Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
krapcarasu
depinde cat vrei sa tii motocicleta, pt termen lung iti recomand simsonul, fiind in 4 timpi tine mai mult setul, poti pune cilindru piston si segmenti de skoda

8 Apr 2011, 10:20:
daca e trecut pe 12V poti adapta gotronic cu senzor 012
G I M
Gotronic, am si eu o intrebare, ai studiat cumva delcoul de la skoda120L? Ma intreba un proprietar daca exista aprindere cu senzor pentru aceasta masina, a vazut la mine si a ramas surprins, a zis ca si-ar dori si el asa ceva.
gotronic
Da, se poate pune AT011 cu senzor 012CW (sensul acelor de ceasornic), trebuie un pic fazat delcoul sa nu dea scanteia pe marginea pipei (adica trebuie mutat un pic senzorul intr-o parte, dar nu la toate, multi merg cu ele fara nici o "fazare")
Intra pe forum la Skoda sa vezi cati au si cat de multumiti sunt, si cum au facut ei.
djasu82
QUOTE(gotronic @ 7 Apr 2011, 21:04)
Eu am avut si Mobra 50 S si Hoinar, Mobra 50S am tinut-o vreo 4 ani si am facut cam 10.000Km/an, dar n-am schimbat platina niciodata si aveam magnetou Marelli (care se zicea ca sunt proaste), Hoinarul l-am tinut cam 2 ani si am facut cam tot atat pe an, iarasi nu am schimbat nici o platina , doar reglaje ca la carte. Insa putini regleaza cum trebuie, si ca sa mearga bine trebuie sa nu ai ambielajul "terminat" , altfel este normal sa fie "varza" aprindera. O porneam "la sfert" si la cei 40.000Km "la bord". Este drept ca cilindrul l-am schimbat odata (asa am vrut eu nu ca trebuia) iar segmentii si pistoanele de cateva ori (tot nu trebuia), dar imi placea sa "toarca" la relanti si sa traga motorul bine la turatii mici. In plus era placerea mea sa "mesteresc" la ea. Mergeam cu ea la Liceu si o parcam langa masina directorului in curtea scolii. icon_mrgreen.gif  Asta pana cand niste colegi de clasa chiuleau si se "trageau" cu ea prin curtea liceului deranjand orele (fara sa-mi spuna), pe urma directorul mi-a interzis sa mai vin cu ea in curtea scolii daca nu ii fac buton de oprire ascuns (ca asa erau ele "la vedere" pe far)  ras hohote.gif
*


A mea are peste 100.000 de km biggrin.gif voi vedea ce-i fac asa cel putin de amuzament tongue.gif ca la tara e misto sa te dai pe vai cu ea . Vom vedea si cu reglajul inca nu m-am bagat asa sa observ ce si cum in fine sa vina vara.
G I M
Pai daca merge, zi-mi un pret sa-i spun omului.
gotronic
Ai PM, aici numai discutii tehnice.! smile.gif
xzibit_ex2005
Salut. am si eu o dacie nova 99 cu motorul 1600 in stare buna avand cam 50 000km pe care de curand l-am refacut si i-am pus chiulasa de 1400+ carburator si galerie de 1400, am pus la talpa si economizoul de 2 lei care se gaseste mai peste tot pt amestec, am capacul DELCO DUDUCO lulea la fel, fisele nustiu ce firma sunt dar am dat 17 lei pe ele acum 2 ani.
am achizitionat si aprinderea cu senzor gotronic, am montato. la inceput eram un pic dezamagit pt ca nu mergea motorul tocmai ok.
Am facut reglajele mentionate pe forum la carburator, am reglat avansul si distante ca in brosura gotronic , pana la urma m-am uitat la scanteia bobinei cu care era venita daciuta mea din fabrica si era ff slaba, aveam alta bobina prin garaj tot de dacie asemanatoare, habar nu am ce e cu ea dar masurata da valoari mari fata de aia de pe masina. am schimbato si merge fenomenal , nu a mers dacia mea niciodata asa bine,

Dimineata tras socul si lasat imediat jos , accelereaza constant si frumos fara intreruperi, doar ca in primul minut de functionare nu tine la relanti moare la rece, totusi comparativ cu vechea configuratie nu statea la relanti nici in jumatate de ora fara soc.

