Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
djasu82
Ieri am facut si eu o proba la CDI cel nou montat de mine dati-va cu parerea cum porneste... si cum se accelereaza. >>>>
Siconi
Interesant ce ai facut tu acolo. Nu prea am auzit asa bine motorul, dar parea ca suna o.k. Eram curios sa vad cum trage, dar asta nu se vede din film, ci se simte real. O sa ne spui tu.
argon
Fiind topic de aprindere electronica, si eu avand aprindere electronica, postez aici. Am schimbat de curand capacul delco si luleaua, am pus Doduco, si ieri am verificat interiorul, e totul ok, dar urma scateilor pe bornele interioare e aproape de extremitatea dinspre delco, chiar pe capat, ca si cum pozitia lulelei ar fi prea joasa, e normal?
autom
Eu am indoit lamela de alama, de la lulea, un pic mai in sus. Cred ca nu sunt facute in cote capacele sau lulele. Dupa ce indoi, misca la mana motorul sa vezi daca se lovesc piesele pe acolo.
argon
Daca indoi lamela , implicit creste distanta intre ea si borne...
autom
Asa? Si? E mai bine asa. Se face ca un mic eclator. Am mai zis: efectul de ,,nasture,, cum se punea la motorul de bucegi. Amplificatorul de scanteie pe care il am pe bujia care se ancranseaza, din pricina simeringurilor de la supapa, se bazeaza pe acelasi principiu. Nu iti fa probleme.
Ps. nu exagera cu indoitul. oricum, distanta nu se mareste cu mai multe de 1 mm.
diaconuliviu
Nu indoi la nemurire, doar 1 mm sa "urce" urma mai sus, caz in care, la lungimea lamelei, "eclatorul" (si asa existent) nu se modifica cu mai mult de 0,1-0,2 mm.
gotronic
Acum am aflat ca sunt pe piata bujii tare proaste pentru berline.(cam toate tipurile) Discutand cu o firma din Brasov, care fac carburatie si delcoul,(pun la punct si aprinderea) mi s-a spus ca bujiile EYQUEM(frantuzesti) codul A12 (ptr. carburatie, NU si cele pentru injectie) ar fi cele mai indicate (nu gasesti rebuturi printre ele si merg bine). Au avut probleme de genul ca le montau, mergeau bine cca o saptamana, dupa care se afumau si mergea motorul si intr-un cilindru. Am postat, pentru ca nu mai stiu pe ce topic se plangeau unii ca dupa 200Km, li se afumau bujiile si nu mai mergeau toti cilindri, daca schimbau bujiile iar mergea motorul cca 200 Km dupa care din nou probleme. Nu am stiut sa dau explicatii plauzibile atunci (ca nu stiam nici eu de la ce o fi). Distanta optima la electrozi cu AT011 (AT01) au zis ca este la 0,9 mm iar fara aprindere (pe clasic) la 0,5...0,6mm. (si au montat sute de bujii, nu una doua seturi). Pretul nu stiu exact, dar sunt in jur la 30 lei setul (mai mult sau mai putin)
LE
ceacu
QUOTE(gotronic @ 20 Feb 2008, 12:58)


Probabil sunt prea reci (cifra termica). biggrin.gif
tzepesch
ce parere aveti de BRISK A-Line 18 si Silver LPG NR 15S???'

sunt pt dacia 1300-1310, modele facute special pt Dacia...
gotronic
QUOTE(ceacu @ 20 Feb 2008, 13:48)
QUOTE(gotronic @ 20 Feb 2008, 12:58)


Probabil sunt prea reci (cifra termica). biggrin.gif
*


Probabil.!
ydaniel
maine ma duc sa caut si eu eyquem.ultima oara erau ambalate ca ''bujii de uzina'' si erau la depozit 24 lei setu:)
djasu82
Eu sunt hapy fata de bujiile champyon L87Y .
Re: o sa fac o poza sa va arat cum sunt ploturile la mine asa de curate chiar daca folosesc CDi unde energia e dubla fata de una inductiva.
RIVE
pentru argon
si la mine lamela rotorului lucreaza la extremitatile de jos ale ploturilor dar am montat un inel distantier facut pe strung din plastic dur de aprox 1 mm,nu mai gros pentru ca poate sa loveasca lamela rotorului in locasul carbunelui.Cand se ard ploturile la extremitatile de jos,montez inelul sub rotor,in felul acesta lamela o sa distribuie scantei pe suprafata ploturilor nearsa,scutindu-ma sa curat ploturile des. wink.gif
gotronic
QUOTE(djasu82 @ 20 Feb 2008, 21:31)
Eu sunt hapy fata de bujiile champyon L87Y .
Re: o sa fac o poza sa va arat cum sunt ploturile la mine asa de curate chiar daca folosesc CDi unde energia e dubla fata de una inductiva.
*


Cum ai calculat (masurat) tu energia. ?????????!!!!!!!!!!!
ydaniel
esti ''hapy" adica?ce bujii zici ca sunt bune?
C a t a l i n
QUOTE(djasu82 @ 20 Feb 2008, 21:31)
...folosesc CDi unde energia e dubla fata de una inductiva.
*



radmasa.gif
Excelent.

