Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
Tudor Badescu
Poza postata de mihai e din cartea"Autoelectronica"publicata de Andrei Ciontu si Stefan Iaciu laTeora,dar mai mult au copiat din alte lucrari pentru ca daca lucrau concret schemele de acolo vedeau ca nu sunt complet valabile.Cum sa folosesti ca final BU608 cu limitare Zener de 200V? Calcul gresit al puterilor,lipsa de dioda de protectie pe jonctiunea baza-emitor la impulsuri inverse,saturatie a finalului cu 39 ohm in baza(situatie de exceptie,doar de doua ori am intalnit-o la niste BU526 de Malvina sa satureze corect),etc.E totusi o lectura utila pentru idei,dar cu rezerva ca nu e sigur cum functioneaza schemele de acolo care nu sunt doar aprinderi electronice(au si CDI)Dar pentru cine a lucrat mai mult in electronica,nu e, cred,o problema sa descurce lucrurile.
Si o observatie:unde spun ca e valoarea maxima a curentului,de fapt e intensitatea dupa un timp ti.
Siconi
Mersi de pont wink.gif
george_berceny
revin cu problema la aprindere, am masurat senzorul cu miliampermetrul conectat in serie led stins 7,16 mA led aprins 15,00 mA
am verificat incarcarea la baterie, la relanti 13,54 V la turatie 13,66, mentionez ca bateria e cam dusa
condensatorul de la alternator nu stiu cum sa il verific dar o sa il schimb sa va ce si cum, fisele de buji si capacul delco sunt in regula
nu stiu ce sa zic sa fie de la releul de incarcare, din cate stiu trebuie sa incarce minim 13.80 dar cu platina merge foarte bine
gotronic
Cu platina, aprinderea nu se blocheaza cand apar spitzuri de tensiune, de aia nu ar face. Maqi vedeti sa nu atinga ceva fire de la senzor la masa, sau tresa aia metalica. Eventual urmariti izolatorul de la lamela de arc a senzorului. Niste poze cu montajul senzorului in delcou si traseelor firelor la aprindere se poate, poate vedem mai usor problemele.?!
Curentii de la senzor sunt buni!
Tudor Badescu
George_berceny,poate ca bateria nu e chiar asa de dusa,se incarca foarte lent la tensiunile alea.Daca releul e cu fir de referinta,leaga-l la papucul pe unde se alimenteaza cu + releul de la contactul cu cheie.De obicei tensiunea de incarcare ajunge la normal;unele relee sunt reglate la tensiune prea mica si trebuie pacalite nitel.
george_berceny
poze
[attachmentid=1627632454] [attachmentid=1627632453] [attachmentid=1627632455] [attachmentid=1627632456]

17 Jun 2010, 20:36:
[attachmentid=1627632457] [attachmentid=1627632458] [attachmentid=1627632459]
gotronic
1. Siguranta de la senzor unde este? In timpul cand avansul vacumatic trage, este posibil sa ridice senzorul si sa faca scurt la masa la papucul de pe lamela arcuita.
2. Fisa cam atinge surubul de iesire al firului de la senzor. Daca nu are izolatia buna poate deteriora si senzorul.
3. Nu vad bine partea surubului ce iese din delcou. Acolo trebuie sa fie o saiba din plastic (textolit) care face izolarea surubului fata de masa. Este ea intr-o stare buna? Vad ca nu aveti papuci la capetele firelor. Sa nu fie vreo "mustata" care sa faca figuri.
4. Trageti cu gura din furtunul vacumatic si urmariti deplasarea senzorului. Trebuie sa se deplaseze si papucul de la lamela elastica sa nu atinga cumva la masa delcoului, sau nitul sa nu atinga suportul lamelei acolo unde nu mai are izolatia din plastic.
5. Aprinderea electronica pe bobina de inductie este bine sa stea perpendiculara pe surubul de prindere, nu paralela. Astfel distanta este mai mare fata de fisa de iesire si fata de iesirea bobinei de inductie (bachelita). Curatati un pic bobina de inductie in jurul gatului de la fisa centrala. Murdaria daca este un pic umeda sau sarata poate creea probleme.
6. Vad un fir albastru cu izolatia deteriorata. Sa nu mai fie asa ceva si pe firul ce duce de la aprindere la senzor.!!! Daca este un pic de umezeala sau mizerie, semnalul de la senzor poate sa fie afectat si nu mai comanda bine aprinderea.

