La clapetele de aer se ajunge foarte greu ( piesa respectiva se numeste perete de incalzire, e ieftina ... max 300k ). Trebuie demontat bordul jos, toate firele si " ornamentele" de carton, abia apoi il poti demonta pe ala. Eu am incercat sa-l demontez, dar m-am lasat pagubas ( am avut ocazia in prealabil sa incerc aceasta operatiune pe o masina de la dezmembrari ... atunci am vazut cat de creu este ).
Ce poti face sa deblochezi clapetele respective :
1. Sa te bagi sub bord si sa tragi cu un cleste de cabluri si sa le blochezi in pozitia deschis.
2. Sa demontezi grila dintre parpriz si capota, sa scoti caloriferul afara; in felul acesta o sa ai un pic acces la ele sa vezi daca sunt blocate si in ce pozitie. Daca sunt blocate pe inchis, aplici pct. 1 si le ajuti sa se miste cu mana ( operatia asta se face in 2 ).
Cand caloriferul este demontat, maergi pana in casa si fa-i o baita
. Scoti acel cap de la dus si cu furtunul, care are presiune mare il cureti ( int si ext ... polisarea ramane la atitudinea ta daca o faci
)
Il lasi sa se usuce, iar la remontare ai grija sa izolezi caloriferul, adica sa nu treaca aer rece pe langa el. Vezi ca este un topik in acest sens. Apoi izolezi grila sa nu scape aer pe langa ea, sau sa traga aer fals. Fii atent la toate detaliile, sa nu iti scape ceva.
Daca ai vetilatorul bun si izolat bine, cu un termostat de iarna nu o sa mai ai probleme cu dezaburirea parprizului sau cu caldura in iarna asta.