Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bușteni – Căminul Alpin – Poiana Coștilei – Pichetu
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
Pages: 1, 2
gibonu
Hai noroc la toata lumea.

In idee inceputa aici https://www.daciaclub.ro/Azuga-8211-suau-Ba...ni-t294144.html continuam alergarea.

Asadar.

Sâmbătă, 14.01.2017

București (07:00) – Bușteni (08:41) cu trenul  IR 1631.
În tren cald și bine, astfel încât am stat în tricoul și cu o vestă subțire pe mine, pentru că la vestă aveam buzunare pentru portofel și telefon.
Între București și Ploiești trenul merge cu aproape 120 km/h. Se vede mai bine din poza de mai jos (o aplicație de telefon mobil).

[attachmentid=1628052637]

Asta pentru că în ultimul timp, trenurile inzăpezite, anulate sau întârziate au fost un subiect intens exploatat de către presa românească.
însă un tren în care este cald și bine, merge repede și ajunge la timp nu constituie vreun subiect de știre.

Locomotiva electrică expusă în gara Bușteni.

[attachmentid=1628052638]

Construită (locomotiva, nu gara) la Berlin în anul 1913.

[attachmentid=1628052639]

Altimetrul gării din Bușteni.

[attachmentid=1628052640]

Tehnologia contemporană (doar GPS, fără senzorul barometric) a ajuns la aceiași concluzie.

[attachmentid=1628052641]

După o cafea de 2 lei de la aparat băută pe peronul gării mi-am pus parazăpezile și am plecat spre Căminul Alpin.

Regina Maria

[attachmentid=1628052642]

și Regele Ferdinand

[attachmentid=1628052643]

la baza statuii grenadierului Mușat.

[attachmentid=1628052644]

Conform unei hărți de la Centrul de vizitare al Parcului Național Bucegi (in Bușteni lângă hotelul Silva) monumentul se numește “Ultima grenadă”.

[attachmentid=1628052645]

Mai multe informații despre Constantin Mușat.

[attachmentid=1628052646]

Fotografia de mai sus a fost făcută la Expoziția “România în Marele Război” de la Muzeul Național de Istorie al României, deschisă până la 15.03.2017.

DN 1 văzut de sus.

[attachmentid=1628052647]

Se anunța o zi cu soare.

[attachmentid=1628052648] [attachmentid=1628052649]

Pâna la Căminul Alpin nu a mai durat mult.

[attachmentid=1628052650]

Ospitalitate maximă, pe ușa de intrare (oricum parea închis de mult timp).

[attachmentid=1628052651] [attachmentid=1628052652]

Conform uniculul afiș din geam, ultimul eveniment a avut loc aici acum aproape 1 an.

[attachmentid=1628052653]

Revenind la Clubul Alpin Român, pare o instituție foarte serioasă, care se intinde pe 3 site-uri. Sau cel puțin asta rezultă la o simplă cautare pe Google (atenție la terminațiile site-urilor).

[attachmentid=1628052654]

Unul dintre site-uri este făcut pe o platformă de bloguri, însă asta contează mai putin.
Plus că am văzut că se discuta intens despre unele acuzații sau dosare aflate pe rolul unor instanțe judecătoresti.
Așadar, treabă serioasă așa cum doar românii știu să facă.
espacern
Caminul Alpin a fost un loc de intalnire pentru toti cei care aveau ca punct de plecare zona alpina Costila/Refugiul Schiorilor si zona Costila/peretele Valea Alba.....si cam atat.
Prin ani 80-90 evitam sa intru si sa stau prea mult pe acolo din cauza fumului de tigara gros si a ambiantei de bodega ieftina din interior......mai existau prin spate si niste dependinte/anexe de dormit.
Odata depasita zona Busteni se deschid drumuri interesanta spre Refugiul Costila cu pereti de escalada si spre Valea Alba cu trasele de alpinism renumite din peretele Vaii Albe dar si multele trase turistice.
Daca Refugiul Costila se afla intr-o stare destul de buna nu acelasi lucru se poate scrie despre Refugiul Schiorilor aflat in ruina dupa un incendiu.......dar de la ambele privelistea asupra Busteniului este de vis.
gibonu
@espacern

Multumesc frumos pentru completare.
Traseele spre refugiu Costila raman pentru vara, iarna nu m-as baga pe acolo.
Parca (daca nu ma insel) nici nu sunt marcate.