Atat imi vine in minte acum, verificati astea deocamdata. Erau bune si niste poze cu interiorul capacului delcou, pipa si aparatoarea de la delcou.

LE. Am uitat sa intreb cat este tensiunea pe +bobina de inductie, cu contactul pus pe pornit motor si LED aprins. Astfel se vede daca caderea de tensiune pe contact nu este prea mare. Dar daca porneste cand dai la demaror cred ca este buna.
Mai trebuie urmarit motorul functionand noaptea, sa se vada daca sunt pierderi de inalta tensiune pe undeva.

LE.LE. Vad ca n-ai rezolvat problema cu ghidajul de plastic de la arcul senzorului. Schimba plasticul ala cu altul de la dezmembrari, nu cred sa gasesti de cumparat.
GPV
o intrebare proasta!? cu aprinderea asta electronica, trebuie tras socul?porneste usor si fara soc? pentru ca eu am facut la dacia mea, dintro alarma pilot aa1018, pornire motor din telecomanda, da nu stiu ce o sa fac iarna?
gotronic
Lasi socul tras cand pleci din masina! Trebuie sa stii cam cat trebuie exact. La carburatie este mai greu, nu stiu daca sunt si porniri care sa stie sa traga socul si sa si-l impinga inapoi, depinde de "jucarie".! Cu aprinderea "asta" oricum porneste mai bine. Daca ai compresie buna este posibil sa reusesti, dar nu stiu si la temperaturi extreme.
GPV
gotronic nu imi dai un id de mess sa vb in legatura cu aprinderea asta, ca ma intereseaza? in pm nu pot vb ca nu am acces inca.
merien_mm
Pentru inceput salutare tuturor! As avea si eu o problema (sau, poate mai multe,... cine poate stii?). Nu de mult timp am achizitionat o aprindere tranzistorizata AT011 cu senzor, in speranta ca motorasul Daciei mele se va simtii mai bine decat pe sistemul clasic de aprindere, dar nu a fost chiar asa. Desi la relanti merge foarte bine (rotund si fara detonatii) chiar si la accelerari in gol se comporta bine, in sarcina tinde sa moara. Mentionez ca se comporta binisor in treptele I, II si III, dar incepand cu treapta a IV-a cand da de o mica rampa, chiar si doar de cateva grade (abia observabila "ochiometric") cand apas usor pedala de acc in loc sa creasca turatia motorului ea scade, efectul simtindu-se ca la o franare. Acest fenomen se manifesta daca aprinderea e comandata de senzor. Daca ii montez platina nu se mai simte acea "franare". Mai mentionez ca am schimbat bobina cu una de pe masina unui prieten efectul fiind acelas. Masina functioneaza si cu GPL comportandu-se identic pe ambele tipuri de carburanti. Ma poate ajuta cineva. Multumesc anticipat
gotronic
In primul rand la relanti nu sunt "detonatii", alea se numesc intreruperi. In al doilea rand, cand ai montat senzorul, ai refacut avansul cum scrie in instructiuni? Cand se monteaza senzorul, pozitia delcoului este alta. Poate nu ai avans suficient. Mareste avansul pana apar acele detonatii in sarcina, adica cu pedala accelerata si cam pe la 2..3000 rpm.
Siconi
Gelu, de ce te mai chinui sa cheltuiesti bani inutil pe cerneala si imprimari (pliantele de utilizare si reglare)?! toata lumea este "doctor" in Dacia, toti stiu ce si cum se face, toti stiu ce e aia o aprindere electronica, toti stiu s-o "monteze"... Nimeni nu iti mai citeste pliantul respectiv. Eu zic sa il omiti din pachetul "jucariei miraculoase", astfel scutesti bani si poate se reduce si pretul aprinderii. E o sugestie corecta, spun eu, avand in vedere rezultatele...

