Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: restaurare Dacia 1300 77
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Dorin11
Va salut!
Am deschis acest topic pentru a culege sfaturi si pentru a adresa cateva intrebari.
Este prima oara cand deschid un topic si sper ca toti utilizatorii sa respecte subiectul fara a devia, intrand in polemici care nu-si au rostul.
Am cumparat acest autoturism drag mie pentru a incerca sa-l aduc intr-o conditie optima astfel incat trecerea timpului sa nu lase urme.
Nu doresc sa vopsesc masina in totalitate deoarece masina are vopsea originala in afara de aripi fata si capota. Am cumparat masca plastic originala si vreau sa reconditionez doar aripile si capota.
Intrebarile sunt urmatoarele: Ce pot face pentru a prezerva cat mai bine acest automobil?
Care piese consumabile sunt cele mai importante? Acest autovehicul va parcurge un numar mic de km, plimbari rare de intretinere si vreau sa fac un stoc piese minim.
Sunt in cautare de un mecanic dibaci, flexibil, acel mecanic care lucreaza pentru altul ca si pentru el.
Vreau sa desfac masina surub cu surub si s-o pregatesc pentru hibernare asa ca va rog daca cunoasteti un astfel de mecanic trimiteti-mi va rog mesaj, totodata si un tinichigiu pentru a repara fata.
Orice sfat este binevenit, multumesc!
sobolan
Masina arata destul de bine,lasa-i vopseaua originala,ii da aspect si confera originalitate.....ca si tabla iar pare ok la prima vedere,dacia are niste locuri in care se poate instala rugina si cand vezi pe deasupra deja e prea tarziu,trebuie inspectata bine de tot....cat despre intretinere is pagini intregi de zis...ai putea s-o urci pe un elevator si sa va uitati sub ea,eventual o antifonare buna si apoi ceara anticoroziva la greu prin praguri si in lonjeroane(dupa ce le-ai curatat pe dinantru la jet si s-au uscat)......
Sa ai cu tine mereu in portbagaj o membrana de pompa de benzina,una de la pompa de sprit,o bobina,o curea si-un patent....Dacia e o masina usor de reparat in drum si nu prea te lasa daca-i ingrijita corespunzator....
Dorin11
Salut! Mulțumesc pentru răspuns. Aripile fata și capota sunt deja vopsite, restul mașinii are vopsea originala.
Vreau sa schimb aripile și masca tabla fata, mă gândesc ca va avea alta linie masina dar îmi pare
rău că știrbesc din originalitate. În orice caz nu găsesc piese noi astfel ca voi apela la un
tinichigiu care sper sa poată scoate o linie buna.
Dacă cunoașteți pe cineva care are aripi și masca tabla fata va rog sa-mi spuneti.
harby ;))
Aripi connex (nu recomand) si sh gasesti. Mai bine cauti una de uzina sh buna.
Pune mai multe poze, arata bine. Ce probleme ai la fusta fata? Nu pare ca are.
Spor la treaba!


Cu pozele atasate cred ca poti sa-ti faci o idee, am gasit masca tabla fata nou connex si aripile originale sh.
Am atasat o poza cu usa si prag unde mai sunt probleme.
iustin_uap
Nici eu nu vad de ce-ati schimba fusta fata. Cea originala are un anumit design pe care cele din comert, cu exceptia celor de uzina care nu cred ca se mai gasesc, nu l-au mai reprodus cu exactitate.
ydaniel
Nu stiu, asa am cumparat masina. Banuiesc ca a mutat o parte din electrica in interiorul masinii, are aprindere electronica si un claxon care se regleaza din bord ... face mult zgomot smile.gif, masina a avut primele numere 11B9651
SiloS
O fi fost masina de electrician... are device-uri anti-furt de pe vremea raposatului...
Dorin11
Problema care ma apasa cel mai mult este rugina, as vrea sa cumpar convertor de rugina dar sunt putin sceptic la acest produs, pentru praguri ceara sau vaselina desi si aici am o retinere, sunt sigur ca in praguri exista rugina, logic nu am cum s-o curat, dar imi vine foarte greu sa rezolv o problema doar pe jumatate...
Saptamana asta am sa ridic masina pe elevator sa pot face cateva poze, este intr-o stare buna dar vreau sa aud si parerile voastre.
La partea mecanica bat planetarele, nu am sa le intorc pentru ca nu sunt adeptul lucrurilor facute pe jumatate...banuiesc ca sunt persoane care le reconditioneaza
harby ;))
Salutare! Te sfatuiesc sa nu schimbi fusta! Se repara micile probleme, iar fusta de connex nu recomand absolut deloc. Ca sa-ti faci o idee, eu am schimbat jumatate de fusta, de fapt o treime, de la semnalizatoare in jos, deoarece era irecuperabila.. gauri in capatul de la lonejeron, lateralele, gurile de aerisire.

