Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
Mr_Devil83
Ma...am si io o intrebare...cu toaste aprinderile astea o sa obtineti o scadere a consumului de carburant de...cat la suta?

Pana acum, in afara de marele djasu, nimeni nu a zis ceva de genul "a scazut consumul la jumate din cauza aprinderii".
djasu82
pai pe voi majoritatea nu v-a interesat consumul ci doar sa porniti motorul indiferent de vreme si doar atat.
Siconi poti folosi orice bobina de inductie .
Sorin_18
QUOTE(Mr_Devil83 @ 17 Jan 2009, 05:18)
Ma...am si io o intrebare...cu toaste aprinderile astea o sa obtineti o scadere a consumului de carburant de...cat la suta?

Pana acum, in afara de marele djasu, nimeni nu a zis ceva de genul "a scazut consumul la jumate din cauza aprinderii".
*


da!acum am facut un drum bucuresti rasnov,total 354 km (cu tot cu iesire din buc)am economisit cam 1,5 l la toata distanta,pe langa ca am urcat serpentinele foooooarte bine tragea de nu imi venea sa cred

17 Jan 2009, 20:15:
P.S si retur biggrin.gif
Grigo
Mi-am cumparat si eu o aprindere gotronic AT01, dupa montaj supriza...nu porneste deloc. Cu aprinderea clasica porneste la sfert, nu da rateuri, motorul merge rotund, totul e bine. Am urmat schema la montaj, se aprinde ledul cand invarte demarorul, nu am masurat fisele si bobina ca nu am cu ce, dar presupun ca ar trebui sa porneasca macar. Ce ar putea sa aiba?
Sorin_18
mi sa int si mie chestia asta dar din greseala mea,ma apasasem din gresala pe aprindere si acea borna de la aprindere de la care pleaca firul la delcou atingea de bobina
G I M
Grigo nu am nimic cu tine dat in indicatiile care vin cu aprinderea scrie negru pe alb ca trebuie sa masori fisele si bobina si ca trebuie sa fie in parametrii specificati ,altfel risti sa bulesti aprinderea ,asa ca nu te mira daca ti s-a stricat .
Sincer nici eu nu am montat-o in service ,dar am masurat fisele si bobina si cum a scris omul in prospect sa nu inversezi polaritatea la bobina din greseala (se mai poate intampla din neatentie sau din nestiinta) si imi merge ok ,acum urmeaza AT 011 care deja am cumparat-o dar vreau sa-mi cumpar totul nou la aprindere si atunci o montez ,si bineinteles ca verific iarasi fisele si bobina chiar daca sunt noi deoarece nu mai am incredere in nimic in ziua de azi .Sper sa o rezolvi
gotronic
V-am spus de cineva care a cumparat 3 aprinderi. (Una AT011 cu senzor 011 pe care a arso), o AT01 (pe care a ars-o). Astea intr-o singura zi. Dupa care a mai cumparat o aprindere AT011 ( si nu a mai ars-o). Ce avea? Bobina de inductie alimentata invers, adica Plusul de la cheie era pe minusul bobinei de inductie. S-a "uitat in schema" si a vazut ca aprinderea se leaga pe minusul bobinei, practic a pus-o in scurt pe baterie. Bineinteles ca aprinderile au facut cate o mica gaura in dreptul bornei pe spate. (a axplodat circuitul imprimat si tranzistorul de la scurt circuit). Vezi sa nu fi patit si tu la fel. aprinderile AT011 le-a comandat prin FAN COURIER. At01 a gasit-o local, intr-un magazin. sad.gif Mai este posibil ca bobina de inductie sa fie de vina (pe clasic tensiunea de autoinductie este mai mica decat pe electronic, si este posibil ca bobina sa se strapunga in tensiune nedistructiv, pe varianta electronica). Ca sa verifici aprinderea (ca nu ai aparat de masura), pune un bec de cca 4 W in paralel cu bobina de inductie, daca se aprinde odata cu LED-ul, aprinderea nu are nimic.!

