Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Chestii interesante la ceasul berlinei!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
florinutzu
La mine am observat ca ori de cate ori se defecteaza ceva in zona platina, capac la delcou se deregleaza si ceasul. Adica ori nu mai prezinta nimic in timpul mersului, ori la pornire imi arata cate o cifra pe rand de parca ar face un test al ecranului si apoi nimic, ori uneori merge da e ramas cu ore bune in urma sau inainte...
Daca intervin si schimb platina ( care este arsa sigur) si mai umblu putin pe acolo atunci se rezolva si cu ceasul.
Intrebarea mea : cum de este infuentat ceasul de platina?
Sincer acum m-am obisnuit si e ca un martor al platinii, cand nu merge schimb platina si merge.
Ati patit asa ceva?
Slider
Mai era un topic in care se discuta despre turometre ca "detectoare" de platini defecte/dereglate.
tunderbird
Omul vorbeste de ceas nu de turometru...
florinutzu
Vad ca subiectul meu nu a prezentat asa mare interes. Si totiusi pentru mine este util ceasul sa mearga tot timpul.
Un electrician sau cineva cu experienta: Chiar nu se poate sa mearga tot timpul acel ceas indiferent de alte componente? Nu vine din baterie tensiune prin cheia de contact la ceas? De ce influenteaza si celelalte?
Se poate face sa mearga tot timpul?
Ati mai intalnit aceasta problema careva si daca da cum ati rezolvat-o?
gti98
QUOTE(florinutzu @ 2 Dec 2005, 20:19)
Vad ca subiectul meu nu a prezentat asa mare interes. Si totiusi pentru mine este util ceasul sa mearga tot timpul.
Un electrician sau cineva cu experienta: Chiar nu se poate sa mearga tot timpul acel ceas indiferent de alte componente? Nu vine din baterie tensiune prin cheia de contact la ceas? De ce influenteaza si celelalte?
Se poate face sa mearga tot timpul?
Ati mai intalnit aceasta problema careva si daca da cum ati rezolvat-o?
*



In principiu, ceasul, care e alimentat direct din baterie ar trebui sa mearga (bine!) atata timp cat bateria exista si are cel putin 4,5-5V! In realitate, ceasul e un dispozitiv electronic, cu o anumita sensibilitate la "parazitii" radioelectrici. Deteriorarea "platine" mareste nivelul acestor paraziti si perturba circuitele electronice ale ceasului. Problema e rezolvabila si ar fi trebuit fi rezolvata de constructorul ceasului, care, din motive de economie a omis componentele care realizeaza filtrarea acelor paraziti. Recomandarea electronistului: Se adauga un condensator de filtraj de valoare mai mare (unele ceasuri aveau pe alimentare 470 microfarazi, dar la altele s-a redus acest condensator de vreo 10 ori) si o dioda care sa nu permita descarcarea acestui condensator catre instalatia automobilului ( si aceasta componenta exista in constructia initiala, dar o sarma e mai ieftina...) Daca aceste componente exista sau dupa cresterea condensatorului pana la 1000-2200microfarazi - exista si o problema de gabarit: trebuie sa incapa... deci, daca nu se rezolva, se poate incerca si adaugarea in serie cu alimentarea a unei bobine de filtraj. Se utilizeaza o bobina de filtrare de la un radio de masina dezafectat - recomand calduros bobina pe miez de tole, ca un trasformator mic, cea pe miez cilindric, din ferita are inductanta mica si eficacitate redusa. Oricum, daca nu te pricepi e nevoie de un electronist si cauta pe careva care se pricepe si nu te jupoaie, ca nu ar trebui sa te coste mai mult de 50 RON umflat!
Bafta!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.