Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ghiduri
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
andu911
Stie cineva daca merg ghiduri cu simeringuri, in locul celor fara ?
romulus
Da ce-s alea?
andu911
QUOTE(romulus @ 28 Nov 2005, 17:05)
Da ce-s alea?
*


cilindru ala din chiulasa in care sta coada supapei
andutzu
Exista diferente intre chiuloasele care au avut simeringuri din fabrica fata de cele care nu au avut? (tip mai vechi, motoare de 1.3) Si pe mine m-ar interesa daca merg puse.Am dat chiuloasa jos, supapele... dar nu-mi dau seama cum vin fixate. Am luat un set de simeringuri (goetzte) dar nu am reusit...poate cineva sa posteze o poza.Sau sa explice asa ca la clasa a I-a smile.gif) Mi-ar fi de mare ajutor. multumesc!
andu911
QUOTE(andutzu @ 28 Nov 2005, 20:59)
Exista diferente intre chiuloasele care au avut simeringuri din fabrica fata de cele care nu au avut? (tip mai vechi, motoare de 1.3) Si pe mine m-ar interesa daca merg puse.Am dat chiuloasa jos, supapele... dar nu-mi dau seama cum vin fixate. Am luat un set de simeringuri (goetzte) dar nu am reusit...poate cineva sa posteze o poza.Sau sa explice asa ca la clasa a I-a smile.gif) Mi-ar fi de mare ajutor. multumesc!
*



pai eu ce zic aici icon_mrgreen.gif trebuie alte ghiduri, dar nu stiu daca merg montate in locul celorlalte
andutzu
QUOTE(andu911 @ 28 Nov 2005, 22:55)
pai eu ce zic aici  icon_mrgreen.gif trebuie alte ghiduri, dar nu stiu daca merg montate in locul celorlalte
*


Aha... deci de ghiduri depinde.Inteleg ca astea care au montate simeringuri sunt altfel. merg schimbate, chiar am vazut la un magazin de cumparat.Singura chestie e ca nu le poti schimba acasa.Eu am incercat sa scot unul de la o chiuloasa veche si nu am reusit, l-am facut tandari.E facut dintr-un maretial casant, cred ca fonta... si sunt bagate prin presare.
andu911
se scot la cald biggrin.gif
diaconuliviu
QUOTE(andu911 @ 29 Nov 2005, 00:08)
se scot la cald  biggrin.gif
*


Si nu-s din fonta, e un otel special, parca identic cu cel de la scaune (stelit ii spune).

Simeringurile se pun pe orice ghid, ghidurile is toate la fel. In plus, pe acel pachet in care-s simeringurile se arata montajul iar pe schita ghidurile arata "lise", fara eventuale santuri.

Recomandarea este sa le pui lipite cu instanturi pe baza de cianoacrilat, altfel se pot desprinde de pe ghid.
moshulik
La oltcit se intalneste frecvent problema asta a iesirii semeringurilor de supape de pe ghiduri => ajunge ulei mult in camera de ardere. Cea mai buna solutie pentru ca semeringurile sa nu mai iasa acolo este montarea unor opritoare de semeringuri, niste piese confectionate artizanal, sub forma de "degetar gaurit" sa zic asa, care sunt tzinute apasate spre chiulasa de catre arcul supapei si care la randul lor "prind" semeringul si il fixeaza pe ghid, pentru a nu mai fi antrenat de coada supapei si scos de la locul lui. Personal nu stiu cum se executa opritoarele respective, probabil din tabla de aluminiu, deoarece forta care trage de semeringuri in sus rezulta mai mult din vibratzii si din forta de frecare intre coada supapei si semering, deci nu trebuie ceva prea solid, ci doar functional. Spre deosebire de lipirea cu adezivi, metoda asta cu "tabla-degetar" se comporta mult mai bine in diferite regimuri termice, adezivii nu stiu cat de bine prind daca suprafetele nu sunt foaaarte bine curatate de ulei si cum se comporta la variatiile de temperatura si dilatari.
andu911
diaconuliviu stiu sigur ca sunt putin diferite cele cu simeringuri de cele fara, au un sant in care stau simeringurile.
Merge si fara, am incercat, dar ies in cateva mii de km.
Ideea e sa le scot pe astea si pun altele...vreau sa fiu sigur ca se poate.
diaconuliviu
QUOTE(andu911 @ 29 Nov 2005, 12:29)
diaconuliviu stiu sigur ca sunt putin diferite cele cu simeringuri de cele fara, au un sant in care stau simeringurile.
Merge si fara, am incercat, dar ies in cateva mii de km.
Ideea e sa le scot pe astea si pun altele...vreau sa fiu sigur ca se poate.
*


