Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
djasu82
Azi am montat o diafragma pe senzorul gotronic si am observat ca citeste mult mai bine cama adica respecta ridicaturile pana in varful camei. Acuma senzorul se comporta perfect ca platina.
gotronic
Diafragmaaa!!! Nu pui si o poza??? smile.gif
djasu82
Nu pun biggrin.gif ca dupa aceea apar critici de arta si imi strica imaginea . Oricum vor apare maine ... destui .
gotronic
ok. ! Cum vrei tu.!
DaciaPower
Am remontat aprinderea si merge, se pare ca nu aprinderea e de vina, bobina este sad.gif
Imi retrag cuvintele anterioare smile.gif
djasu82
Si uite asa olteni prin viata ma trag si eu din inima lor mai de la poalele muntelui. Deci fa rost de o bobina de tico si o rezistenta aditionala 2 ohmi /17W. La mine aprinderea lucreaza cu o rezistenta de 0.8 ohmi i nserie cu bobina de tico la rece ma rog caldut acuma ca e cald afara.
tzepesch
mi-a venit turometrul digital de la adelaida.

la rece sta la 550 ture. la cald pe la 700. totusi, am observat ca de cand am eliminat 4 pale din 8 de la elica de sub carb tre sa mai ridic putin relantiul ca sa nu trepideze.

astfel, am relantiul intre 750 si 850... ciudat insa ca uneori sta si la 900, eu nemaireglandu-i nimic.
Siconi
Stiu senzatia asta... la mine si cald sa fie motorul uneori relantiul e la 1000 alteori e la 850, fara sa modific nimic, cu motorul la cald, desigur. La rece relantiul e la 700 ture si e stabil. Acum ma paste o bobina noua ca vad ca asta da rateuri uneori... cand mi-e lumea mai draga moare la relanti. Am verificat carburatia si e totul ok: jiclere, garnituri, reglaje aer, amestec, relanti, avans. Am verificat si bujiile si senzorul si aprinderea. A mai ramas bobina. I-a venit vremea si ei. Asteapta la rand una MSD Parts, la care trebuie sa fac rost de o rezistenta de 0.8ohmi/20W: High Vibrating Blaster Coil. Pana vine rezistenta ( nu stiu de unde inca)voi pune una romaneasca din "rezerva de stat."
Daca mai aveti si alte sugestii, va rog sa le postati. Am precizat deja ce anume am facut eu.
Aaaa, si inca ceve: am verificat si duza din furtunul care vine de la galerie la carburator: e la locul ei cu orificiul liber si nelargit, exact asa cum vine din fabrica.
DaciaPower
QUOTE(djasu82 @ 13 Jul 2008, 22:29)
Si uite asa olteni prin viata ma trag si eu din inima lor mai de la poalele muntelui. Deci fa rost de o bobina de tico si o rezistenta aditionala 2 ohmi /17W. La mine aprinderea lucreaza cu o rezistenta de 0.8 ohmi i nserie cu bobina de tico la rece ma rog caldut acuma ca e cald afara.
*


De bobina fac rost usor, sa vad cum fac cu rezistanta.
Fara rezistentza ce se intampla?
Siconi
Boom! bobina dupa o vreme oarecare, mai mica sau mai mare depinde cat ai dori sa mergi fara rezistenta.

Se arde bobina.
DaciaPower
deci. sub nici o forma fara rezistentza biggrin.gif
tzepesch
rezistente luati de pe Maica Domnului de la Conex. daca sunteti din buc.

cautati in d-astea de piese electronice.

, bdw, 17W e prea mica. se incinge fff tare.

luati 2 de 3-4Ohm/17W si le puneti in ||. obtineti valoare termica de 34W si rez la jumate... cat va trebuie. vedeti cum am montat eu in aprinderea mea...
djasu82
Am masurat azi mie imi pica pe bobina de inductie o tensiune de 1,9V cea de tico.. pe aprindere 10-11 V iar pe rezistenta de sarcina 1.2-0.9V.
Motorola
QUOTE(djasu82 @ 14 Jul 2008, 13:29)
Am masurat azi mie imi pica pe bobina de inductie o tensiune de 1,9V cea de tico.. pe aprindere 10-11 V iar pe rezistenta de sarcina 1.2-0.9V.
*


