Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
Siconi
Si la tine observ aceeasi prostie ce am avut-o si eu si altii ca noi: firul de comanda de la delco prins strans de fisa centrala de la bobina spre delco. Sa iti imaginezi cum va face cand va scapa vreo scanteie pe-acolo... or fi ele fise Tesla, dar si astea cedeaza "psihic" in timp.
Sfatul meu, si sunt sigur ca si al altora cu vaza de aici, este sa il pui separat, cat mai ferit de fisa centrala.
silvyu_92
O sa tin cont de sfat , mersi wink.gif
alex1988
Buna seara.
Vazusem la un moment dat ca se vorbea de aprinderea cu plasma, are cineva pus? se simte la consum ca am vazut pe youtube ca are o scanteie mult mai puternica. A spus domul gotronic la un moment dat ca poate face pe comanda, cat ar costa o asemenea aprindere?
gotronic
Acum "studiez" sa fac bobine de inductie de 1 joul.!!! tongue.gif (nu mai este nevoie de "plasma") icon_mrgreen.gif
alex1988
Ok, atunci asteptam wink.gif
djasu82
QUOTE(gotronic @ 26 Nov 2010, 23:57)
Acum "studiez" sa fac bobine de inductie de 1 joul.!!! tongue.gif (nu mai este nevoie de "plasma") icon_mrgreen.gif
*


Parerea ta parerea nemtilor e ca deja se gaseste pe masina tongue.gif , putei sa torni intr-o cutiuta cam tot ce se putea diode , bobina etc , sau chiar asta faci biggrin.gif
Pe mine ma intereseaza sa fac o aprindere la un motoras pebenzina de avion rc tongue.gif mai desteapta decat e cea pe piata cu avans eletronic automat.
Tudor Badescu
Hai ca am mai revenit pe forum! Si vad despre bobine de 1 joule cand pana acum se spunea ca nu conteaza energia.Si mai vad si firul dintre modulul de aprindere si delco prins de fisa centrala.Aici problema nu e doar ca scapa vreo scanteie.Poate aparea,in functie de tipul aprinderii,o reactie negativa care scade tensiunea secundara de te miri de ce nu porneste masina!Asa ca,daca nu se cunosc ananunte despre schema aprinderii tranzistorizate utilizate,preventiv se trece acel fir departe de orice fisa de inalta tensiune.
gotronic
Eu unul mi-am spus "parerea" despre "plasma". (Nu am vazut nici o diferenta pe masina cand am incercat-o). Bobina de 1 joul o fac pentru alte aplicatii, dar ar putea fi folosita (incercata) si la auto. Cat despre "reactia negativa" a firului rasucit, ea poate fi "pozitiva" sau "negativa", in functie de cum este legat secundarul de primar in interiorul bobinei de inductie. Sunt bobine si bobine, eu am desfacut cateva si am vazut. De exemplu am desfacut una de Dacie si alta de Oltcit, sunt legate invers una fata de cealalta. Adica una are secundarul legat pe borna 15 si cealalta pe bona 1 in interior. (nu mai stiu care era una si care era cealalta)
silvyu_92
Asa e bine? biggrin.gif
gotronic
Pune si tu aprinderea cu borna BI perpendicular pe bobina de inductie, astfel e mai departe de fisa centrala si firul de la turometru pe partea cealalta a bornei.
danut1981
cat costa o aprindere cu senzor???
gotronic
Ti-am trimis PM!
Siconi
QUOTE(silvyu_92 @ 28 Nov 2010, 13:29)
Asa e bine? biggrin.gif
*


Pe langa faptul ca e corect, e si bine. Da, w bine, pentru tine si masina ta. Sper ca ai inteles ca nici unul nu ti-a vrut raul wink.gif. Sa te folosesti de ea cat mai mult timp posibil, fara incidente si accidente.