Deci ai trecut de tensiuni sau intensități.

Acum vorbești de energie. Știi ce înseamnă energie, în fizică?
djasu82
Stiu ce inseamna si nu are rost sa mai rediscut acest subiect se gaseste tot aici pe topicul acesta relatia de calcul a energiei pe care o aprindere eletronica o genereaza . MAERSK esti prea distrat se observa . Cand vei prezenta si tu ceva atuncea sa vorbesti pina atunci sti doar sa injuri ... A si inca ceva ca tot te dai asa de mare cocos tradune si noua ce inseamna acesta formula E=1/2xCx2V si la ce se foloseste daca eu nu stiu nimic chiar te rog... COCOSULE!
alamicntfs
am aprindere at011+senzor (senzorul nu este montat din cauza unor probleme la delcou) si ieri dimineata nu a vrut sa mai porneasca deloc, mirosea a benzina si mam uitat la bujii brisk n15yc (imi mergeau super bine) erau super negre si am descoperit in delcou urmat chestie - firul de la platina nu mai era izolat.
acum am 2 intrebari pt ca o sa imi fac timp sa pun si senzorul pe alt delcou 95%nou
ce fel de lulea este mai buna ?
jocul la vechiul delcou care este momentan pe masina este normal sau foarte mare ?

djasu82
Asta e prost la aprinderile monoscantee , arunca scanteea pe colturile de la capacul de delco asta si din cauza avansului vacumatic reglat prost . Totorul dupa parerea mea e cel din stanga care e mai lat .
gotronic
Nu jocul ala din videoclip este important. Ala daca revine singur este de la arcurile centrifugalului si e normal. Jocul in bucsa (lagar), adica radial al axului este relevant.! Vezi daca mai este continuitate la papucul ala de la firul platinii, ca pare a se tine numai in izolatia de PVC sau ce-o fi.!
C a t a l i n
QUOTE(djasu82 @ 20 Feb 2008, 22:14)
...formula E=1/2xCx2V...
*



radmasa.gif
Nici p-asta n-o știi...
radmasa.gif

Formula e așa: E= 1/2CV2 (deci V pătrat, nu 2V)
Este formula energiei înmagazinată de un condensator.

Altceva, că văd că nici pe asta n-ai scris-o corect...


Eu nu am înjurat pe nimeni, tu înjuri scriind în halul ăsta, îți bați joc de limba română...
alinushy
. blush.gif greseala
ceacu
QUOTE(alamicntfs @ 20 Feb 2008, 22:28)
ce fel de lulea este mai buna ?
*



Cea din stanga.

Care e provenienta ei?

Pare ca un SRL s-a si orientat catre o realizare "corecta" dar n-a nimerit-o de tot, "ciocul" dinspre stanga e inutil (la lamela rotorului din stanga). smile.gif
Bine ca se poate remedia usor cu o pila. biggrin.gif
diaconuliviu
QUOTE(djasu82 @ 20 Feb 2008, 22:14)
[...]A, inca ceva, ca tot te dai asa de mare cocos, tradu-ne si noua ce inseamna aceasta formula E=1/2xCx2V si la ce se foloseste daca eu nu stiu nimic chiar te rog... [...]


Aia cu albastru e o formula inventata de tine care nu exprima nimic decit ...
A, gagicarule, de indragostit ai gafat? Sau ii testai lui Cata vigilenta? Sint "convins" ca asta faceai.
QUOTE(MAERSK @ 20 Feb 2008, 22:47)
radmasa.gif
Nici p-asta n-o știi...
radmasa.gif

Formula e așa: E= 1/2CV2  (deci V pătrat, nu 2V)
Este formula energiei înmagazinată de un condensator.

Altceva, că văd că nici pe asta n-ai scris-o corect...
Eu nu am înjurat pe nimeni, tu înjuri scriind în halul ăsta, îți bați joc de limba română...


