Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
gotronic
Ma bucur, ca am fost inteles!!!
krapcarasu
vroiam sa stiu de curiozitate cum e cu dwell-ul la senzor 11
gotronic
Aproximativ la fel ca si pe clasic (cu platina), poate un pic mai mic cu cca 2..3 grade (nesemnificativ), in schimb "compenseaza" prin finalul aprinderii care este fara condensator pe iesire. ( ce limita tensiunea de autoinductie a bobinei la turatii mari)
djasu82
QUOTE(gotronic @ 15 Feb 2009, 00:44)
Cand aud de "precizie" (ceva de genul 0,1 grade), sau de cdi cu "energii" colosale la bujii, ma apuca "dracii". Asta ptr. ca : la 1 grad precizie , motorul aproape ca nu "simpte" nimic, iar la "energii" mai mult de 500% la bujii (fata de minim cat ar fi sa functioneze un motor normal), iarasi mi se pare o absurditate. (Mai ales daca vorbim de functionarea unui motor in regimuri normale). In plus chiar daca este aprindere cdi, (mult mai scumpa), daca bobina de inductie nu este de calitate, tot "degeaba". Ptr. Dacii, la regimul lor normal de functionare, o aprindere cu regim "clasic" de functionare, dar "SIGUR", mai mult nu cred ca trebuie, restul sunt "UTOPII". Mai mult nu se obtine din aprindere.!!!
*


te apuca dracusori dar cand vezi ca pe clasic tragi de ia si cu o aprindere care te sustine si la turati inalte fuge de rupe iti schimbi parerea . Un cdi costa tot cat un at011 poate si mai ieftin depinde de configuratie . Am un coleg la servici si are o dacie 1310 model 98 are o aprindere at01 , bobina buna , platina la fel de buna delco bun si tot nu o ia din prima ... i-am pus cdi-ul doar de proba si a furat-o la sfert cu relantii contant 600 de ture la rece a ramas crucis fara soc fara pedale date...
Cand e cald afara o ia din prima si cu at01 asa larece dupa 2- 3 chei o ia... motorul nu are mai mult de 45 mii de km.
krapcarasu
QUOTE(gotronic @ 15 Feb 2009, 10:14)
Aproximativ la fel ca si pe clasic (cu platina), poate un pic mai mic cu cca 2..3 grade (nesemnificativ), in schimb "compenseaza" prin finalul aprinderii care este fara condensator pe iesire. ( ce limita tensiunea de autoinductie a bobinei la turatii mari)
*


merita sa pun in loc de cama o rotita dintata? suprasolicit ceva in mod periculos marind dwelu asa?
gotronic
QUOTE(djasu82 @ 15 Feb 2009, 13:39)
te apuca dracusori dar cand vezi ca pe clasic tragi de ia si cu o aprindere care te sustine si la turati inalte fuge de rupe iti schimbi parerea . Un cdi costa tot cat un at011 poate si mai ieftin depinde de configuratie . Am un coleg la servici si are o dacie 1310 model 98 are o aprindere at01 , bobina buna , platina la fel de buna delco bun si tot nu o ia din prima ... i-am pus cdi-ul doar de proba si a furat-o la sfert cu relantii contant 600 de ture la rece a ramas crucis fara soc fara pedale date...
Cand e cald afara o ia din prima si cu at01 asa larece dupa 2- 3 chei o ia... motorul nu are mai mult de 45 mii de km.
*


