Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
djasu82
Vezi sunt de acord cu tine si aprob ca sa nu zica iar tipi dubiosi ca sunt eu cel mai ciudat biggrin.gif.
free-rider
Astazi am montat si eu plasma pe masina sa vad daca functioneaza .
Am montat experimental ca sa nu mai scot bobina de inductie si eram hotarit sa bag si apa daca totul decurgea normal.
Dar a aparut o problema.Am folosit schema cu invertor de 1000w am pus o rezistenta de 50ohm la 17w condensatorul de 450uf/400v si 25 diode by 255 .Toate bune si frumoase si scinteie cit cuprinde .Invertorul are si indicator de consum si nu am consumat mai mult de 250w .Problema a aparut cind am folosit apa ca pe mine asta ma intereseaza nu sa o folosesc ca aprindere pentru benzina.Am montat o teava pe bujie si am bagat apa si cind am incercat sa vad daca merge am constatat ca am un fierbator de toata frumusetea plus ca rezistenta de 50 ohm/17w sa dus naibi adica sa facut bucati si cred ca sa si intrerupt pentru ca nu mai mergea.Ce trebuie sa fac ? sa pun doua rezistente in serie sa o fac de 100/34w?Pentru ca asta era singura cu omaj mare si w multi Am uitat sa mentionez ca puntea este la 600v 6A
care este scopul acestei rezistente ?
Kinetix
Salut.
Felicitari. Ai fost mai harnic decat mine.
Nu stiu exact la care schema te referi, dar cred ca rezistenta aia avea rolul de a reduce intensitatea curentului in circuit pe durata scanteii. Ideea e simpla: scanteia este un "pod de electroni" intre electrozii bujiei, care scurtcircuiteaza iesirea invertorului. Curentul ar creste foarte mult si s-ar distruge invertorul pe durata scurta a scanteii. Iata de ce este pusa rezistenta. Ea preia energia debitata de invertor si o converteste in... caldura.
Da, poti creste valoarea ei, dar scade "puterea" plasmei.
O idee mai buna ar fi sa opresti invertorul pe durata scanteii. Nu s-ar mai disipa energie deloc aproape...
Detaliaza partea cu teava pe bujie. Conteaza mult volumul inchis de teava. Cu vat e mai mare, scade compresia in cilindru... Un desen (poza) ar fi binevenit. Cred ca o alta problema consta in introducerea apei sub forma lichida. Ar fi mai bine sa bagi vapori.
Toate cele bune.
Motorola
rofl1.gif Imi place. Nu va pricepeti, dar va bagati.!!! Rezistenta daca o maresti nu o sa mai mearga la turatii mari.! Oricum nu conteaza.! god_hand.gif
Kinetix
Motorola, multumim pentru mostra de intelepciune superioara pe care ne-ai oferit-o! Probabil ca "tu, in lumea ta te simti nemuritor si rece"... ca sa parafrazez un clasic.
Noi, cei de jos, ne mai batem capul cu cate o chestie din asta simpluta si ne bucuram chiar de o mica reusita. De ce te deranjezi sa ne urmaresti incercarile stangace? Cruta-te, prietene!
Sau, daca nu, atunci nu ar strica sa condimentezi postarile tale cu un pic de detalii la obiect si ceva... respect.