Nici cel mai mare specialist in electronica nu ar descifra ce ai spus tu mai sus. Vorbe fara "noima". Scrii sa te vezi pe sticla (ca si adolescentii la pubertate). Cand ai de gand sa inveti limba romana. Nu de alta, dar obosesti lumea pe aici incercand sa inteleaga ce vrei sa spui. Nu au nici un sens tensiunile alea scrise de tine (le aduni pe toate sa-ti dea 12V sau efectiv vorbesti din burta?, ca nu pot exista toate odata)
Am reluat postul sa nu stergi si sa modifici, vad ca practici asta si ceilalti raman cu postarile ca raspuns la ce tu defapt ai sters. Pacat ca nu sunt si moderatori "de specialitate" sa poata cenzura aberatiile tale.!
argon
Moderatorii chiar daca ar fi de specialitate nu au neaparat acest rol.

QUOTE
f) Fiecare membru al forumului este responsabil pentru ceea ce scrie. Administratia acestui forum nu isi asuma responsabilitatea privind opiniile dumneavoastra.
djasu82
Motorola te-ai dat baiat destept rotund si in toate felurile ar trebui sa sti ce scriu chiar vrei mura in gura inseamna ca habar nu ai si gata . Cand vom vedea ceva scos de la tine sau imbunatatit atunci vei avea toata stima si respectul pana atunci ciocul mic . Apropo cine acuza se acuza !
Siconi
Iar incepeti cu zarzavaturi... Motorola, parca acuzai pe altii ca sunt adolescenti... In loc sa lamuresti ce a scris Djasu82, faci critica pe domeniu public. Foloseste PM.
Daca ar intra moderatorii sa cenzureze sau sa modifice nu ar mai exista dreptul la libera exprimare, asa cum e ea.
Sa nu fiu inteles gresit, nu apar pe nimeni! Dar m-am saturat sa tot vad care mai de care mai destepti in ale limbii romane pe aici. Nu vreau sa par lipsit de modestie, dar personal am licenta in litere, printre altele si cred ca sunt mai in masura sa dezbat acest aspect. Culmea ca pe mine nu ma deranjeaza asa tare, pentru ca daca vrei cu adevarat intelegi ce a scris. Nici tu nu sti sa folosesti virgula acolo unde sensul si fraza o cer, nu sti scrierea cu 1 "i" si cu 2 "i" si altele. Nu vreau sa critic pe nimeni.

Ca sa traduc cele spuse mai sus:

"Am masurat azi. Mie imi pica pe bobina de inductie de Tico 1,9V... iar pe aprindere in jur de 10 - 11V. Pe rezistenta de sarcina am o cadere de 0.9 - 1.2V."

Invatati sa nu mai sariti la beregata imediat ce unul greseste. Mai bine apreciati-l pentru ceea ce stie sau corectati-l unde greseste ca principiu sau din punct de vedere mecanic, electric, stiintific (calcule, formule), magnetic, etc.

Purtati-va ca niste oameni maturi ce va vreti a fi. E foarte usor sa vezi paiul din ochiul altuia dar barna dintr-al tau cum o vei scoate?!

Inca o data: nu pledez pentru nimeni si nu vreau sa jignesc pe nimeni. Dar e plin deja forumul de critici aiurea fara legatura cu subiectul topicului respectiv.

Ca sa fiu in tema data, unde gasesc o rezistenta de 0.8 ohmi pe 30W? E necesara pentru bobina mea MDS Parts (made in usa, tx). Deci?

<span class='edit'>14 Jul 2008, 14:35:</span>
Djasu82, chiar crezi ca era necesara interventia in felul acesta?! Hai sa redevenim oameni maturi.
os
Siconi - pot sa te intreb la care din litere ai licenta? La "i" precis n-ai, caci ia sa vedem ce ai scris mai sus:

QUOTE
[...]personal am licenta in litere, printre altele si cred ca sunt mai in masura sa dezbat acest aspect. [...] Nici tu nu sti sa folosesti virgula acolo unde sensul si fraza o cer, nu sti scrierea cu 1 "i" si cu 2 "i" si altele.


Hmm...