Eu unul nu te cred, ca totul este "in regula" cu masina colegului tau de servici. Daca la cald "o ia" la prima inseamna ca are amestecul prea sarac si nu trage socul suficient de mult. Daca e din 1998 masina, ce te face sa crezi ca nu ar fi posibil sa aiba ceva contacte imperfecte pe partea de aprindere, iar cand ai facut "proba" cu CDI-ul, nu ai miscat putin contactele. Ori ai incercat CDI-ul dupa ce ai "incalzit-o " cu AT01. Eu am mers cu AT01 aproape constant la 7.000...8.000 rpm cu Oltcitul (Brasov-Tg. Mures), cu bobina clasica de Dacia ( IAME), si o cutie de viteze in 4 trepte frantuzeasca. Asa ca un singur exemplu este pur si simplu rautate din partea ta, sa nu spun mai mult. In plus tu ai o aprindere super "bijuterita", sa poti sa te lauzi pe unde mergi indiferent daca se vorbeste sau nu de aprinderi. Referitor la pret, daca esti asa sigur ca este mai ieftina decat o AT011 cu senzor 011 (sau fara), fa tu vreo 1.000 de buc. ca ti le cumpar eu pe toate.!!!! Din cate stiu eu pe tine te-a costat doar carcasa aia cat o AT011 cu senzor 011 (sa nu-i spun caroserie, la cat e de mare), ca la Oltcit daca as monta-o ar trebui sa scot roata de rezerva din compartimentul motor si sa pun in loc "bijuteria" ta de cdi. Incearca te rog sa mai faci 5 buc. sa vezi daca reusesti sa le pui pe toate in functiune, din prima.!! (sunt convins ca ai gasi clienti suficienti aici pe forum sa o cumpere)

QUOTE(krapcarasu @ 15 Feb 2009, 15:07)
merita sa pun in loc de cama o rotita dintata? suprasolicit ceva in mod periculos marind dwelu asa?
*


Dar, de ce vrei sa maresti tu unghiul dwell mai mult? Ce nu-ti place, sau ce nu-ti merge de vrei dwell mai mare?. Daca folosesti masina la turatii mari (peste 4..5000 rpm), ma refer aici la modificari ale motorului (respectiv axe cu came modificate), se poate folosi o bobina de inductie de Oltcit (motor de 1100) fara rezistenta aditionala. Aprinderile sunt testate la 12.000 rpm sa dea scanteie la min. 7 mm distanta la eclator. La aceasta distanta se considera ca scanteia este apta de a aprinde perfect un amestec aer + benzina.
Ca raspuns, poti sa-ti spun ca poti mari unghiul dwell modificand cama, sau atasand ceva peste ea. Nu ma intreba de o solutie anume, ca tocmai de aceea am ales aceasta varianta, sa scap de orice "rotita" , paleta sau bucsa atasata pe acel ax al delcoului .
krapcarasu
intrebam ca idee. sunt arhimulumit, e bine de stiut ca are rezerva
Sorin_18

pei cum zice gotronic nu are toate reglajele facute ok,nici mie cate o data nu mi-o ia la prima cheie cu aprindere at011(dar asta doar la rece) dar stiu ca socul meu nu este reglat corespunzator,de cand am at011 doar pornesc motorul cu socul apoi il bag la loc si sta stabil la 600
ZTV
ca sa mearga o aprindee cum trebuie , masina trebuie obligat sa fie in parametri narmale. La mine la -12 grade porneste f bine, il ia din prima. trage mult mai bine fata de at01 si fata de clasic. Dar mai am 2 probleme nerezolvata:

1- cateodata, precizezm cateodata ( deci nu tot timpul ), cand scot la liber si nu apas acceleratia, scade turatia. Chiar am patit joi dimineata, am pornit masina am lasat sa se incalzeasca un pic motorul, m-am intalnit cu un vecin, am stat cu el la o tigara, cu masina mergand, odata observ ca a scazut turatia pt cateva secunda, apoi a revenit la normal.


2.- turometrul, dupa ce am schimbat ceta ceva la piese, se comporta mai bine, adica nu imi indica 6-7000 de rot/min in loc de 1500. Daca nu pornesc nici un consumator imi indica bine, de exemplu pornesc masina, am undeva 900 de rot/min, stabil, oscileaza aprox 50-60 rot/mon +/ - , cand deschid farurile imi urca la 5000 de rot, cum inchid scade iara la normal, dau drumu la aeroterma urca la 2500/3000, inchid scade la loc, ciudat ca faruri + aeroterma imi sta pe la 2200 rot. Cand masina e in sarcina, nu conteaza ca am faruri cu aeroterma sau doar aeroterma, sau nimic ....cat de cat arata cu aproximatie turatia reala.