Ce imbunatatiri/reglaje imi recomandati sa ii mai fac, mai ales bobina ca nu stiu ce e cu ea, am gasit-o intr-o masina, arata fix ca aia de am avuto originala pe dacie doar ca mai noua, am pus sa dea scanteie la masa si da lejer 1 cm si.
krapcarasu
pune bujii ngk bp6hs, o qlasa de 1600 cu inaltimea redusa prin rectificare, fise tesla
xzibit_ex2005
chiulasa am avut de 1600,am pus de 1400 pt. ca am gasit una buna, nu am nevoie de supape mai mari si nici putere , vreau doar sa mearga ok, bujii dupa lungi cautari am gasit bujii reci sinterom 14np 21 si merg ff ok, o sa le schimb cu ngk sau cu specificatia lui Gotronic-EQ.
Fisele tesla cam ce pret si daca se gasesc usor?
08_skk
fise tesla gasesti la 25-30 ron
aditza579
Daca totusi vrei sa mearga motorul mai rotund si sa consume ok pune supape de 1.6(34.6 mm) pt ca, cu acestea a fost proiectat motorul. Aprinderea gotronic este foarte ok dar sa nu fie cam subdimensionat carburatorul de 1.4 pe motor de 1.6(si asta ar putea duce la un consum mai ridicat). Succes
krapcarasu
pt economie ia in considerare gpl-ul
aditza579
Da dar daca vrea ca masina lui sa fie echilibrata si sa mearga frumos si rotund poate sa faca aceste modificari care ii aduc un "echilibru" motorului
xzibit_ex2005
am avut inainte carburatorul dublucorp schimbat nou si nici pe departe nu se compara cu consumul monocorpului, in 2 ani a ajuns sa consume 30 % cu 10 litri facem in medie cam 35km. s-au uitat multi cunoscatori in reglajul dublucorpului dar degeaba tot mergea spre 30% consumul in conditiile in care motorul era intr-o stare foarte buna.
Asa ca am dat militaria jos din pod, nu am mai apelat la nici un mecanic decat strict pentru informatii si m-am ocupat personal de refacere.
Cand am pus monocorpul am sesizat consumul normal pe care trebuie sa il aiba, dar o putere simtitor mai mica.
Dupa punerea noilor segmenti si chiuloasa de 1400+aprindere cu senzor gotronic, a ajuns motorasul meu sa mearga de nerecunoscut, si ca putere in accceleratie acum merge cum mergea cu dublucorpul.
Repet eu nu vanez puterea. si 40 cai sa aiba doar sa mearga in parametri, deoarece toti mecanicii care s-au ocupat de ea inainte au facut cate o carpeala de a ajuns sa mearga ca un tractor si consum de raba;))
aditza579
Ceea ce ti-am zis eu e de echilibrat motorul, dar daca vrei consum bun ai ales cea mai buna varianta. Succes si bravo
alex1988
Buna ziua , am si eu o problema cu relantiul si anume la cald imi intrerupe, la rece nu am nici o problema. (Am aprindere at011 cu senzor de aprox 13.000 km)
Am shchimbat bobina la inceput ( cu ua sh) tot la fel face, am schimbat bujiile , tot la fel face, am fost la service sa masor fisele si mi sa spus ca daca ar fi din fise intrerupea si la rece. Intrebarea mea este poate ca aprinderea sa faca probleme la cald?
Ce sfaturi imi dati ( sa cumpar oare o bobina noua , pentru ca nici in asta pusa acum nu prea am incredere ca este buna)
Multmuesc
xzibit_ex2005
parerea mea e sa iti cumperi un aparat de masura...sunt si mai ieftine de gen 10 lei sau sa imprumuti unul. sa nu stai dupa altii.

