Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 1300:...inca putin si ii dau foc.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
TedTS
buna

mi-am pierdut mintile si mi-am luat dacie...dar nu orice dacie ci una pushcata rau din 75 si neingrijita,tablarie nu prea mai are radmasa.gif ,s-a rupt puntea dupa cateva saptamani de mers...intr-un cuvant,varza biggrin.gif .

oricum nu ma asteptam la nimic special de la ea si mai ales la banii aia blush.gif

motoru' era turbat,suparat rau;rupeam orice 1300 si 1310 de pe drum biggrin.gif ,pana intr-o zi cand a inceput sa faca figuri:ralanti neregulat,nu tragea in sarcina,etc...
am desfacut carb si l-am curatat;
am schimbat platina;
am schimbat capac delco;
...mergea tot mai rau
am schimbat jiglere,plutitor,cui poantou,"gascanul",garnitura+pompa sprit
am schimbat garnituri carburator si garniturile dintre el si galeria de admisie
...nimic
am revenit la delco...l-am schimbat si pe ala cu unu super,incercat pe alta dacie.
am schimbat condensator
am schimbat furtune carb.+furtune aer
...am incercat carb. meu pe alta dacie...merge super
am schimbat bobina,fisele si bujiile
am verificat sa nu fie distributia sarita...e ok
am schimbat pinion delco.
NIMIC.

m-am dat invins si am adus un mecanic,ca poate nu stiu eu ce fac. unsure.gif
cunosc unul bun,a venit ala a incercat tot ce am incercat eu..nimic.

...ce sa fie?
omu' zicea ca ar fi supapele...nu inchid...inainte sa desfac motoru' poate aveti voi ceva idei

tnx
argon
Fa testul cu hartia la esapament, adica la relanti apropie o hartie de esapament pana atinge gura si daca pentru intervale scurte e trasa e de la supape.

Nu trebuie sa desfaci motorul pentru reglarea supapelor, se da jos numai capacul culbutorilor si se regleaza cu lera, asta presupunand ca nu sunt alte probleme la ele..adica sunt arse, indoite etc...


Mai vezi si avansurile, regleaza-le, in special cel static...vezi si membrana din capsula de vacum, dar nu cred ca e aia daca ai incercat si cu alt delco si merge la fel...
andu911
am avut motor de dacie la care nu inchideau 5 supape, mergea masina dar consuma mult biggrin.gif
Ce zic eu sa verifici:
1. Sa n-ai bujii ude, murdare...
2. Lantul de distributie sa nu fie intins, sau ceva la distributie...pinioane, chestii....desfa capacu si uita-te ca nu e mult de munca.

Daca tot ai probat atatea, probeaza si alta bobina biggrin.gif
ydaniel
nu inchidea 5 supape?????cum mergea?la manivela?
argon
QUOTE
oricum nu ma asteptam la nimic special de la ea si mai ales la banii aia



Cat ai dat pe ea?
cosad
eu m-am programat la un prieten la service si dupa ce a stat masina acolo 3 zile pentru ca nu ii dadea de cap la un motor mi - am luat masina de acolo si nu voi mai apela vreodata la el asa ca aveti grija ce "mecanici" isi da cu presupusul
andu911
QUOTE(ydaniel @ 4 Dec 2005, 12:14)
nu inchidea 5 supape?????cum mergea?la manivela?
*



Pai ce daca nu inchid ? Doar isi pierde motorul din performante, dar nu cu mult.
Daca nu inchide o supapa, asta nu inseamna ca supapa nu mai e acolo , ea e acolo, numai ca nu e perfect etansa si scapa compresie. biggrin.gif
La esapament zici ca e concertul lui Guta, ia ralantiul oscileaza cate 200 rpm.
ydaniel
si cat timp ai mers cu ea?eu am avut una de admisie cu talerul deformat si facea urat,da 5!:)
andu911
QUOTE(ydaniel @ 4 Dec 2005, 15:22)
si cat timp ai mers cu ea?eu am avut una de admisie cu talerul deformat si facea urat,da 5!:)
*



masina avea segmentii schimbati, dar chiulasa era muci, asa am cumparat-o si am mai mers cu ea jumatate de an, se ducea pana in 140 km/h, si ma mai tinea vreun an, dar n-am mai vrut eu sa o las asa.