Se poate vedea usor ca lumea nu-i chiar intoleranta la erori, dar dom' dj cam forteaza toate limitele lingvistice si trebuie sa ma asociez si eu la solicitarea adresata lui - si anume, la aceea de a fi mult mai atent la formulari.
gotronic
No, ca eu sunt mai de moda veche, adica am invatat mai demult. Nu fac nici o aluzie, dar chiar cum se scrie corect, sti sau stii. (ma refer la tu sti sau tu stii) Nu de alta dar n-am dex-ul pe-aproape, si mai nou limba romana se tot schimba, ca-s bulversat si eu. Am vazut la fiica-mea cateva fraze care mie nu mi se pareau corecte desi, se pare ca ar fi.!!! sad.gif
djasu82
Deci sa inteleg datele pe care unui le pun la dispozitie nu sunt pe placul altora ok chiar trebuie explicat citet de ce oare ? aaa ca dupa aceea sa-ti dea toti cu firma in cap am intales ... Nu voi mai pune absolut nimic la dispoztie doar la prieteni mei . Motorola am observat de acum 20 -30 de postari ca ai ceva cu mine tu cu ce ai venit nou pe acest forum ??? doar sa critici esti foarte bun !
gotronic
QUOTE(djasu82 @ 14 Jul 2008, 13:29)
Am masurat azi mie imi pica pe bobina de inductie o tensiune de 1,9V cea de tico.. pe aprindere 10-11 V iar pe rezistenta de sarcina 1.2-0.9V.
*


Sa incerc eu sa "traduc"?! smile.gif
1. Daca bobina de Tico are 1,2ohmi, inseamna ca prin ea circula un curent de 1,9:1,2=1,583 Amperi (cam mic).
2. Prin rezistenta de sarcina (aditionala, adica in serie) avem acelasi curent, deci rezistenta ar fi de valoare R=1,2:1,583=0,758 ohmi (maxim).
3. Pe aprindere chiar nu inteleg. Ar trebui sa fie cam max 1V cand conduce (pe tranzistorul final) si tensiunea de alimentare cand tranzistorul este blocat.(prin rezistenta de sarcina si primarul bobinei) Din astea doua de mai sus (pct. 1 si 2) reiese o contradictie. Adica, daca tranzistorul ar fi in conductie, tensiunile pe bobina si rezistenta ar fi mult mai mari (practic cca 12V daca le aduni).! Daca tranzistorul este blocat, tensiunea ar fi cam 12V (fata de masa), iar caderea de tensiune zero.! In mod normal tensiunea pe bobina de inductie ar trebui sa fie de Ub= {[12V-1V]:[1,2+0,758]}x1,2=5,61V iar diferenta pana la 11V este Ur=5,38V ramane pe rezistenta aditionala. Puterea rezistentei aditionale ar fi Pr=UxI= 5,38x5,61=30,22W. Tinand cont de unghiul dwell, puterea disipata este undeva la 53..54% din calculul de mai sus.
4. Unde am gresit? sad.gif

djasu82
Ai verificat cu generatorul aceste valori sau doar cuplari si decuplari ... Ori eu sunt orb si nu am citit bine valorile date de aparat azi. Totusi acele valori calculate de tine sunt la rece.
Daca e sa zicem: cuplez contacul aprinderea e amorsata prin rezistenta , bobina , tranzistorul final trece un anumit curent vedem caderile de tensiune si ar trebui sa ne arate acele vloari calculate de tine.
Dar cum platina sau senzorul trasmite comanda la tranzistorul final la cald acele valori se vor modifica !
MECCA
vad ca topicul referior la bobina tico cu aprindere at011 a fost inchis, mai sus vad ca exista oare ce contradictii in legatura cu acea rezistenta aditionala, pana la urma se poate senzor+aprindere + bobina de tico??
gotronic
Pai zi omule asa, ca ai masurat tensiunea in punctele respective (cu motorul pornit), nu ca pica pe bobina, rezistenta sau aprindere tensiunea.! Deci de aici confuzia.! Si parca s-a mai discutat in urma cu ceva timp, ca astfel de masuratori nu prea sunt relevante. Sunt niste masuratori de valori medii, in care sunt incluse valori tranzitorii (autoinductia) semnale dreptunghiulare cu un anumit factor de umplere (unghiul dwell), o anumita frecventa (turatie)....Dar ma rog, de aici era confuzia!

@MECCA. Se poate . De ce nu? cu respectarea valorilor finale ale rezistentei primarului bobinei. Eu nu am obtinut scantei asa bune, dar poate am nimerit o bobina slaba! Dupa cum vezi, chiar si la 0,8 ohmi rezistenta aditionala, pierderea de energie este de aproximativ 50%. Dar daca va place, nu-i nici un bai.!
djasu82
Gelu o sa ramai putin surprins ce aprindere eletronica ai si cum se comporta cu bobina de tico
Revin am fost acuma afara si am loat din nou masuratori :
gotronic
Eu nu prea am de ce sa fiu surprins. Este un banal comutator static ce inlocuieste platina si atat. Restul depinde de utilizator ce pune (are) pe masina! Aici ma refer la bobine, fise, pipa, capac delcou si bujii.!
Restul depinde de masina, in general. Minuni nu face.!

