Siconi
16 Apr 2008, 13:08
Foloseste-ti rabdarea ta, nu pe a noastra! Sunt 134 pagini, iar tu ai cautat doar in 10. Cu celelalte ce vrei sa faci? Toate au fost scrise ca sa ajute pe cei care vor sa fie ajutati. Daca ti-e lene, nu vei avea nici reusita, chiar daca ti se va explica.
Sa nu crezi ca am ceva cu tine personal. Chiar deloc. Dar, vorbind la modul cel mai serios, chiar s-a explicat ce face, CUM face, CAT costa si CINE ti-o poate comercializa. Totusi, daca lenea ta persista, trimite un PM userului GOTRONIC care este, de fapt, si "creatorul" acestui tip de aprindere. Succes!
P.S.: Crede-ma ar fi inutil sa descriem acelasi lucru de "n" ori si sa lasam alte probleme nerezolvate.
ramses86
16 Apr 2008, 20:59
mda...stai ca rectific""acea lene"" cu lipsa de timp... chiar nu am timp sa citesc 134 pagini...da intre timp m-am interesat si am gasit un amic care avuse pe dacia lui asa ceva...si cica cel putin la el nu a avut rezultatele promise...acuma..poate doar nu a avut noroc...
si PS: in loc sa-mi scrii ideile tale care chiar nu m-au ajutat...mai bine scriai 2 fraze cu ce face (intre timp am aflat concret)...poate ma ajuta mai bine...oricum merci!
Siconi
16 Apr 2008, 21:30
Bine. Uite ce face: datorita faptului ca nu mai ai platina in delco ci SENZOR, momentul ruperii conactului are o panta muuult mai abrupta decat la platini, ceea ce genereaza o tensiune autoindusa in bobina de inductie muult mai mare decat pe clasic. de aici rezulta o scanteie mai buna si mai bogata si, deci, o aprindere mai usoara a amestecului carburant din cilindri. Daca momentul ruperii nu ar fi asa abrupt, autoinductia ar genera o tensiune mai mica si, deci o scanteie mai slaba.
Nici un fel de contact mecanic, de oricare vrei tu, nu va putea sa rupa la fel de rapid contactul la delco astfel incat arcul electric generat intre contacte in momentul ruperii s fie cat mai mic sau chiar inexistent. Tocmai asta face aprinderea respectiva prin tranzistorul de putere intern. Nu se compara o platina cu un tranzistor in veci.
Ca aplicatie practica, EU am pe masina mea asa ceva si merge foarte bine, mai ales pe frig mare, asta iarna, pornea la prima cheie, cu socul la jumatate, niciodatala maxim. Acum, ca s-a incalzit afara, merge fara soc (dimineata cand o pornesc la ora 6:50 o ia din prima). Aproape ca am si uitat ca am soc la masina. Sincer. E o treaba buna cu aprinderea asta.
Contacteaza-l pe userul "gotronic" pe PM si el iti va spune cum poti avea si tu asa ceva. oricum, e lucru de firma.
ramses86
16 Apr 2008, 21:46
le multumesc lui Siconi si Gotronic pt explicatii..acuma am inteles concret ce face. o ultima intrebare daca imi permiteti este: cat face kit-ul?
Motorola
16 Apr 2008, 22:05
20 litri de benzina (aproximativ). A mai postat cineva pe aici.!
