Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
dacia_slk
Multumesc pentru precizari, dl gotronic. Am o promisiune pt un senzor. Sper sa-l obtin sapt. viitoare.

29 Nov 2009, 00:38:
dry.gif biggrin.gif
gotronic
Am trimis unul, nu stiu cui, poate dvs.!
dacia_slk
Poate biggrin.gif blink.gif radmasa.gif blush.gif rolleyes.gif wacko.gif
gotronic
Tuser din Bistrita . ??
Alexio
Imi cer scuze daca este pe aici si eu nu am gasit insa as dori sa stiu cat costa o aprindere electronica gotronic at011 cea pentru dacia. Cumparata noua de la ei.

Multumesc!
vizitatorul
QUOTE(Alexio @ 29 Nov 2009, 11:00)
Imi cer scuze daca este pe aici si eu nu am gasit insa as dori sa stiu cat costa o aprindere electronica"...." cea pentru dacia. Cumparata noua de la ei.

Multumesc!
*


Nu mult...in scurt timp doar cat o juma' de Dacie.... radmasa.gif
gotronic
mda, Daciile care le aveti voi, asa bine ingrijite si intretinute. Cu ulei de 5 lei litri (eventual de la bunica, dupa ce v-ati facut cartofii prajiti) si completat , nu schimbat ca e scump.! Cam asa gandesc multi despre Dacia, a ajuns bataie de joc a copiilor care au primit masina de la parinti sa invete sa conduca (ca de mecanica nu cred ca-i duce capul) si nici nu vor sa-i duca.
Scuze ptr. offtopic, dar nu m-am referit la toti bineinteles, desi cred ca cel putin 70% asa gandesc, ca de... e Dacie.! sad.gif
vizitatorul
QUOTE(gotronic @ 29 Nov 2009, 14:42)
mda, Daciile care le aveti voi, asa bine ingrijite si intretinute. Cu ulei de 5 lei litri (eventual de la bunica, dupa ce v-ati facut cartofii prajiti) si completat , nu schimbat ca e scump.! Cam asa gandesc multi despre Dacia, a ajuns bataie de joc a copiilor care au primit masina de la parinti sa invete sa conduca (ca de mecanica nu cred ca-i duce capul) si nici nu vor sa-i duca.
Scuze ptr. offtopic, dar nu m-am referit la toti bineinteles, desi cred ca cel putin 70% asa gandesc, ca de... e Dacie.!  sad.gif
*


eu nu voiam decat sa fac o favoare celor 30% si implicit u ridicand valoarea"aprinderii electronice" la nivelul unei jumatati de dacie....vad ca u ai coborat dacia la nivelul a doua"aprinderi electronice".......cica adevaru'i relativ...... radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
scuze tuturor...e duminica...incerc sa ma amuz.... smile.gif
gotronic
ok.! smile.gif
dacia_slk
Dle gotronic,

Ma intereseaza si pe mine aprinderea cu plasma. Spuneti un pret, si postati specificatiile (detalii) tehnice ale dispozitivului.

PS: O scanteie asa mare nu distruge electrozii bujiei?
djasu82
in afara de aprinderea cu plasma trebuie fise tip sarama dupa mine fise litate si in afar de astea capacul de delco nu trebuie sa fie transpatent ca altfel se duce naiba (asa cum am patit eu in final ) . Se mai inlocuieste arcul care tine carbunele in capacul de delco cu un arc mai gros sau cu un carbune mai lung . Asta daca se face cu baterie de condensatoare plus diode ...
Scanteia poate distruge bujiile in cazul capacitati crescute si a tensiuni prea mari ... curentul debitat intre eletrozi devine foarte mare ca si cum ai pute o baterie in scurt.
Principiul de functionare e banal un condensator se incarca co o tensiune sa zicem de la 100-400V un lant dediode pe partea de inalta reduce tensiunea inalta si se laga la condensatoare iar tensiunea de pe condensatoare se gaseste pe varful eletrodului pozitiv cam 100-400V .Atunci cand platina s-a decuplat sau senzorul citeste cama scanteia inalta aparuta intre eletrozi bujiiei pune practic inscurt tensiunea care se afla imagazinata in sursa externa de pe condensatoare . Flama e instantaneu si deci explozia e mare implicit arderea e extremde mare de aceea se poate reduce relantiul pe carburator la 300 de ture biggrin.gif plus se imbunatateste sporadic demarajul si consumul scade.
La 12 V nu cred ca apare explozia ... trebuie tensiuni mai mari pentru a reduce curentul prin diodele care se leaga la fisa de inalta.
De aceea spuneam cu traful de lini tv se poate face un generator pentru a genera direct plasma la frecvente ridicate ... o sa incerc ca pe mine ma intereseaza pentru alte jucari.
vizitatorul
QUOTE(djasu82 @ 29 Nov 2009, 20:20)
in afara de aprinderea cu plasma trebuie fise tip sarama dupa mine fise litate si in .................
Principiul de functionare e banal un condensator se incarca co o tensiune sa zicem de la 100-400V un lant dediode pe partea de inalta reduce tensiunea inalta si se laga la condensatoare iar tensiunea de pe condensatoare se gaseste pe varful eletrodului pozitiv cam 100-400V .Atunci cand platina s-a decuplat sau senzorul citeste cama scanteia inalta aparuta intre eletrozi bujiiei pune practic inscurt tensiunea care se afla imagazinata in sursa externa de pe condensatoare
*


