Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare sonda lambda
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
albertobu
Salut! Am o SN la care am schimbat sonda lambda din cauza noxelor. Totodata am schimbat si tobe (care rasuflau prin toate partile de noi) + racord flexibil si verificat si catalizator pentru eventuala schimbare sau curatare. Dupa treaba asta mi-a crescut consumul de combustibil (benzina). De la 5% la 6.9%. Pe autostrada, normal, in aceleasi conditii si aceeasi distanta (300km). Nu cred ca poate fi de la tobele schimbate, deci ramane sonda lambda. Care este originala, dupa cate am citit pe cutie si mi s-a explicat. Intrebarea mea este daca trebuie s-o duc la tester sa-mi reseteze sau sa-mi seteze ceva prin calculator pentru a face sonda lambda sa functioneze corect, sau n-am ce-i face si trebuie sa ma multumesc cu ce am? Mai am varianta inlocuirii cu sonda veche, dar nu prea ma incanta ideea (sonda veche are si ea 16 ani si 120 000 km). Consumul l-am facut la pompa, plin la plin, dar si calculatorul de bord imi arata la fel, deci nu cred sa fie o greseala de pompa si de calculator in acelasi timp cu aceeasi diferenta. Am scris cam mult, dar detaliile conteaza, cred eu.
BLUE R 19
Deconecteaz-o, scoate-i mufa biggrin.gif
albertobu
Pai daca ma interesa sa scot mufa nu mai aveam de ce s-o inlocuiesc sau sa-mi verific noxele... Pe mine ma intereseaza sa mearga totul cum trebuie sa mearga, nu sa ma aleg cu piese in plus. Ca daca era de scos mufa o scoteau aia de la Dacia, nu puneau piese pe masina ca sa am eu ce aduna in punga.
user123

Salut,

Si eu am schimbat ambele sonde lambda in urma cu ceva timp, dar la un logan....

Nu a trebuit sa resetez nimic, oricum UCE se adapteaza rapid chiar daca nu resetezi


Ca fapt divers, eu am schimbat-o la multe sute de mii de km, la tine la 120 000 este posibil sa nu fi fost chiar defecta...

Referitor la consum, verifica sa nu fie de la altceva.....de ex, o sonda temp lichid racire defecta care face ca UCE sa imbogateasca nejustificat amestecul- pe care sonda lambda veche nu a scos-o in evidenta, datorita uzurii....

Daca sonda pusa e noua si nu e contrafacuta, cresterea consumului nu se datoreaza ei....sonda veche doar " acoperea" o posibila defectiune pe care sonda noua a scos-o in evidenta


Depinde acum si cati km si perioada care a trecut de cand ai schimbat-o.....daca sunt doar 300km da-i timp si km sa se adapteze
albertobu
Se poate sa nu fie defecta, dar la o verificare la noxe la care CO mi-a iesit 3 in loc de maxim 0.2 la turatie, am schimbat tot ce am scris mai sus, nu am mai stat sa vad una cate una ce ar putea fi. Am vreo 2000 de km cu ea, deci nu am pus-o si gata, i-am si facut o evaluare. Acum noxele ies chiar foarte bine, ramasesera cu ochii mari la ITP, ca ce bine merge motorul si ce bine ies si bla-bla, dar si eu am ramas cu ochii mari cand am constatat ca bunaciunea de motor haleste aproape 2 litri in plus la suta. Ceea ce nu-i chiar frumos din partea lui. M-am gandit sa intreb aici daca rezolv ceva cu ea ducand-o la un tester, pentru ca nu cred ca e vreunul care are dracie d-aia de diagnoza si daca-l intreb ce sa fac sa nu-mi spuna ,,-hai la mine sa-ti iau banii si poate te rezolv", indiferent daca poate sau nu poate rezolva ceva. Nu sunt chiar chitra, dar parca nici sa arunc cu bani la un meserias care imi poate spune orice vreau eu sa aud, nu m-as omori...
user123


Pai banuiesc ca filtrul de aer nu e schimbat demult....sau ca masina nu merge infranata etc - chestii din astea simple

Cum ziceam, daca nu ai parcurs suficient de multi km cat si timp, mai las-o un pic, sa se adapteze....

