate ?Am citit o postare mai din spate a domnului Gelu,in care explica cum ca acea cutiuta ar alimenta bobina de inductie cu o tensiune chiar mai mare decat un CDI ,deoarece nu se masoara tensiunea continua de pe primarul bobinei ,ci cea de ....."autoinductie " ! Eu cred ca un "comerciant" care-si vinde produsul e indreptatit la astfel de afirmatii si sunt scuzabile,insa un ....inginer....proiectant ?? wacko.gif

18 Jan 2008, 09:25:
Apoi,pentru o functionare corecta,eu cred ca valoarea de un singur micro al condensatorului de descarcare,e cea corecta ! Am vazut scheme in care acea valoare era chiar mai mica! Cred ca e cat se poate de normal ca sa creasca consumul montajului de la 3A pana la 6A daca acel condensator se pune de patru ori mai mare,iar tranzistorii finali sa se supraincalzeasca si sa se distruga! Ma mira doar ca la o valoare de 4u consumul a ramas doar de ....6A !O "inovatie" interesanta mi se pare cea a lui "djasu82" care a schimbat puntea de diode din secundarul trafului,cu o singura dioda de putere de inalta fregventa !Stiu ca a fost criticat si contrazis,dar in toate sursele din calculatoare si tv-uri se foloseste de multi ani aceasta metoda practica ,eficienta si mult mai putin stufoasa!In rest CDI-ul lui Clarke mi se pare perfect functional,cu toate ca noi romanii nu ne prea putem abtine sa nu aducem mici modificari pe ici pe colo . blush.gif Singurul lucru de care mai am nevoie ca sa nu arate ca o lucratura de amator ,e sa-mi spuna careva de unde pot sa comand acea cutie de aluminiu,cu restul cred ca o sa ma descurc cumva ! Revenind la senzorul lui gotronic ,cu toate ca nu pare o solutie eleganta,ma intreb de ce nu s-ar putea lua semnal pentru CDI de la borna de iesire a "cutiutei rosii" printr-o rez.de 100 ohmi,care se poate tatona prin incercari la o valoare mai mare(ca sa scada consumul) ? excl.gif
argon
QUOTE(djasu82 @ 17 Jan 2008, 22:53)
..... Ori cum pe mine nu ma crede nimeni ca doar sunt amendat cu 20% la reputatie multumesc.
*



20% reprezinta warn-ul, si vezi motivul dand click pe el, reputatia e invers proportionala cu warn-ul, in sensul creste warn-ul , scade reputatia.
djasu82
QUOTE(ceacu @ 18 Jan 2008, 13:46)
Discutia pe aici vad ca merge catre stupizenie! mad.gif

"Mare inovatie" e sa modifici o sursa in comutatie in contratimp si sa inlocuiesti redresorul bialternanta de la iesire cu unul monoalternanta!  radmasa.gif

Asta fara nici cea mai mica idee despre ce se petrece pe acolo! cu ochiul.gif
*


Ia mai citeste tu despre sursele in comutatie cu semnal de ordinul 20-40khz nu 50Hz cum spun multi chiar te rog sa pui o punte dubla alternatna si vei vedea randamentul in comutatie . Cand vei avea aparatura dupa aceea vei vorbi restul... doar cuvinte in plus pe forum. Em am vazut se poate face o dioda de comutatie rapida dioda cu frecventa de peste 1Mhz-15A-1500V.Tensiunea pe o punte dubla alternanta scade chiar si in comutatie fiindca cifrele vorbesc. Eu personal Cdi-ul l-am facut de placere mai mult fiindca imi place sa imi pun in valoare cunostiintele aprofundate si la liceu si la facultate dar mai mult in practica sunt aprofundate.Totusi da aprinderea realizata de Gotronic a dat randament chiar si mnoscantee in schimb senzorul isi merita toata luda fiindca il folosesc si eu si mai multe cunostinte. .
Bermude
La postarea lui "djasu82" moderatorul a tinut sa adauge :"Totusi da aprinderea realizata de Gotronic a dat randament chiar si mnoscantee in schimb senzorul isi merita toata luda fiindca il folosesc si eu si mai multe cunostinte. ." Exact asta ziceam si eu,de cativa ani folosesc un AT 01,si recent am comandat un AT 010,intradevar e cel mai bun de pe piata romaneasca la aceasta CATEGORIE de produse,nimic de zis,daca cumva am avut o nota de ironie in postarea mea ,tin sa-i cer scuze neaparat domnului Gelu,si numai lui ! Ce am vrut sa subliniez e doar ca e un produs comercial omologat ,dansul are o firma,si ne cam plafonam invartindu-ne doar in jurul produsului respectiv .....nu credeti ? Astept moderatorul respectiv sa-si spuna parerea despre CDI,mai ales daca se incadreaza in aceiasi CATEGORIE cu AT 01 ,ca sa stim pe unde ne aflam huh.gif
argon
QUOTE(Bermude @ 18 Jan 2008, 15:06)
La postarea lui "djasu82" moderatorul a tinut sa adauge :
*



Nu zau..ce te face sa crezi asta?
simism
Mi-am pus si eu Aprindere electronica de Tg Mures, acuma porneste la prima cheie dimineata! Salutare
cristi_a17
Raport dupa 10000 km : nici o problema de cand am pus aprinderea electronica cu senzor , porneste la -18 grade C(am avut cateva zile cu astfel de temperaturi) fara probleme, masina trage , nu da in nas, si sensibil consumul e mai mic(sa facut pe 5 drumuri de bucuresti dus intors), am si uitat cum arata senzorul , si astea nu sunt vorbe goala. Multumesc gotronic.
Bafta
gotronic
QUOTE(M.I @ 16 Jan 2008, 16:30)
Da, Gotronic o trimit prin posta, o sa va dau PM cand o pun la posta.
*