free-rider, daca folosesti schema lui djasu, apare o problema. El a folosit condensator de 4uF, deci de vreo suta de ori mai mic. La un calcul simplu, reactanta capacitiva este de vreo 3.5 Ohm (pentru 450uF, care se incarca la 230V/50Hz). Asta se adauga la cei 50-100 Ohm ai rezistentei respective. Ceea ce rezulta este o "frana" pentru incarcarea condensatorului tau, caruia ii trebuie vreo 100ms pentru a ajunge la tensiunea invertorului. Asta e tare mult. La turatii ridicate, nu se mai incarca total si scade puterea plasmei.
Toate cele bune.
Motorola
Intradevar, par putin excentric, dar vreau sa va "crut" de un timp pierdut.! (sincer) Ce vedeti voi (sau ati vazut) pe internet, sunt incercari practice ale unor persoane care "descopera roata" (in electronica).!!! Daca studiati pshilogia "indivizilor", o sa fiti dezamagiti. Atat "cdi"-ul cat si "plasma", nu-si au rostul in a aprinde amestecul carburant din motoarele cu combustie interna (nu s-a "inventat, sau descoperit" (inca) modalitatea de a obtine cu randamentul necesar hidrogenul prin electroliza si nu cred ca se va ajunge la asa ceva in urmatorii 20 ani.!, iar in privinta cdi-urilor, daca ar fi asa cum tot se "elogiaza" aici pe forum (si nu numai), va inselati amarnic. Credeti voi ca marile firme s-ar "poticni" in pretul relativ mai mare ??? sincer un NUUUUU hotarat)! Atat in privinta cdi-urilor cat si a "plasmei" de care vorbiti.! (Apropo, de unde stiti ca este "plasma" ce se prezinta cu asa indarjire???) Aveti sau stiti definitia plasmei??, daca da, cum dovediti ca este "plasma".!!!
Nu ma mai pot abtine, cand vad unele persoane atat de sigure pe ele, si asa "sfatoase", in "ale toate pe pamant". Nu luati totul "pe bune" mai ales pe internet. (fara dovezi clare, ATESTATE). M-am "bagat" in discutii, doar din cauza unor "indivizi", care cred ca stiu totul si de toate. Vreau sa se "sedimenteze", discutiile aiurea, doar de a se vedea "bagati in seama" (de persoane care totusi doresc sa invete ceva de pe forumuri (topicuri))
Na , ca m-am chiar enervat un pic.! (involuntar)
free-rider
kinetix schema este aia pe care a folosit-o si djasu numai ca eu am folosit alte valori pentru ca invertorul meu scoate 1000w si cum ziceam nu a consumat nici 250w deci pot sa scad rezistenta si inseamna ca o sa creasca flama dar am vazut ca nu rezista ,probabil ca trebuie sa aibe vati mai multi ca se prajeste repede invertorul nu cred ca poate fi distrus ca are o gramada de protectii .

Motorola , daca nu functiona nu ma apucam sa fac ,daca sti bancul cu tiganul care se roaga sa cistige la loto dar el nu joaca niciodata. Principiul plasma sau mai bine spus descarcare electrica la tensiuni mari in apa face ca apa sa creeze presiuni mari de pina la 20 atmosfere poate si mai mult vezi ca sunt filmulete doua pagini mai in urma si nu sunt trucate .Un roman a facut publica o astfel de inventie care merge cu apa si nu se consuma pentru ca nu foloseste hidrogenul din apa ,dar se foloseste de presiunea creeata de aceea descarcare si a fost facuta publica la emisiunea lui Teo De atunci au trecut 5 ani si nu a aparut pe piata ,tu de ce crezi ca nu apar pe piata? Ca nu functioneaza ,sau ca sunt interese destul de mari sa nu ajunga pe piata.Motorul cu descarcare electrica a fost testata acum 200 ani si nici acum nu au scos pe piata asa ceva dar unii merg pe apa de multicel la fel cum merg si cu ulei de floarea soarelui sau rapita de zeci de ani,ca pe timpul lui ceausescu la colectiv bagau ulei in loc de motorina si nu eraU OAMENI DE STIINTA.Totul este sa incerci pina reusesti ca aici este vb de timp nu de faptul ca merge sau nu ca asta stiu deja problema este ca daca ne-am uni toti am putea sa realizam mult mai repede un astfel de proiect si apoi sa-l foloseasca fiecare cum vrea .Dar se pare ca toti sunt secretosi si batem pasul pe loc

Uite schema care am folosit-o dar cu modificarile de rigoare
Rezistenta de la iesirea din punte imi face probleme mai ales atunci cind bag apa ca in loc sa se descarce puternic el se descarca lent si devine fierbator .
Daca nu mai pun rezistenta aia si pun un bec nu este mai bine? ca mai am o schema si ala folosea bec

<span class='edit'>8 Aug 2008, 10:20:</span>
In legatura cu vaporii ,la sistemul asta trebuie sa fie apa ca daca bag vapori nu are densitatea necesara sa faca explozie Am inteles ca americanul care a testat pe motorul lui ,care era un V8 a bagat apa in carburator si a modificat nivelul si pe la jiglere ca apa din carburator este introdusa in motor prin pulverizare de difuzorul carburatorului .Problema lui a fost ca a trebuit sa mareasca cantitatea de apa introdusa ca sa mearga si dupa ce a reusit sa dozeze aceea cantitate a rulat cu masina 40000km ca sa demonstreze ca merge si nu este vrajeala.Pentru a nu ataca supapele a pus in apa un gel care sa unga partile care nu au ungere normala de la motor.Am gasit un proiect in care un tip fploseste ceata creeata de ultrasunete ,se gaseste in comert la veioze .A montat un sistem cu 10 generatoare de ceata si a bagat in motor .Pe toba scotea apa dar nu stiu pe ce principiu functiona ca nu spune ,poate intelegeti voi sau probabil ca era in loc de oxigen

