Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
djasu82
Gelu ai dreptate bine spus ca la carte am uitat sa mentionez eu sa nu se apuce oricine de modificari daca inainte mergea prost motorul. La mine daca repun totul pe motor si exclud senzorul, aprinderea cdi ,bobina de inductie gen tico, uisul, arcul de la capsula vacumatica , biluta din carburator (circuitul econstant blocat) si revin pe clasic revin la parametri din fabrica. Apropo daca se da jos arcul din capsula vacumatica se v-a observa ca nu mai da in nas daca accelerezi cu motorul la rece ruland cu masina. Aici am mai discutat eu cu Gelu despre capsule controlate eletronic cum s-a pus la oltcit in ultima perioada. Daca se mere fara arc in capsula vacumatica nu mai da in nas la plecarea de pe loc dar pierzi la putere dupa 2000 de ture fiind avansul prea mare. Asadar un cititor de turatie in care sa reduca avansul dupa ce s-a ajuns la turatia de 1800-2000 de ture ar fi benefic , acest lucru s-a incercat si cu capsula vacumatic plus ca avea rolul pentru porniri rapide ale motorului la rece prim marirea avansului la turatie joase si decuplarea lui la turati peste 1500 de ture . Aici am verificat eu multi vor spune nu nene e treaba din carburator ... vrajeli pe multi va pacaleste capasula si arcul din ea fiindca se decupleaza automat daca accelerezi rapid chiar si in sarcina. A daca meresti avansul centrifugal nu mai ai probleme dar ai rateuri si iar puterea se diminueaza . Deci ori calcularea unui arc in asa fel la o depresiune pe la turatia de 1800 sa se decupleze capsula vacumatica ori daca nu eletronic printr-un eletromagnet si un cititor de impulsuri realizat cu un 555 prin care v-a comanda acel eletromagnet implicit reducerea avansului vacumatic la turati peste 1800 si marirea lui la turati mici 500-900 de ture (relanti ).
Rafi
banana_bailando.gif in cateva zile o sa am si eu aprindere electronica yupy.gif yupy.gif
brigada_diverse
am masurat bobina, 3,8 ohmi, tinand cont ca aparatul cu bornele in scurt arata 0,3 ohmi
secundarul de 7,6 Kohmi
fisele de la capac la bobina fiecare are aprox 500 ohmi(de la 450 la 570)
fisa de la bobina la capac de 1 kohm
fisele sunt de urziceni(negre)
gotronic
trophy.gif RO_flag.gif Sunt noi fisele sau vechi?. Banuiesc ca vechi. Daca este asa schimba doar mansoanele de cauciuc de la bujii, capac delcou si bobina cu unele noi de la alte fise.!!!
brigada_diverse
sunt extrem de vechi. cum schimb eu mansoanele alea?

uite o poza, cum sta fisa fata de surubul de la delco
e de ajuns de departat?

am uitat sa intreb: bobina ramane asa? mai are rost sa dau bani (21 lei) pe tesla(fise)?
am vazut niste fise a caror nume incep cu M...master...marsk..nu mai tin minte....subtirele si moi: merita?
djasu82
Apropo pe volanta sunt doua semne cel care se vede la stroboscop si mai greu cu ochiul liber si alt semn sapat in coroana dintata. Multi puneau dupa semnul de pe coroana cea ce e gresit fiindca avansul e decalat cu cateva grade bune... Daca nu as fi vazut pe stoboscop o loam si eu de buna cu semnul de pe coroana. De aceea multi pun aiurea avansul static la punct.
bygy007
din cite stiu eu acel semn este pe volanta si l-am gasit destul de usor chiar prima data cind am umblat pe acolo
ydaniel
ia un set nou de fise de urziceni/tesla blatna.
djasu82
QUOTE(bygy007 @ 14 May 2008, 21:35)
din cite stiu eu acel semn este pe volanta  si l-am gasit destul de usor chiar prima data cind am umblat pe acolo
*