Am primit azi aprinderea AT011si senzorul 011 prin Prioripost.
1. Aprinderea este buna.
2. Senzorul dupa cum se vede in poza 1 si 2 are lamela de arc "smulsa" din partea de senzor cu cca 2..3 mm.!!! (Poze facute la lucru cu mobilul.) sad.gif Am apasat pe lamela si am vazut ca incearca sa mearga.
3. Am desfacut rasina in dreptul lipiturii pe cablaj si se vede din poza 3 ca efectiv s-a smuls din lipitura si chiar din rasina.!!!
4. In poza 4 se vad niste "ciudatenii" pe "burta" senzorului. Nu stiu de la ce sunt, parca ar fi fost strans in menghina, dar mai sigur sunt urme de la un patent sau ceva asemanator, cu care s-a fortat exagerat la montarea senzorului in delcou. mad.gif

Am alimentat senzorul dupa ce l-am desfacut si MERGE. smile.gif Nu pot sa-mi inchipui de ce a iesit lamela aceea de acolo, ca-i foarte bine prinsa. Banuiesc ca este de la o operatiune mai brutala de montare/remontare repetata, sau/si de la o lamela de arc de 0,4 mm grosime (fata de 0,3 mm si cca 1mm mai ingusta, cat este normal acum) ce am folosit la inceput ptr. testari (otel inox foarte tare)

Poate M.I. ne spune mai precis cum s-a intamplat. sad.gif

5. Ca sa nu astepte M.I. (pana repar senzorul si-l torn din nou in rasina), am schimbat senzorul cu unul nou (negru) smile.gif si l-am pus la o coletarie rapida sa ajunga maine dimineata la destinatie.!

Cam atat cu acest incident si dealfel singurul de genul asta.! sad.gif blink.gif
djasu82
Incidente la tot pasul ....
mihaita gtx
astazi am montat o aprindere at01 cu o bobina bosh buji bosh platina boch fise auto master surpriza a pornit la prima cheie fara nici un reglaj la avans sau buji fara soc trasd inainte pornea dupa 2 3 chei cu soc tras a merita investitia dar merita turometu este stabil la relanti la 700 ture fata de 1000 1100 ture inainte cand oscila se simte si o acceleratie mai rapida si motorul nu mai vibreaza sunt foarte multumit multumesc pt sfaturi lui gotronic
M.I
Daca era strans in menghina chiar nu mai ramanea nimic din el.
Multumesc lui Gotonic ca mi la schimbat, daca nu mi-l schimba trebuia binenteles sa platesc senzorul.
De cand il am pe masina a fost montat-demontat de aproximativ 4 ori, iar din astea 4 ori de 3 ori cand am avut probleme si deja nu mai mergea si l-am scos , am pus platina, apoi iar l-am pus .........
A intrat intradevar mai greu pe axul unde sta platina, nu intra cu joc pe acest ax ci cu o oarecare forta de presare, axul camei nu a frecat niciodata de senzor, nu l-am montat deci gresit.
gotronic
@Bermude

In primul rand bine ati venit pe forum. Dar din pacate trebuie sa luati "botezul forumului" inca din primele postari.! Si eu am patit La fel! smile.gif

“Insa oameni buni,indiferent ca e dotat sau nu acest dispozitiv cu senzor de orice tip ar fi el aducand o inbunatatire substantiala prin anularea "zborului platinii" la turatii mari,reprezinta totusi o treapta inferioara CDI-urilor!”

Nu mai spune-ti !!!, blush.gif CDI-urile au aparut inaintea "inductivelor" datorita lipsei tranzistorilor de inalta tensiune performanti la vremea respectiva.!!! (din cate stiu eu). Iar senzorul nu aduce o imbunatatire numai la turatii mari, ci si la turatii "zero", ceea ce o platina nu poate realiza. Semnalul dat de senzor este digital. (dreptunghiular, adica 1 si 0 indiferent de turatie) In plus senzorul nu are nici o legatura cu tipul de aprindere (ca sa fie comparat) wink.gif

“deci am nevoie de o schema sigura de adaptare a acestui senzor(daca exista) la Clarke,pentru ca domnul Gelu(toate respectele mele),nu vede cu ochi buni aceasta "adaptare" si nu e dispus sa ma ajute ! “

Eu unul nu am zis asa ceva si nu am afirmat lucrul asta in discutiile purtate. M-am referit doar la adaptarea gen "djasu82" la care v-ati referit (din experienta), si nici nu am spus ca nu "va ajut". Mi-ati "sugerat" sa fac, sau sa dau si senzori separat sa poata functiona cu tot felul de aprinderi. Am zis ca pe viitor, cand o sa am si timp o sa fie poate si asa ceva, daca va mai fi nevoie.!!!

“Pe un sait strain am vazut o poza cu o rabla dotata cu o astfel de aprindere care sa ridicat pe rotile din spate !Poate fi vorba de probleme de fiabilitate,de executie in regim de amator,de cutie,de orice,insa nu de......randament! Deci... ?? “
“Era doar o chestie de principiu prin exemplul cu harbul care se ridicase "pe doua roti" ! Acolo ziceau ca nu-i facusera nici o alta modificare decat aprinderea clarke ! Deci e clar ca harbul se cabrase lasand in spate un nor negru de fum,doar pentru ca nu rata nici o scanteie !”


