Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
gotronic
Din experienta, nu puneti mai mult de 0,8 mm (oricum se mareste in timp distanta). Spun maxim 0,8 mm, nu din cauza aprinderii, ci din cauza bujiilor care pot sa cedeze la portelan si sa scape tensiunea inainte de elecrtozi. Mai conteaza pe urma si bobina de inductie sa dea o scanteie de tensiune suficienta si mai conteaza si fisele, cu cat au valoare mai mare, tensiunea la iesire din bobina este mai mare dar curentul este mai mic. Trebuie facut un compromis, nu este o "reteta" sigura , standard. (ca nu mai gasesti nimic standard pe piata sau aproape nimic)!
quinn
QUOTE
fisele, cu cat au valoare mai mare, tensiunea la iesire din bobina este mai mare dar curentul este mai mic


Sa inteleg ca fisele cu rezistenta cat mai mica nu e cea mai buna solutie?
djasu82
pai daca ploturile de la capacul de delco plus arcul care sustine carbunele din capac nu fac fata atunci nu se merita nu mai vorbesc de bujii.
Tesla sunt cu mult mai bune decat panaramele originale dar cu timpu isi pierd propietatiile.
alex1988
de ceva vreme a inceput sa aiba intreruperi la relanti , am scos bujiile si sunt caramizii, m-am uitat la capac de la delco nu e fisurat, am at011. Care este cauza acestei culori ale bujiilor pt ca dupa mine asta este cauza intreruperii la relanti. Multumesc
gotronic
Bujiile asa trebuie sa fie. CARAMIZII.
Siconi
Verifica-ti carburatorul si bobina de inductie!
djasu82
intreruperile pot fi de la avansul prea mare .
gotronic
Refaceti masuratorile la rezistenta ohmica a primarului bobinei de inductie, fise si verificati vizual capacul delcou, pipa si distanta senzorului fata de varful camei axului delcou (este posibil sa se fi slabit surubul de la platina fixa). Dupa aceste verificari, va rog sa reveniti pentru a continua verificarile posibelor cauze.!
danciusergiu84
eu zic sa verifice si secundarul bobinei de inductie e mai predispus la intrerupere deoarece firul bobinajului (lita) e gros cat firul de par, si la capac delco nu e sigur ca vezi fisura, e bine sa ai totdeauna unul bun de rezerva ca sa inlocuiesti si sa faci comparatia
gotronic
"Scaparile" de inalta tensiune se vad foarte bine noaptea cu capota motorului ridicata. O sa va minunati cat de bine se vad pana si la portelanul bujiilor.!
pirvumark
poate ma bag si eu ca musca-n lapte in acest topic, dar vreau si eu sa mentionez faptul ca dacia mea nu mai porneste asa repede cum o facea pana acum 1 luna.
pana atunci, cand intorceam cheia in contact facea trosc si pornea, fara sa invarta motorul nici-o-data.
de cand a inceput vremea sa se incalzeasca, atunci cand pornesc dimineata nu mai face asa, ci invarte de 2-3 ori si pe urma o ia(hrr, hrrr, hrrr poc).
am schimbat platina( nu am aprindere de aceea am zis ca ma bag aiurea, dar poate stiti), capac delcou, bujii
in rest dupa ce porneste merge la fel ca inainte, adica super. ma deranjeaza doar porneirea.
idei? multumesc mult.

djasu82
verifica capsula de pe delco - avans vacumatic. Apropo pornirea se face cu socul tras pe jumatate.
Bogdan90
Si cum verificam capsula? blush.gif. Am si eu cam aceiasi problema. Prima cheie o ia mai greu, dupa urmatoarele din prima. dry.gif
Mr_Devil83
asta e mai de graba din cauza faptului ca se evapora benzina din carburator...
Bogdan90
Adevarat...La pompa de spritz imi prelinge benzina pe la un surub. Filetul stricat, am pus un surub mai mare fortat dar tot...
djasu82
QUOTE(Mr_Devil83 @ 30 Mar 2010, 00:11)
asta e mai de graba din cauza faptului ca se evapora benzina din carburator...
*


