Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: regulator turatii?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
RollerMAN
Masina merge perfect si la relanti si in sarcina insa dupa ce accelerez mai brusc si iau piciorul repede de pe acceleratie scade turatia foarte mult, eu am relatiul la 900 si se duce aproape de casuta cateva secunde bune dupa care revine iar la turatia normala de relanti (asta cand e cald motorul, pentru ca atunci cand e rece imi moare daca nu trag repede socul, care soc imi fuge inauntru fara sa il apas eu...lucru care mise pare putin cam bizar). Am reglat-o si tot rereglat-o si am schimbat o groaza de piese (aproape toata aprinderea e noua mai putin bobina, carburatorul si jiglerele sunt curatate de curand pentru ca am zis ca poate are gunoaie ceva in el) si tot nu pot sa inteleg ce are, face treaba asta de curand de cand a venit frigul...furtunasele alea le-am tot curatat de "muci" ..nu mai stiu ce sa ii mai fac pentru ca nu vad problema si am tot rasfoit forumul acesta dupa treburi similare si am corectat cat s-a putut...sau daca exista vreun regulator electronic de turatii sau ceva care sa suplimenteze cu benzina atunci cand scad turatiile prea mult? Deja e stresant sa franez cu stangu ca sa tin acceleratia cu dreptu sau sa trag socu tot timpu...
mihai1677
Daca ai servo frana, verifica sa nu traga aer fals.
Sau aer fals la garniturile de sub carb.
O alta idee sa reglezi carbul un pic mai bogat. deschiz un pic mai mult surubul de amestec.
zamolxes
Vezi sa nu ai soc automat pe carburator. Nu stiu cum e la 1410. La mine e, dar nu functioneaza. Daca ar functiona ar trebui sa traga singur socul cand se incalzeste masina.
andu911
RollerMAN vezi jiclorul de ralanti. Scoate-l si curata-l ca nu mai face dupa aia. biggrin.gif
Dreamer
Vezi la surubul de amestec ( ala care regleaza aerul din carburator ) ... mai deschide-l un pic.
RollerMAN
soc automat nu cred sa fie pentru ca este doar un cablu si am scos si arcu ala care il impingea la loc sa nu il mai bage asa rpd....si intradevar sta mai mult pana sa intre la loc dar cum apas mai grav in acceleratie cum fuge inauntru.....
jigloru ala de relanti l-am curatat de l-am innebunit...nu cred ca ramane decat sa il schimb. Stiu de problema asta ca o mai avea cand era mai noua masina dar pe atunci se faceau cristale in jiglor din cauza apei din benzina si mergea nasol tot timpu....acum face faza asta doar cand iau picioru repede de pe acceleratie daca am turat-o mai mult. Mihai s-ar putea sa aiba dreptate si chiar cred sa fie ceva legat de frana pentru ca se intampla ceva foarte ciudat...cateodata tine mai sus si cateodata mai jos...pedala....
Dar nu stiu exact cum anume se verifica daca trage aer fals la servofrana?
Prin surub de amestec, te referi la cel pentru aer? Daca e ala l-am reglat calumea si merge motoru ceas la relanti pentru ca am reglat si avansul cu scanteia la masa de pe fisa centrala.
B-38-NFS
trage aer fals pe undeva .
B-38-NFS
scoate furtunul de la servo acolo unde intra sub carburator e in spate undeva ,si strange cu ceva furtunul ,sarma ,colier,si acelereaza de cateva ori vezi atunci cum se comporta .
RollerMAN
Am scos furtunul, l-am obturat si in momentul cand am pornit motorul facea putin cam urat (de parca mergea doar in 3 bujii) asa ca l-am oprit si am pus la loc furtunul (sper ca am scos furtunu care trebuia desi altul nu mai vedeam sa vina de la frana si sa intre aproape de carburator).
Am citit topicul care este despre schimbarea servofranei si din cate imi dau seama am aceeasi problema ca si AC doar ca la mine tine binishor frana si cand nu trage bine masina dar oricum ceva mai prost decat atunci cand are forta masina:
"Problema mea e destul de complexa: sunt momente in care motorul trage de rupe dar de multe ori este foarte puturoasa. Totul este reglat ca la carte. Cum mi-am dat seama ca e de la servo: atunci cand e in toane bune si trage, e mai tare pedala de acceleratie (depresiunea de sub clapeta e mare). Cand e puturoasa, pedala de acceleratie e moale, nu am demaraj, etc. A, si inca ceva: cand pedala de acceleratie e tare si motorul e sprinten, si pedala de frana e mult mai tare."
