Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
argon
Pe primar e vorba de ohm, si pe secundar, kohm.
gotronic
Se pare ca nu ar fi buna bobina, vezi daca scanteia este buna dupa metoda scanteii la masa de la fisa centrala. Dac da scanteie buna (desi nu cred la valorile astea) asta e, dar mai sigur ar fi aparatul de masura defect.
djasu82
Verificare aparat de masura masori valorile la cateva rezistente calibrate 10ohmi , 1kohm , 10 komi , 100kohmi , 1mohm.
argon
Cred ca aparatul meu de masura e cu capra, am mai masurat o bobina buna, si mi-a dat exact aceleasi valori, o sa-mi iau altul mai performant.

Asadar, nu am rezolvat problema mea, nici cu modificarea avansului vacumatic, nici cu modificarea amestecului, nu stiu ce sa mai verific, ca inainte nu facea asa, si nu a umblat nimeni la progresiune sau pozitia clapetei, mai dati-mi niste idei, culbutori, avans dinamic..etc ?! Mentionez ca in rest merge perfect, trage bine pe toata plaja de turatii, nu da rateuri in toba niciodata..
gotronic
QUOTE(argon @ 7 Feb 2008, 07:42)
Cred ca aparatul meu de masura e cu capra, am mai masurat o bobina buna, si mi-a dat exact aceleasi valori, o sa-mi iau altul mai performant.  
*


doh.gif Nu trebuie sa fie unul mai performant, ci unul BUN, aici nu ai nevoie de mare "performanta". !!!
DoubleG
@argon,
Problema ta cu intarzierea la acceleratie nu cred e de natura electrica. Banuiesc mai degraba carburatorul. Daca zici ca la rece nu face, gasesc explicatia ca nu se mai pleaca de la 900 RPM. Incearca doar sa dai relanti-ul mai mic si pornesti cu socul daca e cazul. Dupa cum zici tu... ai problema asta doar cand accelerezi brusc de la 900 RPM. Incearca alta turatie de relanti.
Numai bine!
diaconuliviu
Ia carburatorul la purecat.
Ai sa rizi, o mica goma prin canale (mai ales in primul orificiu de progresiune) poate genera asta. Spala-l, schimba ce e de schimbat, regleaza-l. Atentie si la simeringul de care vorbea[m]/[i], de la servo.
argon
O sa verific carbelitorul, totusi nu inteleg de ce problema dispare complet daca maresc avansul static..
diaconuliviu
Amestec sarac = ardere mai lenta = avans mai mare.
yon
salut Siconi mersi de sfaturi! o sa incerc si eu aprindrea gotronic si senzorul , oricum nu am ce pierde .
primul experiment am sa il fac pe dacia1300 a tatalui meu care oricum are probleme cu apriderea, deci nu am ce strica.
apropo argon cu aceasi situatie mam intalnit si eu . am schimbat pompa de sprit am curatat carburatorul , am inlocuit ciocul de papagal si ghici mergea ca noua .
merita sa incerci si tu.

7 Feb 2008, 17:15:
[quote=Siconi,5 Feb 2008, 18:05]
aici pe topic.

motor refacut complet (set Borgo, vibrochen nou, cuzineti set complet schimbat, pompa ulei debit marit, ambreiaj pe 180mm cu totului tot nou si alte maruntisuri).

apropo cat m-ar costa sa fac operatia asta majora la motor, oricum al meu cam papa ulei si ar trebui reparat
gotronic
GRESIT, TOTAL GRESIT. Prima data rezolva-ti problemele la aprindere pe "clasic" si dupa aia pune-ti aprindere electronica. (de care vrei tu). La fel si la partea mecanica. Pe urma o sa "injuri" degeaba pe unul sau pe altul.!

PS. Se vede ca esti "baiat de cartier", dupa cum gandesti.!!!! group_pointing.gif
yon
"probleme" platina veche uzata , bujii la fel .in rest este bine
pe alea oricum le inlocuiam , dar daca el nu prea merge cu ea am lasato mai deoparte.


7 Feb 2008, 18:24:

PS. Se vede ca esti "baiat de cartier", dupa cum gandesti.!!!! group_pointing.gif
*

[/quote]


"baiat de cartier" cool.gif in nici un caz , dor ca nu ma pricep foarte tare la aceste chestii!