Aici as putea replica doar cu "Va uitati prea mult la televizor" Hai sa fim seriosi.! In plus nu incercati cu Dacia lucrul asta (nici daca-i noua), doar cu o "mica modificare" - Tractiune spate.! tongue.gif

“vorbim totusi de masini cu o stare destul de avansata de uzura,facute dupa o conceptie tehnica antica,”

Aceasta conceptie "antica" (motorul) nu prea s-a modificat dpdv mecanic si principial prea mult de cca 100 de ani. smile.gif (deci aproape suntem la zi, cu motorul si numai partea mecanica)

“de dyogenes
Comparand insa CDI-ul cu o aprindere inductiva buna (fara platina, evident), nu am constatat mari diferente in functionarea motorului.”


Aici aveti parerea unui executant si utilizator, practic, pe masina proprie (si nu numai) a ambelor variante de aprindere.! smile.gif

“Pai tocmai aici lasati voi omu' in ceata,uite si eu pot spune ca am incercat vre-o patru,cinci aprinderi pana acum ,si ca am fost foarte multumit de ele,adeca vre-o patru cinci "avioane cu reactie" dar m-am reintors totusi la ..."aeroplan" ca e mai sigur ! Si revin la ce am subliniat si in prima postare,ca amestecati permanent in comparatii "aeroplanele" cu ...."supersonicele" !”

Nu va baga nimeni in ceata (sunteti) si nu amesteca nimeni "aripile aeroplanelor", doar djasu82, laugh.gif care sare de la un "subiect" la altul "fara sa anunte in prealabil"!! Dar cu el ne-am invatat. ras hohote.gif Forumul, nu este o "comisie autorizata" care sa spuna ca e (sau care e) "alba sau neagra", fiecare isi da cu parerea, si se face inteles cum stie el. (mai mult sau mai putin bine) ohmy.gif

“dar chiar nu exista ceva mai bun pe plan mondial decat "cutiuta rosie" ? Pe vremea impuscatului doar noi aveam "laser" care "topea tancurile rusesti",era un zvon cu care noi romanii ne mandream ! Acum avem 'cutiuta rosie" noi cei cu dacii uzate ?”

Si ce va face sa credeti ca a fost doar un "zvon".!!! icon_mrgreen.gif

“dar genul acesta de aprinderi raman totusi niste "intrerupatoare" care cupleaza si decupleaza cei 12 V ai acumulatorului pe infasurarea primara a bobiniei de inductie si nimic mai mult,pe cand CDI-ul injecteaza o tensiune inalta,alta decat cei ....12V,pe aceiasi bobina de inductie!
Comparatia intre cele doua scheme ar fi cam ca si cea intre un aeroplan si un avion cu reactie, care fiecare in parte isi au avantajele si dezavantajele lor,dar sunt de categorii diferite”


“Am citit o postare mai din spate a domnului Gelu,in care explica cum ca acea cutiuta ar alimenta bobina de inductie cu o tensiune chiar mai mare decat un CDI ,deoarece nu se masoara tensiunea continua de pe primarul bobinei ,ci cea de ....."autoinductie " ! Eu cred ca un "comerciant" care-si vinde produsul e indreptatit la astfel de afirmatii si sunt scuzabile,insa un ....inginer....proiectant ?? “

nedumerire.gif
Aici, si putin mai "din spate" m-ati facut sa ma hotarasc sa postez, mad.gif si sa am rezerve in ceea ce priveste "modul de gandire" al domniei voastre in domeniul fenomenelor electrice, respectiv functionarea unei aprinderi "inductive".!!AUTOINDUCTIA.!!! La intreruperea unui circuit electric printr-o bobina, tensiunea de autoinductie ce apare la bornele ei este data de raportul di/dt (derivata curentului in raport cu derivata timpului). Considerand ca avem un curent de intrerupt (fie el 3...4 Amperi cat trece prin bobina), iar daca timpul in care acesta trecere din maxim in zero, tinde spre zero (teoretic), atunci tensiunea autoindusa la bornele bobinei tinde catre infinit. De aceea se pun diode zenner pe jonctiunile CE sau CB ale tranzistorului ce comanda bobinele de inductie, pentru a limita tensiunea de AUTOINDUCTIE la valori care sa nu distruga tranzistorul, si sa nu se strapunga primarul bobinei de inductie, si nu din alte cauze. Daca nu stiati, de ce faceti afirmatii "gratuite" ??? Timpul de "descarcare" al unei bobine in curent depinde de bobina, (inductanta, capacitatea ei parazita intre spire, materialul magnetic din care este facut miezul, respectiv histerezisul care "dicteaza" si pierderile de energie in camp magnetic....), condensatorul care se pune in paralel cu platina (respectiv tranzistorul de la aprindere) si de curentul care trece prin bobina.
Referitor la comparatiile facute, sunt putin deplasate si ironice. (Mai buna ar fi fost o comparatie ca cea intre un motor pe benzina si unul diesel, sau chiar unul wankel, rotativ.) blush.gif

“Apoi,pentru o functionare corecta,eu cred ca valoarea de un singur micro al condensatorului de descarcare,e cea corecta ! Am vazut scheme in care acea valoare era chiar mai mica! Cred ca e cat se poate de normal ca sa creasca consumul montajului de la 3A pana la 6A daca acel condensator se pune de patru ori mai mare,iar tranzistorii finali sa se supraincalzeasca si sa se distruga! Ma mira doar ca la o valoare de 4u consumul a ramas doar de ....6A !”