&NR=1
&NR=1
&NR=1
Kinetix
Motorola, multumim pentru preocuparea ta sincera de a ne proteja.
free-rider, poti folosi bec de 100W in locul acelei rezistente care crapa.
Rostul rezistentei de 100K din schema pare sa fie de a descarca condensatorul, lent, dupa oprirea motorului. Totusi, ar putea fi crescuta spre 500K pentru a nu altera functionarea sistemului.
Nu conteaza in primul rand puterea invertorului pentru a incarca condensatorul, ci mai degraba frecventa. Cu cat e mai mare, reactanta capacitiva ("rezistenta interna") a condesatorului scade si acesta se va incarca mai repede. Iata de ce un oscilator pe frecvente mai mari (zeci de KHz) ar face o treaba mai buna.
Nu cred ca e bine sa pui distanta electrozilor la bujie la 2mm (suprasolicita izolatia secundarului bobinei de inductie). Las-o normal, la 0.7mm.

NU e bine sa bagi apa lichida in motor!!! Tipul care o baga in carburator, bine facea: carburatorul are rolul de a doza si a pulveriza fin lichidul (benzina, etc) care trece prin el. Marirea jicloarelor a fost facuta pentru a creste debitul, intr-adevar, dar pulverizarea e intotdeauna necesara.

Nu cred ca e nevoie de nu stiu ce tratamente speciale la motor, deoarece temperatura e asa de mare acolo, ca se evapora toata apa dupa oprirea motorului, pana acesta se raceste.
free-rider
sa te uiti si la filmuletele cu ceata ca cica scade consumul ,am si eu o veioza cu ceata dar trebuie sa am mai mult de un generator cu ultrasunete ca sa pot sa testez ceva si nu se gasesc sisteme cu 10 cum are ala din filmulet si sa cumpar 10 este cam multicel
Kinetix
Ceata sau vapori e tot aia in principiu.
Nu iti trebuie 10 generatoare decat daca ai acelasi motor ca tipul din filmulet. Probabil ca la cei vreo 2000cmc ai lui e necesar sa aiba 10. Incepe cu ce ai si testeaza, imbunatateste, etc.
Eu folosesc de cateva luni bune un sistem de admisie de apa in motor, pe Tico. Ultimul consum urban a fost de 7litri cu 2 persoane in medie, mers "sportiv" (grabit, la serviciu, la ore de varf) si A/C folosit din cand in cand. Ceea ce e mai interesant este ca, desi e vara si temperaturi mari, nu a pornit electroventilatorul aproape deloc. Inainte de a monta sistemul, imi pornea la fiecare drum macar o data.
Dupa ce e trasa printr-un robinet de dozare fina, apa trece printr-o spira (din teava de cupru de 6mm) infasurata in jurul furtunului cald de la radiator, apoi este absorbita (cu un debit autoreglat dinamic) prin valva EGR, trece printr-un canal (fierbinte) din galeria de admisie, apoi intra in galerie (sub carburator) si, de aici, in motor. Absorbirea apei se face temporizat, dupa ce motorul se incalzeste un pic (vreo 60 grd parca). Ar fi fost mai bine daca teava de cupru ar fi fost infasurata in jurul galeriei de evacuare, dar am ales o varianta mai comoda pentru testele initiale. Probabil ca design-ul va fi imbunatatit intr-un viitor apropiat.
Toate cele bune.
djasu82
Motorola daor vorbesti in vant de parca ai si realizat ceva ... vino cu argumente video nu presupuneri.
free-rider nu ai rezistenta care sa fie de putere mare , simplu un bec cu filament de 100W.
free-rider
Este mai usor asta cu ceata tinind cont ca face acelasi lucru, ca m-am gindit si eu la sistemul cu vapori in care se pune 30 gazolina si 70 apa ,dar asta este mai rapid si fara transformari pe la motor .
Daca te uiti doua pagini mai in urma am pus un filmulet in care un tip foloseste electroliza si ceata in acelasi timp si produce mai mult HHO decit normal
djasu82
free-rider cu siguranta nu ai pus apa in motor ca sal pornesti ci doar ai pus apa pe bujie .Asa am incercat si eu prima data cu cantitati mari de apa si fierbea dupa aceea am pulverizat si s-a schimbat situatia ! Ulterior am trecut la invertorul din aprinderea CDi care imi furniza tensiunea mare si la o frecventa foarte mare. Asa am scazut capacitatea condensatorului evident a scazut si puterea dar totusi a rmas cat trebuie sa aprinda particole fine de apa pulverizate pe bujie.
De aceea am tot spus e bine de incercat pe un motogenerator in 4 timpi pentru inceput !.
Ca la orice amestec de benzina si aer asa e si aici apa + aer se mai tine cont si de avans ca daca nu iti sare porcaria in cap.
Daca Kinetix pune pe masina jucaria si ai va mere cu siguranta ai scade mult consumul.
Eu cand am montat plasma pe masina cu mina pe inima va spun ca altfel torcea motorul parca te ungea pe suflet !
Daca voi incerca din nou voi pune pe un motocompresor sau motogenerator.
Siconi
free-rider, rezistenta aia de wataj care ti-a crapat s-a dus pentru ca nu era corect dimensionata. Ma refer strict la putere. S-a mai discutat ca cei 17W nu sunt suficienti ci e nevoie de cel putin 30W, deci o rezistenta de 50ohmi/32W ar fi fost o solutie sigura la aceasta problema.
Plus de asta, sa nu te astepti ca pe teava pusa la bujie sa torni apa ca la seringa. Totul trebuie calculat. Nu bate nimic din teorie cu ce se intampla in motor la presiunea exercitata in cilindri. Apropo, apa fierbe la 100grC in aer liber, dar sub presiune punctul de fierbere se ridica sila 125grC. Deci mare grija. De-aia aveai tu fierbator de apa si nu plasma, ca nu ai calculat toate variabilele. Hai spor la treaba.
djasu82
siconi e nevoie de 100W la acea rezistenta fiindca toata tensiunea generata de invertor e pusa pe rezistenta atunci cand scanteeia pune in scurt condensatorul ! De aceeia nu i-a rezistat eu am pus 2 rezistente de 17W /100 ohmi in paralel doar pentru incercari... nu sa lucreze la foc continuu.
Ia sa pulverizeze el concentrat apa atunci cad plasma e activata . Inca ceva el a vazut filmuletul acela cu tipul care baga apa in draci in acea bujie prin acel tub si vrea si el sa obtina la fel . Oare s-a intrebat cu ce alimenta tipul acela bujia ? Si vine eu repede si spun cu un generator de inalta frecventa care genera peste 300V poate si mai bine numai ca inalta frecventa poate face acel spectacol frumos !
&eurl=http://www.daciaclub.ro/aprindere-electronica-page-148-t2993-s4410.html

