Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: dacia pe injectie urla
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
ophaeliu
am si eu o intrebare legata de faptul ca la o berlina pe injectie din toamna asta, daca trec de 110 km/h incepe sa fac un zgomot naspa de tot si nu prea stiu de la ce, ca motorul nu trepideaza si inca trage, adica merge la 120-130 m/h, ca mai mult nu am incercat.

are cineva vreo idee de ce?



10x
...Roadrunner...
...mai pe intelesu' nostru ?...ce fel de zgomot ?...
asarban
vruuuuuuuummmm, aaaaaaaaaaaaaaaaeeeemmmmmm, brummm, bruuummm, scraaaaaaaaaassssshhhhhtttt, iiiiiiiiiiiii, !



Acuma e mai clar?
paulp
Doru, la Megane, n-ai sa auzi cum "URLA".

Din pacate Dacia cu motorul clasic (cu injectie sau carburatie) are un stil absolut inconfundabil de a urla la turatii mari.

Intra in categoria "asa face toate icon_twisted.gif "
...Roadrunner...
Ba ... Nova mea nu urla ... hmmm... inseamna ca-i placea ?! icon_mrgreen.gif
Marty
Pai tu n-o auzeai din cauza traseului de evacuare care mai exista doar in proportie de 10%, adica aia a ta urla si cind batea vintu' si aveai motoru' oprit! laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
MoneyTalks
QUOTE
am si eu o intrebare legata de faptul ca la o berlina pe injectie din toamna asta, daca trec de 110 km/h incepe sa fac un zgomot naspa de tot si nu prea stiu de la ce, ca motorul nu trepideaza si inca trage, adica merge la 120-130 m/h, ca mai mult nu am incercat.

are cineva vreo idee de ce?



10x


Masina nu e facuta sa mearga cu asa viteza. Mergi cu viteza LEGALA si nu o sa mai urle.



Militia a stiut de ce a stabilit aceste limite de viteze... icon_twisted.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
ophaeliu
da, asa-i. la 90 nici nu se aude motorul deloc. dar na, totusi, la 110 cred eu ca ar trebui sa fie ok, ca doar are 5 trepte, nu?

oricum, nu prtea stiu ce ar putea sa fie. am inteles ca s-ar putea sa fie din cauza ca nu ii izolata ca lumea, dar na....
asarban
QUOTE


am inteles ca s-ar putea sa fie din cauza ca nu ii izolata ca lumea, dar na....





Adica ti-a spus cineva asta si tu nu ai crezut?

Pai sa stii ca te-am mintit!

Dacia este cea mai izolata masina din lume!

E izolata de restul masinilor!

Este izolata termic, fonic, este antiacvatica, antisoc si antinevralgica!

Farurile sunt antiaeriene, tabla este antitanc, pana si oglinda este antiorbire



Pai normal ca dupa 110 urla!

Nu urla ea ci urla vantul sfasiat de colturile ascutite ale tablelor cracanate si departate!

Hai ca sunt poet!
RaduMan
Fata de dacia break care am avut-o anterior, pe carburator, din '97, cutia de viteze este etajata diferit, din care cauza motorul este mai turat la acceasi viteza, rezultund un zgomot al motorului mai accentuat.
paulp
opheliu, gasesti, cred ca la tips&tricks, metoda Liviu de insonorizare a Daciilor. Aplicare destul de rapida, rezultate multumitoare.

