gotronic
1 Feb 2014, 13:51
Uff. La sensor se face avansul exact ca la platina, numai ca pozitia delcoului este alta. Probabil te referi la aprinderea clasica.
Se face cu un bec sau cu un aparat de masura. Practic pui becul (unul de 4...15W) in paralel cu bobina de inductie. Pui motorul la "semn" pe volanta si invarti delcoul in sensul invers acelor de ceasornic pana se stinge becul. In loc de bec poti folosi un voltmetru (electronic sau analogic pe o scala mai mare sa nu se strice la autoinductie). Cand platina este inchisa becul se aprinde sau voltmerul indica tensiunea de 12V pe bobina de inductie. (pe primar intre cele doua suruburi).
Daca nu ai mai facut niciodata, cere ajutorul cuiva care a mai facut si "memoreaza" cum am spus eu aici.
(Se poate bune becul sau aparatul si in paralel pe platina, dar logica aprinderii becului este inversa). Important este ca platina sa se deschida cand motorul ajunge la semn, sau cand rotesti delcoul in sens invers. Pe urma strangi delcoul in pozitia asta si mai verifici odata momentul aprinderii rotind motorul si urmarind cand se deschide platina fata de semn. Daca se deschide mai devreme este avansul prea mare daca e mai tarziu, avansul este mai mic.
IMPORTANT.!
Dupa orice reglaj al distantei la platina sau la sensor, sau schimbarea lor cu altele, SE REFACE REGLAJUL AVANSULUI. Este posibil sa se potriveasca cu cel vechi, dar NU este obligatoriu.! Asta este reglajul avansului static. In mod normal si cel dinamic ar trebui sa corespunda, dar .... in practica dupa mai multi ani sau mii de Km, avansul optim difera cu cateva grade stanga/dreapta. (nu neaparat)
Inainte de asta asigurativa ca aveti delcoul care "trebuie". Multi nu stiu (ma repet acum), ca sunt cel putin 4 tipuri de delcouri "de Dacie" (distributoare corect spus), Delco este o marca ca si Xerox la copiatoare.!!! (sunt si multi vanzatori care nu stiu acest lucru)
Curbele de avans difera la motoarele de 1100, 1300, 1400 si 1600 cc, chiar daca "delcourile" arata identic in exterior. Diferenta este la arcurile folosite la contragreutati (centrifugal) si la avansul vacumatic. De aia la multe masini ori merge bine la turatii mici si nu la turatii mari sau invers. La fel si cu pornirea, ori porneste bine si nu "trage" ori porneste greu si merge bine in rest (sau diferite combinatii)
RaduWra
1 Feb 2014, 14:08
Va multumesc din suflet pentru acest gest! Sunteti un om extraordinar, si va multumesc pentru asta.
O sa incerc si eu sa-l reglez asa, cand o sa se faca vremea mai buna.
vercingetorix
3 Feb 2014, 11:50
Mi-a oferit cineva un set de fise siliconice Tesla noi pentru motorul Dacia.
Stie cineva daca se preteaza in combinatie cu o aprindere Gotronic ?
Multumesc.
Foarte bine!
Masoara-le si pune valorile aici!
@vercingetorix: eu am combinatia asta, si n-am de ce ma plange, totul e ok; vezi insa ca sunt diferite fisele pt. carburatie si injectie, asigura-te ca primesti ceeace-ti trebuie.
val2011
4 Feb 2014, 20:20
Am schimbat si eu senzorul ieri, pentru ca mai aveam o aprindere de rezerva. Senzorul vechi a tinut 2 ani, inca merge dar da in nas cand are el momentele lui.
gotronic
4 Feb 2014, 21:00
Fa te rog niste poze cu iesirea lamelei din corpul senzorului. Vrau sa vad daca s-a "tras" din rasina. Daca nu, este posibil sa atinga ceva prin delcou cand functioneaza vacumaticul. Asta, mai ales daca delcoul este modificat pentru o cursa mai mare a vacumaticului. Mai pot fi si contacte imperfect sau mizerie la iesirea din delcou, care impreuna cu umezeala pot face neplaceri.
