Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
djasu82
senzorul se da in pachet cu aprinderea at011! Senzorul nu functioneaza cu alteaprinderi daca in prealabil nu sunt prelucrate ca sa alimenteze senzorul si tot pe alimentarea li sapreia si semnalul de control a aprinderi implicit a bobinei de inductie.
LVR-u
Merci djasu82!Acum 5 min m-am uitat sa vad ce tip este si intradevar este AT01!
soferincepator
Gata, mi-am montat aprinderea! (la service). A durat cam 30 min. si a constat in: montarea cutiutei, montarea senzorului, reglarea avansului cu stroboscopul, si schimbarea bujiilor (cumparate de mine)(Sinterom 14 NP 21). Asta a fost tot.
Eu sunt multumit. Diferenta este vizibila. Motorul merge mai lin si parca trage mai cu viata. smile.gif

Intr-adevar nu era mare lucru, puteam incerca sa o montez si singur, dar eu prefer sa merg la sigur. La mine ar fi durat mai mult si timp nu prea am, in plus poate ca as fi avut si probleme apoi... biggrin.gif, fiecare cu meseria lui 053.gif 090.gif
gotronic
Spune-ne si noua, ti-a recuratat carburatorul? (ca parca ai amintit ca in noiembrie l-ai mai curatat odata).! si cat a costat toata afacerea? Tot 180 lei in total???
soferincepator
Nu mi s-a curatat carburatorul, nu cred ca era nevoie, dar cert este ca asta nu intra in pret. Da, a costat 180 lei noi. Nici fisele nu mi le-a masurat, dar mi-a zis ca sunt bune (sunt de Urziceni, sper sa ma mai tina). Deci nimic special. Dar sunt multumit icon_mrgreen.gif.
gotronic
blink.gif "Criminal" (No coment)
LE. Poate daca au vazut ca restul sunt ok, nu au umblat, dar garantia banuiesc ca ti-a dat pe tot.!!! Ei ce ti-au spus in legatura cu garantia (carburatie +aprindere).?
soferincepator
N-au pomenit nimic de carburator. Domnul de acolo mi-a zis ca am garantie doi ani pe manopera si ca ei sunt acreditati de producator. Totul a fost scurt si la obiect. rolleyes.gif
gotronic
Imi deschid si eu un service! (e mai rentabil) radmasa.gif
Siconi
Cand eu am spus ca e jaf pe fata, ai ras de mine ca nu am citit bine pretul si ca i-ar face aia si ailalta la motor... Acum vezi cum se lucreaza in service la noi? Mai e o vorba din batrani: la pomul laudat sa NU te duci cu sacul!
Mr_Devil83
Deci nici arcuri noi la delcou nu primesti nu ?

Pai in cazul asta tot degeaba. De obicei alea se uzeaza.

Domnul gotronic, mai bine faceti aprindere care sa inlocuiasca delcoul complet si luati 3 milioane.
soulraven
da, da, da, da, da, da,
ydaniel
ar fi interesant;) multa lume crede ca aprinderea electronica e ceva care inlocuieste delcou,bobina..smile.gif)
gotronic
sad.gif Si cati "dacioti" ar cumpara asa ceva la pretul ala.!!!
Adrian_Boy
destul de multi, cand stii ca scapi de multe probleme fiind conceptie veche, care au fost puse pe masina la timpul acela wink.gif
Eu unul tot m-am laudat cu aprinderea mea cum am putut pentru ca merita si daca stau bine sa ma gandesc un client multumit aduce alti 3.
kindeeru56
EYQUEM-cod A-12 se gasesc si in bucurest ?
ydaniel
da.smile.gif
Mr_Devil83
@gotronic, problemele majore la dacie sunt din aprindere: ba nu functioneaza avansul centrifugal, ba face figuri avansul vacumatic, ba din cauza ca bucsele de la delcou se tocesc, aprinderea devine instabila, fie ea clasica, electronica cu platina sau electronica si cu senzor.