Si sa iei la masurat :
Bobina si fisele: valori............ nu le mai stiu exact, sunt pe forum oricum
sau sa le scrie cineva mai jos.
capacul delcou si luleaua sa fie bune si sa verifici distantele specificate de gotronic.
gotronic
Primarul bobinei de inductie=min. 3 ohmi (intre cele doua suruburi)
Secumdarul=5...10Kohmi (intre fisa centrala si una din borne)
Fisele=maxim 4Kohmi (dar merg si pana la 10Kohmi, daca au mai mult pierzi energia pe rezistenta fisei)

La cald ar putea face astfel de "figuri" bobina de inductie, care se incalzeste si cand se dilata excesiv, spirele se pun in scurt circuit (nedistructiv pentru timp scurt). Are rezistenta ohmica mult sub 3 ohmi (pune mana pe bobina si aprindere sa vezi daca sunt fierbinti tare.
Tot la cald ar putea fi si de la carburator (amestec prea bogat, plutitor spart si umplut partial cu benzina, cuiul poanto nu inchide bine benzina si creste nivelul in CNC sau chiar o mizerie prin carburator). - Caz intalnit de mine recent.
Ar mai putea fi si de la un reglaj prea strans al culbutorilor, sau sa se fi pus ceva calamina pe supape. Ar trebui sa faci si o masuratoare a compresiei la fiecare cilindru, uleiul de care este si cand l-ai schimbat ultima data, vezi si filtru de aer sa nu fie infundat sau excesiv de murdar.
alex1988
Am uitat sa mentionez ca am gpl dar si pe gaz si benzina intrerupe, iar o sa ma duc sa iau un aparat de masura sa il am in casa. Va multumesc si o sa va tin la curent cu valorile masurate. Multumesc
gotronic
Noutati?? sad.gif
paul-tm
Domnu Gotronic cam care este durata de utilizare a unei aprinderi at011 cu senzor?
Eu eu o am de un an de zile si nu am avut probleme. Am montato de un an si acolo a ramas.Nu mai stiu ce este platina.
G I M
QUOTE(Neagu Ionut @ 15 Feb 2011, 16:03)
Gotronic ai facut ceva teste de fiabilitate, cam ce durata de viata are o aprindere cu senzor? Presupunand ca restul pieselor sunt in parametrii. De 2 ani de cand am montat-o pe cea cu senzor nu am avut nici cea mai mica problema.  drunksinging.gif
*




QUOTE(gotronic @ 17 Feb 2011, 11:15)
In mod normal nu ar trebui sa tina masina cat tine aprinderea. Este omologata de RAR si in conditii mai grele de lucru decat pe masina. Am mai spus-o mai demult, noi nu reusim sa stricam pe stand o aprindere chiar si la 18V si bobina de Oltcit de 2 ohmi, chiar daca functioneaza continuu 1 luna.!
*


alex1988
Am schimbat uleiul si am reglat din delcou si sa mai asezat tot intrerupe dar mult mai putin decat inainte
gotronic
Ce releu de incarcare ai? Mecanic? Daca da, scoate excitatia de la releul de incarcare si mergi numai pe baterie cca 5 minute. Intreruperile sunt din cauza releului de incarcare si a rezistenrei ohmice marite a contactului de la cheie. Practic releul mentine (daca o face) tensiunea constanta la bornele lui (indirect si pe baterie). Daca rezistenta are valori mari (caderi de tensiune mai exact pe constact), atunci apar spituri de tensiune pe baterie mai mari de 18..20V, ceea ce face ca aprinderea sa se blocheze pe durata spitului de tensiune. Asta se mai vede si cand aprinzi luminile sau bagi consumatori in circuit.
bashtalu
o intrebare pt gotronic: se poate strica aprinderea cu senzor? daca da, in ce conditii si cum se manifesta? altfel spus, cum imi dau seama ca nu mai functioneaza?

multumesc,
gotronic
Cred ca o sa-ti dai seama imediat cand nu mai functioneaza! ras hohote.gif
Cand se defecteaza? Sunt multe cauze, in principal trebuie ca instalatia electrica pe masina sa fie ok, mai ales bobina de inductie. In rest, sa nu fie montata gresit sau in scurt circuit. smile.gif
bashtalu
avand in vedere ca nu am cunostinte despre electronica, nu imi dau seama daca acea aprindere mai este in parametrii. Tot ce stiu este ca masina nu porneste. Incerc sa pun platina inapoi sa vad daca rezolv ceva.