LE. Daca ai posibilitatea, fa o poza sau un videoclip cu scanteia de Tico, ca eu nu am cu ce ma lauda. Am returnat toate bobinele de Tico, am ramas numai cu cele de Cielo, care merg mai bine. (Ptr. cu totul alta aplicatie.!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Atunci putem vedea diferenta fara sa ne mai contrazicem. Asa cred ca nu se mai creaza confuzii. Eu sunt in concediu si n-am cum sa mai fac ceva "palpabil".!
djasu82
Nu cred ca energia e foarte mica daca folosesti o rezistenta aditionala de 0.8 ohmi . Cred ca nu trebuie sa repun din nou generatorul sa si dovedesc ... Am un aparat eletronic care masoara foarte precis!
gotronic
Eu ma refeream la "inductiva", nu generatoare de mai stiu eu ce. Ca din astea nu are nimeni "pe-acasa", asa usor. (si nici nu le poate face, sau monta pe masina deocamdata)
Dar, grija mare cu 0,8 ohmi rezistenta aditionala....se incalzeste cam tare atat bobina cat si aprinderea. Bobina ca bobina dar aprinderea sa nu "crape" cumva.!
djasu82
Deci valorile sunt exacte cine vrea isi modifica asa cum le am eu pe masina cine nu face cum doreste sa nu aud "mama ce consum mare am sau am bujiile negre , scoate fum negru". Bobina e rece aprinderea la fel doar rezistenta e calduta .

<span class='edit'>14 Jul 2008, 19:37:</span>
Acuma aceasta aprindere sepotriveste perfect pentru a genera plasma biggrin.gif , curent mic la turatie mare rezulta un consum mic de energie per total consum mic de carburant.
gotronic
Iar ai sarit de la una la alta. Oricum AT011 merge bine in frecventa, poti comanda acel generator de inalta. Mai ieftin iesi cu AT01 care are acelasi final, numai ca trebuie comandata pe +12V. Eu nu stiu ce rezultate ai sa obtii tu sau altii pe masina cu acea "plasma", dar iti (va) tin pumnii.! smile.gif
djasu82
De nu ai inteles am spus ca pot pune generatorul sa comande aprindereaat 011 si cu acea rezistenta aditionala si masuram la ce distanta arunca scanteea acea bobina de tico.

<span class='edit'>14 Jul 2008, 20:06:</span>
QUOTE(gotronic @ 14 Jul 2008, 19:29)
Eu ma refeream la "inductiva", nu generatoare de mai stiu eu ce. Ca din astea nu are nimeni "pe-acasa", asa usor. (si nici nu le poate face, sau monta pe masina deocamdata)
Dar, grija mare cu 0,8 ohmi rezistenta aditionala....se incalzeste cam tare atat bobina cat si aprinderea. Bobina ca bobina dar aprinderea sa nu "crape" cumva.!
*


E uite ca de 3 saptamani tot nu crapa si eu merg si in ture si batraneste , Gelu cand ai acele valori de ce ne batem cu pumnul in piept nu e domne adevarat ala vorbeste prosti. Ma repet acelea sunt valoriile obtinute la acest gen de aprindere , rezistenta aditionala ,bobina cu miez magnetic inchis si senzorul gotornic (Hall) cu diafragma . Nu voi mai spune nimic ce i-am facut la senzor fiindca am ajuns sa fiu loat la misto. Fiecare se descurca cum poate fiecare are un cap pe umeri.
gotronic
ok. Nu am inteles eu la ce generator te-ai referit tu, asta ptr. ca nu ai specificat.!
Siconi
[QUOTE]Siconi - pot sa te intreb la care din litere ai licenta? La "i" precis n-ai, caci ia sa vedem ce ai scris mai sus:

[QUOTE]
[...]personal am licenta in litere, printre altele si cred ca sunt mai in masura sa dezbat acest aspect. [...] Nici tu nu sti sa folosesti virgula acolo unde sensul si fraza o cer, nu sti scrierea cu 1 "i" si cu 2 "i" si altele.[QUOTE][/QUOTE]

os, ai lectia de gramatica pe PM.
djasu82
M-am referit la generatorul care pune in functiune aprinderea in locul senzorului care citeste cama off va inteleg sunteti obositi ca si mine .
Siconi asa suntem noi romani sa ne scoatem ochii unui la ceilalti de aceea nu suntem uniti ! RECUNOSC NU MI-A PLACUT ROMANA SA STAU SA CITESC DESPRE TOTI COMENTATORI LIMBI ROMANE SI SA COMENTEZ, MI-A PLACUT SA STAU CU CARTILE DE ELETRONICA , MATEMATICA SI FIZICA IN BRATE SI SA APLIC PE HARTIE CU CREIONUL ! Eu inteleg fiecare are ceva in plus sau in minus fiindca nimeni nu e perfect . Revenind la aprindere am recomandat la mai multi sa-si lege partea de putere direct la baterie pe borna plus sau direct de la borna de plus de la alternator fiindca e mai aproape de baterie a nu se uita o siguranta de protectie !Iar partea care si pune senzorul in functiune si o mica parte din aprinderea eletronica se trece pe contact. Curentul e infim pe contact reduceti caderile de tensiune de pe contact si firul de alimentare al aprinderi. Fara a da la cheie curentul e 0 prin rezistenta bobina aprindere !
diaconuliviu
QUOTE(djasu82 @ 14 Jul 2008, 18:11)
Gelu o sa ramai putin surprins ce aprindere eletronica ai si cum se comporta cu bobina de tico
Revin am fost acuma afara si am loat din nou masuratori :


NU AI cum sa masori caderile de tensiune cu AVOmetru, fie el cit de precis, ce nu pricepi?
Ce masori tu e tensiunea MEDIE... adica o INTEGRALA, o ARIE.. (asta a propos de cartile cu care ti-a placut sa stai in brate)..care functie de forma de unda poate fi de orice valoare. Si depinde enorm de turatie..
Si sint irelevante pt un om de rind si nu numai.
A, osciloscop, cu masuratori de tensiuni in puncte bine determinate, forme de unda, alea ajuta...
djasu82
E parerea ta oricum nu o iau in calcul aici.
diaconuliviu
Traiasca! asa sa faci.
djasu82
Ai fost si la ficx 16:00 deci am dreptate tongue.gif .
Kinetix
Va propun o varianta imbunatatita de aprindere CDI pentru Dacia, cu urmatoarele caracteristici:
- foloseste platina, dar o protejeaza
- are doi condensatori de descarcare
- genereaza plasma (sa speram)
- are un modul de oprire a oscilatorului pe durata scanteii.

Incerc sa explic:
- la punerea contactului cheii, montajul oscilator este alimentat si incarca cei doi condensatori la 300-350V
- la deschiderea platinei, tranzistorul IRF740 se deschide si produce descarcarea condensatorului de 1uF pe bobina de inductie, generand o scanteie pe bujia respectiva
- odata aparuta scanteia, condensatorul de 4.7uF se va descarca prin grupul de diode corespunzatoare bujiei "active", generand plasma
- in acest timp, tranzistorul BC107 conduce, pune la masa pinul 4 (AducereLaZero) al integratului 555 si il opreste din oscilare, evitandu-se scurtcircuitarea trafului ridicator
- la inchiderea platinei, pinul 4 este alimentat de la + prin rezistenta de 2k2 si incepe oscilarea integratului si incarcarea condensatoarelor.

Rezistorul de 100 Ohm dintre cei doi condensatori este pus pentru a forta pe C1 sa se descarce prin diode si nu prin bobina de inductie, alegand traseul cu rezistenta cea mai mica.
Valorile pieselor nu sunt optimizate in schema, asa ca astept sugestiile voastre atent cantarite.
Din cate stiu, IRF740 are deja o dioda Zenner de protectie pe D-S, asa ca nu am mai pus una acolo.
Daca schema se dovedeste fiabila, am putea incerca sa crestem valoarea lui C1 spre 100uF, sau poate, mai mult... In felul acesta vom "plasmui" intreaga camera de ardere... smile.gif
Toate cele bune.
djasu82
Reproiecteaza diodele dupa rezistenta (100ohmi/1W) si montezi un condensator de 4uF la masa . Iar bobina de inductie o legi in fata rezistentei acele rezistente 100 ohmi care ai vei creste puterea la 10W asa da iti v-a mere . Diodele de pe finalul tranizstorului nu vor avea mare efect de obicei se pun zenere in serie si antiparalele pentru a mentine impulsurile negative chiar si cele pozitive la aceleasi valori.