7 Feb 2008, 18:24:

PS. Se vede ca esti "baiat de cartier", dupa cum gandesti.!!!! group_pointing.gif
*

[/quote]


"baiat de cartier" cool.gif in nici un caz , dor ca nu ma pricep foarte tare la aceste chestii!


7 Feb 2008, 18:27:
apropo pe cine am injurat? sad.gif
scuze daca am deranjat pe cineva, a fost fara intentie! worship.gif
djasu82
Stai linistit nu ai deranjat pe nimeni . Iti sugerez o noua platina /beru un condensator 0.22 uF nemtesc /beru , fise tesla . Verifica capsula vacumatica e prinsa pe delco. Verifica bobina de inductie ce culoare are scanteea si la ce distanta daca e alba si apare scanteea la 1cm fata de caroserie e perfect. Platina sa fie reglata cu lera la 04 mm. Restul sunt jucari ... gen reglaje.
yon
mersi de sfaturi am sa incerc biggrin.gif
n3m0
De curand, am gasit in garajul unui prieten jucaria din poze. Banuiesc ca este un gen de aprindere electronica, dar m-a bagat in ceata pentru ca nu are nici un fel de marcaj, inscrisuri sau orice mi-ar da un indiciu despre modul de montare. In caz ca a mai intalnit cineva asa ceva, il rog sa dea detalii.
djasu82
Vezi intre care pini ai o rezistenta mica de valoare se pare ca numai asa ai poti da de cap .Gndestete oare cum era actionat modulul , sa spunem ca preloa impuls de la o pltina pe un fir in care se afla si o rezistenta de o valoare aproape de100 ohmi iar restul fireleor se ducea pe plusul de la bobina si celalat fir pe minusul bobinei iar carcasa prinsa la caroserie pentru minusul de alimentare a montajului.
bygy007
esti sigur ca este aprindere poate fi si altceva dupa gaurile de prindere pare releu de incarcare
Siconi
Yon, treaba cu motorul e ca pana nu-l desfaci nu ai de unde sa sti ce anume e nevoie sa schimbi; asta daca nu ai facut tu vreo boacana, caz in care stii tu sigur ce ai fortat si ce a scapat.

Personal nu am platit mai nimic, a avut firma la care lucrez grija, dar ca idee, peste 8 mil, fara set motor undeva pe la 5-5.5 mil.
diaconuliviu
QUOTE(bygy007 @ 7 Feb 2008, 23:55)
esti sigur ca este aprindere poate fi si altceva dupa gaurile de prindere pare releu de incarcare
*


Da, mai ales ca pe hirtia aia "palida" scrie ceva 15 (asta suna a +contact), 31 pe extrema cealalta(parca si asta era un +) si ceva cu 7 pe la mijloc.
Nemo, ia pozeaza de sus acea eticheta.
Sa fie releu de incarcare de 24? de pe la autobuze? Poate chiar Ikarus?
yon
nu siconi nu am facuit nici o boacana doar ca uzura a inceput sa isi spuna cuvantul, si la un moment dat tot trebuie reparat desi el inca merge ok singura problema fiind consumul uleiului si asta ne fiind exagerat biggrin.gif
n3m0
Posibil sa fie releu de incarcare, nu stiu. Pe eticheta galbena scrie asa:
15 12.1 67 31.
Am facut masuratori si am gasit urmatoarele valori pe pinii de conectare pe care ii voi numi 1; 2; 3; de la stanga le dreapta:
intre 1 si masa = 1,093Ko,
intre 2 si masa = 272 ko,
intre 3 si masa = 0,003 o,
intre 1 si 2 = 174,5 Ko,
intre 1 si 3 = 1,093 Ko,
intre 2 si 3 = 272 Ko.

(Am notat Ko = kiloOhmi)
gotronic
E releu de incarcare ptr. camioane.(autobuze) Au fost si pe 12 V si pe 24V. Tot montajul este turnat intr-o rasina epoxidica (dinox). Am desfacut unul acum vreo 30 ani.!!! laugh.gif
n3m0
blink.gif Da, rasina e de culoare verde.

