Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: e timpul sa ii schimb segmentii?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
lgabyy
.. dupa 2 luni de de chin si jale, dupa ce am inlocuit toata aprinderea am cumparat 2 seturi de bujii( equin, bosch) dupa ce am rectificat chiulasa... si dupa multi nervi si stress am ajuns la capatul rabdarii... dacia mea la 69000km.. consuma ulei, nu trage, uda bujiile pe sarite.. bujii care daca le mai pun nu mai merg, te trezesti cu ea ca din mers da in dardaiala si cand controlezi una sau mai multe bujii facute fleasca... am schibat 2 seturi, cat de ghinionist sa fiu sa le nimeresc pe toate proaste? brusc a inceput sa manance ulei. cu bujiile am mers cate 150 de km cu fiecare si mergea bine apoi brusc una cate una le da draqu.... verdict??? SEGMENTI???
argon
mai bine intai de toate un test de compresie pe fiecare cilindru in parte....vino cu rezultatele si mai discutam..nu te arunca la segmenti la recomandarile orisicui..totusi 69 000 km sunt putini..eu am 110 000 si nu consuma pic de ulei
andu911
primii doi segmenti sunt de compresie. Al treilea e de ungere...adica, de curatare, iar daca el nu mai e bun, ramane mai mult ulei si ajunge pe bujii. Daca are compresie, nu inseamna ca nu mananca ulei. Testul de compresie nu are treaba cu ungerea.

lgabyy:
1.cine ti-a facut chiulasa ? de care e chiulasa e, cu simeringuri, sau fara ? chiulasa nu se rectifica, ce ti-a facut la ea ?

2.scoate fum albastru cand accelerezi ?
argon
QUOTE(andu911 @ 8 Dec 2005, 18:49)
primii doi segmenti sunt de compresie. Al treilea e de ungere...adica, de curatare, iar daca el nu mai e bun, ramane mai mult ulei si ajunge pe bujii. Daca are compresie, nu inseamna ca nu mananca ulei. Testul de compresie nu are treaba cu ungerea.

*




blink.gif blink.gif blink.gif
sa fim seriosi...
sofer_catastrofa
si eu am niste probleme... nu am vrut sa fac topic nou... dacia mea consuma foarte mult ulei, are fum albastrui (la pornire se vede cel mai bine). trebuie sa ii fac segmentare? mi-a zis cineva ca are gaze de esapament in carburator. se poate face altceva?
Si inca o chestie. cand franze si am si ambreiajul la fund se aude un urlet puternic la roti (in fata dreapta sau spate stanga). De la ce sa fie?
andu911
QUOTE(argon @ 8 Dec 2005, 20:11)
blink.gif  blink.gif  blink.gif
sa fim seriosi...
*



Deci al treilea segment, cel de ungere (raclor) razuieste cilindrul si aduna excesul de ulei, ca sa nu ajunga in camera de ardere. Am vazut segmenti de ungere care erau lipiti de piston, motorul scotea fum in draci, dar tragea.
Iar in cazul in care scoate fum, iar chiulasa e buna, singura piesa vinovata este segmentul de ungere, iar intrucat nu poti sa-l schimbi doar pe el, se schimba toti.
Acum veti spune, pai daca masina trage de sa schimb segmentii. Pai segmentii ii schimbi din cauza segmentului de ungere, ca nu isi mai face treaba si iti afuma bujiile si nu esti robot sa schimbi bujiile la 100km.

De-aia si scrie in orice jeg de manual : Consumul de ulei atrage dupa sine schimbarea segmentilor/setului motor.

sofer_catastrofa: daca la pornire se vede cel mai bine, inseamna ca ai probleme si cu ghidurile, nu numai cu segmentii...deci la tine, nu cred ca o segmentare e suficienta.
sofer_catastrofa
"ghidurile" - ce sunt astea?
andu911
QUOTE(sofer_catastrofa @ 8 Dec 2005, 21:40)
"ghidurile" - ce sunt astea?
*