8 Aug 2008, 15:28:
Cu 50Hz nu faci mare branza !
free-rider
Problema este ca eu cind m-am uitat pe schemele celor care au facut sistemele cu plasma foloseau doua relee care nu permit condensatorului sa se descarce prin bujie decit in momentul scinteii si atunci cind da scinteie invertorul se decupleaza datorita releului pentru ca mie mi-a busit invertorul si mai bine spus siguranta care are 30A deci nu cred ca trebuie sa mearga cu invertoprul cuplat in momentul scinteii si nici condensatorul nu trebuie sa se descarce in apa de aceea nu imi dfa scinteie pentru ca el se descarca inainte sa apuce sa dea
Toate schemele pe care le-am gasit eu aveau relee am si spus odata de releu ca altfel nu are cum sa descarce,iar in filmulete folosesc apa pura nu vapori sau altceva problema este din schema si trebuie sa bag relee si sa vad dupa ce se intimpla.Ma refer la relee la cazul in care folosesti apa ca plasma da si asa dar nu cind intervine apa
djasu82
Cred ca asta vrei si tu sa incerci biggrin.gif Daca observati mai bine eletrodul laterla de pe bujie a fost eliminat pentru a nu mai distruge bujia la curenti foarte mari si a eliminat si sudura , la mine s-a sudat daca nu am marit distanta la 2-3 mm.