Sâmbătă, 14.01.2017 – Partea a II-a

Începe treaba, marcaj triunghi roșu (era ora 10:00).

[attachmentid=1628052710]

Poteca era bine bătătorită.

[attachmentid=1628052711] [attachmentid=1628052712]

Crucea de pe Caraiman, cât se poate vedea din pădure.

[attachmentid=1628052713]

Iască.

[attachmentid=1628052714] [attachmentid=1628052715]

M-am bucurat să văd că traseul a fost re-marcat.

[attachmentid=1628052716] [attachmentid=1628052717]

O bucată care necesită puțină atenție, văzută de sus

[attachmentid=1628052718]

și de jos.

[attachmentid=1628052719]

Rar, se ma văd și Bucegii.

[attachmentid=1628052720]

Poiana Coștilei.

[attachmentid=1628052721] [attachmentid=1628052722] [attachmentid=1628052723]

Spre surprinderea mea, de la Căminul Aplin până în Poiana Coștilei am facut două ore jumate, adică cu vreo juma’ de oră peste timpul indicat pe timp de vară.
espacern
QUOTE(gibonu @ 20 Jan 2017, 17:14)
Parca (daca nu ma insel) nici nu sunt marcate.

Nu sunt trasee incluse in circuitul turistic....dar sunt marcate "oarecum diferit" fata de marcajele normale si e poteca circulata.
gibonu
@espacern

Ce inseamna "marcate oarecum diferit"?


Sambata, 14.01.2017 - Partea a III-a

Putina zapada pana peste genunchi prin Poiana Costilei, insa nimic de speriat.

La un moment dat am fost ajuns din urma de un tip bine echipat, inclusiv coltari.
Mi s-a parut ciudata folosirea coltarilor pe zapada si pe drum in proportie de 99% drept, insa omu' mi-a spus ca il ajuta foarte mult coltarii.
In plus, io pana acum stiam ca pe zapada care nu este inghetata bocna coltarii mai mult de incurca, in sensul ca se incarca cu zapada. Probabil nu stiam bine.

In spate avea un rucsac de vreo 60 de litri aproape plin, astfel incat am crezut ca merge spre Malaiesti sau chiar varful Omu.
Tipul respectiv nu prea avea habar pe unde se afla si nici harta nu avea la el. Stia doar ca trebuia sa ajunga in Busteni ca "sa prind trenu' de 5 spre Bucuresti". Asadar, ce cara in rucsac ramane o enigma.

L-am lamurit cat de cat cam pe unde ne aflam, insa omu' nu prea m-a crezut si a sunat un prieten ca sa ii dea indicatii despre traseu.
Prietenul respectiv nu l-a lamurit deloc asa ca tot la harta mea tiparita am ajuns.

Cat a studiat omu' harta [cam mult dupa aprecierea mea] am observat ca rozete de zapada [powder basket pentru cei carora nu le mai ajunge limba romana] nu avea. In schimb avea coltari.

[attachmentid=1628052855]

Indicator cu "caini rai" n-am mai vazut pana acum [iesirea din Poiana Costilei spre Pichetul Rosu].

[attachmentid=1628052856]

Intersectia cu traseul care urca spre Omu prin valea Cerbului

[attachmentid=1628052857]

sau coboara spre Gura Diham [mai exact undeva pe la jumatatea distantei dintre Busteni si Gura Diham].

[attachmentid=1628052858]

Alta iasca.

[attachmentid=1628052859]

Pe aici zapada este mai afantata iar poteca mai putin batauta [noroc ca in fata mea era omu' cu coltarii].

[attachmentid=1628052860] [attachmentid=1628052861]

Aproape de granita intre judetele Prahova si Brasov.

[attachmentid=1628052862]

La ora 15:30 am ajuns la Pichetul Rosu.

[attachmentid=1628052863]

Cam greu pana aici din cauza zapezii, insa nimic iesit din comun.
Pauza pentru un sandwich si un Snickers, dupa care am taiat-o spre Poiana Izvoarelor [snickers-ul l-am tinut in prealabil in buzunar aproape de corp vreo juma' de ora, ca sa nu mai fie nevoie sa imi rup dintii in el].

[attachmentid=1628052864]

Se observa formatul vechi al numerelor de telefon mobil [celular, cum se spunea odata].