specific ca:

- bobina de inductie noua de doduco
- capac delcou e doduco
- rotor e doduco
- fise de urziceni ( cu tesla face mai varza )
- capsula vacuum e noua
- bujii is noi, champion
- carburatorul are 1 ani, am facut de 2 ori ciorba de carfil
- pompa de benzina noua
- senzor si aprinderea e noua


Poate sa vine cineva cu niste idee? ( dau o bere )
krapcarasu
eu zic ca n-are masa buna aprinderea (fir negru) ,de-aia indica eronat turometru
schumi_86
Salutare,eu unul am aprindere AT 01 de vreo 4 -5 luni si sunt multumit de ea,nu mai am probleme cu platina,condensatorul,plus ca porneste mult mai bine la rece.M-ar tenta una cu senzor,ce ziceti? Cu toate ca daca merge asa de bine cu aceasta nu vad de ce as schimba-o. smile.gif
ZTV
QUOTE(krapcarasu @ 16 Feb 2009, 00:11)
eu zic ca n-are masa buna aprinderea (fir negru) ,de-aia indica eronat turometru
*





asta inca nu am incercat, am pus unde are masa si alternatorul...o sa-l curati si vad ce rezultat are. Numai nu inteleg cum influenteaza masa turometrul ?

16 Feb 2009, 00:34:
QUOTE(schumi_86 @ 16 Feb 2009, 00:22)
Salutare,eu unul am aprindere AT 01 de vreo 4 -5 luni si sunt multumit de ea,nu mai am probleme cu platina,condensatorul,plus ca porneste mult mai bine la rece.M-ar tenta una cu senzor,ce ziceti? Cu toate ca daca merge asa de bine cu aceasta nu vad de ce as schimba-o. smile.gif
*





merita sa-l schimbi, si eu am avut at01, inainte de at011 si simt diferenta, care consta in un mers mai frumos, motor mai " treaz ", si multe altele...
Sorin_18
ztv,mie imi facea asa si era de la carburator,l-am curatat si nu mi-a mai facut,si pt baiatu care vrea aprindere www.gotronic.ro
krapcarasu
apinderea de fapt pune bobina la masa intermitent(de acolo citeste impulsuri turometrul), daca masa are potential diferit de 0v din cauza contactelor proaste apar erori
diaconuliviu
QUOTE(djasu82 @ 13 Feb 2009, 15:39)
bobinele romanesti si unele nemtesti sunt cu circuit magnetic deschis iar cele coreene - sau franceze au circuit magnetic inchis [...]

