Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme frane
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
Raoul
Timp de 3 -4 zile dupa ce fac aerisirea la roti am frane beton. Dupa aceasta perioada incep sa apara treptat problemele , ajungand ca la o saptamana sa nu mai am frane aproape deloc. Daca incerc sa franez brusc nu se mai blocheaza rotile si pedala este la fund.
Care ar putea fi cauzele acestei probleme?
Mentionez ca nu sunt pierderi de lichid.
Pompa dublu circuit cu servo.
mad.gif mad.gif mad.gif
Slider
Nu ai sistemul de frinare etans. Iti trage aer pe undeva...
danelu
Pune licjid de frana DOT 4
Raoul
QUOTE(danelu @ 24 Nov 2005, 15:26)
Pune licjid de frana DOT 4
*


Vrei sa spui ca trebuie sa schimb tot lichidul de frana cu DOT 4?
argon
QUOTE(danelu @ 24 Nov 2005, 14:26)
Pune licjid de frana DOT 4
*




vezi de treaba eu de cand am Dacia merg cu Dot3 si nu am probleme de genul asta
danelu
Icearca ,oricum pierzi lichid daca o aerisesti saptamanal
thegodsglory
si la mine tinea jos.
a trebuit sa schimb discurile: erau f uzate, +ca neuniform si tragea intr-o parte la frana.
acum e bine. (evident am schimbat si placutele)
Raoul
QUOTE(thegodsglory @ 25 Nov 2005, 00:57)
si la mine tinea jos.
a trebuit sa schimb discurile: erau f uzate, +ca neuniform si tragea intr-o parte la frana.
acum e bine. (evident am schimbat si placutele)
*


Discurile nu sunt uzate, pt. ca am schimbat placutele de frana in urma cu o jumatate de an si discurile nu aveau uzura. Iar de franat (in scurta perioada cand franeaza bine) franeaza drept (nu se abate de la traiectorie daca iau mainile de pe volan).
Deci concluzia ar fi ca se pierde lichid pe undeva in mod cert (desi eu nu am observat acest lucru).
Nu ar fi posibil oare ca si pompa sa aiba ceva (eventual sa ii schimb garniturile)???
Va rog sa ma ajutati daca aveti experiente similare.
Raggaeman
si eu am aceeasi problema...maxim o saptamana super frane, dupa care incepe sa coboare treptat cursa pedalei, nu raman fara frana, dar tine jos de tot. Nu vad sa pierd lichid pe undeva. De ceva timp mai am o problema: nu reusesc sa desfac surubul de aerisire pe dreapta spate. Vreau sa-l schimb, dar nu reusesc sa-l desfac. Bineinteles ca nu mai pot sa aerisesc si pe acolo, probabil ca asta e motivul pt care se "moaie" pedala. Ceva idei cum sa-l scot?
Raoul
QUOTE(Raggaeman @ 25 Nov 2005, 12:51)
si eu am aceeasi problema...maxim o saptamana super frane, dupa care incepe sa coboare treptat cursa pedalei, nu raman fara frana, dar tine jos de tot. Nu vad sa pierd lichid pe undeva. De ceva timp mai am o problema: nu reusesc sa desfac surubul de aerisire pe dreapta spate. Vreau sa-l schimb, dar nu reusesc sa-l desfac. Bineinteles ca nu mai pot sa aerisesc si pe acolo, probabil ca asta e motivul pt care se "moaie" pedala. Ceva idei cum sa-l scot?
*



Si la mine e la fel, dupa un timp se inmoaie pedala si tine foarte jos. Si eu am un "aerisitor" rupt la etrierul dreapta fata (aici fac aerisirea la furtun).
Daca surubul aerisitor la tine nu este rupt, poti incerca sa dai cu un spray pt. desfacut suruburi ruginite. Iti garantez ca daca nu se desface cu acest produs nu il mai desfaci decat cu bormasina...
george_d
@Raul

cel mai probabil ai o problema la repartitorul (distribuitorul) de frana. Trimite-i un mesaj pe privat utilizatorului dyda, am vazut ca el "le are" bine cu franele
argon
QUOTE(george_d @ 25 Nov 2005, 13:30)
@Raul

cel mai probabil ai o problema la repartitorul (distribuitorul) de frana. Trimite-i un mesaj pe privat utilizatorului dyda, am vazut ca el "le are" bine cu franele
*