Atentie!!!
Nu conectati nici un consummator pe firul de la sensor (turometru, traductor pentru gaz etc...). Aici sunt curenti foarte mici (7..14mA) si daca sunt consumatori suplimentari sau pierderi de curent, aprinderea nu stie sa mai separe diferentele intre ON si OFF (inchis/deschis)
val2011
8 Feb 2014, 14:51
scuze de claritate, dar am facut cu telefonul.
gotronic
8 Feb 2014, 16:24
Exact de asta imi era frica . De claritate. Nu ai autofocus si ar fi trebuit sa faci poze de mai departe, chiar daca trebuie marit pe urma cand te uiti pe PC. Asa nu vad nimic la baza lamelei unde intra in sensor. Te intreb daca se vede ca ar fi iesit din interior. (este mai ingusta)
val2011
8 Feb 2014, 19:42
nu este iesita, nu am tras de ea, nu am fortat-o, deci nu avea cum sa se strice. eu zic ca nu mai citeste bine cama. atunci cand maresc mult distanta merge cat de cat. cred ca o sa mai iau un senzor de rezera (acesta pe care l-am pus nou, merge perfect)
gotronic
21 Feb 2014, 23:24
offtopc
O poza facuta cu mobilul fara sa vad ce v-a fi. Am "pus" mobilul pe foto cu directia aproximativa si asta a iesit.
crizarachetelordincuba
2 Mar 2014, 18:17
La aprinderea gotronic cu timpul necesita schimbat capacul de la delco sau rotorul sau platina fixa? Adica se uzeaza anumite piese mai repede decat pe varianta clasica?Intreb din pura curiozitate daca are si "intretinere" si care ar fi aceea? La mine nu sunt probleme de niciun fel de cand am aprindere aprox. 3 luni
bygy007
2 Mar 2014, 19:18
pai nu prea mai ai uzura acum , doar cind apar probleme trebuiesc schimbate ce este defect
gotronic
2 Mar 2014, 19:45
In afara de platine si condensator, aprinderea nu inlocuieste nimic. Deci celelalte componente ale distributorului (delcoului), raman clasice, ca atare si intretinerea respectiv verificarea lor.
crizarachetelordincuba
3 Mar 2014, 10:26
Multumesc de raspunsuri
. Pana acum nu am avut nicio problema deci nici nu m-am uitat la componente sa le mai verific pentru ca merg foarte bine inca din prima zi.
Mereu la mine am un capac delco, o platina fixa si un rotor nou de rezerva pentru ca sunt piesele care te pot lasa oricand.... fisele sunt tesla albastre siliconice bobina de dacie si bujiile bosch (aici nu sunt sigur). Eu le-am verificat si instalat pe toate cand am pus aprinderea in decembrie anul trecut pe gerul ala
Chiar daca nu stiu multa mecanica, am reusit sa fac ca masina mea sa mearga fffffff bine de cand o am. Am relanti perfect stabil indiferent de temperatura exterioara sau turatie si masina porneste la prima cheie
!!! Mai ceva ca pe injectie
Firul negru de la cutiuta rosie l-am legat de caroseria masinii, mai exact la surubul de pe aripa care e pozitionat deasupra bobinei (aici cred ca era fixat cricul). Sper ca e bine ca l-am legat acolo si ca s-a inteles ce am vrut sa scriu
DRUMURI BUNE !!!!
gotronic
3 Mar 2014, 10:56
Acolo unde ai legat firul negru de la aprindere ar trebui sa ai o tresa metalica pana la masa alternatorului. Acel "surub", poate este holsurub si cu timpul de la umezeala si rugina o sa ramai fara minus la aprindere. Deobicei cand este frig afara sau ploua se intampla.
crizarachetelordincuba
5 Mar 2014, 13:52
Sa inteleg ca nu l-am legat unde trebuia?
Sau daca se intampla sa raman fara minus la aprindere se poate strica !??
? Sau nu o sa-mi mai porneasca?
