Buna,
Am avut o pierdere mare de lichid de racire luna trecuta.. nu am realizat ce s-a intamplar.. am observat ca temperatra apei crestea puternic dupa 2-3 km..
Din lipsa de timp nu am acordat atentie .. ce-i drept nici nu am folosit masina.. au fost doar 3 drumuri de 4-5 km.. de fiecare data temperatura apei crestea spectaculos pana in zona rosie de avertizare. In cel de-al treilea drum dupa ce temperatura apei a crescut din nou repede .. presiunea uleiului a inceput sa scada puternic iar motprul s-a oprit Am tras in prima parcare, am deschis busonul de la ulei,iar la sfatul unui prieten am completat 1 l de ulei adus de la temperatura camerei .
Am ajuns cu masina la mecanic .. prima estimare : garnitura de chiuloasa arsa.. dar surpriza dupa desfacerea motorului, mecanicii m-au chemat sa-mi arate doua filete crapate pe Blocul Motor la imbinarea cu Chiuloasa.
Ca optiuni : pot comanda un bloc motor nou ; pot cumpara un bloc motor folosit, de la dezmembrari; sau se poate incerca sudarea filetelor crapate de pe blocul motor..
Daca v-ati confrumtat cu o problema similara spuneti-mi va rog ce parere aveti .. stiu ca e cam greu fara sa vedeti despre ce e vorba. Incerc sa fac o poza.
Va multumesc.
Eu n-as recomanda sudarea
GeorgeB
2 Dec 2005, 11:25
pai indicatorul ala e acolo pentru ceva ... nu doar sa te uiti la el .
Sa sudezi in zona aia ar merge numai daca fisurile nu fac cumva legatura intre camerele lichidului de racire si canalele tur-retur ale uleiului, adica daca prin acele fisuri se trece ulei < > apa ,reparatia e cam ( foarte ) delicata si cu sanse greu de estimat, oricum mici.
QUOTE
pot cumpara un bloc motor folosit, de la dezmembrari
avind in vedere ca la blocul de srn/slz nu prea are ce se uza, poti gasi la dezmembrari bloc motor ? Ar fi bun sa gasesti la dezmembrari, cu factura bineinteles, deoarece trebuie sa treci prin RAR dupa ce schimbi blocul avind in vedere seria motorului care e batuta pe bloc. Ca asa fara factura, gasesti blocuri din " dezmembrari " cite vrei, stii tu ce vreau sa zic...
Atfel, nou n-ai treaba, dar te goleste de bani!
am vorbit la dezmembrari
e 2,5 milioane un bloc motor,
respectiv 3 milioane unul cu set motor si vibrochen .. care spunea omul ca ar merge ..
eu personal inclin spre a doua varianta
cum vi se par preturile?
la ce ar trebui sa fiu atent cand examinez blocul motor respectiv cand ascult noul motor pornit..?
multumesc pentru raspunsuri .. cat despre reprosuri puteti fi siguri ca-mi fac singur destule, a fost o lectie scumpa
buna,
am scos masina din service pt ca am inceput sa am suspiciuni viza-vis de seriozitatea mecanicilor care s-au ocupat de masina in ultimii 3 ani.
am aratat fisurile altui mecanic.
3 filete ale blocului motor sunt fisurate .. mi s-a spus ca cel mai probabil e o gresala a mecanicului care au strans prea tare suruburile de prindere a chiuloasei.
sunt filetele de-o parte si de alta a cilindrului 1 si 2 de care este fixata chiuloasa.
precizez ca am schimbat setul motor anul trecut.
mecanicul mi-a propus sa folosim 3 prezoane fixate cu adeziv BISON.
voi cumpara azi prezoanele .. si vom incerca sa vedem daca tin ..
credeti ca e o rezolvare buna?
multumesc
Asa cum ti-am mai zis, daca fisurile sint locale, adica nu strapung in vreo un canal de ungere, merge cum ai zis tu, oricum merita incercat decit sa dai banii pe alt bloc, fie el si vechi. Oricum eu asa as face, intii as incerca o reparatie.