Pentru rugina recomand: chelade, kelfos, evipass. Ceara ixell.

In rest masina chiar arata bine.
icon_mrgreen.gif
sobolan
QUOTE(SiloS @ 3 Oct 2016, 18:42)
O fi fost masina de electrician...
*



electrician obsedat de relee si sigurante la greu,are un panou de sigurante sub bord de 1300 si unul de 1310 sub capota.......prea complicat,prea urat......da jos sistemele alea antifurt si revizuieste instalatia elecrica,evantual cauta una ok de printr-un remat.....o sa fie cosmar sa revii la starea initiala din firele ei.....
Eu nu inteleg....se furau dacii pe vremea lu nea Nicu ?eu stiam ca mai furau unii cai,o fi dacia cal ? wacko.gif
Fusta fata se poate repara lejer sau reconstrui partial,la fel si alte elemente,daca ai un tinichigiu meserias ti-o face LUX.
bucatzel
QUOTE(sobolan @ 4 Oct 2016, 01:04)
Eu nu inteleg....se furau dacii pe vremea lu nea Nicu ?
*


Aveau de ales?
Dorin11
Ati folosit convertor rugina KENT?
bogdan2001
QUOTE(sobolan @ 4 Oct 2016, 00:04)
Eu nu inteleg....se furau dacii pe vremea lu nea Nicu ?eu stiam ca mai furau unii cai,o fi dacia cal ? wacko.gif

*



Cineva chiar mi-a povestit c-a vrut sa ii fure masina pe timpul raposatului,noroc ca avea antifurt(era bagat undeva sub bord).Deci da,se furau.

Masina arata bine,nici eu nu recomand schimbarea fustei fata.
sobolan
QUOTE(bucatzel @ 4 Oct 2016, 10:13)
Aveau de ales?
*



nu prea ,poate cu greu dar am auzit ca se furau rezervele,bateriile dar de masini furate n-am auzit......pan' la urma adevarul e ca dacia e greu al naibii de furat radmasa.gif
Ov
Nu prea se ingramadeau sa fure masini cu totul pt ca daca-i prindeau (si-i cam prindeau) nu aveau viata usoara.

In general se tineau de gainarii: benzina, rezerve, scule de prin portbagaj
Dorin11
nr auto cu 11 a folosit securitatea, asa se poate elucida partea electrica si antifurtu
sobolan
povesti....
ydaniel
Cand scrii la postari,nu le mai sterge!!Ca nu se mai intelege nimica!
Ar fi bine sa duci jantele la sablare-vopsire+ anvelope noi!
masina merita un detailling exterior facut la o firma cu respect pt clienti!
Dorin11
QUOTE(ydaniel @ 4 Oct 2016, 20:22)
Cand scrii la postari,nu le mai sterge!!Ca nu se mai intelege nimica!
Ar fi bine sa duci jantele la sablare-vopsire+ anvelope noi!
masina merita un detailling exterior facut la o firma cu respect pt clienti!
*



Am vazut, scuze nu am facut intentionat.
Legat de jante, bineinteles incep reconditionarea cat mai curand, acum sunt in perioada de acumulare sfaturi huh.gif
Nu pot face doar detailing exterior, in capul meu se cearta doua idei...una spune sa reconditionez toata masina iar cealalta sa reconditionez doar fata astfel pastrez o parte din originalitate.

4 Oct 2016, 21:44:
QUOTE(sobolan @ 4 Oct 2016, 19:47)
povesti....
*



Glumesc, am masina de trei saptamani si din pacate nu am cumparat-o direct de la proprietar, la mijloc a fost un samsar care a tinut masina la vanzare cateva luni, totusi am sa fac o vizita la adresa proprietarului astfel voi afla toate aceste detalii si cel mai important ma va ajuta sa iau o decizie daca reconditionez complet masina sau nu.