Pentru cei avizati:
Ce, Doamne iarta-ma, aveti unii din voi?! Chiar sunteti cititori in stele sau nu stiti sa cititi romaneste?! Le aveti cu engleza, franceza, germana, cu injuraturile de tot felul, dar de citit romaneste... nimic?! Voi sunteti romani sau rromani?! Chiar asa mare e lenea sau a-tot-cunoasterea personala e mereu deasupra si increderea in sine tine loc de orice manual de instalare si utilizare?
Ma intreb de ce oare se pun instructiuni de utilizare la toate produsele?! Desigur, pentru ca lumea sa aibe ce arunca la gunoi. Cum de nu m-am gandit?!


Lasand la o parte sarcasmul de pana acuma, merien_mm pune mana si citeste, te rog eu frumos, pliantul cu care a venit aprinderea, iar daca cumva nu-l mai ai, il poti gasi aici.

Uite un mic citat din documentatie:

QUOTE
Se roteste delcoul īn sens invers acelor de ceasornic si se regleaza avansul cu LED CONTROL-ul sau oricare alta metoda (pana cānd turatia de relanti este maxima cu motorul incalzit)!


Sper sa fie clar si pentru alti amatori de pliante inutile.
quinn
Aveti idee daca bujiile marca Renault pt carburatie sunt aceleasi cu marca Eyquem tot carburatie?
merien_mm
Am rezolvat. Multumesc domnului gotronic pentru lamuriri.
Domnule siconi......., chiar nu va inteleg de ce sunteti rautacios! Eu cred ca am fost destul de politicos. De unde stiti ca n-am citit acel pliant, si ca n-am invartit in toate partile delcoul de o fi ametit saracu'. Ma asteptam sa fie avansul prea mic, dar ma cam feream sa-l dau mai mare pt ca-mi face figuri la pornire si anume tinde sa se blocheze, sau sa dea in nas sau cum i s-o mai spune (sper ca ati prins ideea), cu toate ca odata pornit merge impecabil. Chestia asta e foarte deranjanta mai ales iarna cand si capacitatea acumulatorului e mai scazuta, dar si acum pe vreme mai calda. I-am schimbat axul delcoului pentru ca al lui avea o uzura foarte mare (mai ramanea avansul centrifugal blocat) si facea ca toate visele la un moment dat mai ales in frana de motor. Axul l-am luat nou. Ce-i drept no name. Nu cred ca are legatura cu motorasul meu de 1,3l, dar asta am gasit in oraselul meu. Am mai schimbat si patina de la lantul de distributie. Acum nu mai face chiar asa de rau la pornire. Efectul s-a diminuat, dar tot n-am scapat de el.
Am masina de aprox 3 ani, dar o conduc doar de aproape un an. Nu sunt "doctor de Dacii".Sunt electronist de meserie nu mecanic, dar vreau sa invat, sa nu raman cu ea in drum pt orice fleac. Ma gandesc ca pt asta suntem aici sa invatam unii de la altii nu sa ne uitam " de sus" la altii mai putin cunoscatori. E drept ca nici eu n-am dat destule detalii, mai ales ca nici nu cred ca am postat unde ar fi trebuit si pentru asta imi cer scuze.
Scuze pentru postul cam lung (sper ca nu v-am plictisit) wacko.gif si ca am lasat sa se inteleaga ca aprinderea nu m-ar fi multumit. Oricum am vazut ca domnul gotronic a prins ideea si mi-a raspuns la fix: " Poate nu ai avans suficient."
quinn
Bujiile EYQUEM A12 C42S sunt aceleasi cu cele Renault carburatie made in India?
gotronic
Bujiile EYQUEM A12 C42S sunt Made in France. (De origine)
dacia_slk
Cati amperi consuma sistemul de aprindere (bobina+gotronic)? Vreau sa
alimentez bobina printr-un releu de la alternator si nu stiu cat de groase sa
pun firele... Ajunge oare unul cu sectiunea de 0,75mm?
diaconuliviu
QUOTE(merien_mm @ 22 Jun 2010, 02:21)
[...] ma cam feream sa-l dau mai mare pt ca-mi face figuri la pornire si anume tinde sa se blocheze[...]


