djasu82
24 Apr 2008, 22:42
Nu mai cresteti voi distanta mare la eletrozi fiindca va mirati de ce nu porneste la sfert de cheie doar daca ai aprindere CDi sau TCI. Maxim admis 1.2 mm. Pentru at01 e admis 0.7mm iar pentru at011 0.8mm.
ramses86
24 Apr 2008, 22:48
porneste la sfert de cheie si cand motorul e rece...doar ca trebuie sa fac putin ""joc de glezna"" la pedale...nah vom vedea...poate maine-poimaine le fac inapoi
gotronic
24 Apr 2008, 22:56
Mai , de unde le scoti tu asa ?
Distanta optima ptr. AT01, AT011 este aceeasi cam 0,8 mm. Asta depinde de bobina utilizata , fise si chiar bujii. Eu unul nu as rcomanda modificarea distantei fata de clasic . Oricum acea distanta se mareste in timp. Numai ca din experienta de ani de zile, utilizatorii cei mai multi au spus ca la 0,8 este un compromis optim. In rest fiecare masina cu "personalitatea" ei. Azi am montat la cineva pe o dacie adusa din Ungaria (nu stiu de cand) o AT01. Nu mergea regulat deloc la relanti. Am dat capacul delcou jos si am vazut ca are un joc exagerat la axul delcou (se vede pe LED CONTROL ca nu lumineaza uniform). Am marit distanta la platina la cca 0,5mm (ochiometric) si mergea perfect. Inainte nici nu-i statea in relanti decat cu socul tras sau pedala de acceleratie usor atinsa. La bujii nu m-am mai uitat, a zis ca le schimba ca nici nu mai stie de cand le are pe masina.!!
ramses86
25 Apr 2008, 04:42
merci mult de info....poi motorul merge bine...am reglat relantiul si porneste usor...dar cred ca in weekend indoi inapoi capetele la bujii la 0,8....dade le rup
<span class='edit'>25 Apr 2008, 19:33:</span>
imi spuneti va rog si distanta optima cu aprindere AT01 intre platini? la mine e 0,4. E bine? multumesc anticipat!
djasu82
25 Apr 2008, 19:57
) La platini distanta trebuie sa fie intre 0.4-0.5.
ramses86
25 Apr 2008, 20:09
ah scuze...imi statea in minte distanta la bujii de 08..(am si corectat mai sus)...la platini am 0.4...deci e bine...merci mult!!!
gotronic
25 Apr 2008, 20:13
Daca ai joc radial mare la axul delcoului si nu iti merge regulat motorul la relanti poti s-o maresti la 0,5. Asta din cauza jocului .!!!
NokiaNokia
25 Apr 2008, 20:43
Imi cer mii de scuza ca voi fi OFF TOPIC.
Am o rugaminte la voi, deoarece va pricepeti,
In luna iunie am un examen, in care trebuie sa sustin un proiect, despre Instalatia de aprindere electronica.
Proiectul ar trebuia sa aibe vro 10-15 pagini (A4) despre Instalatia de aprindere electronica plus cateva desene sau scheme.
Am cautat pe internet, am gasit ceva, i-am aratat profesorului dar cica ce era scris acolo era o tampenie(adica unele fraze se anulau pe altele).
Daca voi trece de aceste examen voi deveni electician electronist auto.
Am inteles, ca gasesc, despre instalatia de aprindere electonica in cartile technice si in cartile profesorilor Gheorghe Fratila si Ion Samoila(am cautat prin librari dar degeaba)
Cine m-ar putea ajuta i-as ramena profund recunoscator.
Imi cer din nou scuze ca am fost OFF TOPIC.