legat de fise....vb la o firma de tuburi spectrale....
legat de "principiul de functionare e banal"......pune o schema...nu reusesc sa ating decat 007 la un test de inteligenta smile.gif
djasu82
cauta pe topic biggrin.gif fiindca aici poate te duce mintea ... si pentru ati usura memoria vezi aici ca am vorbit desul cu totii > http://www.daciaclub.ro/aprindere-electron...2993-s4410.html
Motorola
aplauze.gif Povesti cu "plasma".!
surube
rolleyes.gif Domnule Olaru s-a fixat pretul la aprinderea cu plasma facuta de firma dumneavoastra valuri.gif
dacia_slk
QUOTE(surube @ 1 Dec 2009, 23:19)
rolleyes.gif Domnule Olaru s-a fixat pretul la aprinderea cu plasma facuta de firma dumneavoastra  valuri.gif
*



Asta-i intrebare?

Sau exclamatie? Daca da, unde scrie ce si cum si cat? O adresa web, ceva?

Pe site-ul Gotronic nu sunt noutati.
Jorjel
heeelp !!! sad.gif
stie careva un site de unde pot comanda fise tesla pentru o dacie nova ?! blink.gif in orasul meu natal mic si amarat nu gasesc asha cva ! blush.gif si deja am disperat cautand! ph34r.gif

multumesc in avans!




surube
smile.gif Pai gaseste un magazin Selgros .... au fise Bosch de vanzare sigur ..... se vand la bucata da trebuie sa te duci cu fisele vechi ...ei le vand ca fise universale si nu stii exact daca nu le compari la fata locului white_flag.gif
Siconi
Din cate vad eu, Jorjel a intrebat de TESLA nu bosch... oare de ce?!
gotronic
QUOTE(surube @ 1 Dec 2009, 23:19)
rolleyes.gif Domnule Olaru s-a fixat pretul la aprinderea cu plasma facuta de firma dumneavoastra  valuri.gif
*


Cum sa "fixez" un pret daca nici macar nu am facut aprinderea, am facut doar niste probe cu plasma si atat.
off topic. Azi am avut audit de la RAR ptr. AT011 si recertificare AT01. Obosit mort dupa o saptamana de pus la punct documentele.! post-336-1110552475.gif
In plus mi-a explodat dimineata sursa din PC-ul cel mai destept care il am (si sarit sigurantele de la tablou). A costat numai sursa 8mil in 2006, 8 mil. carcasa enermax, 35mil procesorul dual core AMD 4800+ nu mai continui cu HDD-uri de 1TB samd, sper sa nu-mi fi bulit si altceva cu ocazia asta. frustrat.gif

LE. Daca nu deranjeaza marimea (nu o sa iasa asa mica ca AT011 icon_mrgreen.gif ), estimez undeva la 150..200 ron (de tip CDI cu tot cu bobina de inductie incorporata cred, sa nu fie probleme la conectare).! nedumerire.gif
Minel
Pai deja ma abonez .... icon_mrgreen.gif
Siconi
Eu sunt din start dupa Minel la rand! Sa nu cumva sa ma uiti. Vad ca CDI-ul meu nu mai ajunge la viata. A ramas in asteptare pentru teste si nu se mai indura "creatorul" sa-si faca timp... Bobina de inductie am deja, una potenta ca lumea.
Se poate face CDI pe aceasta bobina? Gelu, astept PM pe tema asta.
gotronic
CDI se poate face (pune) pe orice bobina de inductie, e mai putin pretentios.!
LE.!
Siconi
Perfect.
Daca ai timp, uita-te un pic aici si zi-mi parerea:

http://www.msdignition.com/Products/Coils/...aster_Coil.aspx

LE: Si un Review al produsului:
QUOTE
I run this coil on my Pro Mod drag bug. I control it with a 6AL box and it lights up an air cooled motor with 150 shot of nitrous for solid 9 second passes all day long!