Asta inseamna ca motorul tinde sa se invirta invers, ca atare ai avans static PREA MARE.
Cu motor incalzit se roteste antiorar pina turatia e maxima apoi se revine un pic incit sa nu apara intreruperile si/sau sa nu ai detonatii in sarcina.
Tu ai si ax nou dar nu se stie cum e reglat.
Tudor Badescu
Pentru dacia_slk : Intre 3 si 5 A in functie de bobina,cu motorul oprit si contactul pus,iar in mers scade ca medie la cresterea turatiei.Deci merge si 0,75.Dar e bine sa aiba izolatie mai groasa pentru cazul ca fraca mai tare pe undeva.Dar releul sa cupleze sigur la vreo 7V,sa nu fie surprize la pornire.
rhadoo_io
Salut! legat de problema cu "blocatul" la pornire...exact acelasi lucru l-am patit si eu cu senzorul , problema este din cate am reusit eu sa imi dau seama la magnetizarea camei,astfel delcoul da 3-4 scantei in timpul reglajului static, respectiv led-controlul se aprinde in 3-4 pozitii.Incearca sa reduci distanta de la senzor la cama, si deasemenea ai grija ca firul dintre acesta si at011 sa nu fie apropiat de fise,buji.Eu am rezolvat problema punand senzorul pe alt delcou,si pe acesta il folosesc cu platina.La mine pornrea e foarte ok...un sprit...sfert de cheie...si a plecat...indiferent de cand nu a fost pornita...insa eu am probleme la turatii mari...am o dacia nova 1.6 cu carburator monocorp si pana in 3000 ture e ok...mai departe incepe sa tacane avansul....motivul?NU am gasit niciun mecanic in sibiu care sa stie macar ca dacia nova are alt tip de delcou decat berlina....masina are avans centrifugal ca la berlina si nu are cum sa functioneze normal...la piese auto..la fel nimeni nu a auzit de delcou de nova ("sunt toate la fel") despre reglat centrifugalul...teoretic se poate din cele doua arculete....dar fara o modalitate de a-i trasa curba....imi pare destul de inutil...stie cineva vreo metoda?
merien_mm
Multumesc pentru indicatii lui diaconuliviu si rhadoo_io. Am ax nou, dar nu se cunoaste producatorul. Vanzatoarea n-a stiut sa-mi spuna daca-i pentru motor de 1,3 sau de 1,4. Oricum pentru ea (chiar si pentru alti vanzatori) nu exista deosebire intre cele doua delcouri. Eu nu cred ca e reglat pentru motorul de 1,3, pentru ca din cate am vazut are un arculet tensionat iar celalalt nu, deci curba de avans nu poate fi dreapta. Mai cred ca nici nu a fost reglat, ci poate ca asa s-a nimerit sa iasa din acea fabricutza necunoscuta.

rhadoo_io La mine fenomenul de: "blocare la pornire" se manifesta de cand am masina, deci si cu aprinderea clasica si cu cea electronica (cu platina sau senzor). Nu se manifesta la fiecare pornire, dar se intampla foarte des (cam 90%). Fenomenul apare si la rece si la cald, si pe benzina, dar si pe GPL. Am observat insa, ca la rece fenomenul e muuult mai pronuntat pe GPL decat pe benzina.