Daca un moderator va considera postul meu "deplasat" de la subiect ,rog stergerea postului.
djasu82
25 Apr 2008, 20:51
Ca sa devi eletronist trebuie sa-ti pui mintea la contributie , cunoscand fenomenele poti singur pune pe hartie si construi asa ceva. Proful ar trebui sa te initieze ... Oare profesorul tau stie eletronica ? daca incepe gotronic sa-ti explice sau eu cum lucreaza o aprindere inductiva cdi sau tci isi prinde proful urechile iti spun eu .
gotronic
25 Apr 2008, 20:52
Ba dimpotriva, zic eu, ar fi bine venit. Si nu cred ca este offtopic deloc.!
Asa nu se vor mai pune intrebari aiurea, decat cele la subiect.!!! Toata lumea ar avea de invatat cate ceva .!!! Dar daca vrei sa-ti faci proiectul pe acest topic, atunci nu e bine deloc. Ma gandeam la principii, scheme (tot principiale), dupa care tu sa dezvolti si sa finalizezi ceva. Altfel nu inveti nimic, si devii ce sunt electricienii (electronistii) de azi din service-uri (pe care ii injuram toata ziua).!
djasu82
25 Apr 2008, 20:58
Atunci dati drumul la maculatura eletronica eu pana luni sunt petrecaret plecat departe .. Sarbatori fericite la toata lumea numai bine!
gotronic
25 Apr 2008, 21:00
Si eu.
Sarbatori fericite daca nu ne "mai auzim"!
Bulldog
26 Apr 2008, 01:05
Am luat azi AT01, si am montat-o conform instructiunilor. Adica, nu am masurat fisele, ci le-am pus noi, de Urziceni( stiu ca nu se prea lauda lumea cu ele, dar sper ca tin macar 2-3 luni pana pun ceva mai bun sau vand masinuta). Am luat si bujii Brisk N 15 YC Super si am lasat distanta cu care au venit. Bobina se incalzeste mai ceva mult ca inainte, dar pot tine mana pe ea lejer. Mai trebuie sa reglez la un mecanic distanta la platina(noua si aia) si avansul.
Deocamdata constat ca merge mai frumos motorul
, mai rotund, fara intreruperi prea mari, si la rece ii trebuie numai cateva secunde soc, apoi pleaca usor. Si nu mai scutura la turatii mici daca infund piciorul in acceleratie.
In concluzie sunt multumit de imbunatatirea facuta, si multumiri domnului Gotronic pentru indrumari.
tzepesch
26 Apr 2008, 08:01
hai bre, chiar mecanic pt o platina?
04 platina, 065-075 bujii.
scoti capacu la delcou, pui volanta pe semn astfel incat pipa delcoului sa fie in dr. fisei 1, adocica semnele sa fie aliniate perfect, apoi cu mana corectezi pozitia pipei, sa pice fix in dr. fisei.
pui capacu la loc, rotesti spre dreapta cam 30 gr., pui contact, rotesti invers pana se stinge ledul de la aprindere, sau se aprinde, cum zice in instructiuni.
eventual il mai cresti fff putin.
drum intins si sarbatori fericite
CriSTI68
26 Apr 2008, 10:21
am dat zilele astea peste vechea aprindere care o aveam pe masina si care mergea impecabil pana sa ii pun multyspark-ul care din pacate nu mai merge acum, vechea aprindere nu mai merge decand am spalat motorul si se pare ca nu mai avea entasare la carcasa, pe placa scrie N.D.R. Italy si are 1 tranzistor BU80X si alti doi BD140 si BD139 daca nu ma insel (se vede cam sters), atasez o poza cu aprinderea (nu se intelege cine stie ce) care stie ceva despre aceasta alarma si cum o pot repara?
ramses86
26 Apr 2008, 15:10
nah....faza cu "se aprinde la un sfert de cheie functioneaza; dar alte schimbari inspre bine nu vad. Mai mult, parca masina ar fi chiar mai puturoasa o idee decat era pana acuma! Ma duc sa refac bujiile la 0,8 si revin cu constatarile. Eventual daca mai aveti ceva idei care ar putea fi cauza va rog sa-mi cmunicati! multumesc anticipat!
crismotorsport
26 Apr 2008, 19:55
PASTE FERICIT !!