Adica VW are TOATE bobinele "deschise"?
Ma indoiesc. Pentru ca vorbind de Tico, Cielo, astea-s masini moderne. Bobinele "deschise" (ca circuit magnetic) sint specifice aprinderii Kettering-clasica.
Siconi
Din cate stiu eu, bobinele cu circuit magnetic inchis au fost montate din fabrica pe motoare care aveau aprindere electronica, iar cele cu circuit magnetic deschis doar pe motoare cu aprindere clasica pe platina si condensator.
gotronic
Eu am vazut si Japoneze (Daihatsu), si germane (Opel Kadett) pe clasic cu bobine inchise. (platina , condensator si rezistenta aditionala in bord pe undeva). In general cu cat masina este proiectata mai demult, inclin sa cred ca sunt bobine cu miez deschis (nu are remanenta asa mare miezul) Iar "randamentul" nu stiu cat conteaza aici ptr. o scanteie buna, mai mult conteaza sectiunea miezului. Sunt bobine cu circuit "deschis" care dau scanteie cat 3 bobine de Tico, asa ca nu conteaza prea mult tipul miezului.
Iar faza ca bobinele IAME sau doduco ca ar fi "deschise", este posibil sa nu fie asa. De ce? Din cauza carcasei metalice, care impreuna cu miezul din interior se comporta ca o "oala" (circuit inchis). Dar asta mai putin aici, cele de pe Megane ( tip pix, pen..) sunt cu circuit inchis, unul din circuitele magnetice fiind partea exterioara a carcasei, care se inchide cu miezul din interior.
Mario 86
am avut si eu aprindere tranzistorizata at-01 dar am scos-o ca dupa vreo 2-3 luni dupa ce am luat-o ce oprea motorul si trebuia sa astept cam un minut ca sa pot porni din nou,am scos-o ca mi sa oprit la 80 la ora in afara si crapam de ciuda ca trebuia sa ma infing in frana de numa numa ca sa o opresc,asta care o lauda toata lumea cu senzor e buna?ca vreau sa imi iau si eu??????//
gotronic
Din cauza bobinei se oprea si dupa ce se racea, iar pornea, au mai patit-o si altii. Aveau bobina de 2 ohmi dar fara rezistenta aditionala. Se incalzea bobina prea tare, spirele se scurcircuitau (nedistructiv) si asa se oprea. Masoara bobina inainte. Sau poate ai avut o bobina din astea ieftine ce sunt acum pe piata, tot asa fac si astea (chiar daca valorile arata ca ar fi "in parametri".!). Pe "clasic" tensiunea este un pic mai mica si de aceea nu se intampla lucrul asta.
ZTV
QUOTE(Mario 86 @ 16 Feb 2009, 22:13)
am avut si eu aprindere tranzistorizata at-01 dar am scos-o ca dupa vreo 2-3 luni dupa ce am luat-o ce oprea motorul si trebuia sa astept cam un minut ca sa pot porni din nou,am scos-o ca mi sa oprit la 80 la ora in afara si crapam de ciuda ca trebuia sa ma infing in frana de numa numa ca sa o opresc,asta care o lauda toata lumea cu senzor e buna?ca vreau sa imi iau si eu??????//
*






nu vreau sa te dezamagesc dar daca iti oprea motorul cu at01, sansele sunt mici sa mearga cu at011. Prima data inainte sa dai jos at01 trebuia sa vez care e problema. Daca totul e OK nu are de ce sa nu mearga
gotronic
Nu se stie, poate ca are omul jocuri mari la delcou si cu AT01 mai greu reglezi aprinderea, senzorul este mai "nesimtit" un pic decat platina, el citeste unghiular cama si nu este afectat.
diaconuliviu
QUOTE(diaconuliviu @ 16 Feb 2009, 10:25)
Adica VW are TOATE bobinele "deschise"?
Ma indoiesc. Pentru ca vorbind de Tico, Cielo, astea-s masini moderne. Bobinele "deschise" (ca circuit magnetic) sint specifice aprinderii Kettering-clasica.
*




QUOTE(Siconi @ 16 Feb 2009, 15:35)
Din cate stiu eu, bobinele cu circuit magnetic inchis au fost montate din fabrica pe motoare care aveau aprindere electronica, iar cele cu circuit magnetic deschis doar pe motoare cu aprindere clasica pe platina si condensator.


Exact ce spuneam mai sus...
QUOTE(gotronic @ 16 Feb 2009, 16:10)
[...]
Iar faza ca bobinele IAME sau doduco ca ar fi "deschise", este posibil sa nu fie asa. De ce? Din cauza carcasei metalice, care impreuna cu miezul din interior se comporta ca o "oala" (circuit inchis). [...]


Si alea-s tot deschise, sau.. inchisa cu intrefier mare.

Diferenta intre bobina de Tico si cea de IAME este de L si R

W=1/2 L I^2, OK?

IAME= 0,5* 10 mH * 16 = 80mJ
TICO => I^2=80*2/4 =40=> I~=6,5A.
Abia la valoarea aia se pot compara rezultatele..am luat 4 mH Tico si o medie de 10mH IAME.
In plus, sa nu uitam ceva: coreenii proiecteaza totul la limita (un fel de "ce trebuie rezerva, merge si asa".