Am incercat sa reglez avansul cum m-a sfatuit si domnul diaconuliviu, am fost cu masina si la meserias, dar fenomenul e acelasi si la fel de enervant.
krapcarasu
asa trebuie sa fie arculetele, curba nu e liniara la 1300[attachmentid=1627636654]
on: dupa ~3 ani si lucrat pe 3 masini mi s-a dus senzorul
gotronic
Cum ai constatat ca s-a dus senzorul. Nu e sigur! Si daca s-a dus, cum s-a intamplat?
krapcarasu
nu a mai pornit dupa un drum pe caldura, nu mai palpaia led-ul, acum cu platina merge
Siconi
QUOTE(dacia_slk @ 23 Jun 2010, 02:28)
Cati amperi consuma sistemul de aprindere (bobina+gotronic)? Vreau sa
alimentez bobina printr-un releu de la alternator si nu stiu cat de groase sa
pun firele... Ajunge oare unul cu sectiunea de 0,75mm?
*



Pune linistit 1.5-2mm sectiune. Bobina ia ceva curent la incarcare. Cel mai sigur supra-dimensionezi un pic traseul si scapi de bataie de cap.
payty
am facut si eu urmatoarea "jucarie".

Consta intr-un modul cu microcontroler care va contine functii pentru dwell variabil, avans vacuumatic, centrifugal si in functie de temperatura motor.

Am facut softul pt dwell variabil, dar avand in vedere cunostintele relativ slabe de electronica pe care le am, am folosit o schema de pe internet adaptata pentru ce vreau eu sa fac.

Ca sa elimin alte probleme, si ca sa testez cat mai simplu partea de "hardware", nu am incarcat in microcontroler softul pt dwell variabil, ci un program foarte simplu de genul "daca pe intrare am 1 logic atunci pe iesire se comuta automat 1 logic" si pentru 0 logic, identic. Practic modulul nu e decat un intrerupator in momentul de fata, comandat de platina.

Ideea era sa testez acest hardware si sa elimin la maxim problemele care ar fi putut sa apara de la el. Mentionez ca folosesc ca si modul final o aprindere Gotronic modelul AT011, dar am eliminat senzorul, acum fiind cu platina.

Cum ma asteptam, am o mica problema si mi-ar prinde bine niste sfaturi. Cand incerc sa pornesc masina, suspectez ca fura curent prea mult pe undeva, pentru ca atata vreme cat dau la cheie, nu porneste indiferent daca dau sprituri sau nu. Imediat ce eliberez cheia din pozitia demarorului, motorul porneste, deci suspectez ca atunci cand demarorul nu mai consuma curent, totul revine la normal.

Am o intrebare pt dl Gotronic. Cam ce tensiune/curent e nevoie la intrarea aprinderii AT011 pentru a functiona normal? E suficient semnalul de iesire care vine din microcontroler direct? Pe iesirea microcontrolerului mai am si doua rezistente, una de 10 ohmi si una de 470 in serie.

Schema mai are o chestie care ma pune pe ganduri: exista o rezistenta de 100ohmi/5W care face legatura intre intrare si (+)12V. E cumva prea mica rezistenta si pe acolo fura curent prea mult la pornire? Ea se incinge in timpul functionarii dar nu foarte mult.


Am sa postez si o schema, dar pana una, alta o am pe o hartie. Mi-ar prinde bine niste idei deoarece eu ma pricep la programare, iar cu electronica stau mai rau.
gotronic
In primul rand cred ca ai probleme cu contactul de la masina. Personal am intalnit cel putin 5 cazuri exact la fel pe la "clienti". Trebuie schimbat.

Nu se poate pune iesirea microcontrolerului direct pe intrarea aprinderii. Trebuie un etaj intermediar cu un tranzistor care sa comande intrarea aprinderii. Aceasta are un curent de maxim 100mA cand alimentarea este 18V.
payty
am sa incerc chestia cu etajul intermediar.

legat de contact, fara acest modul merge perfect, deci e posibil sa nu fie de la el.


Edit.

Mi-am mai adus aminte de ceva:

Acum, modulul sta in masina, sub bord, deci e legat de platina printr-un fir destul de lung iar iesirea, printr-un fir similar (cel care ajunge la aprindere).

Initial, am testat modulul direct in compartimentul motor, adica montat acolo, pornit, turat un pic, si apoi oprit. Firele de intrare/iesire erau evident mult mai scurte.

