Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
krapcarasu
rgleaza staticu cu led control ,in final delcoul va sta la aprox 20 grade fata de poz veche cu platini deci nu mai muti dupa reglarrea staticului. Eventual reglezi dinamic
fisa de 21 schimb-o, ar trebui sa fie toate de max 4, numa centrala pare buna

0,8 bun la bujii , merge si la senzor(nu-i critic la senzor) eu am 0.8 la ambele
argon
imi cer scuze ca nu mai stiu, dar care sunt valorile optine ale unei bobine considerate buna?
krapcarasu
[attachmentid=1627507771] de ex
relevant e testul la cald cu scinteia la masa
MECCA
Dupa 1 an si vreo 8 luni de zile in care m-am bucurat de avantajele aprinderii AT011 si a senzorului aseara am avut parte de un mare ghinion:
In timp ce veneam spre casa, undeva pe la ora 00.30, deodata masina mi-a intrerupt puternic de 2 ori dupa care motorul s-a oprit.Ma dau joc ferm convins ca problema este de la pompa de benzina deoarece, saptamana asta am umblat la ea (pierdea ulei), dar surpriza benzina venea.Scot fisa centrala si dau la cheie constatand cu stupoare ca nu-mi vine scanteie.La lumina unei lanterne am verficat sa nu cumva sa se fi rupt vreun fir ceva dar nimik, totul la locul lor.Neavand ce sa fac pe loc acolo (drumul este circulat foarte rar, media fiind de cca 5-6 masini/zi) l-am rugat pe un prieten sa vina sa ma tracteze pana acasa (cca 30 km).Am bagat masina in curte si am lasat-o pana azi dimineata cand la 9 eram in picioare curios sa vad ce are si m-am apucat de treaba.Am luat iar la mana cablajul, acesta fiind OK.Am mai incercat sa dau la cheie dar pauza, nu a vrut sa porneasca.In prima faza am scotsenzorul si l-am inlocuit cu o platina normala, iar aprinderea AT011 a, lasat-o pe pozitie.Reglez platina, pun capacul delcou dau cheie si, surpriza la prima cheie a luat-o.Demontez din nou platina si pun senzorul la loc, pun din nou la loc capacul, fisele si ce mai e de pus si dau la cheie, constatand cu stupoare ca motorul REFUZA sa porneasca.Am pus din nou platina in locul senzorului, am pornit motorul am refacut reglajele.In acest moment motorul functioneaza cu clasica platina, condensatorul a ramas la fel scos, si aprinderea AT011, primele impresii fiind urmatoarele:
1.motorul nu mai sta la ralani la 6-700 rpm
2.motorul pare a nu avea viata in el.
3.urca mai greu in ture.
Rugamintea mea este ca inainte de a da verdictul ca senzorul si-a dat duhul si alte verficare ar mai trebui facute.Senzorul in sine se poate verfica cumva??
P.S. D-l GELU OLARU - din cate stiam nu se vand senzori separati ci doar impreuna cu aprinderea, si in momentul actual este la fel??Mentionez ca aprinderea merge f bine cu classica platina.
Siconi
Citind mai in urma putin, Gelu Olaru a spus ca pote da senzori si fara aprinderi, la pret asemanator (asta vorbesti cu el pe PM) si NUMAI in conditiile in care nu ofera garantie la senzor. Deci, daca il vrei si fara garantie se poate si doar senzor.
gotronic
@MECCA
Nu stiu cum v-a venit ideea sa montati platina in locul senzorului.!!! (a doua zi). Referitor la senzor (seria 204 rosu), acesta este chiar din primele serii cand incercam lamelele de arc. Alea erau facute manual si din diferite grosimi. Banuiesc ca este unul "mai tare" si a fortat in timp prinderea in carcasa de plastic. A mai fost un membru de pe aici nu mai retin numele (un senzor albastru parca, am pus si poze pe forum). De verificat se poate cu un aparat de masura pus pe ohmi. Intr-un sens trebuie sa conduca ca o dioda in celalalt sens nu. Daca conduce in ambele sensuri inseamna ca a furat scanteile de la fisa de langa surubul de iesire din delcou, si s-a dus ceva pe acolo respectiv un zenner (in cel mai fericit caz). Daca nu indica nimic nici intr-un sens, inseamna ca s-a desprins lamela de pe cablaj din interior, sau s-a ars. (se poate vedea cu ochiul daca lamela este iesita un pic din senzor). O alta masuratoare si cea mai exacta si sigura este urmatoarea:
1. Montati senzorul normal cu aprinderea si vedeti daca LED-ul se aprinde si se stinge daca miscati ceva metal in fata lui (o surubelnita miscand-o in sensul in care se deplaseaza cama in fata lui). Daca LED-ul sta aprins tot timpul s-a dus zenner-ul sau si altele. daca este stins tot timpul s-a desprins din carcasa sau s-a ars.
2. Inseriati cu senzorul (intre borna RUP si firul care duce la delcou) un miliampermetru . Ar trebui sa comute din cca 14mA in 7 mA si invers la trecerea surubelnitei prin drepul lui. Daca, sunt valorile respective, senzorul nu are nimic, aprinderea este cu probleme. (Pe platina sunt alte praguri de curent si tensiune, de aia merge).