[attachmentid=1628052865]

Din cate imi aduc aminte, schimbarea formatului numerelor de telefon a avut loc in anul 2005, adica indicatorul respectiv are peste 10 ani vechime si inca se prezinta bine.

Daca nu ma insel, muntii Baiului vazuti de la Poiana Izvoarelor.

[attachmentid=1628052866]

Poiana Izvoarelor [n-am intrat].

[attachmentid=1628052867]

Parca cabana veche este cea din stanga. Cred ca sunt aproape 20 de ani de cand n-am mai fost pe aici.

Pana la Gura Diham nu mai era mult de mers.

[attachmentid=1628052868]

Nivelul zapezii de langa poteca.

[attachmentid=1628052869]

Pana la Gura Diham am facut 30 de minute, putin stresat sa nu ma prinda noaptea prin padure, pentru ca lampa frontala era acasa.
Am iesit din padure cu vreo 5 minute inainte sa se intunece. Clar, data viitoare lampa frontala nu mai ramane acasa.

La Gura Diham m-as fi putut interesa de un taxi, insa am considerat ca n-am venit la munte ca sa ma plimb cu taxi-ul.

Drum pana la Busteni a mai durat juma' de ora, de data asta pe intuneric, insa n-au fost probleme.
Pe la jumatatea drumului am stat putin cu morcovu-n cur deoarece se auzeau niste caini care latrau din padure, iar dupa intensitatea latratului parea a fi niste ciobabesti cat casa.

Pe la ora 18:30 am ajuns in gara la Busteni. Am vrut sa imi iau bilet la IR 1622 insa doamna casiera mi-a spus ca ar fi mai bine sa astept putin "sa nu aibe intarziere". Frumos din parte ei.

M-am mai invartit putin prin gara, am mai fumat o tigara, am dat jos parazapezile iar pe la ora 19:00, vazand ca IR 1622 nu avea nicio intarziere am luat biletul.

A urmat o clatita cu biscuti si Nutella la vreo 300 de metri peste drum de gara, in directia Sinaia.
Excelenta clatita, desi a costat 10 Lei [borcanul de Nutella este pus pe tejghea, ca sa se vada marfa originala folosita].

In tren liber, cald si bine pana la Bucuresti.

In plus, cu ocazia acestei iesiri am ajuns la 100 de lei stransi din reducerile obtinute in baza cardului TrenPlus. Adica mi-am scost suta de lei data pe card, de acum pana la jumatate lui aprilie sunt pe plus.
Cardul TrenPlus este un card care costa 100 lei, este valabil un an si in baza caruia beneficiezi de o reducere de 25% din pretulul biletului de tren [suplimentului de 4 lei pentru loc de la trenurile IR nu i se aplica reducere].

Buget:
60 lei trenul dus-intors [25% in baza cardului TrenPlus si 5% pentru biletul cumparat online la dus];
10 lei [cred ca a fost mai putin] doua sandwich-uri facute de mine si doua Snikers-uri;
2 lei cafeaua de la aparat bauta dimineata in gara Busteni;
10 lei clatita mancata seara in Busteni;
4 lei metroul de acasa la gara si inapoi.

Total - 86 lei, hai 90 sa fie suma rotunda. Sau suma pe care as fi lasat-o dupa o masa si o sticla de vin la carciuma. Zic ca merita pentru o zi la munte.

Cam asta a fost. Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
espacern
Marcajul este discret sub forma de simpla dunga de vopsea aplicata pe copaci.....spre refugiul Costila are culoare galben.

Pe drumul spre refugiu este amenajat un izvor cu banca de odihna.....reparata cu schiuri!
buzasparta
O tura frumoasa.
Si putin offtopic: in gara Azuga mai exista cum era inainte magazie pentru bagaje?
gibonu
@espacern
Multumesc pentru informatii.
Refugiul Costila ramane pentru un traseu de vara.

@buzasparta
Multumesc pentru apreciere.
In gara Azuga am fost ultima data anul trecut, cam pe vremea asta (detalii in link-ul de la inceputul acestei povesti).

Nu m-am uitat foarte atent, insa in afara de casa de bilete si un automat de cafea n-am vazut sa mai existe ceva.
Doar am remarcat faptul ca mica sala de asteptare era bine incalzita.