Bun, la ce serveste atunci bobina de Tico? sau la ce servesc in general bobinele de impedanta joasa? La posibilitatea cresterii curentului (din cauza R si L) la valori mult mai mari, in timp scurt, ca atare mentinerea unei energii mari si la turatii inalte (IAME peste 4 A nu poate trece din cauza R si la turatii mari, din cauza L mare (din cauza caruia se "opune" cresterii curentului) nu atinge acel curent de 4 A din cauza timpului scurt.
gotronic
CORECT!. Atunci de ce se"lupta" unii pe aici sa puna bobina de Tico pe aprinderi clasice sau electronice inductive "normale" ? Banuiesc ca, in comparatie cu ce au acum pe masina (stifturi de bobine contrafacute), asta de Tico e "lux". Eu personal am testat mai multe bobine de Tico (cca 15 buc.) si am fost "deprimat " de scanteia data (lunga, ce-i drept la distante de cc 2 cm, dar foarte "subtire" si fara "pocnet" sanatos). Asta la curenti mari de 7...8 Amperi. In comparatie cu Doduco sau IAME este undeva la 1/3 dupa "sunet si culoare" fata de cele din urma. (care culmea, sunt cu circuit deschis). In schimb, cele de Cielo, (SH si unele si celelalte) scanteia era ok. Nu acelasi lucru s-a intamplat si cu bobinele noi de Cielo. Se vedea si pe miezul magnetic lipsa continuitatii la suruburile de prindere (strangere), erau goale. De aici rezulta ca miezul nu se "inchidea" cu aceeasi sectiune, avand astfel pierderi de flux magnetic implicit scanteie mai mica (ca si cele de Tico). Cand am spus celor de la care am cumparat, mai sa ma ia la rost, zicandu-mi ca au fost date jos de pe masini care au functionat. Asa ca ....ele functioneaza chiar si cu energii mai mici. Singurele bobine care am testat eu (in conditii de stand si practic) si care prezinta oarecum "garantie", dupa cum arata si cum dau scanteie, sunt cele Doduco si de IAME. La IAME sincer incep sa am rezerve, din cca 60 de bobine noi cumparate intr-o perioada, cca 3 buc, au fost mai slabe, una chiar cam anemica rau. La cald scanteia se diminua "vazand cu ochii). Asta dupa cca 5...10 min de functionare pe stand. Si inca nu mi le-au schimbat in garantie, nu vor. Zic, de obicei, ca nu sunt montate in service autorizat. Daca le duci ca au fost montate in service, zic ca nu au pe stoc...si tot asa... Cam asta e .!
diaconuliviu
Cielo: te referi la cea de la Cielo cu distribuitor, da? Caci cea jumo are finalii in ea. Am folosit una jumo comandata cu un IGBT pentru 1,5-2 ms Rezultate nu tocmai ok, adica, cum spui tu de tico, scinteie pocnitoare, albastra, lunga dar subtire.
Ma gindeam la sirma din secundar, e posibil ca acolo sa fie "cauza" anemicitatii scinteilor la Tico/Cielo jumo. Adica sirma mai subtire.
Apoi, ele sint facute pentru amestecuri relativ OK (carburatorul de Tico are ceva comanda electronica parca iar injectia e injectie). Ca atare nu prea ai de-a face pe Tico/Cielo cu motor inecat sa fie necesara o energie enorma, iar, coroborat cu ce spuneam mai sus, proiectare la limita, sa fie exact ce rezulta.

Acuma am mai incercat ceva:

TICO: bobina + condensator = scinteie buna la o polarizare corecta (acele +/- ale primarului).
Bobina + BIPOLAR fara condensator, = scinteie puternica la polarizare inversa si mai slaba la polarizare normala.
Bobina+IGBT = scinteie puternica la polarizare normala, IGBT ars instantaneu la polarizare inversa.
Bobina Tico pe aceste tentative de inductive, la distante mari de eclator strapunge izolatorul gitului, din acel motiv a fost demontata de pe masina. Pe CDI nu apare strapungerea, nici pe Clarke la 300V nici pe IPA2 pe la 380V. Indiferent de polarizare.
tzepesch
interesant ce sfirmati cu scanteia slaba la bob de tico-denso...

eu o folosesc acum pe clasic.

atat pe electronica cat si pe clasic scnateia la masa era f groasa , destul de lunga, albastra si pocnea!