Din cate imi aduc aminte, atunci parca nu am avut problema cu pornirea.

rhadoo_io
daca fara modul nu este nici o problema....oare nu cumva ai alimentat modulul dintr-un loc nepotrivit?biggrin.gif
incearca sa il alimentezi fie direct +bat , fie de pe borna+ a bobinei de inductie.
Apropo de proiectul tau....si eu voi incerca ceva de genul...eu nu am lucrat deloc cu seria pic...dar cu electronica stau ok,poate ne ajuta reciproc:)
payty
alimentarea nu cred ca e o problema. Acum are masa printr-un surub de pe caroserie si + sub bord, prin contact.

mai degraba suspectez traseele lungi de la platina pana la modul si de la modul la etajul final.
iuliano_smile
Vezi sa nu ai cadere prea mare de tensiune la modul. Adica daca ai pus lm7805 ala incepe sa munceasca de la7 volti incolo daca imi aduc bine aminte. Asta cred ca ar fi explicatia.

QUOTE
"alimentarea nu cred ca e o problema. Acum are masa printr-un surub de pe caroserie si + sub bord, prin contact. "

cu masa sunt complet de acord , dar cu plusul ce ai avut. Prin bord, pe sub bord, pe oriunde cand dai la demaror ai curent mare care rezulta cadere mare de tensiune. Deci iar nu ti se alimenteaza lm7805 bine. Eu zic sa incerci ca o baterie de 9 volti sau cu una de UPS de 12volti prin care sa alimentezi modulul si sa vezi ce face.

Apropo lasami si mie id tau de mess pe PM ca sa iti mai explic despre electronica cum sa legi si asamai departe.

Bafta.
payty
folosesc un lm2940CT-5. din cate am citit e facut pt situatii de genul asta cand apar caderi mari.

Trebuie sa se poata face ceva ca sa nu folosesc pentru alimentare baterii sau UPS-uri pentru ca la masinile pe injectie nu exista asa ceva.

id-ul de mess e ca cel de aici.
iuliano_smile
Eu am zis sa folosesti baterie auxiliara sa alimentezi modulul sa vezi daca e aceasta cauza. Ai pus si tuh condensatori mai mari la intrarea stabilizatorului?
rhadoo_io
QUOTE(payty @ 8 Jul 2010, 09:00)
folosesc un lm2940CT-5. din cate am citit e facut pt situatii de genul asta cand apar caderi mari.

Trebuie sa se poata face ceva ca sa nu folosesc pentru alimentare baterii sau UPS-uri pentru ca la masinile pe injectie nu exista asa ceva.

id-ul de mess e ca cel de aici.
*


Nu ar trebui sa ai probleme datorate traseelor mari frecventa e foarte mica...eventual semnale parazite in mers de la buji.incearca de proba cu alimentare direct de pe baterie.pentru varianta finala recomand alimentarea modulului si aprinderii direct de a baterie prin intermediul unui releu comandat de la + contact (cel care vine la bobina de inductie),asa o sa ai cea mai mica cadere de tensiune posibila.eu am facut deja asta pentru pornire din buton.Montajul tau in sine consuma neglijabil si nu poate sa aiba niciun impact asupra tensiunii.verifica cu un voltmetru ce tensiune ai pe modul cand dai la automat,cel mai probabil vei avea 0.
id-ul meu de mess e tot rhadoo_io daca vrei sa mai discutam.
Siconi
Eu mai am o idee: foloseste fire ecranate pentru semnalele IN/OUT ce merg si, respectiv, vin din compartimentul motor. In acest fel vei elimina parazitii de pe traseu.
Sau poti folosi pur si simplu fire mai groase si atunci scapi de pierderile de semnal (care e tot o tensiune la urma urmei, in cazul tau).

Iar daca gasesti un cablu ecranat si suficient de gros ca sectiune, te-ai scos linistit, eliminand 2 din posibilele cauze.
rhadoo_io
QUOTE(Siconi @ 8 Jul 2010, 15:54)
Eu mai am o idee: foloseste fire ecranate pentru semnalele IN/OUT ce merg si, respectiv, vin din compartimentul motor. In acest fel vei elimina parazitii de pe traseu.
Sau poti folosi pur si simplu fire mai groase si atunci scapi de pierderile de semnal (care e tot o tensiune la urma urmei, in cazul tau).