Oricine care vrea sa tina dacia inca 3 4 ani de zile o va cumpara la pretul ala. Ba mai mult, stii si tu foarte bine ca sunt o gramada de motoare care folosesc acelasi model de delcou. Deci nu trebuie sa o faci special pentru dacie ci si pentru alte masini care au ajuns anul asta in romania. Si ai multe masini pe carburatie si delcou in parcul national auto smile.gif
gotronic
La cea cu senzor, in practica s-a constatat de mai multi ca nu prea este afectata scanteia de uzura axului delcou, platoul platinei mobile, vacumatic. Doar centrifugalul daca este decalibrat rau nu trage cum trebuie sau bate avansul, si turometrul o mai ia razna daca axul delcou are joc radial mare.!! A fost la mine la montaj cineva cu o dacie ce imi era mie rusine de ce joc avea delcoul la ax. (parca era roata de caruta, cu platina nu mergea aproape de loc si nu statea in relanti nici sa-l "bati". Plus ca te usturau ochii daca stateai in spatele masinii de parca s-ar fi dat cu lacrimogene. I-am zis omului ca nu garantez daca o sa se remedieze ceva cu montarea senzorului si aprinderea, ca ar fi bine sa-si rezolve problema asta si pe urma sa vina dupa aprindere. Culmea, am montat aprinderea la insistentele lui, zicand ca daca merge un pic mai bine , rezolva el de la dezmembrari alt delcou si schimba singur senzorul. Si nu mi-a venit sa cred ochilor nici mie, mergea masina ceas. blush.gif E adevarat ca reglase carburatorul, il spalase, reglase supapele, cred ca facuse si RK, dar la jocul ala de la delcou a zis ca nu i-a spus nimeni pana acum nimic.!!! (Ca e delcou , schimbi platina noua si gata) radmasa.gif Cred ca avea mai mult de 1 mm joc radial.! ohmy.gif iar reglajul la platina il facuse la 0,4 mm (ca la carte) smile.gif

LE. Da este adevarat, la Dacie punctul slab este aprinderea, si asta din cauza ca platina fixa este pe un platou, platina mobila este pe alt platou (mobil si ala), iar cand se schimba platinile practic uzurile de la axul platoul platinei mobile adunate cu uzura axului platinei mobile face aproape imposibil ca cele doua platini sa mai "calce" una peste alta. In plus avansul vacumatic face sa se plimbe platina fixa una fata de alta (poate e bine intr-un fel ca se schimba suprafetele de contact, dar asta la un delcou nou). De aceea la delcourile bosch, platinile sunt impreuna schimbate cu tot cu ax, care se pun pe acelasi platou. De aici precizia mai buna a contactului intre platini. Plus ca vacumaticul actioneaza platoul cu totul rotind in acelasi timp atat platina fixa cat si cea mobila. Senzorul este singura solutie onorabila la delcourile astea de Dacie (doucellier).! Parerea mea.
ydaniel
asa.mie mi s-au dus arculetele de la delcou,s-a descentrat delcoul:(
pana la urma am luat unul nou(oct2007) si impreuna cu At011 fac casa buna;)
evident delcou de EP Sacele:)
Siconi
QUOTE(gotronic @ 10 Jan 2009, 00:30)
sad.gif Si cati "dacioti" ar cumpara asa ceva la pretul ala.!!!
*



EU as cumpara, mai ales daca se face si cu selectie de curbe de avans (3 selectabile in mers, dar setabile cu motorul oprit si contactul pus). Mihai1677 a facut parca asa ceva. Am vaga impresie ca voi doi ati mai lucrat la acest proiect... sau ma insel?!
bombonell
Salutare!
Referitor la aprinderea electronica am si eu problema.
De cand s-a racorit pe afara am montat la Dacia gpl carburatie, o aprindere de Tg Mures AT 01, pentru a usura pornirea dimineata. Totul e OK - dimineata.
dar... Porneste f bine dimineata pe benzina, daca o dau pe gpl si e inca motorul rece porneste la fel de bine, insa dupa ce motorul se incalzeste daca vreau sa o pornesc ups..., poti sa consumi si toata bateria si tot nu vrea. Daca o trec pe benzina porneste la sfert. Astfel sunt nevoit sa o trec pe benzina cand opresc daca nu vreau sa stau sa mi se raceasca motorul.
Referitor la aprindere totul e OK: bobina noua, capac delco nou Duduco, fise de Urziceni, bujii NGK la 0,8, platina noua Duduco la 0,4, etc
Nelamurirea mea este cand motorul e cald> de ce? benzina DA iar gpl BA.
Multumesc!
Astept sugestii
Siconi
Sigur nu e de la aprinderea electronica. Mai au si altii si le merge foarte bine pe ambele variante de combustibil.
bombonell
Imi mergre f bine motorul cu ambii combustibili. doar pornirea pe gpl cand e motorul incins e problema.