LED-ul nu trebuie sa se aprinda cand dai la demaror, ci sa se aprinda si sa se stinga, (cum inchide si deschide platina).
Kinetix
Pentru amatorii de aprinderi CDI, atasez o schema de oscilator de incarcare a condensatorului care se pare ca are un randament destul de bun. Oricum, mai bun decat al oscilatoarelor cu semnal rectangular (cu 555, de ex).
Imaginea din mijloc e cu schema originala. Merge si cu alte tipuri de tranzistori. Baietii care au incercat-o au redus valoarea rezistentelor din baza tranz de putere si s-a imbunatatit eficienta. In schema a doua am adaugat si un limitator de tensiune (netestat), care se poate elimina prin dimensionarea exacta a bobinajului secundar al trafului.
In a treia imagine se poate vedea forma semnalului oscilatorului.
Toate cele bune.
Mr_Devil83
interesant cdi-ul, dar parerea mea este ca te complici. Eu folosesc schema postata pe la inceputul topicului cu scheme, e cea care foloseste un bd441 parca, pe post de autooscilator si are si stabilizare de tensiune, care habar n-am daca si functioneaza calumea sau pur si simplu tensiunea in cazul meu se stabilizeaza pe la 250v din transformator.
diaconuliviu
QUOTE(Siconi @ 15 Jan 2009, 23:05)
[...]
L.E.: Ce mila mi-e de aia care au electrozi pozitivi si negativi pe bujii... [...]


O sa caut iarasi teoria scinteilor/aprinderii, sa nu las vreo eroare. Dar, la folosirea aprinderii clasice (Kettering) s-a ales + si - pe bujie. Din motive temeinice.
QUOTE(Siconi @ 16 Jan 2009, 16:18)
[...]
Am o bobina de E/P, veche in sensul ca e in carcasa de ebonita (sau ce material o fi), nu e metalica. Am masurat-o si am asa:

1-15 = 2.0 ohmi
1-central = 5.65 ohmi
15-central = 5.64 ohmi

[...]

Daca e asa, e defecta.
gotronic
Nu e defecta, au fost 2 modele una cu rezistenta aditionala cu 2 ohmi in primar si alta fara cu 4 ohmi in primar, secundarul era la fel. E posibil sa fi fost data jos, ca se cam ardea, sau a vazut careva ca scanteia e mai mare fara. Le deosebesti daca a fost data rezistenta jos prin surubul mai lung din lateral, unde venea prinsa rezistenta (surubul de 4) . Acolo venea firul de la ccontact parca (+12V).
diaconuliviu
15 nu e + iar 1 "platina"? Iar CENTRAL eu inteleg ala de la fisa centrala. Ori ala e secundarul care nu poate avea OHM ci KOHM.. la aia ma refeream.
gotronic
aaa, o fi gresit omul, sau are aparatul defect. radmasa.gif
Siconi
Nu, am gresit eu... erau Kohmi. Sorry. Da, central era fisa centrala ce transporta energia spre distribuitor. Rezistenta aditionala nu am la ea si nici vreun surub mai lung unde sa fi fost fixata. Hai ca-i fac o poza si o pun sa vedeti despre ce e vorba.

