Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reconditionare Dacia 1300 '75
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Dinica Mihnea
Nu era problema de bani la tinichigiu, pentru exterior oricum o duc acolo, problema era ca nu aveam cum sa o duc la unul, nici macar pe platforma... dupa ce am pus pozele am mai spalat-o, normal, cu benzina si apoi diluant...la directie am mascat tot, nu s-a vopsit, acolo la vasul de expansiune era deja vopsit de acum 20 de ani, la suportul pentru claxoane nu am stiut, l-am vazut vopsit in culoarea masinii si asa l-am facut, la mecanism inchidere capota, intr-adevar, nu am mai mascat...ti-am mai zis si pe fb, eu sper ca dacia asta sa fie prima si ultima la care lucrez smile.gif
Iar de tinut, cred ca am scris mai sus, are chit in contraaripi de acum 20 de ani, la ultima vopsire...sau mai bine zis spoiala... si tine n-are treaba...bani sunt, in mare parte, atatia cat vreau eu sa bag in ea (cu o limita, totusi), dar cum stie toata lumea, daca ar fi sa o faci cum trebuie, atunci trebuie sa bagi si mana adanc in buzunar...prefer sa raman cu ea la suprafata... O fac si eu cum pot, cum stiu, oricum, acum e facuta mult mai bine si mai minutios decat a fost ea vreodata. Suparari n-au de ce sa fie, sunt doar critici meritate, stiu ca nu asa trebuia facuta, dar dupa posibilitati, atat se poate cand lucrezi in curte fara prea multe scule
Dinica Mihnea
Sus motorul! Incepe remontarea...
Ov
cum ai vopsit-o "la butelie" ? huh.gif
Dinica Mihnea
Am folosit presiunea cu care iese gazul din butelie pentru a improsca vopseaua...voi atasa un video mai pe dupa-amiaza
sobolan
vezi ca e periculos ce faci tu,eu am vazut pe unii care vopseau la tubul de oxigen,e mai periculos dar ala cel putin are presiune mare si daca esti curat pe maini nu e problema......
Dinica Mihnea
Nu am facut eu, mie mi-era cam frica...nu pot sa pun video, este prea mare,voi incerca pe youtube... Stie cineva cam cat ar trebui sa fie distanta intre lonjeroane, masurand intre tablele groase ale acestora, ca in poza? Eu aveam 35mm (cel de pe stanga e sudat gresit, ca atare roata din stanga era trasa spre interior din partea de jos), am impins cu cricul in cel de pe stanga si am adus-o la 38mm (el s-a dus mai mult, dar cand am scos cricul si-a revenit)....cu chiu cu vai am gasit si un brat inferior la cota de rectificare +2 mm (10 lei din targ, cu pivotul dus, ce-i drept, de 10 ori mai ieftin decat in magazin), sper sa se traga suficient
Barbalex
Degeaba impingi cu cricul de acolo,mai rau faci.Tu ai semilonjeronul sudat prost,lonjeronul nu pare sa fie schimbat.
Dinica Mihnea
Corect, corect, greseala mea, era vorba doar de semi-lonjeroane...lonjeroanele sunt cele originale...stiu ca a fost o solutie limita cu cricul, dar am zis sa riscam, altceva nu aveam ce-i face

2 Aug 2016, 13:47:
Se mai lucreaza una-alta...pana pe weekend e cam gata la mecanica, urmeaza tinichigeria
Dinica Mihnea
Mici detalii, "reinnegrirea" instalatiei (am imbracat-o in banda izoliera ca sa nu se mai vada vopseaua), furtune curatate cu diluant (a iesit chiar bine), vopsit cu zinc incuietoarea la capota... mai facem si mici "ajustari" la instalatie (am creat un traseu nou pentru cablurile sondei de marsarier, acum trec prin acelasi fascicol cu instalatia, inainte atarnau prin spatele bateriei, iar clipsurile (colierele) cu care se prindea cablajul de caroserie sunt duse toate (la 41 de ani ce sa mai vrei), asa ca voi improviza o noua prindere (un "banut" de plastic prins in surub pe caroseria de care se va atasa un soricel de prins cablurule)
medelin
Mie imi place cum iese instalatia electrica cu tuburi termocontractibile. Doar ca-ti mai trebuie si ceva suflanta cu aer cald, si ....mai mult de munca.
Dinica Mihnea
Cred si eu, ar fi iesit ceva mai "profi" cu tuburi termocontractibile, dar si mai scump...am folosit cateva pe la capete, dar in principal m-am axat pe banda, cu 1-2 lei mi-am facut treaba