Stai tu linistit ca ai trebuie cep lutin cateva zile sa se evapore, mai poate fi reglajul prost la cuiul poantou 7,1-12,8mm cel mai bine a lucrat asa.
Capsula vacumatica se verifica , scoti furtunul care intra in carburator si se duce la capsula astupi orificiul de sub stutul de la capsula daca are si tragi aer prin furtun. Verifici daca se deplaseaza platina , obturezi cu limba furtunelul sa vezi daca mentine capsula aer si nu trebuie sa revina platina la loc. Eliberezi orificiul de sub stutul capsulei si trebuie sa revina usor platina.
Bogdan90
Multumesc mult djasu. Maine voi verifica. Dar cuiul poantou cum il reglez? Presupun ca din limbueta lui, dar de unde si pana unde sa aibe intre 7,1-12,8? Si de la 7,1 pana la 12,8 sa fie cursa lui libera, sau cum?

31 Mar 2010, 13:13:
Am verificat capsula. Cand trag aer prin furtunas nu se intampla nimic pentru ca trag aer in gol...nu opune rezistenta. In schimb cand suflu nu permite intrarea aerului. Si nu am nici un orificiu sub capsula. Nu prea am studiat mecanismul de acolo. O fi ceva in neregula? mellow.gif
gotronic
cred ca este rupta membrana si se comporta ca o supapa.!
Bogdan90
Multumesc pentru raspuns gotronic! In acest caz schimb capsula? In ce fel influenteaza membrana rupta mersul motorului? Pentru ca motoru merge bine...zic eu. Si ce face membrana aia de fapt? Pun cam multe intrebari pentru ca sunt foarte pasionat de dacia si de mecanica in general si vreau sa invat tot blush.gif
gotronic
Daca e rupta:
1. Nu ai avans vacumatic (cca 10...15 grade) cand esti cu motorul la relanti sau sarcini partiale (clapeta de acceleratie usor apasata)
2. Daca e sparta, trage motorul o cantitate de aer (fals) ce face ca amestecul sa fie mai sarac, se simte mai mult la relanti si sarcini mici.
3. Capsula aia vacumatica, preia depresiunea din galeria de admisie, si cand este mare (relanti si sarcini mici) trage o tija din delcou care de fapt impinge platina (senzorul) in fata, marind avansul motorului. Practic deplaseaza platina mobila pe platina fixa, asta ar trebui sa se vada cu ochiul liber daca dai jos capacul delcou si aparatoarea de praf. (cca 1,2...1,5mm in fata)
Bogdan90
Banuiesc, ca membrana nu se poate schimba. Deci iau alta capsula. Se gasesc in magazine? Cam cat costa?
gotronic
10...15 lei.
djasu82
schimba toata capsula dauo dracu ce e 15 lei biggrin.gif ... dupa ce ai montat reglezi avansul la delco si nu mai ai probleme iar dupa aceea simti ca o sa-ti traga asa cum trebuie plus porneste frumos.
Bogdan90
Multumesc frumos pentru sfaturi. Asa o sa fac, am sa o schimb pentru ca e membrana sparta. Acum am venit de afara, am demontat delcoul bucatele sa vad ce si cum biggrin.gif

1 Apr 2010, 15:39:
Am pornit-o si am scos furtunasul care vine din carb la capsula. Se observa diferenta, ca si cum ar merge in 3 pistoane, si cu membrana sparta. Imi imaginez cum ar trebui sa mearga cu membrana buna:X. Ce ma intrebam eu, arcul de la capsula, care trage platina, nu e cam gros? Parca imi amintesc, ca am mai citit undeva despre asa ceva:-?
Paulorossi
Cand scoti furtunul de la capsula vacuumatica de la carburator pui degetul pe orificiul de iesire al ei din carburator,alfel intra aer fals si masina iti merge prost,chestia asta te poate pacali.Unii au schimbat arcul de la capsula in scopul obtinerii unei reactii mai puternice ale motorului la accelatii bruste.In plus au montat si o supapa de sens pe furtunul de la capsula la carbelitor cu scopul de a mentine "pe val" motorul pt un timp mai lung.Capsula are un excentric cu dinti prin care se poate modifica constanta de elasticitate a arcului.Arc moale iti permite sa obtii un avans mai mare la accelerare,arc tare,invers.De curiozitate am incercat sa montez un arc mai moale+supapa sens pe capsula,efect placebo la mine.Inca ma intreb,inginerii de la dacia au fost mai prosti nedumerire.gif
Bogdan90
Si supapa pe sens de unde o achizitionez, sau cum o confectionez?:-??
gotronic
Lasa arcul ala asa cum este el calculat. Se modifica un pic mersul motorului daca e mai slab dar, este posibil per global sa ai o alta curba tridimensionala. Pune o capsula noua, pe urma mai vezi daca e nevoie sa-l schimbi. Acum depinde si de starea de uzura a masinii, un arc mai moale la o masina uzata poate sa-i mareasca un pic avansul si de aia sa mearga mai bine (compenseaza un pic compresia , zic si eu), sau daca mergi mai mult la turatii joase se poate sa obtii ceva usoare avantaje, dar nu sunt convins. Spun asta deoarece parerile sunt impartite, adica unii au obtinut ceva imbunatatiri, altii nu. Probabil nici masinile nu sunt la fel si de aia. (asa-s Daciile, unicate) smile.gif
Paulorossi
QUOTE(Bogdan90 @ 1 Apr 2010, 19:28)
Si supapa pe sens de unde o achizitionez, sau cum o confectionez?:-??
*


