Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
diaconuliviu
radmasa.gif radmasa.gif
gotronic
ohmy.gif Vezi ca "lovesti sub centura". Si ATENTIE !!! cu "am auzit" sau "sunt unii". Cei nemultumiti sa se planga ei, nu sa fii tu "avocatul" lor. Eu nu am auzit ceva de genul asta. Si daca sunt, si este de la bobina, atunci trebuie sa incepi fraza sau propozitia cu asa ceva.!!! mad.gif
Motorola
Lasa-l in pace, cu cat il bagi in seama cu atat ai "probleme" mai mari cu el.!!! icon_mrgreen.gif
fekete1974
Salut.........
Am si eu o parere la aprinderea AT011............am Dacia pe gaz din 98 si aproape de doi ani am pe masina AT011 cu senzor 011 si nu mi-a facut niciodata probleme si merge perfect si vara si iarna fara intreruperi..........
O investitie mica si performante maxime...........
alamicntfs
mie mi se incinge bobina de inductie cam la temperatura apei de la motor, toate mi se incing la fel (bobina masinii din 1999, nu scrie nimik pe ea, una bucata 3121 aproximativ noua - are 4 luni, ai alta tot 3121 are varsta 2-3 ani)
este adevarat ca atunci cand mi se incinge bobina porneste mai greu cu at011 si cand este rece motoru porneste mai repede(cred ca cu at01 nu se intampla asa)

dar pe mine nu ma deranjat chestia asta si nu iam dat importanta- daca motorul trage bine, se infige frumos si consuma rezonabil - din partea mea poate sa incinga bobina la xxxl grade celsius - nu ma intereseaza

si in plus banuiesc SI alte chestii care ar putea influenta pornitu la cald "putin" mai greoi asa ca nu o sa arunc cu noroi in nimeni (fabricantul bobinei sau aprinderii)

oricum am comandat bobina de inductie DODUCO ( si am toate aprinderea cap coada doduco tongue.gif )
brigada_diverse
i....la mine bobina de 18 ani, de uzina pe dacie....inca isi face treaba...sa zicem ca pui una de Tg mures..80RON...

nu stiu cat e doduco....

capacul de delco merita pus unul bun intr-adevar

distribuitorul am pus unul chior, de 1,5 RON...si isi face treaba....doduco era 7,5 ron....eu am iesit mai ieftin, aceeasi treaba

fise de urziceni vechi rau de tot....500 ohmi fisele, 1k fisa centrala..nu am mai schimbat nimic....


verifici daca sunt bune..daca da, nu le schimi(orice), daca nu, schimbi....
diaconuliviu
QUOTE(Motorola @ 11 Jun 2008, 15:00)
Lasa-l in pace, cu cat il bagi in seama cu atat ai "probleme" mai mari cu el.!!! icon_mrgreen.gif


BINGO!
argon
cu bobina nr 2 imi merge motorul mai bine! Impreuna cu fise Tesla albastre, capac+rotor Doduco si bujii NGK BP6HS made in Japan. Mi s-a acrit de electrod in U si alte minuni, am impresia ca astea merg mult mai bine.
user posted image
gotronic
QUOTE(alamicntfs @ 11 Jun 2008, 21:49)
mie mi se incinge bobina de inductie cam la temperatura apei de la motor, toate mi se incing la fel (bobina masinii din 1999, nu scrie nimik pe ea, una bucata 3121 aproximativ noua - are 4 luni, ai alta tot 3121 are varsta 2-3 ani)
este adevarat ca atunci cand mi se incinge bobina porneste mai greu cu at011 si cand este rece motoru porneste mai repede(cred ca cu at01 nu se intampla asa)

dar pe mine nu ma deranjat chestia asta si nu iam dat importanta- daca motorul trage bine, se infige frumos si consuma rezonabil - din partea mea poate sa incinga bobina la xxxl grade celsius - nu ma intereseaza

si in plus banuiesc SI alte chestii care ar putea influenta pornitu la cald "putin"  mai greoi asa ca nu o sa arunc cu noroi in nimeni (fabricantul bobinei sau aprinderii)

oricum am comandat bobina de inductie DODUCO ( si am toate aprinderea cap coada doduco tongue.gif )
*