E mult? E putin?
ramses86
16 Apr 2008, 22:37
mi-a raspuns gotronic....face cu tot cu taxa de livrare cam 21l benzina
....acuma daca luam in considerare ca se zice careduce putin consumul...ajung la concluzia ca merita..deci urmeaza o analiza a buzunarului si o evaluare a posibilitatilor de a face rost de undeva de bani:P
gotronic
17 Apr 2008, 11:31
Pai, nu este acelasi lucru AT01 si AT011. At011 merge si cu senzor pe cand AT01 nu.! Vezi aici.:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1306006
ramses86
17 Apr 2008, 14:43
bun...deci din cate am inteles AT01 face cam acelasi lucru ca si AT011 doar ca cel din urma are senzorul care poate fi folosit in locul platinelor. Daca de 2 luni am avut platini schimbate,mai are rost s ma duc pe varianta cu senzor? (pret dublu fata de varianta fara senzor) ?
gotronic
17 Apr 2008, 14:54
Nu este acelasi lucru cu senzor ca si cu platina. Platinile, daca va uitati la ele acum o sa aveti surprize, in plus se deregleaza si rateaza scantei la relanti sau la turatii mari. Senzorul l-ai reglat odata si gata nu mai umbli la delcou. In plus la platina, daca ai joc radial la axul delcou (aproape inevitabil) si la platoul cu platini, platina nu o sa poata sa urmareasca forma camei perfect. Senzorul este mai insensibil la asa ceva si nu rateaza nici o scanteie indifirent de turatie.!!! In plus, platinile de acum nu mai sunt la calitatea celor de odinioara, chiar daca sunt de "import" sau scumpe.! Cu senzor nu o sa-ti mai miroase a benzina in spatele masinii si nu o sa mai usture ochii pe cel din spate.
Concluzia.....Si o reducere de consum substantiala la motoarele cu platina prost reglata sau neregleta corespunzator.
Dar fiecare face cum crede.!
ramses86
17 Apr 2008, 20:36
clar...at mai strang ceva bani...merci mult de informatii!!! daca cumva le trimiteti deja spre vanzare in magazine sa ne anuntati pe forum
alamicntfs
17 Apr 2008, 21:52
Am o mica intrebare de ce cam la o luna imi oxideaza delcoul ? (cred ca ploduri le spune
)
djasu82
17 Apr 2008, 22:27
Bine ca nu ai spus plozi se munesc ploturi , se creeaza condens in capacul de delco fiindca el se incalzeste de la energia disipata de ploturi cand preaia scanteea de la rotor. Eu in locul tau si al multora as da jos capacul acela rotund alb zis de protectie si as astupa orificul de la capacul de delco e un orificiu mic de 2mm-3mm.
alamicntfs
17 Apr 2008, 22:38
plozi.......
verisor unde nu stiu intreb.....oricum cunoscatorii isi dau seama despre ce vorbesc
si credema ca prefer dacia mea 1.4 decat un astra caravan 1.7 dti (2004)
ramses86
18 Apr 2008, 08:04
QUOTE(alamicntfs @ 17 Apr 2008, 22:38)
si credema ca prefer dacia mea 1.4 decat un astra caravan 1.7 dti (2004)
na hai sa nu exageram
QUOTE(alamicntfs @ 17 Apr 2008, 21:52)
Am o mica intrebare de ce cam la o luna imi oxideaza delcoul ? (cred ca ploduri le spune
)
Cat timp ii de cand l-ai pus ??
QUOTE(djasu82 @ 17 Apr 2008, 22:27)
Bine ca nu ai spus plozi se munesc ploturi , se creeaza condens in capacul de delco fiindca el se incalzeste de la energia disipata de ploturi cand preaia scanteea de la rotor. Eu in locul tau si al multora as da jos capacul acela rotund alb zis de protectie si as astupa orificul de la capacul de delco e un orificiu mic de 2mm-3mm.
Si efectul ar fi ca , capacul de delcou sa isi pastreze ploturile neoxidate ,sau ???
ramses86
18 Apr 2008, 19:52
nu e de bine fratilor...oricum fac calculele...pt Gotronic AT011 o sa am bani doar la vara...daca nu toamna (am prea multe lucruri de rezolvat)...dar de un At01 am bani chiar acuma...sa o iau? merita? sau mai bine astept? Platinile mi-au fost schimbate, iar masina nu o tin mai mult de 4 ani. Ce imi recomandati?
ps: sunt student si din pacate am buzunarele ffff s transe..a.cei 40 lei in plus i-as simti
djasu82
18 Apr 2008, 20:21
Aprindere Malvina momentan!
tzepesch
18 Apr 2008, 20:33
+ schimbat rezistenta din ea, si, daca vrei tranzistorul de putere.
djasu stie mai bine.