In functie de ce gasiti practic va spun ce e de facut.

Numai bine!

LE.
Masurati si incarcarea releului de la alternator (tensiunea pe baterie in gol si sarcina). Si ce fel de releu aveti? mecanic sau electronic (cu referinta de tensiune sau fara), la fel masurati si tensiunea pe borna + a bobinei de inductie (fata de +baterie cu LED-ul aprins, respectiv platina inchisa si contactul pus pe motor pornit) sa vedeti caderea de tensiune pe contactul de la cheie. Cu senzor aprinderea nu merge mai jos de 8V (poate ceva sub valoarea asta), pe platina merge si mai jos un pic.!
MECCA
[quote=gotronic,15 Mar 2009, 19:27]
@MECCA
Nu stiu cum v-a venit ideea sa montati platina in locul senzorului.!!! (a doua zi).
De ce nu este buna ideea?? se poate duce si aprinderea? trebuia sa ma deplasez cu masina si nu am avut de ales....
Referitor la cele mai sus zise...masuratorile etc, maine le voi face cand ajung acasa de la serv....dar ca idee la punerea contactului cand aveam pus senzorul acesta statea stins si nu se aprindea nici cand dadeam la cheie...


15 Mar 2009, 19:54:
referitor la prima masuratoare cea cu apartul pus pe OHM, unde pun cele doua borne ale multimetrului???
gotronic
QUOTE(gotronic @ 15 Mar 2009, 19:27)
@MECCA
Nu stiu cum v-a venit ideea sa montati platina in locul senzorului.!!! (a doua zi).
De ce nu este buna ideea?? se poate duce si aprinderea? trebuia sa ma deplasez cu masina si nu am avut de ales....

frustrat.gif Nu, ma gandeam cum de nu v-a venit ideea noaptea (nu a doua zi), fara sa tractati masina, se putea face si la lumina farurilor.!

Referitor la masuratoarea senzorului (in mana), nu aveti de ales, el are doar 2 borne (iesirea de pe lamela arcuita si firul care se leaga la masa cu tresa din cupru sau pastila lui de contact).! smile.gif
Mr_Devil83
Ma io va zic o chestie: orice aprindere se poate defecta, stan patitu aici cu faimosul cdi.

S-a stricat pentru ca releul de incarcare la mine nu avea un radiator pe tranzistorul regulator si a crapat. Dupa vreo 5 km numai ce observ ca imi scade intensitatea la faruri. De evoie, am conectat direct +-ul de pe contact la excitatia alternatorului si mi-am facut treaba cu masina mai departe. Numai ca de lene sa fac un releu am circulat cam 1 luna asa. si dupa ce am mers mult cu masina intr-o zi (cam 200 km), a urcat tensiunea pe baterie pe la 19v. Rezultatul a fost tranzistorul de comutatie copt si ramas cu masina in mijlocul drumului.

Platina aveam pe masina, problema a fost ca fara condensator nu aveam urma de scanteie. Asa ca am scos un condensator din aprindere cu un cutter si l-am prins cu 2 sarme la masa si pe platina.