brigada_diverse
27 Apr 2008, 12:36
si voua, un calduros Hristos a inviat !
ydaniel
27 Apr 2008, 17:37
@ nokia-unde inveti?
ramses86
27 Apr 2008, 23:28
ok...acuma merge o idee mai bine motorasul...nu era reglat avansul bine...ca dupa acel LED nici din greseala nu se putea regla, desi am urat pas cu pas sfaturile din instructiuni...asa ca ne-am enervat si l-am reglat ochio-urechio metric...acuma e bine...dar tot nu vad o schimbare la comportamentul motorului...acel mers ""rotund"" si ""plus de putere"" lipseste; am gasit doar o aprindere putin mai buna.
djasu82
28 Apr 2008, 12:30
Si carburatia nu o reglezi ? Plus o bobina de inductie slaba nu te ajuta ... mai bine iti montai malvina sau daca nu refaci cateva modificari la at01 .Hristos a inviat!
gotronic
28 Apr 2008, 20:16
QUOTE(CriSTI68 @ 26 Apr 2008, 10:21)
am dat zilele astea peste vechea aprindere care o aveam pe masina si care mergea impecabil pana sa ii pun multyspark-ul care din pacate nu mai merge acum, vechea aprindere nu mai merge decand am spalat motorul si se pare ca nu mai avea entasare la carcasa, pe placa scrie N.D.R. Italy si are 1 tranzistor BU80X si alti doi BD140 si BD139 daca nu ma insel (se vede cam sters), atasez o poza cu aprinderea (nu se intelege cine stie ce) care stie ceva despre aceasta alarma si cum o pot repara?
Nu este Italiana (asa scrie pe cutie, ca asa au gasit niste cutii gata facute)
, este facuta de o firma din Pitesti in colaborare cu una din Constanta. Nu s-au mai facut demult asa ceva. Tranzistorul nu este BUX 80 ci BUX37 din cate imi aduc aminte.(care este cu totul altceva si mult mai scump) Patronul din Pitesti a fost pe la mine pe acasa (demult de cand aveam Asociatie Familiala), spunand ca vrea sa cumpere AT01 de la mine, dar de fapt faceau un pic de spionaj economic.!!!
Aveau un Oltcit prin 1993...94. Pe urma au cumparat si ei de la mine AT01 ca nu se merita sa se ocupe cu asa ceva (productie, pretul de productie era prea mare)
@ ramses86 In legatura cu reglajul avansului, s-a "povestit" aici pe forum ca acel reglaj cu LED-ul era valabil la masinile noi, cand reglajul avansului static (cu LED-ul) era suficient si pentru reglajul dinamic. La masinile mai uzate si putin dereglate, se mai ajusteaza putin "dupa ureche" in jurul acelui reglaj . (cu metoda turatiei maxime la relanti cu motorul cald), sau oricare alta metoda care credeti ca da rezultate.!
ramses86
29 Apr 2008, 10:09
am reglat si carburatia; bobina am masurat-o si e buna...oricum are vreo 3 luni vechime; ....dar se intampla un fenomen ciudat. Poate ca asa trebuie, nu stiu ca nu am mai avut dacie. Va povestesc: pornesc masina...ma duc vreo 20 minute cu ea, se incalzeste motorul..ma opresc stiu eu la o cafea, peste 30 minute cand revin trebuie sa tin pe contact vreo 10-15 secunde si sa dau din pedala la greu. Care ar putea fi problema? Iar oricat ne-am chinuit sa reglam sa mearga rotund motorul la relanti, cand sta la 850 rot/min, cand urca pana la 1100rot/min, deci cam fluctueaza. E normal? De unde apar aceste mici probleme?
Scuze daca cumva nu are legatura cu aprinderea si is offtopic!
Kinetix
29 Apr 2008, 13:38
ramses86, pentru pornire dificila la cald si ralanti variabil, vezi
AICI.
