QUOTE(tunderbird @ 3 Dec 2005, 02:34)
Patrunderea benzinei in baia de ulei nu apare numai in cazul perforarii membranei pompei de benzina.
Joja trebuie urmarita cu atentie, orice crestere de nivel oricat de mica ar fi ea trebuie suspectata ca un posibil debut al unei scurgeri de benzina respectiv antigel in baie.
Repet:
orice depasire a nivelului initial oricat de mica ar fi, si nu cum spui tu "sa nu fie mult peste limita superioara".
Ce inseamna "mult" ? 1mm, 2mm, 3mm?
Posesor de D1300 din 1980 pana in 2001.
Daca intra apa (antigel ) in ulei se formeaza o spuma albicioasa in ulei; se vede pe joja. Spuma apare si pe timp rece, din cauza condensului, mai ales daca se neglijeaza curatarea tubulaturii de reaspiratie a vaporilor din carter. (Furtun grosut, din capacul de peste culbutori. Punctul nevralgic e in ramura legata sub carburator, unde este un dop cu o gaura de 1,5 mm care se infunda, fara a afecta semnificativ functionarea motorului) (De asemenea, constructorul a facut stutul pe care vine acest furtun prea scurt. In functionare el se incalzeste de la traseul de evacuare si "coace" cauciucul, care devine rigid si sfaramicios, iar furtunul cade de acolo. Rezultat: aer fals, functionare neregulata a motorului, nu trage etc. Remediere recomandata personal: modificat stutul, in sensul desurubarii lui si a confectionarii altuia, cu cot. mai lung nu este loc si nu se aseaza bine furtunul)
Intrarea benzinei in ulei prin spargerea pompei de benzina e un defect destul de grav si periculos: risc de incendiu! In acest caz trebuie NEAPARAT schimbat uleiul. Daca a patruns benzina din utilizarea excesiva a socului, nu e chiar necesar intotdeauna schimbarea uleiului.(Cantitatea de benzina e mult mai mica. Nu te speria, benzina se evapora rapid si miroase intens, dar mosu tau avea cel putin 50% dreptate: fii mai atent si nu e cazul sa-i schimbi uleiul de 3 ori pe zi, de cate ori ai uitat socul tras mai mult. Altfel ai vedea numai Dacii gripate iarna prin orasele patriei.
Sfatul ala cu avertizorul mi se pare f bun (sotia mea avea boala la frana de mana si nu s-a rezolvat pana nu i-am montat tiuitoarea!!)
Nu uita, din greseli se invata. Bafta!