Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce ne arata indicatorul de "incarcare baterie"?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bunoara
Acum o saptamana a trebuit sa schimb bateria. Apoi s-a constatat ca releul de incarcare dadea 14,8 in loc de max admis 14.4 deci s-a inlocuit. Faza e ca pe bateria veche cu releul vechi acul indicatorului statea pe linia de jumatate cu mici variatiuni stanga-dreapta functie de turatie si de consumatori. Acum, cu noile elemente instalate constat ca la relanti daca am aeroterma pe 1, faza scurta si dezaburitor spate ajunge aproape pe rosu sau chiar pe rosu, daca turez e la jumatatea distantei intre rosu si linia de mijloc. Este bine asa? De fapt ce indica si cum trebuie sa indice normal? Nu de alta dar sa remediez cat bateria si releul sunt in garantie...
horsewhisperer27
nu te lua dupa acul din bord!
nu e suficient de fidel, si indicatia data de el nu e in timp real!

masoara cu aparatul incarcarea pe baterie la relanti, conform certificatului bateriei!
(ceea ce trebuia sa faca de altfel si nenea de la garantie)

daca e ok, mergi linistit!
Ov
io stiam ca jigodia aia de indicator arata cat incarca alternatorul.

Am observat ca dimineata, dupa ce pornesc masina (dupa o noapte de frig) indicatorul sta fix la jumate. Dupa ce merg un timp (si probabil se incarca bateria) il vad cum cade la prima treime.

Noaptea, cu faruri/aeroterma/dezaburire/stergatoare, la relanti e cazut pe rosu. In mers se ridica la prima treime.
fnp
QUOTE(bunoara @ 24 Nov 2005, 23:40)
Acum o saptamana a trebuit sa schimb bateria. Apoi s-a constatat ca releul de incarcare dadea 14,8 in loc de max admis 14.4 deci s-a inlocuit. Faza e ca pe bateria veche cu releul vechi acul indicatorului statea pe linia de jumatate cu mici variatiuni stanga-dreapta functie de turatie si de consumatori. Acum, cu noile elemente instalate constat ca la relanti daca am aeroterma pe 1, faza scurta si dezaburitor spate ajunge aproape pe rosu sau chiar pe rosu, daca turez e la jumatatea distantei intre rosu si linia de mijloc. Este bine asa? De fapt ce indica si cum trebuie sa indice normal? Nu de alta dar sa remediez cat bateria si releul sunt in garantie...
*



Indicatorul din bord este destul de bun doar ca nu indica la fel pe doua dacii!http://www.daciaclub.ro/style_images/1%5B2%5D/folder_post_icons/icon1.gif

Fa niste masuratori cu un multimetru digital (sa aiba bateria buna) in diferite cazuri (cu consumatori, fara, cand este pe rosu, pe mijloc, etc...) si tine minte valorile tensiunii in functie de pozitiile acului.
Si la mine se duce pe rosu la ralanti (12.6v) cu aeroterma si faza scurta. Daca ai alternator de 36A asta este, nu poate incarca mai mult la relanti - nu ai ce-i face (poti mari turatia de relanti dar o sa creasca consumul).
tunderbird
Indicatorul in discutie este un voltmetru termic. Fiind voltmetru el este legat in paralel cu bateria si este trecut prin cheia de contact pentru ca altfel ar indica si atunci cand masina stationeaza.
Dat fiind faptul ca este termic (adica acul indicator este actionat de un element rezistiv care se incalzeste mai tare sau mai incet in functie de tensiunea masurata, modificandu-si astfel forma prin dilatare respectiv contractare) precizia lui nu este prea ridicata. Daca se mai adauga si temperatura mediului ambiant si oboseala elementului termic, care sta mereu fierbinte, precizia aparatului chiar lasa de dorit.

Deci, asa cum s-a mai spus, singura solutie este verificarea lui cu ajutorul unui voltmetru de calitate.

QUOTE
Ov Posted 28 Nov 2005, 09:49
  io stiam ca jigodia aia de indicator arata cat incarca alternatorul.

Am observat ca dimineata, dupa ce pornesc masina (dupa o noapte de frig) indicatorul sta fix la jumate. Dupa ce merg un timp (si probabil se incarca bateria) il vad cum cade la prima treime.

Noaptea, cu faruri/aeroterma/dezaburire/stergatoare, la relanti e cazut pe rosu. In mers se ridica la prima treime.


Pai este normal ceea ce spui tu. Dimineata cand pornesti masina, tensiunea bateriei scade, regulatorul de tensiune al alternatorului sesizeaza acest lucru si "comanda" incarcarea bateriei. El "comanda" incarcarea bateriei printr-o tensiune de excitatie marita la bornele (carbunii) rotorului, rezultatul final este o tensiune marita la bornele bateriei pe care o sesizeaza si voltmetrul termic.
Dupa ce mergi un timp, bateria se incarca, regulatorul de tensiune "vede" o tensiune marita la bornele bateriei si reduce din excitatie, mentinand o incarcare cvasiconstanta in continuare.

Cand esti cu multi consumatori cuplati dar motorul este la relanti, incarcarea nu este suficienta oricat de mult ar excita regulatorul de tensiune, daca accelerezi se rezolva problema.

Comportamentul este normal, singura problema este etalonarea voltmetrului termic, pentru ca in mod normal la relanti cu toti consumatorii cuplati ar fi trebuit ca acul indicator sa fie la limita zonei verzi, iar in conditii de incarcare normala in centrul zonei verzi.

Deci singura solutie asa cum am zis mai sus.
tuner
iti dau un sfat pune un alternator calumea cu releu de incarcare incorporat si oricati consumatori ai avea ramane fix pe mijloc

eu am alternator bosch de 55 ah si pot sa aprind proiectoare aeroterma stergatoare faza lunga si acu sta fix parca nici nu simte consumul
Muttley
De unde ai alternatorul ala? E special pt Dacie? E nou? Se gasesc de cumparat?
gti98
QUOTE(tuner @ 29 Nov 2005, 04:28)
iti dau un sfat pune un alternator calumea cu releu de incarcare incorporat si oricati consumatori ai avea ramane fix pe mijloc

eu am alternator bosch de 55 ah si pot sa aprind proiectoare aeroterma stergatoare faza lunga si acu sta fix parca nici nu simte consumul
*



Si eu am constatat ca alternatorul de 30-36 Amperi e cam mic pentru dotarile moderne. In plus ar trebui luat in considerare si faptul ca toate regulatoarele de tensiune au (ar trebui...wink) sa aiba o corectie termica: la rece tensiunea reglata e ceva mai mare decat la cald. ( Ma refer la ambiant, nu la motor!) Deoarece regulatorul nu poate fi complet izolat de caldura degajata de motor (mai ales la cel incorporat in alternator, care se incalzeste destul de binisor cand acesta munceste din greu sa alimenteze faruri/ventilatie/dezaburire/stergatoare + harmalaia la moda in "aspiratorul de gagici", indicatia poate varia in sensul ca arata la inceput mai mult (cand generatorul e inca rece), apoi mai scade, desi, asteptandu-ne sa incarce, ne asteptam sa arate din ce in ce mai mult, apoi sa se stabilizeze la optim.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.