Posibilitatea de a lasa bagajul exista sigur in gara Busteni, la un magazin privat, chiar pe peronul garii (langa intrarea in gara dinspre peron).
Pret: 6 lei/zi.
buzasparta
In Busteni si Sinaia ai posibilitatea insa in gara Azuga nu am reusit nici macar sa gasesc un numar de telefon de acolo sa intreb.Numerele care sunt pe net sunt de la un hotel, sau asa spunea cel care mi-a raspuns.
neumann
[attachmentid=1628052973]


Stanga Caraimanul cu varful picatura. Centru, Costila cu Hornul lui Gelepeanu bine conturat, dreapta peretele/creasta vulturilor. Daca nu gresesc?
gibonu
@neumann

Habar n-am, asta este intrebare pentru profesionisti, pentru cei care stiu Bucegii cu ochii inchisi.
gibonu
Sambata, 13.01.2018

Am revenit pe traseu, la fix un an de la plimbarea de anul trecut. De data asta n-am mai fost singur, cu insotit de un prieten maistru foto.

Caminul Alpin tot inchis este, nici n-a avut rost sa-l fotografiez. Pacat.

Un format nou de indicatoare.

[attachmentid=1628079495]

In prima parte a traseului, zapada aproape deloc.

[attachmentid=1628079496] [attachmentid=1628079497]

Doua bucati de la maistru foto.

[attachmentid=1628079498] [attachmentid=1628079499]

Poiana Costilei.

[attachmentid=1628079500] [attachmentid=1628079501]

Arzatorul sovietic la treaba.

[attachmentid=1628079502]

Aproape de Pichetul Rosu stratul de zapada a mai crescut putin.

[attachmentid=1628079503]

Probleme mai mari au fost cu stratul de gheata de sub zapada, bine dezvoltat in anumite zone. Am reusit odata sa alunc si sa ma intind pe burta si sa dau bine cu un genunchi de pamant. Plus alte cateva ocazii in care am reusit sa ma redresez cu ajutorul betelor.

O noutate la Pichetul Rosu.

[attachmentid=1628079504]

Dacii si Bucegiii.

[attachmentid=1628079505]

A urmat Poiana Izvoarelor, Gura Diham si cei cativa km pe plat pana in Busteni. Nimci deosebit, doar ca n-am mai ajuns la clatitele minune din Busteni.

Inapoi la Bucuresti cu IR 1635, care intre Ploiesti Vest si Bucuresti Nord, circula fie cu 140 km/h

[attachmentid=1628079506]

fie cu 11 km/h.

[attachmentid=1628079507]

Se pare ca exista o mica problema pe un segmet scurt de linie, altflel 140 km/h intre Bucuresti si Ploiesti [posibil si Campina] pare un mic pas inainte spre un transport feroviar contemporan.
espacern
Tot atunci dar mai de dimineata am urcat si eu pana la refugiu Costila....cateva din urmele de pe zapada sunt si ale mele!
gibonu
@espacern

Foarte tare. Daca se poate si niste poze, ar fi perfect.

In alta ordine de idei, poti sa ne dai cateva detalii despre traseul spre refugiu? Mai exact, unde este bifurcatia unde faci stanga spre refugiu (directia de mers Busteni - Poiana Costilei).
Exista aplicatia Muntii Nostri pentru asta, insa este mai ok cand citesti explicatii de la unul care stie zona.
espacern
Nu fac/am poze prin traseele din padure....din lipsa de timp ca-mi place sa merg mai rapido!
Pentru acces la refugiu sunt 2 trasee care pleaca simultan din traseul urmat de tine....unul urca pe coama din stanga iar altul urmeaza traseul marcat prin padure.
Chiar cu 10-15 min.inainte sa ajungi la poiana Costilei pe drumul marcat este o curba la dreapta.....acolo trebuie urcat pieptis drept in sus pentru a prinde poteca comuna spre refugiul Schiorilor/Costila si unde se bifurca la stanga e directia Valea Alba si spre dreapta in directia Valea Costilei.
Marcaje turistice nu sunt dar drumul este unul destul de circulat.....binenteles daca nu ai spirit de ratacire!
Vechiul Refugiul Schiorilor aflat pe drumul spre Valea Alba a ars si se incearca reconstructia unui nou adapost....asa arata prin vara!
espacern
Am fost prin zona zilele trecute si am facut o poza cu zona din traseul marcat unde trebuie sa mergi spre refugiul Costila/zona Valea Alba.....din dreptul copacului cu cele 2 semne se continuua drumul direct in sus prin padure.
Drumul este NEMARCAT turistic dar exista cateva semne pe arbori.....si poteca bine conturata.
Refugiul Costila se afla in stare de reconstructie....dar Refugiul Schiorilor din Valea Alba este tot in stare deplorabila.
gibonu
@espacern

Multumesc.
Mai pe la vara sper sa ajung la refugiul Costila. Sper sa ma descurc cu indicatiile tale si cu aplicatia Muntii Nostri.