3 Aug 2016, 15:17:
La fel de drept e si ca daca prinde ceva scapari de ulei sau apa se duce naiba toata banda, daca o faceam din tub nu cred ca ar fi fost probleme, dar sper sa nu ajunga picaturi pana pe ea
BLUE R 19
Daca e banda buna (preferabil textila) rezista, sa fie si bine aplicata. De la firmele de cablaje auto, daca ai vreo cunostinta, se gaseste oricum, sa cunosti marcile respective : Tesa, Coroplast, Certoplast, Yongle etc.
sobolan
si FootMark e ok....nu se pune tub termoconductibil acolo,nici fabrica nu a pus si nici nu e ok sa pui,la o urmatoare interventie iti blestemi zilele.....
Dinica Mihnea
Total din intamplare am pus FootMark...tub termocontractibil am folosit foarte putin, la capete, doar la instalatia pentru marsarier (facuta ulterior, nu de fabrica) am folosit un tub de cauciuc prin care am trecut cele 2 fire...le-am refacut si traseul, inainte erau total aiurea

<span class='edit'>4 Aug 2016, 21:43:</span>
Suport pompa spritz electrica homemade...parca nu statea bine prinsa doar intr-un surub.[attachmentid=1628039529] [attachmentid=1628039528] [attachmentid=1628039527]
Dinica Mihnea
Aproape, aproape, maine ii dam prima cheie... am retusat, asa ca sa fie, cauciucurile alea, nu sunt ca noi, dar e mult mai bine...ce-o fi cu cureaua de la alternator, abia am bagat-o, este cam intinsa si alternatorul e coborat la maxim... franele ne dau batai maxime de cap, am schimbat 3 tipuri de furtune, unele mai proaste ca altele...am comandat, in final, unele de fabrica de pe timpuri, alea clar sunt bune, dar sa nu fie imbatranite

5 Aug 2016, 22:01:
Asa fac furtunele in sarcina
https://youtu.be/KzjknRA_B2M
sobolan
scrie autospeed pe ele,ce pretentii sa mai ai ? doar am mai scris despre firma asta si despre mastersport da' nimeni nu intelege ! sad.gif eu am pus noi Semperit si-s foarte ok.....recomand ! lasa-le pe alea de uzina vechi si crapacite.....
Dinica Mihnea
La astea de Autospeed (ceva polonez) am apucat sa filmez...7 lei bucata... la niste furtune romanesti ed 17 lei bucata tot la fel, ceva mai ok, totusi...iar la unele de uzina 2012 s-au dus la presiune, pacat, alea erau chiar bune, nu se intindeau, dar nu a fost sertizarea buna...30 lei bucata... de astea de care iau acum am avut pe masina de 100 de ani, mergeau f bine, doar ca s-au crapat la exterior si am avut itp... In Craiova chiar nu am mai gasit altceva, am comandat de la Bucuresti
BLUE R 19
Ce grozavie cu prezervativul ala sad.gif
Se fabrica bune la Arteca Jilava, probabil din astea ai comandat de la Bucuresti.
Ce scria pe cele romanesti de 17 lei si pe cele de Uzina din 2012 ?
razvan1985
Astea Autospeed,in cateva luni sunt"gata",asta si fara sa rulezi masina,am incercat cateva seturi cu ani in urma.
Referitor la Arteca Jilava,acestia nu mai produc de multi ani cauciuc,cumpara materie prima China,pe care ei doar sertizeaza(asa mi-a spus o persoana,ce lucreaza in incinta Arteca),dar materialele sunt "un altfel de China",si eu am pe masina Arteca,din astea,China,si sunt foarte bune...
Dinica Mihnea
Nu am luat alta firma crezand ca e mai proasta decat ce am gasit, pur si simplu astea sunt tot ce am gasit in Craiova...asa as fi mers pe Asam sau Arteca... si sa stiti ca astea Autospeed, cand incercai sa le lungesti la mana, pareau cele mai bune (aprox 1 cm), dar in sarcina...cele romanesti 3,5 cm...iar cele de uzina vreo 2cm, dar stateau tepene in sarcina, pana au inceput sa curga...