Kinetix
19 Apr 2008, 07:52
ramses86, ia-ti o aprindere at01.
Mai pui vreo cativa RONI si ii faci un etaj de intrare cu un tranzistor BD ca in poza atasata. Ti-l poate face vreun coleg/prieten/cunostinta daca tu nu te pricepi.
In combinatia asta obtii o aprindere mult mai buna decat Malvina, numai sa ai si o bobina buna care sa dea tot ce poate. Oricum va trebui sa te bagi in Malvina si sa faci modificari, daca vrei sa te tina. Mai bine muncesti o singura data, dar mergi la sigur.
Asa ca, mergi pe at01+etaj adaptor.
Succes!
djasu82
19 Apr 2008, 18:53
Kinetix ruperea e mai buna la malvina fiinga are un circuit de trigerare ,in schimb daca schimbi acea rezistenta de 20 de ohmi /5W si montezi alta de 14-10 ohmi /10W scanteea v-a fi mai puternica . Nu imi place sa acoperi un brend fi polivalent .
Kinetix
19 Apr 2008, 20:30
djasu82, ceea ce am scris e un sfat personal. Nu e reclama si nu e infailibil.
Pe de alta parte, a fost o vreme cand m-am straduit sa gasesc formula cea mai buna pentru Dacia pe care o conduceam, asa ca am experimentat diverse scheme. Am fost dezamagit de Malvina (cu tot etajul ei trigger) fiindca motorul tragea mai slab decat pe clasic (reglat brici), iar la un moment dat m-a lasat cu "buza umflata" in drum. Asta s-a repetat si dupa repararea ei: intai a pocnit rezistenta de polarizare a platinii, apoi cea din baza tranzistorului BU, parca, apoi s-a topit condensatorul de 0.15microfarazi. In final s-a ars si tranzistorul de putere...
Este posibil ca firma respectiva sa fi imbunatatit produsul de atunci, facandu-l mai fiabil, dar eu nu stiu asta. Daca e asa, le datorez scuze, probabil.
Sgestia facuta de mine e datorata faptului ca acea configuratie amintita mi-a mers bine din prima si nu s-a ars nici dupa ani de functionare.
Oricum, fiecare decide pentru sine.
Succes!
EDIT: Daca se schimba rezistenta de polarizare a platinii, creste curentul prin aceasta (cu 14ohmi vei avea 1A), respectiv oxidarea se face mai rapid. La valoarea data, prin platina vor trece aproximativ 120mA, care este o valoare semnificativ mai mica.
ramses86
19 Apr 2008, 20:50
merci baieti de sfaturi....poi dat fiind faptul ca Malvina nu am gasit prin zona...ci numai ceva fantoma chinezeasca si Gotronic At01 la banii pe care ii detin, cred ca voi opta pentru cea din urma. Sper sa functioneze! sper...
djasu82
19 Apr 2008, 22:52
Kinetix ai inteles gresit nu m-am referit la platina si la rezistenta de 120 ohmi care asigura acel curent prin platina. Problema ramane doar acel Bu care ai trebuie sa-i asiguri o racire adecvata. Eu la at011 am simtit acele caderi de turatie anul trecut in vara pe vreme calda . De aceea eu am facut CDi si de acea il si folosesc. Daca nu ai radiator adecvat la o aprindere eletronica pentru a desipa caldura apar mi de probleme la semiconductori .
Kinetix
20 Apr 2008, 18:39
Aha, era vorba despre rezistenta aia de putere care polarizeaza baza tranzistorului final, asa-i?