Ai masurat doar rezistenta electrica a bobinei? "Rezistenta" izolatiei, "puterea" reala a bobinei, ai masurat-o?
ramses86
29 Apr 2008, 14:08
merci de info kinetix...
nu am masurat puterea reala doar rezistenta dupa cum cerea in instructiuni..puterea cat trebuie sa fie? ma duc sa o masor, dar sa stiu aprox cat ar trebui sa fie?
re: era sa uit..si cum o masor? merci anticipat!
Kinetix
29 Apr 2008, 19:08
Simplu:
- scoti capatul fisei centrale din capacul delcoului si il apropii de masa, la vreo 5mm
- scoti capacul delcoului si diafragma de plastic (discul ala separator)
- pui contactul cheii
- cu o surubelnita desfaci repetat contactul platinat si observi aparitia scanteii la capatul fisei orientat spre masa (daca ai senzor gotronic, treci lama surubelnitei sau o tablita fina, o sarma otelita, ceva, prin fata senzorului);
- cresti progresiv distanta fata de masa a capatului fisei pana nu se mai obtin scantei
- revii usor pana obtii scanteia maxima continua, care apare sistematic, la fiecare deschidere a contacutului platinat.
- masori aceasta distanta: trebuie sa fie cel putin 1.3-1.5cm
Succes!
djasu82
29 Apr 2008, 19:14
Kinetix acesta metoda nu e prea ortodosa protestanta sau musulmana
. In alta ordine de idei risti sa strapungi infasurarea bobinei daca tot maresti distanta 1-cm e de ajuns. Mai sunt si alte bube care daca se observa ca turatia creste scade tine de avans carburatie supape si bujii cu eletrozi modificati . Daca bujiile nu au eletrozi toti pusi la aceeasi cota trepideaza motorul implicit turatia .
ramses86
29 Apr 2008, 20:34
am facut...e cam 1,5 (aprox); bujiile Eiquem le-am pus la 0,8 si le-am verificat pe toate. Ramane sa desfac din nou carburatorul si sa vad ce se intampla....
merci de sfaturi; am sa revin cu info
gotronic
29 Apr 2008, 21:02
QUOTE(djasu82 @ 29 Apr 2008, 19:14)
Kinetix acesta metoda nu e prea ortodosa protestanta sau musulmana
. In alta ordine de idei risti sa strapungi infasurarea bobinei daca tot maresti distanta 1-cm e de ajuns. Mai sunt si alte bube care daca se observa ca turatia creste scade tine de avans carburatie supape si bujii cu eletrozi modificati . Daca bujiile nu au eletrozi toti pusi la aceeasi cota trepideaza motorul implicit turatia .
Eu am pe standuri in atelier bobine de Oltcit care merg de 10 ani cate 8 ore pe zi la o distanta mai mare de 1 cm , si nu au nimic. E buna metoda "sarmei (fisei) la masa" expusa de Kinetix, atat cat verifici nu se intampla nimic cu bobina, chiar daca da scanteia in interior.
@ramses86 , Bobina si scanteia este foarte buna (aprinderea in general), vezi sa nu "fure" pipa (rotorul) inalta la masa, la fel capacul delcou sau fisele daca ating ceva metalic sau chiar furtunul de apa.! In rest vezi ce este cu carburatorul, sau cu restul.!
ramses86
30 Apr 2008, 16:32
deci...am facut toate verificarile...totul e ok...am refacut bujiile la 0,8
rezultatul: dupa vreo 3 km de mers miros de benzina in masina si parca trageam dupa mine un camion
( zici ca avea motor de trabant..cred ca si ala e mai puternic
ce mama lui poate fi? sa fie defecta aprinderea?
gotronic
30 Apr 2008, 17:03
Ieri ai zis ca aveai scanteie la 1,5 cm. Azi te indoiesti de aprindere? Sau aici esti mai "bine bagat in seama".!!!