Asteptam cu interes bobinele de 1J. Asteptam si testele facute cu ele, atat scriptic (explicatii) cat si video. Succes!
schumi_86
QUOTE(schumi_86 @ 19 Nov 2010, 17:41)
Revin din nou cu o problema,acum 1 saptamana dau sa scot masina din garaj,o pornesc si surpriza mergea in 3,depistez bujia cu probleme,era a 2-a,am scos-o am pus-o la flacara la aragaz 1 min,am pus-o la loc si mergea blink.gif
Bujiile sunt noi,Bosch Super luate de vreo 3- saptamani,rezistenta lor e 0.3 am postat cu cateva zile in urma despre asta.
Astazi la fel dupa o saptamana aceeasi problema,pornesc mergea in 3,aceeasi bujie,o scot,o pun la flacara 1 min o pun inapoi si mergea bine dry.gif  Am zis sa nu fie fisa,am inversat-o cu cealalalta,tot nu mergea,nu stiu ce ar putea sa fie?? bujiile nu prea cred pt.ca sunt noi. daca nu am sa ma duc sa-i dau in cap la vanzator cu ea. Capacul de delcou nu prea as crede sa fie de vina pt.ca m-am uitat la el nu se vede nimic si daca ar fi de la el ar merge tot timpu asa....in rest bujia merge bine,la culoare este cum trebuie.  Cu masina am mers aproape zilnic. Astept pareri,sfaturi daca ma puteti ajuta.
*



Revin in legatura cu problema legata de bujie....am inversat-o cu cea de langa (bujia de la pistonul 2 am pus-o la 3 si invers) de 1 saptamana si pana acum a mers f.bine nu mi-a facut probleme. Oare care sa fie adevarul? huh.gif
silvyu_92
Am inteles ca nu mi-ati vrut raul , nici o problema asa invatam wink.gif .Dar tot nu merge asa cu trebuie masina sau poate asa e ea facut din fabrica asta din '99 sa ti soclu tras pana se incalzeste motorul . Fostul proprietar nu prea o folosea doar duminica o scotea si el vroia sa aiba un consum mic si ce am inteles eu de la tata ca are jicloare de 1300 pe motor de 1400 ,asta sa fie problema ? Intreb si eu nu prea cunosc sunt la inceput acum. biggrin.gif
iuliano_smile
QUOTE(silvyu_92 @ 30 Nov 2010, 01:17)
Am inteles ca nu mi-ati  vrut raul , nici o problema asa invatam wink.gif .Dar tot nu merge asa cu trebuie masina sau poate asa e ea facut din fabrica asta din '99 sa ti soclu tras pana se incalzeste motorul . Fostul proprietar nu prea o folosea  doar duminica o scotea si el vroia sa aiba un consum mic si ce am inteles eu de la tata ca are jicloare de 1300 pe motor de 1400 ,asta sa fie problema ? Intreb si eu nu prea cunosc sunt la inceput acum. biggrin.gif
*


Incalzeste motorul bine. Dupa aceea fa reglajul la relanti. Vezi ca ai un surub cu arc pe el (nu al care actioneaza clapeta, e unu si mai jos). Acel surub il strangi pana moare motorul si pe urma dai drumul usor la el pana merge rotund motorul. Il oprestisi il pornesti. Trebuie sa plece la sfert de cheie. Daca nu te duci si mai dai drumu la surub pana porneste la sfert de cheie.

Avansul il ai reglat? Daca nu tine masina putin accelerata si da de delcou in stanga, o sa vezi ca incepe sa moara mtoorul. Dupa acea dai in dreapta usor pana vezi cel mai inalt punct de turatie al motorului. Acolo te opresti. Lasi masina la relanti si te duci cu urechea la toba. Daca da un rateu la 3-4-5 secunde e ok. O sa vezi ca trage si mai bine. Atentie ca si reglajul asta trb facut la cald.