Eventual cu limitatorul, ca la repartitor nu vad ce probleme ar putea avea,,,e un simplu teu...
west
dupa ce schimbi garniturile de la cilindrii de pe spate ( in caz ca nu sunt ruginiti si ii schimbi si pe ei ) mai regleaza putin cursa libera a pedalei de sub bord, ca am impresia ca e cam mare si pistoanele din pompa nu isi desfasoara cursa completa ( iar cand aerisesti, lichidul de frana iese cu presiune mai slaba pe spate, indiferent de pozitia limitatorului)
Raoul
QUOTE(west @ 25 Nov 2005, 15:40)
dupa ce schimbi garniturile de la cilindrii de pe spate ( in caz ca nu sunt ruginiti si ii schimbi si pe ei ) mai regleaza putin cursa libera a pedalei de sub bord, ca am impresia ca e cam mare si pistoanele din pompa nu isi desfasoara cursa completa ( iar cand aerisesti, lichidul de frana iese cu presiune mai slaba pe spate, indiferent de pozitia limitatorului)
*


Cilindrii de pe spate i-am schimbat acum 2 ani cu unii noi (de uzina) si am mers zilnic cu masina. Nu stiu cum se poate regla cursa libera a pedalei sub bord. Imi poti explica mai detaliat?
Multumesc!
west
exista niste piulite din cate imi aduc aminte...
Dreamer
Mai detaliat de atat ... ? smile.gif
west
QUOTE(Dreamer @ 25 Nov 2005, 17:08)
Mai detaliat de atat ... ? smile.gif
*



http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=8562&hl=
Dreamer
west ... multumesc ... maine incerc smile.gif
amc
Salut! N am frane de ani de zile!
cand repar una se strica alta,acum n am frane deloc,daca decuplez spatele(pompa simpla) am frane bunicele pe fata.
Am schimbat garnituri,ferodouri,limitator,chiar si conducta mare care merge spre spate,franele spate sunt cu autoreglare iar pompa de frana este noua schimbata in service!Bineinteles ca nici aia nu au putut sa mi faca franele, au zis ca am tamburii uzati asa ca i am schimbat cu unii autoreglabili dl dezmembrari, si................ bineinteles NU AM FRANE si tre sa decuplez spatele din poma cs am frane!!!! mad.gif excl.gif
Dyda
QUOTE(Raoul @ 24 Nov 2005, 13:18)
Timp de 3 -4 zile dupa ce fac aerisirea la roti am frane beton. Dupa aceasta perioada incep sa apara treptat problemele , ajungand ca la o saptamana sa nu mai am frane aproape deloc. Daca incerc sa franez brusc nu se mai blocheaza rotile si pedala este la fund.
Care ar putea fi cauzele acestei probleme?
Mentionez ca nu sunt pierderi de lichid.
Pompa dublu circuit cu servo.
mad.gif  mad.gif  mad.gif
*