Pare la ca refugiul Costila e treba serioasa, arata bine ce se vede in poza.
gibonu
Sambata, 25.01.2019
Busteni - Caminul Alpin - Poiana Costilei si retur pe acelasi traseu

Datorita ploii inghetate a fost putin complicat sa ajung la gara, deoarece a fost nevoie sa merg direct pe carosabil deoarece trotuarul era sticla. Noroc ca la ora 06:15 nu prea erau masini pe strada.

Ca de obicei, Bucuresti - Busteni cu trenul IR 1631. De data asta trenul avea 5 vagoane, comparativ cu doar 3 vagoane cu doua saptamani inainte.

Trenul a pleacat la ora fixata [07:00] insa in Buftea a stat vreo juma de ora, din motiv de lipsa de curent. Pana la urma, la Busteni a ajuns cu vreo 40 de minute intarziere.

Spre Pichetul Rosu [indicatorul de langa Caminul Alpin].

[attachmentid=1628099284]

La intrarea pe traseu poteca era relativ bine batatorita.

[attachmentid=1628099285]

Putina ceata.

[attachmentid=1628099286]

Iasca si zapada.

[attachmentid=1628099287]

Prin bunavoinata lui @espacern am aflat ca cele doua indicatoare din poza de mai jos

[attachmentid=1628099288]

sunt amplasate exact la intrarea pe traseului [nemarcat si la deal] catre refugiul Costila. Se observa mai bine pe harta [punctul rosu].

[attachmentid=1628099289]

La refugiul Costila n-am ajuns pana acum insa sper sa ajung la vara.

Copac ramificat.

[attachmentid=1628099290]

Ceata incepea sa fie mai deasa.

[attachmentid=1628099291]

Pomul de iarna.

[attachmentid=1628099292]
espacern
QUOTE(gibonu @ 30 Jan 2019, 00:16)
Sambata, 25.01.2019
La refugiul Costila n-am ajuns pana acum insa sper sa ajung la vara.

Păcat ca n-ai ajuns pana sus la refugiu....era nevoie de cineva sa dea la o parte zăpada.
gibonu
@espacern

Daca stiam ca era nevoie de dat zapada, direct la refugiu mergeam.

Acum serios, la conditia mea fizica, ne se punea problema de facut singur, pentru prima data un traseu nemarcat prin zapada de peste juma de metru. Ramane insa in plan pentru la vara (trebuie sa-mi scot suta de lei data pe cardul Tren Plus de la CFR Calatori).

In poza ta, in coltul din dreapta, deasupra refugiului, se vede cumva un panou solar pentru curent electric?
espacern
DA ăla este un panou solar!
Refugiul a fost integral reconstruit la interior/exterior...și dotat cu lumina LED+sursa ecologică!
gibonu
@espacern

Foarte tare. Ma bucur sa vad ca inca mai exista oameni care se ocupa cu reabilitatea si intretinerea refugiilor.
Ma gandesc ca doar caratul cu carca al materialelor pana acolo este o munca titanica.
espacern
A durat cam 2 ani reconstrucția....și poate mai durează încă 1 an pana se coboară toate materialele vechi.
Dar cum este un refugiu important pentru zona alpina a Bucegiului și alpinismului din zona trebuia adus la o calitate demnă de epoca prezenta.
gibonu
@espacern

Multumesc frumos.
Stii cumva si cine a finantat lucrarea?

-----------------------------------------------------------------------------------------

Sambata, 25.01.2019 - Partea a II-a
Busteni - Caminul Alpin - Poiana Costilei si retur pe acelasi traseu

Stratul de zapada a crescut

[attachmentid=1628099324]

si a ajuns pana la aprox. 50 de cm.

[attachmentid=1628099325]

Poiana Costilei, cufundata intr-o ceata deasa.