Ei bine, tocmai inlaturarea acestei rezistente si cuplarea directa intre etajul adaptor si aprinderea AT01 (pe post de tranzistor final) e unul din avantajele configuratiei amintite mai sus.
E ciudat ca tu ai sesizat "caderi de turatie". La Dacia pe care am avut-o in administrare nu am remarcat asa ceva.
Toate cele bune.
djasu82
20 Apr 2008, 20:55
Am montat in acesta seara bobina de tico pe masina , pot sa spun ca nici pe tico nu functioneaza asa de bine cum mere pe dacie impreuna cu CDI. Maine o sa vad la drum cum se comporta am ajuns sa iau de pe tico trebuie si carburatorul achizitionat.
Kinetix
21 Apr 2008, 08:52
Pentru a "stoarce" tot ce se poate din bobina aia, ar trebui aprindere cu "Dwell-control". Ma bucur ca ti-a mers. Ai luat-o noua sau de la dezmembrari?
Da, poti sa incerci si carburatorul, dar daca tot iei unul, cumpara si o carcasa pentru filtrul de aer, altfel va fi dificil sa adaptezi ceva deasupra lui. Ca inaltime, carbul de Tico e mai mic decat Carfil-ul cu vreo 10mm. Cumpara-l si mai vorbim.
Succes!
nu e cam solicitata bobina de Tico, fiind gandita pentru 3 cilindri? iar carburatorul...cum naiba sa pui un carburator pentru 800 cc la un motor de 1400? eventual cate un carburator pe 2 cilindri
Kinetix
21 Apr 2008, 09:07
Nu, argon, carburatorul se preteaza excelent pe motoare mai mari. E dublucorp:
- primul corp are difuzor de 21mm
- al doilea corp are difuzor de 26mm, deci cat un Carfil. Daca gandesti asa, primul corp este in plus fata de ce ai tu acum pe masina.
Ceea ce e fain este ca are comanda vacuumatica. Corpul 1 functioneaza permanent (diametru mic - pulverizare buna), iar al doilea incepe sa se deschida progresiv, in functie de vacuum-ul din galerie, dupa ce clapeta primului corp atinge 45 de grade de inclinare.
Cu privire la bobina, tinand cont ca Tico se conduce un pic mai turat decat Dacia, cred ca frecventa scanteilor ajunge cam la fel.
ok,,o luam altfel...Tico consuma in medie 7-7,5% in oras(desi deseori se plang unii de 8,5), cine sustine mai putin, ori minte, ori merge noaptea sau duminica. Asta pe un motor de 796 cc. Cat ar fi consumul cu acelasi carburator pe un motor de 1396cc?
Probabil voi muta discutia intr-un topic gen Carburator Tico pe Dacie, astept feedback.
Kinetix
21 Apr 2008, 09:41
Pai este deja topic pentru carburatoare dublucorp. Uite
AICI.
Da, dar si Tico poate consuma 12-14litri/100km daca il "forjezi" sau daca e dereglat carburatorul...
Economia vine din faptul ca in cea mai mare parte a timpului se va folosi doar primul corp, care, datorita diametrului sau foarte mic, va determina o buna pulverizare a benzinei, respectiv dozare a amestecului.
"Valoarea" corpului 2 se simte la accelerari puternice si la viteza maxima. El nu imbogateste amestecul (jicloarele sunt calculate dupa metoda clasica), ci aduce mai mult amestec cu acelasi dozaj aer/benzina, imbunatatind umplerea cilindrilor.
djasu82
21 Apr 2008, 15:30
Kinetix la cdi nu mai conteaza unghiul Dwell da tensiune atat cat trebuie chiar si la turati inalte se simte enorm cum trage motorul si inca cum. Despre carbul de tico e excelent pentru oras si pentru drum lung. Se poate inversa pentru a deschide calepta la difuzorul mare prima data si dupa aceea clapeta prin vacum la difuzorul mic. In fine e prea foarte puternica scanteea se simte ca in 10 metri de mers imi sta deja la relantii .