Nu este necesar sa ai pierderi vizibile ptr a patrunde aer in instalatie. Acest lucru se intimpla cel mai des pe la garniturile uzate ce nu mai sunt evazate ci in forma cilindrica. Adica apasind pedala se creeza presiune in circuit si lichidul se comprima, eliberind pedala , lichidul revine de unde a plecat dar in urma lui creeaza vacuum ce automat daca o garnitura nu etanseaza bine va antrena aer pe linga aceasta patrunzind in instalatie. Binenteles ca acesta intra in cantitati ff mici dar deajuns ca in decurs de o saptamina sa inmoaie pedala. Dupa cum se stie aerul este cu mult mai comprimabil decit lichidul si de aici marirea cursei la pedala ( nu ma intreba de raport ca nu-l stiu si nici nu ma intereseaza).
Si acum problema ta, Verifica daca pompa da lichid in vas. Acest lucru se observa in momentul actionarii pedalei si vizualizarea vasului cu lichid. Daca lichidul da in vas acesta va face burburuci sau bule cu aer ca si cind cineva sufla aer in vas, adica garnitura/ri neetanse permit lichidului sa treaca pe linga ele.Dupa cum spui ca la actionare mai energica pedala se duce la fund cam asta ar fi.
Inlocuire garnituri.
Spui ca acum 2 ani ai inlocuit cilindri spate, pai sa fi matale sanatos, daca ai folosit lichid aiurea sa-u dus de mult.Pentru verificarea acestora se procedeaza la anularea spatelui ( cum a facut amc) prin punerea unui dop facut dintr-o conducta. In acest caz pedata trebuie sa fie fff tare , ca si cind ai apasa pe o scara din beton si cursa fff mica. Daca in continuare pedala este semitare si cursa mare , ai defect si pe fata.
Hai sa vedem ce ai inteles din toata vorbaria asta si mai discutam.

Pentru amc Ai tamburi cu autoreglaj pe spate SH, ai/ati incercat sa faceti un prereglaj ptr distanta intre saboti si tambur? Daca nu fal si mai vorbim
Raoul
Acum inteleg cum poate intra aer in instalatia de franare fara a observa scurgeri de lichid de frana.
Voi schimba toate garniturile posibile de la sistemul de franare si va voi tine la curent cu rezultatele (trebuie sa treaca cel putin o saptamana pana voi trage niste concluzii edificatoare).
Multumesc lui Dyda si tuturor forumistilor de pe Dacia Club.
zamolxes
O problema asemanatoare am avut si eu la nova mea:
cand apasam pedala brusc tinea frana fara probleme. daca stateam cu piciorul pe pedala se ducea incet incet pana la fund. Am aerisit de cateva ori, aproape am schimbat lichidul. Am curatat etrierii, chestiile alea de pe spate (nu stiu cum se cheama) si tot asa facea. Intr-un final am schimbat pompa de frana si din momentul ala nu mai am nici o problema. Tre sa mentionez ca nici pierderi de lichid de frana nu aveam, borcanasul era tot timpul plin (il verificam in fiecare dimineata).
amc
Nu inteleg treaba cu "ati" wacko.gif si nu inteleg cu prereglaju,adica am facut pedale repetate si se autoregleaza, teoretic,nu?

Lichidul nu este compresibil, si nu cred ca ia aer pe la garnitura cand e mai usor sa ia lichid din vas!
Un cilindru receptor nu se uzeaza asa usor si chiar daca,nu trage aer pe acolo curge lichid si se va compensa din vasul pompei!
Dyda
QUOTE(amc @ 28 Nov 2005, 20:20)
Nu inteleg treaba cu "ati" wacko.gif  si nu inteleg cu prereglaju,adica am facut pedale repetate si se autoregleaza, teoretic,nu?

Lichidul nu este compresibil, si nu cred ca ia aer pe la garnitura cand e mai usor sa ia lichid din vas!
Un cilindru receptor nu se uzeaza asa usor si chiar daca,nu trage aer pe acolo curge lichid si se va compensa din vasul pompei!
*



Teoretic da ar trebui sa lucreze ansamblul. Dar practic nu va lucra- lucru valabil la un ansamblu vechi , uzat. De ce ? Pentru ca sunt jocuri mari la subansamblele ce realizeaza reglajul, bieleta- sabot, bieleta - levier sector dintat. Cum spuneam fiind jocuri mari reglajul la un dinte nu se mai realizeaza la o cursa f mica a sabotului ci la una mai mare adica cind uzura ferodoului este cu mult mai mare iar distanta dintre ferodou si tambur este cu mult mai mare decit cea admisa( max 0,5 mm ) acest lucru conduce la o cursa mai mare a pedalei si automat realizarea presiunii de frinare cu pedala aproape de podea.
Pentru a elimina aceata distanta mare intre sabot si tambur se va actiona manual ( in cazul cind se constata ca autoreglajul nu functioneaza) asupra sectoarelor dintate - chestia cu prereglajul
Trebuie sa mai stii un lucru. Alimentarea pompei cu lichid se realizeaza numai in pozitie stationara a pistoanelor, in momentul actionarii acestora pompa nu se mai alimenteaza cu lichid pentru ca supapele din pistoane nu mai permit acest lucru.