Asta e reteta mea. Am reglat asa un motor si dimineata pleaca la sfert de cheie si nu are aprindere. Dar are sistemul pus la punct de aprindere.
silvyu_92
La cald ''doar ii arat cheia '' si porneste dar la rece face figuri dupa ce se incalzeste nu am treaba cu ea , reglajul la relanti asa l-am facut cum ati scris , dar sa incerc si cu avansul cum mi-ati spus. Multumesc pentru ajutor biggrin.gif
Tudor Badescu
Schumi_86, banuiesc ca e un pic mai rece ca celelalte(exista totdeauna o marja de eroare).In contextul altor factori nefavorabili cum ar fi si un pic de innecare si afumare,poate si un amestec ceva mai bogat la acel cilindru,a iesit din functie.La motorul Dacia,geometria galeriei de admisie face ca amestecul sa fie ceva mai bogat la cilindrii 2 si 3.Sau poate ca dupa arderea pe aragaz s-a slabit putin strangerea izolatorului in corpul metalic.Putem doar sa speculam.Ar fi interesant sa o pui la loc la 2 si sa vedem ce face.

Ar fi interesanta bobina de 1 joule pentru sisteme de aprindere la un pret de Romania,dar ar merge doar cu modul electronic pentru ca singura cale de a obtine asa ceva e scaderea serioasa a rezistentei.

Iar legat de posturile 7459 si 7460,daca se respecta polaritatea bobinei,reactia in discutie e totdeauna negativa pentru ca impulsul de inalta tensiune e proiectat sa fie negativ indiferent de modul de legare a primarului la secundar.Astfel,cu bujiile incinse,electrodul central e mai fierbinte si are emisie termoelectronica mai puternica asa ca e mai avantajos sa fie acolo catodul(chiar se pot folosi acolo metale care sa aiba o emisie mai puternica de electroni la cald).Rezultatul e ca scanteia se amorseaza la o tensiune cu 1...3 kV mai mica.
gotronic
Da, in mod normal asa ar trebui sa fie impulsul de inalta tensiune, NEGATIV. Dar din practica iti pot confirma si contrariul. Am verificat mai multe tipuri de bobine de inductie pe cand testam "plasma", pentru ca nu imi reusea amorsarea din cauza polaritatilor diferite (inverse) pe inalta tensiune. Unele bobine a trebuit sa le alimentez invers ca sa "amorseze" condensatorul de la "plasma".
alexxbossu
Salutare tuturor,

Mi-am cuparat azi bujii SINTEROM 14 NP 21 (23 ron), platina AUTOMOTOR de franta (7 ron), capac delcou cu rotor METAPLAST (9 ron), lera (9 ron), curea FARTEC 10x8x1200 (15,5ron).
Vasi ruga sa-mi spuneti si mie in ce ordine sa le montez si distantele precise (nu am aprindere electronica)

MULTUMESC ANTICIPAT
djasu82
pai cum in ce ordine ? Ce desfaci aia montezi legat de platina se regleaza la 0,4mm standard cand patina platini e pe maximul coltului de la axul delcoului. Luleaua se pune in axul deocloului dupa aceea capacul delcoului.
alexxbossu
pe cutia bujiilor scrie ca sunt reglate de fabrica la 0,6 pusei lera si 3 din ele sunt la 0,9 si una la 0,8.
la cat trebuie se la pun?

relantiu normal la o dacie papuc de 1.6 carburatie la cat trebuie sa fie??

Cand o scot din viteza si o las pe liber imi scade turatia la 800 chiar si mai jos sta cateva secunde si dupa isi revine la normal (la 900 am acum relantiu e normal asa?)
Siconi
Daca sistemul de aprindere e cel clasic (fara electronica sau alte "invarteli"), distanta la bujie trebuie sa fie de 0.6mm la Dacia. Pentru platina, deja ai primit raspuns.
Fie ca e motor de 1.3, fie ca e de 1.6, depinde si de uzurile din el. Relantiul se regleaza astfel incat motorul sa mearga rotund, fara sa se chinuie. Teoretic, e cam la 750-900 rpm, depinde de uzuri. multi il au la 800 rpm. Nu e o lege. Cand aveam chiulasa modificata, a trebuit sa il urc la 1200 rpm ca sa stea cuminte si frumos. Oricum, mai jos de 700 rpm nu iti recomand si nici nu e benefic.
Stiu, sunt unii care au reusit sa il tine si la 500, stiu pe cineva care a masurat digital si a reusit la 450, dar la ce foloseste sa vezi ca tremura doar ca sa te lauzi ca se poate si mai jos decat au prevazut constructorii?!
E destul de OK valoarea pe care o ai acum; faptul ca scade usor si revine nu e ceva iesit din comun, avand in vedere ce fel de calculator si de soft au injectatele. Nici la Porsche nu e mereu stabil, asa ca fii fara grija.

