Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Benzina in ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
vi_escu
De cum a venit frigul, sotia a tras socul urmand a fi impins la loc la
primavara!(tot dacia 1300, deplasare mai ales pe distante scurte). Dupa
reciclarea de rigoare, uleiul care mirorea evident a benzina a fost
schimbat de urgenta. Mecanicul care a facut-o, om cu parul alb, a spus ca
nu este nici o problema deoarece circuland normal, benzina se evapora
datorita temperaturii uleiului si vaporii sunt absorbiti pron circuitul de
reciclare a gazelor din carter.

Asa sa fie? Astempt pareri!
gattoman
In nici un caz nu e asa.Uleiul se amesteca cu benzina din cauza barbotajului astfel pierzandu-si proprietatile de lubrifiere.In timp se vad efectele.La astfel de probleme se recomanda schimbarea uleiului.
tunderbird
In acelasi mod a stricat al meu tata un motor de D 1300.

Pune-i in paralel cu becul de la soc un avertizor sonor de faruri aprinse...se gaseste pe la Cora, Carrefour, etc.
Poate o enerveaza tiuitul si se hotaraste sa impinga socul.

In legatura cu evaporarea benzinei si cu mecanicul cu parul alb, in nici un caz sa nu-i urmezi sfatul...schimba uleiul IMEDIAT si urmareste din timp sa nu mai ajungi in astfel de situatie.
cristio_79
Din cate stiu eu,benzina se amesteca cu uleiul in cazul in care membrana pompei de benzina se sparge.Poate nu am inteles eu bine ce ai vrut sa spui,dar urmareste si nivelul uleiului pe joja sa nu fie mult peste limita superioara.
argon
Urata treaba cand se sparge membrana, dar e putin probabil daca se verifica odata la 2-3 mii de km sa zicem.
Asta e motivul pentru care e facuta dubla acea membrana, daca se sparge una sa tina aialalta, si de aceea e bine sa se verifice periodic.
De vreo 2 ori cand am verificat-o prima membrana era sparta...mai se tinea in una, sa nu curga benzina in ulei....eu pun ulei de 800 000 un schimb, si e pacat sa intre benzina in el...deci toti care va pricepeti cat de cat verificati periodic membrana, e o treaba de 3 minute..se desfac 8 suruburi si cam atat...

Si cu socul se distruge uleiul rapid, eu nu prea il folosesc decat 2 secunde in momentul cand dau la cheie, si imediat dupa ce a pornit il imping la loc...
tunderbird
Patrunderea benzinei in baia de ulei nu apare numai in cazul perforarii membranei pompei de benzina.
Joja trebuie urmarita cu atentie, orice crestere de nivel oricat de mica ar fi ea trebuie suspectata ca un posibil debut al unei scurgeri de benzina respectiv antigel in baie.
Repet: orice depasire a nivelului initial oricat de mica ar fi, si nu cum spui tu "sa nu fie mult peste limita superioara".

Ce inseamna "mult" ? 1mm, 2mm, 3mm?
gti98
QUOTE(tunderbird @ 3 Dec 2005, 02:34)
Patrunderea benzinei in baia de ulei nu apare numai in cazul perforarii membranei pompei de benzina.
Joja trebuie urmarita cu atentie, orice crestere de nivel oricat de mica ar fi ea trebuie suspectata ca un posibil debut al unei scurgeri de benzina respectiv antigel in baie.
Repet: orice depasire a nivelului initial oricat de mica ar fi, si nu cum spui tu "sa nu fie mult peste limita superioara".

Ce inseamna "mult" ? 1mm, 2mm, 3mm?
*



Posesor de D1300 din 1980 pana in 2001.
Daca intra apa (antigel ) in ulei se formeaza o spuma albicioasa in ulei; se vede pe joja. Spuma apare si pe timp rece, din cauza condensului, mai ales daca se neglijeaza curatarea tubulaturii de reaspiratie a vaporilor din carter. (Furtun grosut, din capacul de peste culbutori. Punctul nevralgic e in ramura legata sub carburator, unde este un dop cu o gaura de 1,5 mm care se infunda, fara a afecta semnificativ functionarea motorului) (De asemenea, constructorul a facut stutul pe care vine acest furtun prea scurt. In functionare el se incalzeste de la traseul de evacuare si "coace" cauciucul, care devine rigid si sfaramicios, iar furtunul cade de acolo. Rezultat: aer fals, functionare neregulata a motorului, nu trage etc. Remediere recomandata personal: modificat stutul, in sensul desurubarii lui si a confectionarii altuia, cu cot. mai lung nu este loc si nu se aseaza bine furtunul)
Intrarea benzinei in ulei prin spargerea pompei de benzina e un defect destul de grav si periculos: risc de incendiu! In acest caz trebuie NEAPARAT schimbat uleiul. Daca a patruns benzina din utilizarea excesiva a socului, nu e chiar necesar intotdeauna schimbarea uleiului.(Cantitatea de benzina e mult mai mica. Nu te speria, benzina se evapora rapid si miroase intens, dar mosu tau avea cel putin 50% dreptate: fii mai atent si nu e cazul sa-i schimbi uleiul de 3 ori pe zi, de cate ori ai uitat socul tras mai mult. Altfel ai vedea numai Dacii gripate iarna prin orasele patriei.
Sfatul ala cu avertizorul mi se pare f bun (sotia mea avea boala la frana de mana si nu s-a rezolvat pana nu i-am montat tiuitoarea!!)
Nu uita, din greseli se invata. Bafta!
micutu82
Am avut si eu prob asta...imi baga benzina in ulei. Pana la urma am schimbat garnitura de pompa de benzina si tot asa facea..si am schimbat pompa cu totul si de 4 luni nu mia am prob. I-am facut atunci schimbul de ulei si pana acum nu mi-a mai bagat benzina in ulei
argon
AM citit pe nu mai stiu unde pe site-ul oficial al unui mare producator de uleiuri, ca se introduce ceva aditiv special in uleiuri pentru izolarea benzinei din ulei, si evaporarea mai rapida, uleiul ramanand practic neatacat de benzina...Dar presupun ca e vorba de uleiurile semisintetice si sintetice, in nici un caz jegurile de uleiuri minerale ce baga 90% dintre romani in Dacie....
Devils
Poate sa imi spuna cineva daca mai poate intra benzina in ulei prin alta parte decat pe la membran rupta pompei....si ma refer la cantitati importante!!??
argon
QUOTE(Devils @ 20 Dec 2005, 13:49)
Poate sa imi spuna cineva daca mai poate intra benzina in ulei prin alta parte decat pe la membran rupta pompei....si ma refer la cantitati importante!!??
*



Inafara de membrana, si soc nu are pe unde intra benzina pe altundeva.
Mai poate intra daca merge in 2-3 cilindri masina, poate si cuiul poantou defect...
Devils
In ce sens defect (cuiul)?.... daca e defect ..ori nu merge pentru ca nu mai vine benzina in carburator, ori ai prea mare nivelul in carburator. In al doilea caz iti consuma mai mult. Nu vad cum sa intre benzina in baie pentru ca se consuma...sau nu?
Slider
Pai cam are treaba si cuiul poantou....nu mai etanseaza ca lumea si iti curge benzina in carburator...care benzina se scurge in cilindri si de acolo unde se poate duce daca nu in baia de ulei...
Devils
Da, dar asta ar trebui sa se simta si la consum...ceea ce nu se intampla ..la mine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.