8 Aug 2008, 15:39:
Fi atent tensiunea joasa se afla deja intre poli bujiei acea tensiune de 220V sau 400V redresat bun scanteia pune in scurt aceasta tensiune care se afla si pe condensator , punind in scurt apare bubuiala si flama albastra nu scanteia. Incearca cu releu .
Siconi
Asa cum au spus-o deja cei de dinaintea mea, apa nu se introduce direct pe bujie, nu e ca la testul de pe masa. Daca nu e dozata si pulverizata nu face treaba. In plus, apa corodeaza si sub forma de vapori, asa ca degeaba e evaporata... Tot e nevoie de un gel sau un antioxidant introdus in ea.
Prin definitia ei, apa, sub oricare forma a ei corodeaza sau creaza oxizi, care pot imbatrani sau eroda elementele metalice din motor ce ajung in contact cu apa. Da, chiar si gheata oxideaza, de abur ce sa mai vorbim?! Aceste lucruri se stiu de pe vremea locomotivelor cu aburi. Nu stiu daca ati aruncat vreodata un ochi intr-un cazan din-ala.
In fine, cert e ca apa in stare naturala oxideaza, chiar si in stare gazoasa.
diaconuliviu
Stai, sint doua stari distincte ale aburului. Abur umed care oxideaza si abur uscat sau ...(cum mama naibii ii zicea? lapsus.. Suprasaturat????) care nu oxideaza. RUGINA este un compus (Fe+O2) +H2O, ceva de genul Fe2O3 * nH2O, compus hidratat, nu anhidru. O rugina USCATA, ANHIDRA, nu avanseaza pastrata in starea aia, in schimb una hidratata, da.

In cazanele alea e apa apoi abia abur. In cilindri intra abur uscat, suprasaturat (cred ca asa ii zice) CARE NU OXIDEAZA.

La voi, DACA cantitatea de apa intra cu amestecul, e posibl sa se depuna pe pereti ca si benzina in amestec bogat, sa provoace putina oxidare. Daca e in cantitate mica sau e injectata fiiiiiiiin..posibil sa apara vaporizare totala, fara efecte aiurea. Era un nene care tot zicea ca dupa pornirea unui ARO DIESEL injecteaza amestec apa+motorina dar acolo era INJECTIE la PRESIUNI MARI=pulverizare fina. Acolo apar alte probleme (pe vremuri SINGURUL motiv al ruperii capetelor hidraulice la pompe rotative era nefiltrarea motorinei (reziduu dur sau apa). Reziduul bloca rotorul, apa ramasa in interstitiu dupa oprire oxida capul si-l bloca. Chiar si nenea ala la oprire trecea iar pe motorina sa elimine apa din capete (ARO are pompa rotativa).
Eu unul is sceptic, ca urmare, problema voastra. Eu v-am dat numai sfaturi si oarece idei.
free-rider
In documentul de mai jos scrie totul despre plasma si cum functioneaza o sa bag si o versiune tradusa dar tradusa cu translator de pe google asa ca nu este perfecta dar se intelege.Problema este ca plasma lucreaza cu apa si mai bine spus in interiorul acesteia adica nu are treaba cu vaporii sau mai stiu eu ce alte forme ale apei .De ruginit nu prea are ce sa rugineasca inafara de supape si toba de evacuare ca cilindrul este uns de motor ca si segmentii pistonul este din aluminiu chiulasa este din aluminiu sau fonta asa ca supapele sunt singurele care oxideaza .Acum se gaseste pe piata antioxidanti sau se poate pune antigel asta urmeaza testat .Acum problema este sa functioneze sub apa.Trebuie sa cumpar releele si sa vad daca nu cumva trebuie sa pun si la bobina de inductie sa nu se descarce inainte de termen ca si bobina o sa fie in scurt daca introduc apa sau o sa bag apa distilata ca sa nu mai faca descarcare inainte de scinteie.
Cam asa trebuie sa arate scema cu releu
Releul trebuie sa fie cu 5 picioare nu cu 4 iar in pozitia normala adica necuplat centrul care este bujia este cuplat la condensator si cind releul se cupleaza condensatorul este cuplat la invertor.nu este testata dar urmeaza sa o testez si este valabila pentru situatia cu apa pentru a proteja invertorul
djasu82
In locul releului se poate cupla rapid un tranzistor si in functie de contactul de la platina face ruperea iesiri de la invertor implicit ruperea alimentari condensatorului. Posibilitati exista , apropo tipi au incercat plasma la nivel mare folosid bujii fara eletrodul lateral ! , mai ales cand folosesti condensatoare de capacitate mare !
free-rider
In motor nici nu cred ca are nevoie de partea laterala ca poate sa dea intre capul bujiei si piston, numai sa nu gaureasca pistonul ....... releul nu este numai pentru decuplarea invertorului trebuie decuplata si bujia pe perioada cind invertorul este cuplat ca sa nu se descarce prin apa.Probabil ca merge un montaj cu 2 tranzistoare sa inchida cind celalat deschide
Pentru inceput este mai simplu cu releul si daca merge poate adaptez un montaj cu tranzistori
djasu82
Tiristor poate fi folosit direct la iesirea de la invertor fara sa mai fie trecut dupa puntea de diode ! De oprit invertorul nici vorba findca apar timpi morti ! Ca sa-ti dea scantee direct pe capul pistonului trebuie sa-ti asigure bujia o scantee foarte puternica iar condensatorul trebuie sa aiba capacitatea si mai mare. Totusi tot pe filetul bujiei o sa arunce flama de plasma.
free-rider
vezi ca am modificat schema gresisem ca nu am intrerupt traseul de la condensator la diode acum este asa cum trebuie.Evident ca intrerup doar legatura intre invertor si condensator pe perioada scinteii dupa cxare se cupleaza automat cind se inchide platina
djasu82
Mai bine firul de minus de la releu il treci printr-o dioda de sens si prin contactul de la platina ! Asa scazi eficienta tensiuni aplicate pe bobina de inductie.
Motorola
smile.gif Imi place ca sunteti ambitiosi.! (sincer) si e bine! Asa am fost si eu in tinerete.! dar nu ajunge. Dar, cu multa munca , compensati.! smile.gif "Djeule", sa nu te aud ca, comentezi.!!! wise_guy.gif
djasu82
Vezi ca faci reclama la o firma de telefoane GSM cu nicul tau nu stiu cum de ti-au dat voie sa intri pe forum dl motorola.
free-rider
Eu am sistemul cu platina si releul este legat la platina ,schema am ales-o ca sa nu mai fac alta ,probabil ca la aprinderea electronica cu cititor pe volant este putin diferit .Asta este pentru dacie ca eu pe dacie vreu sa incerc.
Daca merge , se poate adapta cu mici modificari si pe alte sisteme cu cititor sau mai stiu eu ce .
Motorola
QUOTE(djasu82 @ 9 Aug 2008, 20:45)
Vezi ca faci reclama la o firma de telefoane GSM cu nicul tau nu stiu cum de ti-au dat voie sa intri pe forum dl motorola.
*



