Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
gotronic
De care aprindere electronica ai? Si ce releu de incarcare, mecanic sau electronic. (cu 3 terminale sau cu 4 adica cu referinta de tensiune de pe alternator)?
drooopy
Aprinderea e cea cu senzor AT011 iar releul e electronic cu fir care se leaga pe alternator. Releul este si el nou, luat in toamna. smile.gif
gotronic
Daca aprinderea este AT011 cu Senzor 011, intreruperile astea cand bagi consumatori in circuit pot fi din urmatoarele motive:
1. Ai paraziti mari pe alimentare (peste 18V aprinderea se blocheaza, cand scade sub 18V sau dispar parazitii porneste iar). Verifica toate contactele de legatura la plus si masa. Masa iti recomand s-o iei de pe alternator direct, nu de la caroserie, poate nu ai contacte bune.
2. La turatii mici, este posibil sa ai cadere mare de tensiune pe contactul de la cheia de contact si scade tensiunea sub 8V la bornele bobinei de inductie (+12V). Masoara tensiunea acolo cu motorul oprit si contactul pus pe pozitia motor pornit si LED-ul de la aprindere aprins. Daca diferenta de tensiune fata de cea de pe baterie este mai mare de 1..2V nu e bine. Ca la turatii mici poate alternatorul nu reuseste sa incarce la 12...14V.
3. Sa nu ai vreo dioda dusa in alternator sau condensatorul de deparazitare de pe alternator sa fie defect sau contact imperfect.
4. Incearca sa masori tensiunea la borna plus a bobinei de inductie cand ai semnazizarea pornita si motorul pornit sau motor oprit si cheia de contact pe motor pornit (LED aprins). Astfel vezi daca nu ai ceva scurturi prin instalatie sau contacte imperfecte.
5. Incearca sa deconectezi releul de incarcare si mai fa o proba inclusiv cea de turatie sa vezi daca mai intrerupe. (pe loc) Adica sa mergi doar pe baterie fara incarcare.!
Siconi
Eu cred ca iti cade tensiunea de alimentare ce ar trebui sa vina la bobina de inductie sau chiar bobina e pe duca. E parerea mea personala. Incearca cu o alta bobina pe care o stii ca e buna (imprumutata pentru 10 minute de la vreun amic, de ex.).
Nu-mi pot explica proasta functionare a motorului, atat pe benzina cat si pe GPL, decat printr-o ardere defectuasa a amestecului din cilindri. Suspectez bobina, dupa cum spuneam. Incearca, doar de curiozitate si test, si pe clasic, fara aprindere si senzor. Nu spun ca ar fi de acolo, dar in felul asta elimini o posibila cauza si nu te costa nici 10 minute sa faci schimbarea.
Sper sa-i dai de cap. Bafta!
drooopy
Intre timp am cumparat si fise de urziceni dar tot prost, mergea asa ca am scos delcoul cu tot cu aprinderea electronica si am pus altul care are montata platina pe el.
Vad ca deocamdata functioneaza asa cum ar trebui si avand in vedere frigul extrem de afara, nu am am mai avut rabdare sa montez si aprinderea sa vad cum merge.
gotronic
Daca scoti si schimbi piesele intre ele nu faci nimic (chiar daca sunt noi nu inseamna ca sunt si bune), eu ti-am zis sa faci niste masuratori si sa nu schimbi nimic, era mai ieftin si mai profesionist.! Pe urma urma sa tragem concluziile de rigoare ce trebuie schimbat sau daca trebuie.! Faci cum vrei.!
RIVE
@drooopy ai scos delcoul cu totul inclusiv bobina cu aprinderea ? te inteleg afara e ger, cand se mai incalzeste elucideaza problema. Eu cred la fel: defect contactul chei, bobina imbatranita care nu mai suporta tensiunile inalte date de aprinderea electronica.
RIVE
Cam tarziu dar poate incerci pe viitor,@drooopy inainte sa fi dat jos aprinderea AT011, ca sa elimini suspiciunea eventualelor caderi de tensiune ce pot afecta functionarea lui AT011, poti lua un conductor litat dezizolat la capete (de grosime ca cel albastru dintre baterie si alternator) la care ii prinzi niste clesti crocodil. In timp ce motorul functioneaza, il conectezi provizoriu (doar in timpul testului) intre borna minus a bateriei si minusul lui AT011 ( papucul firului negru) si apoi intre borna plus a bateriei si plusul aprinderii (papucul firului rosu) si vezi daca dispar acele intreruperi.Te-as fi pus sa scoti si firul de la turometru care vine prins la borna 1 (minus) a bobinei de inductie sa vezi daca dispar acele intreruperi la conectarea diversilor consumatori.