6 Aug 2016, 08:22:
De la Bucuresti am luat asa ceva
BLUE R 19
Sunt de Rolast sau Arteca, trebuie sa scrie pe furtun si pe inelele din cauciuc colorat. Cele cu inel rosu sigur sunt Rolast.
Dinica Mihnea
Toate 4 sunt de Jilava, productie din 83'....celelalte erau Asam si Arteca
sobolan
furtune noi de firme bune se gasesc la greu.....alea-s tot vechituri.....viata unor oameni poate depinde de furtunele alea,unde mai pui ca te poate paste si puscaria Doamne fereasca......gandeste-te ca depinzi de niste bucati de cauciuc....chiar si o garnitura de etrier sau cilindru te poate pune intr-un pericol real....
BLUE R 19
Jilava e Arteca...
Daca nu sunt imbatranite, fara microfisuri sunt foarte bune.

<span class='edit'>6 Aug 2016, 13:18:</span>
Pentru testarea cauciucului il poti freca putin cu o carpa aspra, dero vase sau sapun si apa, daca apa nu se inegreste e bun, daca se inegreste... sad.gif sau si mai bine cu motorina...
Dinica Mihnea
Alta viata cu furtunele astea...pedala nu coboara cu mult mai jos de jumate'

6 Aug 2016, 12:29:
Sunt bune in cauciuc, n.au pic de crapatura, tocmai pentru ca viata unor oameni, si mai ales a noastra smile.gif), depinde de furtunele astea am ales sa le schimb cu astia...in Craiova, efectiv, nu exista vreun furtun bun de dacie in magazine...nici macar Arteca despre care se zicea ca inca sunt bune
BLUE R 19
QUOTE(Dinica Mihnea @ 6 Aug 2016, 13:25)
Alta viata cu furtunele astea...pedala nu coboara cu mult mai jos de jumate'

*


Normal, cu celelalte presiunea se ducea in lungirea furtunelor...

Poti sa verifici prin taiere tesatura furtunelor Autoshit mad.gif comparativ cu cele vechi si crapate care au fost pe masina, iar mostre de cauciuc daca le pui intr-o cutie cu benzina (de fapt, e suficienta motorina, se vor umfla).
Dinica Mihnea
Nu mai are rost, faptu-i consumat acum...e bine ca tine frana acum zici ca-i noua
maho
Si Adriauto (Italia) sunt bune si se gasesc (si online).
sobolan
Semperit am eu si-s ok,toate 3...la mine in Galati se gasesc aproape oriunde....
Dinica Mihnea
Franele sunt beton, motorul acum porneste sfert, dar carburatorul nu-si tine relanti-ul...doar turat sta, se aude super asa...o sa ii schimb garniturile din talpa si verific canalele sa nu fie infundate...jigloarele sunt bune...ce ar mai putea fi?
maho
O fi ala de ralanti infundat, se mai intampla.
Dinica Mihnea
E curat-limpede...il si schimbai, n-are niciun efect
sobolan
duza din furtunul "egr" mai e p-acolo ? huh.gif
Dinica Mihnea
Doar ma stii, e primul lucru pe care l-am verificat smile.gif) am desfacut tot carburstorul, curatat pana in ultimul cotlon si nimic...ii trebuie foarte mult aer si acceleratie ca sa stea...voi incerca un alt carburator in final

6 Aug 2016, 19:37:
Ce e bine, atat cat merge, nu scoate fum pe esapament, nu da nici ulei pe furtunul culbutori-carburator (inainte de reparatii asa facea)
maho
QUOTE(Dinica Mihnea @ 6 Aug 2016, 20:36)
ii trebuie foarte mult aer si acceleratie ca sa stea...

Si aer si acceleratie (benzina)?! Poate ai surubul de amestec prea strans, incearca sa-l desurubezi putin.
Dinica Mihnea
Am incercat, l-am si schimbat...el era obisnuit cu o seibuta pe filet...tind sa cred ca e din pompa, nu mai are debit bun, chit ca e si Breckner... am gresit, ii trebuie mai putin aer si mai multa benzina (merge doar cu soc sau accelerata), deci nu primeste suficienta benzina
sobolan
alta firma mare...breckner...man cauta prin Remat pe masini,o sa fii surprins de ceea ce poti gasi,se poate pune si una de TV,la nevoie faci orice ca sa evitii firmele astea de doi lei......
Saiba se pune pe jiclerul de ralanti,asta e un trick care ascunde un defect.....tot nu e ok....maho se referea la surubul ala cu arc de jos.....ala care face mixtura de aer-gaz la ralanti si turatii joase.....
Dinica Mihnea
Aaa, gata-gata, si pe ala l-am desfacut, dar degeaba... stiti ce ar mai putea fi? Pana prostului! Nu stiu sigur cata benzina e in rezervor, nu prea indica bine sonda, iar masina mai e si in panta si ridicata de bot pe caprite...am mai patit chestia asta...bag maine un bidon si vedem ce si cum...pompe mai am 5, toate noi, din stocuri vechi, dar le-am gasit imediat dupa ce am luat-o pe asta... Nu o fi Breckner cea mai de incredere firma, dar sa stiti ca a mers fara repros pompa, debit bun, bogat, dam noi vina pe ea, dar o fi benzina smile.gif)
sobolan
benzina statuta mai degraba.....cifra octanica mica poate....
Dinica Mihnea
Nu e statuta, are vreo 2-3 saptamani, vara trecuta am pornit-o cu benzina de 1 an si un pic...atata ca atunci cand am adus-o de la tara nu i-am mai bagat benzina, deci nu prea mai are, probabil