15 Jul 2008, 18:04:
Ceva in genul ...
Kinetix
djasu, inteleg ce spui, dar daca pun diodele dupa rezistenta si folosesc doar un singur condensator, acesta se va descarca simultan pe primarul bobinei SI pe diode. Rezistenta electrica a primarului bobinei este de DOAR 1.2 Ohmi, asa ca o parte prea mare a energiei condensatorului se va descarca pe bobina, iar asta NU produce plasma.
Am preferat sa folosesc un condensator de valoare mica pentru C2 (1uF dar ar merge si 0.22uF, cred) pe care sa-l descarc pe bobina doar pentru a crea puntea de electroni (scanteia) care initiaza descarcarea energiei de pe C1 cu o mare intensitate (30A, de exemplu), obtinand plasma.
Tensiune mare (10-20KV) + curent mic (0.1-0.5A) = scanteie
Tensiune mica (100-300V) + curent mare (10-30A) = PLASMA

In cazul schemei redesenate de tine, se pierde energie pe R3 in mod nejustificat, iar capacitatea bobinei de a produce scanteie scade.
djasu82
E uite ca daca realizezi asa cum ai facut tu schema vei observa ca nu lucreaza wink.gif Cum ti-am expus in poza v-a lucra perfect , asa cum ai facut tu pe schema atunci cand scurtul intre eletrozii bujiiei apare v-a pune in scurt direct tot oscilatorul . De aceea ti-am spus dupa aceea rezistenta , tu de ce crezi ca aia au pus o rezistenta de sarcina de la invertor ? Iti spun tot eu atunci cand scanteea apare la bujie pune condensatorul in scurt iar tensiunea de la invertor nu v-a fi pusa in scurt ci v-a cade pe acea rezistenta de putere. Tu crezi ca daca faceam asa la invertor nu-mi intra rapid sursa in scurt iti spun eu ca intra , nu sunt nebun sa-mi distrug invertorul .
Kinetix
djasu, sigur ca trebuie o protectie pentru ridicatorul de tensiune. Da, asa e, atunci cand apare scanteia pe bujie, traful (de fapt puntea redresoare) se pune in scurt prin diodele 1N4007 inseriate.
DAR, asa cum am spus in explicatia la schema, PROTECTIA oscilatorului pe timpul descarcarii se face prin OPRIREA oscilarii. Pe durata scanteii, traful si puntea nu debiteaza curent! Si asta datorita faptului ca pinul 4 (Aducere La Zero, sau A.L.O) este pus la masa prin T2. Punerea lui la masa determina oprirea oscilatorului.
Daca ai putea aplica acest truc la partea de oscilator din invertorul tau, scapi de nevoia protectiei pe iesire si nu mai trebuie rezistor. Baietii de pe forumul overunity nu opresc invertorul pe durata scanteii si de aia au nevoie de bec de sarcina ca protectie.
Reciteste, te rog, explicatia asociata schemei si te lamuresti. smile.gif
Mult succes.

P.S:
Nu trebuie Zenner pe D-S de la IRF740, pentru ca are el dioda incorporata.
djasu82
Iar acea dioda nu face fata din tranzistor la varfurile foarte inalte care doar cu osciloscopul le vezi , netezirea lor se poate face cu diode zener sau celule cebashev. Oricum tu ai pus pe hartie , pune in practica si dupa aceea mai vorbi... Ti minte cand ti s-a stricat CDi multispak jhon clarke ... trage linie si analizeaza . Apropo vezi ca tranzistorul ala care blocheaza 555 nu lucreaza ca comutator deoarece nu rezolvi nimic chiar daca platina pune dioda la masa din baza tranzistorului tensiunea pe baza ramane tot la 0.6V care tine deschis tranzistorul ! Pentru a comanda tranzistorul se elimina rezistenta de 1K care mere la +12V si dioda din baza care vine la platina . In locul diodei montezi o rezistenta de 18k iar intre baza si emitor montezi un condensator de 10nF pentru a elimina oscilatiile perturbatoare . In acet fel tranzistorul v-a fi oprit cand platina v-a fi pusa la masa prin tranzistor nu mai circula deloc curent fiindca se blocheaza colector emitor. Tranzistorul fiind blocat oscilatorul se activeaza. Cand platina nu mai e in scurt tranzistorul conduce fiindca curentul se scurge prin rezistenta R1 rezistenta de 18K iar pe baza v-a apare o tensiune de 0.6-0.7V. Se deschide tranzistorul evident caderea de tensiune pe R4=2k2 v-a fi aproape toata tensiunea de 12v de la sursa iar pinul 4 v-a fi pus la masa. Evident asa se blocheaza (555) osiclatorul.
Kinetix
Da, se pare ca varianta cu dioda in baza lui T2 nu era cea mai buna idee.
Am refacut partea de oprire a oscilatorului. La simulare functioneaza corect.
R2 si R4 formeaza un divizor rezistiv, astfel ca pinul 4 va primi exact jumatate din tensiunea de alimentare a montajului.
Parerile voastre? Optimizari ale valorilor?