[attachmentid=1627494563] [attachmentid=1627494564] [attachmentid=1627494565] [attachmentid=1627494566]
gotronic
Ba da, cel din imaginea de jos. Acolo era legat plusul de la cheia de contact. Rezistenta aditionala era legata acolo si pe borna 15 (pe verticala) si avea o protectie metalica la o bobina groasa rezistiva).
Astea sunt bobinele de Sacele (Electro Precizia Sacele)
LVR-u
Gotronic te intreb si eu ceva :In cazul in care am pe masina GPL si aprindere AT01 firul de la minusul instalatiei de gaz de la bobina se leaga la borna aprinderii care se duce spre delco??
gotronic
NU, ala ramane pe borna minus abobinei (BI a aprinderii). De acolo se opreste gazul in momentul opririi motorului (accidental). Practic merge spre"senzorul" de turatie.
LVR-u
Da dar daca il pun asa in mers mi se intrerupe alimentarea pe gaz!am fost la un service electric si mi-au spus sa leg minusul ala la borna aprinderii ce duce spre deco!Asa nu mai face dar e ok??Explica-mi si mie pe gaz cum trebuie facuta montarea??
gotronic
Pe gaz asa se face cum am spus eu. Ai probleme cu instalatia de gaz, la care eu nu ma pricep. Impulsul de tensiune ptr. turatie se ia de pe minusul bobinei de inductie (primarul bobinei). De pe borna RUP a aprinderii nu ai tensiune decat maxim 17V (in impuls), pe cand de pe bobina sute de volti. Ceva nu este in regula ori cu instalatia ori cu alimentarea ei (punctul de unde se alimenteaza). Este posibil sa primeasca doar impulsuri negative ptr. a functiona (si astea le ia de pe undeva din parazitii din instalatia masinii). Sau pe circuitul de intrare al instalatiei de gaz este dus un condensator integrator de impuls. Poti incerca sa inseriezi cu firul ala o rezistenta de peste 5Kohmi dupa care sa pui un condensator la masa de cca 20...150 nF. (integrator, sau filtru, cum vrei sa-i zici). Daca mergi asa mult timp ete posibil sa se duca aprinderea daca ai pe intrarea de la gaz rezistenta prea mica sau vreun condensator de valoare mai mare de 10nF.!
LVR-u
Merci mult!o sa ma duc la in service GPL sa vad ce are si o sa schimb firul ala la loc sa nu fie apoi alte comlicatii!Inca ceva cam ce pret are aprinderea AT 011 cu senzor?La mine in DB nu am gasit pana acum!
gotronic
Ai PM.! Aici nu se poate.
LVR-u
Merci mult!
ZTV
in sfarsit am si aprindere AT011 + senzor at011, az am primit, am montato repede, sunt foarte incantat cum merge masina fata de clasica si de AT01. Mai am mici ajustaje biggrin.gif ( doar e DACIE ) ca de exemplu:
- nu imi merge capsula vacumatica
- trebuie reglat culbutorii
- sa fac ceva cu turometru, imi indica 6000 de ture in a 3-a la 50 km/h, si dupa aia cade la 700-800.

In rest sunt multumit cum merge. Abia astept sa rezolv problemele ca sa fie totul perfect.


Multumesc, domnu Olaru !
G I M
Si eu am montat azi aprinderea AT011 pe nova + fise noi Tesla ,capac delco Bosch ,bujii sinterom 14NP18 ,lulea doduco ,adica aproape toata aprinderea noua .Mai am de reglat culbutorii si carburatorul ,dar oricum masina trage bine la cat am testat-o acum sa vad pornirea dimineata .Multumim domnule Gelu
gotronic
@ZTV Pune-i te rog un condensator de 10...20nF/25V pe senzor la masa. Vezi daca mai face. Daca da, vezi ca ceva este cu instalatia electrica (in special turometru). Dar parca mi-ai spus la telefon ca aveai problema asta pe clasic, pe urma cu AT01 a disparut vreun an si acum a reaparut odata cu montarea AT011 cu Senzor 011. Sa nu fie un contact imperfect pe unde ai umblat recent, vad ca totul apare si dispare cand montezi ceva nou, deci cand misti firele pe acolo. Urmareste papucii de la firele care vin pe bobina.! Poate sunt oxidate si de la trepidatii, cand face cand nu contact.! sad.gif
ZTV
@gotronicSa va zic cum a fost problema mea:

Cand am luat masina era pe clasic, proprietarul imi zicea ca nu prea merge turometru bine, atunci am zis ca nu e o problema ( inainte aveam una din 83 fara turometru ). Am mers asa cu ea mult timp, dupa ce auzisem de aprindere AT01, am luat, am montat si " surpriza" turometru a indicat aproape perfect turatia, motorul merge foarte rotund ( aveam platina bosch ). Cam 1 an si un pic am mers cu turometru fara belea. Intr-o zi ma plimbeam in targ si am dat peste fise TESLA, am luat, am ajuns acasa si am montat pe masina. Atunci a inceput sa ia razna turometrul, indica cand mai mult, cand mai putin. Am dat jos fisele, am pus pe cele vechi, dar degeaba turometru nu a mai revenit. Am luat alte fise, ceva gen " noname " fara rezultat, am luat fise de Urziceni, am montat un pic parca revenise dar tot nu era cum trebuia sa fie. Ma gandeam daca montez AT011 cu senzor mai revine, dar degeaba. In plus cu AT01 cand aveam aprox 1500 de ture imi indica ba 800, ba 2300/2400. Acum la 2000 de ture ( cu AT011+senzor ) imi indica 5000-6000 de ture. Incerc sa gasesc o solutie, poate revine.

Am facut vreo 30 de km dupa ce am vb la telefon, o minune cum merge masina, abia se auda motorul, trage muuuuuuuuuult mai bine, si parca mai fortoasa. Sunt foarte incantat de AT011. Singura problema ca trepideaza un pic la relanti, dar asta din cauza ca nu imi merge capsula vacumatica, dar asta se rezolva pana sambata ( sper ).


OFF: Domnu Olaru, am citit undeva la mijlocul topicului ca fisele sau bobina pot influenta semnalul de radio, la mine deja abia se mai auda ceva fasait la radio, iar CD-ul se aude perfect. Puteti sa-mi explicati va rog din ce cauza si ce pot face sa nu mai am asemenea problema ?

21 Jan 2009, 21:23:
QUOTE(Neagu Ionut @ 21 Jan 2009, 20:14)
Si eu am montat azi aprinderea AT011 pe nova + fise noi Tesla ,capac delco Bosch ,bujii sinterom 14NP18 ,lulea doduco ,adica aproape toata aprinderea noua .Mai am de reglat culbutorii si carburatorul ,dar oricum masina trage bine la cat am testat-o acum sa vad pornirea dimineata .Multumim domnule Gelu
*






spune te rog si mie cat ai dat pe capac delcou bosch si de unde ai luat blush.gif , eu am umblat o zi intreaga in Timisoara si nu am gasit ceva mai bun de cat " metaplast ".
gotronic
Daca e fasait nu ai ce-i face, asta e aparatul, daca sunt paraziti radio (se aude turatia motorului in difuzoare), cauzele pot fi multe, si numai la fata locului un specialist le poate depista, prin eliminare. Vedeti condensatoarele de deparazitare de pe masina (in special la alternator), poate fi si alternatorul, mai puneti un condensator de cca 2,2 micro (ca cel de pe alternator pe plusul bobinei de inductie, poate isi revine si turometrul), dublati-l pe cel de la alternator. Tresa de masa de la motor la caroserie masurati-o. Legati capota masinii cu fir de tresa de cupru la sasiul masinii. Toate astea adunate pot sa dea peste cap si turometrul daca are vreo hiba din nastere sau de pe parcurs, un condensator electrolitic uscat prin montaj).!!
G I M
QUOTE
spune te rog si mie cat ai dat pe capac delcou bosch si de unde ai luat  , eu am umblat o zi intreaga in Timisoara si nu am gasit ceva mai bun de cat " metaplast ".