A se adauga blana motor + izolator dintr-ala alb de la Metro (daca mergi joi la intilnire vezi ce a pus Liviu la marginile usilor si ale hayonului.
GeorgeB
a urlat una bucata dacia Li pe la 110 si dupa aia s-a infipt in pom, am povestit saptmana trecuta.



ps am avut o dacia berlina Li care a mers constant cu 150 km/h toata autostrada buc pit. :shock:

adica era in fundul meu, eu cu un megane 1.6 16v si asta imi dadea flashuri al 150 sa ma dau ca nu are loc de mine :shock:
ophaeliu
da, stiu ca merge cu 150, mai ales ca poate era si noua, ca si a mea de altfel; nu am inca 3000 km.

dar ideea e ca nu ai nici un confort la 150, ca face urat cum poate ai avut tu la 150.

noa, asta era durerea mea, ca nu face prea fain intre 110-150..., si vroiam sa stiu daca numa la mine ii asa, sau si la altii care au berline noi.
SGN_1310
Misto....probabil ca nu auzise pomul venind, de la atat zgomot...asha ca l'a loat in plin. laugh.gif
dragOn
În primul rând schimbă uleiul cu unul mai bun!
bogdan_o
Ce o urla masina ta, da' sa vezi ce urla break-ul meu pana acum vreo 2 saptamani ca aveam toba intermediara sparta (de fapt decojita). Cand luam piciorul de pe acceleratie facea ca un avion cu reactie de tremura tabla pe ea. Dupa ce am mers pana la Campina dus-intors mi-au tiuit urechie ore bune. De dat drumul la casetofon nici vorba ca nu auzeam nimic.

Faza tare a fost cand de pe la 130 si 3200 ture am luat piciorul de pe aceleratie brusc ca mi-a intrat unul in fata. Am zis ca zboara tabla de pe ea.
RaduMan
Sa vedeti voi cum urla masina daca se rupe sudura dintre tava care vine de la galeria de evacuare si catalizator (nici macar nu ajunge zgomotul in spate). Este ca o evacuare directa.

Problema am inteles ca e destul de frecventa.

Eu am sudat respectiva teava, ca un catalizator nou e "doar" 12 milioane.
dragOn
Să vedeți ce mișto e doar cu țeavă cap - coadă... drujbă la amplificator!
Rew
Zgomotul la Dacii s-a amplificat odata cu venirea "super-managerilor" de la Renault. Eu am 2 break-uri din 96 si 00 si am vazut diferenta de calitate. Odata cu preluarea de catre francezi s-a renuntat la o gramada de lucruri la Dacie, dar cele mai suparatoare "noutati" sint: tabla mai subtire, insonorizarea, sudurile nefinisate (ca la tancurile rusesti). La inceput am fost :shock: , apoi m-am obisnuit. Acum mi se pare ca urla cu adevarat numai peste 130Km/h.



PS: Imi pare rau ca nu am vazut-o (si auzit-o), din afara, cind aveam catalizatorul rupt, de porneau alarmele prin parcari de-a lungul traseului prin Buc. sau macar pe autostrada la 130-140. icon_twisted.gif
bogdan_o
Si inca n-ai vazut nimic. La astea noi s-au renuntat la "facilitati" precum turometru, indicator presiune ulei, indicator temperatura apa, indicator incarcare alternator, locul lor fiind luate de niste becuri de marimea indicatoarelor vechi care atunci cand se aprind (mai ales cand clipeste ala de benzina) zici ca-s Farul din Alexandria. A... si inca o facilitate scoasa: plafoniera din dreptul soferului. Iar tapiteria celor fabricate prin iunie-iulie mi s-a parut nasoala pentru o masina. Era ceva in genul canapelelor acoperite cu stofa de prin anii 92-95.
Rew
Inca ceva:

De vreo 2 luni merg cu capota saltata citiva cm in fata, cu balamalele desfacute (masca infundata de un camion, asigurarea nu vrea sa plateasca...). Ma asteptam sa urle mai tare si alte alea. N-am observat nimic semnificativ la consum sau altundeva, in afara de cantitatea impresionanta de zapada bagata de viscol la motor. Aerodinamica e atit de proasta incit nu conteaza daca mergi cu ea lovita in bot. :? Am mers si cu masina veche citeva luni dupa o tentativa de urcare intr-un copac in Ungaria. Si tot asa, mergea aproape ca inainte. Numai ca, dupa ce a bagat la fiare vechi si un Nissan al unei ambasade, tragea putin dreapta si ascultam marea. Acum, la batrinete, urla din tot ce poate: bucsi, planetare,cutie de viteze, suspensii, vintu prin chedere, chiar si haionul zdrangane cu draci.
ophaeliu
ce sa va zic, acuma dupa ce am 5000 km cu berlina parca nu mai urla asa tare, se poate sa isi fi "dat drumu"? am mers cu ea cu 140 km/h si mergea exemplar. sper sa mai tina, si sa nu inceapa iar sa urle. totusi cred ca la daciile putin mai vechi nu se aude kiar asa de tare motoru turat.

have a great weekend!
claude008
bai...renault a introdus dacie sunetul de raliu da? nu urla. face ca o masina de raliu tongue.gif ma amuza cei cu fluiere si alte chestii, dar mai mijto e atunci cand itzi pica o parte din toba biggrin.gif
xix1319
De obicei "urletul" e din cutie, pune un ulei mai bun sau completeaza.
tyka
tot ce am citit aici trebuie [salvate] si duse la muzeul[mici inginerii mecanice]aaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiii ce zicetiii. icon_mrgreen.gif
to_the_limit
QUOTE
Zgomotul la Dacii s-a amplificat odata cu venirea \"super-managerilor\" de la Renault. Eu am 2 break-uri din 96 si 00 si am vazut diferenta de calitate. Odata cu preluarea de catre francezi s-a renuntat la o gramada de lucruri la Dacie, dar cele mai suparatoare \"noutati\" sint: tabla mai subtire, insonorizarea, sudurile nefinisate (ca la tancurile rusesti). La inceput am fost :shock: , apoi m-am obisnuit. Acum mi se pare ca urla cu adevarat numai peste 130Km/h.



PS: Imi pare rau ca nu am vazut-o (si auzit-o), din afara, cind aveam catalizatorul rupt, de porneau alarmele prin parcari de-a lungul traseului prin Buc. sau macar pe autostrada la 130-140. icon_twisted.gif


bun,eu sunt de total alta parere

se dau 2 dacii una din 98 si una din 99

cea din 98 urla ingrozitor fata de cea din 99

de ce?

cea din 98 are bord de ala normalsi cea din 99 C.N

sa fie asta cauza?

ptr ca ma gandeam ca cele din 99 up sunt mult mai bine insonorizate..
tyka
este facuta prost. icon_mrgreen.gif
to_the_limit
eu chair vb serios,si am observat cateva pareri pertinente pe forum asa ca daca imi ingaduiti sa pun si eu aceasta intreabre...



care ar fi deci cauza ca cele din 98 etc si mai jos sa urle mai tare deact 99 up..???



ms anticipat ptr eventualele mesaje
SiloS
cred , doar cred ca motorul de dacie incepe sa urle la turatii mai inalte . La masinile straine doar se aude mai tare la turatii inalte . Personal , la 1300 in a 4 a la 70 80 la ora nu se aude prea tare , merge frumos , insa la 110 , 120 se aude foarte tare .
viulian
Sunt cateva motive pentru care o dacie urla de zici ca se rupe in doua la viteze mari:



1. directia aiurea - roti neechilibrate (se simte putin de tot la 90 dar de la 110 in sus face ca dracu).

2. caroserie stramba/lovita - nu mai are aerodinamica deloc.

3. (cel mai important) motorul nu e reglat fix cum trebuie.

4. tobele.



Eu am mers cu a mea la 130 pe autostrada - eram 2 tipi si 2 tipe si la viteza aia masina urla din toate incheieturile de ziceai ca mai are putin si zboara caroseria dupa ea. Noi abia ne auzeam vorbind, chiar daca nu aveam deloc muzica.. :roll:



Ulterior, i-am reglat motorul _bine_ la un mester in carburatoare:

1. mi-a impreunat niste canale care le stia el in carburator (nu le-a largit, doar le-a impreunat) - consumul a ramas la fel (6 in afara la stil sprinten, 9-10 in oras).