Intreb pentru ca nu ma pricep la fizica prea mult
Firul negru l-am pus acolo la holsurubul din caroserie pentru ca se potriveste perfect ca distanta si prins cu o piutlita de "10".
Tresa metalica de la masa alternatorului este legata la caroserie unde vine releul de incarcare ! Asa era de cand am luat masina pentru ca acolo nu am umblat niciodata adica de 6 ani. O sa "bag" o poza-doua cat de curand cu motorul meu, dar vreau mai intai sa il sterg cat de cat cand se va face vremea frumoasa, ca sa nu ma fac de ras.
Oricum il pregatesc de ITP.
Ma bucur ca tinem subiectul "aprindere electronica" viu si in 2014
gotronic
5 Mar 2014, 17:38
Nu se strica dar poate sa se opreasca din mers sau sa nu mai porneasca. La holsuruburi nu sunt piulite, inseamna ca ai un surub sudat de caroserie sau prins cu o contrapiulita. Daca este asa, contactul este mai bun decat la un holsurub infiletat in tabla. (pe termen lung)
crizarachetelordincuba
5 Mar 2014, 18:15
Da, surubul este sudat de caroserie
si presupun ca asa este din fabrica !!! Atasez o poza luata de pe net, masina nu imi apartine
giuscam
5 Mar 2014, 20:25
Domnu Gotronic as dori si eu un senzor, de 2 ani de zile am montat aprinderea electronica [acea cutiuta rosie] dar e cu platina.Am cautat sa cumpar din Birlad ca aici stau dar nu am gasit, asa ca daca puteti sa imi spuneti cit costa si daca mi-l puteti trimite.
gotronic
7 Mar 2014, 10:42
"Cam scump dom'le cam scump pentru un senzor" ati spus la telefon. La acei 60 RON, 12 RON sunt cheltuieli postale (de la 1 ianuarie 2014), 24% este TVA, 16% este impozit, 1...2 lei este ambalajul, mai puneti completarea hartiilor de la posta, statul la coada si drumul la oficiul postal. Asta daca nu ar costa nimic senzorul. Faceti socoteala voi cat mai ramane, ca eu nu mai am "nervi". Senzorul este un montaj electronic in sine, cu sensor hall si magnet incorporat introdus intr-o carcasa, nu este o bobina sau un fototranzistor simplu.
Apropo, cat mai costa o platina buna, "de marca" ? ca nu mai stiu.
LE.
La sensor primiti garantie 2 ani cu acte in regula, la platina cata garantie primiti ??!! (tot cu acte in regula)
giuscam
9 Mar 2014, 19:14
Va cred dl. Gotronic in legatura cu preturile, mai ales ca in Romania nimeni nu munceste de pomana. O platina buna "de marca" nu stiu cit costa dar in doi ani am schimbat 2 platine ramase de la vechiu proprietar si merge destul de bine.Pt. mine senzoru, asa cum am mai spus, era un moft [daca tot am apr. electronica].
gotronic
9 Mar 2014, 21:50
Nu este vorba de nici un "moft". Este cu totul altceva un sensor in loc de o platina. Nu se rateaza nici o scanteie, nu se deregleaza nimic, nu se uzeaza mai nimic din partile in miscare ce produc scanteia. Ca avantaje, tinand cont de "beneficiile" prezentate, nu sunt explozii ratate deci nu se spala cilindri cu benzina nearsa, este si o economie de benzina deoarece nu sunt explozii pierdute atat la turatii mici cat si la turatii mari. Se pastreaza energia scanteii pe o plaja mai mare datorita pastrarii unghiului dwell fata de platina care mai are si efecte de "zbor de platina" la turatii mari. Sunt multe de discutat aici, nu mai vorbesc de faptul ca nu trebuie sa mai stai cu surubelnita in portbagaj sa reglezi periodic distanta la platina pentru o functionare optima. Aici este vorba de fenomenul "merge sau nu merge perfect" si atat.
crizarachetelordincuba
10 Mar 2014, 16:51
Nu vreau sa fac reclama nimanui, pentru ca nu cunosc pe nimeni de pe acest forum, dar diferenta intre platina si senzor este uriasa in favoarea senzorului. Nici mie nu imi vine sa cred cat de bine poate sa mearga masina. Iar de pornit nu mai vorbesc (de fiecare data la prima cheie aproape instantaneu cand dau la demaror). Fiecare isi stie cel mai bine economiile si posibilitatile financiare, dar 60 de lei pentru un mers rotund al masinii chiar ca nu e mare galagie.