Zici ca ai schimbat setul mai demult ? S-a lamurit deci problema cum s-au rupt filetele. A strins suruburile cu ceva lichid sau ulei in gaurile filetate din bloc. Orice mecanic trebuie sa stie ca inainte de a baga suruburile chiulasei sa le stringa trebuie sa curete f. bine de lichid gaurile filetate, lucru care scrie de altfel in orice carte de asamblare de motoare.
Adezivul Bison e foarte bun, am lipit o pedala de bicileta cu el si am folosit-o 5 ani fara probleme.
In locul tau as lipi asa, daca nu ai probleme cu strapungerile, cu adeziv Bison din acela cu 2 tuburi tip A+B, o solutie gri si una alba. Vezi ca trebuie ca acea suprafata trebuie sa fie f f f curata, fara grasimi etc.
La intrebarea ta daca rezolvarea este buna, iti raspund cu o intrebare: spui ca mecanicul ti - a recomandat o solutie (buna sau rea nu cunosc). Intrebarea mea: in cazul in care solutia lui da gres, pentru repetarea operatiei (demontare, schimbat bloc etc.) vei plati manopera normala? Sau iti va scadea manopera pe care ti - o pentru aceasta "tentativa". Eu cred ca e bine sa te interesezi si de asta.
Korben_Dallas
5 Dec 2005, 16:00
Du-te, mai omule, si schimba blocul
Nu te juca cu suduri, ca nu tine, sau in cel mai bun caz tine cateva luni
P.S. jake, vezi ca adi_or are Dacia 1310, nu Supernova/Solenza
Korben_Dallas
5 Dec 2005, 16:05
QUOTE(adi_or @ 2 Dec 2005, 15:52)
cum vi se par preturile?
la ce ar trebui sa fiu atent cand examinez blocul motor respectiv cand ascult noul motor pornit..?
ar fi o treaba relativ buna, dar cu doua taisuri, sa gasesti un motor nedesfacut, macar stii ca, cei de la dezmembrari nu au umblat in el si au bagat ce au vrut ei inauntru
eu am patit-o o data
lipseau jumatate din cuzineti
QUOTE(adi_or @ 2 Dec 2005, 11:15)
Buna,
Am avut o pierdere mare de lichid de racire luna trecuta.. nu am realizat ce s-a intamplar.. am observat ca temperatra apei crestea puternic dupa 2-3 km..
Din lipsa de timp nu am acordat atentie .. ce-i drept nici nu am folosit masina.. au fost doar 3 drumuri de 4-5 km.. de fiecare data temperatura apei crestea spectaculos pana in zona rosie de avertizare. In cel de-al treilea drum dupa ce temperatura apei a crescut din nou repede .. presiunea uleiului a inceput sa scada puternic iar motprul s-a oprit Am tras in prima parcare, am deschis busonul de la ulei,iar la sfatul unui prieten am completat 1 l de ulei adus de la temperatura camerei .
Am ajuns cu masina la mecanic .. prima estimare : garnitura de chiuloasa arsa.. dar surpriza dupa desfacerea motorului, mecanicii m-au chemat sa-mi arate doua filete crapate pe Blocul Motor la imbinarea cu Chiuloasa.
Ca optiuni : pot comanda un bloc motor nou ; pot cumpara un bloc motor folosit, de la dezmembrari; sau se poate incerca sudarea filetelor crapate de pe blocul motor..
Daca v-ati confrumtat cu o problema similara spuneti-mi va rog ce parere aveti .. stiu ca e cam greu fara sa vedeti despre ce e vorba. Incerc sa fac o poza.
Va multumesc.
salut
eu personal nu sunt de acord cu acest tip de carpeli.... e posibil sa tina si cu adeziv sau cu sudura.....dar daca nu ce faci???
cel mai bine e sa-l schimbi.....acum depinde de tine.....si de posibilitatile financiare...
Mda ..acum am vazut ca nu e vorba de supernova .. deci se muta !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.