Din experienta pe care o am, va recomand la toti sa aveti totusi o platina si un condensator la indemana pe undeva prin portbagaj sau in cutia de acte. Orice dispozitiv electronic, mecanic, whatever se poate defecta.
bygy007
nu puteai sa pui si tu in locul releului o faza de la un bec de far?
MECCA
@GOTRONIC
domnule Gelu am facut o singura verificare cea cu sensul in care tre sa conduca....conduce in ambele sensuri.Cred ca s-a cam dus senzorul popa.gif spuneti-mi care este urmatorul pas???
gotronic
Senzorul se duce astfel din 2 motive:
1. Fisa de langa delcou este lipita de surubul de la platina sau distanta mica (si bineinteles izolatia fisei slaba, plus umezeala puternica afara).
2. Releu de incarcare mecanic sau electric defect (spituri de tensiune repetate (aproape continu) peste 18V (sau probleme cu alternatorul, contacte imperfecte pe forta sau la baterie)
3. Si ar mai fi doua: A. a fost folosit pe AT01 sau direct pe bobina si dat la demaror. B S-a stricat efectiv din alte motive.!

Ati facut si celelate masuratori? Sa nu stricati in continuare alt senzor sau chiar unele electronice de pe masina.!

Puneti va rog colet la posta cu senzorul si Certificatul de garantie la posta, incercam sa vedem ce putem face si va tin la curent.!
MECCA
oke va multumesc...., incerc poimaine sa vi-l trimit la analiza si mai tinem legatura.
Treaba cu masuratul incarcarii am facut-o: (releul este mecanic si doar ce a fost verificata incarcarea de cei de la baterii rombat deoarece este inca in garantie)
la 2000 rpm in gol : 14.25-14.3 V
cu faza scurta aprinsa+proiectoare ceata la 2000 rpn - 14.1-14.15 V,
am si casetofon pe masina si daca ar fi fost vb de 18 V ceva s-ar fi dus macar siguranta, si la fel cred ca si becurile ar fi avut de suferit.
gotronic
Cine mai are probleme cu turometru la aprinderile AT011 cu senzor 011 sa-mi spuneti.! sad.gif
argon
iti spun eu...am probleme cu turometrul oricum altcumva, dar cu senzor+aprindere nu, cu aprindere si platina topaie, cu alta marca de aprindere la fel, fara aprindere deloc, idem. Motorul merge rotund, nu variaza, dar turometrul danseaza pe la 1000 rpm, cand 500 cand 1500, si nu intotdeauna.
ZTV
acelasi problema am si eu argon, fara aprindere electronica turometru e stabil, cu aprindere danseaza in sus si in jos
gotronic
Eu ziceam numai de cei care au pe masina AT011 cu senzor 011.!! (in rest nu ma bag). Asta ptr. ca numai la unele Dacii este aceasta problema, vreau sa incerc ceva. Si cum nu gasesc masina "cu proobleme" cand vreau eu, de aia am apelat aici.! smile.gif
argon
dar totusi nu stii de ce-mi topaie turometrul oricum numa cu senzor nu? smile.gif nu e din turometru, si cu ala de dinainte facea la fel.
gotronic
Se balbaie platina, si aprinderea nu o iarta si mai da un impuls, pe clasic ai condensator pe minus bobina, daca pui condensatorul pe bobina mai face? (ATENTIE !!! NUMAI la AT011, la AT01 o ARDETI (STRICATI).!!! Ce releu de incarcare ai , mecanic.? Daca da schimba-l cu unul electronic cu referinta de tensiune bun ( 4 fire).!
@ZTV si la tine face numai cu platina si cu senzor nu? sau si cu senzor.!??

LE. Si turometrul de dinainte era la fel. Ai prins doua "bune".! sad.gif
ZTV
la mine face cu at011 + senzor si cu at01 + platina. Iar fara aprindere electronica nu face. Dar nu face tot timpul, asa ca nu ma deranjeaza aproape deloc.

