Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Diferente versiuni Dacia...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
marius1307
Buna ziua tuturor.

Problema pe care vreau sa o postez, tine mai mult de mersul normal al proces de fabricatie, adica din ce in ce mai mult se urmareste un produs cat mai bun si cat mai complet (la romani acest principiu, nu cred ca se aplica).

Am o Dacia berlina Li 2001. Am trecut cu vederea lipsa antifonului, aparitia becurilor in loc de indicatoare si alte chestii care nu ma mira sa fi aparut ca optionale. Nu pot sa neg utilitatea injectiei si a catalizatorului cara ne-au facut sa aderam si noi la un amarat de euro II.
In sfarsit, fiind vorba de probleme tehnice am si eu una : de ce in general daciile cu injectie sunt turate (in mers) mai mult fata de celelalte modele ?

Am cautat si am gasit urmatoarele posibilitati :

1 - din cauza catalizatorului, motorul este putin infundat
2 - cutia de viteze este etansata diferit ?!?
3 - din cauza sistemul de injectie

Deoarece aceste obtiuni nu mi se par viabile astept un raspuns clar si la obiect care sa ma lamureasca o data.
Poate vi se pare o chestie minora dar aceasta turare in plus duce la uzarea motorului si normal consum mai mare.

Multumesc pentru atentie.
argon
La ce te referi? la sunetul motorului sau ca are mai multe ture la o anumita viteza?
Cate RPM ai la fix 100 km/h?(bineinteles in tr 5)
Dar la 130 km/h?


Later edit.. Acum mi-a trecut prin cap ca se poate sa nu ai turometru(deh...a devenit de lux la un moment dat...nu se mai punea la injectie)



marius1307
QUOTE(argon @ 6 Dec 2005, 13:25)
La ce te referi?  la sunetul motorului sau ca are mai multe ture la o anumita viteza?
Cate RPM ai la fix 100 km/h?(bineinteles in tr 5)
Dar la 130 km/h?
Later edit..  Acum mi-a trecut prin cap ca se poate sa nu ai turometru(deh...a devenit de lux la un moment dat...nu se mai punea la injectie)
*




Mai exact :

la o berlina fara injectie in tr V/ 80 km/h / 2000 rpm eu am 2300 rpm
la o berlina fara injectie in tr V/ 100 km/h / 2800 rpm eu am 3000 rpm
la peste 130 km/h imi trece de 4000 rpm

aceste valori sunt verificate personal
argon
Totul tine de cutia de viteze..motorul are exact aceeasi turatie fie ca e pe carburatie fie ca e pe injectie....poate difera cutiile...a mai adus cineva in discutie pe aici problema asta..


PS cred ca sunt diferente intre kilometrajele Daciilor testate de tine....viteza reala era la fel...la fel si turatia...

Sa-ti spun ceva...la Daciile dinainte de injectie producatorul instrumentelor de bord inclusiv vitezometrul era unul indigen....La Dciile cu injectie producatorul s-a schimbat ...este Takosan...ceva turcisme...turcii cereau mai putin ca romanii pe aceste instrumente.....strategia de marketing a uzinei Dacia.... sad.gif la fel a disparut turometrul, indicatorul de temperatura si cel de presiune ulei....
rtulea
Daca masuratorile nu s-au efectuat pe o masina stock, care sa aiba rapoartele in cutie exact cum sunt din fabricatie si la care poate s-a schimbat si raportul grupului conic atunci masuratorile sunt inexacte.
marius1307
QUOTE(rtulea @ 6 Dec 2005, 13:44)
Daca masuratorile nu s-au efectuat pe o masina stock, care sa aiba rapoartele in cutie exact cum sunt din fabricatie si la care poate s-a schimbat si raportul grupului conic atunci masuratorile sunt inexacte.
*




ok, poate masuratorile nu sunt chiar asa exacte, dar dupa 100km/h motorul se aude exagerat de tare in raport cu altele mai vechi. In rest masina nu are nimic, chiar si la 120 km/h nu trepideaza, nu bate nimic, parca chiar mai vrea acceleratie, dar zgomotul produs de aceasta turatie ma termina... mad.gif
roland
QUOTE(marius1307 @ 6 Dec 2005, 11:35)
Mai exact :

la o berlina fara injectie in tr V/ 80  km/h / 2000 rpm  eu am 2300 rpm
la o berlina fara injectie in tr V/ 100  km/h / 2800 rpm  eu am 3000 rpm
la peste 130 km/h imi trece de 4000 rpm

aceste valori sunt verificate personal
*



Am Berlina Li (injectie), din 2000.
Pot spune cu mana pe buric ca, in tr. V, la 100km/h am binisor sub 3000rpm. Adica nu trece de 2800rpm cu siguranta. Si la 120-130 sta pe la 3500rpm, plus minus, dar nu ajunge cu certitudine nici pe aproape de 4000.