2 Dec 2010, 17:43:
Iar faptul ca e pe carburatie ar trebui sa iti spuna ca in unele privinte injectia ofera mai multa precizie datorita senzorilor si a softului care mai corecteaza unele chestii p-acolo; fii fara grija, e normal.
alexxbossu
si mai am o mica problema...

cand pornesc aeroterma sau farurile scade tensiunea la baterie de tot...acu la indicator coboara in stanga de tot si se simte si la motor chestia asta...

e normal sa faka asa daca nu ce e de facut??

multumesc pentru sfaturi
mihaimoto30
Salut...sunt mai nou pe forum si incepator in ale chitibusariilor la dacie....am o dacie 1410 din 98 cu motor 1.6 si carburator dublu pe gpl..da stiu urata perversiune mecanica...aprinderea mi-a instalat-o nenea ala de unde am cumparat-o dar nu avea lera...ma gandesc sa imi iau maine niste lere si sa incerc sa o aduc la 0.7, am cumparat capac delco si fise noi, ma gandeam sa iau si niste bujii sinterom pe care daca am inteles eu bine trebuie sa le reglez la 0.8 nu? si pe urma sa ma joc si la avans...daca am omis eu ceva sau nu am inteles bine ceva va rog sa imi spuneti....sper sa ii dau de cap la surubul acela care regleaza distanta la senzor platina ...va multumesc pentru eventuale sfaturi

2 Dec 2010, 21:08:
aaa si inca ceva...uitasem...acum nereglata si cu fisele si bujiile vechi parca nu mai targe motorul asa bine ...parca i-a mancat din putere aprinderea electronica?sau nu are legatura? merci
gotronic
Avansul a fost reglat din nou dupa montarea senzorului?? Acum este alta pozitia delcoului, cam 20 grade in avans.!!
alexxbossu
cred ca am si eu o problema cu avansu e pus la maxim in dreapta spre baterie...
e normal sa stea asa???
daca il dau mai mic imi merge aiurea masina
un mic sfat plss

multumesc
mihaimoto30
astazi am inlocuit bujiile, capacul de delco si fisele ...iar cu senzorul am facut in felul urmatoram pus axul cu latura spre senzor nu cu coltul, pe urma am desfacutplatina fixa....am pus lera de 0.7 intre ax si senzor pe urma am facut contact intre platina fixa si senzor ca sa o tina la 0.7 fata de ax si am strans surubul, si pe urma m-am jucat si putin la avans pana mi s-a parut ca merge mai rotund...eu am masina pe gaz....a pornit la sfert ca era cald motorul...acum sa vedem cum o porni maine...daca am fcaut ceva gresit, mai ales chestia cu senzorul sa imi spuneti va rog...merci
krapcarasu
cu coltul(cama)trebuia
mihaimoto30
aha am inteles...atunci daca o sa fie la 0.7 fata de cama inseamna ca platina fixa si senzorul o sa fie mereu in contact? ma repet ca sa fiu sigur ca am inteles....pun axul cu cama inspre senzor...desfac platina fixa, pun lera de 0.7 intre cama si senzor, fac contact intre platina fixa si senzor pe urma strang surubul? scuze dar sunt incepator si tre sa le explici ca la copii...hihihihi...merci
krapcarasu
da
gotronic
QUOTE(mihaimoto30 @ 3 Dec 2010, 21:38)
aha am inteles...atunci daca o sa fie la 0.7 fata de cama inseamna ca platina fixa si senzorul o sa fie mereu in contact? ma repet ca sa fiu sigur ca am inteles....pun axul cu cama inspre senzor...desfac platina fixa, pun lera de 0.7 intre cama si senzor, fac contact intre platina fixa si senzor pe urma strang surubul? scuze dar sunt incepator si tre sa le explici ca la copii...hihihihi...merci
*