Iar daca gasesti un cablu ecranat si suficient de gros ca sectiune, te-ai scos linistit, eliminand 2 din posibilele cauze.
*



intradevar ar putea aparea paraziti pe traseu....dar asta apare in functiune...ori in cazul lui nu porneste, iar nivelul de semnal nu are cum sa scada atat de mult....vorbim de 12v tensiune....frecventa la pornire cativa hz....cred ca nici pe 50m cablu nu ar fi caderea de tensiune suficient de mare sa nu porneasca....sau...poate etajul de intrare e construit altfel?o schema ceva se poate?
payty
asta e schema. Am adaptat si eu cum m-am priceput dupa alta mai mare, adica am luat partea de alimentare, si circuitele de la iesire si intrare.

la intrare am legat firul care vine de la platina si iesirea am legat-o pe borna care ar trebui sa vina de la platina a aprinderii Gotronic.

Azi am incercat sa fac niste masuratori.

Rezultatele sunt cam asa: cand pun contactul, la iesirea regulatorului de tensiune am 4.98V. Cand merge demarorul, tensiunea scade pe la vreo 2 volti.

Ce e mai ciudat (sau poate nu e, dar nu stiu eu) e ca dupa ce motorul porneste, la iesirea regulatorului masor o tensiune de 8V. N-am inteles de ce.

Curentul de iesire (sper ca am masurat cum trebuie) e de vreo 12mA.

De mentionat ca atunci cand dau la automat, ledul aprinderii lumineaza, chiar daca am problema de care ziceam la inceput, ca nu porneste decat dupa ce nu mai invarte demarorul.
iuliano_smile
Payty incearca dupa schema care am desenato eu akuma si vezi daca merge.
payty
merci. am sa incerc, dar peste vreo 2 zile ca plec din localitate.

banuiesc ca daca ai pus tranzistorul ala pe iesire, trebuie sa inversez 0 cu 1 logic, nu?

iuliano_smile
Sorry payty. Ambele sunt BC337. Cel de pe RB2 este pentru ai spune ca este pus contactul. Sau nu il mai pui si pui montajul tau langa bobina sile alimentezi prin releu pentru a nu mai avea cadere de tensiune wink.gif .
Mai postez incao data schema cu rectificarile de rigoare biggrin.gif .
rhadoo_io
Inverseaza cele doua rezistente de pe intrare,cea de valoare mare pe linia de 12v , cea de valoare mica spre platina,ca sa ai o intrare ferma iar pe iesire pui de la pinul uC o rezistenta 1k in baza unui tranzistor npn, emitorul la masa si colectorul catre at011.
iuliano_smile
QUOTE(rhadoo_io @ 9 Jul 2010, 18:46)
Inverseaza cele doua rezistente de pe intrare,cea de valoare mare pe linia de 12v , cea de valoare mica spre platina,ca sa ai o intrare ferma iar pe iesire pui de la pinul uC o rezistenta 1k in baza unui tranzistor npn, emitorul la masa si colectorul catre at011.
*


Pai si eu cum am desenat? Si trebuie sa stingi si curenti de la baza tranzistoarelor. Deci sunt bune si alea acolo.
djasu82
daca nu ai un ufer la intrare nu faci nimic cu grotronicul iar semnalul ca sa fie curat nu se trece galvanic ci printr-un optocuplor picurile sunt sensibile la impulsuri pe circuitele de alimentare chiar daca sunt filtrate.
De aceea se folosesc amtel in detrimentul picului.
gaby-cta-ro
@payty
Nu ai dat niciodata la demaror cu stergatoarele pornite si ele se opreau cat mergea electromotorul !!?? Vezi ca te-ai legat la plusul asta, ia +12 v de la bobina imductie. A mai incercat un coleg sa-ti zica chestia asta.