montata gresit sau in scurt circuit-notiuni de neinteles pentru mine
djasu82
nasol , vrei notinuni ti-a spus basescu sa citesti de pe google tot ce nu sti biggrin.gif , montajul gresit strica aprinderea chiar eu am facut-o intentionat acum 3 ani si a luat foc.
Platina la fel daca nu e reglata cu pintenul pe varful camei si distanta intre varful platinilor la 0,4mm la fel nu-ti porneste.
Senzorul se strica doar daca se baga pe el o tensiune mult mai mare decat trebuie sau cuplat direct la bobina de inductie cum au mai facut unii biggrin.gif in service tongue.gif
gotronic
De electronica nu ai notiuni, dar de cum functioneaza o instalatie de aprindere ai? daca nu, vorbim degeaba. sad.gif
In primul rand verifica daca ai scanteie la bujii, sau imediat dupa bobina de inductie cand dai la demaror. (sa nu ma intrebi unde sunt bujiile unsure.gif )!
bashtalu
am rezolvat
STORMTROOPER
dar spune si tu cum ai rezolvat, nu fi chitros. Ce era "busit", ce s-a schimbat. detalii cu alte cuvinte.
bashtalu
corectez, "STORMTROOPER" a rezolvat

platina fixa impuscata, inlocuit si pornit
gotronic
QUOTE(bashtalu @ 18 May 2011, 23:04)
o intrebare pt gotronic: se poate strica aprinderea cu senzor? daca da, in ce conditii si cum se manifesta? altfel spus, cum imi dau seama ca nu mai functioneaza?

multumesc,
*



Vad ca ai intrebat de aprinderea cu senzor, de unde a aparut platina aici?
STORMTROOPER
Platina fixa era vai de steaua ei, nu cea mobila. Acum masina porneste la sfert fara pedale fara nimic. Are un relantiul stabil si frumos, iar motorul toarce ca o mita care a dat pe git un castron cu lapte. Domnul Gotronic, la cit mai multe aprinderi. Succes
Kiraly
am primit azi o bobina de oltcit de sf.gheorghe.am montat-o sa vad ce stie.problema e ca rezistenta a inceput sa scoata putina fum.are rezistenta asa cu spire.am legat-o direct am pus contactul si miscam de platina sa vad ce scanteie da.nu e nici o diferenta in puterea scanteii.oare nu e bobina buna?
gotronic
Fum scoate datorita prafului acumulat, dupa care nu mai scoate. Unde ai vazut "puterea scanteii"? La bujii, dupa fisa centrala sau inainte de fisa centrala??? Ca nu este tot aia.!!! smile.gif
Kiraly
se poate...puterea scanteii verific la fisa centrala scoasa din capacul delcou si tinut la carcasa alternatorului.
Nu era praful ...se si incalzeste foarte tare si scoate fum mult.
gotronic
Rezistenta aia bobinata nu are de ce sa scoata fum, doar proful din ea sau uleiul. Nu conteaza. Proba sa o faci direct la iesirea din bobina de inductie cu o sarma masiva spre masa,in loc de fisa centrala. Altfel o sa vezi scanteia dupa fisa centrala si nu este edificator. Inseamna ca fisa centrala are rezistenta ohmica mare. Masoara si fisele sa vezi ce rezistente ohmice au, cu ocazia asta! (o sa te "minunezi") smile.gif
Kiraly
rezistenta e 0 la toate fise...nici nu m-ar interesa ca scoata fum.dar se incalzeste atat de tare ca incepe sa topeasca firul care se duce la ea. sigur ca nu e normal