Mare dreptate ai.
argon
QUOTE(RIVE @ 20 Feb 2008, 21:35)
pentru argon
si la mine lamela rotorului lucreaza la extremitatile de jos ale ploturilor dar am montat un inel distantier facut pe strung din plastic dur de aprox 1 mm,nu mai gros pentru ca poate sa loveasca lamela rotorului in locasul carbunelui.Cand se ard ploturile la extremitatile de jos,montez inelul sub rotor,in felul acesta lamela o sa distribuie scantei pe suprafata ploturilor nearsa,scutindu-ma sa curat ploturile des. wink.gif
*




La mine nu se ard ploturile, de fapt nu a fost nevoie de curatare niciodata, dar oricum ramane o urma discreta verzuie pe contacte, ceea ce m-a dus la ipoteza ca e prea jos.
ydaniel
recomand ''lulea'' de la doduco sau daca nu ai $ de la metaplast.
gotronic
Din astea ati vazut? 173.gif hiptnotizat.gif
argon
d'alea chinezesti contrafacuta?! am auzit ca exista dar nu am vazut pana acum radmasa.gif
Minel
QUOTE(ydaniel @ 21 Feb 2008, 09:21)
recomand ''lulea'' de la doduco sau daca nu ai $ de la metaplast.
*




Eu am gasit la un magazin lulea Duccellier , o am pe masina de 6 luni si functioneaza ok ,se observa clar calitatea materialelor si modul de executie (ochiometric vorbind )
Inainte aveam de MP si dupa montarea actualei s-a simtit o "rotunjire" a relantiului combinata cu o aprindere AT011 +senzor , bujii Brisk si fise Tesla functioneaza mai bine decat cand era la poarta fabricii Automobile Dacia laugh.gif
ydaniel
ai putea sa pui o poza cu luleaua si cu ambalajul:) nu am vazut vreodata piese Duccellier la magazine.
diaconuliviu
QUOTE(gotronic @ 21 Feb 2008, 11:08)
Din astea ati vazut? 173.gif  hiptnotizat.gif
*


Faina treaba.. teapa de teapa
C a t a l i n
Ce o fi în condensatorul albastru? huh.gif
mad toz
Unu mai mic de culoare rosie radmasa.gif
Siconi
Facut de rusi laugh.gif
mihai1677
Cum ti-ai dat seama ca este asa ceva in interior, intreb si eu.
gotronic
Am primit si eu poza de la un coleg de mess si forum.! Cu permisiunea lui am postat-o.!
bygy007
cam greu daca nu ai aparatura de masura care sa masoare asemenea valori la un montaj nu prea ai cum sati dai seama de valoarea lui numai daca nu mai merge cum trebuie montajul la care este pus
RIVE
pentru argon
ca sa sti exact pozitia lamelei rotorului pe inaltime fata de ploturi, poti folosi un subler cu tija de adancime: rotorul cu lamela din alama este mai bun decat cel cu lamela din fier,acesta din urma se innegreste mult mai repede.
Kinetix
Sau poti sa faci o incarcare/descarcare controlata, pe o rezistenta calibrata, masurand timpul descarcarii condensatorului.

Off topic:
Ma lamureste si pe mine cineva ce e cu idiotenia aia de banner de pe forum? E vorba de Times.ro, parca. Scuze pentru expresie dar este peste poate! Si sunt convins ca orice om cu judecata gandeste ca mine.
argon
post-336-1110552475.gif Daca folosesti firefox, iti instalezi un addon numit Addblock Plus, si scapi de toate banerele, eu nu am mai vazut un baner pe vre-un forum de un an de zile. Valabil si la google adds, din mijlocul topicurilor.
gotronic
Eu, cand a aparut prima data, parca anunta "Impuscarea lui Bush". Fiind izolat la lucru, nu prea m-am prins si am dat telefoane la toti colegii sa intreb cand sunt urmatoarele stiri la Tv sau Radio. (sa le vad si eu).!!! post-336-1110552475.gif post-336-1110552439.gif
alamicntfs
capac delcou + lulea (8 lei) - am mers cred ca aproape 300km arata jalnic
paltina romaneasca (parca mataplast sau asam ) fir dezizolat, firul de prindere era mai lung si a trebuit sa il inghesui in delcou (aprox 6mm)

nu au fost cumparate de la magazine "no name", mam orientat si eu......

capac delcou + lulea - 23lei ( producator BERU A.G. GERMANIA, marca DODUCO) - diferenta ochiometrica de la cer la pamant, si la masina se simte diferenta.
platina bosch- calitatea cablului este mai buna, lungimea exact cat trebuie.

poti pune pe masina si mama aprinderilor daca restul pieselor sunt "made on bordura" plangi cu vorbe si nu stii ce are, te mai enervezi si mai si zici "cum dreaku ca am aprindere xxxx si uite ca nu mai vrea sa pornesca"

inca nu am aflat diferenta intre "luleaua cu cioc" si cea normala....am vazut ca asta de la duduco are o forma asemanatoare (sau o fi un fals ordinar si iar miam luat teapa...)

traim in romania ........cum domne ca are holograma
lexick
In primul rand salut la toti ...e primul meu post aici ...


