Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
Siconi
Timpul ca timpul, dar mai costa si bani cand e cazul... uneori nu ai ce face, trebuie sa scoti si din buzunar. Depinde de exploatare si de ingrijirea de rutina (obligatorie). E ca spalatul pe maini... nu te speli ddoar duminica sau de sarbatorile legale, ci in fiecare zi si ori de cate ori e necesar. Asa se ingrijeste o masina...
gimsys
eu am aprindere gotronic fara senzor , ca sa am senzor trebuie neaparat sa cumpar tot ansamblul ?
olariu_ciprian_ionut
deci pana la urma baieti..se merita sa iti iei aprindere electronica pentru dacia 1310 cool.gif ?....si daca da..cam care ar fi cele mai potrivite aprinderi....mersi anticipat..smile.gif
Sorin_18
da,pt senzor trebui tot ansamblu!
merita sa cumperi o aprindere electronica,recomand gotronic AT011 cu senzor,este mai scumpa fata de altele dar merita toti banii
CandyMan13
Sustin ideea lui Sorin_18 si parerea lui Siconi.Nu are rost sa te chiunui...ce e improvizat,improvizat ramane.Nu spun ca pun la indoiala capacitatile unor oameni de a face lucrurile mai bune,doar ca exista mereu un compromis care trebuie respectat.Parerea mea e ca o piesa noua face lucrurile bune atata timp cat e folosita la ceea pt ce este ea facuta.
ionut_09_RWX
cool.gif smile.gif smile.gif
Salut,

Azi luat AT 01, nu am gasit cu senzor si in plus nu aveam bani=100lei, asta 50lei.
Am montat-o in juma' de ora, cu lanterna ca s-a intunecat, asta cu reglaj la bujii cu tot si rezultatul ...remarcabil...up-grade dacia merge foarte bine, ralanti perfect,l-am coborat cred ca pana pe la 600 si totusi nu s-a oprit(pe gaz), nu-mi mai balbaie motoru. sunt fericit...
Sa caut acum o platina buna, stiti ceva mai bun decat deduco?? Fanta cred ca o mai maresc pe la 0.6-0.8 doar sa atinga si sa testez cu sau fara capsula vaccomatica.
Recomand cu caldura aprinderea electromica... tongue.gif tongue.gif
ciao!! smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif
argon
at01 e vreo 25 ron aci in magazin...

ce fanta maresti? blink.gif
krapcarasu
legat de asta(o am acasa pt moto)
http://www.imfsoft.com/hardware/products/j...nt-ignition.asp
ar trebui pt 4 cil 2 bobine duble, dar cum ? 2-3 1-4?
si ce fac cu vacuumaticu?
e:
e simplu cu adaptoru rs232-usb, am dat 50 lei
Sorin_18
cam mult 50 lei eu am luato cu 25
krapcarasu
m-am grabit
at011 cu senzor 011 aveam pe fosta 1310(m-a rasturnat cineva si mi-a dat alta pe clasic) si sper miine s-o recuperez . Imi pare foarte buna at011 cu senzor
ionut_09_RWX
QUOTE(argon @ 30 Jan 2009, 20:00)
at01 e vreo 25 ron aci in magazin...