7 Aug 2016, 17:29:
Cauza tot nu am aflat-o, dar problema am rezolvat-o smile.gif) am schimbat corpul carburatorului si a luat-o...cred ca s-au infundat canalele la celalalt corp si nu mai baga benzina pe sub clapeta...de asta merge doar turata...o sa il fierb in apa cu otet, poate se curata

7 Aug 2016, 17:30:
Am mai bagat si vreo 10 l de benzina, sa fie, nici dintr-asta nu mai avea
sobolan
pune-l in benzina sa stea vreo 3 ore si apoi il sufli la presiune la compresor.....eu asa fac,decarbusolv nu mai gasesc.....ala oem de pe a mea nu stiu ce dracu avea ca scotea masina un fumalau negru si mirosea frate a benzina in urma de mureai....l-am tot bibilit vreo 3 zile pana l-am aruncat,am pus nou,desi nu parea logic,ceva avea dracu' da' nu ii dadeam de cap.....
Dinica Mihnea
E inchegata toata, am mesterit si o piesa intermediara pentru a monta conducta de frana spate, facuta din furtunele alea "bune rau"
sobolan
la filete mergi cu banda de teflon pentru instalatii sanitare,dar totusi nu inteleg de ce ai avea nevoie de piesa aia....furtunul de la calorifer la pompa nu ar trebui sa fie din ala ce trece pe contra-aripa ? ce vad in poze ,modelul care se "agata" de capacul culbutoarelor,e pentru dacii dupa 90......ai face un mare bine daca i-ai pune si o serva pe frana...... wink.gif
Dinica Mihnea
Da, furtunul din stanga e '98, iar dreapta-2016. Piesa asta e pentru conducata frana spate la intrarea in pompa...pompa e model mai nou si avea etansare pe con, iar cand bagam conducta nu etansa de fel...asa cam am sudat capetele de la un furtun de frana, pus o garnitura si merge perfect...m-am gandit sa-i pun servo, dar ar sari din original...nu e ea prea originala nici acum, dar incerc sa o pastrez cat mai aproape...
Dinica Mihnea
Uruie oribil ambreiajul... placa si discul erau aproape noi, discul chiar si bun, dar placa veche era o "facatura" cu soarele uzat inegal si la strangere se deforma, asa ca am inlocuit doar placa cu una Brevet Verto, putin uzata, de aici sa fie problema? Ii traseram cateva ture prin cartier, de dimineata franele erau aproape nule, am mers ceva cu frana de mana trasa si nici nu ne-am dat seama, acum deja se intaresc, isi fac oglinda.
sobolan
ambreiajul nu "uruie" decat cand e apasat,una din cauze poate fi rulmentul de presiune ...o placa care nu "deschide" uniform cu tot soarele ori e fisurata,ori e proasta ca asa e ea si simptomele sunt ceva de genul: nu intra in viteze sau intra foarte greu si trepidatii doar la apasare....
BTW: brevet-verto scria pe toate gunoaiele dupa revolutie......ai ambreiaj de 170,piece of shit,greu de gasit,fa-ti provizii.....am schimbat vreo 3 in 5000km pe o dacie din 78....deja ma plictisisem,alta volanta nu aveam cum sa agat de arborele ala cu palier mic.....cauta un volant cum am avut eu,pentru palier mic cu prinderi pentru ambreiaj 180....raritate dar gasesti daca scormonesti....un mare upgrade la dacia 1300,eu l-am vandut imediat cum am lansat vorba,cine e patit stie despre ce e vorba......
Dinica Mihnea
De trecut la 180 nu trec, prea multe modificari, am gasit o placa cu uzura mica si am pus-o pe aia, desi nu stiam nimic despre ea...mai aveam si eu una ramasa, sigur buna, dar cu uzura cam mare si am lasat-o in pace...intr-adevar, nu uruie decat in sarcina, in special la deal, dar oribil, se incinge, miroase...de intrat in viteze intra ok pentru o dacie, dar nu se compara cu masinile de azi... o schimb si pe asta cu una noua, posibil si un disc nou, ii mai trag o "spoiala" la caroserie, nici nu mai cumpar alta vopsea, o dau cu Breckner, ce-o fi o fi (prea proasta eu zic ca nu e de vreme ce e singura vanduta de Emag) si aia e, degeaba iti pui capul cu ea ca dacia tot dacie e
maho
QUOTE(Dinica Mihnea @ 12 Aug 2016, 18:12)
nu uruie decat in sarcina, in special la deal, dar oribil, se incinge, miroase...

