Dreamer
29 Nov 2005, 09:18
Salut,
Am o Dacie din `98 si am un joc urat in volan. Am scimbat crucea cardanica, dar nu e de la ea. Am inteles ca mai sunt niste bucse undeva pe axul volanului, pana la crucea cardanica. A mai avut cineva probleme de genul acesta ? Cum se schimba acele bucse?
Mentionez da jocul la volan este pe verticala, iar in mers are un sunet ciudat ( o bataie metalica ).
Multumesc
Stiu ca mai are o bucsa in "mitraliera" (suportul unde se prind pedalele). Si eu am aceeasi problema si mecanicul mi-a zis ca trebuie schimbata si "mitraliera" (adica demontat bord, etc....) fiindca de obicei gaura in care sta bucsa este largita si daca schimba numai bucsa o sa tina putin timp. Oricum de la frig si-a revenit si nu mai clantane asa ca mai vad la primavara.
diaconuliviu
29 Nov 2005, 12:07
@Dreamer
Pune minuta pe volan si pe ax la partea de jos, linga acel cuplaj. Miscind incearca sa afli la care parte are joc.
Asta daca acel "vertical" de care vorbesti insemna ca axul se misca in bucsa datorita jocului radial.
De demontat se pot demonta bucsele si "pe loc"; demontezi acel cuplaj de pe ax. demontezi volanul , cochilele si comutatoarele de lumini-semnalizare. La bucsa superioara exista un inel arc, il scoti cu o surubelnita dupa care impingi axul in jos, il inclini asa incit la readucere sa apese bucsa si s-o scoata spre tine.
La partea de jos e mai complicat, mitraliera are doua taieturi longitudinale de 5-6 cm, "limba" dintre ele fiind "siguranta"; se indreapta (ea e indoita spre interior) si incerci sa scoti acea bucsa (cea de jos-e crestata ca si cea de pe semilonjeron de la bara stabilizatoare, deci se monteaza prin "cascare" si introducere pe ax). Asta inclinind usor axul sau daca e putin iesita, cu o surubelnita, etc.
Daca cea de jos nu iese usor, cam trebuie sa demontezi "mitraliera", pentru ca nu cred ca are loc sa iasa tot axul.
Sper sa-ti foloseasca.
P.S. La remontare, daca ai schimbat bucsa superioara, verifici daca axul e bine pozitionat fata de semnalizator incit sa execute "revenirea" lui. Daca nu, posibil sa fie nevoie sa largesti gaurile alea de prindere a comutatorului incit el sa "angreneze" pe ax - e patita.
Mai poate fi rulmentul cu ace sau bucsa(nu stiu sigur ce este acolo)dp caseta de directie unde intra axul in caseta, am si yo problema asta sigur! si tre sa dau jos caseta
Dreamer
30 Nov 2005, 09:19
Am desocoperit exact unde este jocul ... este localizat in partea de sus, pe ax, intre volan si cruce.
Sambata ma apuc sa o demontez si sa remediez problema.
Multumesc tuturor pentru ajutor.
Dupa ce o repar va transmit rezultatele obtinute
Dreamer
3 Dec 2005, 15:34
P.S. Sa nu uitati sa conectati toate mufele la loc
eu am scapat de vibratiile volanului la viteze mai mari facand unghiul de fuga si echilibrat roti fata. e adevaraT ca tot mai "tacane" volanul pe piatra cubica dar asta e(amortizoare, arcuri, bucse, pivoti etc). In Buc degeaba le faci ca in 6 luni sunt terminate.
cristio_79
5 Dec 2005, 19:39
Eu am scapat de acel joc enervant al axului volan astfel:am taiat bucsa din partea de sus cu o surubelnita mai ascutita si am scos miezul acela metalic.Apoi,am luat 2 bucsi noi,le-am taiat cu o panza de bonfaier exact pe canalul acela,dupa care le-am batut cu o teava de diametru apropiat pe amandoua in "mitraliera".Eu aveam axul putin uzat si pt a nu demonta jumatate de masina ca sa-l schimb am taiat bucsile pt a realiza o strangere mai buna pe axul volanului.De vreo 3-4 ani de cand am facut operatiunea,nu mai am joc in ax.Si am dat si cu putin WD-40.
Dreamer
5 Dec 2005, 21:14
Ca sa faci volanul sa mearga mai usor se unge axul volanului si bucsa cu untura ... nu ataca cauciucul si nu-l imbatraneste. Chiar mege
Uleiul si vaselina imbatranesc cauciucul.
Dreamer
5 Dec 2005, 21:14
Cine are de gand sa execute aceasta opertiune, sa nu desfaca suruburile de la suportului axului, cele care tin si clapeta de soc. Desfacerea lor este inutila, iar strangerea la loc este grea din cauza spatiului foarte mic.
io am joc pe orizontala in volan (adica il apuc si-l trag, nu-l invart stanga/dreapta). O fi doar bucsa de deasupra ? Cum se schimba ? Demontez juma' de masina sau dau jos doar volanul si semi-cochiliile si iese intr-un "fel" ?
diaconuliviu
6 Dec 2005, 15:29
QUOTE(Ov @ 6 Dec 2005, 13:12)
io am joc pe orizontala in volan (adica il apuc si-l trag, nu-l invart stanga/dreapta). [...]
Daca e pe orizontala si se simte la volan, mai degraba e de la bucsa superioara. Cum demontezi, am scris mai sus.
Adaug: daca axul nu se deplaseaza in jos suficient sa treaca de bucsa, e necesara extragerea contactului cu cheie-"agata" acel antifurt.
la mine ar mai fi o "problema" cu axul. Io am coloana de nova
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.