Aici sunt doar "pareri", smile.gif ca a multor altii. Nu vad de ce sunteti suparat pe ei. Daca vreti sa calculati : CxU=IxT de aici rezulta I=CxU/T (unde I= curentul, C=capacitatea, U=Tensiune pe condensator, T=timpul in care tensiunea ajunge la valoarea respectiva.)

“Revenind la senzorul lui gotronic ,cu toate ca nu pare o solutie eleganta,ma intreb de ce nu s-ar putea lua semnal pentru CDI de la borna de iesire a "cutiutei rosii" printr-o rez.de 100 ohmi,care se poate tatona prin incercari la o valoare mai mare(ca sa scada consumul)”

Aici aveti dreptate, smile.gif si eu am recomandat la fel pe forum. Ba mai mult, dupa o "nereusita" gen djasu82, diaconuliviu a folosit o astfel de metoda, care merge pe masina proprie. Si nu trebuie nici o rezistenta suplimentara inseriata cu iesirea aprinderii. Astfel senzorul + aprinderea poate comanda orice alta aprindere electronica (CDI sau inductiva), ce vrea muschiul fiecaruia.! wink.gif

“Astept moderatorul respectiv sa-si spuna parerea despre CDI,mai ales daca se incadreaza in aceiasi CATEGORIE cu AT 01 ,ca sa stim pe unde ne aflam”

Ce treaba are neaparat parerea unui moderator in special, nu-mi dau seama. Oricum, normal ca nu este "aceeasi categorie" (Punetile pe cantar si vedeti, au greutati semnificativ diferite) tongue.gif

In incheiere, vreau sa spun ca nu am intrat pe forum, sa-mi fac reclama. Pentru asta am un site pe care fac ce vreau. Am intrat sa fac putina "lumina" cu AT01 la vremea respectiva, sa nu creada lumea ca as fi vreun sarlatan. (cam asa eram tratat de unii, respectiv AT01). Pe urma a "aparut" AT011 cu senzor 011 (si nu AT010 cum ziceti) si am ramas pe aici. De "platit" pe unii sau pe altii sa-mi faca reclama nu tin minte, sau poate ati auzit domnia voastra si eu nu stiu, o-i fi avand
amnezie. Daca se mai continua in discutii de genul asta, nu o sa mai postez, ca nu vreau sa-mi pierd timpul (si asa putin) cu astfel de discutii. Am pierdut destul cu explicatii si "lectii"de masurare cu aparatul de masura a componentelor ce intra in sistemul de aprindere. Desi scrie relativ destul de clar in instructiunile de utilizare. ph34r.gif
Siconi
Hai sa nu reaprindem scanteile precedente si sa solutionam pasnic incidentul creat. Aveti nevoie de mai multa diplomatie in tratarea acestei probleme.
Pana aici, eu nu am observat altceva din discutia voastra decat ca fiecare vrea sa-si impuna punctul de vedere si daca nu poate, cumva trebuie sa iasa in evidenta improscand pe altii cu ironii si sarcasm.

Fiecare vrea ca EL sa se afirme, sa fie ascultat si aclamat petru ca i-a dat lu' cutarescu peste nas fiind EL stia mai multe ca altii... si tot asa.

Ca idee, ma repet: folosesc in prezent AT01 cu platina si am in constructie un CDI. Daca nu ies socotile voi migra catre alte solutii, fara sa dau vina pe altii pentru insuccesele mele.

P.S.: Va rog sa aveti in vedere ca nu tin partea nimanui, deoarece niciunul nu ati fost suficient de intelepti sa finalizati si sa va ajutati ca niste colegi de forum ce ne aflam.

P.S.2: Daca exista si alti manufacturieri de aprinderi electronice in serie sau care au ceva inovatii in plus, sa posteze, sa faca concurenta, sa dea indicatii, sa ajute....dar nu sa critice aberant pe cei ce nu fac ca ei.
djasu82
Fiecare isi apara produsul si punct. Gelu eu am reusit nu uita acest lucru am reusit sa adaptez perfect senozrul si fara aprindere at011 direct la alt montaj inductiv sau capacitiv nu cum au facut alti si hai sa nu ne mai atacam nici pe la spate precum " ca nu e bun cdi sau inductiva ca mia loat foc masina ca mi-au sarit pistoanele de la cdi sau alte chesti" va rog frumos si punct. Acesta e situl lui gotronic si s-a spus totul >>> aici
geopsi
mi-am luat si eu o rpoindere gotronic si azi am ajuns sa o pun pe masina. diferenta a fost vizibila imediat la modul ca relantiul si la 500rpm(sau aproape de locul unde nu mai sunt liniute pe turometru) e foarte stabil cu motorul la rece. si inainte pornea la prima cheie dar trebuia sa o accelerez 10-20 sec pana sa stea relantiu acum cat de jos dar sta imediat. si vad ca turometrul sta mai fix. mai am in plan sa completez aprinderea cu niste fise si bujii dar deocamdata mai astept ca e vremea buna si sunt multumit de aprindere!
Siconi
Frumos ar fi sa ne incurajam concurenta... daca eu fac cdi il incurajez pe Gotronic iar el pe mine in ceea ce facem, eventual ne ajutam cu idei si sfaturi bune, constructive, din care sa avem ce invata unii de la altii.