Platina fixa sta in contact PERMANENT cu contactul senzorului. Burta senzorului nu atinge varful camei axului delcou NICIODATA (ca de aia este SENZOR si nu PLATINA.!!!) blush.gif
mihaimoto30
heey nu dati cu pietre biggrin.gif v-am zis ca sunt incepator...am inteles...merci..o sa o reglez maine cum trebuie..sper sa porneasca...biggrin.gif merci de sfaturi
CT 06 THH
Am si eu o intrebare...la ce pret este o aprindere dinasta cu senzor? si daca pot sa o comand de la cineva de pe forum
mihaimoto30
eu am luat-o din targ din bucuresti cu un milion...dar vad ca esti din constanta..incearca sa contactezi direct firma gotronic ....da un search pe google si o gasesti..si cumperi de la vreun magazin din cosntanta
schumi_86
QUOTE(CT 06 THH @ 4 Dec 2010, 02:25)
Am si eu o intrebare...la ce pret este o aprindere dinasta cu senzor? si daca pot sa o comand de la cineva de pe forum
*



Incearca pe Poporului in jos dupa semafoare,este un magazin de piese auto pe stanga,are niste scari la intrare. este cam ultimu magazin de piese din tot sirul,eu de acolo am luat in iarna.
P.S: ca pret a fost in jur de 80 de lei.
CT 06 THH
multumesc pt raspuns o sa incerc pe Poporului
drooopy
Buna ziua. Ieri am intrat mai mult din greseala in posesia unei aprinderi tranzistorizata AT01 si azi am montat-o pe masina. In timp ce citeam acest topic am vazut ca este si modelul AT011 cu senzor. As vrea sa stiu si eu cam cat costa intregul ansamblu deoarece am gasit la un magazin de piese dar era fara senzor si cum se comporta pe o masina cu gpl cand e motorul rece si temperaturi negative. Intreb deoarece eu fac pornirea tot timpul pe gpl din primavara si pana toamna dar iarna cand sunt temperaturi negative nu vrea deloc sa porneasca.
Siconi
Pe GPL se comporta la fel de bine ca si per benzina, daca e reglat totul ca in prospectul ce o insoteste. Aprinderea este echipata cu componente militarizate ceea ce inseamna ca poate functiona si la -25*C. Faptul ca nu porneste direct pe GPL nu se datoreaza faptului ca ai sau nu ai aprindere electronica (de orice fel ar fi ea), ci faptului ca la temperaturi negative gazul nu mai e la fel, e mai condensat, deci mai dens, deci prea mult de-o data. Asta inseamna amestec aiurea. E drept ca si pe benzina, cand tragi socul, obtii un amestec mai bogat (mai putin oxigen, mai mult benzen), dar benzina e un alt tip de carburant, e lichid tot timpul. La gaz, e lichid prin condensare; cu cat e mai joasa temperatura si el e mai condensat, cu atat moleculele din compozitia sa se aprind mai greu, nelasand loc suficient combinarii cu cele de oxigen, ca sa intretina arderea.

Daca aberez sau pur si simplu nu am dreptate, rog sa explice cineva colegului ce si cum ca sa stie de ce se face pornirea pe benzina cand e rece afara si cum il ajuta aprinderea in acest caz.
djasu82
Daca ar fi citit tot topicul ar fi stiut de ce nu porneste frumos pe gpl dar pe benzina porneste , din simplu fapt ca trebuie modificat delcoul , avans mic pe gpl avans normal pe benzina .
La cele pe injectie se autoregleaza automat si nu e problema, daca aveati delcou eletronic nu era problema pornea frumos.
payty
pornirea grea pe gpl se datoreaza faptului ca vaporizatorul nu functioneaza la rece cum trebuie. nu are legatura cu avansul.

in niciun caz nu e nevoie de avans mai mic la rece, nici pe gpl, nici pe altceva. amestecul carburant arde mai greu la rece si ar fi nevoie de avans mai mare nu mai mic.