NU am inteles ce ai vrut sa spui prin si nu cred ca ia aer pe la garnitura cand e mai usor sa ia lichid din vas!

Inca un lucru de consemnat ptr tine. Cilindrul receptor nu se va uza niciodata decit moral. Ce se uzeaza sunt garniturile cilindrului care au un amestec cauciuc special rezistent la compozitia lichidului si nu rezista la PP produse petroliere.
Uzura prematura apare datorita compozitiei proaste a cauciucului, Folosirea unui lichid de frina neconform si ataca garniturile sau cilindri au o rugozitate mai mare la alezaj
amc
Sa desfac azi rotile sa vad daca s a facut auto reglajul, daca da atunci ma bag DIN NOU la pompa, poate supapa nu merge bine!!!!

Ma refeream la garnitura de la pompa, nu cred ca ia aer pe acolo cand poate sa ia mai usor lichid din vas.
Sociopatul Tandru
eu deja m-am obisnuit cu senzatia. asta e viata. la inceput mi-a fost trasa acum merg cu pedala la podea..am schimbat tot..tot ce inseamna cauciuc..discurile este bune, la fel si placile (avand in vedere ca sunt noi)... sa ma ajute dumnezeu si sa nu se lase de tot..
ady_KPK
Il rog pe Dyda sa-mi explice si mie cum se regleaza autoreglabilii aceia? Cum imi dau seama cand sunt reglati corect?
Dyda
Miine mai discutam
amc
In mod normal autoreglabilii se regleaza singuri pe masura ce faci pedala,insa atentie la frana de mana ,tre sa fie la podea si sa nu fie intinsa deloc atunci cand vrei sa reglezi sabotii,faci pedale si invarti de roata tre sa se simta cum freaca saboti de tambur,dupa ce te ai lamurit sigur ca s au reglat poti sa ti reglezi si frana de mana!
gti98
QUOTE(zamolxes @ 29 Nov 2005, 03:23)
O problema asemanatoare am avut si eu la nova mea:
cand apasam pedala brusc tinea frana fara probleme. daca stateam cu piciorul pe pedala se ducea incet incet pana la fund. Am aerisit de cateva ori, aproape am schimbat lichidul. Am curatat etrierii, chestiile alea de pe spate (nu stiu cum se cheama) si tot asa facea. Intr-un final am schimbat pompa de frana si din momentul ala nu mai am nici o problema. Tre sa mentionez ca nici pierderi de lichid de frana nu aveam, borcanasul era tot timpul plin (il verificam in fiecare dimineata).
*



Avut aceeasi problema. Garnituri pompa defecte. Si nici eu nu inteleg cum "e mai usor sa ia lichid din vas". Aerul are vascozitatea muult mai mica, deci intra muult mai usor decat lichidul!!
Aerul in instalatie poate intra si pe la alte garnituri defecte, in special in spate. Garniturile conice, "fusta" de la pistonasele din spate si de la pompa, predispuse la acest defect. La calitatea unor elemente din cauciuc de pe piata 2 ani e o eternitate; chiar cu lichidul extra-super, garniturile proaste se intaresc si primesc aer. Si eu am avut probleme aproape permanente cu franele in spate. Sistemul e pacatos si cu materiale proaste e KKt integral. Cu piesele de fabrica a mers bine vreo 5-6 ani; cand am inceput sa schimb... Atentie, de exemplu la garniturile pentru fata: trebuie ca garnitura sa fie stransa pe piston. Nu va luati dupa vanzator, care ca sa scape de ele spune ca se strang de catre etrier. Daca nu sunt stranse, curg garantat.
Bafta!
raresito
[quote=gti98,10 Dec 2005, 18:45]
Avut aceeasi problema. Garnituri pompa defecte. Si nici eu nu inteleg cum "e mai usor sa ia lichid din vas". Aerul are vascozitatea muult mai mica, deci intra muult mai usor decat lichidul!!