Poate ca vorbesti despre cel de pe corana .... fiindca cel de pe volanta e o mica liniuta cu greu se descopera iar celalat care e pe coroana e vizibil fiindca e sapat. Vezi sa nu te inseli fiindca volanta e in legatura cu corana una langa cealalta.
diaconuliviu
Da, o "mica" liniuta lata de 2 mm si adinc frezata in VOLANTA. Se vede si din avion.
argon
Daca ai +/-5 la dioptrie poate o ratezi...
Minel
QUOTE(argon @ 15 May 2008, 06:38)
Daca ai +/-5 la dioptrie poate o ratezi...
*




coffee_spitsk.gif rofl1.gif , cica " +/- 5 la dioptrie radmasa.gif ,dar de unde le scoateti ... laugh.gif
djasu82
...gata azi am tras la 1 grad avansul centrifugal implicit 14 grade avansul vacumatic iar la 2200 de ture am 22 de grade avans vacumatic + centrifugal. La mine exista un semn stantat pe placa de presiune fiindca o am din aluminiu si se pupa excelent cu semnul de pe carcasa cutieie de viteaza m-a dus in eroare desi mergea bine motorul. Am dat cu vopsea in acea crestatura de pe volanta la care s-a referit liviu si dorin iar acuma e ok. Paima impresie nu se pileste pintenul de sub rotita dintata doar daca se doreste un demaraj si cam atat restul se pierde la consum putere implicit viteza. Arcul din capsula vacumatica a fost schimbat cu unul mai moale am mentionat pentru ce si v-a ramane fiindca are un rol bine stabilit. In rest a ramas senzorul gotronic aprinderea uisul si pe viitor o bujie color tune pentru reglarea perfecta a amestecului preparat de carburator.
diaconuliviu
Daca curba motorului tau e cea din atasament (in 1999, cum afirmi in profil, motoarele erau 1,4 l), ai reglat prost sau ne pacalesti.
Oricum, si la motor de 1,3 l, la 2200 tot aiurea e 22 total.
djasu82
Nu va pacalesc nu am reglat prost doar ca am pilit acel opritor de sub rotita dintata , iar azi am revenit la parghia cea originala pe care nu am polizat-o. Si am reglat avansul centrifugal la 5 grade /1000 de ture. Daca nu e buna diagrama pe care ai postat tu din cartea tehnica asta e spune tu ce avans sa avem si reglam.
ramses86
pareri dupa 2000 km cu AT 01.....motorul merge bine....cu o idee parca mai bine decat fara, consum cam la fel....zgomotul produs de motor putin mai redus, vibratii mai putine si orneste mai usor...dupa ce dau 15 pedale si nu o patesc sa-mi curga inapoi combustibilul (habar n-am de ce)...dar aprinderea functioneaza f bine! ...in rest..iar cateodata am un miros de benzina in habitaclu, probabil iar trebuie sa umblu la amestec ca ii mai cald afara....
adrianne
mirosul de benzina in habitaclu nu e legat de reglajul amestecului, ci de scapari pe la pompa, furtune, carburator sau buson rezervor, inclusiv garnitura de pe gatul acestuia
ramses86
QUOTE(adrianne @ 18 May 2008, 08:02)
mirosul de benzina in habitaclu nu e legat de reglajul amestecului, ci de scapari pe la pompa, furtune, carburator sau buson rezervor, inclusiv garnitura de pe gatul acestuia
*


de la pompa nu...furtune nu...carburator nu...buson rezervor nu....garnitura...e aici nu stiu...poate....mai trebuie sa verific
alinushy
sau de la sonda
djasu82
Daca s-a mers mai mereu cu benzina pe fondul rezervorului cu siguranta a imbatranit garnitura la sonda si cand se umple ochii rezervorul persista vapori de benzen.Nu tine de aprindere sau de reglajul carburatorului.
ramses86
de acord....acuma am etansat sonda cu o droaie de silicon...sa vedem rezultatul...
brigada_diverse
daca e silicon sanitar..nu te tine mult, mai bine cumparai alta garnitura
diaconuliviu
QUOTE(djasu82 @ 16 May 2008, 13:41)
Nu va pacalesc nu am reglat prost doar ca am pilit acel opritor de sub rotita dintata , iar azi am revenit la parghia cea originala pe care nu am polizat-o. Si am reglat avansul centrifugal la 5 grade /1000 de ture. Daca nu e buna diagrama pe care ai postat tu din cartea tehnica asta e spune tu ce avans sa avem si reglam.