De la magazinul de piese auto.Ceri supapa sens pt circuitul de climatizare al masinii(cele cu bord CN).E montata pe furtunul de servofrana si asigura vacuum pt actionarea supapelor clapetelor.
Incearca doar sa schimbi capsula vacuumatica,faci reglajele initale la dintii 2-3 de la dreapta la staga ai excentricului,vezi cum functioneaza si apoi te gandesti la eventualele imbunatatiri wink.gif
Bogdan90
Arcul cred ca o sa il las asa pentru ca sunt foarte multumit de cum trage masina. O sa ii schimb capsula si o las asa. La relanti aud rateuri in esapament. Sper sa fie din cauza capsulei...Si mi se pare mie ca rateurile s-au accentuat de cand am reglat culbutorii, dar intram in alta discutie. Multumesc mult pentru sfaturi! Am invatat ceva despre rolul capsulei vacumatice care nu stiam nimic biggrin.gif
pirvumark
da, sa stiti ca s-ar putea sa fie de la capsula la mine, de fapt de la dintisori, ca am mai dat eu 2 dinti pt a-si tine relantiul mai repede dimineata(cand era frig).
dar totusi a mers o perioada fara probleme. acuma chiar trage mai bine. reusesc si eu sa urc multe pante destul de nasoale cu a 4-a si se infinge serios, chiar daca uneori plec din turatii joase.
oricum, o sa dau dintii la loc sa vad daca influienteaza cu ceva. poate ca ii mareste prea tare avansul si nu mai da scanteia exact la timp ci mai rapid.
o sa o iau si eu treptat. intai 1 dinte sa vad diferenta/
gotronic
"Rateurile" la relanti pot fi si de la un reglaj prea "strans" al supapelor. De preferat este un reglaj mai "larg" decat unul "strans" chiar daca se aud culbutorii cum suna. Ideal ar fi cel ca in manual. smile.gif
Bogdan90
Mie mi-a reglat culbutorii un mecanic la simtul mainii pentru ca au uzura in cap. Stiu ca e mai bine sa fie mai larg jocu decat prea strans. Eu am lera. Ce ziceti, chiar cu uzura, e mai bine sa fie reglati dupa lera?
gotronic
Este greu de a aprecia dupa "mana". Trebuie sa ai mare experienta, si atunci poti sa apreciezi gresit. sad.gif
djasu82
QUOTE(Bogdan90 @ 1 Apr 2010, 22:51)
Mie mi-a reglat culbutorii un mecanic la simtul mainii pentru ca au uzura in cap. Stiu ca e mai bine sa fie mai larg jocu decat prea strans. Eu am lera. Ce ziceti, chiar cu uzura, e mai bine sa fie reglati dupa lera?
*


dai rampa de culbutori jos si ai polizezi pe toti la flex sau polizor dupa aceea montezi la loc si refaci reglajele.Operatiune de 30 de minute cu polizatu si vreo 30 de minute reglajul.
Gaba
"dai rampa de culbutori jos si ai polizezi pe toti la flex sau polizor dupa aceea montezi la loc si refaci reglajele.Operatiune de 30 de minute cu polizatu si vreo 30 de minute reglajul."