17 Mar 2009, 13:55:
si in plus, recunosc ca nu am avut timp inca sa merg la un electro-mecanic auto, sa ia la purificat masina, poate ca am un scurt sau un contact imperfect. Nu am zis ca e din cauza aprinderii. Aprinderea merge de nota 10*
quincy
QUOTE(gotronic @ 17 Mar 2009, 13:39)
Eu ziceam numai de cei care au pe masina AT011 cu senzor 011.!! (in rest nu ma bag). Asta ptr. ca numai la unele Dacii este aceasta problema, vreau sa incerc ceva. Si cum nu gasesc masina "cu proobleme" cand vreau eu, de aia am apelat aici.! smile.gif
*


Gand la gand cu bucurie!!
Indicatia aleatoare a turometrului este singura mica umbra ce apare, in cazul meu, in exploatarea tandemului at011 si senzor.
Citind topicuri mai vechi si foarte vechi, as putea sa generalizez si sa spun ca indicatia eronata a turometrului aparere si la aprinderi mai putin elaborate ca aceasta, dar care folosesc ca element de executie un tranzistor,npn,pnp,igbt.
Forma impulsurilor pe borna minus a bobinei e alta pe electronic si turometrul raspunde partial, cred eu.
argon
am si eu unele nelamuriri, critici si impresii in legatura cu aprindrea AT011 cu senzor, de fapt ma refer doar la senzor, ca modulul de aprindere e cat se poate de OK pe platina.

Asadar, la cald, totul e perfect, merge ok, trage bine, problema apare la alternarea regimurilor cald-rece, sau la rece, la rece porneste destul de greu fata de platina, motorul face 2-3 ture in plus pana o ia, iar la ger, ma rog, cand era ger, pornirea e fooarte dificila, dadeam la automat sa ma satur pana o lua(la -22 de grade am terminat bateria, lucru ce nu am patit biciodata pe platina), bun, sa zicem ca a pornit, pana se incalzeste se 'cacaie' stau tot cu frica sa nu dea in nas, probleme ce nu le am cu platina, unii au zis sa dau avans, am dat, s-a imbunatatit mersul simtitor, dar odata ce s-a incalzit tacane avansul de numa' in sarcina, tuseste, semne de avans prea mare. Deci nu le pot avea pe toate, sa mearga bine si la rece si la cald. Vad ca toata lumea lauda pronirea la rece, ori eu de ce patesc tocmai contrariul?

O alta problema ce ma scaie e diferenta prea mare de ralanti de la rece la cald, pun sa zicem la cald ralantiul la 950 rpm, la rece e dezastru, abia sta la 400 rpm. si nu imediat dupa pornire, ci duap un km de mers. Sa zicem ca maresc ralantiul si sta frumos la rece la 700-800 rpm, odata ce s-a incalzit am 1200 rpm, deci nu se poate sa stau cu turatia asta la ralanti. Asa ca deocamdata stau pe platina pana da caldura si imi merge perfect, la rece, cald indiferent, nu se balbaie la rece etc, vara nu am nimic de reprosat, pana atunci astept sugestii de rezolvare a acestor probleme.

Mentionez ca aprinderea pe clasic e parfum(inafara ca topaie uneori acul de la turometru dar motorul e rotund), nu am pus aprindere electronica cu senzor sa scap de unele probleme, deci merge beton pe platina si condensator, sau platina si doar modulul AT011.
gotronic
Ai incercat sa pui condensatorul de la platina pe minusul bobinei sa vezi daca mai face?
Cu relantiul ori ai probleme cu carburatorul ori cu bujiile.(poate fi si bobina sau fisele), scanteia la masa cum este? si ce bobina ai?
argon
am doua bobine originale(IAME??), doua delcouri EP de 1400, cu care tot am testat. Culmea ca la cald merge perfect cu senzorul, si consumul e vizibil mai mic..mor cand vad ca toti sunt multumiti mai ales la rece si mie imi da in nas sad.gif mi-ar merge bine(dar pornirea tot greoaie ar fi) daca maresc ralantiul dar imi sta la cald la 1300 rpm dupaia..