Nu cumva ai strans piulita prea tare si-ti prinde pedala foarte sus?
QUOTE(Dinica Mihnea @ 12 Aug 2016, 18:12)
  o dau cu Breckner, ce-o fi o fi (prea proasta eu zic ca nu e de vreme ce e singura vanduta de Emag)

Emag e un magazin ieftin, iar daca numele marfii e "Breckner Germany" asta nu inseamna ca-i facuta in Germania. Gasesti oriunde vopseluri mai bune, chiar si romanesti.
QUOTE(Dinica Mihnea @ 12 Aug 2016, 18:12)
degeaba iti pui capul cu ea ca dacia tot dacie e
*


Dacia e cum (si cu ce piese) ti-o faci.
Dinica Mihnea
Nu, nu, pedala tine cum trebuie, debreiaza jos (aveam 3 presulete in masini: cel original de dacie, unul subtire textil si unul de cauciuc si cand erau toate 3 puse caraia, dupa ce am scos unul e super ok)...stiu f bine ca Breckner nu e firma nemteasca, in primul rand scrie exclusiv in romana pe cutii, stiu ca gasesti vopseluri bune (sincer, as fi mers pe Policolor), dar asta inseamna alti bani si nu merita...masina am facut-o la mecanic, am bagat in motor numai piese noi si chiar si in celelalte componente pe cat se poate noi, nu am lasat nimic uzat, dar tot nu e bine...

12 Aug 2016, 19:11:
Intr-adevar, Emag e relativ ieftin, dar e consacrat, serios si in mare are numai produse bune (cel putin pe electronica, asta am mai luat de la ei)
sobolan
QUOTE(maho @ 12 Aug 2016, 18:20)
Dacia e cum (si cu ce piese) ti-o faci.
*



Corect ! Daca mergi pe piese OEM sau cel putin pe producatori ok iese masina bunisoara din ea,masina pe care te poti baza.....daca o incarci cu ASAM,Breckner,Master-sport si alte gainarii de kkt ai sa obtii o dacie de kkt,de aia toti spun ca Dacia e o masina proasta.....e pe dracu,eu am mers mai bine de juma' de tara cu o dacie din '98 de-a lungul timpului si al dracului sa fiu daca luam cu mine macar un patent sau vreo sarma,plecam cu mana in buzunar mereu si de multe ori veneam incarcat cu una-alte prin ea.....si nu m-a lasat nicaieri,m-a adus acasa mereu....o masina foarte buna,pacat ca a trebuit sa o dau,o aveam si in ziua de azi,nu era masina de epoca dar avea un motor decent din fabrica,bord CN ,frane individuale ICP,geamuri electrice oem,etc ,mult superioara unui cazan de 1300cc in care vara te coci si iarna mori de frig....no offence si eu tot un 1300 detin(putin mai nou) dar asta e adevarul....
Va rog sa ma iertati daca am jicnit........ideea e ca poti s-o faci corect din prima,daca tot e masina veche macar sa fie ingrijita si facuta cu piese de calitate.....Mihnea,ai plecat cam "subtirel" din prima cu proiectul.....Dac-o faci ca masina de zi cu zi incearca si pune piese de calitate pe ea,dac-o faci ca masina de wk e ok si asa,ca sa mergi cate 5km pe saptamana te tine mult ambreiajul ala,ca sa mergi zi de zi cate 50km pe zi cum merg eu acuma cu a mea(ca-s nevoit oarecum) e alta poveste....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.