Nici eu nu am gasit la mine in oras ,am batut 50 de km special pentru capac ,bujii si distribuitor delco.Le-am cumparat din Campina Jud Prahova. Pe capac am dat 20 de ron si pare a fi destul de bun ,pe distribuitor am dat 4 ron (e doduco) dar nu am gasit dala cu "limba" lata .
Toate cele bune
ZTV
vreau si eu un capac bosch blush.gif

22 Jan 2009, 08:54:
o intrebare cam prosteasca , dar vreau sa ma lamuresc. La AT011 ( sau AT01 ), am scateie mai mare la bujii daca distanta intre electrozi sunt mai mare, sau invers?
Adica, cand am scanteie mai buna, la 1 mm sau la 0.8 mm distanta la bujii ?
argon
la bujii lasi 0,7-0,8. E cu dus intors treaba, poti pune si la 1 dar e slaba scanteia, la 0,6 e foarte buna scanteia, dar e mic frontul, asa ca la 0,8 e un compromis numa' bun.
gotronic
QUOTE(Grigo @ 17 Jan 2009, 20:38)
Mi-am cumparat si eu o aprindere gotronic AT01, dupa montaj supriza...nu porneste deloc. Cu aprinderea clasica porneste la sfert, nu da rateuri, motorul merge rotund, totul e bine.  Am urmat schema la montaj, se aprinde ledul cand invarte demarorul, nu am masurat fisele si bobina ca nu am cu ce, dar presupun ca ar trebui sa porneasca macar. Ce ar putea sa aiba?
*


Ce ati mai rezolvat?


QUOTE(LVR-u @ 19 Jan 2009, 20:41)
Gotronic te intreb si eu ceva :In cazul in care am pe masina GPL si aprindere AT01 firul de la minusul instalatiei de gaz de la bobina se leaga  la borna aprinderii care se duce spre delco??
*


Cum a ramas cu intreruperile alea cand montezi pe minus firul de la gaz?

QUOTE(ZTV @ 21 Jan 2009, 19:33)
in sfarsit am si aprindere AT011 + senzor at011, az am primit, am montato repede, sunt foarte incantat cum merge masina fata de clasica si de AT01. Mai am mici ajustaje  biggrin.gif ( doar e DACIE ) ca de exemplu:
- sa fac ceva cu turometru, imi indica 6000 de ture in a 3-a la 50 km/h, si dupa aia cade la 700-800.
In rest sunt multumit cum merge. Abia astept sa rezolv problemele ca sa fie totul perfect.
*


Ati mai rezolvat ceva?


QUOTE(Neagu Ionut @ 21 Jan 2009, 20:14)
Si eu am montat azi aprinderea AT011 pe nova + fise noi Tesla ,capac delco Bosch ,bujii sinterom 14NP18 ,lulea doduco ,adica aproape toata aprinderea noua .Mai am de reglat culbutorii si carburatorul ,dar oricum masina trage bine la cat am testat-o acum sa vad pornirea dimineata .
*


Cum a pornit dimineata??
G I M
Si eu trebuie sa mai reglez una alta pe la ea si dupa aceea o sa ma pronunt.
ZTV
@gotronic

Nu am rezolvat inca din pacate nimic, az merg sa iau capsula vacumatica, am vb la Bucuresti despre bobina + fise + capac delcou + rotor DODUCO , abia peste 10 zile ajunge .
tzepesch
aprinderea IPEE de Curtea de Arges e buna de ceva? comparativ cu AT01 si Malvina

http://www.ipee.ro/component/page,shop.pro...mid,26/lang,ro/

suporta modificari pt imbunatatire, precum Malvina?
Mr_Devil83
exact ca si at01-le lui gotronic. Scanteie mai puternica si mai precisa. Partea cu economia de consum de pana la 10% e sf.
soulraven
dar de ce nu te orientezi mai bine catre AT011......este incomparabil mai buna decat IPEE de Curtea de Arges sau alta aprinderi.....avantajele sunt exprimate prin tot topicul asta
gotronic
QUOTE(tzepesch @ 26 Jan 2009, 14:34)
aprinderea IPEE de Curtea de Arges e buna de ceva? comparativ cu AT01 si Malvina