Atat stii tu despre "Motorola".! (De-altfel sunt cele mai reusite telefoane mobile)!!!. Nu ma refer la performante, in mod deosebit! Citeste si tu "literatura de specialitate".!!! (Nu conteaza)
djasu82
da ce vrei sa spui ca fac si stati emisie receptie da ! uitasem ...
gotronic
Eu zic sa te "rezervezi" in afirmatii "hazardate", sau la nivelul"coltul strazii"!
djasu82
E clar ! traiasca cei cu barba si par alb .
gotronic
nedumerire.gif "Legea" bunului simt, atat din partea "tineretului" cat si a celor "mai in varsta" trebuie "studiata" un pic.! Dar, oricum "tineretul", ar trebui sa fie un pic mai "rezervat" in afirmatii.! Spun asta ptr. simplul fapt ca si eu am fost tanar, si mi se parea la fel ca la multi altii , ca ce stiu eu nu stie nimeni. Am luat "suturi in fund", de la "batrani" (ma refer la probleme practice, si nu numai ), ca am inceput sa mai reflectez putin. Dealtfel nu sunt si nu am fost un tip "impertinent" toata viata mea.! sad.gif
djasu82
Lasa ca si cei batrani au mentalitatea lor de a da peste nas aiurea in alte situati.
In alta ordine de idei am probat ruperea de la invertor a tensiuni de pe condensatorul de la plasma cu ajutorul releului , lucreaza frumos totusi voi incerca si cu un tranzistor in locul releului.
free-rider
Incearca sa bagi bujia cu electrozii in apa si vezi daca face ceva inaite de flama si apoi da scinteie vezi daca da sub apa .vezi sa folosesti releul cu 5 picioare ca sa decupleze bujia inainte de scinteie si sa pui apa atit cit sa acopere electrodul si in vas mic .Daca da scinteie sub apa inseamna ca merge si in cilindru .Dar nu sub vapori sau picaturi ,trebuie sa dea sb apa adica acoperita total cu apa .Sa pui apa putina dar sa acopere total electrodul ca altfel nu rezolvi nimic.pentru ca asta era ideea releului ca altfel mergea si fara si elimina rezistenta dintre punte si condensator ca daca decupleaza nu cred ca mai este nevoie de ea.Ai inteles ideea? Daca da sub apa plasma ai facut masina cu apa Restul este sa maresti puterea din condensatori .Studiaza si schema urmatoare si vezi daca este posibil sa functioneze fara sa distruga bobina de inductie
Incearca intai cu bobima singura fara condensatorul de 220v ca daca bobina nu da nu da nici condensatorul si inainte sa dai scinteie vezi daca nu cumva se descarca si bobina inainte de flama ca poate trebuie releu su la bobina si incearca cu apa distilata si apoi cu apa obisnuita .
Daca nu marga putem sa renuntam la schema asta pentru ca nu este folositoare la masina cu apa si trebuie gasit ceva cum avea ala din filmulet.
Masina functioneaza numai daca plasma este in stare sa creeze presiune sub apa adica sa dea amarita aia de scinteie sub apa
Daca nu merge trebuie gindita o schema in care sa folosim traful de inalta din televizor ca am vazut ca da scinteie foarte puternica
djasu82
Traful de la televizor asigura inalta tensiune pana la 12-15kV , scanteia care o da tubul la carcasa lui metalica e alta vrajeala el fiind incarcat eletrostatic la fel ca un condensator tongue.gif. Azi ma ocup de opel il curat il bibilesc. Vedem noi zilele care urmeaza , daca tu incerci elimina eletrodul lateral de la bujie .
Siconi
Sfatul meu e sa folositi contactori statici sau tranzistori pentru comutatea bujiei la inverter sau decuplarea ei. Releul mecanic se va duce destul de repede pentru ca nu e facut sa lucreze la aceste frecvente, osciland prea des timp indelungat. Eu, unul, as folosi varianta electronica. Muuult mai sigura si fiabila.
Cat despre tiristori, nu stiu cu ce ii veti stinge in momentul decuplarii. E nevoie de un ZERO pentru asta.
djasu82
De aceea am spus ca tiristori sunt direct cuplati la invertor care asigura direct 220V si dupa ei vine o punte de diode si restul montajului.
Sau se poate folosi partea de comanda de la un cdi realizat cu tiristoate ... datorita impulsului negativ dat de bobina prin diode el se va stinge . Iar comanda o poate loa direct de pe platina clasic sau de pe isirea de la aprinderea eletronica.
Kinetix
Salutare tuturor.
Daca in ce priveste generatorul de hidrogen, rezultatele inca intarzie sa apara, in legatura cu generatorul de plasma se fac mici progrese.