silvyu_92
De cateva zile am o problema daca ii pot spune asa , in mers daca o las pe liber nu sta relantiul scade pe la 400 RPM chiar mai putin dar nu moare motorul , apoi daca accelerez nu intrerupe nu nimic numai cand o scot pe liber , mentionez ca daca merg mai sportiv cu ea nu mai face asa numai daca merg mai batrneste , ce credeti ca are?
gotronic
masoara fisele, incarcarea la turatia de relanti si scanteia la fisa centrala (cu o sarma masiva la masa in loc de fisa).!!
LE.
Asta dpdv al aprinderii, poate fi si amestec prea sarac la relanti, iar la temperaturile astea sa nu fie suficienta benzina in amestec. Sau ceva la carburator.! (benzina, gaz)
silvyu_92
La aprindere nu cred ca e , nu interupe in sarcina nu face nimic numai cand o las la relanti ,cateodata mentine relantiul cateodata nu .
catalin 22
Si eu am aceeasi problema........se opreste motorul cand apare un consumator, pana si cand semnalizez se intampla asta, nu stiu ce sa-i fac sad.gif . La fel am aprindere electronica At011 cu senzor
silvyu_92
La mine nu se opreste motorul nici la relanti nici cand apare un consumator numai ca scade relantiul foarte mult in mers cand schimb viteza am observat , dar cred ca asta e de la frig :-?? sa se mai incalzeasca putin si sa vedem ce simptome mai are...
gotronic
@catalin 22
Ai facut ceva in sensul celor discutate mai sus? Vad ca de citi, ai citit!! blush.gif
catalin 22
Urmeaza s-o verific vineri, am vorbit cu un electrician si sper sa-i dau de cap....banuiesc ca ar fi vinovata masa.....daca se rezolva va voi tine la curent. In orice caz e foarte ciudat........azi a pornit foarte bine, la cheie.....am aprins farurile am dat drumul la aeroterma si mergea normal.....am stins farurile lasand doar aeroterma si a scazut turatia iar cand acceleram se oprea motorul.....la fel se opreste si cand folosesc semnalizarea sau ......fara niciun consumator merge normal......tare-s curios sa descopar cauza pentru care functioneaza asa ciudat.
gotronic
Contacte imperfecte in instalatia electrica si mai ales cu masa (caroseria). Trebuie verificat si sertizarea papucilor pe firele electrice, ca daca sunt stranse cu patentul (si nu numai), intra umezeala intre conductor si papucul de pe el, ingheata, gheata dilata sertizarea iar cand se dezcheata conductorul de cupru se oxideaza din cauza slabirii sertizarii. ( se intampla la cateva cicluri din astea in timp). Contactele imperfecte pot fi foarte multe din aceasta cauza. (ideal ar fi toate cositorite dupa ce se sertizeaza)
catalin 22
Am rezolvat problema azi la electrician, contactul este de vina insa mi-a recomandat sa nu-l schimb cu unul nou fiindca nu vad dura mult pana se va strica. A facut in schimb o legatura suplimentara de alimentare cu releu astfel incat curentul nu mai trece doar prin contact eliminand in felul asta pierderile.
gotronic
Asta este cea mai buna solutie in astfel de cazuri! smile.gif
ydaniel
In cadrul expeditiei Bilet de Lup 2012,la autoturismul marca ARO,model 323 ,echipat cu un motor cu aprindere prin scanteie L25 2495 cmc-85cp am montat o aprindere electronica At011+senzor!
Motorul merge foarte bine si aprinderea va fi testata la temperaturi f joase aceasta fiind inca un fapt cu care recomand aprinderea electronica produsa de Gotronic srl ca fiind un produs de foarte buna calitate si la un pret mic. kiss.gif
Kiraly
am primit astazi senzorul se comporta excelent, va multumesc!