E cam mult ce spun eu, dar nu e imposibil. Cel putin asa ar fi frumos.
geopsi
in fine io tot nu inteleg ce fac cdi-urile astea? doar ca dau scanteia mai mare sa dai atatia bani?
djasu82
Siconi eu nu concurez si cred ca nici prieteni mei nu avem de ce.
brigada_diverse
ati reusit
acum sunt cu totu in ceata

Gotronic, pana la urma, vinzi doar senzori?(separat)

CDI-u aduce ceva rau la motor?
gotronic
Nu aduce "rau" la motor CDI-ul. Senzori separat, momentan nu. Si chiar daca ar fi separat, ar fi fara garantie. (se strica usor daca il alimentati in alte conditii decat cele pentru care a fost conceput, iar prea multe detalii despre el nu as dori sa dau, iar daca nu o sa mearga nu vreau sa ma injurati, asa ca nu mi-o luati in nume de rau). Nu ma intrebati de pret ca nu am facut separat.! O sa tin cont si de aceste doleante.
Numai bine!
csongore
Acum am facut si eu un CDI lui Clark
1 -am modificat primul circuit integrat IR2115 care era pus ca converter dc-dc am schimbat cu PWM ul SG3525 care e mult mai stabil si se poate regla tensiunea merge la 50kHz cu modificarea aceasta nu-mi mai trebuie improvizarea ila cu diodele zener si rezistoare de 30K.
2 -mos-fet uri de joasa parte am pus IRF540
3 -mos-fet uri de iesire am pus BUZ91AF
4- cablajul reproiectat e jumate fata de original
5-iesirea de 300v este extra stabil si la sarcina maxima!!!
Merge grozav pe masa dar mai trebuie sa caut pe cineva sa testez direct la masina.
Mai revin cu poze
Siconi
Asa sa faci!
djasu82
Si la mine mere grozav 480V stabil in sarcina pe 100 de ohmi la sursa si pe 2 ohmi pe iesirea amplificatorului. Azi am verificat si aprinderea at011 trage curent maxim 3A iar la turatie mica 2A scanteea e alba zic ca-i buna aprinderea.
Asteptam scheme impresi detali csongore .
Siconi
Scanteia trebuie sa fie alb-albastruie, atunci are suficienta energie pentru a aprinde amestecul ca lumea. Daca e alb-rosiatica sau galbuie sau chiar rosiatica, e prea slaba.
Mai fa un test. Trebuie sa fie buna, atat scanteia cat si aprinderea.
bygy007
din cite stiu eu o scinteie corecta trebuie sa fie albastra icon_mrgreen.gif
brigada_diverse
la mine are o scanteie portocalie spre rosu..de maxim 3 mm...si misca motoru de la prima cheie(exceptand fumul alb.....si partea ca daca o las la ralanti fara soc imediat dupa pornire....merge, merge..si se opreste...iar cu motorul calai(nu cald f bine) mai are fluctuatii mici de turatie)....ce ziceti, alta bobina? o aprindere clark?
gotronic
Bobina de inductie popa.gif fisele, condensatorul de la platina.... post-336-1110552483.gif
Siconi
Omul are cdi, dle gelu.

Cristi, daca scanteia e rosie, energia ei nu e suficienta. ar trebui sa aibe o culoare albastra sau macar albastruie. Verifica daca nu ai scapari in traful ridicator si daca e bine si strans bobinat, iar miezul e perfect inchis in circuitul lui magnetic.
Mai verifica si condensatorul de acumulare... daca e prea mic (470nF/600V) pune unul mai mare (max. 2uF/600V)