1. Nu are legatura pilitul cu ce spuneam mai sus.
2. Nu trebuie sa-ti spun eu cit sa reglezi, ia diagrama BUNA si regleaza dar regleaza corect.. dupa care, functie de rezultate, poti "cocheta" cu valori diferite, functie de ce ai pe masina, urechi muzicale, etc.
3. Reglajul se face in citiva pasi.
Siconi
De obicei, mirosul benzinei se face simtit din cauza garniturii proaste, mancate sau lipsa de la sonda de benzina (litrometru) din portbagaj. Verifica si asta... mai ales daca simti miros pregnant in portbagaj.
pcostica
@diaconuliviu-intrebare:valorile avansului vacummatic(din tabel) sunt corecte?0-5 gr la 1000 rot si 8-13 gr la 2800? nu sunt invers?

@ramses86-15 pedale.....ai probleme serioase la carburator!vezi nivelul in CNC.
Bafta!
djasu82
e invers la avansul vacumatic se intelege 13 grade la depresiune mare si 0 grade la depresiune 0 turati peste 2800 de ture.
ramses86
la carburator totul am verificat totul...interesant e ca daca stau in rampa atunci chgiar dupa 2 minute cu motorul oprit trebuie sa dau la pedala...in rest e chestie de obisnuinta...odata pornita merge brici...
garnitura de la sonda e noua....siliconul am pus universal acrilic...dar tot se simte...cred ca vaporii de benzina ies prin tabla jalnica de la rezervor...made in Romania...ca si filtrul de benizna care cam la 110/h s-a inmuiat, a sarit furtunul de pe ea si era sa iau foc...dar asta e alta poveste...
PS: o sa vopsesc rezervorul sa vedem ce se rezolva si o sa mai schimb odata cuiul din carburator...
diaconuliviu
QUOTE(pcostica @ 19 May 2008, 20:21)
@diaconuliviu-intrebare:valorile avansului vacummatic(din tabel) sunt corecte?0-5 gr la 1000 rot si 8-13 gr la 2800? nu sunt invers?

Nu sint la "x rpm" ci la "y mmHg", vacuumaticul (dupa cum ar trebui sa-i "sune" si numele) e functie de depresiune. Si NUMAI de depresiune, orice legatura directa cu turatia e o aberatie.

Se vede si in tabelul mare, e "tabel in tabel", un subtabel e centrifugalul, altul e vacuumaticul, alt tabelas arata dwell.
djasu82
Mai bine spus cu cat clapeta de acceleratie e mai deschisa se reduce depresiunea implicit scade avansul vacumatic corect. Poate m-am exprimat eu gresit mai sus ...
pcostica
nu te supara ca am pus o intrebare 'deplasata' dar sunt multi ,aici pe forum, care citesc motamo si se dau in ceasu' cenzurat ca nu au avansurile care le-a scris diaconuliviu pe forum.
Cu respect pcostica.
djasu82
Nu lea scris el ci sunt in fisa tehnica a motorului de dacie acele valori se respecta . Modificarile sunt aduse doar din delco si se simt atunci cand motorul s-a plafonat si nu mai urca in ture cand rulezi cu masina. Eu sunt patit din cauza avansului foarte mare aproape de limita.
djasu82
Acum 10 minute am adus avansul la cota 0 cu crestatura de pe volanta la semnul de pe cutie . Inca nu am pus stroboscopul sa vad ce avans centrifugal am , maine mai e o zi . Distanta dintre senzorul gotronic si varful la cama am marito la 1mm si acuma doar cand se apropie la de varful camei da scantee.
Rafi
Va Salut astazi am primit si eu aprinderea cheers.gif am montato (se monteaza super simplu) am dat cheie a luat-o din prima numai ca motoru statea subturat si m-a mancat in blush.gif si am dat avansu mai mare sad.gif din momentul acel numai ii dau de cap,masina porneste lejer dar nu sta BINE la ralanti adica o pornesc porneste bine dar motorul trepideaza destul de tare sleep.gif si palpaitul ledului de la aprindere nu este continu adica se vad pauzele dintre aprins/stins dry.gif cand am pornito prima data era aprins continu chiar daca era la o turatie ft ft joasa(taicamiu cand a vazut prima data ce ralanti are a ramas socat icon_mrgreen.gif ) cam ce sa ii fac unsure.gif
brigada_diverse
mai verifica distanta la senzor