Cu urmatoarea configurante nu am avut nicio problema iarna asta, masina nepornita si de 3 saptamani, a pornit la prima cheie intotdeauna ( am amorsat doar pompa de benzina).
Buji equyem
Capac delcou Bosch
Fise tesla
Bobina de tico
Aprindere electronica + senzor
Dj Alin
2 Apr 2014, 23:29
Stie careva daca se merita sa pun aprindere omnitronic ? e mai buna... sa scot platina definitiv ?
omnitronic? poate gotronic.....eu am aprinderea cu tot cu senzor si nu am probleme cu ea...cert e ca am luat-o de la cineva ori de aici ori de pe alt forum. si mere brici de 2 ani de cand o am.
As dorii sa prezint si eu o problema, in speranta ca voi gasii o solutie. De curand am montat o aprindere cu senzor la masina unui prieten, insa nu vrea sa porneasca sub nici un chip. pur si simplu nu da scanteie. ca sa zic asa. Montajul este facut corect, la fel si reglajul. Am montat acest tip de aprindere pe inc.a 3 masini, si toate au functionat impecabil. Am incercat cu 2 aprinderi noi fara nici un rezultat
owy_2010
8 Jun 2014, 17:08
QUOTE(adytt @ 8 Jun 2014, 16:54)
posibil surubul ala de la delco unde venea condensatorul- sa nu mai aiba acea izolatie
verifica acolo
e problema ta
Salut izolatia (saiba de textolit) este la locul ei pe surub.
Cu platina merge normal.
gotronic
16 Jun 2014, 21:05
Fa niste poze cu delcoul desfacut, senzorul montat la fel si aprinderea. Pe urma mai discutam. Cand se roteste delcoul ce se intampla cu LED-ul de la aprindere, se stinge si se aprinde? Tensiunea la bornele bobinei de inductie in momentul cand dai la demaror cat este ? (fata de firul negru al aprinderii). Poate nu ai masa suficienta sau poate sa-ti cada tensiune pe cheia de contact. Sub 8V aprinderea cu sensor nu mai functioneaza sigur. Fara sensor merge mai jos.
daniel93
24 Jul 2014, 20:41
Am montat pe 1310 o aprindere electronica cumparata de mai mult timp.
Treaba buna, merge mai bine, dar mi-a luat-o razna turometrul. La pornire pare sa functioneze normal, dar in mers oscileaza dupa semnalizare, nu urca mai sus de 3000 (desi motorul se tureaza) si uneori chiar cade pe 0, desi nu am intreruperi de scanteie, motorul merge normal.
Aprinderea e Gotronic fara senzor, am scos condensatorul.
O rezolvare pentru turometru?
Si daca mi-ar putea spune cineva distantele recomandate la platina si bujii, as fi recunoscator. Momentan le-am facut 'la ochi', ca nu mai am instructiunile gotronicului.
turometrul poate face figuri din cauza firului acela maro care duce la bobina de la delcou sa fie pus bine si sa nu dea la masa (are o garnitura de textolit)
distanta bujii - 0.7
distanta platina - 0.4
dar acu` stau sa ma intreb de ce te intereseaza distanta la platina daca ti`ai pus aprindere electronica ? sau imi scapa mie ceva ? stiam ca aprinderea aia tocmai de aia se pune ca sa elimini problema cu platina..