ramses86
21 Apr 2008, 17:15
offtopic: vecinu se jura ca tico ii consuma 13l mixt ar acuma are un matiz la care sub 12 nu coboara consumul (are stil de condus agresiv....da nici chiar asa:P )
si prietenilor...ia ca venind le la Dakar series Central European Rally in jos...cu daciuca mea..cum am pornit motorul a inceput sa miroasa ceva puternic a benzina...normal ca m-am enervat si am inceput sa caut iar aprinderi el. Am gasit At01 la 28 lei! Maine o iau! Strangeti pumnii pt mine
djasu82
21 Apr 2008, 18:01
Si crezi ca rezolvi ceva cu aprinderea ?
ramses86
21 Apr 2008, 19:05
QUOTE(djasu82 @ 21 Apr 2008, 18:01)
Si crezi ca rezolvi ceva cu aprinderea ?
poi undeva scria ca rezolva si asa ceva...oricum cred ca amestecul era prea bogat in benzina...am reglat putin, ramane sa vad. oricum eu astept de la ea o scadere mica a consumului, o aprindere mai promta si ceva mititel de putere in plus...
Kinetix
21 Apr 2008, 19:23
ramses86, pune etaj adaptor si o sa mearga, dar verifica si puterea bobinei prin metoda "scanteie la masa". Daca obtii minim
15mm poti sa te bazezi pe ea. Daca nu, atunci aprinderea nu prea te va ajuta...
djasu82,
NU se poate inversa ordinea de deschidere a clapetelor de acceleratie, deoarece:
- clapeta de soc acopera doar corpul 1
- ajutajul de descarcare al pompei de accelerare e prevazut doar la corpul 1
- clapeta de acceleratie a corpului 2 este actionata de arcul unei capsule de vacuum care nu poate fi translatata pe partea corpului 1
- sistemul de levier si cama care permite inceperea deschiderii clapetei 2 nu se poate inversa.
Toate cele bune.
P.S:
djasu82, ia-ti carburatorul ala si te ajut (cu sugestii) la reglare si adaptare pe Dacia. Vorbim
pe topicul pe care l-am recomandat un pic mai sus. Aici suntem off-topic...
djasu82
21 Apr 2008, 20:10
Momentan ma bucur de aprindere si de bobina de inductie e noua . Imi ridica perfect tensiunea de la 480V pana la .... peste 40kv. Se observa in capacul transparent de la delco cum se descarca scanteea intre rotor si ploturi . scanteea are culoarea alba. Voi scadea tensiunea la CDi ca e prea mare la o vlaoare de 440V oricum sunt multumit. Nu am recurs la alte bobine gen beru sau bosche cu deschidere de flux magnetic .
Bulldog
21 Apr 2008, 23:43
De prin Oradea nu e nimeni care sa-si fi montat Gotronic AT01? As vrea sa fac acest mic upgrade. Nu as vrea sa bag bani in AT011 desi e mult mai buna din cate inteleg, deoarece nu mai tin mult masina. Si deja ma omoara schimbatul platinelor si faptul ca nu mai merge rotund de vreo 7-8 ani.
Daca stie cineva de unde sa imi iau un AT01 din zona, dati si mie un PM va rog.
gotronic
22 Apr 2008, 20:07
TRIODA SRL
Bulldog
22 Apr 2008, 20:43
La Trioda, magazinul de electronice? Super tare, mersi mult pt info. Maine plec acasa, o iau, iau si ceva fise mai bune si ma pun pe treaba. Apoi,
ramses86
22 Apr 2008, 21:39
am luat-o!!!
is f happy! am scapat cu doar 28 lei! maine o montez si va zic impresiile, sau intrebarile!
tzepesch
22 Apr 2008, 23:20
Cum se modifica MALVINA, cu investitie minima:
- se ia una bucata Tranzistor de putere 2SC5855 (ideal), sau 2SC4770, sau BU2508AF ...