ce fanta maresti? blink.gif
*



salut,
Fanta,poate e gresit spus, e vorba de deschiderea la platina, din cate am vazut prin schema aia, acum platina are rol numai de a da un impuls(de a genera un impuls) si dupa cate ma gandesc eu, fiind impulsul cat mai scurt ca durat asta ar duce la ceva performanta in plus. Marind distanta asta, momentul semnalului se va modifica fata de cel initial deci trebuie umblat si pe la avans. Deasemenea nici capsula aia de vacuum nu prea mai are importanta, cred eu. Mai astept pareri desigur!!
Ce am mai constatat: masina se infige la drum, se vede ca bujia are spectru mai mare cred ca 0.8mm pentru Sinterom 17np21 e numai buna, dar mai fac teste cand voi avea timp. De pornit a pornit bine, fara acceleratie, dar parca putin mai intarziat, asta poate de la bujii, inaine am avut fanta la 0.5mm. As schimba si bujiile dar fac risipa de fonduri... Am sa fac si consumul sa vedem ce iese, totusi cred ca va scadea pentru ca merge mai bine... imi la 13.5 prin oras si visez undeva pe la 10(gaz ca benzina nu prea vede) tongue.gif
spor la treaba baieti,
ciao smile.gif smile.gif
ydaniel
pastreaza distanta la platina de 0,4.NU o mari:)
gotronic
Distanta la platina dicteaza unghiul dwell (cat sta bobina de inductie sub tensiune), nu are importanta cat este de scurt impulsul de comanda. Scanteia se da exact in momentul in care platina se deschide, nu pe perioada "impulsului". Daca "impulsul" este mai scurt, bobina la turatii mari nu se mai incarca in curent si energia scanteii este mai mica. (cel mai bine ar fi cu distanta mai mica la platini, ptr. ca sa functioneze pe o gama cat mai mare de turatii, dar daca axul delcoului are joc radial, mai bine lasa distanta mai mare la 0,5...0,6 mm, merge mai bine asa). Daca unghiul dwell este mic (cu distanta mai mare la platina , bobina si aprinderea vor fi mai reci si nu afecteaza scanteia la turatii mici si medii sub nici o forma, doar la turatii peste 4...5000 rpm).
Sorin_18
QUOTE(gotronic @ 31 Jan 2009, 08:00)
Distanta la platina dicteaza unghiul dwell (cat sta bobina de inductie sub tensiune), nu are importanta cat este de scurt impulsul de comanda. Scanteia se da exact in momentul in care platina se deschide, nu pe perioada "impulsului". Daca "impulsul" este mai scurt, bobina la turatii mari nu se mai incarca in curent si energia scanteii este mai mica. (cel mai bine ar fi cu distanta mai mica la platini, ptr. ca sa functioneze pe o gama cat mai mare de turatii, dar daca axul delcoului are joc radial, mai bine lasa distanta mai mare la 0,5...0,6 mm, merge mai bine asa). Daca unghiul dwell este mic (cu distanta mai mare la platina , bobina si aprinderea vor fi mai reci si nu afecteaza scanteia la turatii mici si medii sub nici o forma, doar la turatii peste 4...5000 rpm).
*


asa se intampla si la senzor??
gotronic
Aproximativ, acolo nu prea conteaza un pic de joc la ax, nici distanta varfului camei fata de senzor, semnificativ. Dar pe acelasi principiu functioneaza ca si o aprindere clasica cu unghi dwell, numai ca nu mai sunt piese in miscare care sa se uzeze, deregleze sau sa rateze scantei.!!! In plus functioneaza de la turatie zero.
2xGI
salut,am si eu o problema.am cumparat si montat 1 aprindere trazistoriata at 01,dar........nu functioneaza cum trebuie,adica,nu porneste bine masina la rece,nu are relantiu,astea pana se incalzeste motorul,dupa aceea merge bine(sincer eu ma asteptam la altceva).toate perifericele sunt in stare buna(unele chiar noi(carburator,platina,bujii,capac delco,fise).lamuritima si pe mine ce si cum tre facut sa functioneze bine(pornire,relantiu.........)multumesc mult.
gotronic
Aprinderea electronica in general nu rezolva problemele masinii, ci le accentueaza.(daca le are). Sper sa nu nu credeti ca face "minuni". Pe "clasic" cum face, la fel?
argon
QUOTE(ydaniel @ 31 Jan 2009, 08:18)
pastreaza distanta la platina de 0,4.NU o mari:)
*



subscriu. Pune linistit 0,3 ca-ti va merge mai bine(daca nu ai joc in ax!)
djasu82
QUOTE(Sorin_18 @ 31 Jan 2009, 09:18)
asa se intampla si la senzor??
*


De aceea o aprindere CDi sau TCi e mult mai indicata ma rog pentru cine alearga masina .... si cine sta in zone cu temperaturi foarte joase.
2xGI
gotronic,pe clasic functiona impecabil(vb. serios,nu ma laud)pornea la prima cheie
fara nici un fel de probleme.dar stii cum e!!!!tehnologia asta noua ne omoara
argon,acum are 0,6 deci sa reglez platina la 0,4?
argon
sigur nu bujiile sunt la 0,7? blink.gif platina e clar, 0,3 pe aprindere electronica, si 0,4 pe clasic, repet, daca nu este joc in ax.
2xGI
argon,bujiile sunt noi, denso w20 fp-u pe care nu le-am reglat cand le-am montat,dar cred ca au reglajul bine facut(pornea f bine)din fabrica(cred).ok, am sa reglez platina la 0.3 si bujiile la 0.7 sa vad cum va functiona,merci tuturor de sfaturi.sa nu uit,ax-ul de la delco are un joc f mic(aproape ca nici nu se simte).
ionut_09_RWX
QUOTE(argon @ 31 Jan 2009, 17:47)
subscriu.  Pune linistit 0,3 ca-ti va merge mai bine(daca nu ai joc in ax!)
*


smile.gif smile.gif multumesc... incerc si asa, joc in ax nu stiu daca am, e timpul naspa, ninge plange.gif nu sa merita sa stau afara acum