21 Mar 2012, 20:28:
am primit astazi senzorul se comporta excelent, va multumesc!

21 Mar 2012, 20:28:
am primit astazi senzorul se comporta excelent, va multumesc!
gotronic
Ma bucur ca sunteti multumit. Vad ca este pe gaz masina si ati facut si reparatie capitala la ea. Va doresc multi Km fara incidente.! smile.gif
val2011
Am at011 si functioneaza cu platina momentan. Intrebarea este daca am mers cu, condensatorul prins la delcou se poate sa se strice aprinderea?
gotronic
Si da si nu, depinde de noroc. Condensatorul face o intarziere a semnalului de comanda pentru aprindere (stil dinte de ferastrau). Asta poate sa comande mai lent aprinderea si sa se incalzeasca finalul mai tare iar in timp sa-l "oboseasca" sau chiar strica. Iar ai trecut pe platina?
val2011
QUOTE(gotronic @ 1 Apr 2012, 09:41)
Iar ai trecut pe platina?
*


Da pentru ca iarna trecuta nu a vrut sa mai porneasca. Nu o fi fost bine reglat motorul si am spus sa nu fie de la senzor dar schimbarea asta am facut-o cand s-a incalzit, bine ca a pornit dupa ce am dat mult la automat si mai a ramas si avansu mare de la senzor pt ca la el nu reusesc sa il reglez cum trebuie daca il pun la semn nu porneste daca il fac eu mai mare porneste. Deci fiecare masina cu avansu ei ...
Janek
Am montat si eu o aprindere electronica cu senzor si asi vrea sa va intreb ca, bobina asta de ebonita satisface cerintele aprinderii electronice?
Mentionez ca deocamdata totul fuctioneaza bine!
gotronic
Dar oare pentru ce este rezistenta aia aditionala montata pe bobina de inductie? Pentru decor? sad.gif Ati masurat rezistenta ohmica a primarului bobinei de inductie (intre cele doua "suruburi")? Bobinele acestea din ebonita au fost de doua tipuri:
1. Cu rezistenta aditionala si rezistenta ohmica a primarului de 2 ohmi.
2. Fara rezistenta aditionala si rezistenta ohmica a primarului de 4 ohmi.
In cazul de fata vad ca este "sarita" (omisa) din circuit acea rezistenta. Din cauza asta (chiar daca aprinderea o sa reziste), bobina se va incalzi exagerat si se va strapunge. Si o sa dati toti vina pe aprindere (mai ales cand o sa va "lase" exact in mijlocul intersectiei). Pe clasic tensiunea este mai mica si este posibil sa nu se strapunga.
Alimentarea corecta cu plus (prin sau de la cheia de contact), se face jos, pe acea rezistenta (atat pe clasic cat si pe electronic, iar plusul aprinderii electronice tot de acolo se leaga/conecteaza.!!!)
Mai jos pun inca odata scheme de conectare a bobinelor de inductie cu si fara rezistenta aditionala. In cazul de fata schema electrica 2 este cea care ar trebui sa fie .!!!
Janek
Ok, mersi de explicatii maine remediez problema!
eu de cand ma stiu nu foloseam rezistenta aditionala a bobinelor!
gotronic
ok, asteptam modificarile cu pozele de rigoare si eventual comentarii.
Numai bine! smile.gif
Janek
Am remediat problema! sper sa fie bine acum!
gotronic
ok, nu inteleg de ce nu ai montat aprinderea direct pe bobina de inductie (fara sa mai fie nevoie de fire suplimentare).?

Paste Fericit la toata lumea!
Siconi
Sarbatori fericite tuturor alaturi de cei dragi!
autom
Na ca am comis-o si eu..

Am montat azi pe masina aprinderea Gotronic ( Toata stima Domn' Gotronic ca bine mai ies montajele Dvs!!!).

Ce am facut:

1. Releu pe bobina sa nu mai fie caderea de tensiune pe contact ( inclusiv siguranta fuzibila).
2. Releu pe alimentarea cu Gaz ( inainte era pe ,,+,,ul bobinei si mai baga si el o cadere de tensiune ( tot asa, cu siguranta)
3. Releu pe alimentarea releului de tensiune al alternatorului ( acum sta batuta pe muchie tensiunea in instalatie)
4. Releu cu contact normal inchis pe circuitul releului de tensiune, alimentat de la bobina electromotorului ( cand pornesc motorul sa nu imi excite alternatorul)
5. Releu nu contact normal deschis pe o treapta a rezistentei de balast a bobinei de Tico ( sa compenseze caderea de tensiune a bobinei de inductie cand folosesc electromotorul ( tot asa, alimentat din circuitul de pornire al electromotorului).