Nu strica sa verifici fisele si bobina.
gotronic
oops.gif Vorbisem cu el, si nu mi-a zis.
Bermude
Speram ca domnul Gelu sa nu atace la "baioneta" ,oricum eu am asteptat cu multa rabdare reactia domniei sale ! E clar ca retorica pe care o propaga pe forum e a unui comerciant ,deoarece inginerul proiectant sa pierdut undeva pe drum ! In timp ce pe saiturile straine se doteaza pana si aeromodelele cu CDI ,domnia sa vrea sa ne demonstreze superioritatea acelui AT01 ,adeca un simplu tranzistor "militarizat" si doua rezistoare,dupa o schema ruseasca de prin anii 70' ! Acum sa explic eu cu "patru clase" ditamai inginerului proiectant de ce unii, tot ingineri dar americani ,prefera miile de tranzistoare prinse prin integrate sau slobode prin montaj ,acelui tranzistor minune al dansului ? OK ! Mica cutiuta rosie protejeaza platina (e evident) si chiar eu am explicat fenomenul pe care cei mai multi nu-l inteleg nici acum, face o comutatie mult mai buna pe bobina de inductie decat platina deoarece nu mai are din cauza contactului imperfect o atenuare a varfului de comutatie ,dar pentru numele lui dumnezei ,autoinductia pe limba celor cu "patru clase"(ca si mine) rolleyes.gif ,inseamna o reintoarcere a curentului din secundar in circuitul primarului ,care la majoritatea schemelor cu unul sau doua tranzistoare e suprimat tocmai pentru a proteja circuitul colector emitor al tranzistorului cuplat pe primarul bobinei ! Atunci de ce de face caz de aceasta......autoinductie ? Care dupa logica unui copil de gradinita nu poate fi mai mare in cazul unei tensiuni se 12 V decat a uneia de.......300 V ! Toata chestia asta imi aminteste de un caine care alearga in jurul cozii ! Ca sa nu mai amintesc ca lucrand in impulsuri scurte ,un CDI nu incalzeste bobina de inductie si nu se distruge nici montajul si nici bobina in cazul in care se uita contactul pus mai mult de "5-10 minute" cum zice domnul .....Gelu in cazul cutiutei ,chiar in prospectul dansului ! Iar o singura scanteie nu poate avea nici pe departe acelasi efect ca si un tren de inpulsuri de inalta tensiune la bujie ! Deoarece indiferent de temperatura sau combustibilul prost amestecul se aprinde negresit ! Senzorul in schimb e un lucru de toata lauda,de altfel nu cred ca cineva l-a criticat pe acest ilustru personaj al acestui forum vreodata pentru realizarile lui ,care merita toate aprecierile ,si as vrea sa spun acelasi lucru si despre domnia sa care e foarte acid la adresa tuturor celor care nu aduc osanale permanente cutiutei rosii,sau nu se regasesc ca problematica in conectarea celor trei fire :ad sub masa:Revenind la senzor si la alimentarea lui ,e suficient sa puneti un ohmetru intre intrarea cutiutei rosii AT 011 (cu scuzele de rigoare ca am zis AT 010 wacko.gif ),si plusul montajului ,si ve-tzi citi o rez. de 180 ohmi ,pe care o sa o regasiti si in adaptarea lui "djasu82" care a mai amplificat semnalul cu doua tranz. ! Dom' Gelu unde se mai poate face o sursa termostatata cum mi-ati explicat in e-mail care sa aiba in ambale sensuri aceasta rez. ? Termostatata ? La cristale de Quart am mai auzit de asa ceva ,unde prin etajele multiplicatoare de fregventa se multiplica si variatia de alfel foarte mica ! Si la urma urmei vorbim de Nokia ? Cutiuta e foarte mica ,prima are un tranzistor si doua rezistoare,si sa nu-mi spuneti ca aceasta 011 are 300 de componente ohmy.gif Apoi ,eu am vazut multe brevete care au fost publicate deschis fara valoarea componentelor ,de ce nu procedati si domnia voastra la fel ? Sau ati omologat un produs inca ....nebrevetat ? Uitati ca reprezentati o firma ,ca persoana juridica,care are o cu totul alta reprezentare in legislatia romaneasca decat o mana de amatori care experimenteaza si ei dar pe scheme consacrate deoarece CDI Clarke nu a fost ghicit de nea ion sau nea vasile ,asa e ? De fapt un Clarke omorat cu experimentari poate da si rezultate mai proaste decat un tranzistor ,deh ! tzara tuturor posibilitatilor happy.gif Si nu ati fost de acord nici sa-mi vindeti senzorul separat,si nici sa-mi furnizati o mica schema de adaptare,nu ma obligati sa postez e-mailul respectiv ....va rog ! Sunteti singura persoana juridica de pe acest forum ,adeca singurul fabricant in serie al produsului respectiv ,si in timp ce altii experimenteaza in regim de amator,domnia voastra faceti reclama vanzandu-va produsul ! Daca e un forum comercial ,eu o sa ma retrag de pe el ,fara sa spun o vorba proasta despre produs sau despre cel care-i face reclama ! Insa "capitalismul" acesta balcanic fara scrupule ,imi lasa un gust amar in gura ! As fi un penibil daca mi-as pierde timpul cu ...."antireclama",aveti oricum destule dificultati pe alte planuri,eu chiar v-am privit cu simpatie ,dar daca va lipseste aliura de doctor docent ,stati linistit eu nu va concurez,am doar ....patru clase ,daca asta va pompeaza orgoliul wink.gif

23 Jan 2008, 03:44:
Scuze pentru "of topic" dar referitor la "laserul romanesc" icon_mrgreen.gif si la ce ati raspuns "Si ce va face sa credeti ca a fost doar un "zvon".!!! ---cred ca vom ajunge la "Decebal si la bratarile dacice " pana la urma ! Noi romanii precis suntem o "forta" dar inca n-am gasit un domeniu sa-l dam ca exemplu ! Ati fost in schimb remarcabil cu istoria aprinderilor electronice unde logica dumneavoastra care"gandeste corect " o ia de la complex la.....simplu ! Poate maine cine stie va aparea "aprinderea" cu un singur rezistor sau......condensator,ca ultim racnet al stiintei wacko.gif ! Dar va las sa va vindeti cutiuta,poate cineva are nevoie urgenta de ajutor laugh.gif poate a legat un fir pe dos ,sau sa inodat accidental si sa gatuit curentul rolleyes.gif
gotronic
In primul rand, vreau sa spun inca odata, ca daca se mai continua asa eu o sa ma retrag de pe forumul acesta. (pierdere de vreme, nu gluma) Nu am atacat niciodata pe nimeni si nu am spus nimic impotriva nimanui, decat in cazuri ca cel de mai sus, doar am vrut sa fiu cat de cat folositor intr-o oarecare masura.
Nu stiu sa fi afirmat de vreo sursa stabilizata. Poate din cauza oboselii si a multor raspunsuri zilnice (pe PM, messenger si telefon), in loc de referinta de tensiune, oi fi spus sursa de tensiune (gandinduma la acea componenta electronica care este folosita si in asa ceva) in vreo "discutie" de genul de mai sus.(se poate)
Nu inteleg de ce atata "inversunare" a domniei voastre impotriva mea. Probabil am starnit antipatie si nu stiu prin ce.? (poate moto-ul din "josul" profilului) crazys4.gif
autom
QUOTE(Bermude @ 23 Jan 2008, 01:44)
deoarece inginerul proiectant sa pierdut undeva pe drum !



Parca se terminasera atacurile , nu? Drum bun prietene, du-te in lumea ta si nu mai improsca nu noroi aici. Se vede un om frustrat!(merci de atentionare Bermude, greseala de scriere nu e tot una cu cea gramaticala) Matale esti unul dintre ei!!! post-336-1110552475.gif post-336-1110552475.gif post-336-1110552475.gif post-336-1110552475.gif post-336-1110552475.gif post-336-1110552475.gif post-336-1110552475.gif post-336-1110552475.gif

Domnule Gotronic, imi cer scuze in numele acestui individ venit din neant , individ pe care, fara suparare nu il pot numi coleg de forum cu noi.