Daca ai "dubii" ca din cauza aprinderii (bobinei fierbinti) porneste mai greu la cald, treci pe "clasic" si vezi cum se comporta la cald .!!! Cred ca tot asa, asta este mai mult din cauza benzinei din ziua de azi (alta fata de acum 20 ani, mai bogata in alcooli, care se evapora mai repede si "ineaca" motorul dupa o oprire scurta de cca 15...30 min prin acumularea de vapori in "gatul de lebada"). Incearca sa apesi pedala de acceleratie la maxim cand pornesti la "cald". Astfel daca porneste mai repede, explicatia (cauza) este cea prezentata mai sus.!!
Si cu AT01 este exact "aceeasi treaba", SIGUR, va zic din experienta.!

Numai bine!

LE.
Si daca amestecul este prea bogat, simtomul este acelasi.!
Siconi
Exact asta voiam eu sa ii spun... verifica amestecul. S-ar putea sa fie prea bogat si sa se inece. La rece nu face asa, ca si airna ii place mai multa benzina (doar asta se intampla cand tragi socul, schimbi amestecul). La cald e beleaua. Si la mine facea la fel. Nu am reusit sa elimin complet acest impediment, dar l-am diminuat considerabil, incat nu mai este deranjant. Am umblat la amestec (nu aiurea, ci cu cap, desigur).
djasu82
Atunci ce aprindere mai e daca nu face fata la un amestec bogat mixt sau redus . Ca tot m-ati loat la misto .. se stie cine. Cum se face ca la mine si cu vapori aceeia in cagula motorul porneste usor ... Puse cap la cap rezulta ca puterea generata de scantee nu face fata . Si cu toate calculele care le faceti nu rezolvati nimic totul practic. Punct.
diaconuliviu
Stii ceva despre "limita de inflamabilitate"? E ceva real, nu "misto". Dupa ce te documentezi revino sa stam de vorba depre asta si despre energia necesara a scinteii. Dar NUMAI atunci. Clarke al meu, asa cum il descrie autorul, cu 308V, aprinde si la rece si la cald. Cu 1ms de "deschidere" numai. Adica vreo MAX 3 scintei.
Gotronic, eu il "loai" la misto (din cauza [ne]stiintei sale), tie ti se sparse in cap, scuze, o sa fac de acum cum bine spune Motorola, poate se raliaza si altii ideii.
djasu82
Liviu stiu foarte multe despre limita de inflamare m-am documentat destul sinu l-am loat pe Gelu in corzi doar am spus unele fenomene care se manifesta daca o bobina de inductie nu se afla in parametri afirmatiia am preloato de la alti colegi de pe forum. In fine mi-a intrat forumul in oase dar voi scapa repede fiindca voi renunta la dacii ambele cat de noi sunt si pastrate impecabil. Daca nu dau brecul cine stie poate ... il voi aduce cu aprindere pur eletronica fara delco . Am incercat multe si am reusit sa le pun in aplicare restu mi se pare poezie fara sfarsit.
diaconuliviu
QUOTE(djasu82 @ 17 Jun 2008, 22:45)
[...] afirmatiia am preloato de la alti colegi de pe forum. [...]

Si eu am prelUat o informatie: ca Julia Roberts m-a cerut de barbat. Dar a doua zi a renuntat si te-a cerut pe tine. Crede-ma, e REAL, doar iti spune un coleg de forum, ce naiba.

Tu ai citit din parte-mi ceva "auzit la o bere" numa' de dragu' de a veni cu "stiri" noi?
Ori spun ceva logic, ori spun ce AM PATIT EU!. Sau, ce am vazut la altii.

Am folosit un AT011 cu senzor atit ca aprindere cit si ca driver CDI cu o bobina din mult blamatele Master Sport. Da, acea Master Sport de acum vreo 3 ani parca. Aia care trebuia sa se arda rapid, dupa unii. Nu incinge, nu face urit.
Siconi
Bafta ta. Ai nimerit una buna.
Cum ai folosit tu AT011 pe post de driver pentru CDI? Ma intereseaza si pe mine.