Am dat jos aprinderea, nu mai sunt probleme cu pornirea la cald, dar porneste mai greoi dimineata pe benzina, mai mult pt pornirea de dimineata o tin.
gotronic
Incearca sa pornesti la cald cu pedala de acceleratie la maxim. Vezi cum porneste atunci. "Bobina nou", de care? Vezi cand e cald motorul si nu porneste ce scanteie ai la fisa centrala sau mai exact la bujii. Fisele de Urziceni le-ai masurat?, la fel si bobina. Nu conteaza ca sunt noi. Bobina daca nu stii de care e spune-ne pretul. Sunt pe piata ceva asemanator cu IAME sau doduco, dar sunt mai mici in diametru si costa in jur de 24 lei, alea asa fac la cald (anemice rau). Este posibil de aici si de la fise cu rezistenta peste 10Kohmi.! Joc la axul delcou ai ? ca la rece poate se comporta reglajul ala intr-un fel si la cald altfel. Poate ne dai niste raspunsuri in termen util. !
Sorin_18
QUOTE(Mr_Devil83 @ 9 Jan 2009, 23:19)
Deci nici arcuri noi la delcou nu primesti nu ?

Pai in cazul asta tot degeaba. De obicei alea se uzeaza.

Domnul gotronic, mai bine faceti aprindere care sa inlocuiasca delcoul complet si luati 3 milioane.
*


este posibil asa ceva fara un calculator???
bombonell
Bobina m-a costat 55 ron, are doar un panson IAEA si made in ROmania; nu se supraincalzeste, da scanteie dar nu am masurat bobina; fisele le-am masurat au in jur de 4 Kohmi; putin joc la axul delcoului,
Am sa schimb si axul sa vedem ce se mai intampla.
gotronic
QUOTE(Sorin_18 @ 11 Jan 2009, 18:22)
este posibil asa ceva fara un calculator???
*


Este posibil cu circuite integrate specializate, dar nu se mai fabrica de cand cu microcoprocesoarele (e mai ieftin, mai simplu si mai"elegant" prin posibilitatea programarii mai multor curbe de avans). E greu sa lansezi un produs nou si costa foarte mult, mai ales daca nu ai serii de sute de mii de bucati ( risti sa nu-ti amortizezi investitia). Iar la Dacie cred ca mai mult de 100 de bucati nu se vand. Mihai si Liviu au facut ceva in sensul asta chiar CDI, cati clienti credeti ca au avut? (chiar daca ei nu au facut acest lucru special ptr. vanzare).

@ Siconi. eu nu am terminat aprinderea cu microcontroler, ce ai vazut pe forum este o combinatie intre partea de comanda a lui Mihai si o AT011 montata pe o Dacia Sport special preparata ptr. concurs. Asta in urma faptului ca cdi-ul facut de Mihai (in mai multe variante din cate stiu eu si modificari) nu rezista in regim de curse. ( la cca 10.000 rpm, este normal sa fie mai putin fiabil datorita componentelor mai multe si lucru in conditii manuale si de unicat sau serii mici, nu stii exact ce se intampla pe masina, mai ales ca el e din Bucuresti si utilizatorul in Sibiu sau prin tara prin concursuri). Daca as face in serie ar trebui mult de lucru sa fie fiabilizata, tinand cont ca si ptr. AT011 cu senzor 011 am testat-o 2 ani pana s-o bag pe piata in serie si s-o omologhez asa cum este acum, la fel si AT01)

QUOTE(bombonell @ 11 Jan 2009, 18:54)
Bobina m-a costat 55 ron, are doar un panson IAEA si made in ROmania; nu se supraincalzeste, da scanteie dar nu am masurat bobina; fisele le-am masurat au in jur de 4 Kohmi; putin joc la axul delcoului,
Am sa schimb si axul sa vedem ce se mai intampla.
*