In al 2-lea rand tin sa precizez ca va respect pe toti cei ce va pricepeti pe aici si mai ales pe cei ce au inventat sisteme de aprindere dintr`astea biggrin.gif destepte ...pentru dacia... wub.gif tinand cont ca mai nimeni nu mai da importanta la dacia in ziua de azi ....deci respect...dovediti inca o data ca in Romania ...mai exista oameni cu o inteligenta deosebita...

As avea si eu o problema si va rog sa ma scuzati si sa nu tabarati pe mine...ca nu ma pricep...adica nu sunt chiar muratura...ci doar pepene murat la faza cu aprinderile biggrin.gif

....am incercat eu sa citesc subiectul asta dar sunt totusi 121 de pagini am citit vreo 30 ASA tongue.gif

Sa inteleg si eu ..daca cineva mai are bunavointa sa imi explice...si sa nu ma "flituiti" cu faze de genu....s`a mai discutat citeste forumul x....

Care e faza vreau sa cumpar si eu o aprindere gotronic din asta cu senzor...am auzit ca ar revitaliza putin babutza mea si va tot vad vorbind de CDI cu senzor.......ce e domnule CDI ASTA? ...... adica pe langa ce cumpar de la gotronic ce trebuie sa mai adaug?
Merge mai bine cu cdi asta sau pot sa pun numai gotronicul asta? biggrin.gif
Se cumpara separat cdi asta? de unde?


A 2`a nelamurire... eu pe masina la ora actuala am carburator nou(40km cu el), delcou nou(40km)(cu capac cu tot), bujii noi nu stiu ce marca sunt dar am dat 40Ron pe set...am incercat sa iau mai bune nu stiu daca reusesc ca ultimele au fost VARZA, pur si simplu nu se mai fac buji bune....m`am resemnat, urmeaza sa schimb fisele .....am auzit ca tesla albastre ar fi bune???????? ....am pe masina fise noi dar cred ca sunt varza nu par calitative.
Problema e urmatoarea ...de cand e masina nu am cumparat nimic facut de srl`uri anonime...am un magazin dacia care intre ghilimele aduce numai piese de uzina (cum se mai numesc pe la noi) ...ca oricum sunt facute de srl`uri si astea...dar sunt mai scumpe si cica ...astea de uzina ar fi mai bune...intre ghilimele ...desigur.

Acuma bobina de inductie e noua...o sa o masor maine sa vad ce valori am pe ea ...ca am citit un post de`al vostru referitor la acest capitol.......

NELAMURIREA ESTE.... sa schmib capacul de delcou ,luleaua , si ce marci sa caut si ce sa pun.... vreau sa nu mai am probleme chiar daca fac un efort financiar...

Va multumesc pentru rabdare ... biggrin.gif rolleyes.gif
autom
Salut!

Capac si lulea Doduco!!

Pentru AE001 , cea cu senzor, da-i un pm d-lui gotronic cu rugamintea sai iti trimita una, cu plata rambus.

Mai citeste pe aici sa vezi cum se monteaza.

Succes!
lexick
icon_mrgreen.gif
QUOTE(autom @ 23 Feb 2008, 23:28)
Salut!

Capac si lulea Doduco!!

Pentru AE001 , cea cu senzor, da-i un pm d-lui gotronic cu rugamintea sai iti trimita una, cu plata rambus.

Mai citeste pe aici sa vezi cum se monteaza.

Succes!
*


Si de unde gasesc doduco d`astea? ca la magazinele de piese dacia au numai srl`uri d`astea noname... .... si mai bune ca doduco nu gasesti nu? icon_mrgreen.gif
bygy007
diferenta intre CDI si ELECTRONICA ( explicatie pe intelesul tau) este :