I-ai pus iesirea la intrarea CDI direct sau ai mai construit vreun etaj adaptor?
CDI-ul meu e aproape gata si asteapta sa-l testez. Deci sunt interesat.
Kinetix
Nu stiu cum a facut Liviu, dar eu as pune oscilatorul sa comande intrarea de la AT011, iar iesirea ei as conecta-o la primarul tranformatorului ridicator.
Succes!
diaconuliviu
QUOTE(Siconi @ 18 Jun 2008, 09:48)
Bafta ta. Ai nimerit una buna.
Cum ai folosit tu AT011 pe post de driver pentru CDI? Ma intereseaza si pe mine.

I-ai pus iesirea la intrarea CDI direct sau ai mai construit vreun etaj adaptor?
CDI-ul meu e aproape gata si asteapta sa-l testez. Deci sunt interesat.
*


Pe naiba, cum naiba doar EU nimeresc BUJII MS bune, BOBINA MS buna? Bujiile le-am schimbat de curios si la rugamintile mascate ale lui argon (aveam MS pe masina si Denso in portbagaj, argon era curios cum merg..asa ca le-am schimbat INCA BUNE).
Pt Driver: o rezistenta 1K intre firul de -bobina si +, de pe care culegi semnal de atac CDI. La mine acea rezistenta era direct in CDI...cea asa-zis de autocuratare, am inlocuit-o cu 1K. La Clarke merge asa, la IPA2,nu, trebuie cea de 62-100 ohm.
Pe post de driver pentru ca am vrut sa cuplez senzorul Gotronic la CDI, a fost cea mai simpla metoda. Si verificata "imperecherea" dintre ele. Altfel, nu se justifica folosirea unei aprinderi bune in sine ca driver alteia. Exista BC337 pt asta.

QUOTE(Kinetix @ 18 Jun 2008, 09:59)
Nu stiu cum a facut Liviu, dar eu as pune oscilatorul sa comande intrarea de la AT011, iar iesirea ei as conecta-o la primarul tranformatorului ridicator.
Succes!
*


Pentru? Ridicatorul meu e comandat contratimp de DOI mosfet asa ca?....
djasu82
Eu am scris acum vreo 10 postari cum se poate cupla at011 la un ridicator de tensiune nu pentru a comanda ridicatorul ci pentru a descarca un condensator de 1-2uF pe bobina.
Siconi
Eu am intrebat tot in ideea de a folosi senzorul la CDI...
NokiaNokia
Daca doresti cineva, sa ma ajute sa fac un argument la un proiect despre instalatia de aprindere electronica deoarece este urgent si la argument nu ma prea pricep.
Multumesc anticipat.
tzepesch
bucurie mare. mi-a crapat aprinderea.

malvina modificata, cu schimbare de tranzistor de putere+radiator si rezistenta si bobina de 3O primar, 9.5kO in sec.

a mers 2 zile, apoi in mers a inceput sa trepideze si s-a oprit. am zis ca-i de la bobina, am schimbat-o, nimic. am trecut pe clasic a pornit imediat.

concluzia, aprinderea. cum masor sa verific tranzistorul de putere, ca rez nu-i problema...

<span class='edit'>19 Jun 2008, 20:28:</span>
am rezolvat, sper....

aveam o lipitura rece la unul dintre cracii rezistentei mari... l-am miscat f putin si se dezlipi...

am verificat tot de pe aprindere, sunt in regula...

iata cum arata inainte si cum e dupa, cu un mic upgrade.


as vrea sa prind bobina si aprinderea cumva mai spre far, ca sa treaca aer rece... desi cred ca la fel poate sa fie o problema si cu apa
Siconi
Pai exista tot felul de silicoane in zilele noastre. Poti etansa cutia si ce mai ai acolo foarte usor.
tzepesch
am etansat cu silicon sanitar,,,

mai, dar ciudat e ca amers f bine apoi a cdat iar. am trecut repede pe clasic ca ramasesem in mijlocu intersectiei. mi-e usor ca totul e cu papuci la mine, nu stau sa mai desurubez piulite.

am demontat-o, am relipit totul pe placa, adica am refacut toate lipiturile si vad ca merge iar... acu sa vad cat o duce,,, nu-mi explic.