Multumesc pentru informatii !!

Apropos, GOTRONIC, a aparut pe piata aprinderea cu senzor? Intreb pentru ca multa lume de p`aci o lauda si cand intreb in magazine se uita aia la mine de parca am intrebat de vreun motor cu propulsie nucleara.

gotronic
Nu inca, abia mi-am adus din import "standurile Tektronix" pentru incercari de serie smile.gif ! Deocamdata numai de la mine!
argon
Stiu ca e offtopic, dar sa nu ramana povestea fara final, am desfundat orificiile de progresiune, cu liță si cu un spray special de curatat carburatorul, cu pai, asa cum are WD40, si nu mai face.
Siconi
YON, daca e vorba doar de consum de ulei, e setul dus. Daca pui aprindere nu rezolvi problema, ca sa fiu on topic.
yon
siconi stiam asta pe mine ma interesseza o aprindere mai buna ca astea electronice care sunt laudate de foarte multi! biggrin.gif
gotronic
Inca nu s-a inventat aprinderea electronica "perfecta" care sa inlocuiasca setul motor, (sau sa nu mai fie nevoie sa-l schimbi) si nici sa elimine consumurile de ulei. Dar mai asteapta un pic, si cine poate sti, stiinta evolueaza. smile.gif
Oricum, un set motor nou (bun) "face" (in functionare), cat 100 aprinderi electronice bune (ne-laudate) slap.gif
brigada_diverse
iar o dam pe offtopic...dar setul motor goetze e 275 RON....o manopera cam tot atat+ulei+filtru+antigel+garnit chiuloasa+garnit capac tacheti+garnitura baie ulei+pompa ulei....ajungi pe la 600-700 RON fara alte rectificari
mihaita gtx
astazi am montat aprinderea at 001 si senzorul gotronic pt ca am avut ceva timp liber, ce pot sa zic decat ca sunt foarte multumit de cum merge motoru,porneste la sfert de cheie fata de ea data pana la capat cu at 01,ralantiu esta stabil la 800 ture, nu tremura nu vibreaza, porneste fara soc tras,acum imi merge si turometru pt ca la at 01 era mort pe 0,schimbam platina foarte des cu at 01 pt ca se impusca, am bobina noua ,buji brisk pt ca cu sinterom am ramas in 2 bujii dupa 40 km,capac delcou deduco,lulea deduco ,fise tesla,baterie noua, singura problema pe care o am acum este tot cu turometru cand aprind faza scurta cade pe 0 si acolo sta pana cand o sting,care sa fie problema ,multe multumiri lui gotronic pt aprindere si senzor,masina merge acum cum nu a mers ea de cand o am,se infige mai bine acum,pot sa stau fara frica ca se mai impusca platina
djasu82
Daca iti pica in 0 turometru la faza scurta cu siguranta nu se alimenteaza turometru verifica ce si cum in tablul de bord legaturile care vin la turometru (-) (+) si (~) semnal de la delco.
yon
de la aprindere electronica am ajuns la set motor ,intrebarea mea initiala era daca gasesc la magazin aceste aprinderi electronice cu senzor , nu daca aprinderea electronica inlocuieste sau nu setul motor oricum chiar la un motor pe sfarsitul zilelor cred ca ar merita o aprindere electonica pt. inbunatatirea performantelor acelea de acre mai este el in stare!
brigada_diverse
s-a mai intrebat si se raspunde iarasi...NU
aprinderile AT011+senzor nu se gasesc in magazine, ci doar sa o cumperi de la domnul gotronic membru al acestui forum
mihaita gtx
dupa ce am montat azi aprinderea si senzoru gotronic,am reglato cum trebuie si am pornit sa fac un drum cu ea, pe la 110 km sa oprit motoru ,sa blocat pedala de frana ,am incercat sa o pornesc in mers dar nimic,am tras brusc de volan drepta si am tras si frana de mana si mam iontors de cateva ori pana cand am ajuns in camp pt ca ma apropiam de o curba si era unu pe sensu meu, AM VAZUT MOARTEA CU OCHII MEI ,bine ca am scapat cu viata ,multumesc lui dumnezeu,dupa ce miam revenit din soc am vrut sa o pornesc ,a pornit dupa 5 6 chei cu soc tras la maxim si pedala la fund, am mers cu ea acasa cu motoru vibrand in continu sa mai oprit de cateva ori pe drum dar avem 2o km, am prins frica de ea acum, carburatorul lam curatat acum o saptamana, a mai patit cineva asa ceva ,noroc cu centura de siguranta