Verifica si restul, nu numai aprinderea. Vezi nivelul de benzina in cnc (camera de nivel constant), poate ai plutitorul spart sau cuiul poanto neetans sau cu vreo mizerie in el (chiar daca ai curatat carburatorul, ar fi trebuit sa cureti si rezervorul si sa schimbi filtrul de benzina). Ca la o masina "noua" nu stii ce este in ea. Si degeaba ne dam noi cu "parerile". Doar facem conversatie.!!!
Partea cu saritul turatiei de relanti de la 850 la 1100 este dupa parerea mea un simptom al aerului fals. ( ori galerii de admisie, ori garnituri de carburator, dar pot fi multe, cum ar fi si axul clapetei de acceleratie uzat). sunt multe nu pot sa le insirui pe toate, numai la fata locului se poate vedea exact.
LE. Bujiile cum sunt? Afumate, albe? daca-s afumate pot fi doua cauze (sau 3 dar aprinderea o scoatem din calcul dupa ce ne-ai povestit) : 1. Amestec prea bogat si trebuie cautat acolo sau 2. Bujii prea reci (ce cod au bujiile, sa nu fie ptr. injectie ca atunci nu-i bine, au alta valoare termica, mai reci)
Daca sunt albe , atunci amestecul este prea sarac si iarasi trebuie cautat de ce.... Si tot asa.... din aproape in aproape.
ramses86
30 Apr 2008, 18:49
Poi da...scanteie de 1,5 da la testatul bobinei!!! si da! ma indoiesc de aprindere ca inainte sa o pun nu aveam probleme deosebite cu functionarea motorului intelegi omule ce e cu bagatul in seama???
carburatorul e curatat, plutitorul si cnc-ul sunt ca la carte, filtrul de benzina a fost schimbat cand am montat aprinderea; la fel si uleiul+ filtrul schimbat;
cu aerul fals...m-am holbat toata ziua si am strans suruburile dar tot nici o schimbare (toate garniturile sunt noi ! ) ramane cu amestecul care paote ca nu e reglat bine...bujiile nu mai stiu ce serie am, oricum m-am uitat cand le-am cumparat pe net si se potriveau cu r12 si 1300; 1310...deci banuiesc ca sunt bune; de afumat nu sunt afumate
si ma bag in seama sa aflu ce draq are inainte sa ii dau foc; ca eu nu am experienta la Dacie...si voi aveti!...compris?
ps: dupa am mai zis mai de demult pe forum am avut un prieten care a muscat-o cu aprinderea ""cutiuta magica rosie "" ...tare ma tem sa nu fi muscat-o sieu la at is de ghinionist
(
Kinetix
30 Apr 2008, 19:24
ramses86, nu fii asa de suparat...
Nimeni de pe forum nu e vinovat ca tie nu iti merge bine masina, asa-i?
Nu te grabi sa jignesti colegi care ar putea sa te ajute.
Daca tot spui ca nu prea ai experienta, ce-ar fi ca sa iti iei cateva ore bune si sa investighezi cu atentie arhiva forumului. Poate inveti ceva din problemele/solutiile altora.
Un alt lucru important este sa te pui la punct cu ce exista sub capota ta. Degeaba iti explicam noi cum se face daca tu nu pui manuta sa experimentezi.
De exemplu, reglarea amestecului si verificarea aerului fals, reglarea avansului si a culbutorilor, etc. sunt probleme ras-discutate si ar trebui sa le stapaneasca orice sofer de Dacie.
Tuturor ne-a fost greu la inceput, cand nu stiam ce sa facem si ne speriam de murdaritul cu ulei si vaselina. Dar am luat-o incetisor, am experimentat, am perseverat si... acum putem chiar indrazni sa ajutam si sa sfatuim pe altii.