31 Jan 2009, 20:08:
QUOTE(2xGI @ 31 Jan 2009, 18:15)
argon,bujiile sunt noi, denso w20 fp-u pe care nu le-am reglat cand le-am montat,dar cred ca au reglajul bine facut(pornea f bine)din fabrica(cred).ok, am sa reglez platina la 0.3 si bujiile la 0.7 sa vad cum va functiona,merci tuturor de sfaturi.sa nu uit,ax-ul de la delco are un joc f mic(aproape ca nici nu se simte).
*


salut,
daca zici ca mergea bine pe clasic, inseamna ca ori nu ai montat-o ori nu merge aprinderea(greu de crezut), dar nu dispera:
1) sterge toate contactele noi,
2) verifica toate contactele e posibil in urma montajului sa se fi lasat cu papuci rupti, fire intrerupte, verifica platoul delcoului sa nu atinga ceva pe acolo
3) scoate condensatorul de pe delco sau izoleaza +ul bine sa nu se incarce
4) fanta la buji 0.7-0.8mm, eu am pus 0.8 si merge bine, dar curatale
5)deschiderea la platina fa cum a zis argon, stie omu'
6)refa avansul si reglajul la aer trebuie sa mearga
spor la treaba!!
excl.gif daca ai vazut ceva scantei in timpul montajului atunci e de rau!!!
gotronic
QUOTE(2xGI @ 31 Jan 2009, 17:52)
gotronic,pe clasic functiona impecabil(vb. serios,nu ma laud)pornea la prima cheie
fara nici un fel de probleme.dar stii cum e!!!!tehnologia asta noua ne omoara
argon,acum are 0,6 deci sa reglez platina la 0,4?
*



Dupa ce ai montat aprinderea ai refacut reglajul avansului.? Daca ai reglat platina la 0,6mm de noua impreuna cu aprinderea este normal ca avansul sa se modifice, deci trebuie refacut. (la diferente de cca 2 grade la avans, masina porneste altfel, mai bine sau mai rau, depinde cum este fata de punctul optim) Chiar daca nu schimbi platina, odata cu uzura pintenului platinii cat si a pastilei se modifica avansul, deci periodic ar trebui controlat. Dar cea mai buna proba a aprinderii este "scanteia la masa", daca este buna , atunci trebuie mers mai departe cu verificarile: fise, capac delcou, pipa , bujii... tot cu verificarea scanteii si masuratorile de rigoare ale fiselor) Masoara si rezistenta ohmica a electrodului central al bujiilor, trebuie sa fie de ordinul ohmilor.
Scanteia "la masa" se verifica ca in clipul de mai jos si trebuie sa arate cam ca in clip, daca nu este asa nu prea e bine.:
&feature=channel_page
2xGI
multumesc tuturor de sfaturi,sunt mai mult decat binevenite,pe cat posibil am sa incerc sa fac asa cum ati zis voi,daca nici atunci nu reusesc sa rezolv ceva o sa renunt la apriderea electronica si revin la cea clasica.
argon
n'ai de ce sa renunti la ea, numai daca e defecta. In nici un caz motorul nu va merge mai rau cu ea, ci la fel sau mai bine. Avantajul e ca nu ti se mai strica platina(are rol doar de comanda)
gotronic
Nu trebuie sa renunti, daca ceva nu este in regula tot aici vei ajunge. (mai devreme sau mai tarziu), verifica sa vezi ce gasesti, din toate explicatiile de pe aici. Nu de alta, dar sa nu ne racim gurile degeaba.!
2xGI
argon,deocamdata incerc sa rezolv aprinderea asta electronica,daca totusi eu nu rezolv nimic,merg si la un electrician auto sa o faca el sa functioneze normal,daca nici asa nu se rezolva abia atunci renunt la ea.
deocamdata masina merge mult mai rau ca inainte sad.gif .