sa inteleg ca poate sa oboseasca tranzistorul sau mai stiu eu ce si d-ai sa faca asa. n-ar trebui or sa merga f bine ori deloc?
Motorola
ras hohote.gif Romania, tara tuturor posibilitatilor. Toata lumea stie sa faca de toate, dar nu stie nimic.!!! (mai ales in electronica unde nu se vede nimic, se invata in ani multi!!! Scuze, nu m-am putut abtine, e mai greu de dat explicatii.!)
tzepesch
tongue.gif not taken tongue.gif

nu inteleg de a inceput brusc sa faca asa. ...
Motorola
Depinde ce Tranzistor final ai pus si ce rezistente in baza. Nu toti tranzistorii sunt ptr. comutatie, de aceea sunt mai scumpi.! smile.gif
djasu82
Motorola ia da-ti cu parerea despre un anume tranzistor daca tot ai deschis tu discutia .
Siconi
Tzepes, ma gandisem sa-ti spun sa inlocuiesti acel tranzistor despre care tu NU dai nici un fel de detalii cu unul de comutatie mai serios, la o frecventa destul de convenabila pentru ciclul motor. E o parere. Sigur mai au si altii ceva de zis. Verifica daca e polarizat corespunzator si daca piesele puse de tine au tolerante mari sau nu. Ar trebui sa fie cat mai exacte si sa aibe o plaja termica destul de larga ca sa poata fi folosite sub capota.
pcostica
bu326
tzepesch
ala BU e cel original.

am schimbat cu 2SC4770. caut un 2SC5855 . asca ca sa merga cu bobina de tico.

rezistenta principala de 15Ohm/5W am schimabt-o cu 12Ohm/10W.

intre cracii 1 si 3 , base si Emitter e o rezistenta de 100Ohm/3W.

<span class='edit'>20 Jun 2008, 21:56:</span>
precizez ca a mers excelent pana m-a pus drk sa schimb bobina, cu una mai puternica , cica, dar f veche... am modificarea facuta de vreo 6luni si na-m avut niciodata probleme cu aprinderea asta.

bbob. de tico inca n-am luat-o
Motorola
Sa nu incerci sa pui bobina de Tico sau Cielo pe aprinderea de Malvina, ca o "prajesti" urat de tot.!!!! radmasa.gif Ma refer asa cum este.!! Se poate cu rezistenta aditionala de cel putin 2 ohmi, dar toata energia se duce naibii pe rezistenta. Iar rezistenta trebuie sa fie de cel putin 40...50 W sa nu se arda sau sa-ti ia foc. ATENTIE .!!! 017.gif plange.gif
djasu82
biggrin.gif Eu azi am reusit sa elimin complet circuitul de putere al aprinderi eletronice de pe contact si am realizat pornirea tot de pe contact dar e pur eletronic la CDi fara releu. Fara contact curentul e 0 chiar daca circuitul de putere e alimentat . Am recurs la aceasta metoda doarece pe alimentarea veche prin contact pica 1V la un curent de 8A. Daca as fi montat releu aveam un consum prin contactul chei de 120mA iar circuitul de putere se alimenta prin contactele releului iar cu timpu s-ar fi putut stirica.
Motorola
Vreau sa masor tensiunea si energia in jouli a unei scantei (de fapt a tensiunii inalte ce ajunge la bujii). Lucreaza cineva in "domeniu" , sa-mi spuna cam cu ce aparate si cum as putea s-o fac la un nivel de dotare "modesta". ?? smile.gif
tzepesch
normal ca bobina trebuie sa aiba rezistenta!!! altfel in nici un caz. cel putin 1Ohm pe 30W sau 2Ohm cel mult. acu, io stiu, poate iau deduco-beru...
djasu82
Azi am probat ce am facut ieri la aprindere mere beton .
diaconuliviu
QUOTE(tzepesch @ 22 Jun 2008, 06:32)
normal ca bobina trebuie sa aiba rezistenta!!! altfel in nici un caz. cel putin 1Ohm pe 30W sau 2Ohm cel mult. [...]