Trebe avut grija si la lichidul de frana. Sa nu pui niciodata lichid de frana cu gradul DOT mai mic fata de cel care il folosesti... Daca folosesti Dot 3 sa nu bagi DOT 2, s.a.m.d.
amc
Era vorba de garniturile de la pompa unde nu poti sa zici ca ia aer pe la garnituri cand are pistonasul legatura libera si permanenta cu vasul de lichid!
Si nici nu cred ca exista "dot 2"!
Raoul
Se pare ca am rezolvat problema.
Am fost la nenea mecanicu' si cand a vazut cum arata lichidul de frana m-a pus sa il schimb imediat (mai ales ca eu foloseam lichid de frana cu alcool pt. completare).
Lichidul a fost schimbat cu DOT4 si acum dupa 2 saptamani toate problemele s-au rezolvat.
Multumesc tuturor pt. sfaturi.
Din punctul meu de vedere topicul poate fi inchis.
argon
Am si eu o intrebare despre placutele de frana si intreb aici.
Am verificat uzura lor, erau mai subtiri decat 7 mm, desi le schimb.
Problema e urmatoarea, de care sa cumpar, astea ultimele erau de SRL, si s-au tocit extrem de repede, in 5000 km sunt gata, dar am fost multumit de ele, nu au scartait niciodata, lumea spune ca alea de origine fac ca trenul, am auzit ca ar exista ecologice, explicati-mi si mie cum e cu placutele.

Si ar mai fi o intrebare, sabotii spate cat tin asa in general, cam la cat se schimba?
sgd_21
Am o problema cu franele. Pedala tine sus dar nu se blocheaza rotile, adica pedala este elastica.
de la ce poate sa fie ...... de la pompa ? sau aer in instalatie ?
Mentionez ca cateodata tine foarte bine.
Daca folosesc frana de mana in parcare pedala tine mai jos.
papamuntz991
aceleasi intrebari ca si ARGON...dupa cat timp se schimba tamburii ,placutele?
Bullix
idem la postul de mai sus, 1 la mana...

2 la mana... cred ca aceeasi problema o am si eu, insa parca ceva e mult mai ciudat... in primul rand, o franare cu vibratie (viteze mari)/zgaltaituri (la viteze mici pana la oprire, cu frecventa zgaltaiturilor proportionala cu viteza)... ca si cum as calca eu frana succesiv... inseamna tamburi ovalizati/discuri de frana descentrate (ori uzate inegal)... nu? Asta e problema cea mai mica...

Problema mare este insa urmatoarea... cam de cand am masina, frana niciodata nu a actionat "simtibil" de la inceputul cursei, ci abia jos de tot, si nici atat... doar la presare... deci la mine variatia tariei franei in loc sa aiba loc in functie de cursa, are loc doar la capatul cursei si in functie de cat de tare o presez acolo jos... intrebare acum: o Dacie cu frane bine puse la punct, are un raspuns cat de cat liniar la frana? adica proportional cu cursa franei? Lichid de frana vreau sa spun ca am aproape pana la refuz, nu vad sa piarda deloc... si am pompa servofrana (nu stiu daca simplu/dublu circuit, pot spune ca din pompa pleaca 3 conducte).