[attachmentid=1628099326]

Pana aici, de la Caminul Alpin am facut 3 ore.

Pe traseu am fost depasit de un cuplu cu care m-am reintalnit imediat dupa Poiana Costilei. Oamenii mi-au spus ca au incercat sa coboare pe Plaiul Fanului [dunga galbena] spre Busteni insa n-au avut nicio sansa pentru ca pe acolo era doar o poteca firava taiata prin zapada iar acum se intorceau in Busteni, pe acelasi traseu spre Caminul Alpin.

Pentru mine a urmat o pauza de masa si evaluarea situatiei.

Prima alternativa era sa continui alergarea spre Pichetul Rosu, apoi Poiana Izvoarelor, Gura Diham si Busteni.
A doua alternativa era sa ma intorc in Busteni pe acelasi traseu.

Era deja ora 14:00, stratul de zapada era consistent, asa ca as mai fi facut vreo 2 ore pana in
Pichetul Rosu si cam vreo ora pana la Gura Diham. Practic eram cam la limita cu timpul, avand in vedere ca in ziua respectiva soarele apunea la ora 17:15.
Insa, avand in vedere ceata deasa si faptul ca am lasat ca prostu' acasa lampa frontala, devenea cam riscanta continuarea spre Pichetul Rosu.

Astfel, desi nu m-a incantat prea mult ideea, m-am intors in Busteni pe acelasi traseu. Macar in cazul asta eram sigur ca nu ma prinde noaptea prin padure.
Pe traseul de intoarcere am mers relaxat si fara graba si am facut 2 ore din Poiana Costilei pana aproape de iesirea din padure.

Crengile unui brad folosite pe post de cuier.

[attachmentid=1628099327]

Caminul Alpin, cel putin din exterior pare ca arata foarte bine.

[attachmentid=1628099328]

Din pacate tot inchis este.

Clatita minune din Busteni nu putea lipsi.

[attachmentid=1628099329]

Inapoi la Bucuresti cu IR 1746. Desi trenul venea de la Baia Mare, a avut doar 8 minute intarziere pana la Busteni.

[attachmentid=1628099330]

De fapt a avut sub 8 minute intarziere, poza de mai sus fiind facuta exact cand trenul intra in gara.

Intre Campina si Ploiesti trenul a mers cu 120 km/h.

[attachmentid=1628099331]

Dupa Ploiesti Vest situatia s-a schimbat, viteaza nu prea depasit 40 km/h, plus multe opriri pe traseu.

[attachmentid=1628099332]

Rezultatu final: 70 minute de intarziere, acumulata doar pe bucata Ploiesti Vest - Bucuresti.

[attachmentid=1628099333]

Si trenul Regio 3010 avea intarziere.

[attachmentid=1628099334]

De la Gara de Nord am plecat cu metroul si abia la mine in cartier am vazut apocalipsa care a fost in ziua respectiva in Bucuresti, sub forma de tramvaie blocate

[attachmentid=1628099335]

si o gramda de copaci rupti.

[attachmentid=1628099336]

Asadar, bine ca am plecat la munte in ziua respectiva.

Pentru final.

[attachmentid=1628099337]
espacern
QUOTE(gibonu @ 30 Jan 2019, 23:52)
Multumesc frumos.
Stii cumva si cine a finanțat lucrarea?

DA știu dar nu asta este cel mai important...ci faptul ca s-a muncit mult și mai este încă nevoie de ajutor pentru coborârea materialelor vechi.
gibonu
@espacern

Este si asta important. Daca este vreun ONG, poate mai dam si noi un 2%, o mana de ajutor, etc.
espacern
Nu e vreun ONG care sa facă așa ceva pentru turism/alpinism....Clubul Alpin Roman organizează totul!
Cine dorește sa ajute efectiv m-a poate contacta pentru mai multe detalii...sau direct pe pagina oficială a CAR.
gibonu
@espacern

Presupun ca asta este site-ul oficial al Clubului Alpin Roman:
https://www.clubulalpinroman.net/

In alta ordine de idei, te rog, poti sa ne spui cateva vorbe despre Brana Aeriana?
Io n-am ajuns nici macar la refugiul Costila, insa niciodata nu strica sa visez.