El vad ca a ales sa schimbe servofrana cu totul? voi chiar credeti ca e necesar?
Nu mai am ce sa ii fac? E stricata cu totul? Sau la mine este alta problema daca nu se simte nici o imbunatatire cand obturez furtunul chair dimpotriva face urat motorul.
B-38-NFS
nu prea inteleg faza cu pedala de aceleratie ,cand e moale cand e tare ?? blink.gif .pedala de aceleratie la mine cel putin e la fel tot timpul tare sau moale depinde cum e cablu de aceleratie mai strans sau nu ,sau arcul acela huh.gif
arcul acela vezi sa nu agate undeva ,am vazut la cineva agata de un colt cand se acelera cum trebuie cand nu ,a trebuit sa ma dau jos si sa mut pozitia lui .
RollerMAN
Da si eu patesc la fel cum zice si AC ca i se intampla, in momentul cand masina trage bine....pedala este mai tare iar atunci cand nu trage.......bag picioru in pedala degeaba k e si moale si nici nu se duce klumea masina......de exemplu....cand trage nasol..... daca schimb din a 3 a in 4 a cand am 50 la ora........ abia se chinuie sa traga sa maresc viteza iar daca trage bine pot sa schimb din a 3 a in a 4 a si la 40 la ora k trage frumos......deci nu inteleg aceste toane ale ei si in acelasi timp cand are toane face figuri si la frana, adik pedala de frana tine mai sus atunci cand trage masina si mai jos cand merge nasol.
Poate este doar un simplu efect placebo treaba cu pedala pentru ca sunt nevoit sa apas mai mult pe acceleratie ca sa traga cat de cat masina atunci cand merge prost dar ceva ciudat se intmpla cu masina mea pentru ca merge cum vrea cand vrea si m-am saturat. Azi dimineata de exemplu in drumul spre facultate mi-a facut numai nervi ca nu tragea deloc si la intors spre casa mai eram si cu 3 colegi in masina pentru o parte din drum si rupea masina, sa nu mai zic cum fugea dupa ce s-au dat jos cei 3. post-336-1110552439.gif
Iar arcul acela nu agata sigur nimic.
Dar ideea este ca m-a disperat cu toanele ei si treaba cu cazutu turatiilor nu prea tine de felul cum merge pentru ca imediat ma trezesc cu turometru aproape de casuta daca iau brusc picioru de pe acceleratie chiar si cand e cald motoru si in cateva secunde isi revine la loc dar cand e rece motorul chiar imi moare si e foarte stresant sa stau cu mana pe soc tras la maxim tot timpu, plus ca imediat ce ma pun in miscare din nou trebuie sa bag putin socul ca altfel se inneaca din lipsa de aer si e o circoteca intreaga pana se incalzeste ca macar dupa aia nu mai moare motoru dar turatia tot scade. 022.gif
RollerMAN
Azi am realizat un lucru...este normal sa creasca in turatii putin daca apas pedala de frana de cateva ori la rand?
Masina in continuare merge pe toane si cred ca o bag in service in curand k m-am saturat sa fac pe mecanicu si sa nu gasesc problema...desi daca stau sa ma gandesc mai bine la ce mecanici "buni" avem cred ca tot mai bine ma ocup eu de ea.
B-38-NFS
nu e normal sa creasca in turatii ,asa facea si a mea la mine tragea aer fals .si am rezolvat .
RollerMAN
Ok mersi mult acum imi este foarte clar ca asta e problema si ma apuc sa o rezolv cat se poate de repede smile.gif
O sa mai postez dupa ce rezolv sau dau mai multe detalii ca poate mai au si altii aceeasi problema si sa nu se mai chinuie sa intrebe.
AC
QUOTE(RollerMAN @ 4 Dec 2005, 17:53)
Azi am realizat un lucru...este normal sa creasca in turatii putin daca apas pedala de frana de cateva ori la rand?