5 Oct 2016, 16:34:
QUOTE(sobolan @ 27 Sep 2016, 22:04)
eventual o antifonare buna si apoi ceara anticoroziva la greu prin praguri si in lonjeroane(dupa ce le-ai curatat pe dinantru la jet si s-au uscat)......
*



Cu ce anume sa curat interiorul la praguri și lonjeroane?

5 Oct 2016, 17:51:
Sa bag jetul, curat grosul si apoi uscare?

5 Oct 2016, 17:52:
Daca bag in interior si decapant, apoi suflat este mai bine?
sobolan
apa cu jet pe interior la lonjeron ptr. ca ai pamant captivat acolo,crede-ma ca stiu ce zic......dupa ce s-a uscat BINE e suficient doar ceara dar data cu simt......sau ulei nefolosit.....
Dorin11
M-am întâlnit cu fostul proprietar, se confirma vopseaua originala în afară de fata masinii, ținută în garaj încălzit în Dr. Taberei, toate piesele originale în afară de o planetara. Partea electrica se datorează fiului student la electronica smile.gif alarma, goarna luată din Franța în 75, aparat măsură turatii, încărcare baterie și unghiul Dwell smile.gif. Întâlnirea m-a ajutat sa iau o decizie și anume voi păstra vopseaua originala.
marius1978
Salut. Stiu masina am vazut-o pe Str. Subcetate acum vreo luna, e f. buna, e pacat sa o revopsesti integral, fa-i doar capota motor,aripile fata si micile retusuri pe unde mai e nevoie. E f.buna si pe dedesubt, s-o stapanesti sanatos.
ydaniel
F bine!Hai cu ea la detailling de calitate!!
Dorin11
Da, masina a stat din luna Mai pe strada Subcetate, acolo locuieste intermediarul.
Planetarele sunt cele romanesti si trebuie schimbate, sunt in cautare de planetare lungi, sper sa gasesc Glentzer
ydaniel
Te'am vazut azi ,pe LA apeductului.
Dorin11
Da, stau în zona.
razvan32
imi place masina
Alex1300BV
Câti km are masina?
Dorin11
53000 km. Va atasez cateva poze, mai este foarte putin de lucru, din pacate vopseaua alb 13 de la Policolor nu s-a potrivit, se vede diferenta cred si in poze. Am sa merg la paletar sa gasesc o nuanta apropiata dar deocamdata am sa las asa masina, scopul a fost stoparea ruginii si pastrarea vopselei originale. Greseala a fost ca nu s-a testat mai intai pentru a vedea daca exista diferenta asa ca pentru cei care se afla in cazul meu este bine sa mearga la paletar pentru a obtine culoarea potrivita. 40 ani de vopsea originala si schimbarea chimicalelor au dus la nepotrivire de nuanta. Sunt partial multumit dar am avut de invatat si pe viitor voi sti ce trebuie facut. Am lucrat 5 zile la masina, am folosit foarte mult jetul de aer pentru a desprinde bucatile de antifon, dupa care am verificat cu un spaclu peste tot unde se mai desprinde, a urmat peria de sarma, degresare, inhibator de rugina Kent si in final antifon Berner 6 tuburi la un litru( recomand 8 tuburi pentru cei care antifoneaza toata masina). In portiere ceara spray Berner ( a fost suficient un singur spray pentru toate), la fel si in spate la oale, urmeaza ceara in lonjeroane si praguri. Recomand inainte de vopsire sa aliniati corespunzator, spre exemplu la mine in fata era foarte bine daca tinichigiul acorda mai multa atentie, dupa vopsire este greu sa mai indrepti ceva. Este important sa gasiti pe cineva care a lucrat cu astfel de masini si trebuie sa va implicati personal.
maho
N-o sa se potriveasca niciodata o vopsea noua (indiferent de cod), cu una veche, degradata de timp si alti factori naturali. Ori vrei sa ai masina cu vopsea originala, ori una care sa te mai tina "n" ani, si sa n-ai probleme cu rugina.
In privinta antifonului, e loc destul, eu am cumparat in total 13 l cand am facut masina (poate mai are si meseriasul nevoi). Cand e vorba de bagat bani in dacie, "sky is the limit".
Dorin11
Am vrut sa ramana vopseaua originala in rest, dar fata masinii a necesitat vopsire, cand am cumparat masina fata era revopsita. Cand e vorba de bani...no comment
harby ;))
Noutati?
razvan32
imi place masina.
Alex1300BV
Noutati cu proiectul?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.