10 Feb 2008, 20:35:
dupa ce am montat azi aprinderea si senzoru gotronic,am reglato cum trebuie si am pornit sa fac un drum cu ea, pe la 110 km sa oprit motoru ,sa blocat pedala de frana ,am incercat sa o pornesc in mers dar nimic,am tras brusc de volan drepta si am tras si frana de mana si mam iontors de cateva ori pana cand am ajuns in camp pt ca ma apropiam de o curba si era unu pe sensu meu, AM VAZUT MOARTEA CU OCHII MEI ,bine ca am scapat cu viata ,multumesc lui dumnezeu,dupa ce miam revenit din soc am vrut sa o pornesc ,a pornit dupa 5 6 chei cu soc tras la maxim si pedala la fund, am mers cu ea acasa cu motoru vibrand in continu sa mai oprit de cateva ori pe drum dar avem 2o km, am prins frica de ea acum, carburatorul lam curatat acum o saptamana, a mai patit cineva asa ceva ,noroc cu centura de siguranta
brigada_diverse
imi pare rau de cele auzite, bine ca ai scapat doar cu atat. ai strans bine delcoul? cine stie ce o fi ajuns in carburator si s-o fi oprit
djasu82
Bine ca ai scapat teafar tu, ai verificat in primul rand bobina de inductie oare cati ohmi are in primar te-ai uitat pe prospect al aprinderi ce rezistenta trebuie sa aiba o bobina de inductie ca sa nu ti-o strice ? Fratilor daca tot goniti cu peste 120 la ora si stiti ca aveti probleme legate de frana , motorul , carburatia si aprindere mai bine lasati-o moale , moartea sta la tot pasul cu coasa.
brigada_diverse
se numeste "doamna cu unelte agricole"

totusi...daca a pornit..nu e arsa aprinderea..dar bobina se prea poate....

10 Feb 2008, 20:57:
apropo....daca s-a oprit motoru s-a dus si servofrana...daca ai asa ceva...poate dasta s-a blocat pedala

apropo, daca trageai frana de mana doar, fara sa intorci, nu s-ar fi oprit(din curiozitate intreb)
mihaita gtx
am reglat totu asa cum trebuie, cum am invatat de la ala batranu ,mizerie nu cred ca a fost pt ca am 2 filtre de benzina ,am suflat cu aer comprimat turu si returu dupa ce am curatat carburatoru ,pe drum spre casa am observat ca nu mai merge nici un indicator de bord in afara de vitezometru si ca trage spre drepta in mers la 20 30 km cu cat am mers,

10 Feb 2008, 21:09:
am reglat totu asa cum trebuie,cum am invatat de la ala batranu, nu cred ca a fost mizerie in carburator pt ca am 2 filtre de benzina unu inainte de pompa si unu inainte de carburator,am suflat turu si returu cu aer comprimat dupa ce am curatat carburatoru ,am observat pe drum ca nu mai merge nici un indicator de bord in afara de vitezometru si ca trage spre dreapta
gotronic
Eu nu am inteles totusi, s-a blocat pedala de frana sau s-a "intarit" si nu mai tinea. Ai servofrana? ca atunci e normal sa fie mai tare.!
Ai strans suficient de bine platina fixa, sa nu se slabeasca surubul si sa atinga senzorul cama.!!?? Cum s-a aoprit motorul, in sarcina, pe liber? In ce treapta de viteza erai.? Ce turatie aveai la motor.Cat ai turat maxim motorul?
djasu82
Am pus cdi multiscantee azi si la 12 scantei pot spune ca e alceva masina altfel se comporta motorul biggrin.gif... Am scapat si de buba "baterie" , se simte ce inseamna cdi multispark si senzor gotronic .
gotronic
Stie cineva, ce bobine de inductie de joasa impedanta (rezistenta max. 1,2 ohmi) se gasesc pe piata, si la ce preturi? (mai accesibile!)