$$ilvviu
Aprinderi cu senzor comandati direct la Gotronic.
Am cumparat si eu zilele astea si sunt foarte multumit.
Siconi
QUOTE(payty @ 4 Dec 2010, 21:12)
pornirea grea pe gpl se datoreaza faptului ca vaporizatorul nu functioneaza la rece cum trebuie. nu are legatura cu avansul.

in niciun caz nu e nevoie de avans mai mic la rece, nici pe gpl, nici pe altceva. amestecul carburant arde mai greu la rece si ar fi nevoie de avans mai mare nu mai mic.
*



Cam asta incercam si eu sa ii spun colegului cu pricina. Multumesc pentru sustinere si explicatie mai succinta wink.gif Nu stiam cum sa ii spun pe intelesul lui, asa ca l-am luat stiitific laugh.gif
djasu82
nu am spus ca trebuie avansul mai mic , gazul nu arde precum benzina si deci si avansul trebuie marit , ideea e sa sti pe ce mergi pe gpl sau pe benzina la cele pe carburator.
silvyu_92
Revin si eu cu o problema, de azi de dimineata a inceput masina sa intrerupa cand bagi piciorul in ea , nu stiu de la ca sa fie de la avans de la aprindere ,am aprindere electronica cu senzor . Aprinderea nu o am de mult de cca. 2 saptamani si nu mi-a facut asa pana acum chiar a mers foarte bine am bujii noi fise noi , nu cred sa fie de la ele.Poate ma ajuta si pe mine cineva biggrin.gif
danciusergiu84
QUOTE(djasu82 @ 4 Dec 2010, 20:07)
Daca ar fi citit tot topicul ar fi stiut de ce nu porneste frumos pe gpl dar pe benzina porneste , din simplu fapt ca trebuie modificat delcoul , avans mic pe gpl avans normal pe benzina .
La cele pe injectie se autoregleaza automat si nu e problema, daca aveati delcou eletronic nu era problema pornea frumos.
*




QUOTE(djasu82 @ 5 Dec 2010, 10:19)
nu am spus ca trebuie avansul mai mic , gazul nu arde precum benzina si deci si avansul trebuie marit , ideea e sa sti pe ce mergi pe gpl sau pe benzina la cele pe carburator.
*



WTF blink.gif
djasu82
QUOTE(silvyu_92 @ 5 Dec 2010, 19:25)
Revin si eu cu o problema, de azi de dimineata a inceput masina sa intrerupa cand bagi piciorul in ea , nu stiu de la ca sa fie de la avans de la aprindere ,am aprindere electronica cu senzor . Aprinderea nu o am de mult de cca. 2 saptamani si nu mi-a facut asa pana acum chiar a mers foarte bine am bujii noi fise noi , nu cred sa fie de la ele.Poate ma ajuta si pe mine cineva biggrin.gif
*


Verifica sa vezi daca iti da scanteie alba albastra sa nu ai bobina de inductie pe duca. Dupa aceea regleaza avansul.
silvyu_92
Am desfacut si era platina fixa impuscata , nu stiu care sa fie problema .
gotronic
Tu ai Aprindere Tranzistorizata AT011 cu Senzor 011 si ti s-a impucat platina fixa??? wacko.gif Daca da, nu stiu ce "minuni" ai facut pe acolo.!!! sad.gif
LE.
In primul rand AT011 are un curent prin platina de pana la 100mA. In al doilea rand senzorul are un consum de maxim 15mA, iar prin platina fixa aproape ca nu trece curent deoarece acesta se duce prin tresa metalica la surubul platinei fixe. Rolul platinei fixe acum este doar de reazem pentru senzor si reglaj al distantei fata de varful camei axului delcou. Reglajul distantei se face la varful camei axului delcou fata de burta senzorului, nu la "platine" cum zice tatal tau. El poate nu a citit prospectul, dar tu? blush.gif
silvyu_92
Da o am de vreo doua saptamani v-am trimis si mail , nu stiu ce sa intamplat .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.