P.S:
djasu, cred ca ma confunzi cu cineva.
Eu nu am facut aprinderea John Clarke. Da, am facut o aprindere CDI cu modul multispark, si care nu s-a stricat. In urma multor experimentari, am conchis ca multiscanteia nu aduce nimic in plus fata de o monoscanteie puternica. Aceasta conluzie a fost aplicata la sistemul meu: o aprindere cu traf avand miez de ferosiliciu, folosind oscilatiile din alternator si un condensator de descarcare relativ mic (0.22-1uF). Deci un sistem cu performante reduse.
In cazul schemelor performante, cu oscilatoare lucrand la frecvente supraacustice, cu trafuri pe miez de ferita, avand condensatori de descarcare mai mari, cred ca multiscanteia ar putea aduce ceva imbunatatiri, dar nu mai mult decat in cazul unui generator de plasma, cum ma straduiesc sa fac acum.
Toate cele bune.
djasu82
Oare multiscanteea nu aduce nimic in plus faata de o monoscantee puternica ? Iti spun eu ca aduce aproape la fel ca o plasma evident daca ai si cu ce nu cu un mic condensator si un traf din fersiliciu. La multiscantee acele impulsuri se unesc intr-o singura scantee ca sa ma exprima asa rezultand un mic tub albastru intre cei doi eletrozi ai bujiei. Multi au renuntat din cauza invertorului slab care nu putea mentine tensiunea stabila la necesitatile de turati inalte . Parca vad ca renunti si la ce ti-ai propus. A inca ceva daca o bobina de tico asigura o singura scantee cu o aprindere inductiva oare te-ai gandit ca una capacitivapoate asigura pe langa aceea scantee inca 3-4 si toate fiind date in acelasi timp nu una dupa alta cum s-ar spune deci toate se unesc intr-o singura scantee care devine ca diametru de 1mm . De aceea amsustinut si sustin ca o aprindere multiscantee cu CDi bate una monoscantee.
diaconuliviu
QUOTE(djasu82 @ 15 Jul 2008, 15:06)
Ai fost si la ficx 16:00 deci am dreptate tongue.gif .


Pe linga o gramatica indoielnica, iata si un misticism evoluat. Ce virsta REALA ai? (REALA=aia de comportament/maturizare, nu de pe buletin)..
argon
tot e bine ca nu te iubeste fiind ora fixa blush.gif



Ce vreau sa zic e sa terminati cu offtopicul nono.gif
Kinetix
djasu, am o mare rugaminte la tine.
Te-as ruga sa probezi generatorul tau de plasma pe eclatori distantati la 15-20mm. Daca merge la fel de bine, avem dovada ca va functiona si in motor.
Inainte de asta pune suficiente diode in serie ca sa reziste la cel putin 25KV.
Am mai discutat si cu ceacu si am ajuns la concluzia ca prezenta plasmei pe bujie in aer si la distanta de 0.8-1mm (cat au electrozii intre ei), nu e o dovada ca acelasi lucru se va intampla si in cilindru, in prezenta amestecului gazos si sub o presiune mult mai mare.
Ne vei face tuturor un mare serviciu.
Mersi mult.
djasu82
De parca cecu are bujie colotune sau ceva asemanator , de ce nu si expune daca tot da sfaturi. Parca ai vazut filmuletul cum am expus capatul rece de la bujie la distanta de 2 cm fata de firul cald care vine de la diode si bobina. Am facut asa pentru a proba direct daca plasma se descarca pe ploturile de la capacul de delco si bujie rezultatele au fost cele asteptate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.