Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: D1300....X-files
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
CHE
Povestea incepe asa:

Am fost la munte unde am o casuta ca in povesti.Pentru ca drumul e destul de dificil pana in varful dealului, am ales sa merg cu Dacia 1300 din dotare.La dus a mers excelent.Bucuresti-Ploiesti 80-100km/h, pana la Urlati 120 in mod constant...dupa Urlati au inceput curbele deci m-am linistit.

Dupa un urcus destul de greu in care am incins-o putin am parcat-o in curtea unor prieteni.Asta era vineri seara.

Gratare, betii, prieteni....etc

Luni seara am vrut sa plec.Surpriza!!!!

Masina nu pornea.Senzatia era ca nu exista platina pe masina.

Primul lucru pe care l-am facut a fost sa verific daca ajunge benzina la carb.Ajungea.

2. Am schimbat platina cu una noua.(cea de pe masina era foarte putin impuscata)

3.Schimbat fisele+capac delcou+condensator. M-am gandit ca dupa 2 zile de burnita marunta o fi de la umezeala.

4.Schimbat bujii cu set nou-Sinterom.Cele de pe masina se umezisera de la incercarile repetate.

5.Schimbat bobina de inductie

6. Schimbat membrana la pompa de sprit si pompa de benzina.(Deja nu stiam ce sa ii mai fac)

7.Dat jos capacul de la carburator, suflat, curatat jigloare.Am gasit foarte putina mizerie.



Dupa toate operatiile de mai sus, si dupa zeci de incercari am intrat in casa sa ma incalzesc.Am revenit dupa 15 minute si masina a pornit, dar mergea foarte neregulat.Asta pana adat un rateu mai puternic de mi-a aruncat in sus gatul filtrului de aer.Am ajuns in B dar a doua zi dimineata aceeasi problema.Azi...iar.

CE SA II MAI FAC?????

icon_twisted.gif
asarban
Da-i foc!

Vinde casuta ca-n povesti si ia-ti masina serioasa!
CHE
he,he,he....am si masina serioasa...Dar o masina serioasa nu urca unde urca Dacia.

Serios acum...ce as mai putea sa ii fac/verific?
Ov
Si masina lu' tata de la firma (un break din 2k) face la fel, e boala ei, cand e rece te kinui 2 ore s-o pornesti. Daca ai pornit-o si o opresti dupa 5 secunde, si dai iar, porneste de zici ca n-a avut nimic. Am facut la ea, ce ai facut si tu, dar tot asa merge. O singura data, de disperare (ca era in spatele garajului unde era masina mea, si io tb sa plec cu ea) am scos bujiile (care le schimbasem de vreo 3 ori) le-am incalzit la un aragaz de voiaj si a plecat imediat.

Completare pt cei care vor veni cu diverse idei: am incercat s-o pornesc cu toata aprinderea de pe alta masina functionala, adica capac delcou, fise, bujii, platina, bobina, aprindere electronica, si tot asa a facut. Am facut si invers si cealalta masina a pornit natural.

Banuiala mea e ca e ceva din carburatie, dar nu imi dau seama de nici o culoare ce-o fi (am spalat carbu', reglat nivel, amestec, schimbat garnituri inclusiv alea 2 de bronz sau ce or fi de la sprit).
FLEX
stiu si eu ... poate distributia a fugit "de la punct" ? ca altfel de unde rateu in carburator? dar atunci nu ar mai porni neam! si sa se repare singura nu cred ... poate e slabita patina intinzatoare a lantului de distributie? sau vreun minitehnicus a inversat aprinderea? suna SF dar am vazut asemenea inovatie pe on break care a mers bine o perioada ... jocuri prea mari la supape?
asarban
QUOTE


Dar o masina serioasa nu urca unde urca Dacia.



Asa e!

Dacia e campioana urcatului!





Pe rampele de la service!
CHE
sau unde NU as urca eu cu PGT 206...cu scut de plastic.

Deci???Ma ajuta cineva???Stie cineva ceva???
marius-gabriel
Fratilor eu cu babuta mea din 80 am urcat de atatea ori la muntele rosu,unde altele nu urcau ca le fierbeau motoarele.si am radiator mic.

horatiu!

stiu ca suna aiurea dar verifica si contactul!

eu am patit-o.

in momentul cand ii dadeam la automat,imi taia curentul in aprindere.

vezi ca se gaseste cablaj separat si nu e nevoie sa iei tot contactul.

mersul aiurea al motorului si rateul ala probabil poate fi de la o eventuala infundare a carb sau apa-n benzina.

verifica te rog contactul sau incearca diverse pozitii ale cheii cand o pornesti.
CHE
Hey, multumesc marius.Acum am venit de la masina si contactul nu are nimic.Banuiala mea e ca ''apa de 25 de mii'' de la benzinarie mi-a f***t carbu' rau de tot.Si am mai observat ceva in dimineata asta: daca trag socul inainte de a porni , masina nu porneste.Trebuie sa stau pregatit cu mana pe soc si in momentul imediat urmator pornirii sa il trag.Pana acum nu conta chestia asta.Cablul de soc mai actioneaza si altceva in afara de clapeta pe care o stim cu totii?