Toate cele bune.
gotronic
30 Apr 2008, 19:40
Treci masina pe aprindere clasica, fa aceleasi probe de mers, si daca nu mai face, o sa gasim beleaua. De "muscat" nu ai muscat nimic, stai linistit, mai sunt altele pe masina care probabil nu sunt in parametri, iar aprinderea electronica " le scoate in evidenta"!
djasu82
30 Apr 2008, 20:24
Ramses tu ai probleme de carburatie si avans si nu te mai plange ca nu mere cum trebuie . Ar trebui schimbate fisele daca le ai de urziceni . Omul din greseli invata . Daca ai scantee buna nu te mai plange de aprindere ! Verifica avansul reglandu-l dupa ce ai incazit motorul in asa fel dand spre dreapta delcoul sa-ticreasca turatia si fara a incepe motorul sa tremure fiindca da semne de rateuri si pierzi din putere. Dupa aceea treci la carburator inchide surubul orizontal de amestec pana ce motorul trepideaza da sa moara si deschidel usor pana ce turatia creste si se stabilizeaza. Verifica capsula vacumatica fiindca da sporul de demaraj la turati joase... trage furtunul din capsula si vezi daca iti scade putin turatia . Daca nu scade ai avansul mare si il mai reduci dand uosr spre stanga delcoul , cuplezi furtunul la capsula si trebuie sa-ti creasca turatia ca inainte daca nu creste turatia schimba capsula.Vezi capsula are un mic orificiu de depresurizare daca e infundat te pacaleste , il desfunzi cu un mic ac .
ramses86
30 Apr 2008, 20:43
merci de sfaturi! maine incerc sa le aplic! mot-a-mot fac!!! sa vedem ce iese
ps: Kinetix nu cred ca am jignit pe cineva...in orice caz daca e asa imi cer scuze!!!
1 May 2008, 14:24:
fiti atenti ce am patit: fac reglajele exact dupa cum mi-a spus djasu82 (ii multumesc f mult) si plec o tura cu maina...merge brici...iau o curba mai agresiv si se opreste motorul...ce draq...misc piese ici colo, cand misc aprinderea porneste...ajung acasa, demontez aprinderea si constat ca firul acela rosu era intrerupt sau stiu eu da ala facea figuri; l-am taiat de la baza si i-am pus alt fir...acuma emrge bine !!! cred ca garantia mi-a zburat, dar macar asa imi merge masina!
gotronic
1 May 2008, 15:18
Firul ala rosu este fir VLPY de 1,5 mm patrati grosime. Sa vrei sa-l rupi si nu poti. Iti dau eu o Dacie berlina buna daca reusesti sa-l rupi cu mana goala.!!! Mai degraba ar fi fost papucul care este strans pe el (sertizat), dar pentru asta nu trebuia taiat tot firul, eventual strans din nou mai bine (desi este sertizat pe masina speciala nu manual). Pacat ca nu ai o poza la fir si papuc sa vad din ce lot este, desi toate se verifica inainte. Poate celalt fir de plus de la masina are probleme cu papucul (oxidat si strans aiurea cu patentul, cum se foloseste adesea). Dar daca v-a mai face, stii de unde acum.!!!
ramses86
1 May 2008, 21:06
era firul ce iesea din cutie...dar era indoit ciudat si cand l-am luat..probabil a fost aratat de cateva ori la clienti; de montat nu cred ca a fost montat pe alta masina ca m-am uiotat atent si era clar nou...oricum nu conteaza, conteaza doar ca MERGE MASINA !!
toate cele bune si multumesc tuturor pentru ajutorul acordat!!!
In sfarsit ai dat de bine si ai ascultat. Asta te-a condus la o reusita.
Deci, ai inteles ca nimeni nu ti-a vrut rau si ca toti au urmarit sa te ajute, da? Bine de bagat la cap.
Ma bucur ca ai reusit pana la urma.
ramses86
2 May 2008, 16:09
siconi...da nici nu am zis ca voi nu ati vrut sa ma ajutati si ca vorbiti in vant...dar tocmai cum ai zis tu: in sfarsit am dat de bine!
acuma sa reusesc sa mai scad consumul la un 8% si is happy!
intreb aici..in poza de mai jos, semnele nu sunt aliniate, in pozitia respectiva, cu semnul de pe volanta pe mijlocul ferestrei cam cate grade plus sunt? sau mai bine zis, de cand apare semnul in fereastra, si pana dispare in partea opusa, cate grade sunt? asa aproximativ..