1 Jun 2011, 18:14:
mi-am luat azi o bobina alta de oltcit din dezmembrari la Zalau. e de SF.Gheorghe cu carcasa metalica si cu rezistenta lata nu asa bobinata cum aveam inainte.se observa diferenta merge mai bine motorul si da scanteie mai mare la fisa centrala.doar ca tot se incalzeste foarte tare rezistenta.
Se incalzeste si delcoul dar si inainte tot asa a fost cu bobina de dacie.
gotronic
Masoara-le si pe astea cu un ohmetru, vezi ce gasesti, atat la rezistenta cat si la bobina de inductie!
RRedman
Ieri am montat si eu, in sfarsit, aprinderea AT011 cu senzor, care statea in cutie de mai bine de 3 luni.Am citit bine instructiunile si dupa 10 min( timp in care am si fumat o tigara) aprinderea a fost montata.
Dupa ce am reglat putin si carburatorul, am stabilit de cat avans are nevoie motorul, am scos masina la o tura si am ramas placut impresionat. Cand calcam ambreiajul si motorul revenea la turatia de ralanti, 850 rpm, uneori aveam senzatia ca s-a oprit, mergea foarte linistit, fara pic de intreruperi. Evacuarea se auzea altfel, zgomotul era uniform, fara micile rateuri.
Masina porneste fara probleme, motorul parca este altul.

Avantaje:
- usor de instalat
- ieftina
- motorul functioneaza uniform, fara intreruperi
- porneste foarte usor
- urca mai usor in ture

Este un contrast prea mare intre cum mergea motorul inainte si cum merge acum.

In alta ordine de idei, mai am acasa, un delcou de VW Golf 2, de la motorul pe benzina de 1.6, cu modulul de aprindere, bujii Bosch, fise foarte bune si as vrea sa-l montez si sa fac o comparatie intre acesta si sistemul Gotronic.

Inainte de a face montajul, ce diferenta credeti ca exista intre cele doua?
Cu care dintre ele, motorul va functiona cel mai bine?
Motorul meu este de 1.6.

Cele bune,
ator1967
In legatura cu aprinderea electronica ( eventual Gotronic AT011) , daca montarea acesteia pe Dacie determina si o reducere a consumului de combustibil . In caz afirmativ s-au facut teste si s-a determinat cu c procent se reduce consumul ? Multumesc !
djasu82
nu consumul e la fel depinde cum e reglat la carburator , in oras vara tot 8-10% consuma iarna 11% extraurban 6 mixt 7,5.
gotronic
Daca sistemul de aprindere este deficitar (scantei pierdute din cauza uzurii axului delcou, zbor de platina la turatii mai mari sau medii din cauza platinilor proaste ce se mai gasesc acum pe piata), atunci se va simti si o scadere a consumului (mai mult sau mai putin in functie de starea aprinderii clasice). Oricum cu o aprindere electronica ar trebui sa functioneze mai bine motorul, mai ales cu una fara platina, unde nu se rateaza nici o scanteie, iar tensiunea acesteia este stabilizata in tensiune (amorsare sigura). In plus nu se mai deregleaza sau uzeaza ceva in timpul functionarii, nemaiexistand piese in miscare pentru producerea scanteii (cu exceptia avansului vacumatic), dar aici deplasarile si uzurile sunt nesemnificative in comparatie cu restul sistemului de aprindere clasic.
Costy2000
Salut am si eu o problema vreau sa imi cumpar o aprindere electornica dar mai intai vreau sa ma pregatesc si anume am cumparat fise tesla care au urmatorele valori:fisa centrala 5,32;cilindrul nr1:3,70;cilindrul nr2:3,48;cilindrul nr3:3,21;cilindrul nr4:3,19.Bobina de inductie are 7,25kohmi si vrea sa stiu si eu daca valoriele precizate mai sus sun bune pentru a putea pune o aprindere electornica fara a avea probleme,si de ce as mai avea in vedere?

Eu am masurat cu aparatul asta[attachmentid=1627731673] si nu prea stiu daca este bine valorile date de mine bornele sunt bine bagate? [attachmentid=1627731674]
bygy007
primaru la bobina ce valoare are? daca are sub 3 ohmi si vrei aprindere ii pui rezistenta pina la valoarea de 3
Costy2000
Primarul are 7,25 kohmi pai si cum sa fac rezistenta :blink:daca poti sa imi explici mai babeste tongue.gif
gotronic
Tu stii ce este ala primar??(al bobinei de inductie)
Costy2000
daa.... unde intra fisa centrala
bygy007
ala e secundaru primaru e intre cele 2 borne unde vine platina si celalalt fir
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.