Succese
Siconi
Ideea este ca pozitia pentru demaror a cheii de contact, deci NU cea pentru motor pornit sau contact pus, ei bine, aceasta pozitie NU alimenteaza cu tensiune DECAT circuitul demarorului si pe cel al bobinei de inductie, din cate stiu eu. Cand se lasa cheia pe motor pornit, mai ramane alimentata doar bobina de inductie impreuna cu o gramada de chestii ce se leaga prin contact. Cu alte cuvinte, nu ai cum sa ai tensiune la accesorii cand dai la demaror...

Asta din cate stiu eu. Se poate sa ma insel si va rog sa ma corectati.
rhadoo_io
QUOTE(Siconi @ 10 Jul 2010, 17:09)
Ideea este ca pozitia pentru demaror a cheii de contact, deci NU cea pentru motor pornit sau contact pus, ei bine, aceasta pozitie NU alimenteaza cu tensiune DECAT circuitul demarorului si pe cel al bobinei de inductie, din cate stiu eu. Cand se lasa cheia pe motor pornit, mai ramane alimentata doar bobina de inductie impreuna cu o gramada de chestii ce se leaga prin contact. Cu alte cuvinte, nu ai cum sa ai tensiune la accesorii cand dai la demaror...

Asta din cate stiu eu. Se poate sa ma insel si va rog sa ma corectati.
*


Asta am incercat si eu sa explic de la inceput
Vladutzzzu
Salut

Am si eu o intrebare. De unde pot face si eu rost de o aprindere electronica pentru ca sincer am intrebat prin zona pe la mine la magazine dacia de asa ceva si nu am gasit pe nicaieri.



djmix7388
salutare.
pt payty
incepusem asta-iarna sa lucrez si eu la asa ceva, numai ca nu prea am timp cu facultatea si le-am lasat asa. am facut montajul, soft-ul si niste teste care au iesit bunicele, dar astea pe osciloscop.
am analizat schema si sunt unele "chestii" de modificat. Poate sunt de folos.

1. Pentru a comanda portul unui pic nu e nevoie de curenti mari. In plus din divizorul format din R1 si R2 iese o tensiune de aprox 11V (cand la borna bateriei este 12v si platina este deschisa) lucru ce ii poate fi fatal unui uC. Vom recalcula rezistenta R2 pentru un curent Iin=5mA stiind ca R=U/I. Alegem conditia cea mai defavorabila, si anume cea cand dam la automat. Avem deci Ubat=8V tensiunea la baterie si Uin=5v, tensiunea pentru uC. In paralel cu C8 se va monta obligatoriu o dioda zener de 5,1V 0.5w. R2=(Ubat - Uin) / Iin => R2=600ohmi. Alegem R2=560ohmi (valoare existenta). Pentru R1 este de ajuns 10ohmi, rezultand prin divizor (cand platina este inchisa) o tensiune de aprox. 0.14v ceea ce inseamna 0 logic pentru uC.

2. Pentru iesire pic-ul are buffer-e ce pot aprinde un led, insa e bine sa fie folosit un tanzistor, eventual de comutatie rapida.

3. In ciuda alimentarii cu LM2940 eu as opta pentru un 7805 simplu. Nu mi-a facut niciodata probleme.

Atentie mare! Daca ai folosit pinul RB0 prin rutine de intreruperi va triggera foarte usor la paraziti pe alimentare sau pe intrare (capacitatea C8 trebuie aleasa corect astfel incat sa nu atenueze semnalul la turatii mari). Montajul trebuie ecranat cat se poate de bine, iar firele trebuiesc si ele sa fie ecranate.
payty
mutumiri tuturor pentru sfaturi.

@djmix7388.
Momentan nu folosesc deloc intreruperi, softul pe care l-am incarcat e tocmai pentru a testa partea de hard si apoi cand aceea va functiona perfect sa incarc softul pt dwell variabil. Acum modulul nu e decat un comutator, adica Rb0=1->Rb1=1 si pt 0 identic.

E bine de stiut chestia cu parazitii pe RB0 pentru atunci cand voi incarca celalalt program.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.