http://www.ipee.ro/component/page,shop.pro...mid,26/lang,ro/

suporta modificari pt imbunatatire, precum Malvina?
*



Daca o aprindere din asta simpla trebuie sa suporte modificari ptr. imbunatatire, eu zic ca nu e normal. O astfel de aprindere nu stie altceva decat sa inchida si sa deschida static circuitul primar al bobinei de inductie si atat. Imbunatatiri se pot face numai la cele cu soft ptr. curbele de avans si asta numai din soft, ptr. optimizari.! blush.gif
Siconi
Eu, unul, nu vad care e logica sa cumperi un rahat ca sa faci bici din el?! Nu e mai intelept sa iti iei direct bici, fara sa te mai manjesti incercand sa transformi rahatul in ceva ce nu va fi niciodata ceea ce s-ar vrea?
De ce te mai complici cu Malvina + modificari?! Iei din start AT011+senzor si deja ai mai mult decat a visat Dacia ta vreodata de cand a iesit din fabrica.
E banul si timpul tau, asa ca faci cum crezi. Eu nu m-as complica inutil.
ydaniel
pai eu recomand Electroprecizia decat BOSCH:)
fac acelasi lucru,dar boschu e dublu la pret:)
tzepesch
rolleyes.gif merci de opinii...

doar intrebam, that's all....


nici nu puneam problema daca e mai buna ca AT011. in nici un caz.

malvina mea modificata a functionat perfect pana am uitat contactu pus 40 min. peste 2 zile s-a busit tranzistorul.
Sorin_18
(pt gotronic)sambata am facut un drum cam lung (bucuresti iasi) mai tot timpul cand aprindeam farurile in mers sau dadeam drumu la aeroterma masina imi dadea in nas rau de tot,am oprit sa iau un suc nu a mai vrut sa pornesca am scos borna am dat la cheie si a pornit,ajuns prin bacau mi-am dat seama ca imi incarca prea mult,am tras pe dreapta am schimbat releul si a mers super frumos,acum intrebarea.... cum pot verifica aprinderea si senzorul daca mai sunt in parametri normali?
brigada_diverse
cred ca raspunsul va fi....daca mai da scantee
gotronic
Merge , nu are nimic, s-a supravoltat peste 22 de volti si senzorul deschidea aprinderea continu, precis aveai releu cu 3 fire fara referinta, si cand bagai consumatorii aveai cadere de tensiune pe contact asa ca pe baterie era tensiunea releului +caderea de tensiune de pe contact.!

Daca e alimentat senzorul din AT011 este protejat atat aprinderea cat si el.! Altfel nu garantez, de aia nu dau separat senzori.!
Mr_Devil83
si totusi daca cumparatorul nu are nici o pretentie in privinta garantiei nu ati fi dispus sa vindeti vreo 2 3 bucati ? biggrin.gif

Parca as pune si eu un senzor si prefer ceva testat care functioneaza decat sa mai improvizez iarasi banc de teste ca sa fac un afurisit de suport cu un senzor hall.
gotronic
Daca e fara "pretentii", de ce nu?
ZTV
si cat ari fi un senzor fara " pretentii " ?
gotronic
Tot cat unul cu "pretentii".! Ai PM
LVR-u
Cum a ramas cu intreruperile alea cand montezi pe minus firul de la gaz?
Era din instalatie am curatat toti papucii de legatura si nu mai face asa!Merci pentru sfat ca daca nu imi spuneai mergeam asa crezand ca e da la aprindere!
gotronic
Cam asa se intampla dupa o perioada de timp cu instalatia electrica a masinilor, daca nu a fost bine sertizata, acoperita galvanic, contacte nestranse.... apar tot felul de necazuri pe care nu poti sa le "depistezi online", si injuri de mama focului, ca e proasta masina. Orice masina ca sa "mearga" trebuie intretinuta si costa.!!! sad.gif
djasu82
Adica costa timp spune si tu !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.