OK, ca sint identice mi-a confirmat si cel ce mi-a rectificat chiulasa si supapele; e posibil sa ai totusi dreptate; de scos se scot cu presa, parca si in Mondiru arata cum.
andutzu
Nu mai inteleg nimic... Eu am incercat sa le pun dar mi se parea ca ies prea usor... ce sa facem, le lipim?
diaconuliviu
QUOTE(andutzu @ 29 Nov 2005, 17:57)
Nu mai inteleg nimic... Eu am incercat sa le pun dar mi se parea ca ies prea usor... ce sa facem, le lipim?
*


Daca poti gasi sau manufactura acele "degetare" de care scria colegul mai sus, e cel mai bine; daca nu, lipite cu superglue sau altceva gen cianoacrilat. Evident, stergi cit mai bine si degresezi pe acolo. Dar, iti recomand acele degetare; chiulasa ta zici ca e demontata, deci poti face masuratori.
andutzu
As face da nu-mi dau seama (nu inteleg) cum vin facute. blink.gif Am o chiuloasa de rezerva si am sa fac pe ea experimente... sa vad ce o sa iasa.
moshulik
Uite, am facut o schitza, este o vedere din lateral, nu stiu cat e de tehnica, dar cred ca se intelege. Se vede din lateral ghidul (care traverseaza chiulasa in jos, pana in galerie), peste ghid vine semeringul (care are contact cu coada supapei - si o curata de ulei), iar peste semering vine degetarul, care in partea de jos se "evazeaza" pentru a ajunge sub arcul supapei (si in felul asta este fixat pe chiulasa, iar el fixeaza la randul lui semeringul, tinandu-l la fel, apasat pe ghid si spre chiulasa).

Cotele le iei usor, insa doar dupa ce ai montat ghidurile si semeringurile pe ghiduri - ghidurile trebuie sa iasa toate din chiulasa fix la acelasi nivel (n-are nimic daca degetarul e prea mare, semerigul va urca sa zicem 1mm-2 de pe ghid, dar sa nu iasa de tot).

Nu prea merge vad sa atasez poze aici, o sa o urc pe web.

http://www.oblon.home.ro/opritor%20semerin...20(degetar).JPG

andutzu
Acum inteleg...
AC
QUOTE(andutzu @ 28 Nov 2005, 20:59)
...Am luat un set de simeringuri (goetzte) dar nu am reusit...
*


cat costa un set de simeringuri? din ce material sunt facute (feros, neferos?)
andutzu
Un set aproximativ 160.000lei.(goetze).Sunt facute dintr-un inel metalic si un "manson" (simeringul propriuzis) smile.gif de cauciuc.
ydaniel
semeringuri,recomand goetze si ghidurile de supape sunt unele made in frANce ,facute pt r12 ,tmx sau tjx nu mai stiu exactr
andutzu
Am incercat pe o chiloasa care nu a avut simeringuri sa-i montez.Am curatat bine chiuloasa cu o perie de sarma rotativa montata pe bormasina.Dupa aceea le-am montat si am incercat sa vad cat de greu ies.Rezultatul: aproape ca nu le mai puteam scoate, ba chiar am stricat cateva.Deci eu zic ca merg montate.Problema ar fi cum se comport la caldura si cand au ulei pe ele.Cred ca totusi e bine sa le lipesti cu ceva...
andu911
Uite cum arata un ghid la care se pun simeringuri. Am scris si mai sus, ca nu rezista simeringul pe ghid, daca acesta nu e prevazut cu un canal de sustinere. Puneti semeringuri si verificati dupa cateva mii de km cate mai sunt la locul lor.

La ghidurile prevazute cu santuri, simeringurile mai ies doar cu forcepsu, sau rupte de acolo.

Cam asa arata si cele de dacie, daca o sa cumpar, o sa le fac o poza la cele noi si la cele vechi.
Cand a aparut motorul de 1300 nu existau simeringuri si era normal sa nu fie prevazute cu nici un canal.

user posted image
andutzu_84
Scade sezizabil consumul de ulei daca montezi simeringuri ? Sau asta e mai mult un "moft" ?
gti98
QUOTE(moderatorul @ 24 Mar 2006, 07:26)
Scade sezizabil consumul de ulei daca montezi simeringuri ? Sau asta e mai mult un "moft" ?
*