Mai bine ar lua lectii de gramatica (sa in loc s-a) decat sa dea lectii de electronica!!!

Cred ca nici acum nu si-a completat profilul. Si mai vorbeste de moralitate! sad.gif sad.gif sad.gif


Ps!!!!!VA rog sa nu mai vorbiti dvs de bun simt!!!!! Nu ati dat dovada dvs de asa ceva ca sa fiti indreptatit sa vorbiti!
Bermude
Cu referirea la "motto" e clar ca am fost facut ...."nebun" ,daca se mai indoieste cineva de ......aluzie blush.gif Iar de plecat ,hai sa fim seriosi laugh.gif Cat despre "limba romana"stimate "autum" ea arata cam asa : ....." Se vede un om fristrat"! Asa ca indemnul la "lectii de gramatica" e universal valabil ! rolleyes.gif De plecat insa voi pleca doar eu ,mai ales ca sunt gonit cu insistenta ! Nu reprezint o firma ,nu am nimic de vanzare ,am aflat ce m-a interesat,adica "am luat pulsul" asa ca va doresc toate cele bune ,si scuze pentru ca m-am interesat si de altceva decat de cutiuta rosie pe care am cumparat-o deja in doua exemplare ! Succes domnului Gelu ,era doar o chestie de principii,nimic personal ! O constatare ? Logica si bunul simt lipsesc pana si din electronica in societatea romaneasca ! Asta vorbind doar pur tehnic ! wink.gif

23 Jan 2008, 12:50:
Revenind la aprinderea "Clarke",eu daca as fi roman,i-as mai face doar doua "inbunatatiri": o mica sursa in comutatie care sa alimenteze integratul din oscilator,si care sa plece si la ....3 V,si un etaj suplimentar care sa porneasca "multiscanteia" doar in doua cazuri,cand motorul e rece,citind temperatura motorului,si cand se da la cheie(in caz de motor inecat),in rest pentru fiabilitatea montajului e bine ca multiscanteia sa fie decuplata ! In legatura cu valoarea condensatorului care se descarca pe primarul bobinei de inductie,ea la majoritatea montajelor de acest gen, monoscanteie, se situeaza in jurul valorii de 1 micro,o valoare mai mare necesita o intensitate a curentului si o putere debitata mult mai mare in secundarul trafului din sursa, deci supradimensionarea intregului etaj,si implicit o fiabilitate mai mica ,paralel cu cresterea consumului,deci si un trafo supradimensionat(mai ales la multiscanteie) ! De altfel odata cu cresterea acestui condensator si supradimensionarea intregii surse,se ajunge incet incet la un generator TESLA,numai ca bobinele de inductie nu au izolatia corespunzatoare intre primar si secundar,si daca cineva a vazut vreodata o astfel de instalatie ,primul lucru care i-ar sari in ochi e tocmai distanta de siguranta de cativa centimentri intre primar si secundar si curentii de autoinductie mari care distrug foarte des circuitul de comutatie din primar !In incheiere cer scuze ca sunt evreu,de aici si "necunoasterea limbii romane"si binenteles "cele patru clase facute.......la seral"Toate cele bune tuturor participantilor de pe forum !
diaconuliviu
1. Ai nelamuriri mari in ce priveste tipurile de aprinderi. Iti dau o sugestie: cauta pe acest topic postarile MELE, am explicat de mai multe ori "inductiva" versus "CDI" in mai multe ipostaze. Nu doar eu, sint si altii(dyogenes, ceacu, Fabian Giurisici, chiar si gotronic) care au tratat bine subiectul, dar macar stiu ce am spus eu si stiu ca am spus despre variante.
ca sa rezum: gotronic 011 =rupere rapida, fara condensator, asemanatoare inductivelor de pe "injectate"; dezavantaj: foloseste bobina de dacia, ea insasi limitator de curent. Din cauza ruperii rapide (a amintit gotronic de di/dt) scinteia e buna, autoindusa mai mare decit in cazul clasic sau al unui tranzistor bipolar mai lenes.
Malvina: buna cu senzor, limiteaza pe la 5000 rpm uneori, cu platina s-a comportat mai slab.
CDI: buna, porneste bine, dezavantaj=prohibitiva ca pret. daca nu esti "scormonitor prin placi aruncate", te rupe de bani.
O contrasolutie ar fi IPA02 sau inductiva cu dwell controlat (folosind o bobina de altceva, de impedanta joasa, personal am in plan una de Tico.

In plus, dodobird acuza un "bug' al lui Clarke: in cazul unei baterii mai obosite pornirea e mai sigura cu IPA02 decit cu Clarke. Inclin sa-i dau dreptate, mai ales daca leg constatarea lui de patania mea: la -26 grade n-a pornit masina; am luat bateria in casa, a doua zi fara a o incarca, pusa pe masina a pornit fara probleme (in cazul meu capacitate mica a bateriei din cauza gerului). In plus, Clarke este australian, prin zona aia au si bani de baterii si nici frig nu e.

Personal am probat ambele aprinderi: CDI Clarke si AT011 cu si fara senzor. In afara de o crestere usoara a consumului in cazul AT011 si o incalzire a bobinei totul e aproape la fel. Cresterea de consum poate fi cauzata si de conditiile de trafic.