azi am montat si eu aprinderea. avansul initial, cum scrie acolo nu prea a dat roade, dar l-am mai reglat odata, si merge perfect. plec din ambreiaj, motorul se vede ca sta la turatii f joase si merge rotund, au disparut rateurile date din minut in minut(cu vechea aprindere). atat pana acum...peste cateva zile revin cu o proba de drum
Rafi
QUOTE(cristitranca @ 21 May 2008, 19:28)
mai verifica distanta la senzor
*



pai cand am montat aprinderea am pus 6 mm si tot asa facea dupa am pus 5mm si la fel mai ramane maine sa pun 7mm ca astazi nu am mai apucat ca a inceput o ploaie parca venea Katrina biggrin.gif alte ideii ca sa mai ii fac nedumerire.gif
brigada_diverse
apelam la var 2....pui mot la semn, refaci avansul conform specificatiilor
Siconi
Da jos aprinderea, monteaza la loc platina (la 0.4mm) si refa avansul la locul initial. Apoi repeta procedura scrisa in prospectul aprinderii la remontarea ei si a senzorului. Adica o iei de la cap. Teoretic, daca DOAR la avans ai umblat, tot la el vei gasi remediul; daca l-ai marit, acum il vei micsora. Analog si invers, daca l-ai micsorat, acum il maresti la loc.
Avansul se mareste rotind delcoul spre dreapta (cum privesti delcoul de sus), iar de micsorat il dai spre stanga.

Asta este. Spor la treaba.
Rafi
QUOTE(Siconi @ 21 May 2008, 20:21)
Da jos aprinderea, monteaza la loc platina (la 0.4mm) si refa avansul la locul initial. Apoi repeta procedura scrisa in prospectul aprinderii la remontarea ei si a senzorului. Adica o iei de la cap. Teoretic, daca DOAR la avans ai umblat, tot la el vei gasi remediul; daca l-ai marit, acum il vei micsora. Analog si invers, daca l-ai micsorat, acum il maresti la loc.
Avansul se mareste rotind delcoul spre dreapta (cum privesti delcoul de sus), iar de micsorat il dai spre stanga.

Asta este. Spor la treaba.
*


unsure.gif cam UPSS doh.gif am umblat si la carb putin sad.gif la amestec doh.gif
brigada_diverse
am uitat. maine mai umblu odata sa strang surubu la platina, ca nu l-am stransazi decat putin...si rereglez si avansu si asta e
Rafi
QUOTE(cristitranca @ 21 May 2008, 20:53)
am uitat. maine mai umblu odata sa strang surubu la platina, ca nu l-am stransazi decat putin...si rereglez si avansu si asta e
*