Pana acum nu auzisem de simeringuri la ghidurile de supape. Daca imi pot exprima o parere, asta ar fi cam urmatoarea: cozile le supape cum se mai ung fratilor daca montati inelu ala la limita ghidului dinspre coada supapei, adica acolo unde vine uleiul? Da, exista un mic consum de ulei; pe la supapele de admisie, depresiunea aspira uleiul in cilindri unde arde, pe la evacuare se carbonizeaza spre esapament, dar cantitatea ar trebui sa fie f mica din toleranta (redusa) intre diametrul cozii supapei si diametrul gaurii. Sau jocul e asa de mare ca-i trebuie "segmenti"? Mi-a spus mie o "pasarica" ca a existat unu' pe nume Ettore Bugatti care a vrut (si unii spun ca a si reusit )sa faca o masina mai buna ca Rolls-Royce. (Asta intre razboaiele mondiale) Si mai zicea basmul asta ca motoarele lui Bugatti nu aveau simeringuri, tolerantele la jocurile intre piesele in miscare (e vorba de arborele cotit si de rotatie fara translatie) asigurand "etansarea"!! Voi ce parere aveti de chestia asta? Scuze daca considerati mica mea divagatie off-topic.
Si in alta ordine de idei, in manualele despre Dacie pe care le am eu (Mondiru edI si II) scrie negru pe alb ca "ghidurile si scaunele de supapa sun presate in chiulasa si NU se inlocuiesc". In mintea mea cea ingustata de colesterol ma gandesc ca aluminiul e destul de moale si nu stiu daca suporta smulgerea ghidurilor vechi si re-presarea (cum, cu ciocanul?) a celor noi. Ma rog, fiecare e liber sa incerce...
Eu va doresc sincer succes!!
dex0906
vroiam sa scriu ce a scris si gti98 cu ungerea ghidurilor; am facut o poza la un ghid la o chiulasa de 1300 pe care o am linga mine si vad ca capatul ghidului e ascutit (conic) deci nu vad cum ar sta un semering la astfel de chiulase de 1300...
decrvl
Andu sa stii ca eu am modificat chiuloasa si am pus ghiduri goetze.Merge fff bine de vreo 3 ani.Modificarea s-a facut in Buc la un service pe la Diham cam pe unde e Petrom in spate.
andutzu_84
QUOTE(gti98 @ 25 Mar 2006, 19:33)
Pana acum nu auzisem de simeringuri la ghidurile de supape. Daca imi pot exprima o parere, asta ar fi cam urmatoarea: cozile le supape cum se mai ung fratilor daca montati inelu ala la limita ghidului dinspre coada supapei, adica acolo unde vine uleiul? Da, exista un mic consum de ulei; pe la supapele de admisie, depresiunea aspira uleiul in cilindri unde arde, pe la evacuare se carbonizeaza spre esapament, dar cantitatea ar trebui sa fie f mica din toleranta (redusa) intre diametrul cozii supapei si diametrul gaurii. Sau jocul e asa de mare ca-i trebuie "segmenti"? Mi-a spus mie o "pasarica" ca a existat unu' pe nume Ettore Bugatti care a vrut (si unii spun ca a si reusit )sa faca o masina mai buna ca Rolls-Royce. (Asta intre razboaiele mondiale) Si mai zicea basmul asta ca motoarele lui Bugatti nu aveau simeringuri, tolerantele la jocurile intre piesele in miscare (e vorba de arborele cotit si de rotatie fara translatie) asigurand "etansarea"!! Voi ce parere aveti de chestia asta? Scuze daca considerati mica mea divagatie off-topic.
Si in alta ordine de idei, in manualele despre Dacie pe care le am eu (Mondiru edI si II) scrie negru pe alb ca "ghidurile si scaunele de supapa sun presate in chiulasa si NU se inlocuiesc". In mintea mea cea ingustata de colesterol ma gandesc ca aluminiul e destul de moale si nu stiu daca suporta smulgerea ghidurilor vechi si re-presarea (cum, cu ciocanul?) a celor noi. Ma rog, fiecare e liber sa incerce...
Eu va doresc sincer succes!!
*


Cartile tale cred ca sunt cam invechite, sau poate ai inteles gresit.Uite aici din Mondiru, tata...
Eu le-am schimbat acasa, nu e mare lucru.Iti trebuie indemanare si o presa, pe care am confectionat-o eu.Intr-o ora le-am schimbat toate fara nici o problema...
paulica
Mai fratilor, stiti cumva daca motorul are un relanti neregulat poate sa fie si din cauza ghidurilor care sunt duse? Ca se simte la faza cu "coala de hârtie" pusa la teva de esapament.
Va multumesc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.