Multumesc frumos.
espacern
Traseul Brana Aeriana este folosit ca drum de retragere de cei care se cațără(și ajung sus)in peretele Valea Albă.....dar se poate parcurge și ca simplu traseu alpin.
Din cauza pericolului reprezentat de zona de acces îngusta aflată la mare altitudine și de faptul ca partea de contact s-a cam diminuat(porțiuni întregi de pământ au plecat la vale) este recomandat sa mergi cu asigurare/ham....și cablul aflat pe traseu este in stare precare.
vis-a-vis
QUOTE(gibonu @ 31 Jan 2019, 23:52)
Io n-am ajuns nici macar la refugiul Costila, insa niciodata nu strica sa visez.
*

Hai că nu te-ai fi plictisit biggrin.gif


gibonu
@vis-a-vis

Ursul ala da zapada de la refugiu, e acolo cu treaba.
espacern
Și a făcut treaba buna...."ursul"!
maho
Apropo de urs: ieri am profitat de vremea oarecum buna si mi-am luat doamna la o plimbare spre Bunloc (Bolnoc, dupa altii); pt. ca nu prea ne mai tin balamalele (aka coloana, salele, etc.), am urcat putin si ne-am intors, nu inainte de a admira niste urme care pareau de (pui de) urs: [attachmentid=1628099546]
Cum clatite n-am vazut prin zona, m-am multumit cu ce aveam: slanina cu ceapa si o ciuperca cu cascaval: [attachmentid=1628099547]
Scuze de poluare. Pt. acvila (sau soim, ce drec' o fi fost) n-am telefon suficient de bun la poze.
gibonu
V-am spus ca ursul ala era cu treaba pe la refugiul Costila.
Laurentziu83
Sambata am facut si noi traseul Busteni-Caminul Alpin-Pichetul Rosu-Cabana Diham-Gura Diham-Busteni.

Cum insa au fost temperaturi pozitive, zapada era usor flescaita si mai si curgea apa din copaci. Altfel, ne-am dezmortit foarte bine, intrucat nu mai urcasem pe munte de vreo 3 saptamani.

La Busteni am vrut sa mergem cu Astra, insa s-a dovedit a fi arhiplin, nici pe jos n-aveai unde sa stai. Asa ca, am mai stat prin oras si luat pana la urma traditionalul 3012, unde am avut loc berechet.
gibonu
@Laurentziu83

Foarte tare. Ma bucur ca ai reusit sa parcurgi tot traseul.
Cumva ai si niste poze?

Cat despre Regio 3012, ajunge prea tarziu in Bucuresti (22:24). Daca are si vreo intarziere, risti sa nu mai prinzi metroul.

Ca sugestie, vad ca la Astra exista si posibilitatea achizitionarii online a biletului (daca stii exact ca ajungi in gara la ora plecarii trenului).
Laurentziu83
Da, am facut cateva poze.


R3012 nu a intarziat niciodata mai mult de 5-10 minute ori de cate ori am mers cu el. Venind de la BV, nu prea are unde sa acumuleze intarzieri. Iar metrou am prins inclusiv cand am ajuns la ora 23 in gara.

La Astra am vazut ca se pot lua biletele online, dar, nestiind la ce ora ajungem jos, preferam sa ne luam biletele din gara sau din tren, dupa caz. Iar acum, sincer, nu am fi avut chef sa mergem in aglomeratie. La 3012 ne-am luat bilet la clasa 1 la aceiasi bani cu biletul de Astra si am avut loc berechet si liniste. Ca am facut o ora in plus, aia e, mai bei o bere, mai citesti o carte, etc.
Am sa mai incerc Astra dupa ce se termina sezonul de ski, acum toate trenurile sunt cam aglomerate sambata seara.
cj98czh
Mergei in maini sau pozai cu capul in jos ??? pozele 2 si 3 ...
vis-a-vis
radmasa.gif
Laurentziu83
Bug de IPB, in calculator se vad normal. Sa vad cum le rotesc.

Solved (cu paint-ul, ca n-am alte aplicatii disponibile).
gibonu
@Laurentziu83

Poza nr. 2 unde este facuta?
Cumva, ce se vede in poza este Postavaru?