Nu stiu ce probleme pot sa am cu carburatorul si bujiile, ca pe platina imi merge bine, si diferenta de turatie rece-cald de la 50 la 85 de grade sa zicem, e maxim ~150 rpm.
gotronic
Ai masurat tensiunea pe +bobina de inductie fata de + acumulator sau masa (sa vezi ce cadere de tensiune ai pe contactul de la cheie)? Ce releu de incarcare ai, mecanic sau electronic cu referinta.? Scoate alimentarea releului si lasa numai pe baterie, sa vezi daca mai face.
Tot nu inteleg, ziceai mai sus ca itti merge perfect cu senzorul acum zici ca nu! sad.gif Ce seire au aprinderea si senzorul tau???
brigada_diverse
la mine cand merg normal merge bine...daca dau drumu si la stergatoare peste o anumita turatie sare de la 2500 la 8000 turometru
argon
pai si merge, cand e motorul cald, pe vremea asta daca fac intr-o zi cate 3 drumuri a 4 km, atunci e nasol. Cum ziceam, cand e ger afara, -10, -15 abia porneste tinand mult la automat, in zi diferita, tot asa frig, cu platina si modulul AT011 porneste la sfert, avans reglat binenteles functie de ce am, senzor/platina. Nu tin minte s afi facut asa dintotdeauna, ca observam de anul trecut.

Am releu electronic cu referinta IPEE, contact de Logan, caderea pe contact 0,02V.
gotronic
Pune contactul pe motor pornit, LED_ul aprins si pe urma masoara.!Acolo o sa i consumatori (Bobina + releul, si ce-o mai fi pe el). Nu are cum sa fie numai atat, cat de Logan o fi el de contact.! (mai cade si pe fire si pe sigurante)!!!
nelu_1985
In prima faza cand am montat aprinderea, aveam si eu doua din problemele lui Argon, astfel diferenta foarte mare la relanti la rece - cald si se punea in bot la rece, dar pornirea era sfert, motorul porneste extraordinar de repede, nu-i mai dau pedale inainte, doar trag socul de jumatate si o ia la sfert si dupa 2 zile nepornita, nici cu socul nu stau de cat vreo 15 secunde, apoi il imping de tot si mai stau pe loc cu ea pornita si o tin turata pe la 1500 ture, apoi plec linistit. Problemele s-au rezolvat in urma unei interventii la carburator, fara sa vreau pana la urma, s-a intamplat sa testez un corp de carburator intr-o zi, dupa ce l-am pus pe al meu inapoi, au disparut si diferentele de ture la relanti si datu-l in nas, deci e foarte probabil sa fie ceva infundat pe la carburator (eu cu ocazia aia l-am clatit odata in decarburol si l-am suflat cu pompa cu aer)
gotronic
Doua scheme simple sa vedeti ce paraziti aveti pe instalatia electrica a masinii. Condensatorii memoreaza spiturile de tensiune iar diodele redreseaza , astfel vezi daca ai paraziti pe plus sau pe minus.!!! Veti fi surprinsi de valorile tensiunilor masurate. Se poate folosi orice voltmetru cu rezistenta interna cat mai mare.
LE
RIVE
Ca raspuns la postul 5624, verifica urmatoarea problema:
Cu un capac delcou (acelasi model care il ai pe masina) spart in asa fel incat sa vezi fazarea dintre lamela lulelei si plot, verifici intai fazarea cu platina montata si apoi fazarea cu senzorul montat; e POSIBIL sa apara diferente intre cele doua cazuri (eu am patit, a trebuit sa modific fazarea, sa fie optima). Mai bine spus, cand dai jos platina si montezi senzorul, distantandu-se lamela de plot (fazare incorecta), se mareste tensiunea de amorsare a bujiilor, ducand la o PORNIRE GREOAIE LA RECE.
Daca esti din Bucuresti, te pot ajuta sa verificam aceasta fazare.
argon
desi nu am jos in ax, si nu vad cum s-ar putea mari distanta, am inteles la ce te referi, cred ca pot incerca un capac transparent, nu sunt din Bucuresti.
gotronic
Nu trebuie spart nici un capac delcou. Iei capacul in mana , insemnezi pe exterior pozitia ploturilor (poate fi si cu un creion sgarii putin sau lipesti niste benzi de scotch alb sau hartie). Pui capacul pe delcou, pe urma insemnezi acum pe carcasa delcoului pozitia ploturior. Pe urma urmaresti pozitia pipei fata de semnele de pe delcou. Eu asa am facut si se vede bine. In mod normal, cu senzor pipa ar trebui sa cada mai bine decat cu platina (se vede si pe uzura pipei ca e mai la mijloc). Dar acum depinde de capac, toate se zice ca-s ptr. Dacia, dar eu nu cred din moment ce exista diferente la fazare si la distanta intre pipa si ploturile capacului delcou. Probabil arata la fel si s-au adus ca ptr. Dacie, nemasurandu-se diferente ("minore" dupa ei).!!!
Bineinteles ca daca spargi un capac (decupezi) atunci se vede mult mai bine si mai precis totul.