Acu imi dau si eu cu parerea... dar poate gresesc... nu cumva culbutorii sunt tratati ? (cementare parca) ... daca i polizeaza trece de stratul tratat si o sa aiba o uzura pronuntata... i regleaza din luna in luna...
argon
sunt tratati cu totul, nu doar un strat, si ii polizezi si tu din aproape in aproape, din mai multe reprize, sa nu se incinga/decaleasca,
Bogdan90
Aham...uite ca asta nu stiam. Multumesc!
tzepesch
Era un topic, REGLARE CULBUTORI, metoda ca la carte, in care explicam, eu si altii metodele cele mai bune de reglaj.

De rectificat i-am rectificat si eu, la pile, si smirgghel fin pana i-am facut oglinda. Imediat s-a vazut in mersul motorului
Bogdan90
Stiu ca era dar nu l-am mai gasit...si va multumesc pentru raspunsuri si nu mi-ati facut vant biggrin.gif
Bogdan90
Am gasit topicul "reglare culbutori" si cu ajutorul indicatiilor de acolo am dat si eu rampa de culbutori jos azi. Am curatat-o frumos, canalele de ungere erau infundate...am scapat de uzuri, i-am reglat cu lera frumos. Am pus si capsula vacumatica noua. Deci radeam de unu singur cum imi toarce masina si cum merge wub.gif . Relantiul imi sta la 800rpm fix cand o pornesc, nu da sa moara. Dupa ce se incalzeste sta la 1000. Si nu am aprindere electronica. E cea clasica. Vreau si eu o aprindere electronica de mult timp dar inca nu am avut bani(sunt elev inca blush.gif ). Daca as pune si aprindere cu senzor ce avantaje as mai avea? Sa nu imi spuneti ca scap de schimbat platine pentru ca de cand am masina(7luni) nu mi s-a impuscat nici una!
ydaniel
merita o aprindere cu senzor.pretul e f mic pt cat face.
arunca tigara si cumpara un gotronic at011 cu senzor.
Bogdan90
Buna asta cu tigara biggrin.gif dar nu dau banii nici pe tigari pentru ca fumez doar ocazional. Ce ma gandeam, capsula vacumatica are acelasi rol in cazul aprinderii cu senzor?
argon
da.
Siconi
Daca te gandeai sa faci ceva cu ea, singura chestie ce poti sa i-o faci este sa ii pui un arc exact la fel ca dimensiuni, dar un pic mai moale. Se va schimba un pic in bine comportamentul masinii la turatii joase wink.gif.
Bogdan90
Daca voi gasi un arc la fel doar ca mai moale voi incerca de curiozitate. Ma intrebam, tija care trage platina, daca o desfiletez sa schimb arcul, conteaza cat o infiletez inapoi? Intreb doar asa...oricum voi numara filetele. Azi am pornit masina cu motorul complet rece. Nu e mai silentioasa ca inainte(se aud putin culbutorii) deoarece inainte era jocul mult mai strans la culbutori, dar in schimb merge motorul foarte frumos si am scapat de rateuri in esapament. Cat e motorul rece si ascult in esapament parca toarce agresiv...nu stiu cum sa explic. Dupa ce se incalzeste se aude frumos
djasu82
incearca cu arcul de la pompa de benzina , o sa ai o plaje un pic mai mare . Oricum la 3000 de ture se decupleaza si preia total avansul centrifugal.
quinn
am o pipa Bosh cu R interna de 5k.Cum fac sa o strapez? Initial am lipit un cablu dar in timp s-a dezlipit.
Siconi
QUOTE(djasu82 @ 11 Apr 2010, 08:59)
incearca cu arcul de la pompa de benzina , o sa ai o plaje un pic mai mare . Oricum la 3000 de ture se decupleaza si preia total avansul centrifugal.
*


Hombres, cred ca nu ai fost atent sau nu faci diferenta intre arcul original (pe care il schimbam ca e prea tare) si arcul de la pompa de benzina care este FOARTE tare pe langa cel original de la capsula de vacuum.
Ideea era sa il schimbe cu unul mai moale, nu cu unul mai tare.
In fine... nu mai conteaza.
Tudor Badescu
Quinn,de ce sa o strapezi?Pai daca ai o rezistenta in pipa inseamna ca s-ar putea sa de paraziteze bine si cu fise de bujii din acelea din cablu litat cu rezistenta nula si care nu se mai altereaza si stand pe raft !
Paulorossi
Se pot manufactura fisele cu rezistenta nula?Oricum exista o lulea calitativa cu rezistenta zero?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.