2. reglat avans nu cu metoda "dupa ureche" ci cu martor electronic -> furtunasul de la vacuum scos, iar semnul de pe volanta sa pice exact pe semnul de pe masina atunci cand motorul merge la relanti.

3. Reglat distante la platine si curatat si reglat distante la bujii.



Rezultate:

Azi doar ce am fost dus intors pana la Sinaia - am mers cu 140Km/h intins (mai aveam un amic cu mine) si masina ruleaza impecabil (ma rog, cat de impecabil poate rula o Dacie) :

1. nu vibreaza _deloc_ caroseria si nici volanul, doar motorul se aude tragand.

2. motoru poate 110Km/h intr-a patra, iar inainte - cu carburatorul neajustat - abia puteam sa ajung pe la 90Km (tot a patra) si urla in draci.

3. Mi-a crescut destul de mult confortul condusului la viteze de 120-130Km/h. Inainte [...] , dupa un drum si ritm din asta ajungeam buimac :shock: (de atata zgomot si vibratii) la destinatie, acum insa.. nu a fost solicitant (doar nervi pe serpentine in curu la vreun camion icon_evil.gif ).

4. Am un amplif home-made - 10W (pe doua difuzorase de 5W fiecare). Inainte de a ajusta carburatorul, vibratiile si zgomotele erau asa de intense incat pe la 110/120Km nu mai auzeam ce-mi cantau boxulicilii, acum insa.. le auzeam bine!



Abia de curand am 'ajustat' carburatorul.. Si 3-4 ani de zile, am trait mereu cu sentimentul ca am un motor reglat bine. Si iata, se poate si _mai_ bine. Daca masina vibreaza urat la 120-130Km/h - poate totusi nu e chiar reglat cum trebuie motoru! chiar daca empiric se poate auzi ca nu da chiftele la relanti si ca se comporta ok la proba cu paharu cu apa.

Acum imi dau seama cat de usor sa zice ca ai motorul reglat bine.. cand dupa ureche pare ca merge. Dar nu tine decat pana la 90 la ora.

Probabil (cel putin la mine sigur) exista un _mai_ bine chiar si decat binele nou noutz (aka carburator ajustat merge mai bine decat mergea initial din fabrica).



Un singur dezavantaj am observat.. la 140Km/h aveam sentimentul masina pluteste, ca in loc sa stea lipita de sosea parca mergea in varful rotilor, nu stiu cum sa zic - simteam imediat cum se destabilizeaza cand treceam pe langa un tir si deja trebuia sa fiu atent sa compensez din volan schimbarile de directie care le inducea curentul de aer.

La 110Km/h nu simteam asta.. De aceea ziceam : "cat de impecabil poate rula o dacie".
Ov
viulian, daca tu zici ca e din reglaje, te poftesc sa-mi reglezi tu mie carburatorul 8)



In cazul in care nu ai citit titlul topicului, se referea la INJECTIE, perfuzie sau cum vrei sa-i zici.



Acu' sa zic si io alt caz. Masina mea si masina lui tata, amandoua din 2000, a mea nu cred ca are nici o picatura de antifon, fata de a lui tata care e antifonata beton. Asa ca nu cred ca conteaza anul ci bulanul (daca au avut sau nu chef sa dea cu antifon pe masina)
SiloS
Ceva foarte important . Am fost sambata la tzara cu 1300 si batea vantul destul de tare . La 90 la ora urla masina de ziceai ca e taifun . Da nu era taifun , ci doar imbinarea caroserie-portiere cam proasta .
Ov
asta asa e. Oricum, motivul principal al oricarei dacii care urla este motorul, mai exact transmisia pe lant
OCEBE
povestea cu zgomotul ma streseaza si pe mine si-l percep in felul urmator:

pana la 90-100 km/h OK, liniste;

intre 100-120 creste brusc zgomotul;

peste 120 zgomotul se diminueaza;

ma refer de zgomotul provenit de pe la mecanica (motor , transmisie & Co.)si nu cel de la rulaj ptr ca am fost curios sa le delimitez si comparam la diverse viteze zgomotele cu motorul turat si cu motorul la ralanti;

banuiala mea (am mai discutat tangential treaba asta pe un alt topic) este ca intre 100-120 masina intra pur si simplu (ca orice mecanism cu miscari ciclice) intr-un fel de rezonanta
nelu
Cred ca ai banuit bine. Atunci cand zgomotele provocate de rulaj, motor, etc se potrivesc ca frecventa cu frecventa de rezonanta a caroseriei amplitudinea acestora creste foarte mult (transferul maxim de putere intre doua circuite-sisteme mecanice sau electrice are loc atunci cand frecventa generatorului este egala cu frecventa de rezonanta a receptorului).

Este de preferat sa nu se circule in astfel de regim datorita amplitudinii mari a oscilatiilor in diferite puncte ale caroseriei si nu numai.

Este cunoscuta o intamplare din timpul celui de al doilea razboi mondial, cand trupele germane manifestau, dupa invadarea Belgiei, coloana trecand in pas de defilare peste un pod a carui frecventa de rezonanta s-a nimerit sa fie egala cu cadenta pasului trupelor. Podul s-a prabusit, la acea vreme crezandu-se ca a fost o actiune de sabotaj. Mai tarziu s-a aflat adevarul, dar din pacate au fost ceva executii ca represalii la "sabotaj".
mihneag
Li-ul meu are 3 1/2 ani. De la inceput zgomotul l-a avut (si-l are si acum icon_twisted.gif ) pe la 70km/h in treapata a 4-a. Noroc ca nu prea merg la viteza aia (in Bucurestiu rar ai unde, afara e viteza de camion ostenit laugh.gif ).

Apoi pe la 110-120 iar are un zgomot pe care il pierde cand ajung pe la 125.

Am mers cu maxim 140, mai incapea, dar nu i-am dat ca nu avea sens...



Fiecare Dacie are viteza ei la care face figura asta, singura solutie este sa dfati muzica mai tare :wink:
Alex2k4
Ma bag si eu...ca la mine mi se pare ca e ciudat...la berlina mea din 2000 urla, dar urla rau de zici ca mai are putin si sare capota, dar numai la fix 3000 rpm. Nu conteaza treapta in care sunt, chiar si daca e scoasa din viteza si turez la 3000 face acel zgomot total ciudat.Cum am trecut de 3000 nu se mai aude...adica la 120 in a 5 a am 4000 rpm (stiu ca e cam mult dar se pare ca am nimerit o cutie cu trepte mai scurte) si zgomotul nu e nici pe aproape de cel produs cand cand atinge 3000 rpm. A mai auzit cineva de buba asta?
SYL
QUOTE


la 120 in a 5 a am 4000 rpm (stiu ca e cam mult dar se pare ca am nimerit o cutie cu trepte mai scurte)



Sigur nu ai 4000rpm in a 5-a la 120km/h. Ori turometrul ori vitezometrul au o eroare destul de mare.
Alex2k4
Poate turometru sa aiba ceva dar senzatia de trepte mai scurte tot e cam evidenta, la toate treptele. Am si un break din 97 si cand merg cu el se simte clar ca am viteza mai mare cand schimb deci pot spune destul de sigur ca problema nu e data de vitezometru.Sa-ti mai dau un exemplu : la break la 60 in a 4 a am fix 2000rpm pe cand la berlina am cam 2400.Si nu cred sa fie eroarea asa mare a turometrului ca se simte cand merg cu 60 ca nu am 2000 de ture.

