Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: carton radiator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
iuliusss
salutare,

nu stiu in ce parte se pune cartonul la radiator?
prima data l-am pus pe partea cu elicea, dar m-a vazut un instructor auto si a zis ca se pune pe partea stanga, un vecin "mester" biggrin.gif a zis ca se pune pe dreapta!

eu ce parte aleg ? blush.gif sau nu conteaza
vis-a-vis
Eu il pun pe partea stanga si atat de mare incat sa acopere jumatate din cercul descris de elice. Asta pentru a nu supraincalzi motorul in zilele mai caldute.
dizzy
Se pune pe partea cu carburatorul si trebuie sa acopere cam jumate de radiator, in perioada asta chiar mai putin.
vaally
QUOTE(dizzy @ 6 Dec 2005, 11:33)
Se pune pe partea cu carburatorul si trebuie sa acopere cam jumate de radiator, in perioada asta chiar mai putin.
*


eu am pus cartonul de acopera 75-80% din radiator in partea cu ventilatorul. se incalzeste mult mai repede si mai bine motorul iar in timpul mersului ajunge temperatura undeva peste jumatatea scalei si de aici nu mai creste. Cred ca l-am nimerit bine.
roland
QUOTE(vaally @ 6 Dec 2005, 11:45)
eu am pus cartonul de acopera 75-80% din radiator in partea cu ventilatorul. se incalzeste mult mai repede si mai bine motorul iar in timpul mersului ajunge temperatura undeva peste jumatatea scalei si de aici nu mai creste. Cred ca l-am nimerit bine.
*



Daca temperatura creste peste jumatatea scalei sigur NU l-ai nimerit bine.Temperatura optima de lucru este undeva putin sub jumatatea scalei. Cand ajunge la jumate se cheama deja ca ai forjat tare si/sau e foarte cald afara (peste 40 de grade). Cand urca si mai mult e forja serioasa si semn ca ar fi cazul s-o lasi mai moale, mers lejer, turatie mica/viteza mare.
Deci, pe scurt, acul trebuie sa stea sub jumatate. tu mergi cu motorul supraincalzit. Not good.
rtulea
Domnu' roland, temperatura optima de functionare a motoarelor dacia este de 80 grade. Functie de alegerea facuta in cazul termostatului, aceasta, temperatura, poate varia. Adica daca termostatul deschide la 85 atunci acul indicator al temperaturii se opreste fix si exact la jumatatea scalei. Daca acesta deschide la mai mult atunci temnperatura va mai creste putin. Indicatiile aflate sub jumatatea scalei indica un termostat blocat pe deschis caz in care motorul nu functioneaza la temperatura de regim, deci o functionare necorespunzatoare.

Edit

Si ca sa nu fiu total OFF, cartonul se monteaza pe partea cu ventilatorul tocmai pentru a minimiza cantityatea de aer "proaspat si rece" ce trece ptrin acesta si este "aruncat" pe motor, tocmai pentru a realiza o incalzire a motorului cat mai rapida.
Ov
cartonul se pune pe partea cu carburatorul si se foloseste ca sa nu givreze amestecul.

daca termostatul e bun, n-are nici o legatura (sau daca are e ceva gen 1%) cu incalzirea motorului (nu il deranjeaza pe motor un curent de aer care trece pe langa el pt ca racirea se efectueaza cu apa).

oricum mai sunt cateva topicuri deschise pe tema asta, asa ca aici se inchide.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.