21 Mar 2009, 13:23:
Capacul transparent poate sa difere fata de ce ai tu si atunci nu ai facut nimic. Conteaza foarte mult si decupajul de pe capac delcou (pozitia lui acolo unde se inchide pe delcou sa nu se roteasca). Acolo trebuie verificat.
brigada_diverse
cat inseamna 1 grad avans(nu explicatia cu volanta ca nu ma ajuta cu nimic ca nu vad in mers)?
adica...luati 2 repede, unul de pe delco, altul de pe bloc...cat e dx pt 1 grad avans(adica modificarea distantei dintre cele doua repede)
de ex, desenam o linie alba cu vopsea pe bloc si delco pt 0 grade avans
cam ce lungime are arcul de cerc care se formeaza cand misc delco-ul la 1 grad avans? 1 cm? mai mult? mai putin?
RIVE
Argon,
cand treci de pe platina pe senzor, cu siguranta fazarea se modifica deoarece pe senzor se da destul de mult corpul delcoului spre dreapta la reglajul avansului static. Desigur, cum spunea si domnul Gelu, se poate modifica in sens benefic, dar consider ca fazarea TREBUIE verificata, eliminand in felul acesta o suspiciune.
Am intalnit multe delcouri care pe aprindere clasica, fazarea era incorecta si pe orizontala si/sau verticala (se ardea coltul lamelei, plotului, nu lucra pe toata suprafata lor, desi in mers, fazarea este usor influentata si de avansul dat de capsula vacuumatica).
argon
sa ziicem ca e defazata, cum se modifica fazarea asta?
gotronic
Pilesti sai frezezi din capac! (Acolo unde are crestatura de asezare pe delcou, o faci mai lata in sensul in care este necesar)
ZTV
QUOTE(gotronic @ 20 Mar 2009, 11:34)
Ai incercat sa pui condensatorul de la platina pe minusul bobinei sa vezi daca mai face?
Cu relantiul ori ai probleme cu carburatorul ori cu bujiile.(poate fi si bobina sau fisele), scanteia la masa cum este? si ce bobina ai?
*




La mine in ultimele zile a revenit turometrul aproape la normal. Az am incercat sa vad care e efectul daca montez si eu condesatorul la "- " pe bobina de inductie. Turometrul a aratat mai mult cu 1000 si ceva de rot/min. La relantiu am cam 900 , cu condensator aveam 2100, am si a ramas la 900. Probleme am avut si eu ce are acum argon, dar la mine a disparut cu spalarea carburatorului, reglarea avansului, tachetiilor. Si in plus am schimbat : bobina, bujii, capac delcou, luleaua.
brigada_diverse
mai porneste motorul daca capacul de delco nu are carbune si arcul e cazut prin delco?
ce se intampla daca las arcu ala prin delco cazut?
Siconi
Pai se intampla ca daca acel carbune nu e la locul lui, nu mai are cine sa faca contactul intre lulea si fisa centrala ce vine de la bobina de inductie. Daca arcul e si el cazut, nu va afecta mai nimic in delco, dar s-ar putea sa il scoti afara tot deformat... eventual, daca trece de platoul cu platina/senzor si ajunge mai jos la contra-greutati, s-ar putea sa blocheze cumva vreuna din ele. Depinde cum cade si unde.

SFAT UTIL: Daca acel carbune este cazut/pierdut iar arcul la fel, nu mai sta pe ganduri cum sa repari defectul, ci da fuga si CUMPARA altul bun de calitate. E vorba de sistemul de aprindere al masinii. Banuiesc ca vrei sa si functioneze ca lumea.