Masina in continuare merge pe toane si cred ca o bag in service in curand k m-am saturat sa fac pe mecanicu si sa nu gasesc problema...desi daca stau sa ma gandesc mai bine la ce mecanici "buni" avem cred ca tot mai bine ma ocup eu de ea.
*


s-ar putea sa-ti spuna in service ca merge bine si nu trebuie facut nimic, sa-ti regleze putin carbul si sa zica: "gata domle', acum o sa mearga shnur". insa nu-i bine sa-i crezi mereu. mad.gif
dizzy
Verifica platina si restul aprinderii. Se poate sa fie impuscata. Faptul sa ai schimbat-o nu inseamna nimic. Poate sa fie si asta proasta.
RollerMAN
Da stiu cum e treaba cu reglatu "mesterilor" astora de mecanici insa ma duc direct si le spun sa verifice tot circuitul de servofrana, si nu sa imi umble la aprindere si alte reglaje pentru ca este foarte bine reglata si masina fuge de rupe atunci cand e in acele toane bune adik atunci cand se intampla minunea sa nu traga aer fals si ii omor dak imi deregleaza iar masina pentru ca de fieare data cand merg la un service ii mananca p ei neaparat sa imi umble la avans si la surubu de aer(ca domne nu e bun amestecu.....da ce ii doare pe ei atat timp cat masina merge ceas nu da rateuri si mai si trage calumea).
Dizzi si platina veche era buna doar ca am vrut eu sa am toata aprinderea noua si asta care am pus-o este dudoco deci chiar nu imi fac probleme pentru platina sau aprindere(poate doar pentru distanta platinii ca pe aia nu am schimbat-o eu tocmai din lipsa de lere...hmmm o sa o verific si pe asta la cat trebuie pusa 0.3 sau 0.4 iar bujiile le am acum la 0.8 , plus k am spus masina merge bine si in sarcina si la relanti, deci aici este vorba de un caz izolat nu imi merge tot timpul prost sa imi cada turatia, doar cand iau piciorul mai brusc de pe acceleratie care lucru nu are de-a face cu toanele ei pentru ca si atunci cand imi trage masina si am frana puternica face chestia cu cazutu turatiilor si cand merge nasol n-am forta in ea si am si pedala de frana care tine mai jos si e mai moale.
mihai1677
Revin cu detalii ca sa fiu inteles.
Atunci cand frana este moale, (tine jos)- atunci nu trage aer fals.
Furtunul care trebuie obturat este cel care merge de la servo la un stut din galeria de admisie, avand o grosime de cca 1cm.
Acest furtun este prins de galerie cu un colier, de obicei devine casant si trage aer fals printre furtun si stut, cumpara un furtun nou, monteaza-l doar la galerie iar in capatul opus pune un dop. Mergi, fa-i o proba, ai grija frana va fi mai tare.
Daca este nevoie trebuie reglat carbul, daca dupa aceasta operatie motorul merge bine, scoate dopul si monteaza capatul la servo, dupa ce ai montat fa-i proba daca proble reapare atunci schimba sau repara servo.

RollerMAN
Nu vreau sa contest nimic pentru ca sunt in necunostinta de cauza dar mi se pare putin ciudat daca pedala este moale si frana tine mai prost sa nu traga aer fals. Si in momentul cand pedala e mai tare si tine mai sus si chiar franeaza mai bine......sa traga aer fals. Stiu ca se apasa mai usor pedala atunci cand intra in functiune sistemul de servofrana actionat cand este motorul pornit dar mi se pare ca se apasa prea usor si bag picioru cam prea jos ca sa tina si nici atunci nu tine calumea desi poate sa inghete rotile daca e cazu. Oricum o sa verific asa cum spui tu pentru ca eu intelesesem alta explicatie cu furtunu ala si sper sa nu fi facut mai rau obturand furtunul in partea unde intra in galerie si lasand stutul de la galerie liber. O sa testez zilele astea ce spui cu furtunul si sper sa rezolv.
B-38-NFS
eu am zis sal scoti furtunul de la servo ,sa vezi cum merge fara el daca se imbunatateste sau din contra ,nu sa obturezi furtunul defintiv ,el tre sa stea acolo .am zis de scos pt proba vazut cum merge masina si pus la loc sau inlocuit,furtun,diuza aia de intra in servo .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.