Tot la ei pe site am gasit ca are nevoie de un balast de 0.8 ohmi pentru functionare in regim clasic (platina).

LE2: Despre MSD-6AL Ignition Control:

OPERATING SPECIFICATIONS

Spark Energy: 105-115 mJ per spark
Primary Voltage: 450-480 Volts
Secondary Voltage: 45,000 Volts
Spark Series Duration: 20 degree Crankshaft Rotation
RPM Range: 15,000 RPM with 14.4 Volts
Voltage Required: 12-18 Volts, Negative Ground
Current Draw: 1 Amp per 1,000 RPM
Florinel 86`

LE. Daca nu deranjeaza marimea (nu o sa iasa asa mica ca AT011 icon_mrgreen.gif ), estimez undeva la 150..200 ron (de tip CDI cu tot cu bobina de inductie incorporata cred, sa nu fie probleme la conectare).! nedumerire.gif
*

[/quote]
Va salut,ma abonez si eu cand va fi gata la o aprindere...
DannY_SmekeruL
cand va fi gata noua aprindere doresc si eu una smile.gif)
surube
grouphug.gif Fratilor daca descopera lumea care are masini mai vechi pe carburator aprinderea plasmatica nu o sa mai dea mai nimeni la programul rabla masina sa si ia alta noua ...le facem euro 4 instantaneu pe batranele cheers.gif
djasu82
da dar nu o sa mai aprobe astia sa faci raru chiar daca motorul o sa treaca noxele cu brio... Eu stam cu nasul la toba si nu mai simteam nici un miros iar cand am pus un servetele in fata tobei a ramas curat.
Spre surprinderea mea tocmai acuma au intrat in fabricatie asa ceva pe masini oare de ce ???
surube
rolleyes.gif Dj asu cate grade erau aici cand porneai masina
&NR=1 ..... vad ca are montata aprindere cu plasma si motoru suna parca i de logan 16v ohmy.gif
gotronic
1.Nu faci nici un euro 4, acolo altfel se masoara noxele (si dinamic, nu numai la relanti, asa si eu am obtinut 0,12 noxele la Oltcit dar cu lambda prea sarac, nu 1)
2. Mai pune si tu niste bixtonim in nas si un servetel alb, nu negru. tongue.gif Nu mirosul conteaza, la mine mirosea benzina dar noxele erau ok. Depinde mult de benzina cu ce e aditivata. Mai nou nu mai miroase ca acum 2..3 ani.!
3. Aia este CDI nu "plasmatica" ce vezi tu in clip.! smile.gif vestita aprindere cdi a lui dj asu. Intreaba-l cat l-a costat (cu tot cu piesele ce le-a ars pana a pus-o la punct) ph34r.gif , are postata si schema undeva pe forum .
surube
rolleyes.gif Cand terminati aprinderea plasmatica sa face ti un filmulet pe youtube sa vedem si noi ce scanteie are la bujie ... chiar una montata pe o dacie veche sa vedem cum porneste la rece ,cum suna motorul etc Defapt ce aduce nou aceasta aprindere ,avantajele ei smile.gif .... unsure.gif
djasu82
Cred ca atunci cand cercetezi ceva si vrei sa scoti ceva mai puternic e normal sa arzi piese care nu m-au costat absolut nimic . Pana cand nu am obtinut ce am vrut s-au dus 5 perechi de tranzistori mos .
Faza cu plasma nu am filamt-o pe masina deoarece am dat masina .
De costat mai mult de 2 milioane nu m-a costat a fost o ambitie proprie si ma bucur ce am realizat si nu cred ca am papat painea altora.
Si cred ca imaginile fac 1000 de cuvinte.
Unii sunt orgoliosi ai las sa comenteze.
gotronic
nu era vorba de orgoliu, ci de faptul ca asa ceva costa, si nu multi isi permit sa faca sau sa cumpere. Ca de cumparat costa si mai mult cat te-a costat pe tine.! La pretul ala care l-am zis o fac si eu din ambitie, nu "orgoliu".!
surube
rolleyes.gif Nu ne ati raspuns la intrebari ! sad.gif
gotronic
Eu nu am vazut nici o intrebare ci o rugaminte.!, Da o s postez sigur. Am mai postat odata dar fara filmulet. Nu mai revin! Poze la scanteie si film cu ea sigur o sa vedeti, pe masina nu stiu daca o sa vedeti o diferenta.! icon_mrgreen.gif
CodeXS
Aprindere cu plasma doresc si eu, va rog d-nul Gelu cand este disponibila un PM sa stabilim modul/data de expeditie.