@mihaita gtx Ce ai mai rezolvat (gasit) la masina????
ceacu
QUOTE(gotronic @ 11 Feb 2008, 15:59)
Stie cineva, ce bobine de inductie de joasa impedanta (rezistenta max. 1,2 ohmi) se gasesc pe piata, si la ce preturi? (mai accesibile!)


Cea de Cielo e scumpa la ~80 lei?

Acu 2 ani gaseam bobina de Dacie cu holograma "piese de origine" la 150 lei.
diaconuliviu
Tico, 1,2ohm/12Kohm, ERA acum 4 luni 35 ron.
Ma rog, tot atunci era un clopotel de cielo 40 ron si acum e 80.
RIVE


scuze pentru off topic
pentru mihaita gtx
In afara de partea electrica,motorul se opreste in mers sau la schimbarea vitezelor si din cauza JIVRAJULUI.Daca ai recirea cu elice (fara electroventilator),este recomandat in anotimpul rece sa montezi un carton in fata CARBURATORLUI,chiar daca ai flansa antijivraj sub el.O sa se simta o imbunatatire in functionarea motorului.
Siconi
Daca trage dreapta, ti s-a blocat o roata pe dreapta. La dacie, chiar si fara motor pornit trebuie sa ai frana, cu toate ca lipsa servo-ului te face sa apesi mai energic pedala. Blocarea ei s-a datorat altui fapt. Motorul s-a oprit pentru ca probabil bobina ta a cedat. Mie mi se oprea masina cand se incalzea bobina de inductie (chiar si la un drum de doar 40km). Dupa 5 min. de pauza, pornea la 3-4 cheie si apoi iar mergeam pana se oprea. Am schimbat bobina si am scapat de probleme.

Multumeste lui Dumnezeu ca ai scapat teafar si nevatamat. Se puteau intampla multe, dar ai fost protejat. De sus.
tzepesch
QUOTE(diaconuliviu @ 12 Feb 2008, 07:50)
Tico, 1,2ohm/12Kohm, ERA acum 4 luni 35 ron.
Ma rog, tot atunci era un clopotel de cielo 40 ron si acum e 80.
*




tare, cum s-ar simti pe dacie?

am inteles ca, cu cat e mai mare val. secundarului cu atat e mai puternica scanteia.

e adev?

eu mom. am bob cu 8.2 sau 8.5 ko pe sec, si se simte dif in mult mai bine decat cea de dacie cu 6ko pe secundar
gotronic
Nu este relevanta valoarea secundarului ca sa fie "tare" scanteia. La ceeasi tensiune in secundar curentul ar fi mai mic (datorita rezistentei interne a bobinei), asa ca mai "tare" ar trebui sa fie o bobina cu 6 Kohmi. Dar asta mai depinde si de raportul de transformare intre primar si secundar.! (dar si "calitatea" bobinei de inductie conteaza)
diaconuliviu
QUOTE(tzepesch @ 13 Feb 2008, 20:22)
tare, cum s-ar simti pe dacie?

[...]

E pe Dacia, dar cu CDI Clarke; fata de bobina normala, asta sta RECE permanent.
Totusi, nu-s convins ca acea incalzire a bobinei normale nu e de la proximitatea de motor, in bataia curentului de la radiator, etc, pentru ca asta de tico e pe contraaripa stinga, in spatele bobinei normale.
Nu stiu daca randamentul ei e mai mare decit al celei normale in varianta actuala (CDI), efectele benefice se manifesta in cazul celor de joasa impedanta mai mult in varianta inductiva. Poate anduranta sa fie alta.

Atentie, cea "normala" pe care o tot folosesc este una Master Sport, de vreo 2-3 ani, din gama acelor "hulite" piese de MS. Merge bine, n-am schimbat cu cea de Tico de proasta ci pentru teste.
Poseidon
bun ,sa inteles valorile bobinei,dar unde gasim o bobina de dacie cu aprindere clasica ,sa fie buna?cele Master am auzit ca nu sunt bune!ce marci sunt bune?cele de sf.Gheorghe sunt bune?
djasu82
Eu am de dacie de la mama ei scoasa din uzina de 8 ani de zile si inca mai poate .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.