Totul este super bine, merge ok totul dar IMI OSCILEAZA TUROMERUL!!!!

Unde am gresit?

Poze cu capodopera mea.

gotronic
Frumos lucrat, se vede ca va pricepeti! aplauze.gif

Cred ca este bobina de inductie de Tico, mai bine puneti o bobina normala Doduco sau de IAME. Acestea au energie mult mai mare in cazul asta. Bobinele de tico sunt facute sa functioneze cu control dwell, astfel ele sunt incarcate in curent mare pe timp scurt. In cazul asta energia este mai mica decat cu o bobina standard. Se pierde mult pe R aditionala.

Ca sugestii:

1. Puneti un condensator de filtraj de 50 uF/25V nepolarizat (ca cele de la Oltcit club de exemplu, sau 2..3 bucati ca cele de pe alternator in paralel) pe alimentarea bobinei de inductie sau intre bobina de inductie si R aditionala la masa.
2. Incercati sa inversati bornele primare ale bobinei de inductie (in unele cazuri a dat rezultate).
3. Urmariti sa nu aveti fisa de la bujia ce trece pe langa surubul ce iese din delcou aproape de senzor sau lipita. daca izolatia fisei este slaba, poate fi o descarcare pe senzor ce determina inca o scanteie aleatorie.
4. Verificati rezistenta ohmica a fiselor de la bujii si fisa centrala, daca sunt zero (sarma) apar paraziti, care ii prinde ori aprinderea ori turometrul.!
5. Posibil sa fie turometrul cu probleme sau senzorul daca a fost lovit. Daca scanteia este una singura in momentul cand se produce, si nu mai multe, nu este de la senzor.!

Asteptam rezultate.!
In rest, Numai bine!
autom
Multumesc D-le Gotronic pentru cuvintele frumoase. O iau ca o lauda vizavi de experienta Dvs in acest domeniu. Nu mai sunt de meserie, in momentul de fata fiind un simplu pompier.

Da, bobina este de Tico. Citisem pe acest forum ca este mai buna avand liniile de camp inchise. Vad ca am gresit in gandire. Imi pare rau fiindca aceasta bobina imi oferea suntarea rezistentei aditionale ( sunt doua de 2 ohm, suntam una) si aveam sansa unei scantei mai bune cand bateria este secatuita de resurse sau de ger.

Am alternativa unei bobine Deucelier originale, noi, de buna calitate. BAnuiesc ca este mai bune dacat cea romaneasca.

Capacul de delcou si luleaua sunt NOI, de productie Beru.
Fisele sunt Tesla, din pacate nu am reusit sa masor rezistenta lor.

RAmane sa vad cum verific cele spuse de Dvs si revin cu detalii.

Montajul este pus pe un Aro 11 cu motor de 1,4l.

Oricum, schimbarea in functionare este NESPERATA pe langa traditional.

In paralel cu toate cele facute pe parte electrica, am montat si un UIS ( se gasesc amanunte pe forum).

Oricum, multumesc mult de tot worship.gif worship.gif worship.gif
autom
Edit 10.05.2012

Cu ajutorul userului Rive am mai bibilt la masina.

Am renuntat cu parere de rau la bobina de tico si am montat bobina deucelier. Intre ploturile de joasa tensiune are 4,3 ohm.

Functioneaza ok motorul ( inclusiv turometrul e ok acum).

Multumesc D-lui Gotronic !
gotronic
O bobina de Tico, are energie (in conditiile de lucru proiectate) in jur de 70 mj, pe cand o bobina de "Dacia" are cca 130mJ. Daca mai adaugati si o rezistenta aditionala, energia este mult mai mica. In astfel de conditii, chiar si o bobina de "Dacia" are energie mult mai mare chiar si la pornire. Nu va mai "luati" dupa multi "atotstiutori" sau "practicieni" de cartier.
Nu vreau sa supar pe nimeni, dar am testat multe tipuri de bobine si am ajuns la concluzia asta, care este practic verificata. Nu va "luati" dupa "spusele" unora ca are miezul magnetic inchis, nu conteaza prea mult asta, ci sectiunea, numarul de spire si grosimea lor.!!! smile.gif
autom
Oricum, multumesc D-le Gotronic pentru sfaturi......
alinworm
am tot cautat! Am o aprindere electronica Gotronic cu senzor si as dori sa reglez avansul static cu ajutorul led controlului ( ledul rosu de pe aprindere). Ma poate ajuta cineva cu pasii pe care trebuie sa ii urmez? Am auzit eu cate ceva dar as vrea sa stiu ceva sigur.