O alta cauza a turatiei mari poate fi un disc de ambreiaj care patineaza putin, si la viteze mari cand iti trebuie putere si cuplu nu e in stare sa ti-l dea si motorul se tureaza degeaba.
Ov
difera rapoartele la cutii. Si la mine e foarte turata in a 5-a. Cred ca au pus a 5-a de fuga radmasa.gif
marius1307
QUOTE(Ov @ 6 Dec 2005, 14:51)
difera rapoartele la cutii. Si la mine e foarte turata in a 5-a. Cred ca au pus a 5-a de fuga radmasa.gif
*




Ok, sa spunem ca am cutie de forta, de tractiune.
Se poate face o modificare astfel incat sa fie de fuga ?
Ov
da, schimbi rapoartele din cutie (adica schimbi pinioanele). Exista mai multe grupuri. Cauta la Imbunatatiri CLT si o sa gasesti tot ce vrei
ydaniel
pai Ov la vit max cate rpm ai?smile.gif
argon
QUOTE(ydaniel @ 6 Dec 2005, 13:17)
pai Ov la vit max cate rpm ai?smile.gif
*




ce intelegi prin vit maxima? cea trecuta in talon?
ydaniel
cea reala,care o atinge berlineza
Ov
de unde naiba sa stiu smile.gif
de regula instrumentele de bord mint cu nerusinare.
eu am reusit sa ajung in a 5-a la 4600 rpm. Tineam 2 oameni de bord ca sa nu zboare de la locul lui smile.gif

La turatia asta, vitezometrul era undeva in jur de 150.
ydaniel
eu am 4900 rot/min si 160 km/h!
einstein1984
Orice catalazitaor atasat unui esapament de MAS va provoca o crestere a contrapresiunii pe evacuare si va duce la o usoara scadere a performantelor. Cat despre restul, ti-ai cumparat Dacie! Ce te asteptai sa gasesti?
argon
QUOTE(einstein1984 @ 6 Dec 2005, 14:09)
Orice catalazitaor atasat unui esapament de MAS va provoca o crestere a contrapresiunii pe evacuare si va duce la o usoara scadere a performantelor. Cat despre restul, ti-ai cumparat Dacie! Ce te asteptai sa gasesti?
*




O fi asa dar nu are nici o legatura legatura cu problema dezbatuta aici...adica turatia la o anumita viteza...
Lacaru
La VW Bora 1.6 benzina la 100km/h in viteza 5 turatia este ~ 3000rpm.
StefanT
Asta ca sa facem o paralela referitoare la dacii, sau ce? blink.gif
diaconuliviu
Cind imi mergea indicatorul, la 3000 rpm aveam 110 km/h. Probabil colegul are grup 8x33. Ca sa schimbe cu grup 9x34 ar trebui sa schimbe arborele secundar si coroana, operatie destul de scumpa - atit piesele cit si manopera.
andu911
Hai sa va spun o faza tare biggrin.gif
La mine in cartea masinii scrie ca am 58 CP. In talon scrie ca am 62 CP.
Iar motorul nu-l gasesc prin nici o carte...102-15
Ca la Dacie, nici talonu nu corespunde cu cartea biggrin.gif
RollerMAN
QUOTE(marius1307 @ 6 Dec 2005, 11:35)
Mai exact :

la o berlina fara injectie in tr V/ 80  km/h / 2000 rpm  eu am 2300 rpm
la o berlina fara injectie in tr V/ 100  km/h / 2800 rpm  eu am 3000 rpm
la peste 130 km/h imi trece de 4000 rpm

aceste valori sunt verificate personal
*



Eu cu o berlina p carburatie din 96 in a V a la 3000 d ture am 110 km/h si este cat de cat acceptabil sunetul pentru o viteza de croaziera d autostrada. poate daciile astea mai noi nu sunt antifonate calumea pentru ca eu pe a mea o am insonorizata.
marius1307
QUOTE(RollerMAN @ 7 Dec 2005, 01:18)
Eu cu o berlina p carburatie din 96 in a V a la 3000 d ture am 110 km/h si este cat de cat acceptabil sunetul pentru o viteza de croaziera d autostrada. poate daciile astea mai noi nu sunt antifonate calumea pentru ca eu pe a mea o am insonorizata.
*


