Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimba greu cutia dacia 1310
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bejanandrei
Va salut, detin o dacie 1310, an 97, cutie viteze 5 trepte, 50 000 km. Problema este: cand pornesc masina si parcurg cu ea pana in 20 km cutia de viteze se comporta perfect, dupa, mergand mai mult cu ea cutia devine greoaie, rigida, schimba mai greu si iese mai greu din viteze, cand merg in turatii mari senzatia este mai accentuata, am schimbat uleiul din cutie, nicio diferenta, ambreiajul se comporta bine, nu are probleme, desi cred ca acolo e problema, repet doar dupa ce merg in jur de 20 min cu ea,atunci schimba greu, toate vitezele. Asa e de cand am luat.o. astept niste sfaturi, mulțumesc!
address
Salut.
Din descriere, se pare că simptomul e legat de incingerea cutiei, se micșorează jocurile si apar frecări mari la sincroane (si nu numai).
Acum, trebuie văzut de ce:
Ori ambreiajul patinează, si încinge cutia ( atenție la jocul cablului, de 3mm, care se micșorează cu uzura, si patinează ambreiajul - verifici mergand intr-a 4-a si călcând accelerația brusc, dacă motorul tureaza exagerat, inseamna ca ambreiajul patineaza), fie cutia e bolnavă din turnare, si pinioanele au linia de evolventă deplasată, ceea ce duce la frecări mari si incingere.
Mai poate fi de la diferențial prea strâns lateral (jocul se reglează din rozetele care țin semeringurile de planetara - dacă cineva le-a schimbat fără să memoreze poziția rozetelor, diferențialul are joc prea mic, trebuie slăbită rozeta stânga, si strânsă cea din dreapta, si verificat la mâna să nu bata; în mod normal, se da cutia jos, si se reglează astfel încât să se poată roti diferențialul doar la 5kg forță - se înfășoară pe el o sfoară trasă cu un cântar...). Se poate regla si după ureche, dacă e absolut necesar - atenție la plecarea de pe loc, să nu "cloncane" diferențialul, apoi se mai strânge cam 15grade rozeta stânga.
Mai poate fi de la rulmenți de cutie gripati sau care patinează în locas, am întâlnit cazuri. Dar rulmenții "huruie" (gripati) sau "șuieră" (când patineaza în carcasă).
Trebuie verificate pe rând toate astea.
Poți încerca și cu ulei 75W80, în loc de 80W90, dar nu va rezolva total problema.
Succes cu remedierea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.