Daca jocul radial depaseste cca 0,4mm se poate mari putin distanta la platina (la 0,5...0,6mm). Am intalnit si bobine de IAME care la cald scanteia este anemica rau (au si ei defectele lor, se pare ca nu le testeaza si la cald, cum fac eu cu aprinderile). Incercati sa vedeti diferenta de scanteie la cald si la rece. Daca e diferenta mare (sa se vada cu "ochiul liber"), este din cauza bobinei sau chiar a bujiilor, (pe gaz amestecul este uscat fata de benzina si are rezistenta de strapungere mai mare). Unele bobine de inductie (defecte), pe aprindere electronica unde tensiunea este mai mare la autoinductie, pot sa se strapunga (nedistructiv) mai ales la cald cand se dilata bobinajul (care nu este de calitate sau undeva fisurat). Sau de la bujii care la un amestec "uscat" cum este gazul se strapung prin izolator inainte de a ajunge la electrozi, iar pe benzina amestecul fiind mai "umed" scanteia se produce intre electrozi.. (urmariti noaptea motorul, ar trebui sa se vada scaparile de scantei) . Mai masurati si rezistenta electrodului central de la bujii, ar trebui sa fie de ordinul ohmilor. Ce serie de la aprindere aveti? (sa stiu daca este pe smd-uri sau pe discrete. Daca este pe discrete (o serie mai veche, mai este posibil sa se fi dus un zenner in interior si scanteia ar fi la jumatate fata de normal, desi nu cred)

LE. Nu cred ca se poate face la pretul de 3 milioane o aprindere electronica integrala. Numai bobina de inductie costa 1.8 milioane.!!!
Si daca as scoate-o eu pe piata cu 3 milioane, "in comert" ar costa 9 milioane (cu garantie 2 ani la manopera).! wink.gif biggrin.gif (garantie care tot eu o suport) radmasa.gif
Sorin_18
[quote=gotronic,11 Jan 2009, 19:51]
Este posibil cu circuite integrate specializate, dar nu se mai fabrica de cand cu microcoprocesoarele (e mai ieftin, mai simplu si mai"elegant" prin posibilitatea programarii mai multor curbe de avans). E greu sa lansezi un produs nou si costa foarte mult, mai ales daca nu ai serii de sute de mii de bucati ( risti sa nu-ti amortizezi investitia). Iar la Dacie cred ca mai mult de 100 de bucati nu se vand. Mihai si Liviu au facut ceva in sensul asta chiar CDI, cati clienti credeti ca au avut? (chiar daca ei nu au facut acest lucru special ptr. vanzare).
asta ar rezolva si diferenta de avans de la rece la cald?
gotronic
Asta ar putea rezolva orice. (In legatura cu aprinderea)
Adrian_Boy
Il intreb si eu pe gotronic cum se comporta o bobina Doduco fata de una IAME la cald, pentru ca tot se "joaca" cu bobinele biggrin.gif
Era frumos sa vedem un fel de tabel cu bobinele actuale pe piata noastra cu statistici, comportament la cald la rece, puterea scateiei, etc. smile.gif
gotronic
Doduco si IAME se comporta la fel la cald ca si la rece (scanteia). La IAME am gasit 2..sau 3 bobine cu "probleme", care efectiv inca nu mi le-au schimbat la magazin (ca nu mai aduc). In plus aceeasi problema, asteapta sa o vanda cuiva care nu stie si poate se plictiseste s-o mai aduca inapoi. Se pare ca numai eu mai schimb in garantie.! laugh.gif La doduco nu am incercat decat 4 buc., o sa mai primesc 4 saptamana asta cred si o sa vad. Celelalte bobine ieftine toate fac la fel la cald (KO) unele mai mult altele mai putin, de dat scanteie dau dar mult mai slaba. Depinde de fise, bujii...ca multe masini functioneaza si cu astea!
ydaniel
Singura diferenta intre Iame si Beru este pretul:)
Sorin_18
QUOTE(gotronic @ 12 Jan 2009, 06:02)
Asta ar putea rezolva orice. (In legatura cu aprinderea)
*


ce vis frumos tongue.gif tongue.gif eu unu as cumpara o astfel de aprindere
gotronic
QUOTE(ydaniel @ 12 Jan 2009, 09:58)
Singura diferenta intre Iame si Beru este pretul:)
*