Si inca ceva: sambata vreau sa ma apuc sa o mesteresc.Recomandati-mi si mie cate ceva...adica platina, bujii si solutie de curatat carbul.... nu as vrea sa fie ceva extrem de costisitor, sa fie ceva mediu, Dacia mea nu e obisnuita sa fie tratata cu medicamente de top...Astept sugestii....multumesc.



PS Pana acum dacia mea a mers cu bujii Sinterom si aprindere Intermotor si am fost multumit...Dar ce soluti de curatat sa aleg?
paulp
Pentru curatat carbu, ce-a mai buna solutie e DECARBUROL 1l (se scoate carbu, se demonteaza membrana sprit + jigloare, se lasa 1h la macerat icon_twisted.gif si apoi cu o perie cureti tot).

Celelalte solutii (alea de pus in benzina) sint doar mingîieri pe creștet :wink: .

Bujii incearca Equiem (am vazut la Lukoil 174k setu), platina Beru.

Bafta
CHE
Decarburolul il gasesc cam peste tot?Este scump?

Si inca ceva...in afara de membrana de la pompa de sprit mai trebuie sa fiu atent la ceva cand il curat?Gaurele ascunse, arculete si alte nebunii?
paulp
Decarburolul costa vreo 30K, il gasesti la orice magazin de chimicale sau la unele magazine de piese auto.

Am uitat sa-ti spun sa scoti si flotorul de la camera de nivel, cuiul ponto, sita de la intrare si garbitura aia de klingherit. In rest nu sint alte chestii ascunse pe care sa le strici.
CHE
Crezi ca e cazul sa cumpar si garniturile lui?

IAr cele enumerate de tine mai sus nu le bag in Decarburol?

Deasemenea, cand termin curatarea, necesita reglaje interioare, sau numai cele clasice(exterioare).Ma sfatuiti sa schimb vreun jiglor/pe toate?
paulp
Horatiu, NU baga alte chestii in Decarburol (e un fel de dizolvant icon_twisted.gif ).

Reglaje interioare nu trebuie, dar daca observi ca jigloarele sint infundate/murdare mai bine du-te si da 50k si ia-ti un set nou (nu stiu ce carb ai, de 1300 sau de 1400, difera jigloarele). Poti sa schimbi si sita de la intrare cu ocazia asta.

Alte garnituri nu ar trebui in principiu, decit daca sint deteriorate.
CHE
multumesc mult pentru sfaturi...o sa va tin la curent cu ''realizarile'' mele...
catalin_I
salut

si eu pati cam acelasi lucru,am schimbat jigloarele cu unele noi nu a tinut faza asta am incercat altceva si a mers mi-am cumparat carburator nou tip1400 si acum nu am probleme tongue.gif Dar sfatul meu este sa faci ce spune "paulp"care dupa parerea mea este" expertul " demult vroiam sa-l laud si acum am ocazia :wink:
paulp
Catalin, :oops: nu cred ca sint chiar asa de "expert" cum cred unii. Doar incerc sa dau o mina de ajutor.

Dupa cum vezi (topicul meu cu releul de incarcare) unde nu ma pricep (mai ales la partea electrica) prefer sa las specialistii sa se ocupe. Costa mai ieftin decit sa stric eu icon_twisted.gif .

Chestiile care se pot rezolva acasa, insa, cred ca nu merita sa dai banii doar pentru lucruri simple 8) .

Toate bune
Marty
Eu as lasa jiglerele in pace, de cind am schimbat jiglerele imi merge masina mai prost! Daca nu sunt decalibrate, curata-le si pune-le tot pe alea originale!
paulp
Marty, pai problema cu decalibrarea e ca nu prea ai cum sa-ti dai seama de ea. Ochiometric nu difera o gaura de 0,4 de una de 0,45, dar conteaza al naibii de mult :wink: .



QUOTE


daca observi ca jigloarele sint infundate/murdare mai bine du-te si da 50k si ia-ti un set nou  
catalin_I
SALUT

Am vrut sa te laud si cu asta basta 8) mi-sa parut mie ca trebuia facut acest lucru icon_mrgreen.gif
FLEX
Marite guru Paul, cred ca zeama respectiva se numeste CARBUROL, cel putin ultima pe care am luat-o in scopul "murarii" carburatorului asa se numea ...
Marty
Exista CARBUROL si exista DECARBUSOLV . Cred ca guru Paul a facut un mic colaj... :wink:
paulp
Railor, m-a laudat si pe mine cineva, si hop invidia icon_twisted.gif .

Asa e :oops: mea culpa, imi torn toata cenusa de la centrala cu tiraj fortat in cap :wink: .

Dati-ma jos de pe soclu sad.gif



Beeei (cum ar spune Andrei), ideea conteaza, omul se descurca 8) .



Toate bune, ca s-a facut ora de plecat la gradinita (las ca-mi trag eu Intrenet acasa si nu mai scapati de mine nici noaptea icon_twisted.gif )
lucman72
Fratilor, si a mea facea la fel, mergea de ziceai ca vrea sa vomite. I-am pus bujii Bosch, de alea cu Iridiu sau ceva in genul asta, porneste la prima cheie de atunci.
paulp
Horatiu, iti mai dau un pont (na, sa crape dusmanii de invidie icon_twisted.gif ).