Are ea insasi 1,2 ohm. Iti recomand un maxim de curent de 5 A (la care vei avea cam 60 mJ) adica 1,7 ohm inseriat cu ea, sa zicem 2 ohm si vei fi in plaja OK. Prez=35W (tinind cont de curentul MEDIU), deci vei folosi una de minim 50W. Cam mare dar...
Asta cu Malvine si altele la care Dwell e constant in grade. Vei avea 48 mJ.
Daca reusesti sa faci rost de aprindere Tico (cu tot cu aditionala) cu un senzor tot de Tico dar adaptat la 4 cilindri, vei avea un dwell crescator spre turatii mari.
Sau, daca o pui pe un CDI, nu mai trebuie aditionala dar nu vei avea rezultate spectaculoase.
brigada_diverse
concluzie la gaze dupa montarea aprinderii......a trecut la mustata testu, un pic sugrumata din surubul ce da debitul de benzina la ralanti.....
testat si cu platina(pe clasic) valori un pic mai mari(f putin)
djasu82
Cristi pana la urma tot la cdi ajungi si tu .
Siconi
LolLolLo.gif laugh.gif
pcostica
Cristi cu Malvina +UIS la ITP (martie) CO 1,35 la relantiu ,dupa cateva sprituri a urcat la 3,5 dar a coborat repede la 1,35.Cum ai spus ca ai testat si pe platina deci nu e de la aprindere mai ai de cautat pe la carburator sau la avans.
Bafta!
brigada_diverse
avansul e pus la punct. nu da rateuri nici e platina nici pe tranzistorata.
masina trage un pic ulei, ca ii pun de proasta calitate
benzina nu e CO98, deci e normal sa nu iasa la gaze bine

ma apuc de cdi...si de eebio(asta primu)..pte iese ceva..daca iese, trec la cdi
diaconuliviu
Apucati-va de pus la punct masinile, abia dupa visati la CDI si instalatii. Orice aprindere si instalatie va "masca" sau va "evidentia", dupa caz problemele din motoare. Si daca va evidentia, o sa injurati aprinderile ca n-au efect.
Motorola
QUOTE(cristitranca @ 23 Jun 2008, 18:38)
avansul e pus la punct. nu da rateuri nici e platina nici pe tranzistorata.
masina trage un pic ulei, ca ii pun de proasta calitate
benzina nu e CO98, deci e normal sa nu iasa la gaze bine

ma apuc de cdi...si de eebio(asta primu)..pte iese ceva..daca iese, trec la cdi
*



Vad ca te zgarcesti la un ulei bun, sa stii ca face mai mult decat o aprindere electronica (indiferent de care). O ungere buna, pe langa o functionare a motorului mai buna, duce implicit si la o fiabilitate superioara a motorului. (de cateva ori).

Chiar ca nu va inteleg, "stricati" banii pe lucruri ieftine, dar nu dati motorului ce-i trebuie (ulei si benzina buna).!!! laugh.gif
djasu82
Iauzi ca nu-i dam motorului tot cei trebuie ..exclude pe uni motorola ... Intradevar deceaba ai o aprindere buna daca ai scapari de compresie segmenti dusi supape care nu mai inchid cum trebuie lantul de distributie nu e strans .. .
diaconuliviu
QUOTE(djasu82 @ 24 Jun 2008, 09:16)
[...] lantul de distributie nu e strans .. .

blink.gif Cum se stringe lantul? el are intinzator, dar ala nu stringe, e alta haleala de peste.
Siconi
Pai si nu inseamna ca daca nu strange, e defect? Daca pui un intinzator bun nu se cheama ca l-ai strans? Ca de fapt asta si faci montand noua piesa. Cat tine vraja e alt subiect. Dar DA, asa se strange, schimband intinzatorul daca patina celui vechi e prea uzata sau arcul e rupt.
djasu82
A pai liviu doreste sa se vorbeasca cu lux de maanunte ,liviule am vorbit popular si nu tehnic e bine.
diaconuliviu
Lantul se "intinde", nu se stringe, ca altfel ii spunea "stringator" la piesa aia numita "intinzator". De strins se stringe o piulita/surub.

Cum mai spunea cineva, se vorbeste cumva la un numitor comun.
Siconi
Da, mai Liviule, si tu nu ai inteles ce a zis omul... ce tot despicam atata firul in 4? Hai sa vedem ce e de facut practic pentru motoarele noastre ca sa mearga bine, iar aprinderea, de ce natie o fi ea, sa aibe un rol de "upgrade" nu de "fix it".
diaconuliviu
Pai aia am scris pe pagina anterioara: intii se pune masina la punct, dupa aceea se face upgrade. PUNCT!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.