- se ia una bucata rezistenta ceramica de 10Ohm 10W sau 12Ohm 9W sau 9Ohm 12W, ce se gaseste. preferabil 10O10W
- se ia una bucata rezistenta ceramica 100Ohm 3W (sau 2W)
- se demonteaza trazistorul de putere BU326A de pe radiator, fire,etc.
- se monteaza tranzistorul nou pe un radiator, scos neaparat in afara carcasei. apoi se lipeste pe placa cu montajul. chiar daca arata diferit trz. vechi de cel nou, conexiunile sunt identice. respectiv Base, Colector, Emitter.
aveti grija sa nu-l lipiti invers.
- se lipeste rezistenta ceramica de 100Ohm3W intre cracii Base si Emitter, 1 si 3 ai trnazistorului de putere.
- se schimba rezistenta ceramica paralelipipedica alba de 15Ohm5W cu cea de 10Ohm10W.
se monteaza totul cu grija la loc si apoi pe masina si se pleaca cu incredere la un tur de tara, sau de bloc dupa caz
ps: bobina conteaza f mult. cu una de 6.3kO in secundar -> functioneaza bine. cu una de cel putin 8.7kO e superb. ex: DEDUCO-BERU
sau de tico, cu rezistenta aditionala de 2-3 Ohm 20-30W.
succese
djasu82
23 Apr 2008, 20:39
Sunteti dornici sa faceti cdi folositi aprinderea at011 pentru a descarca un condensatorde 1-2uF pe o bobina de inductie scanteeea v-a fi foarte puternica. Doar ca implica un convertor de la 350V pana la 450V care are habar de eletronica se poate face montajul intr-o zi.
tzepesch
23 Apr 2008, 21:13
asteptam cu interes teste!!!
gotronic
24 Apr 2008, 06:54
QUOTE(djasu82 @ 23 Apr 2008, 20:39)
Sunteti dornici sa faceti cdi folositi aprinderea at011 pentru a descarca un condensatorde 1-2uF pe o bobina de inductie scanteeea v-a fi foarte puternica. Doar ca implica un convertor de la 350V pana la 450V care are habar de eletronica se poate face montajul intr-o zi.
Nu folositi tensiuni mai mari de 350...400V (stabilizata), altfel riscati sa distrugeti tranzistorul din aprindere care se deschide automat din cauza diodei zenner interna dintre iesire si poarta.!!! Iar convertorul trebuie sa fie cu oprire pe timpul conductiei tranzistorului din aprindere, sau cu o temporizare pe descarcare. Cine nu cunoaste electronica, sa nu se aventureze in asa ceva, sau sa o faca pe pielea lui.!
tzepesch
24 Apr 2008, 09:01
si automat pierde garantia....
djasu82
24 Apr 2008, 12:02
Din cate stiu pe acel tranzistor sunt puse diode zener antiparalel inseriate intre colector grila si glrila emitor. La 400V e de ajuns iar convertizorul se poate face cu un integrat si un mos de 600V.Voi reveni cu detali ...
ramses86
24 Apr 2008, 18:53
ok...am montat-o...a pornit din prima...am reglat bujiile la 0,9...e bine?
alte detalii inca nu va pot da ca intre timp am ramas fara bezina...deci o sa o testez alta data
tzepesch
24 Apr 2008, 20:51
0.75, 0.8
Siconi
24 Apr 2008, 20:57
Ma bag si eu un pic...
Daca e AT011+senzor, poate merge pana la 1mm, dar, din cate stiu eu, la 0.8mm merge garantat de producator (Gotronic).
Personal, merg pe 0.8. Nici o problema de 3 luni bune de calareala.
ramses86
24 Apr 2008, 21:44
e AT01....amavut bujiile puse la 0.75 ( Eyquem) si acuma le-am facut la 0,9....am gresit? le fac inapoi?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.