Eu vorbeam de doduco (care are acelasi pret cu IAME la magazinul de unde iau eu) nu Beru. Beru nu am incercat.! (O sa comand sa le vad si pe alea).!
mihai1677
Initial Aprinderea avea 3 curbe, dar dupa mai multe probe s-a constat pt utilizari domestice ca este nevoie doar de doua, una pt motor rece si una pt motor cald. Motorul rece suporta avans mai mare, plus ca ajuta la incalzirea mai rapida, pe cand un motor cald are nevoie de avans un pic mai mic.
Pentru Mgi1400 a fost un adevarat tur de forta, multe variabile necunoscute, multe incercari, ii multumesc ca a avut rabdare, si intr-adevar am mers pana la urma pe AT011, deoarece e singura care nu da erori. Iar pretul este cat se poate de ok, comparabil cu realizarea in regie proprie. Sunt adeptul solutiilor viabile, scutesti timp si bani. CDI folosit avea la origine o schema clasica adaptata pt motor normal de DACIA, pus pe motorul lui se plafona la 2500 rot, ulterior cu modificari a urcat la 5000 rot, iar in ultima varianta mergea fara probleme 10.000 rot, dar ulterior s-a constat ca avea o hiba, circuitul de reactie negtiva, cel care stabiliza tensiunea, era sub dimensionat, in ultima varianta s-a rezolvat si aceasta buba, dar pt mai multa siguranta s-a plecat la START cu varianta clasica, urmand a se face teste cu ultima varianta de CDI in limita timpului disponibil.
kog
si o aprindere de aiai unde se gaseste, sau cu cine sa vorbesc? Pentru Daciana mea am in plan o aprindere gotronic, numa sa adun niste bani. Am gasit o batranica in stare oarecum ok si am degand sa ii duc motorul la limita (sa semene umpic cu gordini), de carburatoare cred ca pot face rost, dar o aprindere calumea nu gasesc (de performanta). Proiectul(ce nasol suna "proiect") meu cred ca va incepe in toamna si probabil ca se va intinde pe 3-4 ani. Cand ma apuc de el deschid si un thread. Deci o aprindere unde gasesc?
ydaniel
Pm to gotronic;)
gotronic
Uitati-va aici:
http://www.imfsoft.com/hardware/products.asp
Luati de-a gata. Nu va mai chinuiti.!!! smile.gif
djasu82
cin stie programare am un site care da sicum se face plus softul pentru a incarca un microprocesor ... se foloseste cu 4 curbe de avans si se monteaza si la motocicleta si la masina adaptabil 2 timpi 4 timpi. Sau cumparati gata realizata de pe acel site pus de Gotronic. Dupa aceea o sa stai doar cu latopul in brate biggrin.gif pentru reglaje de avans... cum se fac la cele straine. Chiar as fi curios sa vad cum functioneaza o dacie cu asa ceva.
gotronic
Ptr. cine mai doreste:
http://www.molla.org/DIY-CDI/SC-DIY-CDI-article-hires.pdf
Dupa cum vedeti, chiar daca e CDI, nu are mai mult de 45mJ pe scanteie. Oare de ce? smile.gif (probabil nu trebuie, ca ori strica ceva ori este "risipa") smile.gif
Mr_Devil83
Pai domnu gotronic, daca scanteia este foarte mare(si cu un cdi o sa ai scanteie) se intampla o chestie de-a dreptul enervanta la delcoul de dacie, adica scanteia o sa ajunga de ex si pe bujia 1 si pe bujia 3. De ce? Va las pe voi sa elucidati studiind putin cum functioneaza distribuitorul ala si ce descarcari apar pe acolo.

