QUOTE(torquemada @ 29 Jun 2019, 10:01)
30 și 87a dai plus în faza necesară
Amandoua fazele numai pe farurile cu lumina de drum? La un far o faza, la al doilea cea de-a doua faza?
A. Dacia 1310 are un releul situat in compartimentul motor, numai pentru farurile dinspre centru, acest releu il las conectat pe farurile dinspre centru pentru ,,faza lunga,,.
B, scot mufele de la farurile dinspre exterior si le las pe contra aripa.
C, conectez (cu papuc- cositorit la un capat si cu papuc saiba diam.7 la celalalt) un cablu flexibil izolat cu sectiune 1,5 mmp intre borna faza a becului (lamela pol din dreapta becului cum te uiti dinspre soclu) si contactul de la senzorul de presiune ulei (piulita M5).
La acest bec conectez un cablu flexibil izolat cu sectiune 1,5 mmp intre borna de masa a soclului de bec (lamela din stanga) si masa masinii.
(D, las la lamela de sus a soclului de bec, polul fazei lungi, neconectat, deocamdata).
E, sa vad dupa legaturile facute, cum functioneaza si daca nu se ard becurile la pornirea de motor.
Nu pun inca releu suplimentar pe acest circuit, las la proba numai direct conectat cum am descris mai sus, multumesc.
Voi porni motorul cu blocul de lumini in repaus (0).
Functioneaza si iata cum:
A. Releul existent este lasat conectat asa cum era, pe clasic. Mufele de la farurile interioare sunt lasate, asa cum erau pe clasic.
B, C. Mufele de la farurile exterioare le decuplez, scot papucii din ele si nu se mai folosesc la faruri decat doi papuci, cel de la masa (stanga cum privesti soclul de bec din spate) si cel de la faza lunga, (cel de deasupra la mijloc). Izolez papucul ramas pe liber, cel care era pe lamela din dreapta si il leg de un cablu sa nu oscileze aiurea. Pe lamela din dreapta pun papuc legat la plusul bobinei de inductie, acolo unde se afla deja conectat cablul cu papuc de la Gotronic AT 01. Pe celalat contact al bobinei se afla montajul Gotronic, cutiuta rosie.
Cablul de conectare faza scurta de la farul din exterior de pe partea pasagerului, a fost trecut prin fata radiatorului, jos la cablul existent acolo, este larg si nu este in contact cu fata radiatorului.
Am amandoua luminile din stanga aprinse cum pornesc masina. Pentru pozitii, pentru faruri si pozitii, pentru faza lunga si pozitii, totul a ramas identic, clasic.
Releu suplimentar inca nu am pus langa cel existent, clasic.
Am in faruri becuri de far clasice, cu cupola mare, nu halogen. Desi am flansa adaptor sa pot pune bec halogen H4 in far clasic Dacia 1310, inca nu pun. As pune numai la farurile interioare, pentru ca au releul existent pe masina.