Multumesc.
Siconi
Eu cand primesc raspuns la solicitarea mea de mai sus?! Hai te rog fa-ti un pic de timp sa stiu cum stau lucrurile. Mersi.
gotronic
http://www.msdignition.com/Products/Coils/...aster_Coil.aspx
Coil Specs
Turns ratio: 100:1
Primary resistance: .7 OHMs
Secondary resistance: 4.5K OHMs
Inductance: 8 mH
Maximum voltage: 45,000 Volts
Peak current: 140 mA
Spark duration: 350 uS
Weight:

asta nu este bobina ptr. aprindere clasica (cu dwell fix), chiar daca ei recomanda un rezistor serie de 0,8 ohmi, asta ca sa-si protejeze ei bobina sa nu se arda pe clasic sau cu o aprindere supradimensionata. E mai rau ca aia de Tico care are 1,3 ohmi in primar. Merge numai cu o aprindere programabila sau macar dwell variabil. La cdi merge, dar este posibil sa se strapunga in secundar, sau mai departe, fisele, bujiile.! Poate pe o cdi cu 200V maxim 250V pe descarcare nu ar fi probleme (pararea mea)
LE
Merge poate foarte bine la un motor V8 sau unul foarte turat.(unde frecventa impulsurilr este mare)
micri
merci pentru aprindere gotronic.
am montat-o dar am o mica problema.
dupa ce pornesc , totul merg ok cu exceptia turometrului care tinde spre zero. oare dc?
Siconi
Bun. Si crezi ca putem proiecta un CDI pentru ea astfel incat sa obtin o ardere completa in cilindri si un randament optim in plaja 500-8000rpm?
Daca da, putem discuta pe un Y!Msg? Am ID la profil. Multumesc deocamdata.
gotronic
QUOTE(micri @ 5 Dec 2009, 14:45)
merci pentru aprindere gotronic.
am montat-o dar am o mica problema.
dupa ce pornesc , totul merg ok cu exceptia turometrului care tinde spre zero. oare dc?
*


Din cauza turometrului (au fost unele cu probleme din fabricatie) sau a instalatiei pe masina. Mai poate fi si bobina de inductie, fisele. Ce valori ai din ce scrie in prospect, in plus secundarul cat are, fisele...???
Unde ai montat turometru pe bobina de inductie sau pe borna rup? Mai vezi papucii de la fir poate sunt oxidati, si cum ai umblat pe acolo nu mai face contact cand tremura mai tare mortorul.!
micri
fisele sunt masurate si au cativa ohmi iar cea centrala are 6.8kohmi.
borna de la turomretru este montata pe (-) odata cu aprinderea.
bobina este izolata de masa autoturismului.
bobina este relativ noua, din vara aceasta schimbata cu un primar masurat si cu o marine buna dupa prospect.
surube
rolleyes.gif Si eu am avut acceasi problema cu turometrul ...am scimbat firul si terminalul ...am pus condensatorul acela de la platina tot acolo la borna minus a bobinei si acuma merge perfect turometrul sofer1.gif
micri
surube te rog fi mai explicit .daca poti face o schema ar fi ok
surube
smile.gif Pai uitete care e borna minus si depisteaza care e firu de la turometru .... cred ca are cam 1,5 m lungime pana sub bordul masinii .....asta trebuie inlocuit si daca stii care e condensatorul de la platina ( butoiasu ala mic care are un fir scurt de 7 cm lungime ) ... capul firului de la condensator vine tot pe borna minus .Tu stii de ce condensator vorbesc ?
Adrian_Boy
@ surube - eu cred ca tu ai aprindere clasica, iar micri tocmai i-a multumuit lui gotronic pentru achizitionarea aprinderii electronice.

@ micri - incearca sa pui alt tip de bobina, ai sa vezi ca functioneaza, eu am doduco noua si nu vrea sa functioneze turometrul deloc sad.gif
djasu82
pai si fara aprindere functioneaza turometru cu bobina doduco ? moneaza condensatorul ala intre borna minus a bobinei si carcasa bobinei de inductie respectiv minusul caroseriei sau aprinderi.
micri
astazi am cautat si am gasit fise TESLA made in cehia.
pe ele scrie cable SUA 7mm.
sunt intradevar super faine si nu au costat mult .27ron

gotronic
Si s-a rezolvat problema cu turometru?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.