Daca si dupa asta tot nu-ti place.....=> diagnoza


Ce nu inteleg unii ( initial nici eu) este ca la Renault, UCE se adapteaza in TIMP si nu dupa xyz km.....timp insemnand zile de mers, in diverse regimuri;


Sonda defecta se poate "vedea" cu un banal ddt/clip/diagnoza sau cum vrei sa-i zici.....la fel si un senzor de apa defect- care poate cauza consum crescut......sau noii adaptivi dupa montarea sondei noi

Diferenta o face omul care interpreteaza acesti adaptivi, multi fac diagnoza dar interpretare mai greu.....si intradevar e destul de dificil de interpretat- parerea mea



P.S : Murphy zice : "if it ain`t broken, don`t fix it" - se aplica din plin si aici
albertobu
Filtrul de aer e schimbat acum vreo 3000 km, odata cu uleiul si filtrul de ulei. Franele sunt schimbate, discuri, placute, saboti si mai tot, in afara de conducte. Masina merge bine, nu e infranata, doar consumul a crescut. In general ma ocup de ea, in primul rand pentru siguranta mea si a celorlalti, nu ma pacalesc singur ca merge totul perfect si dau spaga la ITP sa pot trece cu franele sau altceva defect, pentru ca practic m-as fura singur cu o masina care nu stii de unde se destrama in drum. Deci, intelegand acum ca ii pot descoperi defectele la o diagnoza, ma voi programa la una. Nu voiam sa ma las pe mana unor mesteri care iti spun ca rezolva ei problema, desi sunt probleme care n-ar putea fi rezolvate prin metoda diagnozei. Mi s-a mai spus acum cativa ani de catre un meserias ca imi face el nu stiu ce verificari la calculator ca e specialist in Supernova si are program, iar cand am ajuns la el ma intreba (si se intrebau unii pe altii) unde-i mufa de conectare... De-aia intreb de 5 ori, sa inteleg si eu despre ce e vorba, nu sa ma duc la service ca mielul (ca tot e sezon) la abator... Multumesc pentru lamuriri!
user123


Ai grija la diagnoza, dupa cum ti-am zis ; multi vad, putini pricep

Am avut neplacerea sa dau peste nepriceputi chiar in service la reprezentanta; legat de lambda, am avut si eu nelamuriri, nu am gasit solutie aici pe forum- desi am intrebat- am ramas fara raspuns de aici sau raspunsuri evazive, prostii care nu aveau de-a face cu problema mea

Repet, nu am intalnit multi ( de fapt si sincer niciunul in Romania) care sa se priceapa sa interpreteaze corect, la sange, TOTI adaptivii si parametrii din DDT


M-am orientat catre straini, si de acolo am aflat "bruma" pe care o stiu.....

Bruma de dincolo si ceva judecata "babeasca" m-au ajutat la decizia de inlocuire a sondelor .....


Tot ce scriu, am aflat la randul meu de la altii.....ajut cu ce pot


albertobu
Multumesc pentru sfaturi! Din pacate nu voi face o diagnoza in alta tara, asa ca va trebui sa ma multumesc cu ce gasesc aici, desi am ceva de cautat, imi dau seama, sa gasesc pe cineva priceput. Nu ma iau dupa reclamele de pe siteuri, ci voi cauta opiniile celor care au fost la unul sau altul. Desi stiu ca cineva care se pricepe la defectele unei marci nu e obligatoriu sa se priceapa si la altele. Voi analiza ofertele, parerile clientilor... Pretul e mai putin important. Prefer sa dau mai mult pentru ceva mai sigur decat sa ma bucur ca am platit mai putin si sa plec la fel cum m-am dus, daca nu si mai rau. Multumesc inca o data pentru explicatii!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.