gotronic
24 Jul 2014, 21:08
Verifica urmatoarele:
- Caderea de tensiune pe cheia de contact
- Condensatorul de deparazitare de la alternator
- Incarcarea releului de incarcare (normal 14,2V)
- Jocul platoului de la platini si a platinei pe axul ei (inclusive planeitatea contactelor)
- Bobina de inductie (cca 3 ohmi in primar si cca 5,5...8Komi in secundar)
- Rezistenta ohmica a fiselor de la bujii
- contactele de masa de la minusul aprinderii electronice (firul negru daca este AT011)
Ca rezolvare, am mai postat pe aici. se mai poate pune un condensator nepolarizat de maxim 47nF/min 400Vcc (cat mai mic posibil ca valoare dar la o tensiune de cel putin 400Vcc) pe minusul bobinei de inductie si masa. Asta din cauza unor turometre care nu au filter de intrare pentru paraziti sau "uscarea" unor condensatori din montajul turometrului.
Mai incearca sa inversezi bornele bobinei de inductie intre ele.
Ce bobina de inductie folosesti ??
+edit:
Daca jocul radial al axului delcou este mare (se simte bine la mana, adica de cca 0,2mm sau mai mult), mareste distanta la platina pana la 0,6mm sau cumpara un sensor 011 (asta nu tine cont prea mult de jocul radial ca platina, numai sa nu-l loveasca in functionare)
daniel93
25 Jul 2014, 02:30
QUOTE(gotronic @ 24 Jul 2014, 21:08)
Ce bobina de inductie folosesti ??
Bobina e Master Sport, destul de noua (sub 500km facuti cu ea).
Daca inversez bornele bobinei nu mai porneste.
Tensiunea de incarcare pe multimetrul meu iese de 15v, atat cu releul mecanic (in care n-am umblat), cat si cu un releu electronic, deci tind sa cred ca multimetrul meu nu e corect calibrat.
Tin sa precizez ca inainte de a monta Gotronicul, turometrul functiona corect.
L.E.: In legatura cu firul de -, l-am mutat deja odata. Prima data il pusesem pe un surub de la suportul vasului de lichid pt parbriz, acum l-am pus pe releul de incarcare, impreuna cu alt fir ce duce la masa, si am curatat tot. Nici o schimbare.
gotronic
25 Jul 2014, 07:37
Ceva nu este in ordine pe acolo daca nu mai porneste cand inversezi bornele bobinei de inductie. Banuiesc ca ai firul ce dmerge de la delcou la aprindere infasurat pe fisa centrala care merge de la bobina de inductie la delcou.! sau atingge vreo fisa slabita la izolatie, firul de la intrare in delcou.
Poti sa arunci la gunoi bobina "Master Sport". Masoara rezistentele ohmice ale bobinei si fiselor si vezi scanteia la masa direct de la bobina de inductie si pe "traseu" pana la bujii.
+edit.
Aprinderea electronica da o scanteie cu tensiune mai mare decat pe classic si cu o durata mai scurta. Bobinele slabe nu reziste mult, sau nu merg deloc. Pune condensarorul de la platina pe minusul bobinei de inductie. O sa se linisteasca turometrul, dar nu o sa mai ai avantajele aprinderii asa bine. (pornire si turatii mari)
RaduWra
25 Aug 2014, 08:52
Salut, care este cea mai ok distanta la senzor ? 0,5 sau 0,7 ? Vreau sa comand si eu una acum ca vine iarna, si nu vreau sa am probleme cu pornirea. Si inca o chestie, cine imi poate pune si mie o poza cu delcoul si senzorul in pozitia in care se regleaza distanta. Nu de alta, dar cand o sa-l comand si o sa-l primesc, sa incerc sa-l reglez bine de prima data. Mersi.
EDIT: Am gasit o poza pe forum, va rog sa-mi spuneti daca in poza e ok pus delcoul pentru reglaj platina-senzor.
owy_2010
25 Aug 2014, 10:48
QUOTE(RaduWra @ 25 Aug 2014, 08:52)
Salut, care este cea mai ok distanta la senzor ? 0,5 sau 0,7 ? Vreau sa comand si eu una acum ca vine iarna, si nu vreau sa am probleme cu pornirea. Si inca o chestie, cine imi poate pune si mie o poza cu delcoul si senzorul in pozitia in care se regleaza distanta. Nu de alta, dar cand o sa-l comand si o sa-l primesc, sa incerc sa-l reglez bine de prima data. Mersi.