De asemenea, solutia gotronic At011+senzor ca driver pentru CDI am avut-o, functioneaza bine.
Actual am revenit la solutia "TLE + bucsa cu magneti" pentru ca asta aveam montat pe delcoul cu maselote blocate (pentru gestionarul de avans), deci, din oarecare comoditate.

Cam asta e parerea proprie si o spun din experienta, am avut Malvina, AT011 (varianta fara senzor functioneaza la un amic si acum), CDI atacat cu TLE sau cu senzor gotronic, CDI cu gestionar de avans.
Repet, urmatoarea miscare ar fi inductiva cu dwell controlat.

In concluzie as zice asa:
-esti mester, nu-ti pasa de cheltuieli sau ai de unde recupera piese, poti purcede la un Clarke, cu amendamentul ca e posibil sa ai nevoie de baterie noua sau tinuta in casa. Si mai ales daca stii ce sa-i faci daca se defecteaza.
-esti mester si vrei simplitate=gindeste o inductiva autoclampata cu dwell variabil (pt a elimina bobina de dacia, mai lenesa uneori).
-nu esti mester, nu te pricepi, nu vrei cheltuiala si complicatii=gotronic sau malvina dar, recomand sincer gotronicul din cauza senzorului simplu de montat.

-nu esti nici mester, ai doua miini stingi, nu vrei nici sa apelezi la un amic sau nu ai, lasa masina in pace.

Si, sincer, mai usor cu acuzele la adresa unuia sau altuia, toti care au postat au scris parerea lor, multi sint nemesteri si vor simplitate = am scris, au recurs la gotronic. Poate si-o face gotronic vreo reclama mascata (nu-s inca convins) dar majoritatea reclamei i-o fac cei multi ("am primit pachetul, am montat, merge").
Nu spune nimeni ca gotronic e unica solutie, nici ca CDI e imbatabil (are avantaj mare la turatii foarte inalte, pe documentatia ei se aminteste parca de 12 000 rpm). Fiecare face cum vrea, ce i se potriveste.

A, ceea ce acuza dodobird cu propunerea ta de a oscila si la 3V sint oarecum similare, acel integrat se pare ca nu oscileaza la tensiuni asa mici. Partea cu eliminarea multiscinteii, ai oarecum dreptate, la pornire la rece is necesare multe scintei sau in caz de inecare dar, desi si eu auzisem de acel "multiscinteia smulge material mai mult din electrozi si se uzeaza electrozii" am tinut Denso vreo 22.000 km. Pe perioada cit am avut 1,1 mm uzura a fost nula. Dupa, pe la 15000 am privit la ele si am facut un calcul "aiurea": daca e nevoie sa pun inductiva in loc de Clarke? Si am micsorat distanta la 0,7, dupa care la schimbarea lor am gasit-o 1 mm. Concluzia trageti-o voi.

Inca ceva: ca gotronic nu expune schema sa, ca eu si mihai nu dam programul PIT, e o alta problema. Un gust tare amar a fost cind dodobird imi arata un link catre o "inventie brevetata de americani" ulterior UIS-ului facut de noi din flansa, ulterior elicai modificate si a turbonatorului. E drept, noi am imbunatatit o elica comerciala, am redesenat un UIS (produs RUSESC), americanii au redesenat tot si si-au pus brevet pe ea. Si mai vreti programe (la care s-a muncit enorm) si/sau scheme?
Mai ales ca fiecare dupa aia incepe cu criticile.
djasu82
Cata agitatie cata vorbarie mai bine iesim cu toti la un suc sau o bere si devenimi prieteni buni toti , fiacare au parerile impartite si de aici rezulta si multe intrebari si multe raspunsuri. Schema senzorului e simpla nu are sens sa va agitati la fel si programul pentru pit , eu din alte motive nu voi posta asa ceva fiindca respect oameni fiind produsul realizat de ei au tot dreptul . Eu mai am alta varianta de senzor folosind tle4905 si sa realizeze citirea la fel a camei precum senzorul gotronic.
mihai1677
Lucrez la o imbunatatire a lui Clarke, facut monoscanteie, comandat de PIT (gestionarul de avans), si multi scanteia activa la pornire, evantual oscilatorul comandat de catre PIC, sunt faza de proiectare.
gotronic
Am gasit la un magazin din Tg. Mures niste fise BOBINATE excelente la valoarea rezistentai. Vanzatoarea mi-a spus ca-s de import, dar nu a putut sa-mi spuna de unde.! Arata bine si la contactele de la bujii si capac delcou si sunt bine sertizate. Stie cineva de unde sunt sau de care.??Pretul 13 RON (gratis) smile.gif
DoubleG
Am primit si eu aseara aprinderea AT 011 si senzorul ei. Am montat azi de dimineata in 30 de minute ca sunt mai fixist. A pornit la sfert, asa cum ma asteptam. Motorul merge impecabil, trepidatii mai mici ca niciodata, nu am auzit nici un rateu in 10 minute de functionare. Sunetul la evacuare e incantator, se aude un fasait fin si nimic atceva. Delcoul nu l-am miscat fata de pozitita initiala pentru ca nu am considerat necesar. Ramane sa vad cum se comporta in sarcina, cum se comporta la drumuri lungi si cat de rezistenta e in timp. Va fi plictisitor fara platina pentru ca senzorul nu necesita verificare sau reglaj periodic. wub.gif
Mii de multumiri domnului Gelu pentru realizare si pentru ca am primit produsul in doar doua zile.
Daca este cazul, am sa revin cu alte pareri. Pana atunci...
Numai bine la toata lumea!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.