Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: incarcare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
BMA
cine poate sa-mi dea si mie indicatii pentru schimbarea releului de incarcare de la nova. cel original al alternatorului e varza si vreau sa il schimb. cu unul mecanic sau electronic. care e mai bun ? si cum sa fac operatia asta ?
Multumesc
amc
Ce stiu este ca cel mecanic este mai fiabil si pe deasupra reglabil, insa scump!
RIon
dupa ce am incercat mai multe modele, e unul electronic cu 3 fire, format mai mic, ala merge.
Insa, trebuie curatata bine caroseria acolo unde releul face masa, si masurat sa aiba val. de incarcare corecta, in jur de 14 la relanti.
daca nu merge, trebuie inlocuit, e cam 10-15 ron.
succes
BMA
QUOTE(RIon @ 4 Dec 2005, 11:21)
dupa ce am incercat mai multe modele, e unul electronic cu 3 fire, format mai mic, ala merge.
Insa, trebuie curatata bine caroseria acolo unde releul face masa, si masurat sa aiba val. de incarcare corecta, in jur de 14 la relanti.
daca nu merge, trebuie inlocuit, e cam 10-15 ron.
succes
*



ok, ok. nu-i scump. il caut, il gasesc, il cumpar, dar ceva indicatii pentru cum sa-l indepartez pe cel aflat acum pe alternator, si cum sa il leg pe asta (la fire ma refer), nu-mi dai ?
bertro
pai nu e greu. releul electronic are 3 contacte cu tot cu placa metalica de pe spate (care e masa):

- un "picior" cu surub (notat DF) pe care prinzi un fir de surubul liber de la suportul port-perii (pe celalalt surub fiin un cablu "bucla" care e legat la carcasa)
- un papuc B+ pe care vine un cablu + de la baterie
- tabla din spate are gauri de prindere in ambele capete. unul din capete il prinzi impreuna cu tresa si condensatorul de surubul de masa al alternatorului; celalalt capat il prinzi cu un surub de partea de sus a alternatorului (e acolo o gaura filetata).
RIon
e simplu...surubelnita si cheie de 9 cred... urmeaza firele si vezi unde merg. succes (daca faci asta, cheama un prieten si nu te grabi)
BMA
QUOTE(bertro @ 4 Dec 2005, 18:24)
pai nu e greu. releul electronic are 3 contacte cu tot cu placa metalica de pe spate (care e masa):

- un "picior" cu surub (notat DF) pe care prinzi un fir de surubul liber de la suportul port-perii (pe celalalt surub fiin un cablu "bucla" care e legat la carcasa)
- un papuc B+ pe care vine un cablu + de la baterie
- tabla din spate are gauri de prindere in ambele capete. unul din capete il prinzi impreuna cu tresa si condensatorul de surubul de masa al alternatorului; celalalt capat il prinzi cu un surub de partea de sus a alternatorului (e acolo o gaura filetata).
*



ok. am inteles. mai lamureste-ma care e tresa si mai spune-mi daca nu trebuie intai sa-l desfiintez pe cel incorporat in alternator si cum. merci
bertro
"tresa" e firul ala de masa impletit. ideea e ca toate firele de masa (inclusiv tablita de pe carcasa condensatorului) raman acolo pe surubul ala, numai ca bagi pe surub si unul din capetele releului.
da, trebuie sa-l dai jos pe cel vechi. cum? habar n-am. am mostenit masina cu releu electronic, n-am nici o idee unde ar fi venit ala mecanic. smile.gif
BMA
nu e mecanic. e tot electric, dar e incorporat. e prins acolo pe alternator. il voi da jos cumva. daca ghicesc cum. oricum mai astept indicatii si sfaturi.
johnox
Acu` mai nou au apaut relee electronice cu 3 fite +masa
Unul e DF, Altul + ,si mai e un plus de la alternator.
StefanT

Mai vechi as putea spune... sunt de mult timp smile.gif si sunt mai bune, protejeaza bateria de incarcari excesive.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.