P.S.: Si eu am patit asta cu carbunele la o distanta apreciabila fata de casa (vreo 130km) vrand sa verific daca s-a pastrat distanta la senzor fata de cama, deoarece motorul mergea destul de rau. Problema era alta si am rezolvat-o rapid, dar cand am desfacut capacul de la delco, mi-a picat pe jos carbunele (era noapte afara). Abia l-am gasit, am largit un pic arcul, si el cazut, si am fortat carbunele la loc. Am ajuns acasa cu bine, dar a doua zi am scapat de acel capac buclucas.
brigada_diverse
culmea e....merge....
la prima cheie o ia bine(la rece)
de cand cu asta, in sarcina cand incerc sa pornesc mai tare mai da cateva rateuri...enervanta treaba....dar..mergea bine


daca ii dau avans un pic mai mare, nu mai am probleme....
daca blocheaza centrifugalul se vede la mers?
si alea cum se mai scot din delco?daca rastorn delco-ul o sa cada? daca au cazut sub contragreutati, sanse sa nu se fi blocat exista?

22 Mar 2009, 19:29:
acu am pus unu negru vechi, cu un carbune care sigur nu ajunge pe rotor...
gotronic
QUOTE(cristitranca @ 21 Mar 2009, 20:45)
cat inseamna 1 grad avans(nu explicatia cu volanta ca nu ma ajuta cu nimic ca nu vad in mers)?
adica...luati 2 repede, unul de pe delco, altul de pe bloc...cat e dx pt 1 grad avans(adica modificarea distantei dintre cele doua repede)
de ex, desenam o linie alba cu vopsea pe bloc si delco pt 0 grade avans
cam ce lungime are arcul de cerc care se formeaza cand misc delco-ul la 1 grad avans? 1 cm? mai mult? mai putin?
*



Tinand cont ca delcoul se roteste de 2 ori mai incet decat arborele, un grad delcou inseamna 2 grade arbore. Daca masori diametrul delcoului (sau asezarea lui pe bloc) lungimea cercului este Dx3,14 (PI). Stii ca cercul are 360 grade si prin regula de trei simple, vezi cate grade corespun unui mm sau cati mm corespund unui grad.! smile.gif
Siconi
Inseamna ca acel arc ce l-ai vazut acolo e de la altceva...poate chiar de la vreo contra-greutate. Inseamna ca acel carbune e la locul lui. Altfel nu vad cum s-ar transmite energia din bobina la bujii blink.gif nedumerire.gif
brigada_diverse
nu am vazut niciun arc
capacul de delco e chel, fara arc fara carbune, dar masina merge
deci, daca arcul cazut, sa zicem ca a blocat una din contragreutati, se da seama usor?
2 min, fac o poza la capac
argon
am desfacut mai multe delco-uri pana acum, dar nu am vazut nici o contragreutate biggrin.gif
brigada_diverse
uite cum arata un capac de delco cu care masina merge f bine(relativa treaba...cere avans mai mare si ma enerveaza)
user posted image

pe langa plotu central e carbonizat plasticu....
traiasca at011 ca baga scantee mare...altfel ramaneam in drum de muuuult.....
bujiile cred ca-s varza din cauza ca facea asta un paratrasnet de toata frumusetea+ fisele de 500 ohmi....
argon
normal ca cere avans mai mare, ti se pierde din puterea scanteii fara contact ferm acolo, si automat se decaleaaza momentul scanteiilor.

PS:
ti-e greu sa pui alt capac? e scump? huh.gif
gotronic
Ce bobina folosesti?
brigada_diverse
acu, seara cand m-am dus, am vrut sa vad cum mai arata sub capac...si am verificat din intamplare cu mana..sa vad daca se mai simte carbunele

bobina ei....metalica cu cap de ebonita...

alt capac am pus..unu negru cu un carbune f mic care nu atinge rotoru...
alt capac la ora asta de unde am sa iau? vad maine printre vechituri..gasesc eu unu....
argon
iei maine, ca presupun ca nu-ti petreci noaptea la volan. ia Bosch sau Doduco nu metalplast sau alte pocnitori.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.