MA intereseaza din urmatorul motiv..de exemplu vreau sa-mi reglez staticul cu +2 sa zicem, si daca semnul pe mijloc corespunde la +2, il pozitionez acolo, si reglez staticul cu metoda cunoscuta.
[attachmentid=1627447946]
alta problema, setarea staticului difera de la rece la cald, in sensul ca daca la cald il pui pe 0, la rece va fi mic, daca la rece il pui pe 0, la cald se va mari, cu cat? cam cu 3 sferturi de fereastra raportat la semnul de pe volanta...
djasu82
5 May 2008, 20:11
La motoarele de 1400 se accepta si static +6 grade.
s-o fi acceptand, dar scanteia fiind mai devreme motorul nu va mai trage asa bine, totusi am intrebat altceva
djasu82
5 May 2008, 20:26
La mine sunt doua repere unde ai pus tu volanta e la gradu +2.
atunci dintr-un capat in altul ar trebui sa fie ~5 grade...
tzepesch
5 May 2008, 21:10
cam asa 5-6 gr.
stiam ca la 1300 la mijloc cunt +3
ce am remarcat eu..cu Gotronic merge nesatisfacator cu avansul pe 0, ezita la accelerare brusca, nu sta ralantiul asa cursiv, dar cu +2/3 merge perfect. Desi fara nici un fel de aprindere, pe 0 merge OK. Cu Malvina la fel, aceleasi manifestari, acest lucru ma duce cu gandul ca aprinderile au un mic lag, desi unii zic ca nu, dar l-am simtit pe pielea mea, bine, nu exista nici o problema, nu ma opreste nimeni sa dau avansul mai mare putin.
QUOTE(argon @ 6 May 2008, 06:46)
ce am remarcat eu..cu Gotronic merge nesatisfacator cu avansul pe 0, ezita la accelerare brusca, nu sta ralantiul asa cursiv, dar cu +2/3 merge perfect. Desi fara nici un fel de aprindere, pe 0 merge OK. Cu Malvina la fel, aceleasi manifestari, acest lucru ma duce cu gandul ca aprinderile au un mic lag, desi unii zic ca nu, dar l-am simtit pe pielea mea, bine, nu exista nici o problema, nu ma opreste nimeni sa dau avansul mai mare putin.
Ai dreptate ,asa este si la mine iar Gotronic scria intr-un post despre acest aspect:
QUOTE(gotronic @ 8 Mar 2008, 19:03)
Distanta de 0,5...0,7 mm intre senzor si varful camei influenteaza usor unghiul dwell cu cca 2...3 grade,
Daca avansul pe clasic il aveai pe zero , la aprinderea elctronica trebuie recorectat eventual la relanti cca 1...3 grade pana cand ii "place" motorului)
Ca sa porneasca la sfert trebuie tatonat avansul (este posibil sa fie decalaje fata de cel original, si sa-i placa altul cu +/- 1..3 grade)
bingo, nu am gasit postul respectiv. Si eu care ma gandeam ca am dat gaura la macaroana
Totusi, chiar si fara senzor are o mica intarziere..acolo cred ca se refera in situatia cu senzor.
dyogenes
6 May 2008, 13:47
Mai e o chestie, foarte probabil ca senzorul sa nu fie pozitionat fix-fix in locul pintenului ci un pic mai in fata sa mai in spate, asa ca apare un mic decalaj la avans, oricum insa, avansul trebuie refacut dupa montarea oricarei aprinderi electronice. Nu cred ca aprinderile electronice au lag mai mare decat aprinderea clasica, nu au cum atat timp cat nu au cuplaje capacitive. Din contra, reactioneaza mult mai prompt decat platina clasica. Eventual poti avea "balbe" din sistemul mecanic, delcou uzat, etc. Spunea cineva ca intai trebuie sa-ti pui la punct masina si abia apoi sa montezi aprindere electronica, si avea dreptate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.