insa la alta bobina de tico, pe clasic cat si at01, era intr-adevar slabuta, firicel subtire, tindea spre galbuie scanteia...

nu-mi explic decat diferenta de loturi. sau sa nu fie si contrafacute.

poate ca am avut eu bafta de una f. buna. n-am motive sa revin la bobina clasica.

gotronic
Cu AT011 si senzor 011 ce-ai facut.???
basileros
salut.am nova pe gpl si de o luna mi-am pus aprindere electronica de la gotronic[at011 cu senzor 011]vreau sa spun ca pana acum sunt foarte multumit.prima ca mi-a pornit direct pe gpl si nu mai spun ca in urma reglarilor facute se infige la fel ca pe benzina .pt cei interesati uite un magazin in Bucuresti...s.c. Costel service .s.r.l. ..blv.Uverturii.nr 126E[80 ron]in militari biggrin.gif
djasu82
QUOTE(tzepesch @ 17 Feb 2009, 14:52)
interesant ce sfirmati cu scanteia slaba la bob de tico-denso...

eu o folosesc acum pe clasic.

atat pe electronica cat si pe clasic scnateia la masa era f groasa , destul de lunga, albastra si pocnea!

insa la alta bobina de tico, pe clasic cat si at01, era intr-adevar slabuta, firicel subtire, tindea spre galbuie scanteia...

nu-mi explic decat diferenta de loturi. sau sa nu fie si contrafacute.

poate ca am avut eu bafta de una f. buna. n-am motive sa revin la bobina clasica.
*


Noi le-am loat din zona de la tine si cred ca erau autentice daca ne-au dat si garantie ! Restu nu bag mana in foc . Liviu a specificat bine . Totusi cu bujia colortune vezi scanteia direct in cilindru cum e data la acele presiuni la care e supusa acea scanteie.
Eu odata din greseala nu am pus fisa nr 1 in capacul de delco si cand am pornit motorul a lo-ato la sfert si cand ma uit dadea traznet de la mufa din capcaul de delco spre delco si e o distanta destul de considerabila .
Motorola
V-oi at-i in-teles cev-a, cu mu-fele si dis-tanta destu-l de considera-bila?
diaconuliviu
N-u dar o lo-am incet si n-e stradui-m. blush.gif blush.gif
Siconi
Mario 86, vezi ca sigur bobina e de vina. Si eu am patit la fel si pana nu am schimbat bobina am incercat fara folos tot felul de variante de aprinderi (mai putin CDI la are testele nu se mai termina fiindca nici nu au inceput... off, timpul asta ma omoara).

Aprinderea AT011+senzorul aferent functioneaza perfect si fac unele mici minuni la motor CU CONDITIA ca restul componentelor din aprindere sa fie in stare cel putin buna, daca nu pefecta. Spor la treaba.
rusu_i
am o intrebare: daca senzorul AT011 inlocuieste platina, cu aprinderea electronica montata si senzor ,ce rol mai are avansul vacumatic? mai ajuta la ceva? mai are vreun efect oscilatia platoului de platine? (mi-am pus aprindere AT01 acuma cateva zile,merge super masina, dar vreau sa elimin platina definitiv si ma gandesc s-o inlocuiesc cu aprinderea AT011+senzor).
sper ca mam exprimat bine biggrin.gif
gotronic
smile.gif Normal ca deplasarea senzorului (platoul platinei fixe) are rost, el face avansul vacumatic.! Altfel era mai simplu de facut senzorul (ar fi aratat ca si senzorul 012) care este ptr. delcouri tip bosch (capsula vacumatica misca platoul cu tot cu platina fixa in jurul axului delcou)!!! LE. sau tuning motociclete comuniste (Jawa, CZ, MZ, IJ...)
Siconi
Bineinteles ca avansul vacuumatic mai este la treaba. Senzorul nu inlocuieste decat CONTACTUL PLATINA, deci toate celelalte functii raman active, inclusiv vacuumul. Rolul lui e acelasi ca si la platina, de a mari sau micsora avansul scanteii fata de PMS.
Eventual, daca tot vrei sa faci ceva mai util si sa cresti un pic cuplul la turatii mai mici, poti schimba arcul de la capsula vacuumatica cu unul un pic mai slab. In felul acesta, vacuumul va actiona mai repede si mai profund. Efectul e ca la turatii mici vei putea urca borduri fara sa accelerezi in nestire bietul motor.
Eu am facut aceasta modificare si da roade. Succes.
soulraven
pai si ce arc sa pui?
Sorin_18
banuiesc ca unul mai uzat
gotronic
Atunci se schimba curbele de avans, vei avea avans mai mare si la turatii medii, este posibil sa "tacane" motorul!
Minel
QUOTE(soulraven @ 20 Feb 2009, 13:29)
pai si ce arc sa pui?
*