Dupa lupte seculare (deh, am alta specialitate decat electronica...) am reusit sa obtin niste descarcari gen plasma de...5mm. Am facut o mica FILMARE (scuze pentru calitatea imaginilor, facute in graba, lumina slaba, etc), in care eclatorul este fixat la 3mm. Am incercat sa cresc aceasta distanta, dar peste 5mm nu mai apare descarcarea de joasa tensiune, desi scanteia de inalta tensiune se mentine pana pe la 15mm.

Am folosit o bobina Bosch, veche, avand caracteristici asemanatoare celei de Dacie. Descarcarea inaltei tensiuni s-a facut printr-o fisa cu rezistenta interna de vreo 12kOhm. Condensatorul pentru scanteia de inalta este de 1uF/630V, iar cel de descarcare a plasmei este de 4.7uF/630V.

Pentru a nu se incinge lantul de diode (15x1N4007), am legat in serie cu ele o bobina pe miez toroidal de ferita, avand 23 spire/Cu 1mm. Deocamdata nu am observat incingerea diodelor. Descarcarea CDI se face prin tranzistorul IRF740 (care sta rece fara radiator), protejat cu Zenner de 6.8V pe G-S si de 360V pe D-S. De asemenea, am pus si o dioda BA159 antiparalel pe D-S. Fara "accesoriile" astea, am reusit sa "parlesc" doi tranzistori (IRF70 si 2SK2828).
In paralel cu diodele inseriate (1N4007) si cu Zenner-ele de protectie a MOS-ului, am pus rezistente de 500K.
Nu am pus diode pe fisa centrala a bobinei. Am gandit ca rezistenta interna a secundarului insumata cu cea a fisei, vor impiedica descarcarea condensatorului de 4.7uF in aceasta directie.
Intrebari:
- Ce sugestii aveti pentru a obtine plasma (sau ce-o fi aia, vorba lui Motorola) si la deschideri mai mari ale eclatorului?
- Stiti vreun model/firma producatoare de bujii pentru Tico (M14, filet lung), cu rezistenta interna ZERO? Am masurat un Brisk si un Champion si au 10K...
Mersi tare mult!