CDI alimentarea bobinei se face la o tensiune de 300-400V tensiune care incarca un condesator in momentul deschiderii platinei aceasta comanda (cu ajutorul unor tiristoare sau tranzistori rezistenti la tensiuni si curenti mari) descarcarea condesatorului pe bobina primara a bobinei de inductie producind o scinteie de calitate superioara aprinderii clasice
LA APRINDEREA ELECTRONICA rolul platinei este luat de un tranzistor de curent si tensiune mare care este comandat de platina sau in particular senzori intre senzor(platina) sint citeva piese electronice care fac adaptarea intre tranzistor si platina (senzor)

ideea este ca prin platina ca trece un curent de maxim 150mA (care este ales voit la aceasta valoare pentru a se face autocuratarea )nu 2A - 4A cit trece normal prin platina
lexick
biggrin.gif
QUOTE(bygy007 @ 23 Feb 2008, 23:57)
diferenta intre CDI si ELECTRONICA ( explicatie pe intelesul tau) este :

CDI alimentarea bobinei se face la o tensiune de 300-400V tensiune care incarca un condesator in momentul deschiderii platinei aceasta comanda (cu ajutorul unor tiristoare sau tranzistori rezistenti la tensiuni si curenti mari) descarcarea condesatorului pe bobina primara a bobinei de inductie producind o scinteie de calitate superioara aprinderii clasice
LA APRINDEREA ELECTRONICA rolul platinei este luat de un tranzistor de curent si tensiune mare care este comandat de platina sau in particular senzori intre senzor(platina) sint citeva piese electronice care fac adaptarea intre tranzistor si platina (senzor)

ideea este ca prin platina ca trece un curent de maxim 150mA (care este ales voit la aceasta valoare pentru a se face autocuratarea )nu 2A - 4A cit trece normal prin platina
*



Bun sincer...chiar am inteles....deci multumesc f mult pentru timp...si explicatii

2. CDI-ul asta....se gaseste de cumparat ,vreau si eu vorba romanului laugh.gif
Cam cat ar costa? de unde fac rost/?.... sa inteleg ca cdi`ul asta se poate monta cu senzorul minune ?
Marius_Do
Si eu mi-am pus si merge fff bine, se face diferenta mai ales dimineata la pornire
Bafta
STORMTROOPER
Dupa ce am facut aproximativ 1000 km cu ansamblul At011+sensor gotronic m-am gindit sa scot bujiile si sa ma uit un pic la ele.Arata ca in poza.
Dintre cei 1000 km cam 800 au fost facuti afara din localitate si vre-o 200 prin bucuresti.
Intre timp am facut si ITP-ul, unde am avut ceva probleme, dar nu insurmontabile.
Problemele mele sunt urmatoarele :
La majoritatea celor care au postat pe forum am citit ca bujiile lor sunt caramizii.Ale mele sunt conform pozei.Mentionez ca am fise Tesla, bujii Denso si distanta la electrozi a fost reglata la 0,9 cind am montat aprinderea. Miercuri dupa ce am plecat din service am constatat ca imi cam tremura masina.Mecanicul mi-a spus ca nu imi merge o bujie.Am ajuns acasa am scos pe rind fisele de la bujii, cu motorul mergind, si la bujia 3 nu s-a cunoscut deloc.Deci era clar ca bujia a III-a nu mergeam.Tot la ITP, "; ca sa-mi iasa noxele ", mi-au umblat la relanti.Cind am ajuns acasa l-am dat eu mai mic.A doua zi cind am plecat la cumparaturi cu motorul trecut de linia de 40 de grade , in trafic, cind am lasat sa se opreasca la semafor masina, s-a oprit si motorul.Nu-i bai a pornit imediat, dar nu facea asa ceva cu 2 zile inainte.
Astazi am dat jos bujiile si le-am curat un pic asa cum am putut.Am micsorat distanta la 0.8 .Am dat sa pornesc.Surpriza nu a mai luat-o la prima cheie, cum o lua inainte.Dupa citeva pedale de acceleratie+soc tras a pornit,dar tremura rau.Cind am plecat cu ea, caldura trecuta de 40 de grade, la prima intersectie, cind am lasat-o la relanti, iar s-a oprit motorul.
O alta chestie luni, cind am fost cu ea, am avut o portiune de drum goala, si pe unde am calcat-o un pic.A ajuns la 90 km/h fff repede, astazi, repetind experimentul, abia abia a ajuns la 80 km/h.Motorul fiind parca mai galagios un pic.Dar asta poate fi o parere subiectiva.Nu-i bai de la 50 la 80 ajunge usor, dar dupa aia parca merge mai greu.
Imi cer scuze pentru lungimea postului, dar poate imi faceti si mie niste recomandari,afara de aceea de a ma duce in service si a-l luia de git pe ala care mi-a umblat la relanti/turatii/avans,samd.Daca ma poate ajuta cineva de pe aici cu reglaje si alte asemenea, din bucuresti, contra cost, ii sunt recunoscator.

user posted image
Bujiile
user posted image

user posted image
Capacul Delcou pe interior
user posted image
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.