Inca ceva. Am postat problema mea si pana acum nu i am dat de cap. E posibil sa se suprincalzeasca bobina pt ca e pozitionata pe chiuloasa de la motor?
gotronic
Dar cum de ai aprindere si documentatie nu ?
alinworm
acum ...intrebare!

Dupa ce se pozitioneaza semnul pe volanta, se pune contactul si se roteste la maxim de delcou in sensul acelor de ceasornic si dupa aceea se roteste in sens invers acelor (spre dreapta) pana cand ledul se stinge??? Asa ar fi corect?
gotronic
Sensul normal de rotatie al delcoului este in sensul acelor de ceasornic. Cand puneti cheia in contact, in mod normal LED-ul ar trebui sa se aprinda (asa se oipreste motorul cu 4 cilindri atunci cand lucreaza cu platina si este reglat corect). Deoarece pozitia delcoului este alta fata de pozitia de pe "clasic", practic se roteste delcoul in sens invers acelor de ceasornic pana se stinge led-ul. In acest moment se produce scanteia. Se strange delcoul si se face din nou verificarea prin rotirea motorului o tura de la maniveala sau de la cureaua ventilatorului (de preferinta cu fisa centrala scoasa sa nu porneasca din greseala). Astfel se verifica daca dupa strangerea delcoului nu s-a modificat momentul cand se produce scanteia. Practic in momentul rotirii, urmariti semnul pe volanta, cand acesta apare in dreptul crestaturii trebuie sa se produca scanteia (se stinge led-ul). Daca difera, se urmareste in ce sens trebuie rotit (corectat) pozitia delcoului.

De unde aveti aprinderea fara documentatie ??!!! smile.gif
alinworm
documentatia o am in masina dar uite ca nu mi a trecut prin cap ca acolo scrie de reglarea avansului static desi am citit-o....dar se pare ca printre randuri sau am o varianta mai veche a documentatiei ce , poate, nu cuprinde si partea de reglare a avansului. O sa verific maine icon_mrgreen.gif

Multumesc pt sfaturi...o sa incerc maine sa pun in practica ce mi ati spus. Prin masina mai am si un AT01 cu platina . Pot sa o folosesc ca backup la actuala aprindere? Doar senzorul difera? cutiuta rosie e identica?
gotronic
Nu folositi senzorul 011 cu AT01, il stricati la prima cheia data la demaror. AT01 a fost conceputa doar pentru lucrul cu platina. AT011 in schimb functioneaza atat cu platina cat si cu senzor. Am folosit aceeasi carcsa, electronica din interior are alta interfata. In plus AT011 are un fir negru de masa in plus, ceea ce AT01 nu are.!
autom
Mi-am realizat visul sau, ma rog, o sa il realizez.

Am renuntat cu parere de rau la bobina de tico dar am cautat cu inversunare bobina traditionala cu impedanta mica . Asa voi folosi rezistenta aditionala pe care o suntez la cuplarea electromotorului.

Am doua bobine: Una de Oltict cu rezistenta proprie de 2,7 ohmi si rezistenta aditionala de 2,5 ohmi si una Bosch cu rezistenta interna de 1,4 ohmi. Pe aceasta din urma o voi folosi.

Intrebare: rezistenta aditionala de la Bobina de Oltcit, ce proprietati are?

Daca o folosesc in combinatie cu bobina Bosch voi avea la pornire o rezistena de 1,4 ohmi ( chiar o sa masor tensiunea din instalatie la cuplarea electromotorului , o suspectez la 9-10 v) si la functionare normala 1,4+ 2,5= 3,9 Ohmi.

Dati-mi idei.