Am ramas uimit cand am realizat ca am scanteie pe 2 bujii. Astfel am realizat faptul ca nu merita sa bagi o cantitate prea marede energie in bobina de inductie.
gotronic
Eu stiu "treaba" asta, dar multi cauta o aprindere stil "arc de sudura", sa le porneasca si sa mearga masinile "ceas". Nu in asta consta functionarea "ceas", trebuie sa stie fiecare ca fara compresie (uzura), carburatie,... poti sa-i pui si laser sau plasma ca nu poate mai mult un motor.! (poate fi si Audi sau Rolls Roice) blush.gif
mihai1677
Usurel, schema de mai sus e un CDI multiscanteie, vestita schema Clarke, de aici rezulta 45mJx 4 scantei la relanti = 180mj, hehe sa nu uitam ca toate apriderile Renix au 110mj, si sa nu uitam de jumostatice, nu sariti in sus stiu ca ultimile nu mai au delcou,capac etc.
Dupa mine o aprindere buna trebuie sa aiba 100mj, asta ca sa fi sigur ca porneste si inecata, de aici se vede diferenta Dacia carburatie si sa zicem Dacia injectie. Intreb de cate ori nu le-au pornit injectatele? simplu: cand te lasa bateria sau electromotorul.
O sa caut tabelul cu valorile energiei pe o bobina de Dacie Clasica, si apoi o sa vedeti ca la relanti aveti peste 100mj.
gotronic
Nu stiu, acolo cred ca este altceva. Aprinderile alea electronice nu merg sub 10V. Si la Oltcit 12TRS cam la fel este (poate 9V in loc de 10). Stiu pe medicul meu de famile, ca avea un renault clio din 91 sau 92 (injectie monopunct, cred ca cele de pe Daciile cu injectie sau foarte asemanatoare), la fel a patit , desi electromotorul "ducea" bine. A fost la service, i-a incarcat bateria , a mai mers un timp, dupa care a schimbat bateria cu una noua. De atunci nu a mai avut probleme. Si eu care i-am tot scos senzorul de temperatura (un termistor de 4,7Kohmi) ca sa lucreze in "regim de avarie" calculatorul. (Numai asa pornea si nu se vedea nici o diferent la consum sau functionarea motorului). Asta mi-a zis-o si mie cineva de la service Mercedes.!!!Si a dat rezultate se vede.!
mihai1677
Treaba cu senzorul la injectiile renix, sta asa: Renix un calculator foarte evoluat pt vremea lui, cel mai bun de pe piata, cu posibilitate de autodiagnoza, si anume cand ii lipseste un senzor inlocuieste cu valoare fixa prestabilita, astfel el considera motor cald si/sau aer rece pe admisie, un fel de caz ideal.
gotronic
Da da, asta facea si la clio de pornea.
Mr_Devil83
clio ala cu injectie monopunct are acelasi bloc motor cu troaca de dacie cumva?

Daca da cum citeste turatia si cat ar costa pe la dezmembrari injectorul si calculatorul de injectie?
bucatzel
QUOTE(gotronic @ 11 Jan 2009, 19:51)
LE. Nu cred ca se poate face la pretul de 3 milioane o aprindere electronica integrala. Numai bobina de inductie costa 1.8 milioane.!!!
Si daca as scoate-o eu pe piata cu 3 milioane, "in comert" ar costa 9 milioane (cu garantie 2 ani la manopera).!  wink.gif  biggrin.gif  (garantie care tot eu o suport) radmasa.gif



Pai imi pare rau, dar asta e vina ta.
Fa-ti site-ul ca lumea, adauga pe el ditai pagina cu instructiuni de montare. zece mii de poze, filmulet cu explicatii, mai adauga si o sectiune de comanda la fiecare produs, si o sa comade destui direct de la tine.
Pentru alea vandute prin magazine, poti sa schimbi si tu cate ceva din conditii, din instructiunile de montare, incat sa nu mai depinda garantia ta de vreun gogu de la scularie.
soulraven
si ajungi sa fii mai catolic decat papa, arata mie site-uri care au zeci de mii de poze sau filmulete cu explicatii. Si asta numa pentru 3 fire de pus, mai mult decat este in pliantul din cutie, nu este necesar.
Jabalokov
Sper ca nu deranjez pe nimeni cu o intrebatre,mai ales ca sunteti multi de domeniu.Care este parerea voastra de o aprindere electronica tip Oltcit 1300 pe o Dacia,evident cu niste modificari,dar principiul de functionare ca la Oltcit?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.