bft smile.gif
brigada_diverse
apropo, numai prostii se vand. am luat kit de surub platina+ siguranta..siguranta e mult prea larga...am reglat-o un pic cu patentul.
djasu82
Eu cred ca s-a discutat degeaba pe n topicuri ca tot nu invatati cate ceva ma refer la tine rafi. Lasa aprinderea si senzorul montat pe masina , pentru prima data aduci volanta cu semnul de pe ea (pistonul nr.1 sus de tot maxim) in dreptul semnului de pe cutia de viteza te uiti la acea fereastra si invarti usor de elicea motorului. Dupa aceea invarti de delco ca varful camei sa fie pe mijlocul senzorului , introduci o lera de 0.7-0.8 intre varful camei si senzor si refaci reglajul il strangi din surubul de la platina si gata. Pui cotact dai delcoul spre stanga aproape de maxim si dupa aceea dai usor de delco vizualizand in acelasi timp ledul cand s-a stins strangi surubul de la delco. Dupa aceea pornesti motorul cu soc lasi sa se incalzeasca 10 minute revi asupra carburatorului pentru reglaje la relantii. Eu am pus distanta intre senzor si varful camei la 1mm , scanteea nu mai danseaza pe varfurile la ploturii. Dupa aceea nu mai dai de delco stanga sau dreapta doar daca delcoul are probleme. Maine verific si cu stroboscopul sa vedem respecta cele reglate de mine azi si revin cu alte aspecte.
brigada_diverse
eu am pus la 0,6 conform precriptiilor(0,5-07mm), dar nu am strans surubul destul...nu stiu ce motiv am avut sa nu o fac..asa ca maine iar reglez la 0,6 , strang surubul si rereglez avansul prin metoda prescrisa in certificat.
djasu82
Distanta care poate citi senzorul varful camei e in jur de 1.5mm poate peste dar 1 mm e sigur . Uneori cea ce e scris mai trebuie proabat si mai intensiv pe mai multe motoare. La 0.7mm pot spune ca senzorul citeste cama aproape exact ca textolitul de la platina. Cum am spus am marit distanta pentru o preciziie mai exacta fiindca am observat daca maresc si mai mult avansul si il scad da abateri de avans fiindca senzorul e dublu . S-ar putea face un mic montaj care insumeaza amble impulsuri date de senzorii plasati in acest senzor gotronic.
Rafi
124.gif am facut-o sofer1.gif am pus la senzor 0.7 am cumparat si bujii brisk le-am reglat si pe alea 0.7 am reglat si avansu si ralantiul si functioneaza bine maine sa o vad cu pornitu la rece sper sa nu apara surprize rolleyes.gif am dat o tura cu motoru cald si se infige destul de bine adica bag pedala pana la fund si nici rateuri nu da si nici nu da in nas cool.gif
djasu82
Felicitari e de acuma vor incepe mai multe probleme .. biggrin.gif zis viteza.
Rafi
QUOTE(djasu82 @ 22 May 2008, 14:27)
Felicitari e de acuma vor incepe mai multe probleme .. biggrin.gif zis viteza.
*


168.gif e frumos sa mergi ceva mai repede dar nu imi place viteza nu sunt "reisar" eu am cumparat aprinderea sa numai am probleme gen benzina nearsa si mers in suturi..... happy.gif
Siconi
Daca e s-o luam cum trebuie, aprinderea nu iti mareste viteza de deplasare, ci imbunatateste mersul motorului, care ar fi mers din start la viteza pe care o poate atinge cu aprinderea asta, dar nu a putut pentru ca era prost reglat sau unele piese erau deja in afara parametrilor.
Scriu asta ca sa inteleaga si cei mai putini versati, nu ca sa ma contrazic cu unii-altii.

Oricum, pana nu incercati aprinderea pe pielea motorului vostru, nu veti intelege de ce unii o lauda asa intens. Aici ma refer strict la cea cu senzor in loc de platina. Reglajele sunt dintre cele mai simpliste si de efect.
Nu fac reclama, ci incurajez omul sa ia o decizie. Merita efortul.
Rafi
QUOTE(Siconi @ 22 May 2008, 16:17)
Daca e s-o luam cum trebuie, aprinderea nu iti mareste viteza de deplasare, ci imbunatateste mersul motorului, care ar fi mers din start la viteza pe care o poate atinge cu aprinderea asta, dar nu a putut pentru ca era prost reglat sau unele piese erau deja in afara parametrilor.
Scriu asta ca sa inteleaga si cei mai putini versati, nu ca sa ma contrazic cu unii-altii.

Oricum, pana nu incercati aprinderea pe pielea motorului vostru, nu veti intelege de ce unii o lauda asa intens. Aici ma refer strict la cea cu senzor in loc de platina. Reglajele sunt dintre cele mai simpliste si de efect.
Nu fac reclama, ci incurajez omul sa ia o decizie. Merita efortul.
*


cheers.gif cat adevar smile.gif
brigada_diverse
intr-adevar senzorul merita. mersul la ralanti este rotund, chiar la turatia la rece de 600 rpm. maine proba de drum. se tureaza frumos, nu mai da in nas la rece cand dau brusc de clapeta de accelerare
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.