Ps. O saptamana nu mai am acces la net.
gotronic
Ori aparatul de masura nu-ti este bun, ori nu ai scazut valoarea de "zero" a apratului cu tastele in scurt, ori bobinele de inductie nu sunt bune.
1. Bobina de Oltcit ar trebui sa aiba la rece valoarea de 1,8 Ohmi, la cald cca 2, 2 ohmi (fiebinte) iar rezistenta aditionala cca 0,7 ohmi la rece (poate mai putin la temperaturi negative) si cca 1,2 ohmi la cald si ceva mai mult cand este fierbinte (asta aproximativ). Este cea mai buna bobina daca este in stare buna, da o scanteie ca pici jos daca o atingi din plin la fisa centrala.

2. Bobine bosch de 1,4 ohmi nu prea stiu, sunt in general de 1,8 ohmi sau de 0,5..0,6 ohmi. Cele de 1,8 ohmi se folosesc cu o rezistenta aditionala care se sunteaza la pornire, si cred ca este undeva prin demaror sau este folosita bobina de la bendix inseriata dupa ce se porneste. Iar cele de 0,5 ohmi sunt pentru aprinderi electronice care gestioneaza cel putin unghiul dwell sau si avansul.

3. Cred ca aparatul de masura, daca il pui in scurt (tastele), o sa indice in jur de 0,9 ..1 ohm. Daca scazi din valoarea masurata obtii valoarea reala a bobinei de inductie.

4. La combinatia intre bobina bosch si rezistenta aditionala de Oltcit, se vede cu "ochiul liber" ca se pierde energie mai mult pe rezistenta aditionala, deci si scanteia va fi anemica ca a atare, iar in timp va ceda (arde) rezistenta aditionala prin supraincalzire.

5. Cea mai buna proba este "scanteie la masa" (pui o sarma masiva in capul bobinei de inductie spre masa ) si vezi care dintre bobine (cu rezistenta aditionala) da scanteie la distanta mai mare, are culoare alb albastra si "pocneste" mai tare.

6. Parerea mea este ca, daca nu folosesti masina in competiti, lasa bobina normala de "Dacie", adica cea de Sf. Gheorghe sau una mai buna, dar fara rezistenta aditionala. Energia v-a fi suficienta la pornire, va functiona bine in mers, nu te complici si este mai "aerisit" ca si cablaj.

7. Alegerea solutiei este optiunea fiecaruia.! smile.gif
autom
D-le Gotronic sunteti o enciclopedie tehnica.

Va multumesc!

Asa e, am 0,8 ohmi la suntarea bornelor aparatului. E o greseala de neiertat avand in vedere ca am avut tangenta cu partea electrica.

Deci, scad 0,8 la fiecare valoare:

Bosch:0,7 ohmi
Oltcit: 1,9 ohmi

Deci, sa folosesc bobina de Oltcit cu rezisenta aditionala sau cea Bosch cu rezistenta?

Oboseala m-a prins si nu pot sa argumentez.
gotronic
Oltcit, am spus. Sunt (au fost ) cele mai bune si fiabile bobine de inductie romanesti. Pacat ca nu s-a folosit si suntarea rezistentei aditionale la pornire pe masinile fabricate. Asta nu am inteles-o, ca nu era cine stie ce de "combinat" cu demarorul. Bosch-ul in nici un caz, e mai rau decat varianta cu bobina de Tico in acest caz. Sunt bobine de joasa impedanta dar folosite cu aprinderi electronice dedicate. Curent mare, timp scurt. Altfel, rezultatele sunt mai putin decat slabe. (Asta comparativ cu o bobina de inductie buna, nu cu ce s-or mai gasi acum in comert, chiar daca sunt noi)
LE.
In plus, curentul este enorm la pornire cu aceasta bobina (12V:0,7Ohmi=17 Amperi)!!!, o sa se mai piarda tensiune si pe fire si pe contact. Se mai forteaza aprinderea electronica si contactul, mult peste cat sunt proiectate. (Aprinderile noastre "tin", dar nu pentru mult timp, asa ca nu va recomand)
autom
Am inteles. Multumesc mult!
gotronic
Motor in rodaj, tremura din toate incheieturile. smile.gif
CodeXS
D-nul Gelu faceti-va mila cu aprinderea programabila, eu o astept ca pe painea calda de ceva multa vreme smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.