Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: La cald moare motorul
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
nRobert
Salut baietii, am si eu o problema .. cand e motorul cald, motorul ori are tendinta sa se opreasca, ori se opreste. Si cateodata in treapta mica (a 2-a) imi da un mic rateu. Cauze ?
E posibil sa fie bobina ? Fișe ? Bujiile le-am schimbat de curând
Alta problema, (cred) aprox. la o saptamana trebuie sa completez cu lichid de racire, puțin ce-i drept, și am doar apa in instalatie, fara antigel... E normal?

Edit: La relanti parca merge puțin de tot intrerupt .. gen da mici rateuri. Dar aproape insesizabile
matache macelaru
bobina inductie de verificat,dar si bujiile nou schimbate sa nu cumva sa fie incompatibile si sa pierzi compresie pe la ele,
nRobert
QUOTE(matache macelaru @ 1 Aug 2016, 19:40)
bobina inductie de verificat,dar si bujiile nou schimbate sa nu cumva sa fie incompatibile si sa pierzi compresie pe la ele,
*


Bobina de inductie cum as putea sa o verific ? Bujiile mi-a zis vanzatorul ca sunt de origine, scrie renault pe ele
Maiorul
Ai simtomele unei bobine fisurate pe fund....incearca sa gasesti pe cineva cu o sn,solenza sau logan care sa iti imprumute bobina ptr teste, daca zici ca sunt noi bujiile nu le schimba doar daca ai posibilitatea sa verifici cu o lera distanza dintre electrod 0,9mm .
...mai verifica/curata senzorul de turatie [attachmentid=1628039727]
nRobert
QUOTE(Maiorul @ 8 Aug 2016, 09:23)
Ai simtomele unei bobine fisurate pe fund....incearca sa gasesti pe cineva cu o sn,solenza sau logan care sa iti imprumute bobina ptr teste, daca zici ca sunt noi bujiile nu le schimba doar daca ai posibilitatea sa verifici cu o lera distanza dintre electrod 0,9mm .
...mai verifica/curata senzorul de turatie [attachmentid=1628039727]
*


Ok, o sa vad de la cine imprumut bobina sa o testez. Legat de apa la motor ? Ti-am zis, eu momentan am EXCLUSIV apa la motor ... la aprox 2 sapt. completez cu putina apa pentru ca se apropie de minim, nu scade sub. E normal ? E din cauza ca am doar apa ?
Maiorul
Nu am inteles unde ai apa.....la motor sau sub motor . Daca apa iti intra in motor este foarte nasol , desfa capacul pe unde torni ulei sa vezi daca are clabuci - posibil garnitura de chiulasa impuscata daca ai sub motor( pe jos) poate ai fisurat radiatorul sau un furtun (e un caz mult mai fericit ) sau poate ai umblat la instalatia de racire si nu s-a aerisit bine .

8 Aug 2016, 11:53:
si apropo pune si u niste antigel 1/1 vezi ca gasesti pe la Auchan la 8lei sticla 1l ...antigelul mai are si rol de ungere pe la pompa , apa simpla poate sa corodeze pe unde trece prin motor(cred)....asta daca vrei sa mai tii masina .
[attachmentid=1628039757] - unii o sa iti zica ca este G12 si nu este bun ....dar este perfect compatibil ptr motoarele tip D adica fara nitriti,nitrati,silicati...bla bla , etc .
nRobert
QUOTE(Maiorul @ 8 Aug 2016, 11:43)
Nu am inteles unde ai apa.....la motor sau sub motor . Daca apa iti intra in motor este foarte nasol , desfa capacul pe unde torni ulei sa vezi daca are clabuci - posibil garnitura de chiulasa impuscata daca ai sub motor( pe jos) poate ai fisurat radiatorul sau un furtun (e un caz mult mai fericit  ) sau poate ai umblat  la instalatia de racire si nu s-a aerisit bine  .