Problema apasatoare e ca desi eu m-am obisnuit in aproape 3 luni de cand o am cu franele ei si mi-a intrat in reflex cat de tare trebuie s-o apas, sunt pus de multe ori in situatia in care, oprind la stop... risc aproape zilnic sa pup pe cel din fata, incat... eu FRANAND ASA CUM M-AM OBISNUIT, rotile incep sa patineze cand nu te astepti. Iar asta dat fiind faptul ca sunt destul de noi toate anvelopele. Concluzia pe care o trag este ca frana mea nu poate actiona liniar, variabil, ci mai degraba ca un ON/OFF (adica ori de loc, ori la maxim)... si de ce zic ca risc zilnic sa patinez pana pup pe cineva, DESI m-am obisnuit cu franele asa cum sunt? Pentru ca probabil, problema se accentueaza in fiecare moment, mai repede decat pot tine pasul cu ea. Parca "ieri nu era asa", "pana acum nu-mi facea d'astea"...

Ce naiba are de nu franeaza normal, incepand de la "usor, tata, usor" pana la "calc-o, frate!"... De ce nu poate varia in tarie in functe de cursa pedalei?
kindeeru56
salut astazi a aparur o problema brusca la frane problema este in felu urmator pana astazi frane beton aztazi can sa franez in trafic am constatat ca daca tineam picioriu pe pedala de frana mai mult se ducea usor pana in podea trebuia sa ridic picioru de pe frana si sa apas din nou pomnpa este de reno 18 cu trei connducte dublu circuit servofrana, lichib(DOT4) nu pierde pe nicaieri in vas nu scade lichidu si problema a aparut brusc sa fie in urma unei frane cu lasarea a jumatate de cauciuc pe asfalt ???si pe loc daca stau cu motoru oprit se comporta la fel sa fie din pompa??? instalatie de frana am verificato acum o luna cand am montat discuri .placute .ferodouri noi si era ok sper sa rezolvam problema. multumesc si astept sfaturi sau pareri.
marcel8989
Ceva asemanator am avut si eu, si mai am inca. Adica: cand fac aerisirea am frana sus, tine beton, te da cu capul de parbriz. Dupa 2, 3 zile se lasa, tine la jumatate. De ce? Am schimbat repartitorul de spate, sabotii sunt buni, placute noi, discuri bune, furtunasele pe fata de frana sunt noi, nu pierde lichid. Pompa este in dublu circuit cu 4 conducte. Mecanicul zice ca sunt eu pretentios, ca vin de pe Logan pe Dacie si am pretentii. Eu iam explicat, ca acum 2, 3 luni aveam frane tapene, gen Logan. Intr-o dimineata am plecat cu masina, si frana era la podea. Am fost la el, aerisit, frane tapene, si mia zis ca daca se lasa sa vin sa schimb repartitorul. A doua zi sa lasat, am fost si am schimbat repartitorul, aerisit, mergea bine. Dar a treia zi la fel. Tot sa repetat, inca si acum tine cam la jumatate. Ce sa intamplat de pe o zi pe alta? Seara aveam frane si dimineata ioc (asta acum 2, 3 luni, de cand au inceput problemele). Cum as putea sa o fac sa tina sus, ca dupa aerisire. Numai bine, si am uitat sa va spun ca la prima pedala este cam la jumatate, a doua imediat este un pic mai sus, dar mai tare si tine si mai bine frana
kindeeru56
la mine au mers beton luni nde zile problema a parut brusc peste noapte de pe o zi pe alta dac pun o fran la semafor pana se opreste masina ajunge si pedala in podea daca iau picioru de pe ia si o apas din nou tine iar la jumate si se duce usol la podea si nu pierd lichid , nu scade nivelu in vas
MECCA
QUOTE(kindeeru56 @ 22 Jun 2008, 13:14)
salut astazi a aparur o problema brusca la frane problema este in felu urmator pana astazi frane beton aztazi can sa franez in trafic am constatat ca daca tineam picioriu pe pedala de frana mai mult se ducea usor pana in podea trebuia sa ridic picioru de pe frana si sa apas din nou pomnpa este de reno 18 cu trei connducte dublu circuit servofrana, lichib(DOT4) nu pierde pe nicaieri in vas nu scade lichidu si problema a aparut brusc sa fie in urma unei frane cu lasarea a jumatate de cauciuc pe asfalt ???si pe loc daca stau cu motoru oprit se comporta la fel sa fie din pompa??? instalatie de frana am verificato acum o luna cand am montat discuri .placute .ferodouri noi si era ok sper sa rezolvam problema. multumesc si astept sfaturi sau pareri.
*