Ma bucur ca ai prins vreme buna.
espacern
Vârful Postăvaru este cel din dreapta sus....pereți de stâncă care se văd sunt din zona Idvig/Vanga aflată in capătul drumului care începe in cheile Râșnov!
Bicicleta galbena
Apropo de Postavaru - poze de acum vreo doua saptamani, vedere spre sud.
Noi am urcat doar pt poze.


buzasparta
Alte coclauri.Peste drum de releu.
gibonu
@espacern
Multumesc pentru informatii referitor la Postavaru.
Ramene intrebarea de unde a fost facuta poza, pentru cand va avea @Laurentziu83 timp sa raspunda.


@Bicicleta galbena
WOW. Instalatie de transport pe cablu Doppelmayr Garaventa, grupul austro-elevtian lider mondial in domeniu.
Foarte tare. La Azuga gondola este facuta de niste francezi.

@buzasparta
Peste drum de care releu?
buzasparta
Costila.
gibonu
Sambata, 03.02.2024

Trenul IR 1631 Bucuresti [07:17] - Busteni [08:53] gata de plecare.

[attachmentid=1628156034]

Trenul era aproape plin, cu 7 minunte inainte de plecare mai erau disponibile doar 38 de locuri la clasa a II-a.

[attachmentid=1628156035]

A venit digitalizare peste noi, cu 4 bilete pe 3 telefoane [initial eram doi insi, apoi ne-am facut trei si ne-am oprit la patru].

[attachmentid=1628156036]

Intre Bucuresti Nord si Ploiesti trenul merge cu aproape 140 km/h.

[attachmentid=1628156037]

Pe DN 1 situatia era tragica, cam asa arata coada de masina putin dupa Comarnic.

[attachmentid=1628156038]

In poza nu se vede prea bine, insa acele masini mai mult stateau pe loc. Google Maps era cam rosu.

[attachmentid=1628156039]

A se observa estimarea Google Maps de 2,22 ore pentru 85 km, adica o medie de sub 40 km/h.
Nici in Busteni DN-ul nu era prea liber.

[attachmentid=1628156040]

Caminul Alpin tot inchis este. Am inteles ca iarna oricum nu este deschis din cauza de "crapat tevi de la inghet". Iar atunci cand este deschis, ofera doar cazare, adica loc in pat, fara perna, patura, prosop, sapun sau sac de gunoi.

[attachmentid=1628156041]

Cam asa arata "sosonii" cu tinte de la Dechatlon pe talpa nr. 50.

[attachmentid=1628156042]

Iar pozitionarea lor pe bocanc se face foarte usor cu ajutorul unei bucati de chinga.

[attachmentid=1628156043]
einstein1984
Au la Sportisimo 2 versiuni de coltari, eu am luat varianta mai ieftin si au fost ok pe zapda. Gheata nu am avut inca
gibonu
@einstein1984
Se poate niste link-uri cu coltarii de la Sportisimo?

=================================

Sambata, 03.02.2024 - Partea a II-a

Incepe treaba.

[attachmentid=1628156091]

Pare ca intre timp s-au schimbat denumirile, in sensul acum Poiana Costilei se numeste Poiana Vaii Cerbului.

Marcajul era in stare foarte buna, parea proaspat refacut.

[attachmentid=1628156092]

Astea par niste urme de animal mic, bine ca nu erau de urs.

[attachmentid=1628156093]

Margine de poteca.

[attachmentid=1628156094]

Poaina Costilei.

[attachmentid=1628156095]

Imediat dupa Poiana Costilei a urmat o pauza de gustare. Unul dintre cele mai bune alimente care se pot manca in tura.

[attachmentid=1628156096] [attachmentid=1628156097]

Este relativ ieftin, hranitor, gustos, usor de tranportat, se gaseste aproape peste tot. Din pacate pentru mine, pot manca doar galbenusul, cu albsul nu ma halesc deloc [idem si cu piftia], cum l-am pus pe limba imi vine sa vomit.
Si nici nu imi pot bate joc de mancare, adica sa manac doar galbenusul si sa arunc albusul. Dar un gabenus bine fiert, cu putin mustar si niste piper ramane un deliciu culinar.
einstein1984
https://www.sportisimo.ro/runto/nesmeky/767...-BoCZ9wQAvD_BwE asta am luat eu
https://www.sportisimo.ro/runto/nesmek/2320...sBoCP6YQAvD_BwE astia sunt mai agresivi si au velcro ca sa nu iti iasa piciorul din ei , la gheata banui ca e cazul

https://runto.eu/en/products/crampons/crampons-8806/ XL cica sunt 45-48
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.