ghidurile sau simeringurile, depinde ce are masina ta. incearca cu un search, chiar eu am mai scris...sunt prea mort de somn sa mai explic...
lgabyy
deci la chiulasa am rectificat scaunele la supape si supapele, am pus apoi benzina peste supape sa vad daca inchide si nu "plangea " niciuna.. am lasat cam 1 h benzina acolo.. eu la supape am simeringuri si le-am schimbat, am pus din alea verzi, nemtesti sin comert, dar cand a fost vorba sa le fixez pe gulerul ala acolo cam aveau joc, asa ca mecanicul meu le-a ovalizat un pic. a zis ca nu au nimic. va intreb.. e asa mare presiunea acolo sa intre pe la simeringurile alea.. eu nu cred. si oricum cred ca segmentii sunt dusi ca nu am nici compresie k lumea, masina nu trage sa o iei la pumni, consuma mult ulei, cam 100-150g la 100km. si daca tragi de paletii de la elice cand e motorul oprit si masina scoasa din viteza nu iti tine mare rezistenta, am impresia ca decat pe un piston am compresie k lumea. oricum fostul proprietar schimba uleiul primavara si iarna si baga din cel mai prost pt ca in momentul cand am desfacut capacul la culbutori era numai namol. imi face fleasca bujiile cand pe un piston cand pe altul, si asta la interval de 1 saptaman , 2 , asa din senin, mergi si te trezesti ca se pune pe dardaiala din mers, pe pocnituri in teava de esapament, dc o turezi , si nu mai are nici pic de vlaga. deci TREBUIE SCHIMBATI SEGMENTII SAU NU???? aaa... si am si presiune in sarcina la jumatatea traseului pe care il descrie acul de unde rezulta cuzineti noi si poate o rectificare de arbore ( sau nu?).. trist dar adevarat..
DodoBird
Compresia nu e definitorie la set uzat , ba din contra majoritatea masinilor date pe ulei "trag mult mai bine" .
La tine daca etanseitatea este dusa incepe sa devina mai normala ideea din celelat topic cu patrunderea abundenta a benzinei in ulei !
In mod cert trebuie schimbati segmentii si doar la desfacere si masurare vei vedea daca nu cumva tot setul !!!
andu911
QUOTE(lgabyy @ 9 Dec 2005, 13:10)
deci la chiulasa am rectificat scaunele la supape si supapele, am pus apoi benzina peste supape sa vad daca inchide si nu "plangea " niciuna.. am lasat cam 1 h benzina acolo.. eu la supape am simeringuri si le-am schimbat, am pus din alea verzi, nemtesti sin comert, dar cand a fost vorba sa le fixez pe gulerul ala acolo cam aveau joc, asa ca mecanicul meu le-a ovalizat un pic. a zis ca nu au nimic. va intreb.. e asa mare presiunea acolo sa intre pe la simeringurile alea.. eu nu cred. si oricum cred ca segmentii sunt dusi ca nu am nici compresie k lumea, masina nu trage sa o iei la pumni, consuma mult ulei, cam 100-150g la 100km. si daca tragi de paletii de la elice cand e motorul oprit si masina scoasa din viteza nu iti tine mare rezistenta, am impresia ca decat pe un piston am compresie k lumea. oricum fostul proprietar schimba uleiul primavara si iarna si baga din cel mai prost pt ca in momentul cand am desfacut capacul la culbutori era numai namol. imi face fleasca bujiile cand pe un piston cand pe altul, si asta la interval de 1 saptaman , 2 , asa din senin, mergi si te trezesti ca se pune pe dardaiala din mers, pe pocnituri in teava de esapament, dc o turezi , si nu mai are nici pic de vlaga. deci TREBUIE SCHIMBATI SEGMENTII SAU NU???? aaa... si am si presiune in sarcina la jumatatea traseului pe care il descrie acul de unde rezulta cuzineti noi si poate o rectificare de arbore ( sau nu?).. trist dar adevarat..
*



Si eu te mai intreb o data, scoate fum sau nu ? smile.gif
dizzy
Ce cauti cu bujii Bosch si Equin-Arlechin pe Dacie?
[Rog frumos nu tipati ca stiu ce spun, bujiile cele mai bune pt Dacia sunt Sinterom]
Ia matale un set de Sinteroame din alea ieftine, pune-le si da-i bice.
Oricum nu ai ce sa pierzi, in caz de ceva ai un set de bujii de schimb.
Si cauta un mecanic care sa stie motoare, nu verze de cartier.
ydaniel
cei mai tare segmenti sunt goetze-65 ron si kobelschimdt-75 ron;sinterom sunt praf!
lgabyy
v-as ruga sa-mi recomandati niste segmenti buni dar nu f scumpi.. si poate si un set...
andu911
ori set ori segmenti ? biggrin.gif
set...orice peste 3 milioane, segmenti...orice peste 600.000
lgabyy
setul include si segmentii????
andu911
QUOTE(lgabyy @ 10 Dec 2005, 10:11)
setul include si segmentii????
*



da
sofer_catastrofa
o intrebare am... din cauza segmentilor dusi trebuie sa incalzesc masina mult iarna? porneste la prima cheie, o las sa se incalzeasca un timp, si cand plec se opreste motorul in 2 metri. iar daca dau cu spatele... se opreste motorul mai desc chiar si cand e incalzit (dupa 50 km de mers de exemplu).
raresito
[quote=andu911,10 Dec 2005, 10:46]
da

Setul iti include segmentii, bolturile de la pistoane, pistoanele bineinteles si camasile... In mod normal ar trebui sa ai in set si niste garnituri de hartie pe care se aseaza camasile.. asa incat marginea camasii sa fie putin mai sus de blocu motor... Garniturile alea sunt pe diferite culori si ar trebui sa stie ciune iti face setul care e ordinea lor de montare... biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.