Haideti, baieti, cu plasmele! smile.gif
Motorola
Trebuia pus "eclatorul" pe ceva inchis la culoare (ptr. contrast).!
gotronic
QUOTE(Kinetix @ 11 Aug 2008, 10:59)
- Stiti vreun model/firma producatoare de bujii pentru Tico (M14, filet lung), cu rezistenta interna ZERO? Am masurat un Brisk si un Champion si au 10K...
Mersi tare mult!


Am si eu o intrebare. Bujiile astea cu rezistenta la electrodul central, asa trebuie sa fie ele?, sau sunt niste rebuturi. Daca da, de ce?
Merci!
diaconuliviu
Rezistenta de deparazitare inclusa in bujie
Ai sa vezi si fise rezistive (asta stiai sigur) dar chiar si "distribuitor" sau "lulea" rezistiva. Bucegi si Carpati aveau capetele de fisa (pipele) chiar in forma de pipa, in partea dinspre fisa avind inclus demontabil o rezistenta bobinata cu capete-capacel, fara terminale, de 2k sau 4 k (eram copil cind am masurat).

In unele bujii era pe electrodul central un eclator. Ala cu alt scop, n-am mai vazut, s-o fi renuntat.
gotronic
Bun.! Asta inseamna ca daca se pun fise "sarma", nu mai bruiaza radio.? Poate incerca cineva chestia asta?. Ca atunci e rezolvata problema fiselor cu rezistenta mare (siliconice). Care sunt si scumpe.! smile.gif
ceacu
QUOTE(gotronic @ 12 Aug 2008, 07:04)
Bun.! Asta inseamna ca daca se pun fise "sarma", nu mai bruiaza radio.? Poate incerca cineva chestia asta?. Ca atunci e rezolvata problema fiselor cu rezistenta  mare (siliconice). Care sunt si scumpe.! smile.gif
*



Nu prea se rezolva! smile.gif

Sau oricum ar trebui masurata (radiatia EMI), si e cam scumpa aparatura si camera de masura ecranata!

Toate masinile cu calculator (ECU) la motor au bujiile cu rezistor intern.

Chiar ma enerveaza ca nu se mai gasesc bujii de performanta (iridium, ...) decat cu rezistor incorporat (doar se adreseaza masinilor mai noi care au calculator cam de 15 ani).

Fisele de asemenea au si ele rezistor.

In 2 variante:

Cei de la grupul VAG (VW, Audi, Skoda, Seat, Porsche) prefera fise cu rezistor "concentrat" adica plasat in serie cu conductorul fisei la capetele acesteia (cum spunea Liviu ca era mai de mult la Carpati si Bucegi), de asemenea mansonul terminal al fisei are un ecran metalic conectat la masa.

Ceilalti prefera fisele cu rezistor "distribuit", cel clasic si arhicunoscut, cazul Tesla de exemplu.
Aici sunt iarasi 2 variante dar ajungem se repetam ceea ce am scris si (re)scris.
gotronic
Am masurat 2 din bujiile care le-am schimbat pe Solenza (EYQUEM din fabrica). Un are 4Kohmi si cealalta 2,4Kohmi.!!! Si aici ca si la fise (aiurea valorile, ma asteptam sa fie cam la fel)
Siconi
Bujiile masurate erau cele noi sau cele deja uzate ce le-ai dat jos?! Ca si la asta e o chestie. Dupa cum ai spus, am inteles ca erau bujiile deja uzate. E normal sa nu mai fie in parametri, desi aparent nu ar avea nici o legatura uzura lor cu rezistenta interna. Si totusi...
diaconuliviu
Ba are, ca si la fise, creste in timp functie de parametrii locali (o bujie mai slaba, distanta mai mare, amestec neuniform local, "eclator" la ploturile din capac (la delco) diferit-asta e cazul unui ax excentric, etc)
Siconi
Cum spuneam in incheiere, SI TOTUSI... ARE! Corect!
Kinetix
Pai, prieteni, inseamna ca bujiile astea sunt... ANTI-PLASMA. excl.gif
De vreme ce plasma (sau SUPERscanteia) are nevoie de intensitate mare pentru a se forma, ce sanse are pe o bujie chiar cu numai 2.4K?
Daca un condensator e incarcat la 400V, sa zicem, atunci curentul nu va depasi 0.16A. Unde mai pui ca si lantul de diode mai reduce din tensiunea de descarcare? Adio, PLASMA!...
gotronic
O sa incerc maine sa vad ce scanteie se vede pe bujiile astea (scoase din motor, dar arata impecabil) cu aprindere electronica normala si fise rezistive.! icon_mrgreen.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.