EDIT: Am gasit o poza pe forum, va rog sa-mi spuneti daca in poza e ok pus delcoul pentru reglaj platina-senzor.
colegu, poza aia care o ai tu acolo nu este conforma cu realitatea
cel putin burta senzorului nu are voie sa atinga axul delcoului
iar contactele platinale dintre senzor si platina fixa- tre sa fie lipite, nu la distantza aia de parca zici ca ai platina acolo
ps. - distantza se pune intre cama axului si burta senzorului
, undeva 0,5- 0,7mm
eu deobicei pun 0,6 mm
mai multe detalii intraba pe d-nu gotronic
gotronic
25 Aug 2014, 10:58
RaduWra
25 Aug 2014, 11:09
Owy_2010, stiu perfect ce zici, doar ca poza e luata de pe net. Ce este in acea poza, este pentru platina doar ca acolo ii senzor.
Ma rog, la senzor eram eu nelamurit, deoarece se regleaza diferit fata de platina. Pana la urma multumita domnului Gotronic, m-am lamurit in tabul "Documentatie" de pe site-ul gotronic.ro.
Domnul Gotronic, am sa revin zilele astea cu un PM cu datele de livrare pentru aprindere cu tot cu senzor.
O zii buna tuturor si multam de raspuns.
valex19
9 Dec 2014, 13:51
Salutare , am acest tip de bobina [attachmentid=1627972914] [attachmentid=1627972915] , am masurat rezistenta si imi arata urmatoarele valori , intre bornele bobinei imi arata o valoare de 009 si scade pana la 004 iar + bobina si fisa centrala 5,34 kohm, daca valorile sunt bune asa vrea sa o montez pe o dacia 1310 pe care am montat si aprindere electronica , si sa-mi spuneti si cum leg firele la aceasta bobina , bobina se chiama seri ducellier , este un topic in care descrie Domnu Gotronic pasii de montaj pt acest tip de bobina dar nu mai gasesc
gotronic
9 Dec 2014, 18:53
Ti-am raspuns la topical care l-ai deschis,
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=283813&hl= O sa repet si aici cu copy/paste.
"Acum m-am uitat in profilul tau si am vazut ce postari recente ai.
1. Vad ca pentru aceeasi problema tu deschizi cate un topic nou (nu este normal), puteai sa scrii unde ai inceput prima data cu "problemele", sau la un topic existent cu multe postari (Aprindere electronica, de exemplu) unde sunt mai multi abonati care te pot urmari sau ajuta.
2. Ti-am scris si pe PM sa pui aparatul de masura pe scala cea mai mica (200 vad eu acum pe aparatul de masura care il ai.)
3. Pune tastele aparatului in scurtcircuit si tii minte cat arata (normal ar trebui sa fie cca 0,7...0,9 la aparatul ala). Daca nu este asa, mai roteste stanga - dreapta rapid "schimbatorul de scale" si roteste bornele in locasul lor sa faca contact bun.
4. Masoara primarul bobinei de inductie (intre cele doua borne), trebuie sa fie de cca 2 ohmi (la bobina asta, ca sunt altele care arata exact la fel, nu au rezistenta si au cca 4 ohmi). Alea au surubul scurt (la nivel cu carcasa) acolo jos si nu se poate conecta nimic.
5. Masoara "rezistenta" aditionala (aia ruginita) si trebuie sa fie de cca 1 ohm (la rece) ca la cald creste pana pe la 1,5 ohmi, poate si mai mult. Masoara la urma intre capatul rezistentei libere si borna libera (trebuie sa ai suma celor doua valori).!!adica undeva peste 3 ohmi.
6. Aprinderea electronica o montezi pe borna tip surub care este singura (nelegata la nimic). Tot aici se leaca turometrul (daca ai) si traductorul pentru gaz (daca este de pe bobina, daca nu, ramane pe fisa centrala).