Bineinteles ca nu este antifonata. In sfarsit daca este sa tragem linie, se observa urmatoarele (parearea mea ) :

Dacii cu carburatie
Avantaje - intretinere usoara a sistemului de alimentare
- antifon mai peste tot
- bord cu indicatoare
- turatie a motorului mai redusa
Dezavantaje - cateodata mai sunt probleme cu alimentarea ( jiglere, etc )
- pornirea este dificila iarna (nu stiu povestea cu aprinderea electonica)
- nu are nici un standard euro (poate euro I...)
- relantiul este cam ciudat ( ma refer la faptul ca motorul nu are in mers rotund )

Dacii cu injectie
Avantaje - este un model mai nou, ultimul de dacie
- sistemul de injectie nu prea a dat rateuri pana acum
- pornire usoara iarna
- standard euro II
Dezavantaje - nu prea sunt optiuni in cazul in care iti cade injectia (cica comuta intr-un sistem de avarie)
- antifon nu exista deloc, poate doar putin pe sub masina
- bord sarac in indicatoare
- motorul este mai turat


Astept pareri...
argon
QUOTE(marius1307 @ 7 Dec 2005, 13:41)
Dezavantaje - cateodata mai sunt probleme cu alimentarea ( jiglere, etc )
                     - pornirea este dificila iarna (nu stiu povestea cu aprinderea electonica)
                     - nu  are nici un standard euro (poate euro I...)
                     - relantiul este cam ciudat ( ma refer la faptul ca motorul nu are in mers rotund )

*




-Daca se foloseste un filtru decantor + unul de hartie nu e nici o problema cu jiglerele
-Nu am aprindere electronica, imi porneste din prima pana la -15 grade.....cand e mai frig de -15 porneste sigur la a doua cheie...Nu numai a mea..ci toate care sunt intretinute si cu aprinderea pusa la punct
-Cu standardul Euro asa e..nu are
-Nu stiu cum ai ajuns la concluzi asta, dar daca e reglata calumea si nu de nea Ion dupa ureche relantiul e MUUULT mai stabil decat la cele cu injectie...am turometru electronic, si variatiile la relatii sunt de maxim 10 RPM...deci imi sta la 950 +/- 10....


DE RETINUT ...ma refer la Daciile intretinute si ingrijite...nu al cotetele in descompunere care predomina pe drumurile noastre....
marius1307
QUOTE(argon @ 7 Dec 2005, 15:46)
-Daca se foloseste un filtru decantor + unul de hartie nu e nici o problema cu jiglerele
-Nu am aprindere electronica, imi porneste din prima pana la -15 grade.....cand e mai frig de -15 porneste sigur la a doua cheie...Nu numai a mea..ci toate care sunt intretinute si cu aprinderea pusa la punct
-Cu standardul Euro asa e..nu are
-Nu stiu cum ai ajuns la concluzi asta, dar daca e reglata calumea si nu de nea Ion dupa ureche relantiul e MUUULT mai stabil decat la cele cu injectie...am turometru electronic, si variatiile la relatii sunt de maxim 10 RPM...deci imi sta la 950 +/- 10....
DE RETINUT  ...ma refer la Daciile intretinute si ingrijite...nu al cotetele in descompunere care predomina pe drumurile noastre....
*



M-am referit in general la eterna dacie romaneasca, exclud cazuri de dacii super intretinute.
Dar ca idee, cam in toate in care m-am urcat, sprituri la greu, iarna impingi de iti vine rau, cartonu de rigoare, baga socu, ia socu si lista poate continua... huh.gif
argon
Cartonul e pentru caldura mai multa in masina...e valabil si la injectie wink.gif


Ce am observat si eu in legatura cu izolatia mai mult inexistenta a Daciilor pe injectie, este zgomotul mult mai suparator in habitaclu...bine..se poate izola...dar e o operatiune in plus ce trebuia facuta de fabrica..am vazut serii de Dacii din 96-97-98 care ieseau din fabrica cu izolatia pe burta groasa de un deget..la fel si in pasajul aripilor...pacat ca nu au mai continuat asa...
marius1307
QUOTE(argon @ 7 Dec 2005, 16:52)
Cartonul e pentru caldura mai multa in masina...e valabil si la injectie wink.gif
*


Eu nu am pus carton in viata mea si dupa 5 minute de mers e caldura de nu poti sa stai ( bineinteles daca ii dai drumul ) . biggrin.gif
Ov
hai ca ati luat-o pe aratura
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.