Eu am observat ca dupa ce am schimbat periile la alternator (pe motiv de deces) nu mai intrerupe, merge rotund si trage frumos, chiar si dimineata cind e rece. Mergi la un electrician (asta daca nu te descurci singur) sa-ti verifice tensiunea de incarcare si daca alternatorul scoate curent cum trebuie (~14 V).
FLEX
Se poate trage concluzia ca orice manifestare anapoda a motorului D1310 are la baza un defect electric? Inclin sa cred asta, fiindca mecanic motorul trebuie sa mearga bine conform nu stiu carui al citelea principiu al termodinamicii, problemele ciudate apar din sirme, mama lor de sirme ...

Eu nu vreau sa mai vorbesc de fosta mea Dacie, deoarece aia nu poate fi un etalon, era varza cu carne cap-coada, dar am condus ani buni o Lada 1500, bijuterie de masina, am luat-o la 13kkm si am lasat-o la 37kkm si singura buba serioasa de motor (pornea la a 5-a cheie) a fost din cauza intreruperii nu stiu carui firulet ascuns in axul delcoului.
paulp
Flex, nu trebuie generalizat cu defectele electrice (e drept ca majoritatea hibelor pornesc de aici), o supapa care nu inchide bine sau un segment bulit, pot uneori sa-ti dea bataie de cap mai multa decit tot sistemul electric icon_twisted.gif :wink: .

Toate bune 8)
FLEX
Desigur, Paul, dar povestile SF (gen "n-a mai mers dintr-o data" sau "a facut intr-un fel si apoi n-a mai facut") incep de regula cu o sirma ...
ashu
QUOTE
Se poate trage concluzia ca orice manifestare anapoda a motorului D1310 are la baza un defect electric? Inclin sa cred asta, fiindca mecanic motorul trebuie sa mearga bine conform nu stiu carui al citelea principiu al termodinamicii, problemele ciudate apar din sirme, mama lor de sirme ...


Este vorba de principiul 8 al termodinamicii. Enuntul sau este dupa cum urmeaza:



"Orice motor de Dacie 1300 sau 1310 trebuie sa mearga bine atata timp cat nu e vreo problema la sarme."



L-am gasit intr-o culegere mai veche. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
paulp
Beeei, nu rideti de sirme, ca GoGu poa' sa spuna cel mai bine ce mult face o sirma cind se rupe cablu de acceleratie (si are DSN nu berlina icon_twisted.gif ).

Din pacate acu' e in service asa ca probabil ca o sa raspunda miine. :wink:
ashu
Nu de sarme radeam, ci de principiu.
paulp
Stiu, dar abia vin de la depanarea lui GoGu si o sirma a facut minuni tongue.gif .



Oricum, ideea ar trebui pusa in antetul manualului DACIA. icon_twisted.gif
MoGas
Eu zic ca o astfel de problema trebuie abordata metodic. Atat sistemul de aprindere cat si cel de alimentare trebuiesc luate la purecat pe bucati, cu rabdare. Eu as incepe verificarile cu pompa de benzina, conductele de benzina, partea de joasa tensiune a aprinderii, etc. Am un feeling ca ai conducta de tur benzina infundata. Sufla pe ea cu o pompa de roti sau la o benzinarie/vulcanizare cu aer comprimat. Daca tot sufli pe tur, fa-ti mila si cu returul.
Slider
O sa-mi spuneti ca am eu un fix cu duza aceea de pe furtunasul ce merge de la carb la galeria de admisie dar si eu am patit acelasi lucru. verifica daca mai este acolo duza.
Maverik
QUOTE


Este vorba de principiul 8 al termodinamicii. Enuntul sau este dupa cum urmeaza:

\"Orice motor de Dacie 1300 sau 1310 trebuie sa mearga bine atata timp cat nu e vreo problema la sarme.\"

L-am gasit intr-o culegere mai veche.   laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif


Mă, și io care aveam pretenția de doctorand în fizică, și să nu știu atâta lucru ?!?!?!?!?!?!?!? :shock: :shock: :shock:

Shame to me !!!!!!!!!!!!!!!!! sad.gif sad.gif sad.gif

Oare mai pot fi io dascăl dacă nu știu această lege de bază a fizicii automobilistice dacice ????????? :cry: :cry:
paulp
Pai Maverick, tu nu stii ca Dacia sfideaza orice lege a fizicii. In ciuda tuturor problemelor si a lucrurilor care la orice masina normala ar face-o sa nu mai functioneze in veci, daciuta totusi merge.

Legea 1 a functionarii (invatat in service) este "Merge si asa" icon_twisted.gif
Maverik
Da măi Paul, dar aici era vorba de principiul nuștiualcâtelea al termodinamicii !

Principiile funcționării daciei sunt la fel ca și cel de funcționare a societății contemporane constructoare de otomobile: Fiecare de capul său !!! icon_mrgreen.gif 017.gif icon_mrgreen.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.