<span class='edit'>1 Feb 2009, 12:57:</span>
buuun,deci,am fost la masina si,reglat platina la 0.3,bujiile la 0.7 (dupa ce le-am curatat),avansul putin modificat,curatat capac delco si s-au vazut rezultatele(deocamdata),inainte de toate astea ,la rece la prima cheie nu a pornit(la a 3 a cheie a pornit),la cald functioneaza f bine(pornire la sfert, raspuns la acceleratii mai bruste),astept sa vad la rece cum porneste,sper sa nu am surprize.
inca ceva.cum reglez si din ce? sa nu maiinnegreasca bujiile?
scuze de calitatea pozelor
ydaniel
ai amestec prea bogat de aia se inegresc/afuma.
mai insurubeaza surubul de la carburator-cel pt reglarea la mers incet in gol.(dar cu motorul pornit)>
2xGI
multumesc mult ydaniel smile.gif
argon
QUOTE(ydaniel @ 1 Feb 2009, 14:48)
ai amestec prea bogat de aia se inegresc/afuma.
mai insurubeaza surubul de la carburator-cel pt reglarea la mers incet in gol.(dar cu motorul pornit)>
*




vad ca nu stii ce face surubul ala, el dozeaza cantitatea de amestec, nu il imbogateste sau saraceste cum tot afrirma unii din popor. La cafil monocorp nu este posibila modificarea raportului aer/benzina amestec decat prin modificarea jiclerelor. Bujia arata normal la mers la rece pe distante scurte pe vremea asta, nu e nici o problema, surubul ala il reglezi in asa fel incat sa ai turatia maxima la ralanti.
2xGI
sper sa iasa treaba buna cu aprinderea asta(dupa toate reglajele ulterioare),si sa functioneze bine.inca odata va multumesc tuturor de sfaturi,au fost mai mult decat bine-venite.
djasu82
Bobina iti asigura scanteie cel putin la distanta de 1 cm ? si culoarea ei e alba albastra sau nu ?
ydaniel
si eu iti recomand sa iei bujii eyquem A12s.am avut si eu denso,da nu sunt cine stie ce,si mai ales sunt duble la pret fara de eyquem.
Siconi
Ydaniel, nu da sfaturi gratuite. Cine stie pe ce bujii ai pus mana?! Eu am DENSO (made in Japan, nu in Turcia) din sept.2006 pe Dacia mea si nu cred ca in tot acest timp le-am curata de mai mult de 4 ori, si asta in conditii de iarna, mers pe distante scurte... ceea ce e normal sa se intample la benzina noastra.
DENSO sunt foarte bune, la fel si Eyquem si Champion. Daca avansul si carburatorul nu sunt reglate cum trebuie nu e necesar sa dam vina pe bujii. Asta e ca computere cand se crash-uie uidousul si dam vina pe virusi, dar nu e nici urma de asa ceva, doar lipsa noastra de informare.
Spor la treaba si sa nu mai aveti probleme.
argon
bujiile nu se curata, daca chiar este cazul este un aparat special de sablat, dar cum spuneam, ele se curata singure, daca a fost nevoie sa le cureti, ai oarece probleme cu motorul. Eu nu am curatat bujii in viata mea, de cand m-am suit prima oara la volan, chiar este interzis sa te atingi de ele cu peria de arma sau mai stiu eu ce.
2xGI
bujiile le-am curatat cu 1 bucata de prosop(stiam de aici de pe forum ca nu tre sa pui peria de sarma pe bujii),sunt foarte multumit de ele,chiar daca au fost ceva mai scumpe(80 ron)isi merita banii,vis-a-vis de motor ,chiar nu am probleme cu el(garantat 90 % ,restul de 10% sunt probleme sad.gif ),poate reglajele de la carburator sa fie vina innegriri bujiilor(a umblat cineva la el si acum imi pare rau).dar va spun sincer masina functioneaza bine(dupa ce am ascultat sfaturile voastre referitor la aprinderea at 01).
si inca ceva,eu de fel merg mai batraneste cu masina(rar ajung sa fac chitibusuri cu ea),si poate de aceea bujiile nu se decalamineaza(autocuratare)
krapcarasu
pt motor 1.3 w20 sunt prea reci inceaeca w16, mai ales pt un stil mai subturat
2xGI
krapcarasu,am pus w20 dupa ce am citit aici pe forum cum ca ar fi dintre cele mai bune bujii,pe deasupra si compatibile cu motorul de dacie,dar poate ai dreptate si tre sa incerc si cu w16 (am sa cumpar si w16 sa vad cum se comporta).merci de sfat
ydaniel
cum zicea si marius:) nu se curatat bujiile;)
si nu dau sfaturi gratuite;) crede-ma pun mana pe mai multe piese de calitate decat tine!
Siconi
Apoi, voi credeti ca m-am pus cu peria de sarma pe ele?! Doar scos afara, asteptat sa se usuce si sterse bine cu o carpa de bumbac. Asta numesc eu curatare. Daca ajungi sa bagi o perie sau ceva de raschetat, inseamna ca sunt deja compromise. Sunt de acord cu voi.
La chetia cu piesele nu ma contrazic cu tine, dar nici sigur nu as fi. Oricum, ai inteles la ce ma refer wink.gif.
diaconuliviu
QUOTE(argon @ 1 Feb 2009, 14:05)
vad ca nu stii ce face surubul ala, el dozeaza cantitatea de amestec, nu il imbogateste sau saraceste cum tot afrirma unii din popor. La cafil monocorp nu este posibila modificarea raportului aer/benzina amestec decat prin modificarea jiclerelor.  [....]