Pai daca aveai taleru deformat, cine stie, poate nu iti mai deschidea supapa aia...sau ramasese deschisa... unsure.gif
didosdoru
Verifica si daca galeriea e stransa bine.Eu a, patit-o.Masina mergea la relanti cu 2 fise scoase de tot fara nici o pb, cam zgaltaia cei drept.Vezi sa nu ai garnitura de la galerie arsa.
TedTS
problema e ca nu prea reusesc s-o mai pornesc...se pare ca se agraveaza situatia
dupa cateva incercari am scos bujiile;2 din ele arata ok,una e inecata in benzina si una e plina de ulei...or fi si segmentii,desi si in 3 bujii tot ar trebui sa porneasca...intr-o vreme pornea si statea la ralanti doar cu o bujie alimentata din capac delco...chiar daca le-am schimbat pe celelate tot nu simteam ca ar merge cand le cuplam fisele.
bujiile testate separat(afara din chiuloasa,cuplate la masa) dau scanteie si totul pare ok. huh.gif

andu911
degeaba dau scanteie testate la masa...iti spun din experienta, cred ca iti intra ulei pe la ghiduri si ti le afuma. Daca ai putea sa pui un set nou de bujii...dar noi sa fie. Ne-am da seama mai usor...
TedTS
bujiile au cam o luna...sunt aproape noi
adevarul e ca sunt sinterom blush.gif
oricum,chestia e ca dupa ce porneam motoru' si il lasam sa mearga cateva minute 2 bujii erau uscate si 2 erau ude. mad.gif
alea 2 le-am schimbat cu altele care stiam sigur ca merg.acelasi rezultat.
TedTS
QUOTE(argon @ 4 Dec 2005, 13:49)
Cat ai dat pe ea?
*




200 eur la inceputu' verii...acte la zi radmasa.gif
andu911
ma tu ai ghidurile si cozile supapelor uzate si-ti arunca ulei la greu pe acolo...n-ai alta sansa decat sa dai jos chiulasa si sa te duci cu ea sa iti schimbe ghidurile, daca nu si supapele.

Dar, ca sa te convingi, pune un set de bujii noi, ca oricum asa ceva tot o sa cumperi, avand in vedere situatia motorului tau biggrin.gif si o sa vezi ca porneste si chiar merge, evident, pentru putin timp, pana se murdaresc si bujiile noi biggrin.gif
Bafta.

a, inca ceva...scoate furtunu ala de recirculare a vaporilor de ulei, adica ala care iese din capacul culbutorilor...stii tu...stilu clasic biggrin.gif
TedTS
QUOTE(andu911 @ 5 Dec 2005, 15:44)
ma tu ai ghidurile si cozile supapelor uzate si-ti arunca ulei la greu pe acolo...n-ai alta sansa decat sa dai jos chiulasa si sa te duci cu ea sa iti schimbe ghidurile, daca nu si supapele.

Dar, ca sa te convingi, pune un set de bujii noi, ca oricum asa ceva tot o sa cumperi, avand in vedere situatia motorului tau biggrin.gif si o sa vezi ca porneste si chiar merge, evident, pentru putin timp, pana se murdaresc si bujiile noi biggrin.gif
Bafta.

a, inca ceva...scoate furtunu ala de recirculare a vaporilor de ulei, adica ala care iese din capacul culbutorilor...stii tu...stilu clasic biggrin.gif
*




furtunu' de la capacul culbutorilor la carb. e scos de mult... laugh.gif
oricum,momentan nu ma mai enervez cu motorul ala...o sa-i schimb chiuloasa;iau una de la REMAT,de preferinta echipata...si raportez dupa aia rezultatul.
TNX all!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.