Arcul de la "clopotul " pompei de benzina , am modificarea asta de aproximativ un an si nu am probleme ! smile.gif
Siconi
Ala nu e cam tare? Eu am gasit un arc exact la fel ca dimensiuni, cu specificatia ca spirele erau un pic mai subtiri si elasticitatea lui era mai mare, deci era un arc ceva mai moale decat cel initial.

Da, gotronic, se va schimba un pic curba de avans, dar pastreaza o proportionalitate, asa ca un mic reglaj poate ajuta mult.
krapcarasu
dar daca inchid gaurica din capsula (partial, poate un robinet printr-un filtru)?
pcostica
ala de la pompa de benzina e f.bun.Incearca-l cu incredere.
Bafta!
gotronic
Nimic nou?!! smile.gif
Sorin_18
astazi am observat ca pozitia delcoului sa schimbat(fata de ultimiul reglaj) pozibil sa se decaleze din cauza aprinderi?(intreb asta pt ca am avut o aprindere care ma obliga sa merg cu avansul foarte marit) am aprindere at011 cu senzor
krapcarasu
singur se misca daca nu e strinsa piulita,asa la reglaj e normal sa fie spre mai mare ,asa-i si la mine scrie si-n prospect
gotronic
QUOTE(Sorin_18 @ 4 Mar 2009, 19:49)
astazi am observat ca pozitia delcoului sa schimbat(fata de ultimiul reglaj) pozibil sa se decaleze din cauza aprinderi?(intreb asta pt ca am avut o aprindere care ma obliga sa merg cu avansul foarte marit) am aprindere at011 cu senzor
*



Eu nu stiu ce sa zic, nu pot sa-mi explic cum a "actionat" acea aprindere asupra pozitiei delcoului. O fi avand "servo" si eu nu stiu??? smile.gif
Sorin_18
am intrebat doar... biggrin.gif oricum masina merge la fel ca inainte,doar pozitia delcoului difera
gotronic
ok.! smile.gif
sergiu_dsi
unde gasesc si eu senzor 011?se gaseste la orice magazin de piese auto?
Sorin_18
www.gotronic.ro
rusu_i
am cumparat si eu o aprindere at011 cu senzor 011. intrebarea e daca dupa montare delcoul sa-l rotesc cu 20 grade in sens trigonometric fata de pozitia in care era pe clasic (asa e pe o poza din instructiuni), apoi sa incerc sa reglez avansul static cu ledul? sau 20 grade se roteste delcoul ca sa reglez avansul static?

si o intrebare offtopic: am cumparat unu set de fise noi de urziceni (la setul de anul trecut fisa centrala are 118 kohm pe care o schimb, iar fisa de la bujia 2 are 21 kohm, restul fiselor au intre 5,5 si 6 kohm), am masurat fisa centrala si are 3.2 kohm, iar celelalte 4 fise au intre 5,5- 6.5 ohm; intrebarea e daca sa inlocuiesc doar fisa de 21 kohm sau inlocuiesc si fisele de la celelalte buji (desi rezistenta e aceiasi ca si astea noi)?

distanta de 0.8 la buji si 0.6 la senzor e buna? sau mi-ati recomanda alta? (am dacie 1310, 1397cmc an 1995)?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.