Cum as putea sa testez sa aflu care din ele e stricat...daca e vreunul si nu e cutia cu trepte ciudat de scurte, asa cum am eu senzatia?
Laurentiuu
QUOTE
...la berlina mea din 2000 urla...dar numai la fix 3000 rpm.


Urmareste traseul evacuarii. E posibil ca teava de esapament sa-ti atinga undeva in caroserie din cauza ruperii unui suport elestic de mentinere.
Alex2k4
pai si in cazul asta logic nu ar fi sa urle la fel, daca nu chiar mai tare, pe masura ce creste turatia?Dar mie la 3100 rpm de exemplu nu mai urla asa...chiar suna frumos...si nici cand trec de 4000 nu mai produce acel zgomot dubios ce apare doar la 3000 indiferent de treapta... :vmad:
Laurentiuu
QUOTE
pai si in cazul asta logic nu ar fi sa urle la fel, daca nu chiar mai tare, pe masura ce creste turatia?


Nu. Vibratiile au si ele o frecventa la care ajunge intensitatea maxima. Pe masura ce frecventa creste, teava nu mai ajunge sa faca "cursa" completa pt a atinge in caroserie.
Alex2k4
Mersi...acum ca ma gandesc pare logic ce zici tu si o sa ma duc sa verific cat de curand...asa s-ar explica de ce face asa la turatia aia indiferent de treapta de viteza.
fiderzen
hai sa ma bag si eu,ce sa fac,va propun un test sa il faceti in legatura cu zgomotul din masina:cand ajungeti la o viteza peste 100 sau chiar mai mult, o sa fie un zgomot care e foarte deranjant,ascultati-l putin dupa care scoateti-o din viteza si lasati-o asa pana ajungeti sub 80km/h.Rezultatul :in momentul in care e scoasa din viteza,vantul se va auzi si va fluiera foarte tare pe caroseria daciei care nu e mai deloc aerodinamica,incercati testul
alextz
si la mine pe un break din 2000 cu motor de 1600 pe injectie...la 4000 am fix 120....
Mae
la mine urla pe la 80-90 dupa care merge ca unsa- nu am depasit 120



Dar dupa ce merg cu viteza cand sta cu motorul pornit se mai aud niste tzacanituri si rontaituri de la motor (cred). de ce?
RaduMan
masina mea are o zona de "huruiala" pe la 90, cand face cam urat (un fel de rezonanta). Pe urma urca, am mers si cu 140 (la bord) pe noua autostrada, dar nu as putea spune ca nu se aude motorul tare, deci oricum urla.
body
Salve !

Si l breakul meu din 98 se aude un zgomot pe la 120 , nu f tare dar este.In ceea ce priveste diverse turatii la masini diferite la aceeasi viteza , dupa cate stiu pot fi echipate cu diverse pinioane(cutiile de viteza) .

Tata a avut un break 97 care la aceeasi viteza cu a mea avea 200 ture mai putin , si unde mai pui ca se si simtea .

V max prinsa a fost de 150 dar parca eram ca Migurile alea care se prabuseau .!!!!

Ma rog cam atat .

AA , sa vedeti ce frumos face dacia fara saxofon !
SiloS
Am ajuns la concluzia ca o dacie daca e ingrijita foarte bine nu huruie extraordinar la 140 . biggrin.gif:D:D:D:D Spre deosebire de o masina straina dacia la 140 e mai galagioasa la motor decat la cauciucuri !
Mae
mai baieti voi vorbiti de dacie. nu cred ca e construita sa mearga cu vitezele astea. ea se forteaza la maxim sa atinga 140- 150 pecand o masina straina merge cu 140 usor. am mers vro 2500 km cu o skoda octavia tdi din 99. si la 140 se aude ca dacia la 60 km/h in a 4-a. adica un zumzet.







PS nu mai comparati Daciutza noastra cea de toate zilele cu una straina.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.