Uite, repet, eu sint unul din popor care te contrazice: acel surub genereaza amestec cu dozaje diferite!
El in sine face ce spui, mareste sau scade cantitatea de amestec numai ca acea cantitate de amestec (B+A) se amesteca cu inca o cantitate de A(AER).
Adica xB+yA + ct. A ce crezi ca face? Vei avea cantitate fixa de aer din duza si deschidere pozitiva care se va aduna cu una variabila din amestec. Adica vei avea de fapt.. B/(Ax+Act)... ce functie crezi ca e aia? Constanta? eu zic ca nu.
argon
unde se mai amesteca? nu vine emulsia gata facuta la surubul ala?!
krapcarasu
QUOTE(2xGI @ 2 Feb 2009, 00:45)
krapcarasu,am pus w20 dupa ce am citit aici pe forum cum ca ar fi dintre cele mai bune bujii,pe deasupra si compatibile cu motorul de dacie,dar poate ai dreptate si tre sa incerc si cu w16 (am sa cumpar si w16 sa vad cum se comporta).merci de sfat
*


or fi f bune la 1.4 in stare buna.Prod recomanda la 1.3 echiv cu sinterom 14 np 18.in general la compresie mai mare se fol o cifra termica mai mare (bujii mai reci). De ex la mine fol sinterom np 18 la motor 1.4 pt ca stau prost cu compresia si am si un stil mai subturat[attachmentid=1627497688][attachmentid=1627497689]
se pot si de aici selecta elemente generale despre bujii.[attachmentid=1627497690]
Subscriu la 0.7-0.8 dist la bujii cu at 01
diaconuliviu
QUOTE(argon @ 2 Feb 2009, 08:16)
unde se mai amesteca? nu vine emulsia gata facuta la surubul ala?!


Ba da, de la surub vine emulsie in galerie unde se intilneste cu aerul tras pe duza sau pe linga clapeta (deschiderea pozitiva). Ma refer la pozitia clapetei PINA sa deschida o gaura de progresiune. Sau, o mica parte, pe gaurica aia miiiiiiica de la capsula vacuumatica. In caz de defecte, si de prin alte parti (simering servo, membrana servo, aer fals, dar nu de asta era vorba ci de aerul normal/necesar).
nelu_1985
Am montat mai nainte aprinderea electronica cu senzor AT011, merge bine masina, nu intrerupe nu are oscilatii de turatie, porneste usor, se comporta ca o aprindere clasica bine pusa la punct. Singurul aspect care nu l-am inteles a fost ca nu am putut regla avansul static cu ajutorul led-ului de control, am adus volanta la semn, si am invartit in sens invers acelor de ceas, si mi s-a aprins cam repede led-ul, drept urmare avansul era inexistent practic, cand am incercat sa pornesc motorul nu a pornit, l-am marit putin apoi, iar dupa ce a pornit l-am corectat la ureche; trebuia sa pun si o poza cu montajul, dar m-am grabit sa fug la butoane...
gotronic
Se roteste pana se stinge LED-ul, nu pana se aprinde. In momentul cand se stinge se produce si scanteia. Nu ati citit atent prospectul !!!
nelu_1985
am vazut dupaia....oricum ii super aprinderea, nici motorul nu mai face galagie, porneste frumos....ce mai...merita tot efortul...multumesc inca odata wink.gif
gotronic
smile.gif
Siconi
Cred ca cea mai mare satisfactie este aceasta: clientul e satisfacut, motorul e in parametri si producatorul multumit ca n-a muncit in zadar. Asa este, Gelu?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.