7. La capatul rezistentei aditionale unde este libera (jos), se leaga +12V prin cheia de contact.
8. De la aprindere (borna RUP) pleaca firul care merge la delcou si se leaga la sensor (sau platina).
9. Ca sa vezi daca este buna bobina, verifici cu "scanteia la masa". (culoarea scanteieii trebuie sa fie albastra spre alb si o pocnitura puternica la cel putin 1cm). Normal ar fi cca 1,5 cm...1,8 cm, dar la cate "sute de ani" are bobina aia nu stiu cat este de buna.!
LE.
La fiecare schimbare sau reglaj de platina sau sensor trebuie OBLIGATORIU refacut avansul static sau/si dinamic la aprindere."
Nextclub
10 Dec 2014, 20:40
Bună seara domnule Gotronic! Menționez că am montat pe mașină aprindere AT11 cu senzor de cațiva ani buni. Vreau să vă întreb ce să aleg, capac delcou si rotor BOSH sau DUDUCO?
http://www.autokarma.ro/capac+delcou/dacia...4/10108/10248/0http://www.autokarma.ro/rotor+delcou/dacia...4/10108/10248/0Mă puteți ajuta cu o idee? Mulțumesc!
gotronic
10 Dec 2014, 20:47
Sincer sa fiu, nu stiu sa recomand din mai multe motive. Unul ar fi ca nu sunt sigur de aceste component ca ar fi compatibile cu cele de dacia. Trebuie verificate, daca au "fazarea" corecta, chiar daca arata la fel. Trebuie verificata pozitia piupei in momentul cand da scanteia (trebuie sa fie in dreptul ploturilor de la capacul delcou). Calitatea nu o stiu ca nu am dacie sa pot fi pus in situatia de a "verifica". Cine poate sa dea mai multe detalii (tehnice in cunostinta de cauza, ar fi bine venite)
Nu vreau sa se considere off-topic, dar recomand aprinderea electronica impreuna cu senzorul optic. Daciutsa mea am dat-o unui vecin pentru a se bucura de ea plus multe alte piese ce le tineam de rezerva, eu avand acuma in proprietate o alta masina.
Nextclub
11 Dec 2014, 12:35
Mulțumesc de răspuns. O să le achiziționez pe cele DUDUCO și o să vin cu păreri și recomandări pentru alții. Mulțumesc încă o dată!
RaduWra
12 Dec 2014, 08:04
Afecteaza cu ceva daca avansul static este facut cu ajutorul aprinderi electronice, iar in momentul cand se stinge led-ul ii dau cateva grade plus sa mearga bine ? Afecteaza cu ceva.. ? Daca ii dau doar 1 grad nu merge bine, daca il las in locul unde se stinge led-ul porneste umpic greut. Cel mai bine merge cu 3-4 grade avans.
gotronic
12 Dec 2014, 08:20
Dupa un anumit numar de ani (Km) , avansul static nu mai corespunde cu cel dinamic, asa ca avansul static este aproximativ. Deci se poate regla stanga/dreapta cateva grade deoarece se pot decalibra in timp atat avansul centrifugal, vacumatic dar si distributia prin uzura lantului.
QUOTE(RaduWra @ 12 Dec 2014, 08:04)
Afecteaza cu ceva daca avansul static este facut cu ajutorul aprinderi electronice, iar in momentul cand se stinge led-ul ii dau cateva grade plus sa mearga bine ? Afecteaza cu ceva.. ? Daca ii dau doar 1 grad nu merge bine, daca il las in locul unde se stinge led-ul porneste umpic greut. Cel mai bine merge cu 3-4 grade avans.
daca motorul e mai uzat si nu mai are compresie minim 10 bari cum scrie in manual, atunci va trebui setat un avans static mai mare decat normal (0 grade) pt a functiona corect.
sau si mai bine, se poate slabi 1-2 dinti avansul vacuumatic pt a compensa uzura.
Altfel va porni mai greu si/sau va avea ezitari la acceleratie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.