problema poate fi de la un pistonas din pompa, mai precis de la supapa acestuia.Aceasi problema am avuto si eu.Cand calcam frana incet se ducea usor usor la fund, daca calcam brusc frana beeeeton.Am desfacut pompa si intr-adevar la unul din pistonase supapa era terminata.
In legatura cu pompele astea duble.Ce firma mai face pompe bune, ca la masina unui prieten am schimbat 3 pompe si frana pauza.Mentionez ca 2 au fost ASAM si una am incercat-o la mana a 2 a de la obor si tot nu-s frane la masina.Stiti cumva daca in Ro mai exista firme serioase care fac pompe de frana bune??
kindeeru56
si eu am zis la fel pompa e de vina maine o desfac sa vad ce este acolo .oricum va tin la curent
ATM
Pompe de frana si bune si noi (ma refer la 4 conducte ICP) mira-m-as sa mai gasiti. Pentru ca garniturile si corpul sunt facute in podul casei cam la toate. Probabil ca veti lua pompa noua si va trebui demontata si bibilita, asta e. Din experiente proprie vorbesc (in octombrie trecut, cam pe frig ce-i drept, masina a stat 2 saptamani nefolosita-------frane 0----mers cu ea la mecanici, diagnostic - garnituri terminate, rascoapte, crapate, eu mortis sa iau pompa noua, aia m-au avertizat c-o iau degeaba----am luat-o----am dat dreptate mecanicului, calitatea lucrarii si a imbinarilor in interior execrabila. Deci, am reparat pompa veche cu garnituri noi si asta a fost. Dar si acum ma confrunt cu pierderea presiunii la frane usoare - din cauza ca una din garnituri nu etanseaza perfect si pierde usor-usor lichid pe langa ea.
Incep sa realizez ca piesele noi actuale sunt niste rahaturi fata de ce se facea odata, si mare vina o au nenorocitele astea de garnituri: garniturile pompelor noi sunt kko, garniturile cilindrilor spate -idem, garniturile de la vasul expansor am schimbat vreo 6 pana sa gasesc unele bune, iar bomboana de pe coliva - am luat azi o stropitoare de parbriz (electropompa) de Arges (care cica face piese de origine) - prastie, izolatie inexistenta, garnitura descentrata, nu arunca nimic. A trebuit izolata cu silicon sanitar sa mearga (ala rosu n-a vrut sa ma ajute...)
Si cateva raspunsuri la obiect:
-pentru Argon: nu exista un termen exact realistic de schimbat placutele, se schimba cand au uzura, depinde de calitate si de stilul de condus. Totusi, 5000 e cam putin, la mine cam tin 9000-10000. Placutele de frana ecologice au insertii de bronz in ele (care inlocuiesc nu stiu ce compus nociv pentru atmosfera existent in cele clasice, imi scapa acuma denumirea) - cam de aia si scartaie, cand da de un fir mai proeminent de bronz urla. Iar tamburii se schimba cand colturile superioare, de la cilindru, sunt vizibil uzate, cel putin asa stiam eu (ca practic alea ating primele tamburul
-pentru Bullix: 1. da, vibratiile respectiv franarea in suturi 90% sunt din tamburi ovalizati 2. stilul de franare al Daciei tale nu e normal deloc- cat fi de proasta frana, ar trebui sa aiba un raspuns liniar, pentru ca practic frana raspunde oarecum proportional presiunii introduse in circuit. la tine cursa utila incepe de jos (probabil ca daca pedala ar mai avea cursa de inca 2 cm de unde incepe sa tina, ai avea frane normale). Apuca-te deci de aerisit, verificat pompa (poate pistonase blocate, cilindru pompa descentrat?), verifica in mod special reglaje saboti (distanta de tamburi prea mare genereaza pierderi importante in franare) etc etc. pentru ca daca-ti sare ceva in fata masinii, nu te vad bine...
atomicool
ia luminati-ma si pe mine....vreau sa pun servo la DACIA mea....prima problema e ca vechea pompa(simpla) se prinde de caroserie in 2 suruburi...asta care o pun eu are suruburile pe servo,adica ar trebui sa intre in caroserie.....a 2-a problema ,intra servo in gaura de la vechea pompa (gaura din caroserie) ca am impresia ca la servo e mai mare..daca e mai mare ce trebuie sa fac?....cum maresc gaura?....mentinez ca servo are montata pe ea si pompa de frana...adica vreau sa dau jos vechea pompa si sa pun servo+pompa..tot cu simplu circuit......
Minel
Vin si eu cu o intrebare :