<span class='edit'>8 Aug 2016, 11:53:</span>
si apropo pune si u niste antigel 1/1 vezi ca gasesti pe la Auchan la 8lei sticla 1l ...antigelul mai are si rol de ungere pe la pompa , apa simpla poate sa corodeze pe unde trece prin motor(cred)....asta daca vrei sa mai tii masina .
[attachmentid=1628039757]  -  unii o sa iti zica ca este G12 si nu este bun ....dar este perfect compatibil ptr motoarele tip D adica fara nitriti,nitrati,silicati...bla bla , etc .
*


Apa care face racirea motorului. Nu am nicaieri, nici la motor nici sub, Am zis doar ca, cam la 2 sapt trebuie sa completez
Iulikk
Cum aratau bujiile cand le-ai schimbat? Scoate abur pe esapament? Nu e normal sa se duca apa din vas....
nRobert
QUOTE(Iulikk @ 8 Aug 2016, 14:06)
Cum aratau bujiile cand le-ai schimbat? Scoate abur pe esapament? Nu e normal sa se duca apa din vas....
*


Bujiile erau negre. Nu scoate abur, decat dimineata cand e racoare si e motorul rece. Si e putina negreala pe esapament :-/ .. in rest, nimic iesit din comun. Niciun pic de fum, nici abur, nimic
klaus
Cu racirea ai radiatorul fisurat, problema clasica la DSN. Cu speranta ca e ala de racire a motorului si nu cel de la aeroterma din interior.
Poti taia o spira din arcul busonului de la vasul de expansiune sau pune un capac de Solenza.
Evident, dupa ce rezolvi cu radiatorul (maclavais de acoperit gaurile, altul etc)
nRobert
QUOTE(klaus @ 8 Aug 2016, 15:54)
Cu racirea ai radiatorul fisurat, problema clasica la DSN. Cu speranta ca e ala de racire a motorului si nu cel de la aeroterma din interior.
Poti taia o spira din arcul busonului de la vasul de expansiune sau pune un capac de Solenza.
Evident, dupa ce rezolvi cu radiatorul (maclavais de acoperit gaurile, altul etc)
*


Unde e arcul ala?
nRobert
Am schimbat bobina de inductie, problema persista. LA fel, cand se incalzeste motorul se ingatuie intra-2 -a si se opreste motorul cand o las pe liber, la relanti
klaus
Gatuirea la cald e data de alimentare sau aprindere.
Cum la rece motorul e setat pentru un relanti mai mare (injectie mai multa), prima data m-as uita la aer fals (de la frana, de la recuperare vapori benzina).
Dupa care m-as uita la alimentare (regulatorul de pe rampa.
In continuare as verifica sonda lambda (care modifica amestecul cand motorul este cald). Sa fie in parametrii, sa se incalzeasca.

Asta in situatia in care zici ca ai verificat partea de aprindere (bobina, bujii).

Dupa care as trece la chestii mai grele (reglare tacheti, de ex)

Ai putea incerca si o diagnoza, poate apar niste erori care sa te ajute.
nRobert
QUOTE(klaus @ 11 Aug 2016, 20:45)
Gatuirea la cald e data de alimentare sau aprindere.
Cum la rece motorul e setat pentru un relanti mai mare (injectie mai multa), prima data m-as uita la aer fals (de la frana, de la recuperare vapori benzina).
Dupa care m-as uita la alimentare (regulatorul de pe rampa.
In continuare as verifica sonda lambda (care modifica amestecul cand motorul este cald). Sa fie in parametrii, sa se incalzeasca.

Asta in situatia in care zici ca ai verificat partea de aprindere (bobina, bujii).

Dupa care as trece la chestii mai grele (reglare tacheti, de ex)

Ai putea incerca si o diagnoza, poate apar niste erori care sa te ajute.
*


Am bagat tester-ul pe ea, mi-a aparut o eroare legata de sonda lambda. E posibil sa se opreasca din cauza asta?!
Edit: Am gasit antigel pe presul din dreapta, a curs din radiatorul din interior?
Maiorul
Posibil , am mai citit cazuri tot la SN-uri ...cel putin ai gasit raspuns la completarea periodica cu antigel .
nRobert
QUOTE(Maiorul @ 16 Aug 2016, 11:10)
Posibil , am mai citit cazuri tot la SN-uri ...cel putin ai gasit raspuns la completarea periodica cu antigel .
*


Da, pentru moment am anulat caloriferul din interior pana cumpar altul. E ok acum, nu mai pierd apă. Si pe tester mi-a aparut ca sonda lambda are probleme. biggrin.gif Ma gandesc ca din cauza asta s-ar oprii biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.