Are ceva daca amestec lichidul de frana DOT 3 de la un producator cu alt lichid DOT 3 de la alt producator ??? blink.gif huh.gif

Momentan am DOT 3 de la Lifrom si nu mai gasesc , gasesc doar de alte firme ,dar tot DOT 3 , se poate combina ??
DaciaPower
cam aceleasi probleme le am si eu... cateodata se duce pedala aproape de potea si nu tin bine aproape de loc... cand tine sus imi tin franele cat de cat bine.

Am schimbat :
placute fara, saboti spate, pistonase spate, garnituri etrieri, pompa de frana (dublu circuit) si servo frana "tulumba"
Ma poate lamurii si pe mine cineva?
atomicool
ia luminati-ma si pe mine....vreau sa pun servo la DACIA mea....prima problema e ca vechea pompa(simpla) se prinde de caroserie in 2 suruburi...asta care o pun eu are suruburile pe servo,adica ar trebui sa intre in caroserie.....a 2-a problema ,intra servo in gaura de la vechea pompa (gaura din caroserie) ca am impresia ca la servo e mai mare..daca e mai mare ce trebuie sa fac?....cum maresc gaura?....mentinez ca servo are montata pe ea si pompa de frana...adica vreau sa dau jos vechea pompa si sa pun servo+pompa..tot cu simplu circuit......


am inlocuit pompa vechecu cea care era cu servo...pedala tine foarter jos..am frane dar nu multumitor......trebuia sa-i pun neaparat si servo sau de ce nu tin franele ca lumea...am facut aerisirea ca la carte....pompa...spate dr......sp stg...dr fata ...stg fata....de tinuttin ,dar jos de tot....trebuia sa-i montez si servo????
pcostica
daca tot ai pus-o cu servo las-o asa,problema nu e de la servo!Daca ai reglat excentricele cum trebuie si ai aerisit instalatia poti suspecta chiar pompa de frana(garnituri proaste,supape neetanse).
Bafta!
soulraven
si eu am cateva probleme cu franele, pedala imi tine foarte jos, dar daca ridic pedala cu piciorul si franez din nou am frane prefecte si imi tine foarte sus.....dar dupa o frana apoi iara nu imi mai revine pedala si iara tine foarte prost.....de la ce poate fii?
kindeeru56
astazi am rezolvat problema cu franele am demontat pompa am curatato am spalato cu detergent LICHID iam schimbat garniturile si supapele de cauciuc de pe fiecare pistonas pe care leam confectionat.am montat pompa si sa schimbat total situatia.franele sunt beton doar ating pedala si risti sa musti din volan, cunalte cuvinte prima chestie care trebuie facuta la demontarea pompei este verificarea supapelor de pe fiecare pistonas din caza lor devine pedala elastica si se duce pana in podea daca se mentine apasata in comntinuare daca nu se pot confectiona se cumpara pistonasele cu totul (de preferat) la final osa aveti satisfactie maxima pana la urma merita osteneala.succeS
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.